Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Marszałek woj. lubuskiego - pirat drogowy

Alina@Warszawa, 27.06.2025
Od dwóch dni telewizje pokazują nam film z kolizji, jaką nagrał kierowca potrącony przez marszałka woj. lubuskiego jadącego do pracy.  Wina jest ewidentna, nie ulega wątpliwości. Jest jednak jedno "ale", na które nikt nie zwraca uwagi.
Otóż poszkodowany kierowca jechał lewym pasem drogi szybkiego ruchu i uniemożliwiał prawidłowy manewr wyprzedania marszałkowi, który przez chwilę jechał za samochodem czekając aż ten zjedzie na prawy, zupełnie wolny pas, po wyprzedzeniu białego samochodu. Ten jednak nie wykonał manewru i nadal niezgodnie z kodeksem drogowym jechał lewym pasem. Marszałek wykonał więc manewr wyprzedzania prawym pasem i zapewne wkurzony bezczelnością kierowcy, który zajmował lewy pas, chciał go lekko "trącić". Przy prędkości obu wozów skończyło się to kolizją i uszkodzeniami. 
Oczywiście nie mam zamiaru bronić aroganckiego marszałka, bo jego zachowanie mogło wynikać z przynależności do PO, tych nadludzi, którym się wydaje, że im wszystko wolno. Gdyby nie jego chamstwo i agresja nie byłoby sprawy.
Ale autor filmu też nie jest bez winy! Tak nie wolno jeździć i też powinien być ukarany mandatem za nieprzepisowe zajmowanie lewego pasa do wyprzedzania. Mam nadzieję że dowiemy się jaką opcję polityczną lubi lewopasowy kierowca.
 
Jedno jest pewne - jak się wsiada za kierownicę, to wszystkie "nerwy", agresja, irytacja - to wszystko musi pozostać poza samochodem i kierowcą.

Marszałek zabrał głos po kolizji. "Sytuacja nie jest jednoznaczna" 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 5572
u2

u2

28.06.2025 11:55

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Nie gniewaj się Uboot, ale

"konwersacja z lodówką na temat ogrzewania podłogowego."
No paczpan, jaki ten internet rzeczy (IoT jest teraz smart :-) :-) :-)
spike

spike

28.06.2025 12:09

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Do Uboota i reszty, którzy

@mjk
to się nazywa manipulacją faktami.
w omawianym przypadku jest mowa o wyprzedzaniu, co wg opisu miało miejsce, więc nie ma tu zastosowania cytowany przepis.
tyle w temacie.
a kiedy należy zjechać z lewego na prawy pas, uczą na kursach.
spike

spike

28.06.2025 10:24

Dodane przez Adam66 w odpowiedzi na @spike

@adam
jedziesz drogą prawą stroną 80 km/h, max 120, ktoś z przodu jedzie wolniej, więc wyprzedzasz lewym pasem 120 km/h, wyprzedzasz tych z prawej, co jadą wolniej, aż stwierdzasz, że masz więcej miejsca po prawej na jazdę 120 km/h.
Są tacy co chcą wyprzedzać tych 120 km, ty wyprzedzając, widzisz z tyłu bęcwała w BMW, który ci miga światłami, bo chce wyprzedzać jeszcze większą prędkością.
Reasumując, jeżeli na prawym pasie samochody jadą max 120, nie możesz ich wyprzedzać, (zgodnie z KD), bo przekroczysz dozwoloną prędkość.
Jak wyprzedzasz -120 km/h ciąg samochodów jadących np. 80 km/h, to robisz to aż ich wyprzedzisz, nikt inny nie może ciebie zmuszać, byś mu zwolnił lewy lewy pas, musi jechać za tobą, aż ty wrócisz na prawy pas.
spike

spike

28.06.2025 10:28

Dodane przez spike w odpowiedzi na @adam

PS. jest odcinkowa kontrola prędkości na autostradach, nie odróżnia na którym pasie jedziesz, przekroczyłeś prędkość, płacisz.
chyba już wszystko jasne ?
Adam66

Adam66

28.06.2025 12:48

Dodane przez spike w odpowiedzi na @adam

@spike
Zgadza się, jeśli wyprzedzasz to nie ma problemu, problem jest jeśli prawy pas jest wolny a ktoś jedzie lewym albo kiedy ktoś blokuje lewy pas jadąc z taką samą szybkością co ten na prawym.  Nigdy nie wiadomo dlaczego ktoś przekracza szybkość, może z głupoty a może musi, kiedyś wiozłem dziecko na pogotowie z patykiem wbitym tuż koło oka a jakiś idiota mnie blokował.  Na szczęście udało mi się go wyprzedzić ale pojechał za mną pod szpital, miał szczęście że trzymałem dziecko na rękach a on tylko bąknął 'O" i odjechał.
spike

spike

28.06.2025 13:16

Dodane przez Adam66 w odpowiedzi na @spike

Sprawa zasadnicza, rozmawiamy o konkretnych sytuacjach, a nie Kodeksie Drogowym, jak należy jechać, tam nie ma podanych wyjątkowych przykładów  etc.
Taki skrajny przykład, autostrada z przodu i tyłu jest pusta, dla "jaj" jadę sobie lewym pasem, blokuję go czy nie?
Inny przykład, jadę A4 Katowice - Wrocław, droga jest 3 pasmowa, dwa lewe pasy na Wrocław, prawy też na Wrocław, ale ma zjazdy do miasta.
jadę środkowym, pasażer z którym jechałem, twierdził, że powinienem jechać prawym pasem, blokuję środkowy, za co mogę dostać mandat.
Tłumaczę, że lewy i środkowy są dedykowane trasą na Wrocław, i jedziemy w tym kierunku, więc jadę prawym pasem wyznaczanej drogi, jadę prawidłowo, z czym się nie zgodził, a ja z nim. W dalszej części drogi, ten prawy 3 pas poza miastem znika, zostają tylko te dwa na Wrocław.
Kto miał rację?
tricolour

tricolour

28.06.2025 13:31

Dodane przez spike w odpowiedzi na Sprawa zasadnicza, rozmawiamy

Po pierwsze: po to mamy na jezdniach linie przerywane różnej grubości, by nie mieć dylematu rozdziału kierunku i po którym pasie jechać, by być najbliżej prawej krawędzi swojego toru jazdy.
Po drugie: pas nie znika tylko się kończy stosownym znakiem, z którego wynika sposób zakończenia ruchu i pierwszeństwo.
Po trzecie: jeśli zadajesz pytanie, to opisz sytuację jak inżynier, a jak kobieton w stylu "trzeci też na Wrocław, ale ma zjazdy".
u2

u2

28.06.2025 13:37

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Po pierwsze: po to mamy linie

"opisz sytuację jak inżynier"
Nie potrafisz zrozumieć tego co napisał spike? Trzeba tobie tłumaczyć wszystko jak dziecku? :-)
spike

spike

28.06.2025 13:53

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Po pierwsze: po to mamy linie

@tri
jednak było się nie odzywać, a tak się wydało.
Jakbyś jeździł podobną drogą, to byś wiedział, że nie znaku kończącego dany pas, tu do zjazdów, nad jednią jest tylko tablica pokazująca jeden kierunek jazdy, tu Wrocław, ten prawy pas kończy się skośnymi pasami zamykającymi pas, dalej jest już jako pobocze.
Nie chce mi się, bo można to zobaczyć na mapie jak wygląda, więc sam sobie sprawdź.
swoją drogą, opisywać prozaiczną sytuację "inżynierskim językiem" to już szczyt małostkowości, albo kompleksów, jeżeli nie rozumiesz prozy, to napisz co, wyjaśnię.
Ani słowa nie napisałeś co meritum.
tricolour

tricolour

28.06.2025 14:45

Dodane przez spike w odpowiedzi na @tri

@spike
Jak zwykle, gdy dochodzi do konkretu, w tym przypadku do znaków poziomych, zaczynasz się jąkać i pisać coś o głupocie. Bardzo dobrze.
Który to zjazd, członku?
spike

spike

28.06.2025 16:35

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @spike

NB to nie stajnia.
tricolour

tricolour

28.06.2025 17:09

Dodane przez spike w odpowiedzi na NB to nie stajnia.

Nie migaj się, członku. 
Pisałeś o konkretnym zjeździe oraz pisałeś, że mogę zobaczyć na mapie. Więc chcę zobaczyć na mapie i stąd moja prośba o konkretny zjazd, byśmy wszyscy mogli zobaczyć. No, co stoi nagle na przeszkodzie, a nie stało przed godziną? Jest tylko jedna możliwość gdy nie chcesz nagle mówić o konkretnym przypadku, ale zanim tą możliwość wyartykułuję, to ponawiam: który to był zjazd, członku?
spike

spike

28.06.2025 19:04

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Nie migaj się, członku. 

masz tupet, ty się ze swoim fallusem na głowy pozamieniałeś,
podałem gdzie to jest, więc do roboty, razem ze swoim fallusem dacie radę.
u2

u2

28.06.2025 19:44

Dodane przez spike w odpowiedzi na masz tupet, ty się ze swoim

Podobny zjazd jest w Ostrowii Mazowieckiej w kierunku do Łomży. Tam są nawet dwa pasy zjazdu do Łomży. Jak widzę Tira to jadę drugim pasem od prawej i wyprzedzam nawet na zjeździe. Jak jest prawy pas pusty lub jest zajęty osobówką to jadę  pierwszym pasem od prawej. Zaś do Białegostoku trzeba jechać 3 lub nawet 4 pasem od prawej :-)
spike

spike

28.06.2025 20:56

Dodane przez u2 w odpowiedzi na Podobny zjazd jest w Ostrowii

Takich zjazdów jako trzeci pas jest więcej, jeżeli autostrada przebiega obok dużego miasta do którego można wjechać w kilku miejscach np. do określonych dzielnic, czy osiedli.
Nawigacja w takich przypadkach informuje "trzymaj się lewej strony".
Kiedyś jechałem sobie tym pasem do zjazdów i jak się kończył, miałem problem wjechać na swój pas środkowy - bo był zajęty, musiałem mocno zwolnić i liczyć by mnie ktoś z tego pasa wpuścił, na szczęście są kierowcy, którzy w podobnych przypadkach, jak to możliwe zjeżdża na skrajny lewy pas, dając miejsce na włączenie się do ruchu w tym kierunku.
u2

u2

28.06.2025 21:04

Dodane przez spike w odpowiedzi na Takich zjazdów jako trzeci

"na szczęście są kierowcy, którzy w podobnych przypadkach, jak to możliwe zjeżdża na skrajny lewy pas"
No właśnie. Ja też tak często robię na ekspresówce do Suwałk. jak widzę jakiś pojazd włączający się tak do ruchu na eskpresówce to automatycznie zjeżdzam na lewy pas. Tak robi wiekszość kierowców.
tricolour

tricolour

28.06.2025 21:51

Dodane przez spike w odpowiedzi na masz tupet, ty się ze swoim

@spike 
Nie, nie podałeś. Stchórzyłeś zjebany członku od dziadka, poprzez ciotki i kuzynów, na rodzicach kończąc, jak sam o swojej rodzinie pisałeś.
Więc nie napisałeś, bo by było jasne, że ten prawy pas nie służył tylko do zjazdów, ale także do jazdy na wprost gdy nie był oddzielony od lewego linią przerywaną, pogrubioną, sygnalizująca rozdzielenie kierunków.
Tchórzliwy jesteś nawet w takiej prostej pomyłce, nie potrafisz się przyznać do tak błahej sprawy. Dlatego ci w tym pomagam. Podziękuj i ukłoń się.
u2

u2

28.06.2025 21:53

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @spike 

"zjebany członku"
Masz jakieś mokre sny tryc, że tak piszesz? Nie utrzymujesz parcia pęcherza? :-) :-) :-)
zbychbor

Zbychbor

29.06.2025 09:23

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @spike 

@tri
brawo. Cham @spike obraża kobiety i na tego członka sobie zasłużył
spike

spike

29.06.2025 10:48

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @spike 

@tri -niedojdo intelektualny:
"Inny przykład, jadę A4 Katowice - Wrocław, droga jest 3 pasmowa, dwa lewe pasy na Wrocław, prawy też na Wrocław, ale ma zjazdy do miasta."
a teraz weź swojego fallusa na spacer i z nim pogadaj jak fallus z fallusem, nie zapomnij założyć sobie kaganiec.
spike

spike

28.06.2025 21:13

Korzystając z okazji dyskusji o ruchu drogowym, interesuje mnie opinia o wymuszonym systemie "jazdy na suwak", który miał być "panaceum" na korki na obwodnicach itp. które najczęściej zamiast skrzyżowania mają ronda.
Ja ze swej strony odpowiem, że ten przepis nie wymyślił kierowca, prędzej "kierownica", bo niczego nie ułatwia, korek jak był tak jest, tyle że krótszy.
Inny przepis powinno się wprowadzić, jako główny,
poruszanie się na "suwak" powinien się odbywać na samym rondzie.
Są takie podobne ronda, które dają znakiem pierwszeństwo wjeżdżającemu, ale to z kolei blokuje rondo, więc odpada.
Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

28.06.2025 21:42

Dodane przez spike w odpowiedzi na Korzystając z okazji dyskusji

Spike! Ty widzę nie masz pojęcia o jeździe, np.  o jeździe na suwak! To dotyczy sytuacji, kiedy z kilku pasów kierowcy muszą zjechać na 1-2! To nie ma nic wspólnego z rondem! Przed rondami często droga jest poszerzana, o ile projektant ma miejsce i wyobraźnię, bo czasami odnoszę wrażenie, że ronda projektują kierowcy fiatów 126p, a na takich żaden TIR nie ma szansy się zmieścić.
u2

u2

28.06.2025 21:44

Dodane przez Alina@Warszawa w odpowiedzi na Spike! Ty widzę nie masz

"ronda projektują kierowcy fiatów 126p, a na takich żaden TIR nie ma szansy się zmieścić"
Podaj Alina konkrety. Na drodze z Suwałk do Modlina wszystko jest OK. Co prawda z Wyszkowa do Modlina jest droga 2+1, i Tiry raczej jeżdżą raczej przez Warszawę, ale widuję je również na tej drodze.
Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

28.06.2025 21:46

Dodane przez u2 w odpowiedzi na "ronda projektują kierowcy

Takie ronda widziałam na zjazdach przy S19 nawet na drogi wojewódzkie.
u2

u2

28.06.2025 21:52

Dodane przez Alina@Warszawa w odpowiedzi na Takie ronda widziałam na

Alina, to żaden konkret. PS. To chyba droga do Kuźnicy B., ale jest obecnie zamknięta dla TIRów i osobówek :-)

Stronicowanie

  • Pierwsza strona
  • Poprzednia strona
  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Wszyscy 3
  • Wszyscy 4
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Alina@Warszawa
Nazwa bloga:
Codziennie pytam "DLACZEGO"
Zawód:
mam
Miasto:
POLSKA

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 344
Liczba wyświetleń: 923,325
Liczba komentarzy: 6,253

Ostatnie wpisy blogera

  • PRAWDZIWE KORZENIE DONALDA TUSKA. Reszczyński ujawnia!
  • Tusk oskarża K. Nawrockiego o aferę z kryptowalutami
  • Niemcy szykują się na wojnę z Rosją

Moje ostatnie komentarze

  • O wyższości monarchii nad innymi ustrojami politycznymi: (...) W przeciwieństwie do demokratycznych przywódców, monarcha z natury rzeczy kierował się długofalowym interesem własnego państwa, bo…
  • Wszystkie media transmitują teraz spotkanie prezydenta K. Nawrockiego z medykami z pałacu prezydenckiego. Prezydent na wstępie powiedział, że ta konferencja jest po to, żeby ustalić jakiś program…
  • Wczoraj 4.12.2025 media poinformowały, że w ramach specjalnej akcji zatrzymano 100 pedofilów: GAME OVER – NAJWIĘKSZA OPERACJA CBZC PRZECIWKO PRZESTĘPSTWOM O CHARAKTERZE PEDOFILSKIM 100…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Prezydent Braun
  • Reżyserka A. Holland na kolanach u Bieruta
  • RESET 6

Ostatnio komentowane

  • Alina@Warszawa, O wyższości monarchii nad innymi ustrojami politycznymi: (...) W przeciwieństwie do demokratycznych przywódców, monarcha z natury rzeczy kierował się długofalowym interesem własnego państwa, bo…
  • Alina@Warszawa, Wczoraj 4.12.2025 media poinformowały, że w ramach specjalnej akcji zatrzymano 100 pedofilów: GAME OVER – NAJWIĘKSZA OPERACJA CBZC PRZECIWKO PRZESTĘPSTWOM O CHARAKTERZE PEDOFILSKIM 100…
  • r102, Oczywiście że Donald jest złym człowiekiem,  niemieckim agentem - sprzedawczykiem,  zupełnie pozbawionym zdolności kierowania państwem  itd... Ale zupełnie nie ma co wciągać w to…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności