Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

DEUTSCHLAND, DEUTSCHLAND ÜBER ALLES – MEMENTO !!! (Odzyskany)

Krzysztof Pasierbiewicz, 08.11.2011

Wszyscy mówią o tym, że Prezes Kaczyński wyrzucił z partii ziobrystów, a ja postanowiłem napisać o czymś znacznie bardziej ważnym i niebezpiecznym dla Polski. 

Otóż, w kontekście zbliżającego się Święta Niepodległości chciałbym Państwu opowiedzieć o pewnym zdarzeniu, które zdaje się wskazywać, iż w duszy wielu Polaków zalęgło się szalenie niebezpieczne przeświadczenie.

Otóż jedenastego listopada 2008 roku zadzwonił do mnie mój kolega z Warszawy. Inteligent, którego zna pół stolicy. Powiedział, że z okazji 90-tej rocznicy odzyskania niepodległości postanowił zadzwonić do przyjaciół z życzeniami. Zdziwiłem się, gdyż nigdy wcześniej tego nie robił. 

Kolega przeszedł do życzeń. W jego głosie wyczułem narastające emocje, ale pomyślałem, że się wzruszył. I wtedy grom uderzył z nieba. Kolega oznajmił, cytuję dosłownie:

„Drogi przyjacielu! W dniu dzisiejszego święta życzę tobie oraz wszystkim Polakom, żeby to bydło ze stajni Kaczorów, ktoś nareszcie w sposób metodyczny wyrżnął, co do jednej sztuki, zakopał w głębokich dołach i zalał gaszonym wapnem, żeby z nich nic nie zostało”.

Z każdym jego słowem czułem jak w jego głosie wzmaga się jakaś niekontrolowana, obłąkańcza nienawiść, co gorsze, że on święcie wierzy w to, co mówi.

Zszokowany, odłożyłem słuchawkę. Męczyło mnie jednak, co mogło tego człowieka skłonić do tak wynaturzonej formy nienawiści.

Wtenczas przypomniałem sobie mojego przyjaciela Niemca. Jest to wykształcony człowiek wysokiej kultury. Przemiła rodzina, urokliwe dzieci i morze dobroduszności. Wielokrotnie u niego gościłem.

Jednakże, za każdym razem jak wracałem od niego do Polski, dręczyło mnie pytanie, jak to było możliwe, że podobni mu Niemcy w czasie Drugiej Wojny Światowej dopuścili się tak straszliwych zbrodni. Świat już zna odpowiedź. Otóż, Adolf Hitler zdołał wtedy wmówić „światłym” obywatelom Rzeszy, że byli lepszymi od innych nad-ludźmi. Straszliwe skutki tej ideologii wszyscy świetnie znamy.

Minęły trzy lata od czasu telefonu mojego warszawskiego kolegi. W międzyczasie spadła na Polskę tragedia smoleńska, która, jak miałem nadzieję wytłumiła nieco waśnie między Rodakami.

Postanowiłem więc zapytać mojego warszawskiego kumpla, czy nadal tak myśli jak przed trzema laty. A on, w jeszcze bardziej nienawistnym tonie odparował, cytuję: „co prawda wygraliśmy wybory, ale wciąż nie mogę się pogodzić się z myślą, że tej pisowskiej swołoczy nikt jeszcze nie dorżnął”.

I wtedy przyszło mi do głowy przerażające skojarzenie. Aż strach pomyśleć, ale zdałem sobie sprawę, że mojemu koledze wmówiono, a on w to głęboko uwierzył, że przynależy do grupy Polaków, którzy są „lepsi” od tych „gorszych”. A to już nie jest bynajmniej zabawne.

Dlaczego? Czy pamiętacie Państwo przesłanie filmu „Kabaret”?  Nie? Więc w skrócie przypomnę, że akcja filmu toczy się w Berlinie w okresie dochodzenia Hitlera do władzy. Mieszkańcy niemieckiej stolicy radują się ogarnięci poczuciem wyższości nad „gorszymi od nich” i bez żadnych hamulców moralno etycznych brutalnie depczą wszelkie normy, obyczaje i świętości.

Sprawę ewentualnych analogii do polskich, post-smoleńskich nastrojów, mniemań  i przeświadczeń pozostawiam do oceny Państwa. Nie ukrywam, że jestem bardzo ciekaw Waszych komentarzy.

Krzysztof Pasierbiewicz
(nauczyciel akademicki)

Post Scriptum
W kontekście mojej opowieści wiadomość, że 11 listopada bojówkarze niemieccy wybierają się do Warszawy, by zablokować Marsz Niepodległości, zdaje się iście makabrycznym chichotem historii.



Kategorie:
•Tagi: PiS, PO, Donald Tusk, polityka polska, opozycja, tożsamość narodowa, neokomunizm, niszczenie tożsamości, polityka polska, PRZYSZŁOŚĆ, MEDIA, KULTURA
Dodaj swoją opinię4034 odsłony


  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 4685
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

08.11.2011 11:30

Inteligenci
Wydaje mi się, że czas zmienić definicję inteligenta. Naprawdę. Bo wszystko się teraz pokiełbasiło. Jest wielu ludzi utytułowanych, ale o móżdżkach z klapkami.
Ja dzielę ludzi na oglądaczy telewizji i nie-oglądaczy. Wszelkich programów. Wyłączam z tego ludzi oglądających krytycznie, np. programy informacyjne, w stylu żeby wiedzieć, jak nam robią wodę z mózgu czy jakie są przepychanki albo na kogo się stawia. Często muszą to robić poniekąd zawodowo np. dziennikarze, blogerzy itd. Takich autentycznie podziwiam za odporność. Ja mam na to chyba za słaby system nerwowy, nie wytrzymuję ani tego łgarstwa, ani telewizyjnego kiczu, razi mnie pewna maniera, nie daję rady i odpuszczam sobie.
proxenia (nv), ndz., 06/11/2011 - 00:26Odpowiedz na opinię.Mycha: proxenia 00:26
Dlatego ja bez przerwy powtarzam wciąż to samo. Aż mi głupio. Właśnie o definicję mi chodzi. Prawdziwa polska inteligencja, taka jaka była przed wojną, obecnie jedynie niedobitki z niej zostały, z takimi a nie innymi celami i swoją rolą w społeczeństwie, nie ma nic wspólnego z intelektualistami, jakich obecnie większość mamy i w telewizorach jako wykreowane autorytety oglądamy. To oni są tzw. "znormalizowani".
PS. Nie wiem w jaki sposób wytworzono w ludziach nienawiść. To już "inżynierów dusz" tajemnicą pozostanie. Tajemnicą dla nas.
Pozdrowienia dla Wszystkich.
Mycha (nv), ndz., 06/11/2011 - 01:27Odpowiedz na opinię.Socjologia, psychologia i inne takie
Co do wytwarzania czegoś tam w ludziach: już w latach 70-tych w różnych ośrodkach uniwersyteckich prowadzono badania nad manipulowaniem ludźmi. Były na to spore pieniądze - chodziło "oczywiście" o podatność na reklamę, na "wmawianie zdrowemu choroby" itd. Taka socjologia czy psychologia praktyczna. Obejmowało to również wytwarzanie w grupie badanej nienawiści czy nawet sadyzmu wobec zadanego obiektu.
proxenia (nv), ndz., 06/11/2011 - 16:11Odpowiedz na opinię.Mycha: proxenia 16:11
Nie wiedziałam o tym. Dziękuję za informację.
Pozdrowienia.
Mycha (nv), ndz., 06/11/2011 - 16:42Odpowiedz na opinię.Inteligent
Na miano inteligent trzeba zapracować. Wykształcenie nie czyni człowieka inteligentem.
ivo Puławy (nv), ndz., 06/11/2011 - 07:38Odpowiedz na opinię.Tego się nie tworzy pracą!
Z tym się można urodzić lub nie.
Tak! wykształcenie nie czyni człowieka inteligentem.
frodo (nv), ndz., 06/11/2011 - 10:47Odpowiedz na opinię.Mycha: frodo 10:47
Mam identyczne zdanie i tak samo uważam. Zgadzam się z każdym słowem. Z tym się trzeba urodzić. Niektórzy znajomi mnie przekonywali i może mają rację, że pewne cechy można nabyć poprzez odpowiednie wychowanie, lecz ja sądzę, że konieczne są jednak określone predyspozycje. Czyli znowu cechy wrodzone.
Pozdrowienia niedzielne dla Wszystkich.
Mycha (nv), ndz., 06/11/2011 - 16:40Odpowiedz na opinię.Autor
Okazuje sie,że żaden naród nie jest odporny, że odpowiedno dobranymi srodkami propagandy, manipulacji, oddziaływania stałego na emocje można wywołać nienawiśc do dowolnie wybranej grupy osób.Tak przygotowani ludzie beda sami zabijać albo godzić sie aby inni zabijali tych znienawidzonych.Ja pamiętam czas po zabójstwie ks. Popiełuszki. Słyszałam podobnie nienawistne wypowiedzi np sam sobie był winien bo z ambony siał nienawiść. Propaganda ówczesnej telewizji, wypowiedzi J. Urbana też była skuteczna.Dziś przeciez robią to ci sami specjaliści J.Urban, Walter i przez nich wedukowani następcy. Zapomnielismy chyba już ilu Polaków pracowało w owczesnym aparacie przymusu, działało w ORMO, różnych organizacjach PRLowskich, ilu działało lub pracowało w organizacjach partyjnych, komitetach partyjnych od gminnych, powiatowych, wojewódzkich, aż po KC , w rządowych , partyjnych środkach masowego przekazu. Warto by było uzyskac, choć nie wiem skad , informację na ten temat. Przeciez z rodzinami to potężna armia ludzi. Oni nienawidzą wszystkiego co ma zwiazek z patriotyzmem, religia , wartościami konserwatywnymi, a przez to ludzi, którzy śmią sie do takich wartości odwoływać.
wanda (nv), sob., 05/11/2011 - 23:09Odpowiedz na opinię.Inżynierowie dusz wykonali swą brudną robote.
... G.W.no
van Soul (nv), sob., 05/11/2011 - 23:02Odpowiedz na opinię.Mycha: van Soul 23:02
Dokładnie. To polaryzacja. Wymysł komunistów wszech maści. Prowadząca do dezintegracji narodu. Bo właśnie do tego doprowadzić miała. Skutecznie. Stało się. Chęć większości Polaków by stać się Europejczykami dopełniła dzieła zniszczenia.
Pozdrowienia dla autora, Ciebie, Studentki i proxenii.
Mycha (nv), sob., 05/11/2011 - 23:11Odpowiedz na opinię.Do van Soula i do Mychy
Ładnych kilka lat czytywałam GW i Politykę (rózne firmy, ale ta sama ideologia). Najpierw ufnie, ale stopniowo obserwowałam, jak dokonują z czytelnikami czegos, co teraz kojarzy mi sie z wykładem KGB-owca, Jurija Biezmienowa, który uciekł na Zachód i nazwał się Thomas Shuman. Wykład zatytułowany "Jak zniszczyć państwo" (chyba z 1984 r.). Pewnie to oglądaliście.
Uważam, ze GW przewyższa swoją misternością tamte "staroświeckie" metody KGB. Nie chodzi mi tu o napuszczanie na kogokolwiek, tylko o zmienianie czytelnika w płytkiego pajaca, promowanie określonych zachowań, gustów itd. To tak bardzo ogólnie i niepełnie, bo opis zaobserwowanych przeze mnie działań nadawałby się na cały blog, a nie na małą notkę.
Też serdecznie pozdrawiam :-)
proxenia (nv), sob., 05/11/2011 - 23:51Odpowiedz na opinię.Do proxenia:
Bardzo słuszne, logiczne i racjonalne uwagi.
Też dokładnie tak to widzę i czuję.
Serdecznie pozdrawiam.
frodo (nv), ndz., 06/11/2011 - 10:52Odpowiedz na opinię.Mycha: proxenia 23:51
Produkcja chochołów, by tak rzec. Samej definicji się trzymając zaczyna się od kultury masowej. Ta doprowadza do polaryzacji. A ta do dezintegracji. Powtarzam się, wiem. Nie ma chyba lepszego określenia niż "inżynierowie dusz". Metoda wciąż ta sama i aktualna. Bardzo skuteczna. Czarna propaganda i prop.agit. Ale jednego nie zrozumiem chyba długo. Jak można w ciągu zaledwie 20 lat zrobić z mądrego narodu to co z niego zrobiono. Nie pojmuję tych zmian w umysłach. Teraz dopiero mi przyszło do głowy, że dawniej była tylko propaganda. Od 20 lat jest jeszcze mass-kultura. Może to połączenie dało ten efekt. I zapewne tak jest.
Mycha (nv), ndz., 06/11/2011 - 01:18Odpowiedz na opinię.Mycha i Inni! Pozdrawiam!
No ale ta "inżynieria" nie jest doskonała, skoro tu tyle Was jest. Stwórca dał każdemu rozum i wolną wolę. Jest trudność, niemożliwość korzystania z tych pięknych darów? Przecież nie trzeba mikroskopu elektronowego, by ujrzeć draństwo.
katamaraz (nv), ndz., 06/11/2011 - 21:38Odpowiedz na opinię.Dziwne to...
Ich metody są opracowane naukowo i jak widać skuteczne. Całe szczęście tylko częściowo skonfirmowane, a nie zweryfikowane. Też jestem naukowcem i czasem się zastanawiam, czy nie traktować tego jako sukces nauki, ale wtedy przypominam sobie, że to zaledwie częściowa konfirmacja.
Dziwny jest ten świat !!!
Andrzej_były_Gość (nv), sob., 05/11/2011 - 22:55Odpowiedz na opinię.Nauka
Nauka bez etyki może być strasznym wynalazkiem; przykładów historia dostarcza wystarczająco wiele. Nauka to narzędzie, jak nóż, można nim pokroić chleb i zarżnąć człowieka - dlatego etyka jest ważniejsza od nauki.
Gościu (nv), sob., 05/11/2011 - 23:29Odpowiedz na opinię.Tak, to jest przerażające !!!
I chyba tylko pozostaje się modlić, żeby straszliwa analogia nie powtórzyła się do końca.
Ja też się spotkałem z podobnymi reakcjami, w dodatku w rodzinie. Chyba tym bardziej bolesne. Ale pozostaje tylko wierzyć, że jakiś cud się zdarzy. Bo w przeciwnym wypadku lepiej chyba się zabierać z tego świata...
Andrzej_były_Gość (nv), sob., 05/11/2011 - 22:45Odpowiedz na opinię.Analogie
Na tę analogię do sytuacji w Niemczech hitlerowskich zwróciłam uwagę już jakiś czas temu. Jako na jeden z elementów faszyzmu w naszym kraju, czyli budzenie pogardy i nienawiści do pewnej grupy obywateli. Wtedy zabicie kogoś z tej grupy to nie morderstwo, tylko ot, jak packą w muchę.
Napisałam "jeden z elementów". Inny to popierane przez rząd bojówki. I te atakujące obrońców Krzyża, i Antifa napadająca w pociągu na kibiców, i ta sama Antifa atakująca bezkarnie Marsze Niepodległości.
Tych elementów znalazłoby się pewnie więcej, na razie wystarczy.
Antifa w tej sytuacji kojarzy mi się z Orwellem jeśli chodzi o nazewnictwo.
proxenia (nv), sob., 05/11/2011 - 22:35Odpowiedz na opinię.Studentka: To, że PO-wska część Polaków
uważa się za lepszych, jest faktem głoszonym i egzekwowanym od dawna, ale to skojarzenie z Hitlerowskimi Niemcami dopiero Pan mi uświadomił, a idąc dalej po tej myśli, gdyby Hitler narodził się w Polsce i prowadził tę samą politykę i tymi samymi metodami, to czy miałby ten sam odzew narodu. Widząc tę potworną nienawiść w twarzach i słowach wielu, nienawiść ślepą i niewytłumaczalną, zaczynam domniemywać, że różnice byłyby żadne. Czy ta myśl nie przeraża Pana!
Studentka: (nv), sob., 05/11/2011 - 22:23Odpowiedz na opinię.Nie rozumiem jak ludzie
Nie rozumiem jak ludzie wykształceni dają się nabrać na manipulację z TVN i GW i innych ,,przekaziorów'',czy ci ludzie uważający się za inteligencję nie
potrafią myśleć,używać własnego mózgu a nie gotowej papki?
Należałoby wprowadzić nową definicję inteligencji z podziałem na wykształconych i wykształciuchów.
Kropka (nv), ndz., 06/11/2011 - 01:16Odpowiedz na opinię.Podejrzewam...
..., że niebagatelną rolę w tym wszystkim odgrywa, podatność na manipulację. Podatność może być spowodowana niedostatkiem wiedzy, wpływami środowiska, cechami osobowościowymi i wieloma innymi czynnikami. Dlatego nie wszyscy ludzie poddają się "obróbce",
synergia 2010 (nv), ndz., 06/11/2011 - 19:15Odpowiedz na opinię.Wyksztalcenie...
nie ma z tym nic wspólnego. Kościół jest w tym najważniejszy, i dlatego oni tak z nim walczą. Kościół inspiruje do bycia człowiekiem, bez względu na wykształcenie.
TomUSA (nv), ndz., 06/11/2011 - 04:22Odpowiedz na opinię
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

08.11.2011 11:40

To nie mrzonki
Przykład ogłupiałego "przyjaciela" nie jest odosobiony. Wczoraj oglądałem program "Młodzież kontra" z jakimś tam zastępca Palikota. Na pytanie jednego z uczestnków - czy palikotowcy potępią ewentualne chamskie zachowanie się lewactwa które chce przeszkodzić legalnemu Marszowi Niepodległości w dniu 11 .11.2011 - odpowiedział że my nie pozwolimy aby w naszej stolicy jakieś prawicowe bojówki urządzały marsze. Pozostawiam to bez komentarza . Faszyzm w czystej formie zapukał do naszych drzwi a my udajemy że nas nie ma w domu
Oficer (nv), pon., 07/11/2011 - 07:55Odpowiedz na opinię.Nihil novi...
Stawianie znaków równości pomiędzy ludźmi inteligentnymi a tzw. "inteligencją" nie jest najlepszym pomysłem. Historia nie raz pokazała porażającą tępotę tej grupy społecznej. Amerykańscy "baby boomers", ich odpowiednicy z Sorbony, włoscy admiratorzy Dario Fo - to tylko kilka najbardziej znanych przykładów.
Myśli Pan, że Cohn-Benedit albo Barroso są inni? Ten pański "przyjaciel" nie jest groźny. To tylko dureń i niewolnik z urodzenia, tacy są zupełnie nieszkodliwi. Gorzej, gdy sfora takich kundli znjadzie sobie przywódcę, dzięki któremu poczują siłę stada. Albo gdy dostaną środki, które pozwolą im urzeczywistnić ich chore idee. Pol Pot, Che Guevara, Ho Shi Minh, Kim Ir Sen, Stalin, Mao - to był dopiero początek. Myślę, że Barroso, Shultz, Ashton czy Cohn-Benedit zakasują to całe towarzystwo. To oni będą tworzyć nowy obóz koncentracyjny pod nazwą "Unia Europojska" a tacy jak pański "przyjaciel" będą strażnikami w tym obozie.
Trzeba się opowiedzieć po jednej ze stron, ci, którzy będą bierni, zostaną pierwszymi ofiarami.
Bondaree (nv), ndz., 06/11/2011 - 22:03Odpowiedz na opinię.Mycha: Bondaree 22:03
Pełna zgoda. Najbardziej niebezpieczna jest "oświecona elita" i jej projekty, pomysły i plany. Większość rządzących Europą to komuniści wszech maści, tak jak piszesz. Zrealizowali swój "marsz przez instytucje". Cel osiągnęli.
Pozdrowienia dla Wszystkich znajomych.
Mycha (nv), ndz., 06/11/2011 - 23:03Odpowiedz na opinię.@Mycha
To już trwa od dawna. Platon, Campanella, Morus, Rousseau, Robespierre, Voltaire, Marks, Engels, Lenin, Hitler, Mao, Kim Ir Sen, Pol Pot, Che Guevara, Barroso. Jeszcze nigdy nie byli tak blisko osiągnięcia celu. Wkrótce wielki finał? A co dalej? Chyba nie dla wszystkich będzie to "dalej". O ile będzie jakieś "dalej".
Bondaree (nv), pon., 07/11/2011 - 00:58Odpowiedz na opinię.Mycha: Bondaree 00:58
Tak, wiem, znam tych 'projektantów' i 'architektów' wszystkich. I te ich utopie. Tylko sowieckim komunistom i niemieckim socjalistom udało się zrealizować swoje plany. Częściowo. Na krótko. Ale z milionami trupów. Obecnie tylko komunizm mutuje. Przeobraża się. Przemienia w lewactwo. Bardzo radykalne. Sam wiesz. Wszystko na bazie starego marksizmu. Na tym najbardziej wzorują się. Nowa lewica, nowy człowiek, nowe prawa człowieka, nowy świat. Wspaniały niby, tak. I na czele oświeceńcy. Jak zawsze. Filozofowie, klerkowie, humaniści, intelektualiści. Nie wiem jak ich nazywano wcześniej.
Nie martw się. Zawsze jest jakieś 'dalej'. Powiem Ci najgłupszą chyba rzecz pod Słońcem. Jakoś to będzie. Nie damy się. Są blisko wyznaczonego celu. Ale jeszcze go nie osiągnęli. Euro-lud już trochę buntuje się. A my sobie dalej pożyjemy. Do końca. Naszego lub ich.
Pozdrowienia.
Mycha (nv), pon., 07/11/2011 - 01:25Odpowiedz na opinię.Mycha, Bondaree!
Ja jestem w stanie myslec tylko rano! Potem sie juz tylko wzoruje!
Dlatego do Waszych rozwazan dokladam cegielke. Spinoza i Kartezjusz juz tez mieli koncepcje narodu bez "TEGO" z gory! Wychodzili z zalozenia, ze czlowiek moze sam sobie byc bogiem, a swiat mozna objac ludzkim rozumem, bez uciekania sie do metafizyki, duchowosci i uczuc w ogole!
Takie "zateizowanie" spoleczenstw zostalo po mistrzowsku zrealizowane przez komunizm, ale apogeum osiagnely idee lewackie! Te wykluczyly koniecznosc odwolania sie do doswiadczen historycznych, filozoficznego analizowania emocjonalnego zycia czlowieka. Pozostala nieograniczona wolnosc, juz John Lennon wolal, Boga nie ma, tylko my i natura na nasze uslugi!
Zycie w komunach i wolna milosc, to juz byly narowy, ktore sobie tamto pokolenie jako rozrywke wymyslilo, ale poczucie wyzszosci wobec inaczej myslacych wlasnie wtedy sie rozpowszechnilo.
Ale paradoksalnie, wlasnie lewactwo dzis chce uczyc nas, tradycjonalistow i konserwatystow, rownosci i tolerancji dla wszelkich dewiacji!
Takie rozumienie swiata prowadzi do samozaglady narodow, co przepowiada profesor Sorbony, Claude Polin.
Obserwujac obecne kryzysy finansowe i moralne, chyba cos w tej diagnozie sie zgadza. Sadze, ze nie dojdzie do walk ideologow, ale staniemy przed wyborem: powrot do wartosci etycznych , by ratowac osobowosc i znaczenie czlowieka, albo - niekontrolowany zjazd w nicosc.
Pozdrawiam Was oboje!
Szamanka (nv), pon., 07/11/2011 - 08:15Odpowiedz na opinię.Panie Krzysztofie!!! Pozdrawiam!!!
No to ja tym małym kamyczkiem do tego ogrodu dużego. Może z procy pasterskiej? Jan Kochanowski napisał jakiś czas temu: "Po tym zdarzeniu nową przypowieść Polak sobie kupi, że i przed szkodą i po szkodzie głupi". Co było póżniej? "Chyba" wiemy???? W XVIII wieku Niemcy "skumali" się z Rosją i "załatwili" Polskę. Charakterystyczne!!! Gdy dostali baty od Kaprala, Księstwo Warszawskie w porozumieniu z Carem utworzono z zaborów: pruskiego i austriackiego. Rosyjskiego zaboru "nie ruszono"? W 1830 roku, gdy armia carska dostawała baty pomogli Niemcy. Leninowi też pomogli, tylko, że to ich nie uchroniło od lania totalnego. Znowu poszukali sprzymierzeńca "sprawdzonego"? Wcześniej i w 1939 roku zrobili "dobry interes". "Skala osiągnięć" tego partnerstwa jest "przeogromna". Nie napiszę tu jakie mam zdanie o Niemcach. O Rosji też. Oceniając konsekwencje. Martwi mnie co innego-los Polski, a tym samym moich dzieci, wnuków. Czym skończy się to porozumienie dwóch najważniejszych potworów w Europie. "Środki są bardzo nowoczesne" dla urozmaicenia życia. Coś zdaje mi się, że nie będzie nudno. Na mój rozum:podłożem tych jatek w Europie były problemy gospodarcze.
katamaraz (nv), ndz., 06/11/2011 - 20:48Odpowiedz na opinię.nie martw się
Rosja graniczy z Chinami a oni są potęgą
Gość (nv), ndz., 06/11/2011 - 23:46Odpowiedz na opinię.inteligent
A czy ten inteligent to nie sewer blumsztajnłajno z G.wna, faszystowski gwizdek, przedstawiciel kloaki szechteropodobnych, których ojcowie i dziadkowie pomagali mordować polskich patriotów. Nic dziwnego, że dzisiaj organizują antypolskie prowokacje korzystając ze wsparcia niemieckich nazistów i faszystowskich kłamców w rodzaju cohn bandita z Parlamentu Europejskiego, nazigrossów itd. Pytanie do ambasadora Republiki Niemiec w Warszawie. Dlaczego rząd niemiecki wspiera antypolskie prowokacje organizowane przez antypolską gazetę zwaną popularnie G.Wnem.
kris przybysz (nv), ndz., 06/11/2011 - 20:41Odpowiedz na opinię.To horror
Panie Pasierbowicz!I to był Pana kumpel? Radzę zgubic numer telefonu.Ten ktoś chyba pomylił dni.Bolszewia obchodziła swoje święto kilka dni wcześniej.Uważam też,że tylko w trzeciej RP jest możliwe,aby wnukowie tych, którzy nieśli zagładę ludzkości,mogli bezkarnie przeszkadzac nam w obchodach Dnia Odzyskania Niepodległości. To już nie jest kwestia smaku to barbarzyństwo.Kiedyś towarzysze zabraniali obchodów, dzisiaj świętują i już na pewno uważają,że to ich święto od zawsze. Już widzę jak te wszystkie przefarbowane lisy biegają po Warszawie i po Pałacu Namiestnikowskim w pełnej krasie biało-czerwonych kotylionów.Przewodzi Nałęcz. Dobrze,że jest awiomarin.Wyjaśniam, to taki lek delikatnie mówiąc przeciw nudnościom.
pola (nv), ndz., 06/11/2011 - 20:15Odpowiedz na opinię.Jeszcze tylko poezji brak, wiec dopisze.
Napisano juz niemal wszystko, tylko wiersza potrzebe widze.
"Sidla
mozna
nad dolami
strzalem w potylice
mozna tez zastawic sidla
z mgly i komend w jezyku szympansow
na oochraniana
przez tak liczne wieki"
I jeszcze jeden.
"Narod
Mysl narodzie
o swobodzie
nie daj sie oglupic.
Zwykle latwo sie zaprzedac
i trudno wykupic.
Powiedz:jestem, powiedz:sprawdzam
za i przeciw licze.
I trwam przy czyms, i czyms gardze
by czyms moc sie szczycic.
Po owocach ich poznacie
i w dolinie ciemnej.
Zycie moje,badz ofiara
nie calkiem daremna.
Powiedz:jestem, powiedz:sprawdzam
daj sie Bogu zbawic.
Zeby diabel zwiesc cie nie mogl
ni ruski oszwabic."
Oba wiersze sa autorstwa Miroslawa Wozniaka.
Pozdrawiam serdecznie i gratuluje tekstu.
Szamanka (nv), ndz., 06/11/2011 - 18:14Odpowiedz na opinię.Uebermensch aus POlen.
Szanowny Panie Profesorze,
Rozglądam się wokół siebie z coraz większym zdziwieniem i nie ukrywam przerażeniem. W globalnym świecie, gdzie każda bardziej wzniosła myśl jest wyszydzana, gdzie liczy się zysk ponad wszystko, gdzie człowiek znaczy niewiele, ten człowiek nie zdaje sobie sprawy, ze został skazany na zagładę. Czerpie jeszcze z kupowanych na kredyt dóbr, ale toczy sie po równi pochyłej z coraz większą szybkością. Zachodzę w głowę dlaczego tak niewielu zdaje sobie z tego sprawę. Przecież sa socjologowie, psycholodzy, historycy, ekonomiści choćby którzy jako pierwsi powinni widzieć symptomy katastrofy. Z góry przepraszam za porównanie, ale w chlewie tez widać radośnie kwiczące na widok "gospodzarza" z pełnym wiadrem, świnie. Do takiej roli pozwalają się sprowadzać ludzie. Z własnej woli, ale czy świadomie? Jeśli "gospodarz" wmówi im , ze pójście na rzeż jest wyznacznikiem ich lepszego statusu w stadzie to będą głośniejsze niż te wystraszone, skulone w kacie, przerażone okropnym losem jaki im zgotowano. Francuski folozof epoki oswiecenia ujął to tak:
"Ludzie są zaiste dziwaczni, bardziej cenią sobie swoje mniemanie niż rzeczywistość". Pisałem wielokrotnie, ze jako społeczeństwo, dla świętego spokoju i pełnej michy , własnych interesów i rozpychania się łokciami dla siebie i pod siebie, sprzedaliśmy wolną wolę, duszę i przyszłość naszych dzieci. Mój bliski znajomy, człowiek wykształcony, wykładowca kształcący młodzież w naukach, w których empatia jest rzeczą konieczną- bo leczenie ludzi tego wymaga, oświadczył mi ostatnio, że głosował na typa ze świńskim ryjem ( tak jakoś na świńskie analogie mi się zebrało) bo: kreatywny i chce ruszyć z posad bryłę świata ( nie żartuję, tylko z grubsza cytuje). Zdębiałem jak Pan przy tym telefonie, bo lata świetlne temu tłumaczył mi z żarem w oku jak ważna jest dla ludzi TRADYCJA. Jak tu nie wierzyć w teorie spisku "gospodarza" prowadzące na rzez bezrozumne stado?
Za moim ulubionym filozofem Monteskiuszem powiem:
"Kiedy się chce władać jedynie obawa ... plonem będzie nienawiść."
Pozdrawiam serdecznie C
cogito (nv), ndz., 06/11/2011 - 16:26Odpowiedz na opinię.motto niemieckich bojówkarzy:
11 listopada jedź do Polski, twój dziadek już tam był
Helmut1984 (nv), ndz., 06/11/2011 - 13:12Odpowiedz na opinię.Zachowanie...
...przeciwników PIS-u przypomina mi zachowanie psa Pawłowa. Psina w reakcji na obojętny bodziec zaczynała się ślinić, chociaż nie miała przed sobą miski z żarciem. Część ludzi(?)ma tak zmanipulowane mózgi, że na dźwięk słowa "PIS", dostaje ataku furii. Może ich centra mózgowe zostały przerobione za pomocą permanentnie działających bodźców podprogowych? Jak wytłumaczyć zachowanie wykształconego osobnika, który nie jest zdolny do opanowania własnych reakcji? Na sygnał słuchowy zaczyna ziać nienawiścią! W innych sytuacjach jest spokojnym, opiekuńczym a nawet miłym człowiekiem. Spotkała mnie wątpliwa przyjemność zetknięcia się z takim nieszczęśnikiem gdy spacerował po parku z uroczą wnusią i zatrzymał się nad stawem z kaczkami...Jemu nawet kaczka kojarzyła się jednoznacznie!!! Co ciekawe, podczas "ataku" zmieniła mu się nawet fizjonomia - poczerwieniał na twarzy, syczał i dyszał a obok stało niczego nie rozumiejące z tej sytuacji dziecko. Kto i co zrobił tym ludziom z ich z mózgami?
synergia 2010 (nv), ndz., 06/11/2011 - 11:31Odpowiedz na opinię.Wykształcenie
Wykształcenie nabywa się na uczelni ale rozum daje Pan Bóg
Gość (nv), ndz., 06/11/2011 - 23:49Odpowiedz na opinię.germania, germania?
Nie będę się rozwodził, przeanalizuję krótko wyniki ostatnich wyborów: - 16 milionów nie poszło do wyborów, i co?, czy to głupki, nie oni doskonale przeczuli, że niech uczestniczą ci którzy spaprali, - po drugie, ja widzę w swoim środowisku, kto "platformy wydobywczej", otóż to koniunkturaliści, lepią się tam, gdzie może być interes. Takim przykładem jest "gowiniątko", przecież on ma sprawy finansowe nieuregulowane i to też dowodzi o koniunkturaliźmie, on wie, że w tym "gnoju" krzywda go nie spotka. A co do problemu 16 milionów - to jest to co powiedział dzisiaj tj. 5.11.2011r Pan Antoni Macierewicz, "musimy trafić do miast, miasteczek, wsi, osiedli i na każdą klatkę schodową", tam musimy mieć myślących po POLSKU.
marian (nv), ndz., 06/11/2011 - 10:18Odpowiedz na opinię.Niestety jest zbyt dużo nienawiści w Polakach.
Pragnę się z Państwem podzielić pewnym wydarzeniem, które miało miejsce 1.listopada w autobusie jadącym na cmentarz.Rozmawiały sobie kobiety na temat ładnego wyglądu naszego miejskiego rynku.W pewnym momencie podretuszowana staruszka ( przyznała się z dumą, że dobiega 80-ki)zaczęła swoje wywody ile dobrego robi PO. Zaczęła wyzywać ludzi , którzy głosowali na PiS od idiotów.Ja głosowałam na PiS ale te słowa podretuszowanej staruszki mnie nie obraziły a wręcz odwrotnie, utwierdziły mnie w słuszności mojego wyboru.Zauważyłam,że mam za co dziękować moim zmarłym Rodzicom:za swój pogląd na świat( media nie są w stanie narzucić mi swoich poglądów,bo wykorzystuję swój rozum)i za to , że nie ma we mnie nienawiści(chociaż nie akceptuję PO ).A staruszka mimo podeszłego wieku niestety nigdy nie wykorzystała prawidłowo swojego rozumu.
Zofia (nv), ndz., 06/11/2011 - 08:33Odpowiedz na opinię."Inteligent, którego zna pół stolicy."
He he he ...
Chyba za dużo Was jest, ludzi udających inteligentów.
http://www.sfora.pl/Pols…...
A jak dzicy się wkurzą i ustanowią "Rok zerowy"?
http://pl.wikipedia.org/…...
"zabijano nawet za sam fakt posiadania okularów lub zbyt delikatnych dłoni"
Czy temu gościowi z pańskiej opowieści nie należy się resocjalizacja biologiczna?
Dół z głodnym krokodylem ...
Hermenegilde Panzerfaust (nv), ndz., 06/11/2011 - 08:25Odpowiedz na opinię.Nienawiść
Kilka tygodni przed wyborami pojechałem jak zwykle na wieś, do mojego zacisza w okolicy Nałęczowa. Przyszedł do mnie sąsiad zza drogi (na stałe mieszkaniec Lublina. Przemiły człowiek. Od słowa do słowa doszło do rozmowy politycznej. Gdy się dowiedział, że będziemy głosowali na Kaczora to zwymyślał nas od popieprzonych debili. Krzyczał jeszcze z drogi. Człowiek wykształcony, magister inżynier, emeryt. Ocenę pozostawiam czytającym
ivo Puławy (nv), ndz., 06/11/2011 - 07:33Odpowiedz na opinię.Mgr.Inż. czlowiek wyksztalcony ?
Dlaczego Pan nazywa tego pana człowiekiem wyksztalconym.Czy Pan rozmawial z nim na rózne tematy w zakresie nauk humanistycznych,o sztuce,przyrodzie,o znanych i uznanych autorach itp Wg. mnie ten kto ukończył jakąś uczelnie techniczną to uzyskał wiedzę o zawodzie który będzie wykonywał i nic więcej.To jest rzemieślnik ,który tym sie rózni od robotnika,że nie wykonuje pracy rekami .Znałem takiego inzyniera,który zamiast stricte mówił stricto,a zamiast sensu stricto mówil sensu stricte ,a na zwróconą mu uwagę odpwiedział,ze nie widzi w tym żadnej różnicy i można mówić tak i tak.
Gość (nv), ndz., 06/11/2011 - 21:50Odpowiedz na opinię.to sa skutki
To są skutki rządów Po i PSL którzy podzielili społeczeństwo
Gość (nv), ndz., 06/11/2011 - 23:59Odpowiedz na opinię.P.S.
Ma coś do ukrycia ze swojej przeszłości?
ivo Puławy (nv), ndz., 06/11/2011 - 10:03Odpowiedz na opinię.Myślę, ze nie
Po prostu naoglądał się telewizji.
proxenia (nv), ndz., 06/11/2011 - 15:57Odpowiedz na opinię.DEUTSCHLAND, DEUTSCHLAND
Ten Pański znajomy Panie Profesorze musi to być jakaś komusza gnida, co "ją" zna połowa stolicy. Domniemywam, że to szanowany profesorek esbeczek. Szczucie jednych rodaków na innych doskonale wychodzi partii władzy i nie tylko... Analogia z hitleryzmem trafna. Pozdrawiam.
Brachol (nv), ndz., 06/11/2011 - 01:43Odpowiedz na opinię.Przerazajace ale
Przerazajace ale prawdziwe...ja tez u wielu swoich znajomych to zaobserwowalem, co gorsza wielu z nich uwaza sie za wielkich patriotow, ja nie uwazam bynajmniej ze Pisowskosc jest rownoznaczna z patriotyzmem, ale z wyjatkiem kilku zyjacych komunistycznych zbrodniarzy ja nie mam podobnych uczuc do zadnej innej grupy Polakow.
Lysy (nv), ndz., 06/11/2011 - 01:38Odpowiedz na opinię.Ciekawy
Jest to niewątpliwie sprawa alarmująca zdrową część społeczeństwa Polski jak i całego zdrowego jeszcze świata .Nie należy przy tym wpadać w panikę , to tacy jak Pana profesora znajomi i nasi , moi o poglądach ,,dorżnąć watahy PIS '' są warci aby dokonało się to na nich czego życzą innym .Pewnie tajemnicą tego jest głębsza analiza przeszłości naszego kraju POLSKI , najbliższych sąsiadów z prawa i lewa jak i krajów zamorskich z ich małymi , acz decydującymi grupami jak to dzisiaj się określa ,, lobbyści '' lub ,, kreatorzy '' .Brak jak dotąd opracowań np. kto wykreował Lenina i rozwijającą się nieuchronnie rewolucję ,przeniósł z Niemiec do Rosji ,wysyłając wraz z nim parę wagonów złota na rozwój tej rewolucji .Bo jak wiadomo sam Lenin po znalezieniu się w początkowym wirze rewolucji uciekł bodajże do Finlandii z przerażenia , ale ktoś przywołał go do porządku i Lenin powrócił na wyznaczone mu miejsce .
Brak również rzetelnej analizy kto wykreował nazizm i Hitlera w Niemczech ,chociaż ostatnio jeden z profesorów niemieckich nieśmiało na podstawie procesu w Norymberdze i materiałów utajnionych przed opinią publiczną z tego procesu ,próbuje wysyłać w świat sygnały .
Wreszcie brak rzetelnej analizy zbrodni komunistów w Polsce , co dało by myślącym jasny pogląd czym jest komunizm i kim są komuniści ( wrogami Polski bo ich władze nie są w Polsce ,a Polska to ich wróg ) przez blokowanie prac Instytutu Pamięci Narodowej i próbą wyprowadzenia w ,,pole '' jego dotychczasowych osiągnięć ,przez spowodowanie Katastrofy pod Smoleńskiem i obecne matactwo kacyków rządu w Polsce.
Pewnie jest jeszcze wiele tematów tajemniczych .
Wykreowanie Putina na nowego cara (a przecież Putin to tylko ostatnio słyszałem że pułkownik ,a w KGB było wielu generałów ) Wobec tego nasuwa się pytanie kto jest jego prawdziwym kreatorem?
Ale wystarczy powyżej przytoczone pytania zbliżyć do siebie ,to można zauważyć zbieżność ze współczesnymi wydarzeniami ,
- ataki finansowe w celu upodlenia i zniewolenia narodów ,przez pompowanie do prywatnych banków ostatniego grosza wyrywanego z kieszeni najbiedniejszych .
-forsowanie za wszelką cenę przez kanclerz Niemiec i Sarkozego programów pomocowych ,ale tu nasuwa się pytanie ? Dla kogo ? Dla państw ,które zostały zamotane przez podstępne korporacje finansowe ,czy dla tych korporacji hien .
-forsowanie polityki współpracy z Rosją
-,,,gazociąg blokujący rozwój portów Polski'' (były kanclerz Niemiec )
-umowa gazowa z Rosją a dokładnie z mafią Putina
-milczenie i przeinaczanie faktów katastrofy smoleńskiej przez niemiecką propagandę (upubliczniają oficjalne kłamliwe komunikaty Anodiny i naszego Tuska poklepując go po plecach ).
-forsowanie przez Merkel polityki ,,mittel Europa ''
-zanik przemysłu w Polsce ,likwidacja portów w majestacie prawa unijnego .
-utrzymywanie bojówkarzy w Niemczech
-tworzenie partii zielonych (finansowanych w większości przez tajne służby Putina
-tworzenie państwa Europa
-Komorowski odznacza kogo? I w czyim interesie ? (rzekomy katolik podjął za namową doradców walkę z krzyżem i wartościami tradycji katolickich i patriotycznych)
Wiele wątków dotyczących poruszonych tematów , a w nich spraw można znaleźć na blogach w internecie ,ale czy są prawdziwe ,bo nawet niektóre opracowania naukowe mają wątpliwą wartość .Jedno jest pocieszające że jest coraz to więcej zdrowo myślącej części naszej Polski
,również tej młodej generacji . .Niepokojące jest tylko to że każdy chce po swojemu .
Podróżując po Europie ,gdzie można spotkać różnych ludzi z wielu krajów całego świata , wsłuchuję się w przypadkowe rozmowy i zaskakuje mnie zbieżność poglądów z moimi .Czasami wdaję się w te rozmowy pytając wprost o interesujące sprawy ,odpowiedzi są zaskakująco optymistyczne .
Jest nadzieja .
ja (nv), ndz., 06/11/2011 - 00:56Odpowiedz na opinię.Norymberga.
Wydaje się nam, że był tylko jeden proces w Norymberdze, na którym osądzono zbrodniarzy. Mało kto wie, że procesów było aż sześć. Sądzono również szefów kartelu farmaceutyczno- chemiczno- naftowego, bez pomocy którego Hitler nie mógłby zacząć i prowadzić wojny. Rzecz w tym, że materiały z tych procesów utajniono i trzeba było około 10 lat poszukiwań, aby do nich dotrzeć. A kiedy ujrzały już światło dziennie, wprawiły poszukiwaczy w osłupienie! Okazało się bowiem, że dawni szefowie, po odsiadkach, dalej są szefami w firmie, do tego aktywnymi politycznie! Promotorzy Tante Angeli to ludzie związani z owym kartelem. Aby nie być gołosłownym - były kanclerz Helmut Kohl, to również były pracownik tego kartelu!!! Warto wysłuchać wykładu na youtube: Dr Rath- kartel farmaceutyczny. Wykład jest 4-częściowy, ale opłaca się być cierpliwym. Ta wiedza poraża!
synergia 2010 (nv), ndz., 06/11/2011 - 11:05Odpowiedz na opinię.najsmieszniesze, a moze najsmutniejsze jest to im ciezsze ....
baty spadaja na ich d... tym glosniej wyja za POlszewia !
Mam tez takich z wypranymi do cna mozgami we wlasnej rodzinie w kraju.
Zbyszek, Kanada (nv), ndz., 06/11/2011 - 00:04Odpowiedz na opinię.Mycha: Zbyszek, Kanada 00:04
Ja, choć to może nie bardzo pasuje, ale innej nazwy chyba jeszcze na to nie ma, nazywam do lat "syndromem sztokholmskim". I coś mi się zdaje, że te mędrki socjologiczne, robiący za dyżurnych w przekaziorach, powinni w końcu jakąś nazwę wymyślić. Ale może nie chcą. A może się dopiero zastanawiają. A może już wiedzą. Ale że tak nie jest tylko udają.
Mycha (nv), ndz., 06/11/2011 - 01:43Odpowiedz na opinię.Gdy rozum śpi...
Ciekawe, że w podobnych nienawistnych ocenach celują doły społeczne i ludzie uważający się dziś za inteligentów - ekstrema się przyciągają!? Coś chyba nie tak z tymi naszymi inteligentami.
Tomcio (nv), sob., 05/11/2011 - 23:32Odpowiedz na opinię
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

08.11.2011 11:52

Szanowni Państwo,
Ponieważ tekst wczoraj zniknął, udało mi się go odzyskać i skopiować wraz z Waszymi komentarzami.
Wyszło jak wyszło, ale dobre i to.
Teraz już można dalej dodawać komentarze według normalnej procedury.
Przepraszam za niedogodność, ale to nie moja wina, że tekst zniknął lecz personelu obsługującego  portal.
Obsługa portalu przerzuciła przedwczoraj tekst oryginalny do opcji "Dyskusja dnia", po czym następnego dnia nie wrzuciła go na swoje miejsce.
Pozdrawiam Państwa serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
Domyślny avatar

UPS

08.11.2011 13:21

Zacząłem zastanawiać się czy bardziej niebezpieczny jest pożyteczny idiota, czy świadomy swego działania hipokryta. Doszedłem do wniosku, że ani jeden ani drugi. Spotykamy się z jeszcze jedną kategorią osobowości. Nazywam ich osobnikami nawróconymi na kłamstwo. Są to indywidua, które żyjąc przez zbyt długi okres w kłamstwie, tak nim przesiąknęli, że stało się dla nich objawioną prawdą. W skrajnych przypadkach ocena rzeczywistości sprowadza się u nich do stwierdzenia „prawda to ja”. Ich szare komórki zastępowane są rozrastającym się coraz bardziej ego, którego należy bronić za wszelką cenę i wszelkimi metodami. Są to ludzie skazani za życia na wieczne potępienie, tkwiący w stworzonym przez siebie i na swój użytek ziemskim piekle samouwielbienia. Ich ego działa jak czarna dziura pochłaniająca coraz więcej otaczającej ich rzeczywistości .
Domyślny avatar

zet

08.11.2011 15:09

Nie tylko się boją,ale oni rzeczywiście uwierzyli w wyższość PO nad PIS.No bo można udawać w pracy,sklepie czy towarzystwie,że jest się za PO,ale mogli by zaprzeczyć anonimowo podczas wyborów.Przy urnach nikt ich nie kontroluje. Mam wrażenie,że Tusk jako historyk przestudiował dokładnie jeden życiorys ,a nawet nauczył się go stosować.
Domyślny avatar

crb

08.11.2011 15:47

Niestety lewackie organizacje coraz prężniej działają i się na wzajem wspierają. Mamią ludzi "wolnościowymi i postępowymi" hasłami. Analogie jak najbardziej występują! Brak szacunku dla drugiego człowieka, dla wartości narodowych, oraz bzdurne wywyższanie się, pycha! Niestety zabiegani ludzie nie mają czasu bądź ochoty głębiej zastanowić się nad przesłaniem i postawami danych organizacji. Samym łykając każde kłamstwo pod przykrywką postępowości. Tragizm. Nie za to ginęli nasi ojcowie i dziadkowie. Nie tak powinni oddawać im szacunek - szczując na drugiego, dzielić społeczeństwo w dniu CHWAŁY.
Domyślny avatar

Michael5

08.11.2011 17:51

Panie Profesorze, Ten przykład, przerażający, ale jakże wymowny zdaje się dowodzić, że zło, jeśli nie napotka na zdecydowany opór zaczyna rozrastać się w ludzkich sercach i niszczyć je. I tego zdecydowanego oporu wobec pogardy i nienawiści zabrakło w naszym kraju. Po pierwsze chciałbym zapytać - gdzie byli hierarchowie kościelni? Gdzie był kardynał Stanisław Dziwisz, arcybiskup Kazimierz Nycz, gdy jeszcze przed tragedią w Smoleńsku nasz prezydent był notorycznie obrażany, lżony, gdy niemal bez ogródek życzono mu śmierci? Dlaczego żaden z kardynałów wyraźnie i głośno, w świetle jupiterów nie powiedział: "Wstyd i hańba obrażać prezydenta!". Dlaczego Kościół w Polsce, reprezentowany przez najwyższych hierarchów oficjalnie nie poparł zaproponowanej przez PiS tzw. "deklaracji łódzkiej" po zamordowaniu Marka Rosiaka? Dlaczego??? Brakuje nam osoby formatu Jana Pawła II lub kard. Stefana Wyszyńskiego, który "wsłuchałby się w serce narodu", a nie w głos Adama Michnika. Uważam, że jeżeli słyszymy jakieś naprawdę brutalne teksty, to powinniśmy (oczywiście w granicach zdrowego rozsądku i bezpieczeństwa) ostro reagować - "czy Ty, człowieku w ogóle zdajesz sobie sprawę z tego, co mówisz?". Tak naprawdę słowa człowieka, które Pan Profesor przytoczył: „co prawda wygraliśmy wybory, ale wciąż nie mogę się pogodzić się z myślą, że tej pisowskiej swołoczy nikt jeszcze nie dorżnął”. Zamieńmy słowo "pisowskiej" na "żydowskiej". I witamy w III Rzeszy! Myślę, że warto niektórym, zwłaszcza tym "tolerancyjnym", dobitnie przypominać.
Domyślny avatar

Widz

08.11.2011 19:28

Z niemieckimi lewakami. Czy zaprosil ich na 11 listopada do Warszawy? Wyglada na to ze tak.
Domyślny avatar

Gość

08.11.2011 19:33

Szanowny Panie Zeby daleko szukać kiedyś spotkaliśmy sie u naszej wspólnej kolezanki radiolog i jej męża - dla niej Pański i czy mój sposób myślenia świadczy o conajmniej glupocie oni są zakochani w PO i nienawidzą PIS czy prawicy
Domyślny avatar

Emigrant

08.11.2011 19:53

Szanowny Panie Profesorze! Pozwalam sobie zapytać czy już czas chwycić za broń i waczyć i imię imponderabiliów? Jeszcze Polska nie zginęła póki my żyjemy!
Domyślny avatar

Kaktus

08.11.2011 20:46

Mam tylko jedno pytanie.Kto tak naprawde nawoluje do nienawisci?Czy potrzebna jest nam niemiecka "pomoc".Ile Polski zostalo jeszcze w Polsce?
Domyślny avatar

lem

08.11.2011 23:25

Tytuł notki przypomniał mi, perypetie dwóch polskich urwisów w czasie II Wojny światowej. Tą komiksową bajkę kupili mi Rodzice tuż po wojnie. Przytoczę jej wstępny fragmęt..." Grzmią głośniki megafonów przez eteru głosząc fale, nigdy Polski już nie będzie, Deutchland...Deutchland uber ales ! Wicek z Wackiem widząc taki jubel, uroczystość uczcił gwizdkiem, a gdy chcieli ich zatrzymać, nogi za pas i po wszystkiem..." Dziś dzieci wynaradawia się "karmiąc" ich różnymi "shrekami"..."Harrym Poterem" i temu podobnymi grami komputerowymi, nie ma pięknych komiksów opartych na historii Polski, na powieściach Kraszewskiego...Sienkiewicza ...Prusa. Mamy przebogatą literaturę narodową, czy naprawdę nie ma autorów, którzy nie potrafiliby stworzyć ciekawych wydawnictw komilsowych dla naszych milusińskich ? Lata dziecięce to okres, kiedy umysł człowieka najbardziej jest chłonny i "pamiętliwy" do końca jego żywota. Czy nie warto zadbać o tych małych Polaków ? Autora notki przepraszam, że nie na temat...ale takie skojarzenia mnie dopadły. Pozdrawiam
Domyślny avatar

WJD

09.11.2011 00:01

Na terenie Polski od 72 lat próbuje się rozmaitymi metodami socjalistycznymi budować państwo w oparciu o niewolników. Państwo zbudować na niewolnikach się co prawda da, ale o tym, aby było to państwo niepodległe nie ma nawet co i marzyć, bo to jest logiczna wewnętrzna sprzeczność. Niewolnicy nigdy nie zbudują państwa niepodległego. Polska to nie tylko ziemia ale i zbiorowość ludzka. Jeśli znaczną większość tej zbiorowości stanowią niewolnicy, to niepodległości nie będzie. Pierwsza rzecz, to potrzebna wewnętrzna i zewnętrzna wolność jednostki ograniczona jedynie wolnością innych jednostek. Najpierw należy przywrócić ludziom wolność. Muszą sami o sobie zacząć decydować w swoim życiu w maksymalnym dostępnym zakresie. Nikt nie obiecuje, że wolność jest łatwa. Muszą nauczyć się oszczędzać na starość a nie wyłudzać przemocą czy podstępem pieniądze od innych. Jeśli zamiast zaoszczędzić przepiją a nie wychowają i to dobrze licznych potomków, to w następstwie ich emerytalne życie pod mostem będzie dobrą lekcja dla ewentualnych chętnych naśladowców.. Muszą sami nauczyć się na własną odpowiedzialność kupować wszelkie lekarstwa w aptece i uważać aby nie spożyć trucizny. Muszą sami zadecydować co chcą kupić, gdzie mieszkać, kim zostać. Muszą sami zadecydować jak myśleć. Muszą odpowiadać za życie swoje, swoich rodzin, muszą wreszcie zacząć sami decydować o swoich dzieciach, gdzie te się mają uczyć i czego się mają uczyć i kto ma je uczyć. Muszą nauczyć się żyć sami - bez milionowego stada darmozjadów na pozorowanych stanowiskach pracy-urzędników i innych chętnych nianiek. Muszą też sami nauczyć się ścielić swoje łóżko. Są takie rzeczy, których w pojedynkę jednostka nie zrobi: nie obroni Ojczyzny przed zbrojną przemocą wewnętrzną czy zewnętrzną. Ale pozostałe rzeczy jednostka zrobi. Ustrój socjalistyczny jest ustrojem niewolniczym. Dlatego jest i zawsze będzie całkowicie niewydolny gospodarczo i będzie rodził kryzys gospodarczy za kryzysem. Ale o stokroć jeszcze więcej szkód robi na polu moralnym, bo przyzwyczaja ludzi, że to jest norma gdy odbierają im wolność decydowania o swoim życiu. Uczy i zniewala do kradzieży, życia na cudzy koszt, nieróbstwa, oducza zdrowego ryzyka i zdrowego rozsądku, niszczy kreatywność jednostek, w ogóle niszczy indywidualizm jednostki a premiuje masowość /gdzie: "jednostka niczym masa wszystkim"/. W niewolniczym ustroju o jednostce stanowi jej właściciel. W niewolniczym państwie o jednostce stanowi państwo za pośrednictwem płatnych sługusów - najpierw stad polityków a następnie poddanych politykom - armii urzędników. Wolny człowiek ma prawo chcieć czegoś i ma prawo potem zapłacić za skutki tego czegoś - chcącemu nie dzieje się krzywda. Żeby być wolnym człowiekiem, trzeba mieć jednak oprócz prawa do wolności jednostki zagwarantowane prawo do życia od poczęcia do naturalnej śmierci - oczywiście to dotyczy ludzi niewinnych - oraz prawo do własności. Jeśli uda się kiedyś doprowadzić w Polsce do respektowania przez większość zbiorowości tych powyżej wymienionych praw naturalnych, to wówczas będzie dopiero można zacząć budować niepodległą. A póki co, w oparciu o niewolników, można co najwyżej stworzyć - nie oszukujmy się - pozory państwa niepodległego, które będzie nadal państwem totalitarnym /chociaż być może suwerennym i demokratycznym/. Mówił o tej groźbie demokratycznego totalitaryzmu Jan Paweł II, ale kto go tam słuchał. Bili mu brawo i nie słuchali, wszystko zapomnieli i dlatego niczego nie zrozumieli. I nadal nie rozumieją. Dla mnie próba zbudowania dobrobytu na cudzej krzywdzie, okradaniu bliźnich, żebraninie z UE, kłamstwie, obłudzie i ochlokracji, to kuriozum. A piramidalnym kuriozum jest już próba budowy niepodległej opartej na niewolnikach. To się nie uda nigdy. Te wszystkie międzypartyjne rozgrywki w parlamencie składającym się z samych niewolników, walka tajnych służb-buldogów pod dywanem, widowiskowe awantury, podziały, inwektywy, całe to bagno, przyda się Polsce mniej więcej jak psu na budę.
Domyślny avatar

3grosze

09.11.2011 06:09

do obrazu w dniu 11 Listopada doda z pewnoscia wprowadzenie na ulice Warszawy bojowek niemieckich. #1 czy wladze RP (=PO) beda popieraly wystepy gosci w stolicy - czy powinny prewencyjnie zatrzymac bojowki na granicy? #2 jak znam dusze slowianskich uczestnikow demonstracji - wprowadzenie elementu niemieckiego, do obchodow swieta 11 Listopada na ulice Warszawy, doda raczej adrenaliny niz wystraszy gospodarzy? A moze chodzi o prowokacje i publikowanie w swiatowych mediach reakcji polskich narodowcow / faszystow, homofobow etc.
Domyślny avatar

bolko1

09.11.2011 09:45

gorsza od faszyzmu.Jako zwykły zjadacz chleba nie zawsze z masłem.Kiedyś pracowałem w WPB i mieliśmy takiego zaopatrzeniowca uzyję tu zformułowania z prawie doskonałym mózgiem.A były to czasy,że trudno było o cokolwiek a on z podziemi potrafił wytrzasnąc.I byłem so raz w Szpitalu Psychiatrycznym u konserwatora po jakiś zawór(niczego nie było),patrzę a tu nasz kolega zaopatrzeniowiec w piżamie.Zapytałem,co tu porabiasz w tym stroju?W odpowiedzi dostałem nigdy nie przemęczaj mózgu.I wtedy zrozumiałem.
Krzysztof Pasierbiewicz
Nazwa bloga:
Echo24
Zawód:
Emerytowany nauczyciel akademicki, tłumacz, publicysta niezależny, autor, tenisista, narciarz, człowiek wolny
Miasto:
Kraków

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 593
Liczba wyświetleń: 12,555,508
Liczba komentarzy: 30,114

Ostatnie wpisy blogera

  • Niedorżnięta wataha
  • List otwarty do prof. Pawła Śpiewaka
  • A jednak miałem nosa pisząc, że mi nie po drodze z PiS-em

Moje ostatnie komentarze

  • Pamięta Pan jeszcze? - vide: https://raskolnikow2.fil… Serdeczności!
  • @Autor & @ALL   ---   W wolnej chwili zapraszam do lektury - vide: https://www.salon24.pl/u…
  • Jacy akademicy, takie uniwersytety - czytaj: https://www.salon24.pl/u…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Nieznane oblicze Witolda Gadowskiego
  • Kraków olał post-komuszą subkulturę TVN-u
  • Pytanie prawicowego blogera do posłanki Scheuring-Wielgus

Ostatnio komentowane

  • Alina@Warszawa, Niestety owo PROSTACTWO (skupione wokół Tuska) wróciło do władzy. Że to niewyobrażalne "prostactwo" nie trzeba nikogo przekonywać - kto inny mógłby przyswoić i używać 8* w przestrzeni publicznej do…
  • Beskidzki Góral, Tego platfusa przejrzałem na wylot. Hedonista, wlazłby do doopy, każdemu za kilka kliknięć i marzy o zerżnięciu na boku głupiej dziewoi.
  • keram, Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma !!! Z uporem maniaka  część z nas nie potrafi się zadowolić tym czym dysponujemy , tym co mamy, lecz natychmiast przechodzi do natarcia. …

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności