Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Pandemia w Unii na plus ujemny

Swisspola, 19.03.2020
Idąc tropem myśli naszego „wielkiego myśliciela”, poczynania euro-matołów przeciw szalejącej pandemii można określić jako plus ujemny. Mały plusik za poczynania medialne i potężny minus za działania merytoryczne.
 
Po pierwsze szalejący od Grudnia 2019 roku w Chinach korona wirus powinien dać euro-matołom impuls do działania. A już od Stycznia 2020 ich obowiązkiem było działać i szykować się na pandemie. Należało zabezpieczyć całą Unie w środki dezynfekcyjne, środki ochrony, respiratory jak i zadbać o odpowiednia ilość miejsc szpitalnych. Powinni zareagować na rozprzestrzeniający się wirusa i już w Styczniu podjąć odpowiednie kroki: zamkniecie granic, kontrola i kwarantanna dla wjeżdżających itp.  Jeśli się tłumaczą, że nie maja takich uprawnień, to ja się zapytuję jak to możliwe, że nie maja uprawnień do ochrony i ratowania życia ludzkiego obywateli unijnych, a maja uprawnienie do decydowania o systemie prawnym państwa, wbrew woli jego obywateli podlegających tej jurysdykcji. To co ludzie mogą sobie umierać byle byli posłuszni i powolni: Komu? To chyba już retoryczne pytanie. Euro-matołki zareagowali sugestią zamknięcia granic unijnych o cale 2 miesiące za późno.  Za to chcieliby otwarcia granic wewnętrznych, aby nie ograniczać swobodnego przepływu materiałów i ludzi. Biorąc pod uwagę, że korona wirus przybył do naszego kraju właśnie z Włoch i Niemiec, można wysnuć wniosek ze euro-matołom bardziej zależy na jak najmniejszych skutkach ekonomicznych niż na życiu unijnych obywateli.
 
Kiedy słyszę w mediach najbardziej wpływową polityk świata, która stwierdza ze restauracje w Niemczech mogą być otwarte od 6:00-18:00 to nie mogę się nadziwić temu, kto nami rządzi. Kochana pani Anielo, może niemiecka dyscyplina i niemiecki ORDNUNG spowodował, że korona wirus zaraża wyłącznie między 18:00-6:00 rano, ale to funkcjonuje wyłącznie w Niemczech.
 
Unijna solidarność. Malo tego ze euro-matoły nie zareagowały właściwie, że w ogóle nie zareagowały na szerzenie się pandemii, to na prośby Włochów o pomoc pozostali kompletnie głusi. Każdy dba o własną d..e i tyle. Przecież to jeszcze jawniejszy przykład niż Nord Stream 1 i 2 na olewanie unijnej solidarności. Liczy się wyłącznie kasa i własne 4 literki! Jak widać pandemia pandemią, ale 80 mln EURO powędrowało tam, gdzie powinno, czyli do niemieckiej firmy. Wiecie co to znaczy, że jeśli się uda to kochana pani Aniela będzie decydowała o dostępie do szczepionki. Zastanawiam się czy w całej Unii brak jest fachowców, żeby razem pracowali nad szczepionką? Czy naprawdę Niemcy są o tyle lepsi od całej Unii. No cóż forsa poszła tam, gdzie powinna, gdzie idzie 75% unijnych dotacji. Unia służy wyłącznie do rabunku Europy przez Niemców i pożeranie resztek z niemieckiego stołu przez Francuzów. Jeśli ktoś jest przeciwnego zdania, posługując się argumentem dotacji Unijnych, to proszę mi wskazać rzetelny bilans członkostwa Polski w Unii. Chodzi mi o rzetelny bilans a nie taki polityczny na użytek wyborczy. To nieprawdopodobne, minęło już 25 lat i jeszcze nikt się nie pokusił na rzetelne policzenie, czy w ogóle nasze członkostwo w Eurokołchozie się nam opłaca!
 
Proszę mnie przekonać, że zadziała solidarność unijna np. w wypadku napadu Rosji na Polskę! Skoro nie stać było Europy na wysłanie pomocy Włochom, to kto będzie nadstawiał głowę o „polski Gdańsk”?
 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 7127
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

19.03.2020 14:26

Solidarność unijna działa tylko w dobrych czasach. W złych każdy ciągnie do siebie. A co do opłacalności bycia w unii to - ile to unijnych komisarzy, ile euroosłow, ile synekur, ile  apanaży i eurosów można przytulić bez konieczności swiadczenia pracy ?  Jeśli chodzi o rozliczanie unijnych profitów to tylko Niemcy i Holandia sa na olbrzymim plusie. Reszta w tym nasza ukochana czecia RP są na minusie ale jak to w ekonomii jest - bilans musi wyjść na 0. Zyski jednych są stratami innych. Kto w końcu wymyślił unie i euro ? No kto ? Pzdr
sake3

sake2020

19.03.2020 15:57

O polski Gdańsk Europa nie bedzie musiała nadstawiać głowy.Dulkiewicz sama wyjdzie z Gdańskiem na tacy i czarującym usmiechem wąskich usteczek do agresora .
Domyślny avatar

Trotelreiner

19.03.2020 16:30

https://naszeblogi.pl/45…
Witam...
Ja od dawna wieszczę upadek i rozpad UE...twierdziłem,że to sie zacznie od Schengen [prekognicja?] i likwidacji "waluty" €.
Nawet tu pisałem:https://naszeblogi.pl/62…,
https://naszeblogi.pl/62…
No dobra...UE to Niemcy,Francja...może trochę Benelux...a reszta to motłoch....niewolnicy...do szparagów i zamiatania ulic.
Oni nie wiedzą co to solidarność,Solidarność...własna morda w korycie,a resztę niech szlag trafi...
Ja jestem w jądrze UE,państwie załozycielskim...i też jest traktowane:popić,poj..ć,za kilka € i popisać na ścianach Coloseum spryem...
Włosi już poważnie myśla o wyjściu z tego kołchozu...namawiają Orbana...i powinni Polskę.
Poszukam rysunku @niewolnika o UE....
Domyślny avatar

Trotelreiner

19.03.2020 19:34

Dodane przez Trotelreiner w odpowiedzi na https://naszeblogi.pl/45976

Obiecany link...
https://naszeblogi.pl/56…
@niewolnika przepraszam,że bez pytania użylem...
Wieczny odpoczynek racz mu dac Panie...
Kryspin

Kryspin

19.03.2020 19:04

Psioczyć na UE, bo to takie modne i "wadza" to lubi, najłatwiej przychodzi Polakom zamieszkałym w jednym z najstarszych państw członkowskich,a nawet państwie założycielskim. Polska (zaledwie 15 lat członkostwa) chyba jednak coś na tej przynależności do UE skorzystała, czego najczęściej nie chce się widzieć,a mieszkając poza granicami ojczyzny, po prostu w ogóle się tego nie widzi. A tymczasem pojawiły się jakieś nowe drogi, nawet autostrady,nowe oczyszczalnie ścieków,jakieś odnowione zabytki, wieś jakby już jakaś inna,nowocześniejsza, niż wprzódy - ale  narzekacze i tak będą psioczyć na "kołchoz", bo to takie modne wśród yntelygiencji pisowsko-wielkomiejskiej zwłaszcza.
angela

angela

19.03.2020 20:12

Dodane przez Kryspin w odpowiedzi na Psioczyć na UE, bo to takie

Sprzedali nas ruskim,  to niech płacą.  Plan Marshalla też przeszedł nam koło nosa, a teraz przeciwnicy rządu,  powielają propagandę,  jak to Polska na Unii korzysta.
Kryspin

Kryspin

19.03.2020 23:00

Dodane przez angela w odpowiedzi na Sprzedali nas ruskim,  to

Angela,jak samo imię mogłoby wskazywać,mieszka w Reichu czyli dawnym NRFie lub Dederowie,więc o wszystkim, co się działo i dzieje w Polsce wie lepej, nż Polacy z nad Wisły. Np. nie wie, że to Stalin kazał rządowiu komunistycznemu w Pclsce  odmówic przyjęcia Planu Marshalla.  Angela nie wie też co Polska zyskała na przynależności do UE,ale i tak sie wymądrza,,ze to antyrządowa propaganda,no bo ona wie lepiej.Owszem,sprzdanio nas Ruskim w Jałcie, ale co to obecną UE obchodzi i jakie ma z tego powodu obowiązki wobec Polski?! Otóż nie ma żadnych,wyobraź sobie.
angela

angela

20.03.2020 06:30

Dodane przez Kryspin w odpowiedzi na Angela,jak samo imię mogłoby

@Kryspin, bzdury tutaj opowiada,  i  na mój temat  nie wie nic.
Dlaczego  Stalin odmowil?  Dlatego, ze to konsekwencje wczesniejszego sprzedania Polski Stalinowi.
Zachód ma  po dzis dzien, moralnego kaca po Jałcie, i  żadne "paragrafy"  tego nie zmienią. 
Kryspin, to tak plecie tutaj, bez kropli logiki.
Kryspin

Kryspin

20.03.2020 16:56

Dodane przez angela w odpowiedzi na @Kryspin, bzdury tutaj

Angela oczywiście osiąga szczyty logiki, tyle że logiki inaczej. A już brednie o rzekomym moralnym kacu Zachodu z powodu sprzedania nas Stalinowi w Jałcie,to clou tej prześmiesznej logiki.Odkąd to jakieś morale liczy się w polityce, i to aż przez ponad 70 lat???
 P.S.
A z jakiego  landu Angela pochodzi - hę?
sake3

sake2020

19.03.2020 20:23

Dodane przez Kryspin w odpowiedzi na Psioczyć na UE, bo to takie

Psioczyć a stwierdzać fakty to nie to samo.
Swisspola

Swisspola

19.03.2020 22:57

Dodane przez Kryspin w odpowiedzi na Psioczyć na UE, bo to takie

Znam 7 małych przedsiębiorców które dostały dotacje unijne i proszę mi wierzyć tylko jedna z tych firm naprawdę skorzystała na tej pomocy. Czwórka z nich przetrzymała firmy obowiązkowy rok czasu, a po roku firmy pozamykali, sprzedając zakupione komputery kamery i inne urządzenia za pól ceny. No i pozostała dwójka występowała jako slupy w wyłudzaniu dotacji unijnych. I tak jak ta piątka w sumie otrzymała łącznie około 160’000 PLN, to ta dwójka zrobiła już przekręty po milionie dzieląc się pól na pól z człowiekiem mającym układy. Aż strach pomyśleć co się dzieje na wyższych szczeblach. O termach w Lidzbarku Warmińskim oraz o Radomskim Lotnisku nie pisze. Bardzo proszę pokazać mi rzetelny bilans naszego członkostwa w Unii. Jak naradzie to powtarza pan medialne brednie i manipulacje jak pajac Lewandowski, który chciał kupić elektorat na 300 mld unijnych dotacji!
 
Nawet w Gazecie Wyborczej, która o wszystko można posądzać, ale nie o wrogość do Unii, wydrukowała artykuł Konrada Niklewicza z 25 września 2010 (Tutaj link:
https://wyborcza.pl/1,75…;
W którym to artykule stwierdza, że z każdego EURO unijnej dotacji aż 0.85 EURO wraca do Niemiec. Ja natomiast czytałem artykuł brytyjskiej organizacji pozarządowej, że samo dopasowanie systemu prawnego WB do unijnego w okresie 2007-2013 kosztowało Brytyjczyków około 37 mld funtów. To jak pan myśli czy Polska jako nowy członek Unii, wydala na ten cel mniej czy więcej? Chyba odpowiedz jest zbędna. I jak się ma tylko ta jedna wielkość do słynnego Yes, Yes, Yes" Marcinkiewicza odnośnie 60 mld EURO dotacji za okres 2007-2013. A gdzie reszta kosztów, składka, wkład własny, inne dziedziny życia czy choćby sławetne przekręty i łapówkarstwo? Tego możemy się jedynie domyślać!
Swisspola

Swisspola

19.03.2020 23:06

Dodane przez Kryspin w odpowiedzi na Psioczyć na UE, bo to takie

I jeszcze jedno.  W Niemczech jeszcze prawie połowa autostrad jest po Hitlerze. Ten oberbandyta przez 6 lat rządów i 6 lat wojny zdołał zbudować tyle autostrad przejmując zrujnowany kraj. Proszę mi wierzyć, że nie ma czym się chwalić, że przez 30 lat nie zdołalibyśmy zbudować tych paru kilometrów autostrad, gdyby nie unijne dotacje! Żaden powodu do dumy dla naszego narodu!
Domyślny avatar

Zunrin

19.03.2020 23:01

Hehehe ciekawe jak to niby nie mają uprawnień jak właśnie ogłosili, że będą tworzyć strategiczne zapasy sprzętu medycznego - masek, respiratorów, itd. Ależ to wspaniały przykład tempa działania unijnej machiny - takie działanie trzeba było podjąć 3 miesiące temu. Teraz to jedynie problem jest głównie z respiratorami, bo Chiny już się rozpędzają i zaczynają przysyłać dary w postaci setek tysięcy maseczek i kadry lekarskiej. I zaczną za jakiś czas zalewać nas sprzętem. A jak będą mieli jeszcze respiratory, to UE swoje zapasy będzie mogła sobie schować.
sake3

sake2020

20.03.2020 07:52

Dodane przez Zunrin w odpowiedzi na Hehehe ciekawe jak to niby

Pandemia się przecież skończy a wtedy bieżące newralgiczne problemy Unii w postaci strategicznych zapasów sprzętu medycznego i lekarstw staną się nieważne.UE wróci do tego co potrafi najlepiej-do jałowego ględzenia o demokracji,ksenofobii,LGBT i ilościach płci.Przycupnięte teraz i milczace pasożyty jak Timmermans,Verhofstadt czy Schultz będą rozprawiać o polskim faszyzmie i braku praworządności.Czy pogrążona w błogim przeświadczeniu o własnej wyższości i wyjątkowości Unia wyciągnie jakąkolwiek lekcję,zacznie na poważnie i bez ideologii działać?Mocno wątpię.
Kryspin

Kryspin

19.03.2020 23:36

Czyli nic,a nic nie skorzystaliśmy nigdy z przynależności do UE,a tylko wiele straciliśmy - i to są te fakty,a nie żadne psioczenie. Ciekawostka,zwłaszcza że niczym nie poparta.Jeśli największy płatnik unijny Niemcy na tym zarabia więcej,niż my, to i tak korzystamy - czy to źle?
Swisspola

Swisspola

20.03.2020 13:03

Dodane przez Kryspin w odpowiedzi na Czyli nic,a nic nie

Przepraszam, nie chciałbym pana urazić, ale z pustosłowiem się nie dyskutuje. Powstałe autostrady to żaden argument, bo ja jak wyżej napisałem, twierdzę że przy dobrym gospodarzu bez Unii zbudowalibyśmy 2 razy więcej autostrad! Proszę spojrzeć na mój wcześniejszy wpis odnośnie niemieckich autostrad.
mjk1

mjk1

20.03.2020 15:47

Dodane przez Swisspola w odpowiedzi na Przepraszam nie chciałbym

Zbudowalibyśmy dwa razy więcej autostrad, bez pomocy UE, pod jednym wszakże warunkiem. Musielibyśmy wprowadzić dokładnie, taki sam system gospodarczy, co hitlerowskie Niemcy i to bez wywoływania wojny. Podkreślam, system gospodarczy, nie polityczny. Teraz wystarczy tylko napisać w jaki sposób Hitler zbudował te autostrady i nie tylko autostrady. To niestety przerasta tutejszych blogerów i komentatorów, bo nie mają o tym bladego pojęcia, co udowadniałem niejednokrotnie.
Swisspola

Swisspola

20.03.2020 20:10

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Zbudowalibyśmy dwa razy

Ma pan racje, ale to już Platon pisał, że demokracja to najgorszy system o permanentnym zjeździe na polityczne dno, bez najmniejszych widoków na poprawę rządów. Hitler praktycznie zbudował te autostrady w 6 lat, bo w czasie wojny praktycznie się już autostrad nie rozbudowywało! W demokracji byłoby to nie możliwe, bo 100 politycznych dupków by torpedowało rozbudowę autostrad, patrząc wyłącznie na własny zysk i zysk własnej bandy politycznej! Pamiętam jak dziś, zanim dostaliśmy organizacje EURO 2012 i na gwałt zaczęliśmy od tego momentu budować autostrady, to przez 20 lat od transformacji zbudowaliśmy 10 razy mniej autostrad na głowę mieszkańca niż Czesi!  Polsce potrzebny gospodarz, a nie dyktator! Bo o budowie na gwałt, a więc przynajmniej 50% drożej jak normalnie to już nie wspominam. Jest takie powiedzenie: "Dlaczegoś głupi, boś biedny. A dlaczegoś biedny, boś głupi." I jak się nie obrócisz to d…a z tylu a to kosztuje i dlatego mamy chyba najdroższe autostrady na swiecie!!
mjk1

mjk1

20.03.2020 22:56

Dodane przez Swisspola w odpowiedzi na Myli się pan, Hitler

Jeżeli Platon pisał, że demokracja, to najgorszy system, to raczej pilnym uczniem nie był. Jego nauczyciel, był, co prawda krytykiem demokracji, ale sam uważał procedury demokratyczne z najdoskonalsze i sam się im poddał. Twierdził, że demokracja jest dokładnie taka jak demokraci. I miał rację. Nikt nie wymyślił lepszego ustroju od demokracji i nikt lepszego nie wymyśli. Prawdą jest też, że Hitler zbudował autostrady w sześć lat. Nie Hitler, ale budowniczy tych autostrad. To jednak szczegół. Prawdą jest też to, że mamy najdroższe autostrady na Świecie a wyśmiewani przez nas Czesi, wybudowali je kilkakrotnie taniej. Dalej jednak bez odpowiedzi pozostaje moje pytanie, jak Hitler zbudował swoje autostrady, jeszcze taniej niż Czesi a praktycznie „za darmo”?
Imć Waszeć

Imć Waszeć

21.03.2020 10:24

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Jeżeli Platon pisał, że

W tym przypadku to tylko zbieżność słów. To co Platon uważał za demokrację, to my dziś nazywamy dyktaturą postępaków i LGBT. PS: Byłem u Czechów i oni w zasadzie mają tłuczeń, czyli utwardzenie, pod każdym zagonem. Z tego powodu ziemniaki (brambory) są u nich rarytasem, ale za to budowanie dróg to zabawa.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

21.03.2020 12:00

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na W tym przypadku to tylko

Demokracja zawsze prowadzi do despotyzmu i tyranii. pzdr
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

21.03.2020 11:52

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Jeżeli Platon pisał, że

Odpowiedx jest prosta. Hjamar Schacht mu podpowiedzia jak to zrobić. Zbudować autostradę i nie wydać ani jednej marki. Jak ? Pzdr
mjk1

mjk1

21.03.2020 14:40

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Odpowiedx jest prosta. Hjamar

Mylisz się Mazurze. Hjalmar był od pilnowania interesu starszych i mądrzejszych i jak interesu dopilnować nie mógł, to podał się do dymisji. Dlatego w procesie Norymberskim z Hjalmara zrobiono niewiniątko. Jego następca zaś zrobił dokładnie to, czego Hjalmar odmówił, dlatego powieszono go już bez najmniejszego sentymentu. Twórcą cudu gospodarczego ówczesnych Niemiec był Gottfried Feder, który rozwinął i zastosował w praktyce teorię tzw. narodowej ekonomii stworzoną przez profesora ekonomii politycznej w Strasburgu – Georga Friedricha Knappa. To jednak temat tabu na wszystkich uczelniach ekonomicznych nawet w Niemczech, choć w bibliotekach tych uczelni obszerne materiały są dostępne. Nawet w bibliotekach polskich uczelni. Pozdrawiam.
Swisspola
Nazwa bloga:
Swisspola
Zawód:
Programista
Miasto:
Oftringen

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 64
Liczba wyświetleń: 415,150
Liczba komentarzy: 1,336

Ostatnie wpisy blogera

  • Lepszy przerażający koniec niż przerażenie bez końca
  • Patriotyczny test prezesa Kaczyńskiego
  • Sam tego chciałeś Grzegorzu Dyndało,

Moje ostatnie komentarze

  • Mam sąsiada, któremu na skutek nieszczęśliwego wypadku podnośnik (300 kg) zmiażdżył nogę. W szpitalu powiązano mu nogę drutami tak aby nie odpadła i zwolniono go ze szpitala do domu. Niestety w domu…
  • Może i masz racje, ale najgorsze szambo jakie może się Polsce przytrafić to wygrana Druciarza i tercet Tusk, "Bodnera" i Dupiarz. Przypuszczam, że byłby to następny rozbiór Polski. Święta trójca:…
  • Sam nie za bardzo ufam sondażom, uważając je za środek manipulacji, ale wiem ze Nawrocki nawet wśród zwolenników PiS-u ma wyraźnych przeciwników. Zresztą sam, gdy go słucham to mam wrażenie, że…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • 7 Grzechów głównych — Grzech 2, Finanse
  • 7 Grzechów głównych
  • Marsz, marsz Poloni

Ostatnio komentowane

  • rolnik z mazur Waldek Bargłowski, @ Swiss pola  Smutna to prawda. Niestety masz rację. Pzdr 
  • Alina@Warszawa, @Sake3! Nikt na NB nie kwestionuje wyboru Nawrockiego! Wszyscy doceniają jego wybór iw obecnej sytuacji!  Co do niechęci do PiS - wskaż Sake3 co w zarzutach tu przedstawionych - konkretach, jest…
  • sake2020, No tak,ledwo 4 dni minęły od wyborów a już na NB kwestionuje się wybór Nawrockiego. Myślę że wpływ na to ma niechęć do PiS-u tak tu pielęgnowana i podatność. na wypowiedzi i sugestie uśmiechniętej…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności