Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Od Marksa i Engelsa, do Schulza i Timmermansa

Lech "Losek" Mucha, 25.02.2017
Poparcie Polaków dla członkowstwa Polski w Unii Europejskiej jest obecnie większe, niż miało to miejsce w chwili akcesyjnego referendum w 2003r. Ponad 80% rodaków uważa, że nasza obecność w tym tworze jest korzystna. Pozornie zaskakujące jest to, że w wielu krajach "starej" Unii odsetek obywateli popierających członkostwo jest niższy niż w Polsce czy też na Węgrzech. Jednak, po pewnym zastanowieniu, nie ma w tym niczego dziwnego. Dzieje się tak z tego prostego powodu, że współczesny marksizm zaczyna najpierw tam pokazywać swoje prawdziwe i groźne oblicze. Może kogoś zdziwić, że my albo Węgrzy, którzy poznaliśmy na własnej skórze komunizm, nie potrafimy rozpoznać niebezpieczeństwa. Rozwiązanie tej zagadki jest dość proste. Większość z nas żyje w nieświadomości zagrożenia jakim są rządy neomarksistów ponieważ uznaliśmy, że Europa Zachodnia, która znajdowała się w opozycji do części świata znajdującej się pod panowaniem sowietów, nie może być marksistowska. A to nieprawda! Oczywiście to, czego dziś jesteśmy świadkami nie jest dokładnie tym samym czym sowiecki komunizm. Zmieniły się metody działania marksistów, ale nie zmieniły się ich dążenia! Celem następców Marksa nadal jest zdobycie władzy przez "oświeconą" mniejszość nad "zacofaną" większością.
Jeszcze jeden powód dla którego nie dostrzegamy niebezpieczeństwa jest taki, że nie mamy dostępu do rzetelnej wiedzy o tym, co się naprawdę tam dzieje. Informacje o fatalnych skutkach polityki multi-kulti, genderyzmu, wyzwolenia seksualnego czy walki z kościołem są blokowane i do nas nie docierają. Co wobec tego należy zrobić? Należy poznać wroga. Należy również pokazać zagrożenie społeczeństwu. W sieci można znaleźć doskonałe źródła wiedzy, które pozwalają zrozumieć czym jest współczesny marksizm. Dostępne są tam materiały obszernie i przystępnie pokazujące historię klasycznego, dziewiętnastowiecznego marksizmu oraz jego następcy, dwudziestowiecznego neomarksizmu, ideologii równie niebezpiecznej co jej pierwowzór, na naszych oczach wcielanej w życie przez ideologów stojących u sterów Unii. Jest tylko jeden, zasadniczy problem. Przysłuchując się z boku temu, co mówią o Unii i o współczesnym świecie dorośli ludzie w moim otoczeniu obawiam się, że prawdę o rzeczywistości należy pokazywać młodzieży, ponieważ dla dorosłych jest już za późno. Pokolenie dorosłych zostało już tak znieczulone, że trudno będzie jego przedstawicielom pojąć, jak wielkie jest zagrożenie! Niestety, nie mam najmniejszych złudzeń: żaden współczesny nastolatek po dobroci nie wejdzie na stronę, która mówi o historii marksizmu! Żaden współczesny młody człowiek, jeżeli nie zostanie zmuszony, nie wysłucha wykładu o neomarksizmie!
Co, wobec tego można zrobić? Można i trzeba pisać o tym w prasie. Można i trzeba uczyć w szkole... A jaka siła sprawiła, że ideologiczni ojcowie Junckerów, Timmermansów i Schulzów, czyli niejaki Marks i Engels wtedy, na początku XX w. ponieśli porażkę? Kiedy wskutek rewolucji, w zacofanej Rosji rządy objęli bolszewicy, również w stojącej na wyższym stopniu rozwoju Europie Zachodniej marksiści próbowali zdobyć władzę. Dlaczego im się to nie udało? Sto lat temu sytuacja proletariatu była tak zła, a chciwość ówczesnych kapitalistów, poprzedników dzisiejszych Sorosów tak nieopanowana, że wystarczyła tylko iskra, by podpalić tę beczkę prochu. Komu ówczesny świat zawdzięcza ocalenie przed tą zarazą?
Jedną z zasadniczych przyczyn klęski rewolucjonistów (oprócz Cudu nad Wisłą) była społeczna nauka Kościoła katolickiego, zawarta w dziełach  niemieckiego biskupa Wilhelma Emmanuela von Kettelera  (1811-1877), a także w encyklice Leona XIII "Rerum novarum", z 1891r. To właśnie nauka społeczna kościoła przyczyniła się do jednej z największych, o ile nie największej przemiany społecznej i kulturowej w historii ludzkości. Masy niewyobrażalnie biednych ludzi, żyjących na granicy ubóstwa robotników, nie poddały się namowom Marksa i spółki i nie wystąpiły zbrojnie przeciw krwiopijcom kapitalistom. Zasady pracy i współżycia społecznego pomiędzy właścicielami kapitału, czyli pracodawcami, a pracownikami udało się zmienić bez przelewu krwi. Udało się uniknąć rewolucji.
I dziś ponownie należy odwołać się do tej nauki.
Kościół Katolicki przez wieki był dla zwykłych ludzi ostoją i drogowskazem. Etyka chrześcijańska pozwalała normalnym, nie mającym przecież wykształcenia pedagogicznego ludziom, na skuteczne wychowywanie dzieci. W dobie zagrożenia ze strony ideologii marksistowskiej, na początku XX wieku, kościół zdołał przeciwstawić jej swą społeczną naukę, która znów stała się cenną wskazówką dla wiernych. Ufający Chrystusowi ludzie nie musieli zgłębiać zasad marksizmu, żeby się mu przeciwstawić! Ale przede wszystkim, dzięki wcieleniu w życie zasad życia społecznego zawartych m.in. w Rerum novarum, udało się stworzyć system społeczny, który skutecznie wydźwignął klasę robotniczą z biedy i pozwolił na zbudowanie - bez rewolucji - społeczeństwa zdolnego stwarzać dobrobyt. Marksizm, ani ówczesny, ani współczesny - "unijny", takiego społeczeństwa nie stworzy, a tylko zniszczy to, co zostało z dużym trudem zbudowane! I należy o tym poinformować te 80% Polaków popierających nasz udział w budowie neomarksistowskiego zamku na piasku! Tylko czy dzisiejszy KK potrafi równie stanowczo i jednoznacznie przeciwstawić się złu? Czy hierarchowie potrafią zrozumieć zagrożenie, jakim jest neomarksizm? Dla wielu społeczeństw Europy Zachodniej jest już za późno. Przede wszystkim dlatego, że odrzuciły naukę kościoła. Ale dla nas jeszcze za późno nie jest! Tylko, że jedynymi skutecznymi sposobami na to, by ostrzec Polaków przez śmiertelnym zagrożeniem płynącym ze strony dzisiejszej Unii Europejskiej, jest zreformowana szkoła, wolna prasa, a przede wszystkim kościelna ambona. "Stanąć więc każdemu trzeba na właściwym stanowisku i to jak najprędzej, aby odwlekanie leczenia nie uczyniło zła nieuleczalnym" napisał Leon XIII w zakończeniu encykliki Rerum novarum. Tylko czy hierarchowie KK przyjmą tę wskazówkę?
 
Lech Mucha
 
Tekst ukazał się w tygodniku Polska Niepodległa (22.02.2017.)
 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 24578
Czesław2

Czesław2

25.02.2017 12:00

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na wystarczy tylko posłuchać

Oczywiście, to tylko frontmani. Prawdziwi władcy drukują kasę i pilnują ludzi, aby nie jednoczyli się no i nie myśleli.
Domyślny avatar

Donat Pytajło

25.02.2017 12:31

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na wystarczy tylko posłuchać

Powodów takiej sytuacji jest wiele, ale kilka najbardziej istotnych jest druzgoczących. Tacy padlinożercy, miernoty, odpadki cywilizacyjne jak Schulz, Timmermans czy ten brudas verofstadt razem z bandą bezmózgich lewaczek mogą stać na szczycie i rozmontowywać demokrację tylko dlatego, że nie ma nikogo takiego w europie jak Trump kto by tupnął nogą i ich pogonił do budy, tam gdzie ich miejsce. Tacy jak Pan Legutko są za cieńcy. Któś kto by stanął na mównicy i donośnym głosem wypunktował ich i obnażył to kim są. Widzicie kogoś takiego?
Nie mówi się ile płacimy na unię, na to by takie smieci mogły plując na wszystkie świętości i elementarne podstawy budowania społeczeństw wmawiać ludziom w całej europie, że są chorzy na heteroseksualność i że rodzina to zło. Toż to szatanizm.
Niestety KK to w obecnych czasach zwyczajna partyjka polityczna
Losek

Lech "Losek" Mucha

25.02.2017 12:44

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na wystarczy tylko posłuchać

Przecież oni nie ukrywają swoich komunistycznych inspiracji. Grupa Spinelli itp. Oni jasno mówią, na kim się wzorują i czyj planwprowadzają w życie!
Domyślny avatar

Donat Pytajło

25.02.2017 13:11

Dodane przez Losek w odpowiedzi na Przecież oni nie ukrywają

Pan nie czytasz co piszą. Pan masz mylne pojęcie szukając ratunku u księzy, tyle tylko, że tam komunistów jak psów
Losek

Lech "Losek" Mucha

25.02.2017 13:51

Dodane przez Donat Pytajło w odpowiedzi na Pan nie czytasz co piszą. Pan

Pan się mylisz. Czytam. Szukam pomocy u księży, bo tam komunistów jest relatywnie mniej niż u sterów Unii. Szukam pomocy w nauce spłecznej Kościoła, próbując ją rozpropagować. A co Pan masz do powiedzenia, poza krytyką? Widzisz Pan jakiś sposób lepszy niż Kośiół i jego nauka?
Domyślny avatar

Donat Pytajło

25.02.2017 14:05

Dodane przez Losek w odpowiedzi na Pan się mylisz. Czytam.

Pan kpisz sobie czy co? Nauka KK? Otóż mówią do Pana jak do człowieka to co chce Pan usłyszeć i dalej gromadzą kapitał. Pozamykali się w Świątyniach kapiących złotem na cześć i chwalę Boga? Przypomnij sobie czego oczekuje Bóg od ludzi i popatrz na to co dostaje od jego "przedstawicieli" Gdzie Pan żyjesz?  w matrixie?
michnikuremek

michnikuremek

25.02.2017 15:02

Dodane przez Donat Pytajło w odpowiedzi na Pan kpisz sobie czy co? Nauka

Nie odpowiedziałeś na pytanie................
Domyślny avatar

Donat Pytajło

25.02.2017 15:26

Dodane przez michnikuremek w odpowiedzi na Nie odpowiedziałeś na pytanie

poniekąd odpowiedziałem, tu "25-02-2017 [14:15] - Donat Pytajło | Link: Czyli z Pana wiedzy wynika,
Czyli z Pana wiedzy wynika, że najważniejsza osoba w Chrześcijaństwie nauczał ludzi co robić by żyć na poziomie? Dawał ludziom rady i wskazówki jak mają siać i inwestować swój kapitał na ziemi by żyło im się lepiej? Hmmm...Ciekawa teoria"
Przegnać szatanistów komunistów żydów i polityków z kościoła by mógł czynić to do czego został powołany, a to mam nadzieję jest wiadome. Świadomie nie dopisałem czego nauczał Jezus, choć może to błąd. Jedyną jego nauką było to co trzeba zrobić by nie umrzeć na wieki. Jedyną.
Domyślny avatar

zbieracz śmieci

25.02.2017 11:53

Nie zwykłem speaw niezałatwionych odkładac na półkę a opowiadanie gdy pana notka gdy schodziła do piwnicy nie miało najmniejszego sensu.
Według pana wszystko co pan pisze to perły rzucane przed takiego wieprza jak ja i nich tak sobie będzie.
Moje nie sa perłami ale pana znajomośc problemów górnictwa jest zerowa ,mimo ,że pan z Gliwic .
Na biurku powinien pan mieć informację ,pracuję na siedmiu etatach i jeśli sie godzisz abym cie zoperował to bierzesz na siebie pełną odpowiedzialnośc bo nie reczę czy zamiast jednej nogi nie odrąbię  dwie  .Siedem etatów dopełniają rozliczne hobby i czas dla rodziny wiec mam prawo byc zmęczony i prawo do pomyłek!
Jasna i uczciwa informacja dla pacjentów.
Giertych Roman jest dalej preziem młodziezy wszechpolskiej a ostatnio nastapiło bratanie oficjalne z ONR ,których drogi nigdy się. nie rozeszły.
Gratuluję towarzystwa i organizacji której ojcami założycielami była carska Ochrana.
Losek

Lech "Losek" Mucha

25.02.2017 12:22

Dodane przez zbieracz śmieci w odpowiedzi na Nie zwykłem speaw

Jakieś straszne nonsensy...
michnikuremek

michnikuremek

25.02.2017 12:28

Proponuję przeprowadzić następujący eksperyment:
Na przysłowiowych imieninach u cioci postawić przy stole następującą tezę: "Komunizm to zło. Komunizm to zbrodnia, rabunek i kłamstwo".
Założę się, że przytłaczająca większość biesiadników nie zgodzi się z takim postawieniem sprawy. Pojawią się trzy argumenty zaprzeczające:
1. Nie można na sprawę patrzyć tak jednostronnie, bo przecież komunizm miał też dobre cechy, bo ludzie mieli pracę, służba zdrowia była za darmo, nauka też..... Można odpowiedzieć, że było 100 - 150 milionów ofiar, ale usłyszymy, że inkwizycja, że wyprawy krzyżowe itp.
2. Nie było żadnego komunizmu tylko wypaczenia
3. Przecież Chrystus był pierwszym komunistą.
Przy takim mętliku jaki ludzie mają w głowach próba wprowadzenia pojęcia neomarksizmu czy marksizmu kulturowego - to raczej walenie głową w mur z nadzieją, że mur pęknie, a nie głowa....
Losek

Lech "Losek" Mucha

25.02.2017 13:04

Dodane przez michnikuremek w odpowiedzi na Proponuję przeprowadzić

TAK!
Dokładnie tak jest. I właśnie dlatego starsze pokolenie jest wzasadzie stracone. Jedyna nadzieja w młodzieży. Tylko jak ich nauczyć rozpoznawać skutki dojścia do władzy marksistów? Szkoła? Przecież tam są marksistowscy nauczyciele. Naturalnie nie wszyscy, ale w większości. Prasa - ten sam problem. No i kościół. Też ma swoje wady, m.in. w postaci Franciszka. Ale to jedyna nadzieja.
Domyślny avatar

zbieracz śmieci

25.02.2017 14:59

Dodane przez Losek w odpowiedzi na TAK!

"No i ten Kościół [ u autora z małej litery].Tez ma swoje wady,m.in w postaci Franciszka[jakiego to też nie wiadomo ].Ale to jedyna nadzieja."
Rozumiem ,ze chodzi o KK i Papieża Franciszka I a nie o inny i kogoś innego.
Urósł nam nowy całkowicie cywilny teolog o tak szerokich zainteresowanich ,ze KK nie mógł pominąć,nie pominął ale pominał ,że w kwesti wiary ma byc posłuszny swojemu proboszczowi ,biskupowi diecezjalnemu a na koniec Papieżowi.Poniewaz nie pisze ,że ckolwiek uzgadniał nawet ze soim proboszczem jest i pozostaje nawiedzonym schizmatykiem ,niczym innym a takich zawsze było pełno co wszystko wiedzieli lepiej.
Najbardziej smieszne jest to wezwanie na końcu notki skierowane do bisków i kardynałów w całym świecie bo nie zastrzegł,że tylko KK w Polsce-słuchajcie i czytajcie co prawie ja Losek-Mucha z Gliwic i stosujcie sie do moich wsazówek bo tylko we mnie nadzieja i wiara[część to moje prywtne rozwiniecie tego apelu ale malutkie]..
Śmieszne ,nie za bardzo ale straszne to tak a ta strasznośc wynika z troski o Loska _Muchę z Gliwic bo błądzi.
Czesław2

Czesław2

25.02.2017 13:58

Dodane przez michnikuremek w odpowiedzi na Proponuję przeprowadzić

Zapominają o punkcie czwartym. Komunizm, przynajmniej w Polsce, padł, ponieważ wszyscy jego beneficjenci kradli. Gdy już nic nie zostało do rozkradzenia przełożono wajchę, i rozkradziono tę państwową część, która w komunizmie z przyczyn ideologicznych była nie do ruszenia.
Jabe

Jabe

25.02.2017 13:19

Katolicka nauka społeczna jest odejściem od koncepcji indywidualnego zbawienia. Oto nakazy moralne mają realizować kierownicy państw, przy użyciu przymusowej pracy (bo tym są w istocie podatki) i płatnego chrześcijańskiego miłosierdzia (urzędnicy). Nie liczą się czyny indywidualne ale organizacja kolektywu. Nie czyni dobra, ani ten, który na to pracuje (bo musi), ani ten któremu pomoc jest niesiona (dostaje, nie daje), ani ten, który to zarządził (dysponuje nie swoim) – to zbiorowość pójdzie do nieba. Kościół poszedł na łatwiznę, na potrzeby walki przejmując wrogą ideologię. Pozbawił się przez to moralnych fundamentów. Po owocach poznacie.
Losek

Lech "Losek" Mucha

25.02.2017 13:54

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Katolicka nauka społeczna

Skąd ten wniosek (ten z pierwszego zdania)? KK stworzył od zera etos pracy. Ale nie jest to praca z której tylko utrzymywane są państwa. Właśnie o tym mówi Rerum novarum i biskup Ketteler. Mówi o tym, że praca ma pozwalać wyzwolić się z ubóstwa, czyli musi być tak wynagradzana, żeby oprócz podatków i podstawowych potrzeb stać było pracownika na polepszanie swego bytu. Na budowanie dobrobytu.
Domyślny avatar

Donat Pytajło

25.02.2017 14:15

Dodane przez Losek w odpowiedzi na Skąd ten wniosek (ten z

Czyli z Pana wiedzy wynika, że najważniejsza osoba w Chrześcijaństwie nauczał ludzi co robić by żyć na poziomie? Dawał ludziom rady i wskazówki jak mają siać i inwestować swój kapitał na ziemi by żyło im się lepiej? Hmmm...Ciekawa teoria
Losek

Lech "Losek" Mucha

25.02.2017 16:52

Dodane przez Donat Pytajło w odpowiedzi na Czyli z Pana wiedzy wynika,

Musiałby Pan poznać dzieła biskupa Moguncji Kettelera. On co prada nie był najważniejszą osobą w Chrześcijaństwie, ale uważał m.in. że aby prowadzić ewangelizację wśród ludzi, wśród proletariuszy, trzeba najpierw wyrwać ich z biedy. Bo dopóki są tak biedni, żyją w tak skrajnej nędzy, że nie da się im mówić o Chrystusie, o Zbawieniu, itd. Jego zdaniem wyrwanie ludzi z nędzy, jest warunkiem ewangelizacji, która jest warunkiem zbawienia.
Na jego dziełach oparł się Leon XIII pisząc Rerum novarum.
Domyślny avatar

Donat Pytajło

25.02.2017 17:51

Dodane przez Losek w odpowiedzi na Musiałby Pan poznać dzieła

ewangelizacja jest warunkiem zbawienia? kogo?
Losek

Lech "Losek" Mucha

25.02.2017 18:40

Dodane przez Donat Pytajło w odpowiedzi na ewangelizacja jest warunkiem

Zbawienie dokonuje się przez Chrystusa. Trzeba więc go poznać.
Jabe

Jabe

25.02.2017 17:18

Dodane przez Losek w odpowiedzi na Skąd ten wniosek (ten z

Należy się zastanowić, do kogo te postulaty są skierowane. Musi nie być chorób, ale są.
Losek

Lech "Losek" Mucha

25.02.2017 18:41

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Należy się zastanowić, do

Jakie postulaty? Nie rozumiem?
Jabe

Jabe

25.02.2017 20:02

Dodane przez Losek w odpowiedzi na Jakie postulaty? Nie rozumiem

„praca ma pozwalać wyzwolić się z ubóstwa”, „musi być tak wynagradzana” – Czyli kto, co ma robić, a czego nie robić?
Muszę przyznać, że nie interesowałem się tym specjalnie. Ilekroć jednak o nauce społecznej słyszałem, przedstawiana była jako zalecenia dla rządzących. W tej ocenie utwierdziły mnie dawne dyskusje z Cassiodorusem. Wygląda na to, że katolicka nauka społeczna jest doktryną polityczną.
Losek

Lech "Losek" Mucha

25.02.2017 20:20

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na „praca ma pozwalać wyzwolić

Katolicką naukę społeczną nazywa się też ideologią katolicką. Jest to część nauki kościoła mówiąca o organizacji życia społecznego. Są tam wskazówki zarówno dla rządzących, dla pracodawców, ale też dla pracowników. To sposób na organizację życia społecznego, regulację zasad rynku pracy, własności, wynagrodzenia pracowników. To recepta na stosunki społeczne. Ja nie mam żadnego wykształcenia teologicznego. Ale Rerum novarum uważam za bardzo ważne społecznie dzieło. Zacząłem właśnie lekturę dzieł biskupa Kettelera.
Jabe

Jabe

25.02.2017 20:43

Dodane przez Losek w odpowiedzi na Katolicką naukę społeczną

W sprawach politycznych kościół nie jest umocowany bardziej niż stowarzyszenie chodowców jamników. Powiedziałbym, że jego specyfika sprawia, że nawet mniej. Rerum novarum jest dziełem ważnym, bo od tego czasu kościół przestał być arbitrem w sprawach moralnych a stał się stronnictwem politycznym, występującym pod szyldem chrześcijańskiej demokracji.

Stronicowanie

  • Pierwsza strona
  • Poprzednia strona
  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Wszyscy 3
  • Wszyscy 4
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Lech "Losek" Mucha
Nazwa bloga:
Moim zdaniem
Zawód:
chirurg
Miasto:
Gliwice

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 248
Liczba wyświetleń: 1,918,882
Liczba komentarzy: 4,225

Ostatnie wpisy blogera

  • Tam jest najwięcej dusz, które nie dowierzały że jest piekło
  • Stare sposoby walki z zarazą i koktajl z bakteriami
  • Eksperymenty na ludziach. Szczepionki i Prawo drogowe

Moje ostatnie komentarze

  • @Czesław2 Ja przyjmuję prywatnie i  leczę prywatnie. A Pan, jak często bywa, nie ma nic do powiedzenia, żadnych mądrych argumentów więc musi się posuwać do demagogii i pisania nie na temat...
  • @sake3 JA bym się na szare komórki z byle kim nie zamienił. Znów desperacja popchnęła Pana do insynuacji? 
  • @jazgdyni  Nie to Pan opowiada bzdury. Jak ktoś nie widzi socjalizmu, to jest ślepy. Ale przejrzy na oczy. Tylko będzie za późno. Największa przedsiębiorczość rozwinęła się po wejściu w życie…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Prawo Ewolucji. Z Darwinem kłócą się tylko głupcy
  • Herezje Krzysztofa Karonia i język Klingonów
  • Socjalizm wiecznie żywy

Ostatnio komentowane

  • Roz Sądek, Nie słucham, ani nie oglądam dominikanina Szustaka, jednak wielokrotnie przez przypadek trafiam na heh vlogi osób konsekrowanych. Z ciekawości obejrzę nieraz kilka minut. Generalizując  - bez…
  • Ptr, Kaznodzieja Szustak przed wyborami powiedział ,że nigdy nie głosował , a teraz zagłosuje na Hołownię. Obaj mają jakieś dziwaczne poglądy na sąd ostateczny.  
  • Zofia, Cieszę się , że można znowu czytać pański wpis. Dodam tylko do niego od siebie takie moje spostrzeżenie. Otóż mnie towarzyszyły po I Komunii Świętej słowa Mamy - "Jesteś katoliczką i obowiązuje cię…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności