Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Komisja Europejska "pochyla się z troską" nad losem ...

Zbigniew Kuźmiuk, 10.03.2015
Komisja Europejska "pochyla się z troską" nad losem transportowców


1. Wczoraj w Parlamencie Europejskim odbyła się debata wywołana między przez europosłów Prawa i Sprawiedliwości poświęcona "wpływowi rosyjskich restrykcji na międzynarodowych przewoźników drogowych".
Rzeczywiście firmy przewozowe liczą straty spowodowane rosyjskim embargiem, natomiast Komisja Europejska mimo upływu ponad 7 miesięcy od wprowadzenia embarga na unijną żywność, nie przejawia żadnego zainteresowania tym problemem.
Co więcej firmy przewozowe głównie w nowych krajach członkowskich zostały "zaatakowane" także od zachodniej strony wprowadzeniem przez Niemcy (a teraz także przez Francję) płacy minimalnej na poziomie 8,5 euro za godzinę pracy, która ich zdaniem ma objąć wszystkich kierowców wykonujących usługi transportowe na ich terytorium.
2. Zabierałem głos w tej debacie i przypomniałem, że unijne sankcje związane z agresją Rosji na Ukrainę, będące przecież decyzją polityczną, spowodowały rosyjskie retorsje, których wyrazem jest embargo na eksport do tego kraju warzyw i owoców, a także innych produktów rolniczych i w konsekwencji także cios w firmy przewozowe, które dostarczały je na rosyjski rynek.
Tych rosyjskich retorsji należało się spodziewać ale mimo tego, że embargo trwa już ponad 7 miesięcy, UE sprawia wrażenie kompletnie nie przygotowanej do zmierzenia się z jego skutkami.
Podobnie jak w przypadku europejskich rolników, którzy w związku z sankcjami zostali pozostawieni sami sobie, bowiem unijne rekompensaty z tego tytułu trafiają tylko do nielicznych, także firmy transportowe wyraźnie tracą, i do tej pory nie doczekały żadnej reakcji KE.
Wykorzystują to Rosjanie, różnicując sytuację przewoźników z poszczególnych krajów i tym samym łamią europejską solidarność.
3.W przypadku polskich przewoźników aż około 1000 z nich (czyli1/3 wszystkich firm przewozowych) działało na rosyjskim rynku, a obecnie po wprowadzeniu rosyjskiego embarga nie tylko nie wożą naszych towarów rolnych na rosyjski rynek ale także mają poważne problemy z przewozem tranzytowym przez Rosję, a nawet z przewozem do Rosji towarów z krajów trzecich nie objętych embargiem.
Bowiem od 9 października poprzedniego roku polskich przewoźników obowiązuje dodatkowo rosyjski zakaz przewożenia przez Polskę towarów objętych embargiem pochodzących z krajów spoza Unii Europejskiej.
Straty polskich przewoźników z tego tytułu tylko w ciągu 5 miesięcy 2014 roku wyniosły ponad 60 mln euro i w dalszym ciągu rosną, co więcej sukcesywne rozszerzanie różnego rodzaju ograniczeń nakładanych na nich przez Rosję spowoduje, że wiele z nich w tym roku stanie na krawędzi bankructwa.
4. Ponieważ usługi transportowe są ważną częścią unijnej gospodarki (a w przypadku Polski to wręcz druga w Europie po Niemczech flota samochodowa), to trudno przejść do porządku dziennego nad decyzjami politycznymi UE, które godzą w ten sektor.
Komisja powinna zdawać sobie sprawę, że poważny spadek przewozów towarowych związany z rosyjskim embargiem głównie dotyczący przewoźników z Europy Środkowo-Wschodniej jest konsekwencją jej politycznych decyzji.
Dlatego jako europosłowie z Prawa i Sprawiedliwości domagamy się nie tylko zainteresowania KE tym problemem ale także przygotowania systemu rekompensat, które przynajmniej w części wyrównałyby straty poniesione przez firmy transportowe.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 2202
mada

mada

10.03.2015 08:43

Wszyscy kochają Sowiecki Związek Europejski.
Domyślny avatar

MrKuba65

10.03.2015 10:32

DOBRY TEKST ZASŁUGUJĄCYNA UWAGĘ : Przez świadomą monopolizację polskiego handlu obcymi " marketami " , przeważnie niemieckimi i francuskimi , jaką od kilkunastu lat wprowadziły mafie polityczne , wyrugowano z obrotu gospodarczego setki tysięcy drobnych polskich kupców i setki tysięcy ich dostawców , drobnych wytwórców i rzemieślników . Nie pozwolono się im rozwinąć . Jak powiedział nasz wielki rodak , Hipolit Cegielski " KTO ODDAJE HANDEL , PRZEMYSŁ , ZIEMIE OBCYM , JEST ZDRAJCA NARODU !!! " . Dla tej wartościowej części społeczeństwa nie ma i nie będzie ani pracy , ani dostatecznego zabezpieczenia emerytalnego . Mało kto zdaje sobie sprawę , że to jest dywersja gospodarcza, że świadomie generuje się bezrobocie i nie chodzi tu tylko o pracę w handlu. Stając się rynkiem zbytu dla nadwyżek produkcyjnych zachodnich producentów redukujemy /likwidujemy/ polskich producentów. Odbiorca a więc podmiot handlowy stymuluje popyt i podaż. Preferując import z zagranicy poprawia koniunkturę obcych producentów. Państwo bardziej ochrania interesy /zwolnienia podatkowe i inne przywileje/ obcych inwestorów niż własnych obywateli. Sam handel nie tworzy wartości dodanej. Zyski z handlu są transferowane legalnie za granicę. Stajemy się zagłębiem taniej siły roboczej . Mafie polityczne świadomie rugują polaków z obrotu gospodarczego . A i sami Polacy , o inteligencji kury ,cieszą się , że kupują u obcych , nie wiedząc , że w ten sposób niszczą swoje państwo i swój byt . Mają za małą wyobraźnię abstrakcyjną, żeby przełożyć swój stan posiadania na rządy karteli politycznych . Jeśli ich w najbliższym czasie nie odgonimy od rządzenia Polską , czekać będzie nas albo zniewolenie , czyli utrata państwowości i nędza , albo regularna wojna na ulicach miast . Wtedy cena lenistwa umysłowego zostanie wyznaczona i tym , którzy dziś żyją w dostatku , popierając system , który kradnie nam uśmiech . KRZYSZTOF KORNATOWICZ
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

10.03.2015 10:34

Rekompensaty - też chcę ;-)
Zbigniew Kuźmiuk
Nazwa bloga:
Blog autorski
Zawód:
Zbigniew Kuźmiuk
Miasto:
Radom

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 5, 837
Liczba wyświetleń: 10,381,056
Liczba komentarzy: 15,537

Ostatnie wpisy blogera

  • Koalicja 13 grudnia przyjęła budżet, w którym na każdy wydatek, trzeba pożyczyć aż 1/3 pieniędzy
  • Utajnienie obrad Sejmu i oskarżenia prezydenta, mają przykryć dramat w ochronie zdrowia
  • Przez ponad 30 lat dług publiczny urósł do 1,6 bln zł, a przez 3 lata rządów Tuska aż o 1,1 bln zł

Moje ostatnie komentarze

  • Ja jestem teraz posłem do polskiego Sejmu  a w Parlamencie europejskim pracowałem do roku 2009
  • Jak dogonimy Niemcy pod względem poziomu infrastruktury technicznej i społecznej to wtedy zaczniemy mieć budżety zrównoważone. Pozdrawiam

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Kogo my mamy za prezydenta?
  • Czy śmierć Andrzeja Leppera spowoduje polityczne trzęsienie ziemi?
  • Za gaz płacimy jak za przysłowiowe zboże

Ostatnio komentowane

  • mjk1, Szanowny Panie doktorze nauk ekonomicznych. Krytyka nie wystarczy. Ważniejsze jest podanie rozwiązania. Problem w tym, że nie potrafi Pan podać sposobu rozwiązania tego problemu, bo:Nie ma żadnego „…
  • Alina@Warszawa, Czy prezydent Karol Nawrocki podpisze taką ustawę budżetową? Czy musi? Czy jeśli prezydent ją podpisze, to stanie się wspólnikiem oszustów okradających Polskę i Polaków? Jeśli nie podpisze…
  • NASZ_HENRY, ,...,..... Tusk głupi a nadgorliwy do ognia dolewa oliwy 😡

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności