Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Co Prigożyn zamierza robić w Polsce?

smieciu, 25.06.2023
No dobrze skąd miałby się znaleźć w Polsce? Z Białorusi oczywiście. Zaryzykuję i zarysuję pewien naturalny scenariusz.

Jak wiemy bunt Prigożyna długo nie potrwał. Było dość ostro, były konkretne groźby, zginęli też ludzie. Mimo tego starcie zakończyło się „remisem”. Rzecz w tym że w obecnej Rosji Putina nie bardzo jest miejsce na remisy. Ludzie wypadają tam z okien. Dziennikarze dostają bombą w restauracji. Za przewinienia można zgadywać dużo mniejszej wagi.
Wiemy także że Prigożyn był bardzo ważną częścią rosyjskiej Operacji na Ukrainie oraz człowiekiem ze ścisłego otoczenia Putina.
Biorąc wszystko do kupy najlogiczniej przyjąć że skoro wszyscy cali i skoro tworzą to samo towarzystwo to urządzono całkiem efektowną pokazówkę. Tylko nie wiadomo czemu miałaby służyć.
Nie szukając daleko jedna odpowiedź narzuca się sama: Sprawienie wrażenia że w Rosji panuje chaos, walki frakcyjne, kraj się sypie. W istocie wyprawa Prigożyna byłaby jedynie kolejnym z szeregu widowisk dających to przedstawienie.
Tym razem jednak efektowniejsze niż poprzednie.
Oczywiście w dalszej kolejności kreacja tego wrażenia też musi czemuś służyć. Jak pisałem wiele razy jest tym według mnie wciągnięcie Polski do wojny. Polski i NATO przekonanych że operacja będzie prosta w kraju będącym w rozsypce. Już teraz Ukraińcy dostali sygnał do ataku. Jeśli pójdzie im gładko, będzie to zachętą do następnych kroków.

W miedzy czasie jednak można zorganizować kolejną Operację, służącą temu samemu, tylko mającą miejsce w ... Polsce.
Rzecz wydaje się trudna do przeprowadzenia ale czemu by nie, zwłaszcza w obecnej sytuacji. No więc przyszło mi do głowy że...

Prigożyn trafia na zsyłkę na Białoruś. W między czasie Łukaszenko zarzuca Przesmyk Suwalski imigrantami. Od dawna mówią że zamierza to zrobić. Urządzić jakąś prowokację w stosunku do Polski choć szczegółów nie znamy. Ta prowokacja kończy się fiaskiem. Być może pojawi się coś więcej, tak że ostatecznie Łukaszenko swoimi kompromitującymi działaniami postawi się w roli Putina. Przez co na Białorusi wybucha „bunt”. Są chętni do obalenia ostatnio dość chorego prezydenta Białorusi. A w Polsce pod Poznaniem, i nie tylko, już od dłuższego czasu intensywne szkolenia wojskowe przechodzą „białoruscy ochotnicy” z grupy Bypol. Całkiem konkretne przygotowania.
Nastąpić może pewna kulminacja. Z jednej strony ukraińskie sukcesy i gdzieś zabunkrowany ukrywający się Putin. Chaos i brak kontroli ze strony Rosji. Z drugiej dość podobna sytuacja na Białorusi. Gdzie do rodzimych buntowników dołączą szkoleni w Polsce parakomandosi z grupy Bypol.
A z trzeciej... miotający się uziemiony Prigożyn. Który robi niemal dokładnie to co zrobił w Rostowie. Ogłasza plan ratunku. Prywatną wendettę mającą usunąć skompromitowanych przywódców. Prigożyn ma swój autorytet, zbiera wokół siebie armię białoruską i najpierw pacyfikuje buntowników. A potem... uderza na Polskę. Bo wsparła tych buntowników.

Tylko że owa agresja jest w istocie jego prywatnym przedsięwzięciem. Prigożyn przecież nie reprezentuje w żaden sposób oficjalnie Białorusi ani Rosji. Prigożyn jest tym kim zawsze był: najemnikiem do wynajęcia. Z własną prywatną armią.
Ma to wielkie znaczenie gdyż nie będzie można oskarżyć o agresję ani Białorusi ani Rosji. Ale przecież będzie realnym kontratakiem odciążającym front na Ukrainie.
Taki Prigożyn mógłby jednak dostawać wszelkie wsparcie wojskowe z obu tych krajów dokładnie na takiej samej zasadzie jak my wspieramy Ukrainę. Co nazywa się „przekazywaniem sprzętu”. Skoro Polska może tak wspierać Ukrainę to dlaczego Ruskie nie mogłyby robić tego samego wobec Prigożyna? To tylko handel przecież.

Efektem byłyby działania wojenne na terytorium Polski. Ale prowadzone analogicznej zasadzie co na Ukrainie. Czyli wojna, której prawnie nie ma. Ludzie giną, wojny nie ma.
Oczywiście Polska przeszłaby do kontrataku. Nie przypadkiem dostawy koreańskich czołgów trafiają wszystkie do Dywizji w Morągu na Mazurach. Już się szkolą. I dostaną szansę na praktyczne sprawdzenie swoich umiejętności. Choć najpierw pewnie w desperackiej obronie.
A kiedy sprzętem wspomogą nas Amerykanie dowiemy się wreszcie po co przekop Mierzei... Przyda się dla okrętów desantowych.
Nasz kontratak będzie skuteczny. Prigożyn wycofa się lub ucieknie a nasi będą mieć szansę by wejść na terytorium Białorusi...

Podoba się?
Jest tu wielu chętnych do wojaczki, krytykujących moją wstrzemięźliwość w stosunku do Ukrainy. Ci będą mieć tego czego chcą.
Poza tym jednak pamiętajmy.
Amerykanie już w połowie czerwca mieli wiedzieć że Prigożyn szykuje się do buntu. Sporo więc wiedzą. Więcej niż Putin, który spanikował. Jak mówią. Może więc wiedzą także i to jaki ma być dalszy los Prigożyna.
I nas wspomogą. Jak to oni.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 3130
Tezeusz

Tezeusz

25.06.2023 17:08

Manto jakie dostało kacapstwo w 1920 pod Warszawą  było by niczym jakie by otrzymali dzisiaj na terenie Polski gdyby zamarzyli na nas napaść. Obawiam się,że jeńców Pirożyna bandyty by nie było w ogóle słuzyli by jako nawóz na polskich polach. Należy pamiętać,ze śmierć choc jednego amerykańskiego żołnierza to wojna z USA. I o tym Putlerek karakan osrany wie.
sake3

sake2020

25.06.2023 18:08

@smieciu.....To Prigozyn ustalił by swoją prywatną wendettę obrócić przeciw Polsce? Wendetta to jest zemsta więc czym mu się Polska naraziła? Sam z siebie czy ktoś mu za to płaci,bo on sam nie jest ideowcem.Wczoraj w komentarzu do mnie napisał pan,że Prigożyn skumplowany z Ukraińcem gen. Budanowem może szykowac jakąś akcję.Podtrzymuje to pan?
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

25.06.2023 18:28

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @smieciu.....To Prigozyn

Wiem, że także Ciebie zaboli,
Lecz jesteś pożywką dla trolli.
Przepraszam 🌼
smieciu

smieciu

25.06.2023 18:36

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Nie żywić trola

@HENRY pewnie jestem. Ma swoje wady. Ale też pokazuje na czym faktycznie zależy komentującym.
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

25.06.2023 19:11

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na @HENRY a ja nie wiem czy

Szczerość popłaca
Już wkleiłem @Uli ale masz osobistą wersję - łatwiej będzie komentować
25-06-2023 [18:55] - NASZ_HENRY | Link: @Ula Ujejska &@@@😉
@Ula Ujejska &@@@😉
Znalazłem w końcu generała który mówi z sensem .
Działania Prigożyna były pod kontrolą Putina i kartą przetargową w negocjacjach z Łukaszenką, który wzbrania się do wysłania swoich wojsk na Ukrainę. Rajd na Moskwę był pozorowany.  Przeniesienie Grupy Wagnera na terytorium Białorusi stwarza zagrożenie dla północnej i zachodniej Ukrainy -  powiedział  **gen** Leon Komornicki.
Link aktywny też masz:
https://polskieradio24.pl/130/5925/artykul/3196053,gen-komornicki-dzialania-prigozyna-byly-pod-kontrola-putina
Inżynier pola walki 😉
***Henry***
Imć Waszeć

Dark Regis

25.06.2023 23:47

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Szczerość popłaca

To proste. Putin szuka pretekstu do odpalenia choćby jednej rakiety z głowicą taktyczną. To się nazywa licytacja i eskalacja. Mając dwóch kryminalistów i jednocześnie wariatów w jednym mieście z co najmniej jedną rakietą międzykontynentalną pewnie liczy na jakiś "przypadek".
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

26.06.2023 05:07

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na To proste. Putin szuka

Proste to są krzywe eliptyczne ;-)
Imć Waszeć

Dark Regis

26.06.2023 14:53

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na To proste?

Tak. Krzywa eliptyczna to po prostu torus zespolony. Co może być skomplikowanego w dętce? ;)
sake3

sake2020

25.06.2023 19:21

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Nie żywić trola

@HENRY-HENRY.....Mnie pan przeprasza czy pana @smieciu?Jeśli mnie to niepotrzebnie,ja już do ataków trolli na NB zdążyłam się przyzwyczaić a nawet uodpornić.Szczepionka działa nawet nie muszę mieć antytrollowskiej maseczki bo mnie ekran chroni.Róznię się od nich,bo trolle swoją narrację narzucają a ja każdą myśl,zdarzenie czy fakt analizuję i staram się wyciągnąć własne wnioski.Czy zawsze słuszne? Nie ,w końcu jestem tylko człowiekiem,nie sztuczną inteligencją a wg pana smieciu tepym tłukiem.Więc dążę do doskonałości.
smieciu

smieciu

25.06.2023 18:35

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @smieciu.....To Prigozyn

@sake Ostatnio przynajmniej dwa razy czytałem twoje komentarze, w których napisałaś że bunt Prigożyna jest podejrzany. Tzn. sugerowałaś że to raczej nieprawdopodobne by Prigożyn ze swoimi siłami i w ogóle mógł zdobyć się na bunt.
Skoro więc nie bunt to co? Chyba nie prywata?
Co do Budanowa to całkiem prawdopodobne że trzymają razem. Cóż, powinnaś kojarzyć że według mnie Zełenski i Putin działają razem. A jest jeszcze Biden, który miał wiedzieć od tygodnia przynajmniej. No wielki bunt... Chyba tylko Putin nie wiedział. Przynajmniej tak piszą. A może i Putin wiedział? I co w związku z tym zrobił?
Może wszyscy wiedzieli. O tym „buncie”. Tylko oczywiście nie my przed kompami, czy Ukraińcy w okopach. Po czym, kiedy już kurz opadł, wszyscy jak jeden mąż ciągle się tego trzymają: Bunt to był.
sake3

sake2020

25.06.2023 20:06

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na @sake Ostatnio przynajmniej

@smieciu.....Widzi pan trochę trudno jest mieć pewność.To tak jak równanie z wieloma niewiadomymi.Bunt to nie jest raczej kłótnia w rodzinie o pieniądze.Prigożyn urażony brakiem zaufania Putina do jego ludzi,mieszanie się Kadyrowai chyba nie wywiązanie się Putina z kontraktu postanowił tupnąc nogą i postraszyć pójściem na Moskwę.Sam się chyba wystraszył własne odwagi i paniki po tym jego marszu.Łukaszenka chcąc nie chcąc ,,zainterweniował'',wagnerowcy nie wiem czy dostali zapłatę za swoje usługi czy zrobiono im łaskę nie likwidując.Prigożyna zrobiono w trąbę robiąc naloty na jego biura i domy ,,odkrywając'' podobno miliony dolarów przeznaczonych na wypłaty których nie dokonał,biżuterię  kosztowności.Nie wiadomo gdzie przebywa i czy żyje Nie wiem na czym pan opiera zdanie o współpracy Budanowa z Prigożynem.
Siberian Husky Dog

Siberian Dog Husky

25.06.2023 19:48

U nas też kiedyś był pucz ale Petrużyn pojechał du**yć na Maderę i się skończył...
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

25.06.2023 19:55

Dodane przez Siberian Husky Dog w odpowiedzi na U nas też kiedyś był pucz ale

To już pisałem w 2016
ale Ciebie tu nie było to powtórzę
Tego gostka piszemy Pet.ru z kropką w środku ;-)
Maverick

Maverick

25.06.2023 22:24

Na plantacji bez zmian:
https://www.youtube.com/…
smieciu

smieciu

25.06.2023 23:35

Ponieważ napisałem A to napiszę B. Pociągnę temat ździebko. Skoro już opisałem pewną historię w której udało mi się połączyć różne znane nam elementy. Choć sieje grozą to jednak zbiera rzeczy do kupy, więc dorzucę jeszcze jeden element.
Którym jest atomówka. Straszy się nią nierzadko ale w różnym kontekście. Najczęściej chyba wracając do Elektrowni w Zaporożu, która została ostatnio pozbawiona wody chłodzącej na wskutek zburzenia tamy w Nowek Kachówce. Jest na szczęście zbiornik/staw awaryjny i nie ma bezpośredniego zagrożenia. No chyba że jakieś ludziki celowo coś namieszają. Co niestety sugeruje znany nam Budanow. Może jakiś znajomek Prigożyna. Kto ich tam wie. Idea ma polegać na kontynuacji manewru z Tamą. Zagrożenie radiacyjne w Zaporożu miałoby stworzyć kolejną trudną do przekroczenia przez Ukraińców strefę. Budanow twierdzi że zakończono już przygotowania to tego typu operacji, Rosjanie mogą przystąpić do realizacji w każdym momencie.
Na pozór nie łączy się to z Białorusią ale od czego jest wyobraźnia...
Można więc sobie wyobrazić że faktycznie Ruskie coś tam zmajstrują. Niekoniecznie zrobią wielkie bum. Na początek wystarczy groźba. Budanow sam podaje ramy czasowe. Do 14 dni do katastrofy w przypadku zniszczenia zapasowego stawu z wodą do chłodzenia. Po wysadzeniu stawu trzebaby wziąć pod uwagę różne scenariusze. Także najgorsze. Pewne jest że podjęto by działania prewencyjne. Np. ewakuację ludności. Oraz zmieniono by plany działania wojsk. Nawet więc jeśli w końcu stałoby się niewiele, jakoś by sytuację opanowano, to efekty i tak byłyby potężne. Także propagandowe, oparte na strachu. Ludzie przestaliby wątpić że Ruskie mogą posunąć się do wielu rzeczy.
Więc gdyby jakiś czas później ogłoszono że w Lidzie, na Białorusi, ok 100km od Polski, gdzie Ruskie właśnie wysłali swoje atomówki, coś poszło nie tak, panika  byłaby murowana. Ludzie chcieliby uciec. Tylko gdzie? Może do Polski właśnie. Litwa, Polska dla wielu z nich byłaby naturalnym wyborem. Tylko że tam mur...
Mur może nie jest szczególnie trudny do sforsowania ale jednak wymagający odpowiedniego bodźca by się za to wziąć.
Normalnie Łukaszence mogłoby być trudno zmusić ludzi by pchali się przez mur. Ale w takich okolicznościach nie musiałby ich popędzać. I tym sposobem doszłoby do tego o czym już od dłuższego czasu mowa. Zdarzeniu związanym z masową emigracją w rejonie Przesmyku Suwalskiego.
Przy okazji musiałby także powstać chaos na Białorusi. Wiele rzeczy stałoby się bardziej możliwe. W szczególności to co przedstawiłem w głównym tekście.
Adam66

Adam66

26.06.2023 03:18

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Ponieważ napisałem A to

@smieciu 
Skoro sobie gdybamy, to gdybnijmy jeszcze jedno zagadnienie.  Otóż w walkach na Ukrainie biorą udział najemnicy czy też wolontariusze z różnych krajów, w tym z krajów NATO ale ponieważ nie są to żołnierze odbywający służbę wojskową czy też zawodowi wojskowi (przynajmniej oficjalnie) to nie uznaje się tego faktu jako włączenia się danego państwa czy też całego paktu do wojny.  Ot, jacyś tam "narwańcy" żądni przygód czy też kasy, lub kombinacji, przyjechali sobie na Ukrainę i wojują przeciwko ruskim.  No to teraz odwróćmy sytuację, Prigozhin nie jest formalnie członkiem ruskiej armii tylko najemnikiem/wolontariuszem czy też czymkolwiek innym ale nie członkiem ruskiej armii.  No więc teraz ten "nieczłonek" ruskiej armii, na przykład może się zdecydować wspomóc wysiłki baćki w eksporcie kolorowych "inżynierów" i "lekarzy" na teren krajów bałtyckich, w tym Polski.  Ponieważ nie jest członkiem ruskiej armii (formalnie), więc ruscy nie ponoszą za jego działania jakiejkolwiek odpowiedzialności, na tej samej zasadzie jak państwa zachodnie nie ponoszą odpowiedzialności za udział ich obywateli jako "wolontariuszy" w walkach z ruskimi. Trzeba pamiętać o tym, że Prigozhin ma pod swoimi rozkazami od 30 tys. do 50 tys. obytch w działaniach wojennych zawodowców a nie chłopaczków w rurkach po kilkudniowym szkoleniu po którym większość powinna wiedzieć w którą stronę lufę kierować ale niewiele więcej. Tak więc jeśli nawet niewielka liczba ludzi Prigozhina dostałaby się do wyżej wymienionych krajów, mogłaby niezłego bigosu narobić i nawet "bul" Bronek by tego nie ogarnął...  No i Prigozhin jest "skłócony" z Putinem, więc tym bardziej państwo rosyjskie za nic nie odpowiada.  Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi?
smieciu

smieciu

26.06.2023 10:31

Dodane przez Adam66 w odpowiedzi na @smieciu 

@Adam66 Tak, w mojej notce poszedłem tym właśnie tropem. Oficjalnie Prigożyn nie dość że jest najemnikiem to jeszcze skłóconym z władzą. Taka rola daje mu duże pole manewru. W szczególności dzięki temu mógłby właśnie ze swoją działalnością wkroczyć na tereny Litwy czy Polski. Oficjalnie jako wróg rosyjskiej władzy. Jako przykładowo jakiś wyrzutek, awanturnik.
Trzeba jednak też wziąć pod uwagę że w tej chwili Prigożyn zyskał bardzo dobry wizerunek publiczny. Wśród Rosjan i sympatyków Rosji. Jest tym, który potrafił powiedzieć dość tego! Dość tej maniany. Nieudolności itp. Dlatego sądzę że jego rola powinna być większa. W tym momencie już niekoniecznie potrzebuje swoich ludzi. Ochotnicy znaleźć mogliby się wśród regularnej armii.
W szczególności na Białorusi stacjonują żołnierze rosyjscy. Konkretne świeże siły. Wydają się być idealnym celem dla nowej działalności Prigożyna.
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

26.06.2023 11:16

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Ponieważ napisałem A to

Po tym co wygadują
różni "eksperci" w mediach rządowych i opozycyjnych twoje teksty nie wydają się specjalnie ekstrawaganckie 😉
Imć Waszeć

Dark Regis

25.06.2023 23:43

W ramach komentarza: "W roku 2021 mówiło się, że armia rosyjska jest drugą armią na świecie. W 2022 mówiło się, że armia rosyjska jest drugą armią na Ukrainie. A w 2023 już się mówi, że jest drugą armią w Rosji". ;)
Siberian Husky Dog

Siberian Dog Husky

25.06.2023 23:49

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na W ramach komentarza: "W roku

armia rosyjska jest drugą armią ...trzeciego  świata
paparazzi

paparazzi

26.06.2023 00:08

Wot, Putin i Prigożyn zagwozdku wam zdiełał. A Rosja jaka była za cara i po rewolucji taka jest i teraz. Historia koledzy i jej analiza.
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

26.06.2023 05:02

Dodane przez paparazzi w odpowiedzi na Wot, Putin i Prigożyn

Słusznie
historia magistra vitae ;-)
spike

spike

26.06.2023 11:28

"Co Prigożyn zamierza robić w Polsce?"
widać chce do roboty, może śmiecie zwozić do żniw, potem coś innego znajdzie, silny chłop, potrzebuje dobrze zjeść :))
smieciu
Nazwa bloga:
Anarchia czyli Świadomość

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 194
Liczba wyświetleń: 1,207,418
Liczba komentarzy: 4,461

Ostatnie wpisy blogera

  • Tak ode mnie trochę o wyborach, Nawrockim i Ukrainie
  • To kim są ci agenci i popychadła o których pisałem?
  • Wraz z wzrostem ciśnienia agentury wyłażą na wierzch stadami

Moje ostatnie komentarze

  • Jedyne co ten wpis pokazał to że autor jest trollem memowym. Na temat zdjęcia właściwie nic nie wiadomo. Kiedy zrobione. Może jest z przed 4 lat? Jest to jakaś tandetna o wyjątkowo małym zasięgu…
  • „Reakcja władzy i jej mediów? Jednoznaczna. Wyśmiewanie, olewanie, kpiny, ataki. Wyzwiska- w tym uderzenie w tych, którzy o tym mówili, w Starostę Powiatu Garwolińskiego.Rzecznik MSWiA nawet…
  • Autor z każdym tekstem przebija swój sufit pisowskiego nawiedzenia... Parodia, groteska, kompletny odlot. Wydawałoby się niemożliwe że można mieć mózg, być dorosłym człowiekiem i pisać tak żenujące…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • PiS giął kark przed UE
  • Kukiz a Morawiecki. Wielki czy mały spisek?
  • A może, przy okazji, wróćmy do Smoleńska?

Ostatnio komentowane

  • keram, Apel do wyborców Polonii w zachodniej Europie ! Odpierdolcie się wreszcie od Polski !!!  
  • spike, Sądzę, że Prezydent Nawrocki odda hołd pomordowanym, tym bardziej, że jako prezes IPNu walczył o pozwolenie ekshumacji ofiar na Ukrainie. Ciekawi mnie czy się odważy na ekshumacje ofiar w Jedwabnem,…
  • Jabe, Bez partii pana Nawrockiego by nie było. Łaska pre­zesa jest jedynym po­wodem jego byt­ności w polityce.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności