"Brak morskiej floty handlowej pod polską banderą rzeczywiście wpływa na bezpieczeństwo łańcucha dostaw surowców energetycznych, takich jak ropa, węgiel czy gaz, które są dostarczane do Polski drogą morską. Oto kilka kluczowych aspektów tego problemu:
1. Zależność od zagranicznych armatorów: Bez własnej floty handlowej Polska jest w dużej mierze uzależniona od zagranicznych armatorów, którzy mogą prowadzić swoje interesy według priorytetów niezależnych od polskiego interesu narodowego. W sytuacjach kryzysowych, takich jak konflikty zbrojne, zamknięcia portów czy sankcje, dostęp do zagranicznych statków może być ograniczony.
2. Koszty transportu i brak kontroli: Własna flota pozwalałaby Polsce lepiej kontrolować koszty i zapewniać stabilne dostawy. W przypadku korzystania z zagranicznych firm, koszty mogą być wyższe, a także istnieje większe ryzyko przerw w dostawach, zwłaszcza w sytuacjach nagłych lub kryzysowych.
3. Wrażliwość na sankcje i embargo: Kraje posiadające własne floty są mniej podatne na międzynarodowe sankcje, które mogą obejmować ograniczenia w transporcie surowców. Brak polskiej floty pod narodową banderą oznacza, że Polska może być bardziej wrażliwa na ograniczenia wynikające z politycznych decyzji innych państw.
4. Ograniczone możliwości w sytuacjach kryzysowych: Własna flota handlowa zapewnia elastyczność w dostosowywaniu się do nagłych zmian na rynkach międzynarodowych oraz zwiększa możliwość ochrony narodowych interesów energetycznych. W sytuacji konfliktu na Bałtyku lub w innych regionach, Polska musiałaby polegać na zdolnościach innych państw do zapewnienia dostaw, co zmniejsza kontrolę nad własnym bezpieczeństwem energetycznym. Dla poprawy bezpieczeństwa dostaw Polska rozwija infrastrukturę do odbioru LNG (np. terminal w Świnoujściu), a także pracuje nad dywersyfikacją źródeł energii. Jednak brak narodowej floty handlowej pozostaje wyzwaniem w kontekście stabilności i niezależności w transporcie surowców energetycznych."
PS: A tak wygląda morska flota handlowa u naszych sąsiadów. Pozazdrościć? Nie tylko, przede wszystkim brać przykład. I w końcu wprowadzić u nas takie regulacje, które będą zachęcały armatorów do rejestrowania statków w polskim rejestrze okrętowym. I takie zachęty oraz bodźce ekonomiczne, które przywrócą sens ekonomiczny uprawiania żeglugi pod polską banderą. Niemcy i inne państwa unijne takie regulacje już wprowadziły. Blisko połowę swoich statków, niemieccy armatorzy eksploatują pod unijnymi banderami (tym pod niemiecką).
A jak wygląda nasza morska flota handlowa? Na koniec 2023 roku: 88 statków w tym zaledwie 14 pod polską banderą.
W tym przypadku (morskiej floty handlowej pod narodową banderą) ten 'uśredniony pogląd tej części ludzkości' jest akurat zgodny ze zdrowym rozsądkiem. Oczywiście, że AI niczego nie dowodzi. AI 'werbalizuje' to co ludzkość wie na dany temat a dokładnie to co z wiedzy ludzkości jest udostępnione w internecie.
"To nie nie AI czegoś dowodzi, tylko masa ludzi pisze głupoty na podstawie których uczy się sieci neuronowe."
czyli potwierdza się, że AI z inteligencją nie ma nic wspólnego, inteligencja człowieka musi filtrować prawdę od fałszu, a tu z kolei, zależy od inteligencji człowieka, który da się wprowadzić w błąd, może powodować mniejsze, a co gorsza poważne konsekwencje.
Badacze przepowiedni Nostradamusa twierdzą, że ostrzega ludzkość przed AI, nazywa ją "obcą decyzją", przez którą ludzkość pogrąży się w chaosie z ofiarami włącznie.
Na jakie zmieni? AI 'zmieniła poglądy' w sprawie ocieplenia bo wzrosła wiedza człowieka na ten temat. I opinie o wyłącznym wpływie człowieka na zmianę klimatu ulegają zmianie. AI 'WIE' tylko to co człowiek (ludzkość) wie. W sprawie bandery statków handlowych też wzrasta wiedza, że z banderą uciekają pieniądze. Gdzie uciekają? Do budżetów państw, w których sa dogodne warunki do prowadzenia działalności żeglugowej, uciekają.
nie wiem skąd społeczeństwo francuskie się dowiedziało że elektrownie atomowe są szkodliwe dla klimatu, bo w Polsce społeczeństwo nie protestuje przeciw elektrowniom, ani przeciw użytkowaniu Odry, robili to opłacani przez niemiecką agenturę bandy ekoterrorystów, jak i V kolumnę jaką jest PO i ich herszt Tusk, co zostało dowiedzione nie pierwszy raz, większość protestów jest sponsorowanych przez obce wpływy.
to ten "podobny mechanizm" też jest tym samym wpływem obcej agentury, jak w Polsce?
owszem AI nie wie więcej niż człowiek, ale człowiek ma kontrolę nad filtrowaniem tej ogólnie dostępnej wiedzy, a wtedy AI ma poglądy swojego "pana".
Jakby AI nie była kontrolowana, a zastosowano odpowiednie algorytmy analizy tej wiedzy, to powinna wskazać, że klimat się zmienia od zarania dziejów, ale wpływ człowieka jest tak mały, że nie ma znaczenia, mogłaby podać przykład, że przed wiekami tereny Polski były dnem morza, że potem żyły tu dinozaury, rosły bujne lasy, itd.etc.
Jakiś czas temu jeszcze przed wyborami, pewien bloger rozmawiał z AI o polityce z czasów PO, odpowiedzi AI zawsze schodziły na PiS wg zasady "a u was biją murzynów", mimo zwrócenia uwagi, że nie o PiS chodzi, AI przepraszała że niezrozumiała pytanie, dając kolejną odpowiedź w tym samym co poprzednio tonie, tak trwała cała dość długa rozmowa.
Tak więc, AI jest tylko i wyłącznie narzędziem, które mozna kontrolować na wszystkie sposoby, jak np. cenzurując treści, a w Chinach aresztuje się człowieka na podstawie "podejrzanego" zachowania.
"Kij ma zawsze dwa końce", może być narzędziem, jak i bronią.
Zgadza się, człowiek ma kontrolę nad AI, ale zadając pytanie nic nie filtrowałem ani też nic nie sugerowałem (sformułowałem pytanie tak jak to jest zapisane w tekście notki).
Zadanko podrzuciłem AI :) Nie znam teorii Ramseya i niestety nie wiem czy odpowiedź jest dobra czy zła, Niemniej AI odpowiedziała jednoznacznie:
================================================================================
"To jest klasyczny problem z teorii Ramseya. Szukamy liczby , takiej że w każdym dwukolorowym pokolorowaniu (graf pełny na wierzchołkach) na czerwono i niebiesko istnieje czerwony podgraf lub niebieski podgraf .
Oznaczenie liczby Ramseya odpowiada najmniejszej liczbie , dla której dowolne kolorowanie krawędzi na czerwono i niebiesko zawiera czerwony podgraf lub niebieski podgraf .
Znane wartości liczb Ramseya pozwalają stwierdzić, że:
R(4, 6) = 18
Oznacza to, że najmniejsza liczba punktów , dla której każde dwukolorowe kolorowanie krawędzi grafu pełnego zawiera czerwony podgraf lub niebieski podgraf , wynosi 18.
Zatem odpowiedzią jest n=18."
=====================================================================================
No trudno, jeszcze musi się pouczyć :) Natomiast w sprawach floty i łańcucha dostaw 'gada' całkiem do rzeczy :)