Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Dlaczego niektórzy Polacy powtarzają narrację Putina?

Grzegorz GPS Świderski, 25.05.2022
Powtarzanie kremlowskiego przekazu to najczęściej głupota wynikająca z bezrefleksyjnego ulegania propagandzie. Jest to sączone w niektórych polskich portalach internetowych. To nie zawsze musi być płatna robota. Wytłumaczę mechanizm tego zjawiska.



       Zauważałem, że prawie wszyscy ci, którzy prawidłowo rozpoznali, że kowid to przekręt finansowy, powoli przechodzili na pozycje denialistów, czyli totalnie potępiali naukę, przestali jej wierzyć, a zaczęli wierzyć w setki bzdurnych teorii spiskowych tłumaczących bezsensownie przekręt kowidowy. Zaczęli powtarzać, że wirusów w ogóle nie ma, że w szczepionkach są nanoroboty, że chodzi o depopulację, że to żydowski spisek i różne inne bzdury.

       A od wybuchu wojny na Ukrainie dokładnie ci sami powtarzają narrację Putina. To znaczy, że po słusznym zauważeniu, że narracja głównego nurtu oszukuje, że media i państwa uczestniczą w przekręcie finansowym na skalę całego świata, zaczęli wierzyć w równie oszukańcze narracje alternatywne. To wynika z tego, że większość teorii spiskowych to są działania Kremla. Prawie każdy znajdzie jakąś pasującą mu teorię, więc przyzwyczai się ufać źródłom, w których o tym piszą, no i z rozpędu wierzy we wszystko z tego źródła.

       Ludziom po prostu łatwo wcisnąć dowolny kit, gdy to się umiejętnie zrobi. Większość tych, którzy powtarzają narracje Putina, to są pożyteczni idioci, którzy w to wierzą, bo swój światopogląd opierają na oszołomskich źródłach, którym kiedyś zaufali, bo przypasowała im jakaś bzdurna teoria spiskowa. A oczywiste jest, że większość teorii spiskowych to bzdury, bo one służą do utopienia w sobie tych prawdziwych.

       Moje spostrzeżenia potwierdza Piotr Doerre pisząc w artykule: „Katechon” obnażony tak: 

(...) Skoro rzeczywistość tak bardzo skrzeczy, jak to się dzieje, że propaganda „konserwatywnej Rosji” trafia do tak szerokich kręgów na Zachodzie? Otóż Kreml już od lat podejmuje konsekwentną politykę „bezpieczeństwa informacyjnego”, na której realizacje przeznacza znaczące sumy pieniędzy. Liczne media obcojęzyczne, na czele z telewizją Russia Today w wersjach językowych: angielskiej, arabskiej, hiszpańskiej, niemieckiej i francuskiej, stale zwiększają swoją rolę jako źródła informacji nie tylko o Rosji, ale i świecie, dla zagranicznych odbiorców. Do tego dochodzą niezliczone portale internetowe, na których Rosja przekazuje swoje stanowisko i tak zwane farmy trolli internetowych, z których płynie ujednolicony przekaz dnia ustalany na Kremlu.
Złote żniwa internetowych trolli przypadły w czasie tak zwanej pandemii Covid-19, kiedy totalna i sięgająca granic absurdu propaganda mainstreamowych mediów na rzecz systemu restrykcji i sanitaryzmu spowodowała radykalny spadek zaufania do mediów w ogóle, szczególnie widoczny w środowiskach konserwatywnych. Pomimo że Federacja Rosyjska była jednym z państw wprowadzających najdalej idące restrykcje sanitarne, rosyjskie trolle, czyli fałszywe tożsamości internetowe, powielając informacje nieobecne w oficjalnej narracji, zdobywały zaufanie przeciwników sanitaryzmu. Operacja ta zakończyła się sukcesem i od pierwszych dni wojny na Ukrainie rosyjska narracja, choć nieobecna w zachodnich oficjalnych mediach, popłynęła w świat, wykorzystując przede wszystkim kanały społecznościowe i media antysystemowej prawicy na Zachodzie. (...)


       W pełni zgadzam się z tą diagnozą. Polecam przeczytanie całego artykułu.

Grzegorz GPS Świderski

PS. Notki powiązane:
  • Denializm: co to jest i jak powinni reagować naukowcy?
  • Denialiści - trolle służące terrorystom
  • Najgłupszy zabobon w dziejach świata
  • Przekręt kowidowy wywołał wojnę
  • Dlaczego wojna zlikwidowała koronawirusa?
  • Wiara w naukę
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 4337
Domyślny avatar

ruisdael

25.05.2022 13:51

Drogi Panie- już pierwszy Pana akapit dot. kowida, przekonał mnie, że szkoda czytać dalej. Potraktował Pan wszystkich, którzy byli przeciw sanitaryzmowi , szczepionkom i nie wierzyli w wirusową śmiertelność, jako kretynów, pozbawionych daru wnioskowania i ulegającym jakimś teoriom, które uważa Pan za nienaukowe. Tak się nie będziemy bawić...
Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

25.05.2022 14:54

Dodane przez ruisdael w odpowiedzi na Drogi Panie- już pierwszy

Ja opisuję moje obserwacje. Zdecydowana większość blogerów i komentatorów, która nie uległa panice kowidowej, popadła w denializm. Przeciwnicy sanitaryzmu, potrafiący to porządnie uzasadnić, wskazując rzetelne badania naukowe to zdecydowana mniejszość. Większość uwierzyła w teorie, że w ogóle wirusów nie ma, albo że wirusa Sars-Cov-2 nie wyizolowano, albo że w szczepionkach są jakieś trucizny, albo że są szczepionki placebo, albo że to jakiś spisek depopulacyjny i tysiące innych bzdur. Bo uwierzyli jakimś oszołomskim stronom czy portalom - tylko dlatego, że demaskowano tam kłamstwa mainstreamu. A tymczasem nie trzeba przeczyć nauce, by wykazać czym jest kowid - jest to uzasadnione w wielu rzetelnych badaniach naukowych. Kowid to po prostu wirusowe przeziębienie o tyle groźne, że ma półtora promila śmiertelności. A maseczki, lockdowny i kwarantanny były całkowicie zbędne. A szczepionki były skuteczne bardzo krótko - ze słabszą skutecznością niż te na grypę. I tyle.
Chatar Leon

chatar Leon

25.05.2022 15:42

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na Ja opisuję moje obserwacje.

"Zauważałem, że prawie wszyscy ci, którzy prawidłowo rozpoznali, że kowid to przekręt finansowy, powoli przechodzili na pozycje denialistów, czyli totalnie potępiali naukę"
Nieprawda, uproszczenie.
Świat nie dzielił się na "szczepanów" i "foliarzy", choć takie wrażenie można było odnieść czytając pyskówki internetowe. Ich temperaturę nakręcała strona sanitarystyczna, która z każdego najbardziej racjonalnego krytyka kowidoparanoi robiła wariata.
Czy pół narodu, które w Polsce nie skorzystało z cudownych eliksirów to ludzie przeciwni nauce? Nie! Ci ludzie po prostu nie zaufali zajzajerowi wyklepanemu na kolanie, przy którym było więcej marketingu niż medycyny. Warto zauważyć, że w Polsce nie ma żadnego lobby antyszczepionkowego, 99,9% ludzi szczepi swoje dzieci standardowymi szczepionkami.
Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

25.05.2022 16:21

Dodane przez Chatar Leon w odpowiedzi na "Zauważałem, że prawie

Nie. Większość narodu dała się nabrać na przekręt, a reszta, tak jakieś 30%-40%, się nie dała, ale i tak zapłaciła, bo się dała nabrać na władzę, która w przekręcie ochoczo uczestniczyła. A z tych, którzy się nie dali nabrać na kowidową propagandę, większość uległa różnego rodzaju zabobonom i bzdurnym teorią spiskowym. Normalne szczepionki to coś zupełnie innego niż te eksperymentalne na kowid, więc pojęcia "szczepionkowcy" czy "antyszczepionkowcy" są mylące, bo się do jednego wora wrzuca ludzi o całkowicie odmiennej wiedzy.
Chatar Leon

chatar Leon

26.05.2022 00:40

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na Nie. Większość narodu dała

"różnego rodzaju zabobonom i bzdurnym teorią spiskowym"
TEORIOM MMMMMMMM
kurde!
Ula Ujejska

Ula Ujejska

25.05.2022 14:03

Grzegorz
Na tym tle, czy dałbyś radę ocenić postawę Korwina i Brauna pt. "Kowid a wojna na Ukrainie" ?
Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

25.05.2022 14:43

Dodane przez Ula Ujejska w odpowiedzi na Grzegorz

Tak. Tu oceniam postawę Korwina w kwestii propagandy wojennej: https://www.salon24.pl/u…;
A tu oceniam kwestie związku kowidu z wojną: https://www.salon24.pl/u…
Ula Ujejska

Ula Ujejska

25.05.2022 15:06

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na Tak. Tu oceniam postawę

Grzegorz
Dziękuję 😁
Z większością się zgadzam. Ja nie uczestniczyłam w kowidowej propagandzie ZA lub PRZECIW, ale swoje zdanie mam - ludzie powinni się szczepić. Jestem za wolnością wyboru w temacie szczepień. Natomiast sama się zaszczepiłam z całą swoją rodziną. Nikt nie umarł i nie miał powikłań. Każdy ma swój rozum, więc niech wybiera.
u2

u2

25.05.2022 14:14

który bezwzględnie wykorzystując pełny arsenał środków pozostających w posiadaniu tajnych służb, z zabójstwami politycznymi, a nawet aktami publicznego terroru włącznie, doprowadził do powstrzymania procesu rozpadu Rosji, hamując tendencje separatystyczne w republikach autonomicznych, oraz ukrócił ambicje polityczne wielkich oligarchów i samowolę rozmaitych mafii
https://pch24.pl/katecho…
Toż to pean na cześć Putlera. Pochwała skrytobójstwa, agresji wojennej oraz działań mafijnych. Wiadomo, że Putler to de facto mafiozo, capo di tutti capi. Z Petersburga, gdzie był zastępcą Sobczaka, awansował do Moskwy i przeniósł swoje mafijne metody. Wcześniej jako KGB-owiec zamieszany był w działania terrorystyczne Rote Armee Fraktion, z którą utrzymywał kontakty będąc na placówce KGB w Dreźnie.
Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

25.05.2022 14:39

Dodane przez u2 w odpowiedzi na który bezwzględnie

Jeśli uważasz, że przytaczanie faktów na temat tego, że Putin to mafiozo, to peany na jego temat, to dlaczego te peany wypisujesz?
u2

u2

25.05.2022 15:02

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na Jeśli uważasz, że

Putin to mafiozo
Jak każdy mafiozo nie wie, kiedy trzeba skończyć z bandyterką. Zamiast tego eskaluje wojnę. To nie jest skuteczny polityk, a antyskuteczny mafiozo. To że niby zapobiegł rozpadowi Rosji można między bajki włożyć. Putler dąży do samozagłady.  Jak twierdzi biografka Putlera p. Kurczab-Redlich Putler wierzy w te bajki o terrorystach z Czeczenii, tak jak teraz o nazistach na Ukrainie. To psychopatia.
Darek65

Darek

25.05.2022 15:10

" Zauważałem, że prawie wszyscy ci, którzy prawidłowo rozpoznali, że kowid to przekręt finansowy, powoli przechodzili na pozycje denialistów, czyli totalnie potępiali naukę, przestali jej wierzyć ...." - To może trzeba się zastanowić, dlaczego tak się działo/dzieje. Po co od razu szufladkować, jako ruskie onuce, szury i foliarze. Jest grupa ludzi podatnych na fałszywy przekaz, ale śmiem twierdzić, że znacznie więcej myśli i zadaje sensowne pytania. I co ciekawe, w wielu aspektach mają rację. Niedzielski teraz mówi, że covid ma znamiona sezonowej grypy, teraz mówi się, że testy były niewiarygodne, albo co najmniej dają wynik fałszywy. Jak ludzie mieli reagować, jak nagle zamyka się służbę zdrowia, a ich zmusza do pukania kijem w parapet przychodni, jak mają reagować, jak bezsensownie zamyka się lasy i cmentarze, jak mają reagować, jak widzą, że lekarzy, dziennikarzy, którzy mają inne zdanie gnoi się. Jak mają reagować, jak wychodzą ogromne przekręty. NIK kontroluje szpitale w zachodniopomorskim, bo wychodzi na to, że wielu lekarzy brało niemałe dodatki covidowe bezzasadnie. Jak mają reagować, kiedy nam kazano chodzić w maskach, a politycy paradowali bez. To też kremlowski przekaz?
Czy w mediach mówi się, pisze o proponowanej przez WHO umowie, która ma nam nota bene zabrać suwerenność zdrowotną?
I podobnie jest teraz z Ukrainą, całą tą sytuacją. Nikt rozsądny nie popiera ruskiej agresji, bandytyzmu i wojny. Tylko, że Polacy mają prawo pytać o to, co się dzieje. Szaleje inflacja, ceny poszły w górę. Za chwilkę zacznie się dramat, bo niektórych nie będzie stać na spłatę kredytu i mogą się znaleźć na bruku. To też zwolennicy Kremla ?
u2

u2

25.05.2022 15:24

Dodane przez Darek65 w odpowiedzi na " Zauważałem, że prawie

Jak ludzie mieli reagować, jak nagle zamyka się służbę zdrowia, a ich zmusza do pukania kijem w parapet przychodni
Od służby zdrowia, nieważne, czy na zachodzie, czy wschodzie lepiej trzymać się z daleka. Im dalej tym lepiej. Co do kowida, to każdy wirus mutuje. Ostatnia mutacja jest bardziej zaraźliwa, ale mniej śmiercionośna. Nawet Chińczycy zamknęli w izolacji 25-milionowy Szanghaj kiedy nowa mutacja się pojawiła.
W Polsce nie ma przymusu szczepień przeciwko kowidowi, ani nie zamyka się ust dla Darków. Co najwyżej lekarze muszą uważać, czy nie wygłaszają antyszczepionkowych herezji. Na przykład dr Bodnar nie wygłaszał, a Darek wygłaszał i podawał dr Bodnara jako argument przeciwko szczepieniom.
Darek65

Darek

25.05.2022 15:51

Dodane przez u2 w odpowiedzi na Jak ludzie mieli reagować,

"Na przykład dr Bodnar nie wygłaszał, a Darek wygłaszał i podawał dr Bodnara...." Nigdy nie napisałem, że doktor Bodnar wygłaszał antyszczepionkowe herezje. Ja też nie wygłaszałem tego typu apeli. Zastanów się, zanim coś napiszesz. Ja, jak już, to miałem wątpliwości, co do metod "walki" z covidem i wartości szczepionki.
u2

u2

25.05.2022 16:11

Dodane przez Darek65 w odpowiedzi na "Na przykład dr Bodnar nie

miałem wątpliwości, co do metod "walki" z covidem i wartości szczepionki
Tyle, że akurat wobec szczepionek zachodnich, a nie na przykład ruskiej szczepionki, czy chińskiej. Nikt tobie nie zamykał ust, a ty wręcz oskarżałeś ministra Niedzielskiego o ludobójstwo. Posługujesz się dr Bodnarem instrumentalnie  w twojej propagandzie antyszczepionkowej.
Darek65

Darek

26.05.2022 08:23

Dodane przez u2 w odpowiedzi na miałem wątpliwości, co do

Szczepionek rosyjskiej i chińskiej nigdy nie brałem poważnie pod uwagę. Dlatego się nie wypowiadałem. I nadal oskarżam Niedzielskiego o ludobójstwo. 250 tys. nadmiarowych zgonów, dług zdrowotny na poziomie 2 mln. Przytoczyłem przykład min. doktora Bodnara w kontekście tego, że był inaczej myślącym, który miał efekty swojego działania, a nie dlatego, że był antyszczepionkowcem. Nie jestem, jak większość, antyszczepionkowcem. Jestem przeciwnikiem pseudo  szczepionki na covid. Czy wiesz, jaka jest skala NOP-ów? Poczytaj, ale w normalnych mediach, ilu młodych ludzi nagle zmarło. No ten nachalny jazgot, to publiczne piętnowanie ludzi za odmienne zdanie. Przypomnij sobie Horbana, podobno lekarza, który w styczniu wieszczył miliony ludzi w szpitalach. Do piekła z tą bandą sanitarystyczną.
u2

u2

26.05.2022 15:45

Dodane przez Darek65 w odpowiedzi na Szczepionek rosyjskiej i

Czy wiesz, jaka jest skala NOP-ów? Poczytaj, ale w normalnych mediach, ilu młodych ludzi nagle zmarło.
Wygłaszasz tezy niepoparte żadnymi dowodami, linkami itp. itd.  Ot, byle mącić i wichrzyć. Ale jest w Polsce wolność słowa i wolno tobie mącić i wichrzyć :-)
Jabe

Jabe

25.05.2022 15:40

Czy Autor może zdołał wysłowić, jaką to konkretnie narrację powtarzają ci, którzy wcześniej prawidłowo rozpoznali przekręt?
Przecież narracja jest ta sama od lat: Kto nie jest zachwycony działaniami rządu, ten jest na garnuszku Putina, bądź uległ jego propagandzie. To się nie zmienia, niezależnie, czy mamy do czynienia z chorobą widmem, czy faktyczną wojną.
sake3

sake2020

25.05.2022 16:13

Niezbyt korzystne dla artykułu połączenie covid19 i polityki Kremla.Jak zwykle zrobił się kociołek z którego nic nie wynika.
Maverick

Maverick

25.05.2022 19:01

Woke culture podnosi śwój parszywy łep w Polin.
Gabinet premiera Mateusza Morawieckiego przyjął dzisiaj „Krajowy Programu Działań na Rzecz Równego Traktowania na lata 2022-2030”. Do jego głównych założeń należą walka z dyskryminacją mniejszości seksualnych i narodowych oraz z „mową nienawiści”.
Rządzący zamierzają w tym celu między innymi wdrożyć przepisy przyjęte wcześniej przez Unię Europejską.
Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej wyjaśnia w swoim komunikacie, że „głównym celem polityki równego traktowania jest wyeliminowanie dyskryminacji z życia społecznego w Polsce”. Jej podstawowym zadaniem ma być „oddziaływanie na tworzenie i stosowanie prawa oraz wpływ na zachowania społeczne tak, aby nie była naruszana zasada równego traktowania”.
Z tego powodu rząd zamierza dokonać między innymi przeglądu ustawy z 2010 roku o wdrożeniu niektórych przepisów Unii Europejskiej w zakresie równego traktowania, aby jej założenia zostały rzeczywiście wdrożone w życie.
Będzie to oznaczało walkę rządzących z „naruszaniem zasady równego traktowania, w szczególności ze względu na: płeć, rasę, pochodzenie etniczne, narodowość, religię, wyznanie, światopogląd, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną:. Poza tym gabinet Morawieckiego zamierza uświadamiać społeczeństwo choćby poprzez współpracę z organizacjami pozarządowymi.
W przypadku rynku pracy będziemy mieć do czynienia ze „wspieraniem wyrównywania szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy” i „promowaniem kobiet na stanowiskach kierowniczych”.
Szkoły mają natomiast wspomagać „rozwijanie pozytywnych relacji, kształtowanie postaw prospołecznych, altruistycznych, poszanowanie godności wszystkich osób i ich różnorodności”.
„Budowanie świadomości” wśród polskiego społeczeństwa będzie się z kolei odbywać poprzez kampanie społeczne. Ich podstawowym celem ma być „przeciwdziałanie dyskryminacji i kształtowanie tolerancji”.
To nie koniec. Dodatkowo rząd Prawa i Sprawiedliwości oraz Zjednoczonej Prawicy zobowiązał się do skuteczniejszego ścigania przestępstw związanych z „mową nienawiści”. Zresztą jej zwalczanie ma odbywać się także poprzez „promowanie języka opartego na szacunku i rzetelnych źródłach informacji”.
W Polin będzie mozna dyskryminować Polaków, i chrześcijan. Cieakwe czasy importują do Polski wasale Lucyfera.
Jan1797

Jan1797

25.05.2022 21:13

Pomimo że Federacja Rosyjska była jednym z państw wprowadzających najdalej idące restrykcje sanitarne, rosyjskie trolle, czyli faszywe tożsamości internetowe, powielając informacje nieobecne w oficjalnej narracji, zdobywały zaufanie przeciwników sanitaryzmu. 
 @Autor,
 O to, to, 
Aż trudno pozbyć się wrażenia, że część „przytulonych” sporo wcześniej uczestniczyła w tworzeniu spiskowych teorii. Czy na zamówienie? Można się zastanowić. Frapujące, że w każdym trudnym momencie dla „dzierżących opozycję”. Po wywiezieniu ogromnej liczby obywateli Ukrainy do obozów pracy, dotrze wreszcie pod berety kompletna absurdalność retoryki - polskiego niewolnika -na ustach klakierów? Czy wróci pamięć o niwelacji zdobności obronnych -tarczy antyrakietowej? Zrozumiałe będzie kto nas ubrał w zakup uziemionych śmigłowców? Może dotrze wreszcie, że skończył się czas lżenia Polsce przez byle kogo?
Pzdr
Kazimierz Koziorowski

Kazimierz Koziorowski

26.05.2022 08:34

@Dlaczego niektórzy Polacy powtarzają narrację Putina?
a skąd ty i ci "niektórzy Polacy" niby wiedzą jaka jest narracja Putina? przecież wszystko i wszędzie jest starannie wycinane co nie jest narracją ukrofilską. nie każda narracja poddająca w wątpliwość ewidentną propagandę dążącą do eskalacji konfliktu jest tożsama z narracją Moskwy
jazgdyni

jazgdyni

26.05.2022 09:10

Jak to jest, że znany pożyteczny idiota Putina nagle ze ścierwoneonówki w likwidacji (neon24) przenosi się na nasze blogi?
Czyżby ostrze propagandy ma zmiękczać prawicowych patriotów?
Halo Administracja!
Zaczęliście na łamy wpuszczać z ulicy bez sprawdzenia?!
Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

26.05.2022 15:37

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Jak to jest, że znany

Tu masz moje wszystkie notki, które napisałem od 2007 roku: https://www.salon24.pl/u…
Mógłbyś wskazać choć jedną, która świadczy o tym, że jestem jakoby pożytecznym idiotą Putina?
Jeśli mnie o coś oskarżasz, to udowodnij to.
u2

u2

26.05.2022 15:48

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na Tu masz moje wszystkie notki,

Ktoś musi czytać i analizować portal Oparina. Ja pamiętam wojny podjazdowe, kiedy pisano jakieś odezwy i kontrodezwy. Powstał 3obieg, ale jego również nie czytam. :-)
Grzegorz GPS Świderski
Nazwa bloga:
Pupilla Libertatis
Zawód:
Informatyk
Miasto:
Warszawa

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 253
Liczba wyświetleń: 652,875
Liczba komentarzy: 4,558

Ostatnie wpisy blogera

  • Algorytmy psują młodych. Moderatorzy blogów psują starych
  • Kończy się epoka głupich algorytmów!
  • Szanta z prądem pod mieczem

Moje ostatnie komentarze

  • Twoje ujęcie opiera się na założeniu, że istnieje coś takiego jak matematyczny, apolityczny bilans obiegu pieniądza, który można zaprojektować jak termostat: neutralny, automatyczny, niewywołujący…
  • To ciekawa sugestia. Rzeczywiście może być tak, że za Mentzenam stoi Bosak.
  • Dzięki za obszerne wyjaśnienie — i właśnie dlatego warto ustalić, gdzie naprawdę leży spór. Ty zakładasz istnienie apolitycznego, matematycznego bilansu pieniądza, który działa jak chłodnica w…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Przekop nie dla żeglarzy!
  • Wojna dla opornych. W punktach
  • Komentarze na naszych blogach

Ostatnio komentowane

  • EsaurGappa, Mój drogi rodaku,czy aby takim Trumpem nie byliśmy karmieni już w latach 90-tych? Kinematografia hollywoodzka np Kevin sam w domu, Adwokat diabła,pisma typu Miliarder,Sukces itp,Donald to ikona…
  • Grzegorz GPS Świderski, To ciekawa sugestia. Rzeczywiście może być tak, że za Mentzenam stoi Bosak.
  • Lech Makowiecki, @Grzegorz GPS Świderski"Kto stoi za Mentzenem?" nie jest takim sobie retorycznym pytaniem. Np. Trump jaki jest - każdy widzi... Zastanawia mnie, kto sprawił, że Bosak - mający charyzmę i…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności