Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

PiS w głupi sposób wlazło w pułapkę

elig, 30.05.2013
   PiS znowu dało się podpuścić, przy czym w wyjatkowo głupi sposób.  Czy oni się nigdy niczego nie nauczą?  

  Obóz Tuska miał ostatnio pewien problem.  PiS zaczęło przodować w sondażach, a Tusk okazał się wdzięczniejszym tematem żartów niż Kaczor.  Postanowiono więc temu zaradzić.  Jak?  To proste.

   Należy skłonić PiS do przypomnienia najbardziej niepopularnego pomysłu lansowanego kiedykolwiek przez tę partię.  Był nim niewątpliwie zakaz handlu w niedzielę.  W latach 90-tych lansowali to niektórzy biskupi, a i później powracano do tej idei parokrotnie.  Zawsze jednak okazywało się, że 60-80% spoleczeństwa jest temu przeciwne.

  Jak pomyślano, tak i zrobiono.  Nagle okazało się, że:

  "Komitet Inicjatywy Ustawodawczej "Wolna Niedziela" został zarejestrowany 24 kwietnia. Jego celem jest zmiana ustawy Kodeks Pracy i wprowadzenie zakazu handlu w niedziele. Komitet zbiera pod projektem podpisy - do tej pory zebrał ich ponad 40 tys. Aby obywatelski projekt trafił do Sejmu, potrzebuje 100 tys. podpisów. Komitet ma na to trzy miesiące. "  /TUTAJ/.

  Posłowie PiS zachowali się jak stado bezmyślnych baranów.  Nie zastanowili się nawet przez chwilę, komu może zależeć na wyciąganiu w tej chwili akurat tej sprawy i czy taka inicjatywa ma jakiekolwiek szanse powodzenia w obecnym Sejmie.  Powodowani obłędną obawą:  "aby nas tylko nie wyprzedzono" wleźli w zastawioną pułapkę i zaczęli sami zbierać podpisy pod identycznym projektem.  Pociagnęli też za sobą kilkunastu poslów z konserwatywnej frakcji PO.  Był to wyścig w wypinaniu d...y tak, by wyborcy mogli w nią walić.

  Jakie są skutki?  Portal TVN24.pl z prawdziwą satysfakcją zamieścił imienną listę 86 posłów, którzy wystapili o zakaz handlu w niedzielę /w tym 65 posłów PiS/, a takze sondaż w którym 74% respondentow bylo przeciwnych tej inicjatywie  /TUTAJ/.  Onet.pl podał sondaż wg którego 64% bylo przeciw. Zacytował też "roztropne" wypowiedzi Tuska na temat szkodliwości tego pomysłu  /TUTAJ/.  Co więcej, "Wolna Niedziela" oskarżyła posłów PiS o...plagiat :))).  To już była "wisienka na torcie".

  W ten prosty sposób obóz Tuska osiągnął dwa cele: po pierwsze przypomniał wyborcom o represyjnym charakterze PiS, które będzie ich gnębić różnymi zakazami /jeśli wygra/, a po drugie uzyskał wspaniałą "wrzutkę medialną" przykrywającą błędy PO.  A można było tego z łatwością uniknąć, po prostu nie reagując na "Wolną Niedzielę" lub wykazując, że sprawa jest dęta /nie można zebrać 40 tys. podpisów w 4-5 dni/.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 21333
elig

elig

30.05.2013 17:25

Dodane przez BHKaczorowski w odpowiedzi na Taaaa ...

Wszystko wskazuje na to, że naród NIE popiera zakazu handlu w niedzielę.  Ja bym proponowała co innego:  nie wolno nikogo ZMUSZAĆ do pracy w niedzielę.  Takie prawo miałaby więcej sensu.
BHKaczorowski

BHKaczorowski

30.05.2013 17:53

Dodane przez elig w odpowiedzi na @BHKaczorowski

Racja ,swieta racja prosze Pani. Ja tez uwazam ze powinnismy miec prawo wyboru , ludzie wolni maja prawo wyboru .... ! Tylko - jak przestaniemy byc "poddanymi", bedziemy na swoim , bedzie w tym kraju obowiazywal "Kodeks Pracy" a nie "carta higienica" i wiele , wiele innych "ale" !!! Pozdrawiam serdecznie. PS. prosze nie przykladac takiej wagi do sondazy.Naprawde moga byc one calkiem odwrotne.
Freiherr

Freiherr

30.05.2013 18:07

Dodane przez elig w odpowiedzi na @BHKaczorowski

Nie "naród nie popiera..." tylko większa część społeczeństwa co najwyżej a to już różnica. Jasne, większość narodu nie pracuje w wielkich centrach handlowych i w związku z tym "w pompie" ma tych wszystkich, którzy w niedziele i święta muszą zasuwać. Większość narodu kocha zakupy w niedziele i święta bo całymi rodzinami może wybrać się na zakupowy piknik. To, że inni nie mogą pobyć z własnymi rodzinami w tym dniu to mało ważne. A może tak zamiast do supermarketu w niedziele to z dziećmi do teatru, kina, parku, muzeum czy gdzie by tam jeszcze? Ciekawe, że w wielu krajach na zachodzie, w który to tak mocno większa część narodu jest wpatrzona, wielkopowierzchniowe centra handlowe są zamknięte. I jakoś sieci nie padają a społeczeństwo nie protestuje. Sam nie robię zakupów w niedzielę i jestem za tym żeby handel w niedziele był znacznie ograniczony. A TVNem nie mam ochoty się przejmować. A tak a propos "elig" - jakie stanowisko w tej sprawie wyraził na spotkaniu w Ursusie p.Winnicki o ile w ogóle raczył się nad tym problemem pochylić?
Domyślny avatar

dogard

30.05.2013 18:09

Dodane przez elig w odpowiedzi na @BHKaczorowski

szczegolnie pracujacy ,a nie kombinujacy....takie byly onegdaj badania zwiazkow zawodowych.
goral

goral

31.05.2013 12:50

Dodane przez elig w odpowiedzi na @BHKaczorowski

Temat znam.Znam ludzi i ich rodziny,ktore sa ofiarami zachlannosci i braku umiarowania korporacji w zwiekszaniu wlasnych zyskow kosztem ludzi dla nich pracujacych.Proponuje pani tutaj rozwiazanie,ktore jest absolutnie nierealne.Ci dla ktorych opcja spedzenia czasu z rodzina w niedziele byla by "wolnym wyborem" tychmiast stracili by status "dyspozycyjnosci pracowniczej" Skutek wiadomy.Nastepni przyjeci w ich miejsce otrzymali jasny sygnal.Moim wolnym wyborem jest praca w niedziele.Tak to wyglada i jest praktykowane..
BHKaczorowski

BHKaczorowski

30.05.2013 17:32

jezeli ten temat (wolne niedziele) zostal celowo wzniecony , po to by zaszkodzic ... prezydium PiS napewno sobie poradzi.Bedzie to skutkowalo powstaniem kolejnej pewnie partii, udajacej prawicowa - PJN czy SP , czy "cus" takiego .... Oczyszczania trzeba dokonczyc przed wyborami. Nie myslcie ze w PiS pozostali juz tylko sami prawi i sprawiedliwi . Sprawa angazowania sie w walke o wolne niedziele jest dyskutowana ,dobrze , przygladajmy sie jej , wnioski moga byc ciekawe. Nie jest to jednak tragedia dla PiS-u !!!
Domyślny avatar

Kamila

30.05.2013 17:48

Pani chce aby PiS było jak PO? Tylko pijar,wszystkim sie podobać. Nie bronić żadnych zasad i wartości bo to niebezpieczne, straci się poparcie. Taką partią, która nie wpada w pułapki albo umie z nich wychodzić, jest PO. Jeżeli z tak głupiego powodu PiS traci poparcie, to jakie ma szanse na rządzenie? Żadne. Z takich wyborców nie ma żadnego pożytku, bo przy każdej najmniejszej niedogodności cofną poparcie dla tej partii. Albo chce się aby było jak dotychczas, a właściwie coraz gorzej albo udziela poparcia bo chodzi o rzeczywiste , bolesne reformy i to dla większości tym dla samych wyborców, aby w przyszłości żyć w normalnym kraju, w którym będzie się stopniowo poprawiało wszystkim. Chodzi o takie poparcie jakie Węgrzy udzielili Orbanowi, świadomie na długo, nie przejmując się atakami na niego większości mediów, Unii, Niemiec etc. Którzy po 2 latach rządzenia wychodzą na ulicę nie przeciwko rządowi , który wybrali, a w jego obronie. O takich wyborców chodzi, nie o takich chwiejnych, jednorazowych , którzy przy najmniejszej prowokacji odejdą no właśnie z powodu zakazu handlu w niedziele. Czyli przedłożą tę wygodę nad sprawy decydujące o ich przyszłości i ich dzieci. Z nimi się niczego nie dokona, niczego nie zreformuje.Radzę zostawić PiS w spokoju, on już nigdy Panią nie zadowoli i głosować na zaradnych, zastawiających pułapki, ładnie wypadających w telewizji , ale za to topiących kraj. Jest jeszcze jedno wyjście, zamiast stale załamywać ręce, ubolewać nad wpadkami PiS, czyli chodzić w stadzie TVN, Polsatu i innych swołoczy, pokazywać ludziom, ze te wpadki to naprawdę nieistotne sprawy. Chodzi naprawdę o Polskę, o przyszłość nas wszystkich. Takie pisanie ma sens.
BHKaczorowski

BHKaczorowski

30.05.2013 18:38

Dodane przez Kamila w odpowiedzi na O znowu Pis

Pieknie ..., podpisuje sie obiema rekami. Mozna ? - mozna !!! Pozdrawiam serdecznie BHK. PS. Ciekaw jestem co na taka argumentacje "ortodoksyjny becwal" czyli K.P. , czyli nauczyciel akademicki !!!
Domyślny avatar

Pokrzywa

30.05.2013 18:23

I o to chodzi?
Domyślny avatar

Pokrzywa

30.05.2013 18:48

.
Leszek Witkowski

Leszek Witkowski

30.05.2013 21:09

Zadna pulapka. PiS zwyczajnie broni tradycyjnych wartosci. I chwala im za to. Chodzi o likwidacje swiat katolickich, albo ich zrownanie z zydowskimi. W Kanadzie to juz dziala. Calkiem niedawno powstal Hanukkah w okolicach Bozego Narodzenia. Samo Boze Narodzenie juz jest swietem Mikolaja w rubaszce i szalonych zakupow, bo WSZYSCY musza dostac prezent. Niektore sklepy osiagaja w tym czasie 50 procent rocznego utargu. Natomiast w czasie wprowadzania "zakupow w niedziele", zauwazylem ciekawe zjawisko. Otoz niektore sklepy poszly za ciosem. Canadian Tire rozpoczal sprzedaz w niedziele, ale w sobote sklep byl zamkniety. Wszak ludzie musza miec jeden dzien wolny od pracy w tygodniu. Nieprawdaz ? Trwalo to dosyc krotko. Teraz w niedziele, markety pracuja przewaznie tylko od 12 do 18. Wiekszosc sklepow jest jednak zamknieta w czasie swiat. Oczywiscie nikogo sie nie zmusza do pracy w niedziele i swieta. Wolny wybor. Czasem tylko troche zle widziany.
elig

elig

31.05.2013 13:55

Dodane przez Leszek Witkowski w odpowiedzi na Pamietaj dzien swiety swiecic

Jakich wartości?  "Pamiętaj, byś dzień święty święcił" - o pracy nie ma tu mowy.
Leszek Witkowski

Leszek Witkowski

31.05.2013 15:07

Dodane przez elig w odpowiedzi na @Leszek Witkowski

Praca w niedziele jest zlamaniem zasady swietowania w swiatecznym dniu. Bardzo scisle jest to przestrzegane na polskiej wsi. Ludzie pracuja w ten dzien tylko przy zywym inwentarzu - daja jesc i poja swoje zwierzeta. Reszte dnia odpoczywaja. W najrozniejszy sposob. Czasem przybiera to komiczne efekty. Spotkalem sie z nieprzychylnymi uwagami w stosunku do czlowieka, ktory w niedziele rozstawil sztalugi i malowal sobie pejzaz. - Bo to jego zawod i on pracuje dla pieniedzy ! Tym nie mniej, swietowanie dni swietych jest wpisane w nasza dlugoletnia katolicka tradycje, a globalizm ja zwalcza. Dosyc skutecznie.
goral

goral

30.05.2013 22:13

Hipokryzja jest rowniez potrzebna..Jako tlo dla Cnoty.Serdecznie pozdrawiam
goral

goral

30.05.2013 22:27

Dodane przez goral w odpowiedzi na "Nie wywoluj wilka z lasu"

....
Domyślny avatar

m.

30.05.2013 22:32

PiS znów czuje się w obowiązku wejść zastawioną na siebie pułapkę.
Domyślny avatar

bravor

30.05.2013 23:26

wpadła w pułapkę zastawioną przez POpaprańców/ Aż dzie bierze że taka doświadczona blogerka wpada w taką zasadzkę. A wystarczyło poczytać, kto jest za pracą w niedzielę i wszystko było by jasne. Wszyscy POpaprańcy i liberały-aferały są za pracą w niedzielę, ale jakby zapytać czy sam by pracował w niedzielę to odpowie ze nie. Żadne sondaże tego nie zzmienią, bo jakby się okazało że obywatele są za pracą w niedzielę, to proszę bardzo, urzędy wszelkich szczebli też powinny pracować w niedziele, lekarze na pełnych obrotach w przychodniach, nauczyciele do szkół a nie na lenistwo. Działacze PO którzy tak chętnie dawali koncesje i pozwolenia na hipermarkety w centrach miast powinni odpowiedzieć obywatelom, dlaczego chcą zmusić pracowników za 1500 do pracy na zmiany takie jak kiedyś mieli górnicy?
elig

elig

31.05.2013 13:52

Dodane przez bravor w odpowiedzi na Pani elig

Zgadzam się, że praca w niedzielę powinna byc dobrowolna.  Nikt jednak nie walczy przecież o "pracujące niedziele".  Ten postulowany zakaz jest idiotyczny.  Wyglada to tak, jakby ktoś pomyślaŁ:  "O wy wredni !!!  Ośmielacie się chodzić do hipermarketów, zamiast myśleć wyłącznie o zbawieniu duszy !!!  To my weźmiemy i zakażemy, zakażemy, ha, ha !!!".  Te nieszczęsne kasjerki będą z pewnością całe szczęśliwe, gdy będą o 1/7 mniej zarabiać, względnie co siódma z nich zostanie zwolniona z pracy.
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

31.05.2013 11:21

Napisała Pani świetną i potrzebną notkę. Gratulacje!
Ale zapewne Pani zauważyła, że komentarze internautów nie są Pani przychylne.
Ja ostatnio napisałem notkę pt. „Dyskretny problem Jarosława Kaczyńskiego”, w której ośmieliłem się zasugerować, że z przyczyn czysto taktycznych PIS powinno teraz „schować” panią profesor Pawłowicz, która swoimi wypowiedziami przynosi PIS-owi więcej szkód niż korzyści. W efekcie „ortodoksyjni” pisowcy dosłownie roznieśli mnie na strzępy wylewając mi na głowę w komentarzach rzekę pomyj i fekaliów. Zauważyłem, że pośród nich byli ci sami komentatorzy, którzy skrytykowali Pani notkę.
Są to ludzie, choć działający moim zdaniem w najszlachetniejszych intencjach, kompletnie jednak nierozumiejący taktyki wyborczej, którym emocje odbierają zdolność racjonalnego myślenia.
 
Dlatego uważam, że Jarosław Kaczyński powinien w jakiś sposób "zdyscyplinować" tę grupę swoich zwolenników, bo w przeciwnym razie PO wykorzysta ich zaślepienie bezlitośnie w walce wyborczej i PIS nie wygra wyborów.
 
Pozdrawiam Panią serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
 
Patrz: http://naszeblogi.pl/38620-ciekaw-jestem-waszego-zdania-kochani
Domyślny avatar

agnieszka

31.05.2013 11:17

a moja sugestia (z dobrego serca!) dla Pana , to zeby Pan sie sam "schowal" z Panskim "Dyskretnym problemem..." z przyczyn, ma sie rozumiec, czysto taktycznych . Poslugujac sie dalej Panskimi sformulowaniami - uwazam, ze takimi wypowiedziami to Pan przynosi PiS-owi ( i sobie tez, przynajmniej na tym portalu) ) wiecej szkod niz korzysci. Dlaczego Pan to robi (?) - diabli wiedza! serdecznie pozdrawiam
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

31.05.2013 11:36

Dodane przez agnieszka w odpowiedzi na Panie profesorze

"Dlaczego Pan to robi (?) - diabli wiedzą!..."
Dla Polski proszę Pani, a więc pośrednio dla PIS-u, który tę Polskę ma w sercu.
I dlatego robię wszystko, co w mojej mocy, bym przez następną kadejcję nie musiał znowu pisać w interesie PISu jako partii przegranej.
Może doczekam się czasów, że i Pani to zrozumie.
Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
Domyślny avatar

takijeden

31.05.2013 13:04

Dodane przez Krzysztof Pasi… w odpowiedzi na Panie...

Sz.P. Jako znany i wmiare poczytny bloger musi pan byc swiadom faktu ze ma Pan wplyw na ksztaltowanie opini swoich czytelnikow . Opinia jaka idzie w przyslowiowy "eter" moze miec na wyborcow bardziej lub mniej pozytywny wplyw... zwlaszcza tych chwiejnych i nie zdecydowanych Skoro gra pan w druzynie ktora "tę Polskę ma w sercu" to wypada glosno rozglaszac wszystko co dobre .. ale brudow nie prac publicznie. Skoro juz cos takiego jak problematyka pracy w niedziele zaszla tak daleko jak zaszla .. to w/g mnie Pana akademickim i nauczycielskim zadaniem jest takie pokierowanie naglasniania tej sprawy zeby tych niezorientowanych i niezdecydowanych przekierowac na swoich zwolennikow zanim zrobi to przeciwnik. Oni maja dzieki Panu byc za tym i cieszyc sie ze wreszcie ktos o tym pomyslal. Tacy jak Pan powinni to przekuc na zwyciestwo. Wbijanie do glow na wszelkich blogach ( Pan pisuje nie tylko tu) hasla "Kaczynski znowu wpadka" "PIS znowu wtopa" jest wbrew pozorom dzialaniem kontraproduktywnym choc jak Pan podkresla wynika z Panskiej troski o przyszlosc polskiej opozycji. Pozdrawiam
goral

goral

31.05.2013 14:30

Dodane przez takijeden w odpowiedzi na Brudow nie prac publicznie / moje 3 grosze

Glos rozsadku.Ale jakze symptomatyczne sa te zachowania tych "kawiarnianych intelektualistow" od zamierzchlych czasow..Ich symbolem powinien byc Strus..A Lemingow i glupcow nigdy nie brakuje..Ci nauczyciele sa ich liderami i przewodnikami do tego skraju przepasci..Dlatego jest tak jak jest.Kuzwa ,Schopenauerowie dnia dzisiejszego. Polska jest krajem Katolikow.Jak ktos madrze zauwazyl Obowiazkiem kuzwa naszym jest "Czczenie dnia Swietego,ktory to dla NAS ustanowil" Konec tematu.Lubie pana zdrowa,racjonalna i madra argumentacje.Serdecznie pozdrawiam.
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

31.05.2013 20:53

Dodane przez takijeden w odpowiedzi na Brudow nie prac publicznie / moje 3 grosze

"Tacy jak Pan powinni to przekuc na zwyciestwo..."
Nie proszę Pana. Tacy jak ja powinni to poddawać pod rozwagę polityków, którzy są od "przekuwania"
-----------------------------
"Wbijanie do głów na wszelkich blogach ( Pan pisuje nie tylko tu) hasła
"Kaczyński znowu wpadka" "PIS znowu wtopa" jest wbrew pozorom działaniem kontraproduktywnym
choć jak Pan podkreśla wynika z Pańskiej troski o przyszłość polskiej opozycji..."
Proszę Pana. Wkładanie takich haseł w moje usta jest łgarstwem i manipulacją z Pańskiej strony.
Bez pozdrowień,
Krzysztof Pasierbiewicz
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

31.05.2013 11:44

Dodane przez agnieszka w odpowiedzi na Panie profesorze

I jeszcze jedno.
Bardzo proszę w wolnej chwili przecztać moją notkę pt. "BILANS", a szczególnie komentarze rozżalonych komentatorów po tym jak PIS przegrało wybory - patrz:
http://naszeblogi.pl/17527-bilans?page=1
Może to Pani pomoże w zrozumieniu przekazu mojej notki pt. "Dyskretny problem Jarosława Kaczyńskiego".
Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz

Stronicowanie

  • Pierwsza strona
  • Poprzednia strona
  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Wszyscy 3
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
elig
Nazwa bloga:
elig-emerytka

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 3, 035
Liczba wyświetleń: 13,984,786
Liczba komentarzy: 23,390

Ostatnie wpisy blogera

  • Rosyjskie szantaże
  • "Gra Imperiów" nr 16. W pogoni za wydarzeniami
  • Sieroty po COVIDZIE

Moje ostatnie komentarze

  • Może to dzięki mojej notce???
  • Dosłownie przed chwilą YouTube przywrócił szopkę.  Przez kilka godzin była jednak zablokowana.
  • Czy można go tu wrzucić?

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Upadek Solidarnej Polski
  • Dlaczego obalono rząd Jana Olszewskiego?
  • Czemu Żydzi nienawidzą Polaków? Spotkanie z dr Ewą Kurek

Ostatnio komentowane

  • Jabe, I z pandemią, i z gospodarką po pan­demii RZĄD  po­radził sobie doskonale. Pandemia kosztowała życie tysięcy osób, które akurat na tę chorobę nie cho­rowały. Gos­podarka sypie się. Rząd domaga…
  • sake2020, A Pan w tym ,,chłamie'' jaki ma głosik? Nie wygląda Pan na zdrowomyslącego tylko prowadzonego za raczkę przez opozycję.
  • Maverick, TV Pitoń i zdrowo myślący Polacy są niewielu głosami w chłamie ogłupienia i naćpania propagandą globalistów w Polin.  https://www.youtube.com/…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności