Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Gwóźdź do trumny elektromobilności

elig, 18.05.2019
  Wydaje się, że może być nim wynik badania niemieckiego Ifo Institute.  Czytamy {TUTAJ}:

  " Auta elektryczne generują produkcję CO2 większą niż nowoczesne diesle. Tak wynika z raportu niemieckiego Ifo Institute (...) Jeśli uwzględnimy procesy związane z produkcją auta elektrycznego (szczególnie baterii) oraz fakt, iż energia elektryczna (nawet w takich krajach jak Niemcy) w dużej części wytwarzana jest w wysokoemisyjnych elektrowniach węglowych, to okaże się, że w ciągu całego cyklu życia (od wytworzenia aż po złomowanie i utylizację) auto z napędem elektrycznym przyczyni się do większej produkcji CO2, niż w przypadku auta z nowoczesnym silnikiem diesla. Do tych zaskakujących wniosków doszli naukowcy z cieszącego się dużym prestiżem niemieckiego Ifo Institute. (...) 
  Najnowszy raport niemieckiego Ifo Institute (opublikowany 17 kwietnia br.) nie pozostawia wątpliwości. Samochody elektryczne nie pomogą w ograniczeniu emisji CO2 w Niemczech w najbliższych latach. Ktoś zapyta - jak to możliwe? Przecież auta elektryczne nie emitują CO2? Okazuje się, że nie do końca jest to prawda. A już na pewno nie jest to prawda w warunkach niemieckich. 
   Raport Ifo Institute uwzględnia bowiem szczegółowo procesy związane z samą produkcją aut elektrycznych (w szczególności - procesy związane z wytwarzaniem baterii) oraz procesy związane z produkcją energii elektrycznej potrzebnej do zasilania wspomnianych pojazdów. Okazuje się, że ilość emitowanego CO2 przy produkcji samych "elektryków" oraz przy produkcji prądu niezbędnego do ich użytkowania jest w warunkach niemieckich większa od ilości CO2 związanej z produkcją i użytkowaniem auta z nowoczesnym silnikiem diesla.  

  Eksperci z Ifo Institute podkreślają na specyfikę miksu energetycznego Niemiec, gdzie produkcja energii z węgla (szczególnie brunatnego) odgrywa kluczową rolę (1/3 zapotrzebowania na energię u naszych zachodnich sąsiadów jest zapewniana przez elektrownie węglowe). Jeśli zatem wzrasta popyt na energię elektryczną związaną z użytkowaniem aut elektrycznych, to naturalnym jest również to, że elektrownie węglowe będą musiały produkować więcej energii, a to w konsekwencji oznacza większe emisje CO2. Stąd wniosek zawarty w raporcie Ifo Institute, że samochody elektryczne nie pomogą w ograniczeniu emisji CO2 w Niemczech w najbliższych latach.".

  Zauważmy, że to samo odnosi się do Polski.  Co więcej, nie tylko większość energii elektrycznej czerpiemy z węgla, ale w dodatku jej brakuje.  Gdyby w naszym kraju faktycznie pojawił się zapowiadany przez premiera Morawieckiego milion samochodów elektrycznych, to nie byłoby ich czym zasilać.  To nam jednak na razie nie grozi. Według portalu Energetyka24.com {TUTAJ}: "Na koniec kwietnia tego roku [2019] po polskich drogach poruszało się ponad 5,6 tys. samochodów elektrycznych, które mogły korzystać z ponad 660 stacji ładowania – wynika z tzw. Licznika elektromobilności.".  Dowiadujemy się też, że:

  "W raporcie podano, że zdaniem 60 proc. organizacji największą barierą rozwoju elektromobilności w Polsce jest brak dotacji do pojazdów elektrycznych. "Z nowych rozwiązań ujętych w projekcie rozporządzenia dot. Funduszu Niskoemisyjnego Transportu zamierza skorzystać połowa badanych podmiotów, z których 44 proc. za najbardziej atrakcyjną formę wsparcia uznaje dotację na zakup pojazdów elektrycznych" - czytamy.".

  Wynika z tego, że owe samochody elektryczne muszą być fundowane przez państwo, bo inaczej nikt ich nie kupi. Jeszcze bardziej podkreśla ten fakt artykuł w Auto.wprost.pl {TUTAJ} p.t. "Nie będzie dopłat? To nie będzie elektromobilności".  Czytamy w nim:

  "Polacy ani polskie firmy nie są zainteresowani samochodami zasilanymi energią elektryczną. Dlaczego? Bo nie ma odpowiedniego systemu, który by ich – firmy i osoby prywatne – do tego zachęcił.(...) Jak wygląda elektromobilność teraz możemy wywnioskować z danych IBRM Samar. W I kwartale 2019 roku w Polsce zarejestrowano 412 aut osobowych na prąd. Z tych samochodów zaledwie 8 kupili klienci indywidualni. Natomiast za łączny 159-procentowy wzrost rok do roku odpowiadają firmy car-sharingowe, które stworzyły floty aut elektrycznych na minuty w Warszawie i Wrocławiu. Wniosek jest prosty, jak na razie elektromobilność nas nie interesuje. (...) Według prognoz twórców raportu, bez wsparcia finansowego liczba pojazdów elektrycznych w Polsce zwiększy się do 2025 r. jedynie do 60 tys. pojazdów (z 5 tys. obecnie).".

  W świetle raportu Ifo Instytute powstaje jednak pytanie, czy powinniśmy stawiać na rozwój elektromobilności w Polsce, skoro i tak nie poprawi on stanu środowiska?  Obecnie samochody elektryczne mają status elektrycznych hulajnóg [też wynajmowanych na minuty].  Może tak powinno pozostać?
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 19546
Domyślny avatar

megalampus

18.05.2019 20:45

Hmmmm A ten "Niemiecki ionstytut" badal zjawisko na tych masowo produkowanych Germanskich Disel engines z falszywymi wynikami spalan czy czy realnymi wynikami..?
Z podawanych  informacji wynika ,ze od wielu lat WSZYSTKIE wyniki spalan Germanskich samochodow  i wydzielania sie CO byly celowo falszowane..
Doprowadzili swoj przemysl oszustwa do takiego poziomu ,ze juz sami nie sa wstanie dostrzec co prawdziwe..Slowo "oszwabic" nie pojawilo sie znikad..
paparazzi

paparazzi

19.05.2019 03:16

Dodane przez maxilampus w odpowiedzi na Hmmmm A ten "Niemiecki

Racja kolego i co powie Bienkowskaja.
Domyślny avatar

szara_komórka

18.05.2019 23:12

No to szykuje się dla Niemców Nobel za odkrycie, że do naładowania baterii potrzebny jest prund z elektrowni. 
Na zachód od Odry ewolucja zmieniła kierunek. Czekajmy jak zaczną skakać po drzewach.
paparazzi

paparazzi

19.05.2019 03:15

Jeśli uwzględnimy procesy związane z produkcją auta oraz fakt, iż energia elektryczna musi byc wytwazana z czegos, no matter what,  to okaże się, że w ciągu całego cyklu życia (od wytworzenia aż po złomowanie i utylizację) auto z byle jakim napędem przyczyni się do  produkcji CO2,  Do tych zaskakujących wniosków nie doszli naukowcy z cieszącego się dużym prestiżem niemieckiego Ifo Institute bo maja interes. Dziekuje. Danke.
Live free or Die

live free or die

19.05.2019 23:47

Dodane przez paparazzi w odpowiedzi na Jeśli uwzględnimy procesy

To wychodzi wychodzi na to samo wszystko co się produkuje to pożera energię.  Kalkulacja jest dopiero na samym końcu i po pewnym czasie.
Adam66

Adam66

19.05.2019 04:20

Elektromobilność, energia "odnawialna" to jest wszystko s...nie w banię żeby więcej kasy wyciągnąć od klienta czyli nas.
Wystarczy wiedza z zakresu fizyki szkoły średniej mówiąca o tym, że energia może zmieniać swoją postać, jednak nie może być tworzona ani niszczona (zasada zachowania energii). Np. produkcja energii w elektrowni węglowej oznacza tylko przekształcenie energii chemicznej w elektryczną.
Cała ta gadka o energii "odnawialnej" to jest po prostu nawijanie makaronu na uszy....
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

19.05.2019 06:42

Dodane przez Adam66 w odpowiedzi na Elektromobilność, energia

Dokładnie - nawijanie makaronu na uszy nieukom. Pzdr
Czesław2

Czesław2

19.05.2019 06:54

Dodane przez Adam66 w odpowiedzi na Elektromobilność, energia

Jak widać, rzeczywistość i prawa fizyki kreują poprzez dziennikarzy politycy , władcy dusz i umysłów. Reszta to jest nieuctwo i to, co daje pojęcie o nieskończoności, czyli głupota.
tricolour

tricolour

19.05.2019 10:55

Dodane przez Adam66 w odpowiedzi na Elektromobilność, energia

@adam
Doskonaly przykład na szkolne nieuctwo. Korzystając z prawa zachowania energii taniej nam kupic węgiel z Rosji z kopalni odkrywkowej niz wydobywac samemu z glebokosci 1200m. 
Za pare lat kopalin zabraknie, a Niemiec dalej bedzie jeździł... sprzedajac nam rosyjski gaz po cenie złota.
Gdzie jest milion elektrycznych aut?
Tomaszek

Tomaszek

19.05.2019 20:45

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @adam

@tricolour 
A Ty jak zwykle https://www.youtube.com/… . Jak to dobrze  jeszcze raz posłuchać . Arcydzieło .
Tomaszek

Tomaszek

19.05.2019 21:06

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @adam

@adam66
Ten link dla Tricoloura to Ciebie też dotyczy . A może przede wszystkim bo on go zna .
Domyślny avatar

Zunrin

19.05.2019 08:14

No jakie odkrycie. Tak jak OZE jest opłacalne przy dotacjach i przywaleniu tradycyjnej energetyce opłat za CO2, tak i elektryki do upowszechnienia się z powodu swojej ceny wymagają dopłat. I na zasadzie "może jeszcze frytki do tego" zniżek na ładowany w nie prąd.
Czesław2

Czesław2

19.05.2019 09:30

Dodane przez Zunrin w odpowiedzi na No jakie odkrycie. Tak jak

Jeśli to nie pomoże, stworzy się paragraf. Właściwie, to już jest. Przecież tutaj siejemy mową nienawiści.
Domyślny avatar

Zunrin

19.05.2019 11:06

Dodane przez Czesław2 w odpowiedzi na Jeśli to nie pomoże, stworzy

No ja myślę, że pod nasze pisanie ktoś kreatywny mógłby podciągnąć np.par. 212 kk. A i pewnie kilka innych by się znalazło, również z innych kodeksów.
mjk1

mjk1

19.05.2019 10:43

Najpierw motto:
Są trzy rodzaje kłamstw: Kłamstwo, bezczelne kłamstwo i statystyka. (Mark Twain)
Drugie motto: Nigdy nie dowiedziałbym się ilu idiotów jest na Świecie, gdybym nie założył sobie Internetu. (Stanisław Lem)
Pierwsze dotyczy wpisu, drugie komentarzy. Muszę jednak zaznaczyć, że nie dotyczy Adama66 i jego komentatorów, choć i oni nie ustrzegli się błędów.
Autorka napisała: „Gdyby w naszym kraju faktycznie pojawił się zapowiadany przez premiera Morawieckiego milion samochodów elektrycznych, to nie byłoby ich czym zasilać” i jest to jedyne prawdziwe zdanie w tym wpisie. Reszta to statystyka z wyjątkiem może dotacji. Dotacje to raczej fantastyka, albo radosna twórczość.
Dzisiaj uczonych radzieckich zastąpili, jak widać, naukowcy niemieccy. Jak dodamy do tego amerykańskich, to już nikt nie odważy się polemizować. Różnica jest taka, że uczeni radzieccy w porównaniu z innymi, mieli jednak jakieś osiągnięcia, choćby „plazar” – urządzenie, które wytwarza kilkakrotnie więcej energii niż pobiera, ale o tym później.
Jaka jest wiec prawda o samochodach elektrycznych? Nigdy nie będziemy jeździli, na masową skalę samochodami elektrycznymi, zasilanymi bateriami ładowanymi prądem z elektrowni, jakichkolwiek elektrowni. Powodów jest kilka, jeden jednak najważniejszy. Każdy samochód, to tak naprawdę mały „zakład energetyczny”. Energia chemiczna jest tam zamieniana na energię mechaniczną. Jaki więc sens ma zamiana tych wszystkich „małych zakładów energetycznych” na jeden wielki i budowa całej GIGANTYCZNEJ infrastruktury do jej przesłania. Kompletnie, nie tylko nieopłacalne, ale nierealne. Każdy może sobie obliczyć, ile i o jakiej mocy, należałoby wybudować, tylko w tym jednym celu, elektrowni. Nie będzie więc samochodów elektrycznych na masową skalę? Zależy to tylko i wyłącznie od nas a dokładnie od tego, jak długo pozwolimy się dalej okradać. Na dzień dzisiejszy nie wymyślono lepszego napędu do samochodu, jak silnik elektryczny. Transport, ze spalinowego na elektryczny, można by przestawić już dziś. Czym zasilany? Oczywiście bateriami. Jakimi? Znanymi od czasów Volty i Galvaniego. Na dzień dzisiejszy są to ogniwa powietrzne a dokładnie glinowo – powietrzne, cynkowo – powietrzne i najbardziej wydajne, magnezowo –powietrzne. Cechuje je tania i prosta budowa, prosta regeneracja i ekologiczna utylizacja a właściwie ponowne wykorzystanie. Mogą też być produkowane jako” jednorazówki” w których elektroda metalowa całkowicie zużywa się podczas pracy a węglowa zostaje wykorzystana ponownie.  Bateria taka wielkości dzisiejszego akumulatora samochodowego pozwala na przejechanie średniej wielkości autu osobowemu 1 500 km. Zainteresowanym chętnie podam szczegóły. cdn.
Domyślny avatar

megalampus

19.05.2019 17:03

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Najpierw motto:

Dziekuje za info o plazar..!!!  Fascynujaca technologia..
Dla normalnych podaje haslo do poszukiwan w sieci :Russian  laser and plasma processing and additive technologies.
Domyślny avatar

cyborg59

19.05.2019 17:10

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Najpierw motto:

Pozdrowienia z Kijowa !
Pozdrawiają : prof. Bazijew i jego wyznawca Waldemar M. "@elektrino".
mjk1

mjk1

19.05.2019 10:46

Dlaczego więc nie jeździmy jeszcze samochodami elektrycznymi na masową skalę? A kto kupowałby wtedy ropę i po co? Nie tylko ropę, ale wszystkie tzw. surowce energetyczne. Wszystkie one są od dawna zupełnie niepotrzebne, przynajmniej w celach energetycznych.  Od kiedy? Od czasu wynalezienia urządzeń, które produkują więcej energii niż zużywają. Kilkakrotnie więcej, nie w granicach błędu statystycznego. Zapewniam, że urządzenia takie, nie tylko są produkowane w milionach egzemplarzy, ale każdy ma co najmniej jedno takie urządzenie w domu.
Zaryzykuje ktoś i napisze jakie to urządzenie? Może Pan Adam66 spróbuje? Można oczywiście napisać, że nie ma takiego urządzenia, ale wtedy zapewniam, że będzie bolało.
Jeżeli chodzi o „plazar”, to zainteresowanych odsyłam do Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach, gdzie w latach dziewięćdziesiątych urządzenie zostało dokładnie przebadane. Jego produkcja i sprzedaż jest oczywiście zakazana w UE.
tricolour

tricolour

19.05.2019 14:30

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Dlaczego więc nie jeździmy

Pod hasłem "plazar" jest apartament gdzieś na Bałkanach. Znakiem tego ten instytut raczej niczego lepszego nie wymyśli.
Aha. Na pewno jest spisek i cenzura.
Domyślny avatar

cyborg59

19.05.2019 16:27

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Pod hasłem "plazar" jest

Zawsze szukaj poprzez grafiki !
Dowiesz się, że "plazmorez" (nóż plazmowy) możesz kupić w Krasnojarsku. Ustrojstwo nie używa gazów szlachetnych a pary wodnej.
Domyślny avatar

megalampus

19.05.2019 16:57

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Pod hasłem "plazar" jest

Mlody i glupi..https://ru.linkedin.com/…
.."Plazar is a group of R&D and manufacturing companies in field of laser and plasma processing and additive technologies."...
tricolour

tricolour

19.05.2019 17:31

Dodane przez maxilampus w odpowiedzi na Mlody i glupi..https://ru

@maxilampus,
Młody i niegłupi w Linedinie wyczytał dokładnie nic na temat cudownego urządzenia. Nic, żadnych danych, a w szczególności tych, że produkuje więcej energii niż pobiera.
Weź zatem się za konkrety, a nie za inwektywy.
mjk1

mjk1

19.05.2019 17:02

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Pod hasłem "plazar" jest

Tym razem zamiast motta.
 Obora w pewnym wysokorozwiniętym kraju UE. Jedna świnka, obżerając się najnowszym rodzajem paszy wysokobiałkowej, delektując się jednocześnie muzyką czwartej symfonii Beethovena płynącej z głośników, zwraca się do drugiej: „…wiesz, słyszałam, że ludzie hodują nas tylko po to, żeby nas zabić a potem zjeść”. Na to ta druga: „… nie bądź kretynką i przestań w końcu wierzyć w te wszystkie teorie spiskowe”.
Szanowny trójkolorowy. Przysięgam, że nie sprawdzałem, co wyskoczy w wyszukiwarce po wpisaniu frazy „plazar”.  Zachęcony jednak przez Pana, wpisałem i otrzymałem taki oto rezultat:  https://www.cnc.info.pl/palnik-plazmowy-na-pare-wodna-plazar-t23395.html
Jak zapozna się Pan z danymi technicznymi urządzenia, chętnie podyskutuję.
Ponieważ nie potrafię pisać ze zrozumieniem,  spróbuję jeszcze raz. To nie Instytut Spawalnictwa w Gliwicach skonstruował „plazar”. Zbudowali go „uczeni radzieccy” a dokładnie zakłady przemysłowe w ówczesnym ZSRR, który to ZSRR oczywiście do pięt nie dorastał najwspanialszemu z ustrojów, jakim był kapitalizm, czasami zwany niesłusznie  –  zgniłym zachodem. Instytut Spawalnictwa tylko owo urządzenie gruntownie przebadał. Wyniki dostępne w Instytucie.
Aha, co do tych świń w zachodnioeuropejskiej oborze, to oczywiście spisek i cenzura, a urządzenia, które wytwarza kilkakrotnie więcej energii niż pobiera, też Pan w domu nie ma.
tricolour

tricolour

19.05.2019 17:28

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Tym razem zamiast motta.

@mjk
Chętnie zapoznam się z danymi technicznymi i jeszcze chętniej podyskutuję merytorycznie (a mam czym) o urządzeniu.
Problem w tym, że na ruskim filmiku (tym z linka) nic nie widac poza płomieniem z "opalarki" a strona tamże linkowana daje odpowiedź "ta witryna się nie otwiera".
Więc bardzo proszę o jakieś konkrety, bo na razie to jest merytoryka na miarę piaskownicy.
mjk1

mjk1

19.05.2019 18:34

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @mjk

Szanowny Trójkolorowy.
Jak moja małżonka dogrzebie się i znajdzie kartę techniczną plazara, obiecuję, że prześlę. Wtedy podyskutujemy merytorycznie. Przysięgam jednocześnie, że urządzenia o nazwie „plazar” nie posiadam i nie jestem zainteresowany jego zakupem, podobnie jak wszystkimi urządzeniami zakazanymi na terenie UE.  Żeby jednak nie uciekać od dyskusji, bo jak widać zainteresowanych jest, jak na ten portal, nieprawdopodobnie dużo, proponuję konwersację na temat innego urządzenia, które wytwarza dokładnie trzykrotnie więcej energii niż zużywa. Urządzenia, które, przynajmniej jedno, ma każdy w swoim domu. Pan również.
 Urządzeniem tym jest zwykła chłodziarka, popularnie zwana lodówką. Ponieważ ludziom trudno zrozumieć, że w fizyce coś takiego jak zimno nie istnieje, pozwoli Pan, że posłużę się samym ciepłem. Takim samym urządzeniem a dokładnie urządzeniem, działającym na tej samej zasadzie, co lodówka, jest klimatyzator. Teraz proszę wejść na stronę jakiegokolwiek producenta klimatyzatorów, żeby było łatwiej, klimatyzatorów z funkcją grzania. Z kart technicznych tych urządzeń dowie się Pan, że wytwarzają trzykrotnie więcej energii niż pobierają. Jak zapozna się Pan z danymi technicznymi, chętnie podyskutuję merytorycznie o urządzeniu. Dla ułatwienia dodam, że działanie lodówki (klimatyzatora) nie tylko nie przeczy zasadzie zachowania energii, ale dokładnie potwierdza pierwszą zasadę termodynamiki, która jest jej szczególnym przypadkiem. Panu pozostaje udowodnienie skąd bierze się dodatkowa energia w układzie. Dla ułatwienia podam, że z tego samego źródła, co cała energia na naszej planecie. Jak nie da Pan rady wyjaśnię.

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Wszyscy 3
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
elig
Nazwa bloga:
elig-emerytka

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 3, 035
Liczba wyświetleń: 13,984,818
Liczba komentarzy: 23,390

Ostatnie wpisy blogera

  • Rosyjskie szantaże
  • "Gra Imperiów" nr 16. W pogoni za wydarzeniami
  • Sieroty po COVIDZIE

Moje ostatnie komentarze

  • Może to dzięki mojej notce???
  • Dosłownie przed chwilą YouTube przywrócił szopkę.  Przez kilka godzin była jednak zablokowana.
  • Czy można go tu wrzucić?

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Upadek Solidarnej Polski
  • Dlaczego obalono rząd Jana Olszewskiego?
  • Czemu Żydzi nienawidzą Polaków? Spotkanie z dr Ewą Kurek

Ostatnio komentowane

  • Jabe, I z pandemią, i z gospodarką po pan­demii RZĄD  po­radził sobie doskonale. Pandemia kosztowała życie tysięcy osób, które akurat na tę chorobę nie cho­rowały. Gos­podarka sypie się. Rząd domaga…
  • sake2020, A Pan w tym ,,chłamie'' jaki ma głosik? Nie wygląda Pan na zdrowomyslącego tylko prowadzonego za raczkę przez opozycję.
  • Maverick, TV Pitoń i zdrowo myślący Polacy są niewielu głosami w chłamie ogłupienia i naćpania propagandą globalistów w Polin.  https://www.youtube.com/…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności