Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Bezczelność Ziemkiewicza zwala z nóg

Coryllus, 19.02.2012
Jestem jedynym chyba autorem, który krytycznie odnosi się do demonstracji ulicznych. Mam nadzieję, że wolności mamy jeszcze tyle w Polsce iż nie spotka się to ze strony czytelników z agresją, ale ze zrozumieniem. W końcu co może jeden przeciwnik demonstracji ulicznych wobec tysięcy ich zwolenników. Nic. Tak więc nie podobają mi się demonstracje uliczne ponieważ uważam, że ich funkcja jest inna niż to się przyjęło uważać.

Przeczytałem właśnie opis wczorajszej demonstracji w obronie wolnych mediów, który umieściła elig. Znalazłem tam zdanie:

Zdołałam tylko zorientować się, że przemawiali poseł Czarnecki i p. Melak, lecz nie wiem co mówili.  Od czasu do czasu wołaliśmy "Hańba !!!", "Zdrajcy !!! lub "Brawo !!!", ale dlaczego - nie wiadomo.  W końcu zniecierpliwieni słuchacze zaczęli krzyczeć "Alleluja i do przodu !!!". 

Był Czarnecki, ale nie wiadomo co mówił, był Melak, ale także nie wiadomo o co mu chodziło. Wznosiliśmy hasła, ale nie wiadomo po co. Ja tu nie szydzę bynajmniej z uczestników, ponieważ wiem, jak bardzo demonstracje uliczne są potrzebne ludziom, którzy siedzą samotni w domach i boją się głośno wyrażać swoje poglądy. Wiem to, ale wiem także, że owo wyrażanie poglądów w taki sposób nie zmieni nic. I myślę także, że wczorajsza demonstracja nie uratuje telewizji „Trwam”. Tym bardziej, że nie została zorganizowana w obronie tej telewizji, ale w obronie „wolnych mediów”. Co uczyniło tę demonstrację mocno dwuznaczną i odcięło jej uczestników od osoby w tym wszystkim najważniejszej czyli od ojca Tadeusza Rydzyka. Uważam bowiem, że demonstrację w obronie telewizji „Trwam” powinien firmować właśnie on, nikt inny. Tego zaś zabrakło i fakt ten świadczy o organizatorach jak najgorzej. Przypomnijmy sobie dawniejsze czasy, kiedy to grupa blogerek organizowała jakieś obchody ku czci Anny Walentynowicz, towarzyszyło temu zamieszanie i sporo nieporozumień. Efekt nie był bynajmniej budujący.

Tak więc wczorajsza demonstracja była demonstracją w obronie ojca Tadeusza Rydzyka. Z taką myślą przyszli na nią ludzie. Jestem tego pewien, bo mój kolega tam był i on właśnie demonstrował w obronie ojca dyrektora. W niesłyszalnych zaś dla większości uczestników przemówieniach lansowali się panowie Czarnecki i Melak. Bo demonstracja to demonstracja, jest szum, jest ruch, można przekazać wiele treści, byle były „po linii”. Myślę, że jednak nie. Myślę, że w takich sprawach jak walka czy polowanie, albo choćby obrona mediów, ważna jest precyzja. To znaczy trzeba trafić w takie miejsce, by przeciwnik zachował się po tym trafieniu zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Tutaj tymczasem mamy sytuację odwrotną – ludzie zachowują się zgodnie z oczekiwaniami ich przeciwników.

Nie wierzę, by poprzez demonstrację można było uratować telewizję „Trwam”. Nie przez taką demonstrację. Potrzebna jest bowiem inna zupełnie akcja. Jeśli mamy event uliczny pod hasłem – brońmy wolnych mediów – powinni brać w nim udział dziennikarze. I powinni ci dziennikarze wyrażać szczere oburzenie tym, że media wolne nie są. Prędzej jednak doczekamy się reaktywowania królestwa na Węgrzech niż maszerujących ulicami Warszawy pracowników mediów. I żadnym dla mnie argumentem nie jest obecność na wczorajszej manifestacji Rafała Aleksandra Ziemkiewicza. Powiedział on bowiem wczoraj, a przytaczam słowa te za portalem „Wpolityce”, co następuje:

Przyszedłem podziękować ludziom, którzy tu przyszli. Nie po to, by stawać na czele, bo jesteśmy jako dziennikarze od czegoś innego, ale podziękować ludziom za to, że nas wspierają. Nas, czyli dziennikarzy, który starają się odkłamywać propagandę, którzy się starają odkłamywać salon i tę wizję Polski, która jest narzucana Polakom za pomocą mediów  elektronicznych, a która ma tyle wspólnego z rzeczywistością, co za czasów PRL-u. Żyjemy znów w czasach totalnego zakłamania, i trzeba kruszyć te szczeliny, tę skorupę. I każdy, kto nas w tym wspiera i usiłuje zwrócić uwagę społeczeństwa na to, że jest ogłupiane systematycznie i okłamywane tak jak za PRL-u, robi coś bardzo ważnego, za co należy się głęboka wdzięczność ze strony dziennikarzy .

I to jest rzecz dla mnie zupełnie zdumiewająca. Ziemkiewicz postrzega siebie i swoich kolegów jako bojowników o wolność mediów. O ja cieeeee....To trzeba mieć tupet. Ziemkiewicz, który normalnie pracuje w mediach i bierze za to pieniądze przyszedł podziękować ludziom za wsparcie. Dobrze, że nie zbierał składek na dalszą działalność, bo przecież mógłby. Zauważmy, że nie przyszedł także po to by stawać na czele, a przecież mógłby. I staż i wiek i dokonania niejako naturalnie go do tego predysponują. On przyszedł po to, by podziękować za wsparcie. I to jest proszę Państwa właśnie clou. Manifestacja w obronie ojca dyrektora nazywana jest manifestacją w obronie wolnych mediów. Media zwące siebie wolnymi, którym nic się nie stanie, bo nie na nie przyszykowano zamach, poprzez swojego przedstawiciela Ziemkiewicza, dziękują ludziom za to, że demonstrują w obronie tych właśnie mediów, choć one akurat tego nie potrzebują, a istota demonstracji jest zupełnie inna.

Czy dociera do Was drodzy Państwo istota tej manipulacji? Chodzi o to, by telewizję „Trwam” postawić w jednym rzędzie z „Uważam Rze”, z portalem braci Karnowskich i innymi tego rodzaju inicjatywami. Kiedy zaś „Trwam” zostanie zamknięta, wyjdzie Ziemkiewicz i powie – zwyciężyliśmy, ale nasz sukces nie jest pełny. Są ofiary. Oto nie ma już pomiędzy nami kolegów z telewizji „Trwam”. Pozostaliśmy jednak my, wolni dziennikarze i my będziemy dalej godnie nieść sztandar wolności. Będziemy poszerzać szczeliny i odkłamywać rzeczywistość, trochę to potrwa zanim odkłamiemy, jak raz do mojej emerytury, ale możecie na nas liczyć.

Tak to właśnie wygląda. I nie zmieni się w najbliższym czasie. Tak się właśnie kradnie ideę i moc. Ja bym uwierzył w tę demonstrację gdybym zobaczył tam ojca Tadeusza Rydzyka lub kogoś z jego telewizji, nie wcześniej. Widok zaś Ziemkiewicza i jego czerwonego nosa, przekonał mnie, że czynię dobrze nie uczestnicząc z takich imprezach.

W demonstracji w obronie wolnych mediów powinni brać udział dziennikarze. Wszyscy, którzy czują zagrożenie dla wolności. Ilu ich było wczoraj? Jeśli nie przyszli to znaczy, że ich wolność nie jest zagrożona. Przyszedł Ziemkiewicz i ze swoim tradycyjnym zaśpiewem najmłodszego w województwie dyrektora pegeeru podziękował ludziom za ofiarność o odwagę. Wolność i zarobki dziennikarzy mediów nie są zagrożone, wyjątkiem jest telewizja „Trwam” i jej załoga i to trzeba wyraźnie powiedzieć i tego trzeba bronić.

Przypominam, że moje książki można już kupić w Warszawie w księgarni Tarabuk przy ulicy Browarnej 6, a także w sklepie Foto-Mag przy Alei KEN 83 lok.U-03, tuż przy wyjściu z metra Stokłosy, naprzeciwko drogerii Rossman. Można je też kupić w księgarni "U Iwony" w Błoniu oraz w księgarniach w Milanówku po obydwu stronach torów kolejowych, a także w tymże Milanówku w galerii "U artystek". Aha i jeszcze w galerii "Dziupla" w Błoniu przy Jana Pawła II 1B czyli w budynku centrum kultury. No i już od dawna, o czym zapomniałem, znajdują się w księgarni Polskiego Ośrodka Społeczno Kulturalnego w Londynie. Cały czas oczywiście są one dostępne na stronie www.coryllus.pl  oraz na stroniehttp://www.ksiazkiprzyhe…. Uwaga! Atrapia i Toyah dostępne są jedynie w sklepie Foto-Mag, bo tak i już. Może kiedyś będą także gdzie indziej, ale na razie ich tam nie ma. Książkę Toyaha o liściu można kupić jeszcze w Katowicach w księgarni "Wolne słowo" przy ul. 3 maja. Od dziś książki – w tym Toyah - dostępne są także w księgarni Ojców Karmelitów w Poznaniu przy ul. Działowej 25. Trzeba wejść do tak zwanej furty i tam jest ta księgarnia. O każdym następnym punkcie dystrybucji będę informował na blogu.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 51825
Domyślny avatar

Gość

19.02.2012 14:05

Dodane przez kapell w odpowiedzi na Nie dajcie się wkręcać...

10/10
Domyślny avatar

Gość

19.02.2012 10:42

Myli sie pan/Pani Coryllus Wolne media w polsce to nie tylko Trwam czy RM. RAZ swymi artykułami dociera do ludzi którzy mediów ojca Rydzyka nie słuchają ani nie oglądają anie są zwolennikami zdrajców nami rządzących, co wiecej teksty RAZ publikowane np w Rzepie wywołują paroksyzmy wścieklości lemingów żyjących na kroplowce TVN 24 bo burzą im poukładany obraz świata. Teraz opozycji trzeba jednosći bo kryzys daje nam szansę zmiecienia rządzących polską od 45 roku esbeckich i WSIowych elit i każda szabla wsród nich tak sprawna jak RAZA jest na wagę złota
Coryllus

Coryllus

19.02.2012 11:02

Dodane przez Gość w odpowiedzi na Myli się Pani

ja nie chcę jedności. Niech pan mówi za siebie.
Domyślny avatar

Chris

19.02.2012 18:28

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na gość

"Gość" piszę o potrzebie jedności (skądinąd rozsądny postulat), a nie o tym, że chce (jako o jego widzimisię). To duża różnica. Czyli riposta nie trafiona, nie na temat. Znowu krytykanctwo i tylko krytykanctwo taka metoda zaistnienia?
Domyślny avatar

kontra

19.02.2012 10:46

bo jest szczelnie odgrodzony przez europejską propagandę, która cały czas mówi że w Polsce żyje się jeszcze najlepiej i przytacza statystyki. A po drugie, intelektualiści są lewicowi - sympatyzują więc z postkomunistami z PO, a po trzecie zbyt wygodni - żeby umierać za jakąś Polskę. Ich to zwyczajnie nie interesuje. Mają gdzieś. Miejscowi Polacy, mający jakiś dostęp do zachodnich elit, to konformiści i obowiązuje u nich zmowa milczenia. Taki marsz jak ten wczoraj to jedyny sposób żeby pokazać Europie - jakże "sprawiedliwej i przeczulonej na wszelkie nierównosci" - że Polacy mają problem ze swoim rządem.
Domyślny avatar

goscXXI

19.02.2012 16:45

Dodane przez kontra w odpowiedzi na Zachód Europy nic nie wie o sytuacji w Polsce

Kontra, mądra uwaga.
Domyślny avatar

ASPAL

19.02.2012 10:48

Pełna zgoda na to,że telewizja "Trwam" jest sekowana z przestrzeni publicznej (brak miejsca na multipleksie cyfrowym w systemie telewizji naziemnej),że "Krajowa Rada Tego i Owego" jest organem państwowym niegodnym zaufania i mówiąc nieładnie jest instytucją "spsiałą",zależną od obecnego reżimowego rządu,że media ks.Tadeusza Rydzyka potrzebują naszego wsparcia. Ale co do reszty... no cóż,wydaje mi się,że popada Pan w demagogię.Pan Ziemkiewicz nie jest osobą,która uważa,że na niej zaczyna i kończy się dziennikarstwo polskie (co,moim zdaniem,Pan niedwuznacznie sugeruje),jest tylko jednym z wielu publicystów,ani lepszym,ani gorszym od innych kolegów po piórze.Czy jest wyrachowanym cynikiem (co też Pan sugeruje) tego nie wiem.Chciałbym aby tak nie było i wierzę w to,że RAZ nim nie jest.Warto pamiętać i to,że dziś jest na celowniku TV TRWAM,jutro UWAŻAM RZE,pojutrze "Gazeta Polska" i,doprawdy,nie czas i nie pora i nie miejsce na,przepraszam za eufemizm,jątrzenie.Reżimowi obecnemu tylko o to wszak chodzi:divide et impera!Pozdrawiam Pana i czekam na następne Pańskie wpisy,które to czytam z dużym zainteresowaniem.
Domyślny avatar

BazyliMD

19.02.2012 11:02

Personalny atak na Ziemkiewicza niepotrzebny. Kompozycja tekstu pewnie tego wymagała. Komuś trzeba było przyłożyć. Uczmy się czytać! Sztuka czytania jest często trudniejsza od sztuki pisania!
Coryllus

Coryllus

19.02.2012 11:13

Dodane przez BazyliMD w odpowiedzi na Dobry tekst odsłaniający dość subtelny aspekt manifestacji.

Odczep się i zachowaj swoje światłe uwagi dla kogoś innego.
Domyślny avatar

BazyliMD

19.02.2012 11:23

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na Bazyli

Nie masz monopolu na "światłe uwagi". Nie martw się! Musisz zrozumieć, że każdą miną można rozbroić. Potrzebny jest tylko dobry saper.
Domyślny avatar

BazyliMD

19.02.2012 11:36

Dodane przez BazyliMD w odpowiedzi na Niech Cie nie boli, że jest ktoś, kto w Twoich myślach czyta.

.
Coryllus

Coryllus

19.02.2012 12:49

Dodane przez BazyliMD w odpowiedzi na Niech Cie nie boli, że jest ktoś, kto w Twoich myślach czyta.

Nie jesteś dobrym saperem Bazyli, czas spojrzeć prawdzie w oczy.
Teresa Bochwic

Teresa Bochwic

19.02.2012 11:19

Powinni przyjść pracujący w mediach dziennikarze, bo wtedy demonstracje by coś zmieniły, pod warunkiem, że nie będzie to Ziemkiewicz ze swoim czerwonym nosem, bo on pracuje w mediach, tak?
Ksiądz Rydzyk demonstruje samodzielnie w obronie Telewizji Trwam, ale to źle, że inni go wspierają, tak?
Ludzie powinni siedzieć w domach, bo się boją, więc demonstrują, choć to nic nie zmieni. Komentarz mój: poza tym, że będą się trochę mniej bać, prawda?
Ja wiem, wiem, że to nie są dosłowne cytaty (poza czerwonym nosem Ziemkiewicza), że tam są konteksty i niuanse itd., ale logika wywodu jest raczej zachowana.
Ciekawa logika.
Domyślny avatar

Gość

19.02.2012 11:33

Uwazam ze autor nasikl STALIDEA-lub FAIGIDEA--autor dorabia idee do rzeczywistosci.Dorabia interpretacje wysnute ze swojego zamoczonego w komunizmie muzgu -do odruchu obronnego wyrazonego w czynie .Juz wczesniej postawilem ci djagnoze panie kluzik-rostkowski.Uwiarygadniasz sie -pozujesz na prawicowca-aby pozniej przywalic wczesnym stalinem.Twoj sposob wypowiadania sie pasuje mi do dzialania operacyjnego-zwanego KOOPERACJA NEGATYWNA.Stosowali ja z powodzeniem -lepper,kluzik-rostkowska,cymanski,brudzinski,ujazdowski-a wszczegolnosci--aktor nocnej zmiany zam on lesiu moczulski.Jak na zarazonych smiercia przystalo -tak oni popierali swoje stronnictwa-az trak ich szlafil. PS. NIGDY CI NIE UFALEM I WOLALBYM ZEBY CIE CO ZJADLO! CHODZENIE NA DEMOZTRACJE WYMAGA ODWAGI-A NIE ZAMKNAC SIE W KIBLU-I WYGRAZAC ZDECHLEMU STALINOWI!
Domyślny avatar

Gość

19.02.2012 11:38

Marsz był organizowany w obronie TV Trwam, ponieważ należy protestować wobec haniebnego wykluczenia tego medium z platformy cyfrowej. Ale to, co było właśnie plusem tej demonstracji to wołanie również o wolne media. Bo może się okazać, że takie potraktowanie TV TRWAM to początek zamykania innych, wolnych mediów (Gazeta Polska, Nasz Dziennik, GPC). Inicjatywa marszu wyszła od Solidarnych2010 i Klubu GP w Poznaniu i chwała im za to. Gdyby taki marsz zorganizował O. Rydzyk - cóż to byłaby za wrzawa wśród funkcjonariuszy z głównego nurtu! To słuchacze i widzowie muszą bronić swoich mediów, a O. Rydzyk (jego służby) ma zabezpieczyć właściwy poziom audycji. Skoro piszący powyższy tekst nie usłyszał przemówień powinien rzucić się z solidną darowizną na zakup dobrych urządzeń dla Solidarnych2010. Poza tym przekaz marszu był jednoznaczny i określony w apelu, a więc udział w marszu powinni wziąć ci, którzy rozumieją ideę.
Coryllus

Coryllus

19.02.2012 12:48

Dodane przez Gość w odpowiedzi na Marsz w obronie TV TRWAM

Inne media nie zostaną zamknięte. Zamkną tylko telewizję "Trwam". Jeśli tego nie rozumiesz to trudno.
Domyślny avatar

prosta baba

19.02.2012 11:51

przyszedł Ziemkiewicz źle?? dziennikarzy nie było ?? ,ale jak Ziemkiewicz dziennikarz przyszedł to be. Cały artykuł to nadinterpretacja, a pan gdzie byłeś?? w domu na kanapie przed TV z czerwonym nosem ??
Coryllus

Coryllus

19.02.2012 12:47

Dodane przez prosta baba w odpowiedzi na była demonstracja to źle???

Tak, zwykle siedzę w domu na kanapie. Jestem gruby i stary, ciężko mi się ruszać. Ale nie odmawia mi pani prawa do opinii? czy zjednoczenie prawicy zaszło już tak daleko, że odezwać się nie można?
Domyślny avatar

prosta baba

19.02.2012 12:54

Dodane przez prosta baba w odpowiedzi na była demonstracja to źle???

należy ,a ja mam prawo to skomentować , z panem redaktorem Ziemkiewiczem czasem się nie zgadzam ,ale chwała mu za to ,że przyszedł pan też tam powinieneś być ,trzeba protestować nic samo się nie zrobi.Pozdrawiam nie bądź pan taki zgryźliwy.Więcej optymizmu !!!!!!!!!
Coryllus

Coryllus

19.02.2012 13:04

Dodane przez prosta baba w odpowiedzi na cholera pewnie, że można się odezwać

A co się wczoraj zrobiło? Obronili Rydzyka? Nie zauważyłem.
Domyślny avatar

Chris

19.02.2012 17:42

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na prosta baba

paszkwilu na RAZ? No jaką konkretnie? Bo nie ma takiej i wtedy jedyne co zostaje poza pisaniem w mediach to demonstracja. Trochę proponuję ruszyć rozumem, to nie boli. To nie była rewolta tylko spokojna demonstracja i wiadomo było, że w godzinę później Dworak z wrażenia podpisze koncesję dla Trwam. Czy Pan ma nas za idiotów co w takie rzeczy wierzą? Cele demonstracji są wielorakie i jasne dla każdego myślącego, a Pan tu epatuje jakąś metafilozofią i krytykanctwem bez żadnych argumentów merytorycznych. Tak jak z tym Ziemkiewiczem - bezczelny jest i basta ale dlaczego to cholera nie wiadomo właściwie dlaczego. Może Pan wie panie Coryllus, dlaczego RAZ jest bezczelny?
Domyślny avatar

prosta baba

19.02.2012 21:42

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na prosta baba

chcesz żeby jedną demonstracją załatwił wszystko, powoli ,kropla drąży skałę ,nie bądź pan taki zgred.Więcej optymizmu i wiary.
Domyślny avatar

Wertyn

19.02.2012 11:58

Mówią jak nie możesz z kimś wygrać to się do niego przyłącz. Szkoda że idzie pan w ślady Tyma, Rossa, J.Fedorowicza, Laskowika i innych. A od p. Ziemkiewicza mógłby pan się dużo nauczyć. "Piąta kolumna jak karawana idzie dalej".
Coryllus

Coryllus

19.02.2012 12:46

Dodane przez Wertyn w odpowiedzi na Bezczelność ale czyja.

A po co miałbym się do nich przyłączać? Może pan wyjaśnić? Nie wiem czego mógłbym się nauczyć od Ziemkiewicza. Pan się czegoś nauczył? czego?
Domyślny avatar

antek.

19.02.2012 12:17

Autorze za co tak nienawidzisz R.Ziemkiewicza?

Stronicowanie

  • Pierwsza strona
  • Poprzednia strona
  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Wszyscy 3
  • Wszyscy 4
  • Wszyscy 5
  • Następna strona
  • Ostatnia strona

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 820
Liczba wyświetleń: 3,930,859
Liczba komentarzy: 10,268

Ostatnie wpisy blogera

  • Syn pana prefekta dał głos
  • Szlachta i "szlachta"
  • Nasi bohaterowie

Moje ostatnie komentarze

  • wejdziesz na moją stronę. Nie mogę pozwolić na to, żeby mnie gównem obrzucali...przepraszam.
  • Moje komentarze nie były żadnymi prowokacjami, ale odpowiedziami na prowokacje. Niech się pan już tak mocno mną nie martwi, jak będzie pan chciał sobie coś poczytać, zapraszam na stronę www.coryllus.…
  • Tutaj niczego nie uprawiam, bo nie mam żadnej możliwości. Tymi blogami rządzi administracja, autorzy są tylko dodatkiem. A o takich jak ty to w ogóle szkoda mówić.

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Bezczelność Ziemkiewicza zwala z nóg
  • Czy Łysiak też kochał Monikę Jaruzelską?
  • Nasi bohaterowie

Ostatnio komentowane

  • , Dzień dobry Przeczytałam całość, niby się zgadzam z opinią o niedocenianiu niektórych Twórców, ale jakieś takie poczucie krzywdy we mnie rośnie. I dlatego piszę, by sprostować to, że niby Rapacki w…
  • , Nie zgodzę się z Pana oceną tej książki. Ale mam do tego prawo. Pan również ma prawo do własnej opinii na jej temat. Uderza mnie jednak to że nie prowadzi Pan rzetelnej krytyki ani polemiki z faktami…
  • , Rzeczywiście - tobie odpisywać nie warto. Więc tylko dla ewentualnych innych - Coryllus sam się stąd wynósł, jak obrażony smarkacz. Napisał o tym wyraźnie na blogu, z którego próbował zrobić…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności