Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Czy ks.Isakowicz zostanie biskupem?

Thomaschek75, 27.08.2013
Pozornie tylko glupie pytanie. Po ostatnich wypowiedziach prymasa Kowalczyka smiem watpic czy polskiemu Kosciolowi, rozumianemu jako wspolnota Ludu Bozego, potrzebni sa pasterze z tytulami naukowymi czy tez z "watykanskim" zyciorysem. Postacie takie jak Julisz Paetz, Stanislaw Wielgus czy tez Jozef Zycinski zdaja sie tutaj umacniac moje watpliwosci.
Kosciol w Polsce przezywa kryzys, ale moim zdaniem kryzys ten wcale nie ma podobnych korzeni jak kryzys Kosciola na Zachodzie, a przynajmniej w duzej mierze przyczyny sa zupelnie inne.

Wbrew nasilonej propagandzie antykatolickiej, Polacy sa moim zdaniem gleboko przywiazani do swojej tradycji, ktorej nie byloby bez chrzescijanstwa i Kosciola katolickiego. Zwykli ludzie potrzebuja  jednoznacznych drogowskazow zgodnych z rzeczywistoscia jaka ich otacza w codziennosci. Nie mozna  ludziom wmawiac, ze cos jest zle albo dobre posilkujac sie przy tym nawet Ewangelia,  na drugi zas dzien osobista postawa przekreslac cala tresc niedzielnego kazania. Jak bardzo gorszacy wplyw moze miec taka dwulicowosc wiedza dokladnie ci, ktorzy maja na swojej parafii ksiedza z kochanka na boku albo proboszcza rozbijajacego sie najlepszymi samochodami i jednoczesnie grozacego przy niedzieli jednym palcem, drugim zas palcem wskazujego na tace i glosno, przy wszystkich odczytujacego liste dobroczyncow w miejscowosci liczacej dajmy na to kilkaset dusz.

Czy moglibysmy sobie wyobrazic na tronie biskupim takie postaci jak bl. ks. Jerzy Popieluszko czy sw. o. Maksymilian Kolbe? Ja nie mialbym z tym zadnego problemu. Dlaczego? Bo byly to postacie, ktore swoim zyciem zaswiadczyly o przywiazaniu do wartosci: milosci i prawdy.

Problem w tym, ze takim postaciom, przynajmniej w ostatnich czasach, wcale nie udziela sie sakry biskupiej. Chociaz takie osoby wlasnie przyciagaja magnetyzmem swojego heroizmu i niezlomnosci to nie moga one zostac pasterzem lokalnego kosciola. Nie moja sprawa jest odpowiadac na pytanie dlaczego tak sie dzieje. Zbyt malo wiem o "tajnikach" polityki wewnatrz hierarchii koscielnej, ale z cala pewnoscia jakas wykalkulowana polityka byc musi, skoro nie jednostkowe juz przeciez, ale za to "dosc slabe" kandydatury, sa wogole przedstawiane Rzymowi do namaszczenia. Pomine te kwestie.

Chodzi mi o cos zupelnie  innego. Zadam tutaj pytanie, na ktore kazdy moze sobie natychmiast odpowiedziec (oczywiscie liczy sie pierwsza odpowiedz!): czy chcialbys aby Twoim biskupem byl ksiadz Tadeusz Isakowicz-Zaleski?

Gleboko wierze w to, ze wiekszosc z nas odpowiedzialaby: tak. A jesli tak to zastanowmy sie dlaczego. Dla mnie osoba ksiedza Isakowicza to przyklad bezkompromisowego trwania przy prawdzie i milosci blizniego. I tyle. I takiego biskupa chcialbym miec. Marzenia, powie ktos. Wprawdzie o tym kto biskupem zostanie nie decyduje demokracja, ale Pan Bog przeciez wysluchuje modlitw swoich wiernych. To do roboty!

Wierze tez, ze ksiadz Tadeusz, chociaz zapewne nie bardzo by chcial, to gdyby Pan Bog "dal mu takie zadanie", z pewnoscia (komu jak komu ale) Panu Bogu by nie odmowil.

narodowaemigracja@hotmai…
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 8915
Domyślny avatar

Magdalena

28.08.2013 00:03

jednakowoż Wyszyński i Tokarczuk mieli coś do powiedzenia w kwestii przywiązania do wartości ... i zajmowali eksponowane stanowiska. Co do Wielgusa, widzę go przez pryzmat studiów. Miałam przyjemność poznać go około 20 lat temu jako profesora/rektora. Dlaczego "przyjemność", bo abstrahując od jego przeszłości, jako wykładowca i egzaminator był pełen prawdziwego szacunku i traktował szare myszy po ojcowsku . Co w przypadku rozdętego i mizoginicznego KUL-u, szczególnie kadry w koloratkach było ewenementem. Był naprawdę pokorny i nie przejawiało się to tylko faktem posiadania przez niego starego fiata 125 p, podczas gdy jego koledzy zajeżdżali lepsze fury. A co do pytania ... Po wysłuchaniu pani Walentynowicz na temat figur, w tym księdza Isakowicza nie jestem pewna ... choć ostrożnie podchodzę do rewelacji. Być może jak Wielgus z moich wspomnień naprawia to, co wcześniej schrzanił. Być może jest czysty jak kryształ. http://www.pomniksmolens… Kolbe tak, Popiełuszko jest lepszy na witraż :)
Thomaschek75

Thomaschek75

28.08.2013 01:19

Dziekuje za komentarz i link.
Wysluchalem wypowiedzi pani Anny Walentynowicz i byc moze,ze nie zrozumialem...ale ja nie dostrzegam nic specjalnie gorszacego w postawie ks. Isakowicza w jej wypowiedzi. Ksiadz podlegal przeciez wladzy biskupa i to czy jego wypowiedzi w owym czasie byly tylko i wylacznie podyktowane jego prywatnym podejsciem, czy kierowal sie tez on zaleceniami wladz koscielnych-obowiazywal go przeciez slub posluszenstwa - tego nie wiem. Jak sama pani Anna powiedziala, ksiadz Isakowicz byl wowczas "mlodym ksiedzem". Osobiscie nie znane sa mi fakty aby ks. Isakowicz mial w jakikolwiek sposob wspolpracowac z owczesnymi sluzbami, bo to zdaje sie sugeruje pani Walentynowicz. Jednak fakt,ze ks. Isakowicz nie "dochrapal" sie zadnej znaczacej funkcji w Kosciele swiadczy na jego korzysc. Byc moze jako "mlody ksiadz" nie mial jeszcze wtedy wiedzy na temat dzialania sluzb w samym kosciele, tego nie wiem, ale zakladam ze kierowal sie wowczas raczej "posluszenstwem" wobec swojego biskupa. Wszystkie polityczne sprawy, w ktorych bral udzial Kosciol w tym czasie musialy byc w jakis sposob zatwierdzane przez wladze koscielne, wiec nie przypuszczam, ze kwestia wspierania przez ksiezy osob strajkujacych nie byla "monitorowana" przez owczesna kurie. Ja raczej zadalbym sobie pytanie komu MUSIAL BYC  wowczas posluszny ksiadz Isakowicz, ktoremu z biskupow i przeswietlibym raczej postawe tego zwierzchnika, a nie czepialbym sie przeciez "mlodego" wowczas ksiedza...Obecna postawa ks. Isakowicza moim zdaniem dobitnie swiadczy o jego przywiazaniu do wartosci. Gdyby tak nie bylo to nie robilby tego co robi dzisiaj, a nie spotykaja go za to wcale zaszczyty, wrecz przeciwnie..vide stosunek kard. Dziwisza do ks. Zaleskiego po jego publikacjach na temat bezpieki i i jej wspolpracownikow-ksiezy...
Thomaschek75

Thomaschek75

28.08.2013 11:49

Dodane przez Thomaschek75 w odpowiedzi na @Magdalena

Jeszcze tylko dopowiem cos odnosnie tematu KOMU podelagal ks. Isakowicz w latach, o ktorych wspomina pani Anna Walentynowicz. Byly to lata 80-siate, a skoro mial byc wowczas ksiadz Zaleski "mlodym ksiedzem" to biorac pod uwage,ze urodzil sie w 1956 roku i przyjal swiecenia kaplanskie w 1983 to zakladam, ze chodzilo pani Annie raczej o poczatek lat 80-tych...i wydarzenia strajkowe z poczatku lat 80siatych. Poza tym ks. Isakowicz zwiazany byl Solidarnoscia juz od konca lat 70siatych jeszcze jako kleryk, wiec moze pani Anna mowila o nim jako "mlodym ksiedzu" gdy ten byl jeszcze klerykiem?
CDN...
Thomaschek75

Thomaschek75

28.08.2013 11:59

Dodane przez Thomaschek75 w odpowiedzi na @Magdalena

W latach 80siatych na czele archidiecezji krakowskiej stal kard. Franciszek Macharski, w ktorego notce biograficznej przeczytac mozna, ze - cyt. za Wikipedia: "Po Sierpniu 1980 został współprzewodniczącym reaktywowanej Komisji Wspólnej Rządu i Episkopatu[14]."
Jesli pogrzebac dale w internecie to dowiemy sie, ze Komisja wspólna Rządu i Episkopatu "Reaktywowana po podpisaniu porozumień gdańskich w 1980. W 1984 komisja przygotowała projekt ustawy o stosunku państwa do Kościoła[1][2]."
Prosze zlozyc sobie te fakty i pomyslec, czy "mlody ksiadz" mogl sobie pozwolic na opozycyjne fajerwerki kiedy jego biskup pracowal nad wspolnymi ustawami z komunistycznym rzadem? Czy nie nabieraja innego znaczenia slowa pani Anny o tym, ze ksiadz Isakowicz kazal zdejmowac biale czapeczki by nie draznic wladzy?
Prosze pomyslec, czy nie jest to logiczne? Pozdrawiam
Domyślny avatar

dogard

28.08.2013 09:50

obecnie ciekawego rzeknie Zaleski olejniczak w sprawie ZAMACHU SMOLENSKIEGO; MAM NADZIEJE,IZ WYSTARCZAJACO DOKSZTALCIL SIE W TEJ MATERII i przestal wierzyc w klamstwa andoniny--millerka?Moze jednak dalej wierzy putinkowi i tuSSkowi.Zaiste segmentowa ta jego' prawdziwa' wrazliwosc...
Thomaschek75

Thomaschek75

28.08.2013 11:10

a tutaj cos do poczytania dla tych co chcieli by sie dowiedziec co sadzi ks. Isakowicz o katastrfoie smolenskiej
http://www.fronda.pl/a/ks-isakowicz-zaleski-przekonanie-o-zamachu-na-sp-l-kaczynskiego-nie-jest-dogmatem-wiary,19078.html
Domyślny avatar

dogard

28.08.2013 15:42

Dodane przez Thomaschek75 w odpowiedzi na @dogard

wiekszego zaprzanstwa niewiary w naukowe dowody ,dawno nie slyszalem i to z ust czleka mieniacego sie ZNAWCA PRAWDY--jednak ormianie zawsze kochaja kacapow.
tagore

tagore

28.08.2013 11:17

To dobry test dla aktualnego Papierza Franciszka. Czy instrukcje dla nuncjuszy w kwestii selekcji kandydatów do pastorału mają realną wartość. tagore
Andrzej-emeryt

Andrzej-emeryt

28.08.2013 13:36

Drogi Autorze pomijasz kandydaturę Księdza STANISŁAWA MAŁKOWSKIEGO?. Upodlonego przez diecezjalnych i nie tylko hierarchów. Przesuniętego na liście SB z pozycji 1-ej na 2-gą.
Thomaschek75

Thomaschek75

28.08.2013 15:45

Dodane przez Andrzej-emeryt w odpowiedzi na A dlaczego ....

Oooo, bardzo dobra kandydatura!Zgadzam sie!
Thomaschek75
Nazwa bloga:
Zabobony
Zawód:
lekarz
Miasto:
Niemcy, NRW

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 19
Liczba wyświetleń: 162,977
Liczba komentarzy: 259

Ostatnie wpisy blogera

  • Mrożek nie nadaje się do Panteonu Narodowego
  • U Prymasa na obiad podali szczawiową…
  • Odpowiednie pozegnanie dla Meksykanow

Moje ostatnie komentarze

  • Mam podobne przemyslenia. Przestalem sie tym przejmowac. Niedlugo odbieram niemieckie obywatelstwo. Pozdrawiam.
  • Jako lekarz uważam,że musiała to być jakaś wyjątkowa reakcja na narkoze...o ile operowano pod narkoza a nie w znieczuleniu miejscowym.jak by nie było to nikt mi nie wmówi,że nie można bylo tego…
  • Ciekawe czy seryjny samobójca kończy wakacje...

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • NARODOWA EMIGRACJA- czas działania!
  • O systemie zdrowotnym w Niemczech (dla Daf…)
  • Neokatechumenat? STOP!

Ostatnio komentowane

  • Thomaschek75, Oooo, bardzo dobra kandydatura!Zgadzam sie!
  • , wiekszego zaprzanstwa niewiary w naukowe dowody ,dawno nie slyszalem i to z ust czleka mieniacego sie ZNAWCA PRAWDY--jednak ormianie zawsze kochaja kacapow.
  • , Drogi Autorze pomijasz kandydaturę Księdza STANISŁAWA MAŁKOWSKIEGO?. Upodlonego przez diecezjalnych i nie tylko hierarchów. Przesuniętego na liście SB z pozycji 1-ej na 2-gą.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności