Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Podp..Polakom Kasę czyli PPK- Pracownicze Progr. Kapitałowe

rolnik z mazur Waldek Bargłowski, 07.09.2018
Jak Podpier.... Polakom Kasę czyli PPK -  Pracownicze Plany Kapitałowe ?

OFE  ( Odbierzem Frajerom Oszczędności ) już było.

Prawie nikt o OFE  nie pamięta.

Pamięć ludzka jest bowiem zawodna - jest dobra ale krótka zwykle.

Pewien doktorant ze znanego uniwersytetu na wschodnim wybrzeżu udowodnił, że ludzie zwykle nie pamiętają obietnic wyborczych i już po pół roku nie są w stanie ich wymienić.

Nikt za OFE  nie beknął i nie beknie.

Teraz najwyższy czas  na PPK ( Popdpier.... Polakom Kasę  ) czyli Pracownicze Plany Kapitałowe .

Jest to program  nowy, powszechny, dobrowolny i prywatny, mający na celu długoterminowe oszczędzanie dla pracowników, tworzony i współfinansowany przez pracodawców oraz państwo.

To nowy sysytem oszczędzania na emeryturę.

Nowy jak nowy ale co z ZUS-em ?

Rozumiem - niewydolny i bankrut na państwowej kroplówce.

Na państwowej ?

Tak, gdyż -

Przeciętny Kowalski jest bowiem dzieckiem specjalnej troski i sam o siebie i swoją przyszlość nie jest w stanie zadbać.

Dlatego potrzebuje Kowalski wsparcia ze strony państwa – które jak wiadomo jest po to, żeby Kowalskiemu uchylić nieba i  by  miał sie on dobrze a nawet coraz dobrzej – patrz OFE.a teraz PPK.


Cha, cha, cha.....

Dobre państwo i dobrzy pracodawcy...dołożą Kowalskiemu do emerytury, żeby jesień życia mógł spędzić w dobrobycie  na Seszelach.

Ktoś to jeszcze pamięta ?

Rząd będzie zachęcał do oszczędzania pracownika i pracodawcę specjalną dopłatą z budżetu państwa i  jednorazową wpłatą "powitalną – 250 zł" – i w ciągu 10 lat dołoży do programu PPK od 35 do 40 mld zł.

Skąd państwo weźmie pieniążki, żeby dopłacić Kowalskiemu te 35 -  40 mld złotych w ciagu dziesięciu lat ?

Państwo zapieprzy obywatelom ( zwiekszy  podatki ) albo zadłuży tych obywateli jeszcze bardziej  w banksterskiej międzynarodówce by dopłacać do PPK – tertium non datur.

No chyba, że uszczelni system tak, że nawet żaden emigrant się nie przeciśnie bez opłaty kary za emigrację albo inny vatowski miłośnik karuzel.

Skąd wezmą pieniążki pracodawcy ?

Pracodacy zapieprzą Kowalskiemu albo podniosą ceny za swoje produkty - przez co zapłacą za to wszyscy.

PPK to nowy system oszczędzania na emeryturę, a także kolejny krok w realizacji założeń wyborczych Prawa i Sprawiedliwości. Projekt ustawy został przyjęty przez rząd, a wkrótce trafi do Sejmu.

Ustawa miałaby wejść w życie 1 stycznia 2019 ( przeszła przez sejm )

Cha, cha , cha ..

Załóżmy, że Kowalski zarabia  polski median czyli 2 000 zł miesięcznie

Pracodawca zabierze mu 2 % czyli – 40 zł miesięcznie i od siebie dołoży ( od 1,5% do 4 % ) czyli następne ca 40 zł.

Przez rok zbierze Kowalski powiedzmy ca 1000 zł. Pomijam to co dołoży państwo. Państwo nic mu  nie dołoży bo nic  nie ma i jedną ręka da a drugą zabierze.

Załóżmy, że będzie zbierał 30 lat.

Uzbiera raptem ca 30 000 zł.( + ewentualne odsetki, które dzisiaj zbliżaja sie do zera. )

Zakładając jednak( przy dużej dozie optymizmu – 2,3 % p.a odsetek -  dla ułatwienia rachunku )

Przy tym założeniu podwojenie kapitału byłoby po 30 latach.

Czyli Kowalski miałby 60 .000 zł po 30 latach

Super!

Ale co z inflacją ?

Co bedą warte te 60 000 za 30 lat ?

Diabli wiedzą.

Na jeden wypad na Seszele dla dwóch osób all inclusive może starczy.

Moment, moment – nie tak szybko.

Po przejściu na zasłużoną emeryturę Kowalski będzie mógł wypłacić od ręki 25 % a resztę 75 % w miesięcznych ratach.

A jak wcześniej się przekręci to odzidziczą to dzieci a jak nie bedzie miał dzieci to państwo – albo starsi i mądrzejsi.  ( wyłom w prawie juz zrobili )

Dobrowolny ?

Cha, cha, cha...

Najpierw zapisze firma  Kowalskiego  do PPK i zapłaci on te składki ( 2 % od wynagrodzenia )  za powiedzmy kwartał ale potem będzie mógł sie wypisać...

2 % z powiedzmy 2.000 zł to raptem 40 zł x 3 = 120 zł

Niby nie dużo ale jednak -  z  pewnością te składki za ten czas  diabli wezmą.

No może nie diabli ale operator systemu, który za friko tymi składkami operować przecież nie będzie.

Bezpieczny ?

Cha, cha, cha...

Tak zapewnia premier.

No jak zapewnia premier to musi być na bank prawda ( taka sama jak ta, że pewien bank, którego   premier był prezesem    nie oferował kredytów frankowych )

Operator - pieniądze gromadzone w Pracowniczych Planach Kapitałowych będą inwestowane przez Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne oraz zakłady ubezpieczeń -  na rynkach finansowych – na giełdzie np.

Cha, cha, cha ...

I tu jest pies pogrzebany.

W ciagu dwudziestu, czterdziestu lat może się zdarzyć wszystko.

Może wybuchnąć wojna i składki pójdą się je...

Może wybuchnąć panika na giełdzie i składki pójdą sie je...

Może wybuchnąc hiperinflacja i składki  pójdą sie je...

Może nastąpić zmiana polityki i składki pójdą się je...

Może Polska być niewypłacalna dla bansterskiej miedzynarodówki i składki pójda sie j..,..

Może zdażyć się wszystko ale jedno jest pewne...

Premierem będzie już zupełnie inny gościu, które ten program promuje  i firmuje.

I jeśli dojdzie co do czego ( uchowaj panie Boże ) to pan premier przed komisją odpowie – nie wiem , nie pamiętam.

" Nie mamy pana płaszcza i co pan nam zrobisz ? "


 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 8128
smieciu

smieciu

07.09.2018 21:11

Tak, to jest żałosne. Jeśliby tu pojawił się ImćWaszeć i miał chęć to pewnie przedstawiłby matematyczno - logiczne uzasadnienie tego absurdu. Tego samego zresztą co w przypadku 500+.
Tak czy siak sprawa jest oczywista a uzasadnienia dwa:
1. Ciągłe, nieustanne budowanie nowego Systemu. Jedni nazwą go socjalizmem. Inni zamordyzmem. Ale chodzi tylko o dalsze uzależnienie człowieka od państwa. O ograniczenie jego samodzielności. Strybikowanie.
2. Być może nawet ważniejsze bo przyszłość może być różna. Czyli dla wybranych kasa tu i teraz. Co będzie potem? Niech się tym troszczą wierzący w emerytury i dobroczynne państwo. Kasa przecież nie jest dla idiotów. Skoro wierzysz w te bzdury nie zasługujesz na przyszłość. Bo przecież przyszłość należy do tych co ją mają tu i teraz.
A jeśli nawet nastąpiłoby kiedyś jakieś potem i należałoby ludziom wypłacić kasę której nie ma. Przecież to nie problem. Przeciwnie! To okazja. Okazja na nowe rozwiązania. Już państwo coś wymyśli dla dobra ludzi...
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

07.09.2018 21:25

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Tak, to jest żałosne. Jeśliby

Ile powstanie synekur dla przyjaciół krolika , ile da się wypić i zakasic tu i teraz. Wybrańcy juz przestępują z nogi na nogę by się załapać do jakiegoś funduszu to w koncu ciasto warte lekko licząc 10 mld rocznie minimum. Pzdr
Imć Waszeć

Dark Regis

07.09.2018 22:44

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Tak, to jest żałosne. Jeśliby

Sorry, ale nie chce mi się dziś tego analizować i gadać o tych banialukach. Powiem tylko, że ja dawno temu też wierzyłem, że giełda służy do zarabiania. Potem na własnej skórze (choć na szczęście nie na własnej kieszeni ;) poznałem prawdziwą istotę tego mechanizmu. Giełda służy do zwiększenia płynności kapitału w gospodarce, jest narzędziem optymalizacji, a nie do zarabiania na emerytury. Mówi się przecież o grze, a z punktu widzenia gracza, jest to mechanizm ograbiania frajerów przez cwaniaków. Nie wiem jak rząd sobie wyobraża pokrywanie strat poniesionych przez "ZUS-BIS", ale jeśli zamierza gwarantować dosypywanie szmalu z budżetu, to albo po prostu tworzy kran dla banksterów do dojenia wszystkich, albo zakłada uśmiercenie głodem emerytów.
PS: https://www.youtube.com/…
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

07.09.2018 22:41

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Sorry, ale nie chce mi się

To już nie banialuki. To już wkrótce wchodzi w życie. Co do giełdy to zgoda - to miejsce do oddzielania  frajerów od ich ciezko zarobionych pieniędzy. W przypadku Ppk chodzi o to, zeby stworzyć żerowisko dla takich tworow jak cash back i inne.pzdr
Lektor

Lektor

07.09.2018 23:23

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Tak, to jest żałosne. Jeśliby

Jak słyszę taką durnowatą gadkę, to dech w piersiach zatyka !  Socjalizm, zamordyzm ?!  Kto tutaj uzależnia was od państwa ?!!  Czy nie dotarło jeszcze do waszych łbów, że jest to program dobrowolny ?!  Chcesz – wsiadasz, a nie chcesz to nie. Nikt cię do niczego nie zmusza.
Domyślny avatar

Zunrin

08.09.2018 16:16

Dodane przez Lektor w odpowiedzi na Jak słyszę taką durnowatą

Jest tak dobrowolny, że z definicji od razu jesteś do niego zapisany...
Marek1taki

Anonymous

07.09.2018 21:50

Dobra zmiana powtarza pasmo sukcesów rządów Buzka i czworga reform. W ramach reformowania reform oczywiście.
https://pl.wikipedia.org…
Imć Waszeć

Dark Regis

07.09.2018 22:42

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Dobra zmiana powtarza pasmo

Dziś już wiemy, że celem tamtych "reform" było ogłupienie Polaków i zrobienie z nich roboli dla niemieckiej i francuskiej gospodarki. Ale ładnie to brzmi "Reforma oświatowa miała na celu upowszechnienie średniego wykształcenia i podniesienie jego poziomu." Niestety jeszcze dziś widać, że uczniowie szkół średnich w wyniku reformy nie potrafią operować na ułamkach. Polecam dwa głosy ad vocem:
1) https://www.youtube.com/…
2) https://www.youtube.com/…
Marek1taki

Anonymous

08.09.2018 07:33

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Dziś już wiemy, że celem

Prof.Pawłowicz wypowiedziała się, że UE nie ma prawa wtrącać się w reformę sądownictwa, ale jesteśmy uwikłani i zmuszeni jesteśmy kluczyć.
Przyznam się, że tego nie rozumiem. Skoro się uwikłaliśmy, ale nie aż tak, to po co reagować na naciski wywierane spoza tego uwikłania. Jednocześnie brak jest reakcji na ewidentne łamanie praw elementarnych wynikających z podpisanych umów, jak w przypadku sprowadzonych tzw. migrantów.
W dalszej części sama Prof.Pawłowicz głośno zastanawia się: kto wie czy nie mamy przystawionych pistoletów do głowy w kwestii naszego bezpieczeństwa, bo wszystkiego się nie mówi.
Problem jest, że skoro się nie mówi głośno o czymś co jest, a mówi się co nie jest i działa wspak, to ponosi polityczne koszty sprowadzenia świadomości Polaków do stada baranów. Efektem jest owczy pęd z całym europejskim stadem. Ku świetlanej przyszłości rzecz jasna. I pozbawienie się realnej władzy przez naszych pasterzy.
Wygląda, że cały czas brakuje punktu podparcia i jesteśmy bujani w obłokach.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

08.09.2018 09:57

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Prof.Pawłowicz wypowiedziała

O czym najlepiej świadczy podpisane przez Polskę  proimigranckie porozumienie z Marrakeszu ( tylko Wegry go nie podpisały ). O tym cicho sza - niech Polacy smacznie śpią. O uroszczeniach żydowskich, które oficjalnie zostały złożone też cicho sza - po co przerywać Polakom sen. Nie wspomnę o ściąganiu " katolików " z wyspy Luzon na Filipinach do Polski i wielu innych sprawach, o których sie milczy, bo po co Polaków denerwowac, niech sie ciesza i grilują...Pzdr
Imć Waszeć

Dark Regis

08.09.2018 12:00

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Prof.Pawłowicz wypowiedziała

Dokładnie. Już chyba w zimie pisałem, że coś tu jest nie tak, że coś tam za kulisami śmierdzi i wygląda to na poważny szantaż polityczny, a nie zabawy salonowe.
Teutonick

Teutonick

09.09.2018 21:30

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Dziś już wiemy, że celem

Prawdę powiedziawszy, to od tego tematu rozpocząłem swoją internetowe szrajbolenie:
http://naszeblogi.pl/493…
W sumie chyba niewiele miałbym w tej materii do dodania
Lektor

Lektor

07.09.2018 21:57

Nie masz chłopie zielonego pojęcia co to są  PPK, i dlatego piszesz głupoty porównując je do OFE. Po drugie pieniądze z OFE ukradli PO i PSL, to znaczy ci złodzieje, których Polacy sobie wybierali  na 8 lat. Po trzecie, jeśli Polacy znowu wybiorą tych złodziei, aby nimi rządzili, to wtedy wszystko będzie możliwe. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o PPK to popytaj jak takie programy działają np. w Niemczech, a działają bardzo dobrze.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

07.09.2018 22:43

Dodane przez Lektor w odpowiedzi na Nie masz chłopie zielonego

No, jak w Niemczech działają to już jestem spokojny. Pzdr
Domyślny avatar

anakonda

08.09.2018 07:23

Dodane przez Lektor w odpowiedzi na Nie masz chłopie zielonego

@ Lektor
" Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o PPK to popytaj jak takie programy działają np. w Niemczech, a działają bardzo dobrze. "
-------------------------------------------------------------------------
Lektorze nie rozsmieszaj mnie, jestem Niemcem, zyje w Niemczech i na dodatek jestem emerytem.
Wiem troche o tym jak te niemieckie programy " dzialaja " dlatego nie bede niczego pisac, bo chetnie
najpierw przeczytam co Ty Lektorze wiesz o tych niemieckich programach.
Lektor

Lektor

08.09.2018 19:13

Dodane przez anakonda w odpowiedzi na @ Lektor

Oooooops, ja pier.......dziulę, fracek który żyje w Germanii i pisze po polsku ?!! To jakiś wyjątkowy frycek. Jeśli ty niemiec jesteś na emeryturze, to znaczy, że nigdy nie brałeś udziału w rentowych programach finansowych i nie wiesz co to jest. Masz po prostu państwową rentę 800 € i tyle. Po drugie skąd masz wiedzieć jak nie znasz niemieckiego .
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

08.09.2018 21:13

Dodane przez Lektor w odpowiedzi na Oooooops, ja pier......

Rozumiem, że ty lektor brałeś udział w takich programach rentowych.Podziel się wiedzą. Skoro Polacy mogą mówić po niemiecku to Niemcy po polsku też. Nie widzę w tym nic dziwnego.Pzdr
Lektor

Lektor

09.09.2018 00:13

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Rozumiem, że ty lektor brałeś

Nie, ale rozmawiałem o tym z moimi znajomymi (Polakami) mieszkającymi w Niemczech. Przeciętny Polak nauczy się niemieckiego w ciągu roku, natomiast Niemiec nigdy nie nauczy się polskiego (z bardzo nielicznymi wyjątkami jak np.  Steffen Moeller.
Domyślny avatar

anakonda

09.09.2018 08:55

Dodane przez Lektor w odpowiedzi na Nie, ale rozmawiałem o tym z

Lektorze, zamiast cos merytorycznego napisac o niemieckich systemach emerytalny,
( w koncu sie chwaliles ze je znasz ) to zainteresowala Cie moja znajomosc jezyka polskiego.
Widzisz, los rzuca ludzi w rozne miejsca na swiecie, mnie na przyklad przyszlo przez prawie
20 lat pracowac w Polsce, w zwiazku z zajmowanym stanowiskie znajomosc jezykow obcych
byla nieodzowna, miedzy innymi takze poprawna znajomosc jezyka polskiego tak w mowie jak i w pismie.
Jan1797

Jan1797

09.09.2018 20:19

Chciałbym zapytać autora notki, gdzie jest mój komentarz? Dotyczy komentarza z godz.~11.00.
Mam prośbę do administratora, jeżeli komentarz nie ubliża nikomu, jeżeli nie można zarzucić fałszowania
i przekazu nieprawdy to proszę komentarz zachować na koncie autora komentarza.
Jeżeli komentuję daleko posunięta nadinterpretację wraz z potwierdzeniem nieprawdy, przedstawiając
argumenty poparte źródłowo, to jest to konkretnie wykonana praca, którą należy szanować i pozostawić
na koncie autora komentarza jako niepublikowaną.
Jan
admin

Admin Naszeblogi.pl

09.09.2018 20:28

Dodane przez Jan1797 w odpowiedzi na Chciałbym zapytać autora

Komentarze składające się wyłącznie z linków są kasowane z automatu
Jan1797

Jan1797

09.09.2018 20:58

Jeżeli komentuję daleko posunięta nadinterpretację wraz z potwierdzeniem nieprawdy, przedstawiając
argumenty poparte źródłowo, to jest to konkretnie wykonana praca, którą należy szanować.
Czy jest problem  z pozostawieniem na koncie autora komentarza nieopublikowanego?
Mam w takiej sytuacji szansę konkretnie się odnieść. Link zawierał cytat i pytanie własne.
Czy zawierał jakąkolwiek dozę nieprawdy?
Proszę mi odpowiedzieć, co jest bardziej trafnego od linku z cytatem, komentarz z nadinterpretacją?
Jan
rolnik z mazur Waldek Bargłowski
Nazwa bloga:
Teoria wszystkiego czyli niczego
Zawód:
oceanograf, ekonomista, rolnik
Miasto:
wieś w poblizu Śniardw

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 283
Liczba wyświetleń: 2,022,454
Liczba komentarzy: 5,604

Ostatnie wpisy blogera

  • Pies Strzembosza
  • Jak nie potrafisz gryźć to nie szczerz zębów
  • Panie Turek zacznij w końcu ten mecz

Moje ostatnie komentarze

  • @ mjk1Wygląda na to, ze nieubłaganie dążymy do ostatecznego rozwiązania sprawy ludzkości czyli wojny totalnej niestety.I wszystkie scenariusze diabli wezmą.
  • @ GPSTo tak jak trochę być w ciąży." Niewidzialna ręka rynku " - bajeczka dla naiwnych
  • @ GPSTzw " wolny rynek" to istnieje  i to nie do końca na rynku usług  fryzjerskich i kosmetycznych.Istnieje też na uczelniach ekonomicznych, gdzie wbija się studentom szpryce ze…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Kodowanie zgonów czyli szczaw i mirabelki.
  • Kontrola jest najwyższą formą zaufania
  • Polska Sp. z o.o. Ile warta jest ta Spółka ?

Ostatnio komentowane

  • Tomaszek, Dobrze że go wydoić nie próbowali .
  • rolnik z mazur Waldek Bargłowski, @ Zofia W tym wieku każdy ma mniejszą lub większą demencję. To nie usprawiedliwia niegodziwości oczywiście.
  • Zofia, Bardzo trafna uwaga. Nie można usprawiedliwiać niegodziwości demencją, której nie miał.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności