Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Obalanie drugiej komuny albo kilka pytań do Jarosława K.

Coryllus, 07.03.2012
Ponieważ od dłuższego już czasu słyszę zapowiedzi nadchodzącej rewolucji, które zmiecie rząd Tuska, a stanie się owa rewolucja tym samym czym była pierwsza Solidarność. Mam w związku z tymi doniesieniami kilka pytań do Jarosława Kaczyńskiego. On na nie nie odpowie, ale to bez znaczenia. My sobie tu pogawędzimy o tych kwestiach.
Jarosław Kaczyński udzielił wywiadu „Tygodnikowi Solidarność” jest to bardzo dobry wywiad, uczciwie zrobiony. Panowie Kłosiński i Świątek rozumieją na czym polega ich praca i doprawdy czytając ten tekst czułem, że znowu wszystko jest normalnie. Gazeta jest gazetą, a dziennikarz dziennikarzem. Niestety odczuć podobnych nie mam czytając wywiady braci Karnowskich a już o Mazurku i Zalewskim to w ogóle nie ma co wspominać. Co rozumiem przez dobry wywiad? Otóż dobry wywiad to taki wywiad, który mimowolnie i do niechcenia obnaża pewne niedoskonałości  i słabości polityka. I ten wywiad właśnie taki jest ku mojemu, dodam od razu, rozczarowaniu. Jarosław Kaczyński ma rację jeśli chodzi o rząd Donalda Tuska i jego poczynania, tak jak rację mają ci wszyscy, którzy ten rząd krytykują i uważają jego politykę za zgubną dla kraju. Nie potrafię jednak za nic zrozumieć dlaczego Jarosław Kaczyński podaje tak dziwaczne i nieskuteczne recepty na uzdrowienie sytuacji.
Wszyscy zgadzamy się co do tego, że aby cokolwiek zmienić trzeba wygrać wybory i wybory te musi wygrać PiS znaczącą przewagą głosów. Rozsądne byłoby więc doprowadzenie do wcześniejszych wyborów, nawet pod jakimś błahym pretekstem. Ja nie wiem pod jakim, ale od człowieka takiego jak Jarosław Kaczyński oczekiwałbym jednak większego rozeznania w takich sprawach. Na wcześniejsze wybory się jednak nie zanosi. O czym więc mówi Jarosław Kaczyński? O oddolnych inicjatywach i ich roli w kształtowaniu społeczeństwa. Otóż istniejące dziś oddolne inicjatywy skupione, wszystkie jak jedna, wokół Tragedii Smoleńskiej, nie mogą zmienić niczego. Przez prosty fakt, że nie ma tam doktryny politycznej, pomysłu na państwo i programu. To są doraźne lub cykliczne demonstracje służące rozładowaniu emocji. Ja nie wiem doprawdy jak Jarosław Kaczyński może nam mówić, że protest przeciwko ACTA był oddolną inicjatywą. Nagle wszyscy zaczęli nosi maski Guya Fawks'a, wszyscy jak jeden. Takie rzeczy nie świadczą o tym, że inicjatywa jest oddolna ale o tym, że gdzieś jest jakieś centrum, które wydaje polecenia. Jeśli więc Jarosław Kaczyński liczy na takie inicjatywy to ja mogę jedynie rozłożyć ręce i wykrzywić usta w podkówkę. Nic więcej.
Od kilkunastu lat w Polsce trwa dyskusja o tym, że tak zwane obalenie komuny było oszustwem. Cyklicznie powraca sprawa Wałęsy czyli Bolka, prominentna działaczka Solidarności Walczącej mówi na spotkaniu z sympatykami prawicy, że strajki lat 80-tych to prowokacja wojskówki. I co? I nic. My dziś przygotowujemy się do drugiego obalenia komuny za pomocą oddolnych protestów. Na co, drodzy pokojowi rewolucjoniści, liczycie? Że tym razem to już będzie naprawdę? Tak wam się zdaje? Bo teraz nikt nas nie oszuka, tacy jesteśmy silni? Obalimy drugą komunę bez papieża Polaka, bez Księdza Popiełuszki i bez tych wszystkich emocji, które Polakom w tamtym czasie towarzyszyły, a o których tak pięknie piszą starsi wiekiem blogerzy. Na czym mamy się oprzeć? Na zaniechaniach w śledztwie smoleńskim?
Jarosław Kaczyński pisze o tym, że potrzebny jest szeroki front sprzeciwu. I ta myśl najbardziej wszystkich podnieca, bo ludzie widzą już siebie jak idą w pierwszym szeregu na tej wielkiej demonstracji, a później od samego tego spacery zmienia się wszystko z rządem Tuska włącznie. Ci zaś, którzy szli pierwsi, najdzielniejsi z dzielnych zostają dyrektorami departamentów w ministerstwach, z których wyrzuca się niepotrzebnych urzędników. Tak to ma wyglądać?
To jest kpina. Jarosław Kaczyński mówi o tym, że PiS nie włączy się w ten szeroki ruch, żeby nie płoszyć ludzi z PiS nie związanych, a sympatyzujących z prawicą. Ludzi, którzy mogliby pomóc a teraz nie chcą, bo się brzydzą. I to jest chyba najgorsza rzecz jaką powiedział Jarosław Kaczyński kiedykolwiek. Ja bowiem nie miałem żadnego interesu w tym, żeby popierać PiS i Jarosława Kaczyńskiego, a zacząłem to robić przekonany o słuszności linii programowej tej partii. Podejrzewam, że podobnie zrobiło wielu ludzi. I nie było mi wstyd, że popieram Kaczyńskiego, dziś także nie odczuwam z tego powodu żadnego dyskomfortu, ale nie mogę spokojnie słuchać, jak jedyny polityk, który ma ponoć pomysł na Polskę publicznie oświadcza, że przestraszył się mediów. To jest nie do pomyślenia. Ta decyzja nikogo do PiS nie przyciągnie. Przeciwnie odstraszy jeszcze więcej ludzi. No, bo co to jest? Idę na randkę, ale się trochę wstydzę i wysyłam w zastępstwie kolegę? Media i tak nie będą sprzyjać temu ruchowi i rozprawią się z nim już na samym początku. Żeby tak się nie stało Kaczyński musiałby wciągnąć w tę inicjatywę ludzi, którzy się mediom dobrze kojarzą i mają tam po prostu kontakty. Nie ma innego wyjścia. Nie można montować szerokiego ruchu poparcia prawicy i udawać, że to nie jest inicjatywa PiS. To się nie uda, bo jeśli taki ruch, zyska poparcie, PiS nie odzyska tego ruchu, zostanie on przejęty. Jeśli zaś nie zyska poparcia, a spali na panewce, o czym jestem przekonany, to budżet nań przeznaczony zostanie podzielony przez głównych zainteresowanych i wszyscy rozejdą się do domu pozostawiają ludzi w zastygłych w dziwnych pozach na ulicy.
PiS nie może się chować w kącie. A Jarosław Kaczyński nie może opowiadać takich rzeczy, bo to go prowadzi wprost do klęski. Żadne oddolne ruchy nie uratują Polski. PiS musi zająć się napisaniem, a następnie rozpropagowaniem kilku programów edukacyjnych dla swoich sympatyków, które w krótkim czasie podniosą świadomość ludzi w kilkunastu miejscach w Polsce – od razu, programy te muszą być pozbawione mitologii, tak politycznej jak i gospodarczej. Muszą być proste, czytelne i coś ludziom obiecywać, jakąś korzyść. Ich propagowaniem i wdrażaniem powinni zająć się ludzie z lokalnych struktur PiS, z Klubów GP i wszystkich organizacji, które czuję się odpowiedzialne za kraj. Programy te nie mogą mieć charakteru dotychczasowych pogadanek patriotycznych, bo to się zamienia powoli w jakąś terapię grupową, która nie ma żadnych skutków. Uprzedzam pytania i szyderstwa, które jak zwykle pojawią się pod tekstem – kto ma to zrobić? Może profesor Zybertowicz z profesorem Nowakiem? Ja nie wiem kto. Jak mi dadzą budżet to ja mogę to zrobić. Jeśli nie ma chętnych. Za darmo jednak nie pracuję. Uważam, że to jest pierwszy krok. Potem trzeba pomyśleć o krokach dalszych.
I jeszcze jedną zastanawiającą rzecz powiedział Jarosław Kaczyński. Ja ją zacytuję w całości:

Zbliża się druga rocznica katastrofy smoleńskiej. Czy wierzy Pan, że bez demokratyzacji w Rosji można wyjaśnić przyczyny tej katastrofy?
 
Liczę na zmiany w Polsce. Śledztwa muszą być inaczej prowadzone. To, że nie dokonano dziesiątek ekshumacji, jest już kwestią wyłącznie polską, a nie rosyjską. Dlaczego sekcji nie przeprowadzono i zamykano trumny jeszcze na terenie Rosji? To powinno być przedmiotem śledztw i to intensywnych.

Chodzi mi o te ekshumacje. Pisałem o tym i inni też pisali. Że trzeba przeprowadzić ekshumacje. Zostaliśmy wyśmiani. Pamiętacie to? Dziś Jarosław Kaczyński mówi o tym, że brak ekshumacji był zaniedbaniem. Tylko dlaczego on to mówi dziś, a nie mówił tego wtedy? Przecież ci wszyscy ludzie potrzebowali jakiegoś przywódcy, wsparcia, w tym dziele. Zakładam bowiem, że wielu z nich było zainteresowanych tymi ekshumacjami. Dlaczego wtedy Jarosław Kaczyński nie mówił o ekshumacjach i konieczności ich przeprowadzenia? No, dobrze, może nie mógł. W takim razie dlaczego nie wydelegował do tego kogoś z prominentnych członków PiS? Bo bał się mediów? Nawet nie próbujcie nam tego sugerować.
Wszystkich zainteresowanych moimi książkami zapraszam jak zwykle na stronę www.coryllus.pl. Oraz do księgarni Tarabuk na Browarnej w Warszawie, a także do Sklepu FOTO+MAG przy stacji metra Stokłosy.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 11553
Domyślny avatar

Niewolnik

07.03.2012 13:37

Dodane przez Marta w odpowiedzi na Gigant intelektu,gejzer incjatywy, lider ogromnej partii etc

"Chrisowi" ! To świadczy o słabości merytorycznej i megalomanii w jednym. On wyrzuca człowieka, który zadał mu proste zasadne pytania Zadał sobie trud i poświęcił czas przeczytania wypocin i co? ostał wyrzucony! Bezprecedensowe na Niezależnej. a też pójdę za Chrisem bo nie ten poziom i kultury i meritum i sposobu polemiki.
Coryllus

Coryllus

07.03.2012 14:18

Dodane przez Niewolnik w odpowiedzi na A zwróć uwagę jak chamsko odpisał na meytoryczne pytania

Idź już do cholery i nie gadaj tyle.
Coryllus

Coryllus

07.03.2012 13:43

Dodane przez Marta w odpowiedzi na Gigant intelektu,gejzer incjatywy, lider ogromnej partii etc

Rozumiem, że nie mogę się odzywać, bo na tym właśnie według Pani polega wolność słowa? Niech pani znajdzie sobie, biedna kobieto tekst pod tytułem "Czy Tusk jest satanistą" i nie łże tak okropnie.
Domyślny avatar

Niewolnik

07.03.2012 13:49

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na Marta

Właśnie gdy jest wolność, to łatwo nam poznać ludzi po tym jak z niej korzystają!!! A ja w ślad za wyrzuconym przez pana Chrisem solidarnie z nim opuszczam ten blog. Bez poważania, Niewolnik
Coryllus

Coryllus

07.03.2012 14:17

Dodane przez Niewolnik w odpowiedzi na Wolność nie polega na tym by zrobić kupę w miejscu publiczym!

Nareszcie. Idźcie gdzie indziej robić swoje kupy. I nie wracajcie tu.
Domyślny avatar

stokolesny

07.03.2012 14:57

Dodane przez Niewolnik w odpowiedzi na Wolność nie polega na tym by zrobić kupę w miejscu publiczym!

a z jakiej to racji i jakim prawem, ktoś mógłby kogokolwiek wyrzucić, to poprostu śmieszne, mamy pełne prawo komentować wszelkie felietony na tym portalu, a @coś tam, nie może nas tego prawa pozbawić, a zatem negujmy haniebne czyny tego osobnika, aż w końcu sam się wyniesie z tego portalu z poważaniem stokolesny
Coryllus

Coryllus

07.03.2012 15:03

Dodane przez stokolesny w odpowiedzi na @Niewolnik

To i ja mam prawo pisać na niezależnej! dzięki chłopie!
Domyślny avatar

stokolesny

07.03.2012 15:37

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na stokolesny

nikt nie zabrania nikomu pisać, natomiast jeżeli ktoś nie wie co i o czym pisze, sam odbiera sobie prawo pisania i w tym miejscu jeszcze raz zacytuję- zanim ruszysz ręką nogą zanim powiesz jedno słowo rusz człowieku głową tego życzę stokolesny
Coryllus

Coryllus

07.03.2012 16:14

Dodane przez stokolesny w odpowiedzi na @coś tam

Czyli ja nie mogę? O, jaka szkoda:-(
Domyślny avatar

Kamil

07.03.2012 14:51

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na Marta

i taki rynsztokowy język? I obrażanie kobiet? A, fe!
Coryllus

Coryllus

07.03.2012 15:02

Dodane przez Kamil w odpowiedzi na Pisarz

Musisz Kamil wiedzieć, że są różne kobiety. Niektóre kłamią w żywe oczy i nie ma najmniejszego powodu, by się nad nimi litować, ani nawet by być dla nich uprzejmym. Takie jest życie.
Domyślny avatar

Gość

07.03.2012 14:34

Albo jestes naiwny albo takiego udajesz? Kaczynski nie jest radykalny-bo jak glosil wywrucenie stolika gansterskiego-to CALA CHOLERNA PRASA WYLA JAK OPETANA ZE JEST RADYKAlnym szowinista/popimo ze tusku za opozycji-podal wniosek o odwolanie wszystkich ministrow kacznskiego-prasa go uwaza za umiarkowanego/ Kaczynski nie moze sie wy..... bo ma agentow wokol siebie.Kto twierdzi inaczej jest debilem.Tak jak wszystkie rece na pokladzie pomagaja tuskowi/dawna wsw,wsi,ludzie z zomo-jak rutkowski detektyw,Pzpr,zsmp,byli milicjanci ,ub,sb-IV wydzial do walki z KOsciolem,sztabowcy z urzedownp.urzad podstawowych problemow marksizmu i lenninizmu-leszek Balcerowicz,wrogie fundacje i organizacje-np. Adenauera,lewiatan-wielka orkiestra swiatecznej przemocy-patrz w gogle-"Przekret2007"-profesorowie z nadania PZPR-tajni wspolpracownicy-studenci obecni ktorzy dostaja stypenja z Gazpromu, lub z niemiec/wroclaw/ Ta cala banda plus MEDJA-dadza sobie wszystko obciac aby Kaczynski nie kiwnal palcem w bucie. JESLI NAROD NIE WYJDZIE NA ULICE NIC SIE NIEDA ZROBIC-ONI SA W MNIEJSZOSCI-ALE TO MY POZWOLILISMY NA SIEBIE WYWIERAC TOTALNY WPLYW!!!
Coryllus

Coryllus

07.03.2012 15:01

Dodane przez Gość w odpowiedzi na aLBO JESTES

ci co zrobili ten wywiad też są agentami? Nie bredź. Właśnie się dowiedziałem, że Lipiński to najwierniejszy z wiernych. Dowiedziałem się od kogoś bardzo bliskiego JK. A ty skąd wiesz o agentach? Kury na podwórku wygdakały?
Domyślny avatar

Chris

07.03.2012 16:50

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na czy

Miej szacunek dla naszych braci i sióstr mniejszych!
Coryllus

Coryllus

07.03.2012 16:53

Dodane przez Chris w odpowiedzi na Goryllusie nie kpij z kur!

Ciekawe masz rodzeństwo. Jak się z nimi porozumiewasz? Piejesz czy gdaczesz?
Domyślny avatar

Chris

07.03.2012 17:03

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na Chris

za cholerę nikt nie może cię zrozumieć.
Coryllus

Coryllus

07.03.2012 17:14

Dodane przez Chris w odpowiedzi na W mojej rodzinie nawet kury znają po 3 języki, a mimo to

Dlatego, że nikt poza tobą nie potrafi czytać.
Domyślny avatar

Chris

07.03.2012 17:22

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na Pewnie

a to nic nie daje. Prawdopodobnie te teksty trzeba czytać od końca do początku. Od jutra tak zaczynamy. Jak nie wyjdzie poddajemy się, uznajemy, że nas to przerasta.
Domyślny avatar

szara_komórka

07.03.2012 15:04

Sądzę, że: - Jarosław Kaczyński doskonale zdaje sobie sprawę,że "doprowadzenie do wcześniejszych wyborów" niczego nie zmienia, bo same nowe wybory i nawet wygrana stworzy nam jedynie powtórkę z roku 2005.( a to byłoby najgorsze co można sobie wyobrazić partia, PIS w szczególności) - "potrzebny jest szeroki front sprzeciwu" - ale nie taki jaki "mamy teraz?", ponieważ w swojej masie sprzeciwiający się sami nie wiedzą przeciwko czemu się sprzeciwiają i czego chcą. Przejrzałem program PIS na wybory 20011, moim zdaniem całkiem dobry, ale to nie format do przekazania ulicy. (Tak naprawdę wyborcy w 2011r nie mieli okazji się z nim zapoznać.) Ale dlaczego PIS schował go po wyborach do szafy, a nie "wybił z niego hasła " i dalej go nie rozpowszechnia, nie wiem. Dzisiaj nie można prowadzić kampanii tylko 3 m-ce przed wyborami. "Potrzebny jest szeroki front sprzeciwu" tyle tylko, że świadomy. - PIS wdaje się w utarczki dnia codziennego a nie działa strategicznie. Czy jakąś strategię dojścia do władzy i UTRZYMANIA JEJ posiada, nie wiem, nie siedzą w głowie J.Kaczyńskiego (najbliżsi współpracownicy powinni o niej wiedzieć, ale czy ma takich, czy może i potrafi im zaufać - jest to trudne (PJN,SP). I na koniec, nie widzę nikogo na prawicy kto mógłby "pociągnąć ten wózek" z kim system byłby się "liczył". J.Kaczyński zdając sobie z tego sprawę nie chce i nie może się wycofać, nie chce też wykonać falstartu.
Coryllus

Coryllus

07.03.2012 16:13

Dodane przez szara_komórka w odpowiedzi na Nie byłbym tak surowy dla Jarosława Kaczyńskiego

Szerokiego frontu sprzeciwu nie tworzy się w taki sposób.
Domyślny avatar

Chris

07.03.2012 16:46

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na szara komórka

A jak się tworzy takifront?
Coryllus

Coryllus

07.03.2012 16:52

Dodane przez Chris w odpowiedzi na A ku ku wrócłem!

Zapytaj Reytana, on jest specem w rozwijaniu.
Domyślny avatar

Reytan

07.03.2012 16:02

Corillus jednak,wbrew POWAŻNYM pozorom,nie jest prowokatorem,lecz człowiekiem ciężko chorym psychicznie na paranoję. Jest on oczywiście WROGIEM PIS-u,a Jego artykuł o satanizmie Tuska był świadomą próba Tuska banalizacji. Chciałem go wyrzucić,ale jest on takim rodzajem wariata,który ma duze ilości ciekawych pomysłow. Nie potrafi niczego niestety szczelnie uzasadnić,i poza tym od razu przechodzi do zaprzeczania tezy wyjsciowej. Gdyby znalazł kogoś ,kto potrafiłby Jego pomysły udawadniać,mógłby razem z nim,zajść bardzo daleko.Wątpliwe jednak,czy byłby zdolny do trwałej współpracy z kimkolwiek. Taki człowiek służy jednak swoimi pomysłami wspólnocie.Każdy przecież może skorzystać z tych pomysłów i je rozwinąć. Naturalnie większość tych pomysłow to ekscentryczne bzdury,naładowane jadem złośliwości chorego frustrata. Ja Mu w każdym razie życzę jak najlepiej. No i ,po przemyśleniu tego przypadku,i pewnej refleksji z dystansu,dostarcza mi regularnie godziwej rozrywki .Tzn.rozrywa mnie,i dostarcza relaxu.Za co serdecznie dziękuję.
Coryllus

Coryllus

07.03.2012 16:10

Dodane przez Reytan w odpowiedzi na PRZEDNIA ZABAWA

Banalizacji powiadasz? A w Boga wierzysz?
Domyślny avatar

Reytan

07.03.2012 16:52

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na Reytan

I moc uścisków.

Stronicowanie

  • Pierwsza strona
  • Poprzednia strona
  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Wszyscy 3
  • Wszyscy 4
  • Następna strona
  • Ostatnia strona

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 820
Liczba wyświetleń: 3,931,006
Liczba komentarzy: 10,268

Ostatnie wpisy blogera

  • Syn pana prefekta dał głos
  • Szlachta i "szlachta"
  • Nasi bohaterowie

Moje ostatnie komentarze

  • wejdziesz na moją stronę. Nie mogę pozwolić na to, żeby mnie gównem obrzucali...przepraszam.
  • Moje komentarze nie były żadnymi prowokacjami, ale odpowiedziami na prowokacje. Niech się pan już tak mocno mną nie martwi, jak będzie pan chciał sobie coś poczytać, zapraszam na stronę www.coryllus.…
  • Tutaj niczego nie uprawiam, bo nie mam żadnej możliwości. Tymi blogami rządzi administracja, autorzy są tylko dodatkiem. A o takich jak ty to w ogóle szkoda mówić.

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Bezczelność Ziemkiewicza zwala z nóg
  • Czy Łysiak też kochał Monikę Jaruzelską?
  • Nasi bohaterowie

Ostatnio komentowane

  • , Dzień dobry Przeczytałam całość, niby się zgadzam z opinią o niedocenianiu niektórych Twórców, ale jakieś takie poczucie krzywdy we mnie rośnie. I dlatego piszę, by sprostować to, że niby Rapacki w…
  • , Nie zgodzę się z Pana oceną tej książki. Ale mam do tego prawo. Pan również ma prawo do własnej opinii na jej temat. Uderza mnie jednak to że nie prowadzi Pan rzetelnej krytyki ani polemiki z faktami…
  • , Rzeczywiście - tobie odpisywać nie warto. Więc tylko dla ewentualnych innych - Coryllus sam się stąd wynósł, jak obrażony smarkacz. Napisał o tym wyraźnie na blogu, z którego próbował zrobić…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności