Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Zabezpieczenia, które zabijają

elig, 30.03.2015
  Nasza cywilizacja ma obsesję bezpieczeństwa.  Wciąż wprowadza się jakieś techniczne udoskonalenia, mające zapobiegać wypadkom.  W tym samym celu uchwala się liczne przepisy, np. obowiązek noszenia odblasków po zmroku.  Ostatnio dyskutowano o kaskach rowerowych.

  Mało kto zdaje sobie sprawą z tego, iż owe zabezpieczenia same mogą być źródłem nieszczęść.  Zacznę od dwóch bezkrwawych, anegdotycznych przykładów: w roku 1997 wybuchł  pożar w turyńskiej katedrze.  Słynny Całun Turyński omal nie spłonął.  Największą przeszkodą w jego ratowaniu było zabezpieczenie go szybą kuloodporną.  Strażak, ktory zdołał ją rozbić, mówił: "To Bóg dał mi siłę"  /TUTAJ/.

  W lutym roku 2001 pomnik Jana III Sobieskiego w warszawskich Łazienkach stracił głowę.  Przyczyną było zabezpieczenie go na zimę budką zbitą z desek.  Gdy uderzyła gwałtowna wichura, budka przesunęła się i urwała głowę posągowi  /TUTAJ/.  Głowa wpadła go kanału, skąd wyłowił ją nurek.  Pomnik naprawiono.

  Nie zawsze jednak obywa się bez ofiar.  Cżesto zdarza się, że pasy bezpieczeństwa utrudniają wydostanie się z płonacego samochodu, powodując śmierć osób znajdujących się wewnątrz.  Również poduszki powietrzne mogą spowodować groźne wypadki.  Sama czytałam makabryczny opis tego, jak poduszka urwała głowę małej dziewczynce.  O takim niebezpieczeństwie pisali też eksperci  /TUTAJ/.

  Ostatnim i najbardziej chyba tragicznym przykładem tego zjawiska jest katastrofa samolotu Germanwings w Alpach, 24.03.2015  /TUTAJ/, w której zginęło 150 osób.  Prokuratura i media skupiły się na domniemanej chorobie psychicznej drugiego pilota, który miał jakoby umyślnie rozbić samolot.  Dopiero ostatnio zaczeto krytykować to jednostronne podejście  /TUTAJ/.

  Nikt jednak nie zwrócił uwagi na fakt, że najistotniejszą przyczyną tragedii było to, że nie można się było dostać z zewnatrz do kabiny pilotów.  Miała ona pancerne drzwi.  Kapitan samolotu nie był w stanie ani ich otworzyć, ani wyłamać  /TUTAJ/.  Te drzwi miały być zabezpieczeniem na wypadek ataku terrorystów.  Spowodowało ono śmierć wszystkich pasażerów i członków załogi.  Już dwa miesiące przed katastrofą holenderski pilot Jan Cocheret ostrzegal, iż blokada drzwi do kabiny pilotów może być niebezpieczna.  Czytamy  /TUTAJ/:

  "O czym pisał holenderski kapitan linii lotniczych Emirates, Jan Cocheret? Na łamach specjalistycznego "Piloot en Vliegtuig" odnosił się do przepisów dot. blokowania kabiny pilotów od wewnątrz. Mówił, że takie rozwiązanie - wprowadzone po 11 września 2001 roku - może doprowadzić do katastrofy. (...) "Mam nadzieję, że nigdy nie znajdę się przed zamkniętymi drzwiami kokpitu wracając z toalety! W przeciwnym razie pozostanie mi tylko usiąść z pasażerami i czekać na to, co się stanie!" - słusznie analizował pilot. Właśnie do takiego scenariusza doszło w przypadku katastrofy samolotu linii Germanwings.".

  Jak widać, w dążeniu do bezpieczeństwa też przydaje się zdrowy rozsądek.  Nieprzemyślane zabezpieczenia grożą nieszczęściem - jeszcze większym niż to, przed którym mialy chronić..
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 3734
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

30.03.2015 17:19

Doniesienia mediów są całkowicie niewiarygodne !!! Milion odłamków mówi co innego niż milion słów! Może dlatego, że Mirage zdążył dolecieć zanim Airbus doleciał nad elektrownię atomową ;-)
elig

elig

31.03.2015 14:47

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Doniesienia mediów są

Rzeczywiście.  W komentarzu  /TUTAJ/ twierdzi się, że pilot mógł otworzyć drzwi z zewnątrz:
  "Taki przebieg wydaje się mało prawdopodobny. Drzwi są pancerne, ale dokumentacja do tego Airbusa 320 mówi wyraźnie, że w sytuacji braku reakcji ze strony pilotów na prośbę otwarcia drzwi, załoga samolotu może otworzyć zaryglowane drzwi z zewnątrz przez wstukanie kodu na klawiaturze.".
elig

elig

01.04.2015 12:54

Dodane przez elig w odpowiedzi na   Rzeczywiście.  W komentarzu

Komentarz z Blogmedia24.pl ;
 "2. Nie do końca
amica, wt., 31/03/2015 - 19:02
Tak, ale musi być potwierdzenie kodu z kabiny".
elig
Nazwa bloga:
elig-emerytka

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 3, 035
Liczba wyświetleń: 13,984,828
Liczba komentarzy: 23,390

Ostatnie wpisy blogera

  • Rosyjskie szantaże
  • "Gra Imperiów" nr 16. W pogoni za wydarzeniami
  • Sieroty po COVIDZIE

Moje ostatnie komentarze

  • Może to dzięki mojej notce???
  • Dosłownie przed chwilą YouTube przywrócił szopkę.  Przez kilka godzin była jednak zablokowana.
  • Czy można go tu wrzucić?

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Upadek Solidarnej Polski
  • Dlaczego obalono rząd Jana Olszewskiego?
  • Czemu Żydzi nienawidzą Polaków? Spotkanie z dr Ewą Kurek

Ostatnio komentowane

  • Jabe, I z pandemią, i z gospodarką po pan­demii RZĄD  po­radził sobie doskonale. Pandemia kosztowała życie tysięcy osób, które akurat na tę chorobę nie cho­rowały. Gos­podarka sypie się. Rząd domaga…
  • sake2020, A Pan w tym ,,chłamie'' jaki ma głosik? Nie wygląda Pan na zdrowomyslącego tylko prowadzonego za raczkę przez opozycję.
  • Maverick, TV Pitoń i zdrowo myślący Polacy są niewielu głosami w chłamie ogłupienia i naćpania propagandą globalistów w Polin.  https://www.youtube.com/…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności