Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Znowu awantura o krzyż

Seawolf, 13.10.2011
Znowu, bo przecież już jedna była, w zeszłym roku. Nie zaczęła się przypadkiem, została wywołana wywiadem prezydenta – elekta Komorowskiego (oby żył wiecznie). Jednym z pierwszych, jeśli w ogóle nie pierwszym,  jakie udzielił. Czemu akurat to stało się jednym z jego pierwszych decyzji? Krzyż stał sobie, nikomu specjalnie nie przeszkadzając, a i prawdę powiedziawszy nikomu aż tak specjalnie na nim nie zależało, dopóki się nie okazało, że go zabierają nie wiadomo gdzie. Jak to, zabierają, nie damy! Hej, kto Polak, na bagnety, bronić krzyża! Oczywiście, nie było innego wyjścia, bo rzeczywiście, jak można było pozwolić, by krzyż sprzątnięto, jak zbędny przedmiot. PiS nie miał też innego wyjścia, jak wesprzeć obrońców z całym ich, co tu ukrywać, religijnym zapałem, dla wielu przesadnym i irytującym. No, bo jakże miał pozostawić tych ludzi na pastwę napuszczonego na nich palikotowego bydła, tych zachęcanych do niemal linczu ludzi, którym dano pozwolenie na demonstrację po zmroku, którym straż miejska, które stała się nadworna strażą Prezydent Miasta, zapewniała bezkarność? Których przestępstwa zostają umorzone z powodu niewykrycia sprawcy, choć ich nazwiska i zdjęcia są dumnie publikowane na Facebooku.

Śledztwa w sprawie rozbijania sklepów żydowskich prowadzone przez policję w Niemczech w latach trzydziestych musiały zapewne wyglądać podobnie, sprawców nie daje się ustalić, świadków nie ma, zwłaszcza, gdy ktoś świadkom namalował „Jude Raus” na drzwiach, a nawet, jeśli nazwisko się ustali, to sprawa jest umorzona z powodu małej szkodliwości czynu. Nie inaczej wyglądać musiały śledztwa w sprawie linczów Ku Klux Klanu w Atlancie, czy Memphis pod koniec XIX wieku.

Pytanie, dlaczego tak się stało, nie wymaga przesadnej przenikliwości, ani geniuszu. Wiadomo- dla władzy PiS w postaci grupki staruszek rozmodlonych pod krzyżem jest mniej groźny, niż rzeczowo pytający o podatki, dziurę budżetową, koncesję na gaz łupkowy, o prywatyzację lasów, czy Lotosu, o tor podejściowy do Świnoujścia, o podstawy prawne decyzji podejmowanych w tamten straszny kwietniowy czas, a właściwie niepodejmowanych, lecz przyjmowanych bez dyskusji od Putina.

O ileż łatwiej zarechotać, co, znowu hel i sztuczna mgła, rechecheche! A ten Hofman to jakiś chyba folksdojcz, ale gupi, dupoliz kaczusi, hyhyhyhy!
Cóż, przypomnijmy definicje prowokacji- to sprowokowanie przeciwnika do działania w sposób przez autora prowokacji pożądany i przewidziany.
I oto pierwsze, co mi się rzuciło w oczy dzisiaj rano, jak otworzyłem Dziennik- „Dla PiS krzyż najważniejszy!”. Nie, że dla Palikota krzyż najważniejszy, bo przecież on to ni z gruchy, ni z pietruchy wywołał, nie, że dla PO jest ważniejszy, niż reformy, bo przecież Palikot, to Pan Skarpeta naciągnięty na rękę Tuska, nawet niespecjalnie udają, że jest inaczej, bo i po co maja się ukrywać, niby, kto ma im to wyciągać i przygważdżać przenikliwymi pytaniami, Liz, czy może raczej porucznik Stokrotka? A może Żółtozębny Miecugow?

Rola Palikota jest jasna- taka sama, jak zawsze. Happeningi, głupoty, penisy, świńskie ryje, a teraz dodatkowo krzyże, rozmaite inicjatywy sejmowe, wszystko po to, by robić sztuczny harmider i szum informacyjny. Prorządowe media z zachwytem to podchwycą i wcisną PiS w rolę dlań przeznaczoną, zanim jeszcze PiS cokolwiek coś w tej sprawie zrobi. Artykuły i tytuły już są. A PiSowi pozostaje tylko to, co narzeczonemu złapanemu przez rodzinę panny młodej na bunga bunga w sianie- stawić się na ślub i podpisać, gdzie pokazują. To znaczy przyjść do studia Lisa razem z czterema współdyskutantami z PO, od Palikota, z SLD i Kuczyńskim.

Mam nadzieje, że PiS to rozumie i nie da się wcisnąć w te głupoty. Że pamięta, że każde słowo wypowiedziane, albo i niewypowiedziane zostanie wykorzystane przeciwko nim bez litości i wahania. Bo w tej wojnie nie ma litości i wahania. I nie przypadkowych artykułów i wypowiedzi. Wszystko jest drobiazgowo zaplanowane, przygotowane i wybrane. I nie przypadkiem pierwsze, co Palikot robi w Sejmie, to rozpętanie kolejnej awantury o krzyż, w której role są przygotowane, niczym to wesele pod groźbą kłonicy. PiS ma wskoczyć w swoją role, Palikot w swoją, a Tusk będzie „namawiał drogich kolegów do powściągliwości i do nieużywania języka nienawiści i wykluczenia”.

P.S. Zachęcam do czytania poniedziałkowych felietonów w Freepl.info i w „Gazecie Polskiej Codziennie”.

http://freepl.info/seawo…
http://niepoprawni.pl/bl…
http://niezalezna.pl/blo…
http://seawolf.salon24.pl/
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 5961
Domyślny avatar

Irena Jurand

13.10.2011 20:26

Ma Pan niestety jak zwykle racje.Az do bulu. Serdecznie pozdrawiam.
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

13.10.2011 20:44

Dodane przez Irena Jurand w odpowiedzi na Ma Pan racje

Może wreszcie dotrze to do kogo trzeba. Pozdrawiam Paweł Chojecki "ŚLEPI SNAJPERZY PIS-u" - http://niezalezna.pl/175…
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

13.10.2011 20:45

Dodane przez Paweł Chojecki w odpowiedzi na Widzę, że znowu te same myśli chdzą Panu po głowie

To było do Autora. PCh
Domyślny avatar

badmoon58

13.10.2011 20:41

Pisze dziś o tej sprawie Pan Chojecki i trudno z nim się nie zgodzić! Po co PIS pcha się w przepychanki o krzyż w Sejmie, który jak wisiał, tak wisieć będzie! Żaden Tusk ani Schetyna nie przyłoży ręki do jego zdjęcia. W każdym razie nie teraz! A ludzie PIS-u zachowują się jak dzieci we mgle. Szlag mnie trafia, tracę cierpliwość.
Domyślny avatar

ivo Puławy

13.10.2011 21:12

Zlikwidujmy wszystkie krzyże państwowe: 1-Krzyż Virtuti Militari 2-Order Orła Białego 3-Krzyż Grunwaldu 4-Order Odrodzenia Polski Wszystkie te i wiele innych, odznaczenia mają w swojej formie Krzyże. Jak likwidować to likwidować. W końcu mamy świeckie państwo. Paranoja! Tysiąc lat tradycji, a ten będzie likwidował.
Domyślny avatar

Vinganca

14.10.2011 23:04

Dodane przez ivo Puławy w odpowiedzi na Ja proponuję pójść dalej

To ja Cie przelicytuje i proponuje jeszcze radykalniejsze wyjscie. Zlikwidujmy wszystkie przydrozne krzyze, wszystkie kapliczki.Przeniesmy je do kosciolow, tam gdzie ich miejsce! Jak to sie stalo, ze nasi przodkowie o tym nie wiedzieli i umieszczali przy drogach, w wioskach, ba, nawet w Warszawie przy ul.Senatorskiej, na Krakowskim Przedmiesciu, na Czerniakowskiej i w tysiacach innych miejsc? Jakie to szczescie, ze dawniejsi wlodarze Warszawy nie uznali tak jak Rozwalcowany Gronkowiec i glowny konserwator, na zadnym etapie, ze Krakowskie Przedmiescie jest projektem architektonicznie skonczonym, bo nie stanal by pomnik Mickiewicza w 1898r, ani pomnik ksiecia Jozefa Poniatowskiego, a my chodzilibysmy po zabloconym trakcie z drewnianymi domami. To jak to sie stalo, ze p.Rozwalcowany gronkowiec zezwolila na te bryly szklane? Aaaa, rozumiem to jeszcze wtedy Krakowskie Przedmiescie nie bylo architektonicznie skonczonym projektem! A jak to sie okresla, ze cos juz jest albo jeszcze nie?!
Domyślny avatar

Dana

13.10.2011 22:15

Musimy z tym dotrzeć do Pana Jarosława. On jest nam-prawicy-opozycji teraz bardzo potrzebny, a niepotrzebne jest wdawanie się w pyskówki pod ich dyktando, bo to tylko szarganie reputacji na naszą niekorzyść.
Domyślny avatar

proxenia

13.10.2011 23:31

Dodane przez Dana w odpowiedzi na Też tak uważam.

Nie wiem, może coś się zmieniło, ale podobno p. Kaczyński nie używa komputera, więc nie przeczyta w necie. A dotarcie inną drogą, bezpośrednio, zdaje się graniczy z niemożliwością - bariera jest sztab. Listy też przechodzą przez sztab.
Domyślny avatar

Indi

14.10.2011 12:10

Dodane przez proxenia w odpowiedzi na Tylko jak dotrzeć?

tutaj i na salonie24 (chyba). Więc chyba jednak komputera używa. Poza tym, gdyby wysłać listów x-dziesiąt czy x-set to może coś by przez sztab przeszło? A z Wilkiem zgadzam się w 100%, nie dać się wcisnąć znowu w fałszywą pozę fanatyków i szaleńców.
Domyślny avatar

Dana

14.10.2011 16:00

Dodane przez Indi w odpowiedzi na Kaczyński ma swój blog

dawać POlszewi żadnej możliwości brukania PIS i Pana Jarosława, to musimy się z tym do nich przebić. Cejrowski też uważa, że "powinni się utopić we własnym szambie". Natomiast nasi dziennikarze muszą sie dogadać i założyć jedno silne medium, które nie będzie łatwo POlszewikom zniszczyć. Narazie O. Rydzyk jest pozostawiony sam sobie i będą go usiłowali zlikwidować. A tłumaczenie matołom, że POlszewicka władza ich załatwina obecną chwilę jest syzyfową pracą. Pozdrawiam Wszystkich NIEZALEŻNYCH
Domyślny avatar

proxenia

13.10.2011 23:00

że PiS nie powinien się w to wciągnąć. Zwłaszcza że jak nic pojawią się pod Sejmem pikiety obrońców - oczywiście prowokowanych i odpowiednio "korzystnie" filmowanych dla telewizji. Nie wykluczam nawet umiejętnego sprowokowania takich pikiet.
Domyślny avatar

proxenia

13.10.2011 23:23

Dodane przez proxenia w odpowiedzi na Ma Pan rację

PiS jest zakładnikiem swojego żelaznego elektoratu. Wystarczy przeczytać wpisy pod informacją o tym na stronie głównej na Niezależnej. Do tego dochodzi na pewno jeszcze bardziej radykalne środowisko - nazwę to tak - słuchaczy Radia Maryja (to nie jest deprecjonujące, sama jestem słuchaczką).
Domyślny avatar

Mycha

13.10.2011 23:52

Dodane przez proxenia w odpowiedzi na Z drugiej strony

Mam identyczne zdanie. PiS spełnia tylko oczekiwania swoich wyborców. Jeśli tą sprawą się nie zajmie, mogą mieć pretensje, że jest bierny. Nie broni symboli wiary polskiego narodu. Uważam, że powinien dbać o swój elektorat. Opinie przeciwników i przekaziorów będą jakie będą. Można je łatwo przewidzieć. Krytyka za wszystko. PiS nic więcej robić nie musi, gdyż nie może. Rządzących już wybrano. Na 4 lata. A w tym czasie PiS będzie w opozycji. Taka jest moja opinia, być może błędna, może się mylę. Prowokacje wrogów? Być może. Celem ośmieszenia. Z niby zacofania i wstecznictwa, ponoć ze staroświeckiego zaścianka, jak to zwą. Tak ględzą ci tfu.. postępowi i nowocześni. Ale PiS powinien dbać tylko o ludzi, którzy ich do Sejmu wybrali, którzy im zaufali. Teraz już o nic więcej. Pozdrowienia.
Domyślny avatar

Szamanka

14.10.2011 09:21

Dodane przez Mycha w odpowiedzi na Mycha: proxenia 23:23

Szukalam Cie, sadzac, ze Cie przegrana z rownowagi wytracila. Musimy sie pozbierac, ale i posortowac. Racja, o elektorat trzeba dbac. Ale elektoratowi nalezy wytlumaczyc, co to jest i skad bierze sie prowokacja. Ja tak odbieram wrzaski Palikota! PO nie odwazy sie krzyzy usunac, glosza w koncu swoj zwiazek i katolikami.To jest kolejne odwracanie uwagi od braku programu, koncepcji organizacji panstwa po wyborach i glownie, braku koalicyjnosci!PO jest zmuszona tanczyc do muzyki Komorowskiego i Palikota, a tego nie chcial nigdy Tusk, bo ma i Schetyne przeciw sobie. Nadrabia skandalami, a to Sroda, a to Nowicka, ultrafeminiskta, jakies roszady w ministerstwach, choc tez nie wiadomo, kogo powolac, bo ekspertow to oni nie maja! Raczej samozwancow! Kaczynski musi, bez wzgledu na konsekwencje, przewietrzyc struktury terenowe, ale i swoich najblizszych wspolpracownikow, ktorzy od lat nie sa w stanie poprawic jego image, wizerunek tworza mu nieprzyjazne media, a oni nie reaguja lub reaguja nieprofesjonalnie. Mysle, ze protokoly z odbywajacych sie wlasnie spotkan powyborczych w poszczegolnych miastach, wybrani i przegrani dostarcza na biurko prezesa bezposrednio, bo posrednictwo niektorych przesowych urzednikow wydaje mi sie zasniedziale! A po Palikocie spodziewam sie co jakis czas kolejnych wrzutek, skandali,by narod sadzil, ze PIS nie daje rzadzic, choc POlszewia ma na to ochote. Jesli ktos tego nie zrozumie, nie rozumie takze, co sie w Polsce dzieje naprawde. Tym razem wygraly media w wyborach, ciezko na to zapracowaly, by uniknac rewolucji w razie przegranej PO. Dlatego mysle, ze musimy zdjac zamszowe rekawiczki w konfrontacji z nimi, oddawac pieknym za nadobne. Po prostu niszczyc wladze jej "prawda" , a wtedy nie beda to 4 lata! Posypia sie z kretesem! Pozdrawiam Cie serdecznie!
Domyślny avatar

Siwy

13.10.2011 23:31

To Tusk i Palikot którzy grają w tym samym cyrku. P i S powinien ich olać i to ewidentnie i nie dać się w puścić w maliny. Tusk oddelegował Palikota aby ten prowadził tego rodzaju gierki odwracając uwagę od spraw istotnych jak dług,podatki,cenę ropy,benzyny i wielu innych rzeczy które po nowym roku albo i wcześniej dostaną galopki,a my zadyszki i duszności tak,że trudno będzie za nimi zdążyć.
Domyślny avatar

kanadyjczyk

14.10.2011 00:50

,,Kto z krzyzem wojuje, ten od krzyza ginie", jak pisal zmarly poeta. Pierwszym obronca sejmowego krzyza, bedzie ani chybi, sam jego zalozyciel, imc pan posel Niesiolowski, ksywa ,,niesiol", a w kuluarach zwany ,,dziurawy Stefan". Historia kolem sie toczy i tak po latach, nasze ,,bochaterskie hero", podobnie jak Rejtan, uwali sie w drzwiach sejmowych i rozdzielajac koszule na piersiach, zaryczy straszliwie: po moim trupie! Cos mu w krzyzu lupnie i skonczy tak, jak przed wiekami,wiekow.Amen. Pozdrowionka Seawolfie ps. Juz czekam z nieciepliwoscia, na Pana jutrzejszy wpis, o super jajach, Jasnie nieoswieconego Komorucha pierwszego, pokazanych dnia dziesiatego(roku panskiego).
Domyślny avatar

Anna M

14.10.2011 10:05

Dodane przez kanadyjczyk w odpowiedzi na Kto z krzyzem wojuje, ten od krzyza ginie.

Kto mieczem wojuje, ten od miecza ginie Włóż miecz swój do pochwy; wszyscy bowiem, którzy miecza dobywają, od miecza giną. Converte gladium tuum in locum suum: omnes enim, qui acceperint gladium, gladio peribunt. (łac.) Źródło: Biblia, Ewangelia według św. Mateusza, 26, 52 Opis: słowa Jezusa do Piotra, który stanął w obronie Jezusa i odciął ucho Malchosowi, słudze arcykapłana.
Domyślny avatar

kanadyjczyk

14.10.2011 20:57

Dodane przez Anna M w odpowiedzi na Sprostować pozwolę sobie...

Pani Anno, prosze traktowac moje wpisy, tak troche na pol serio. Juz taki jestem, ze na powaznie, komentowac pewnych rzeczy, ktore dzieja sie w Polsce naprawde nie moge. Dziekuje jednak Pani, za sprostowanie w temacie miecza i krzyza. Pozdrawiam. ps. znam jeszcze inne powiedzenie: ,,kto z Mieciem wojuje, ten od Miecia(Rakowski) ginie.
Domyślny avatar

~łatos11

14.10.2011 07:22

Wejście Palikota do Sejmu jest według mnie zaprogramowane przez tajne, zakulisowe środowisko moderatorów życia politycznego III RP. Podjął się on zadania, siania fermentu w przestrzeni parlamentarnej i zgodnie z deklaracją niejednokrotnie formułowaną, walczyć z ostatnim już Kaczyńskim!?. Dlatego projekt uchwaly PIS-u w sprawie sejmowego Krzyża winien być pierwszym i ostatnim, wyrażonym stanowiskiem partii w tej kwestii. Są bowiem pewne zasady, poza które ludzie honoru i idei nie pozwolą wykraczać!. Tak pewnego czasu postąpił Prymas Tysiąclecia kard.Wyszyński mówiąc słynne "Non possumus" komunistycznej agenturze Stalina w Polsce. Wszelkie podejmowanie utarczek, inspirowanych w reżimowych mediach z tym "panem" uważam za bezcelowe i służyło by jedynie jego dowartościowaniu. Należy zdecydowanie dalej nie ulegać medialnym podjudzaniom, a jedynie twardo bronić stanowiska sformułowanego w projekcie "uchwały".
Domyślny avatar

Zatroskany

14.10.2011 09:09

Dodane przez ~łatos11 w odpowiedzi na Znowu awantura o Krzyż....

Popieram Pana apel.Szary Lud już obarcza PIS o wywołanie awantury o krzyż,reszta Go nie interesuje,zresztą i tak na niczym się nie zna.
Domyślny avatar

Gosia

14.10.2011 08:47

widzę to dokładnie tak jak Pan pisze. Niech o obecność krzyża walczy Gowin i ksiądz Dziwisz. Głupka biłgorajskiego IGNOROWAĆ!
Domyślny avatar

Anna M

14.10.2011 10:02

(Nie , nie to nie moje tylko Palikota!)Właśnie taki przekaz ma dotrzeć do przeciętnego Polaka.Wywołać skojarzenie PiS = oszołomy spod Krzyża, z pochodniami jak NSDAP. To co działo się w zeszłym roku na Krakowskim ,a przede wszystkim słowa nowowybranego prezydenta i postawa hierarchii KrK oraz obecna akcja Palikota są ze sobą mocno związane.I nieprzypadkowy był ostatni przedwyborczy spot PO ukazujący "obrońców Krzyża" w wiadomym świetle. Myślę,że pomni na czas stanu wojennego i noszone wpięte oporniki ,powinniśmy zacząć nosić widoczne krzyżyki ( mówię oczywiście do tych, dla których Krzyż jest symbolem wyznawanych wartości).
Domyślny avatar

Darek

14.10.2011 10:15

PIS okaze sie banda glopcow jezeli da sie wciagnac te prowokacje. Wystarczy zadeklarowac jasno i wyraznie ze nie zgodzi sie na zdejmowanie Krzyza ze sciany sejmowej. Bez zadnych dyskusji, po prostu jasna, bezdyskusyjna deklaracja. PIS od razu moze zapytac jak w takim przypadku postapi "konserwatywna" partia PO. Wtedy cala dyskusja przeniesie sie na PO, a PO bedzie ja chciala jak najszybciej zdusic, czyli temat umrze sam pod wlasnym ciezerem. Ale jezeli PIS da sie wmanewrowac w pyskowki na ten temat, to okaza sie banda idiotow niewartych mojego glosu.
Domyślny avatar

Vinganca

14.10.2011 23:18

Bardzo sluszne spostrzezenia, rady dla PiSu i zdiagnozowanie manipulacji. Nie bedzie to proste w 100% uniknac prowokacji, ale Pis MUSI bardzo rozwaznie do tego podejsc
Seawolf
Nazwa bloga:
SEAWOLF- DZIENNIK POKŁADOWY
Zawód:
kapitan, superintendent
Miasto:
Gdynia, na chwilę

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 699
Liczba wyświetleń: 3,876,640
Liczba komentarzy: 7,821

Ostatnie wpisy blogera

  • Rocznica śmierci Seawolfa
  • Podziękowania i prośba
  • Korea czyli gdzie jest pistolet?

Moje ostatnie komentarze

  • Również pozdrawiam serdecznie!
  • Bardzo się cieszę, Basiu, że się podobało.
  • Ależ ja pisze nadal dużo, ale do gazet. Zapraszam do GPC i Warszawskiej gazety, do Freepl.info.

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Kto zabił Andrzeja Leppera?
  • O jeden mord za daleko
  • Podziękowania

Ostatnio komentowane

  • , Drogi Seawolfie, stopy wody pod kilem na Niebiańskim Szlaku! I wspomnij czasem o "dejmanach", którzy tutaj pozostali!
  • , Zapalilem swieczke i pomodlilem sie .Seawolfie pilnuj naszego Swietego Papieza by pilnowal Polski!
  • ironiczny anglosas, A jednak smutno... ... i brak Go bardzo. POZDRAWIAM SERDECZNIE!!! ironiczny anglosas

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności