Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Duch kapitalizmu

Coryllus, 22.03.2013
U Toyaha wczoraj rozpoczęła się zupełnie absurdalna wymiana zdań na temat istnienia bądź nie istnienia wolnego rynku. Przyszedł tam jakiś pan i perorował, że wolny rynek to coś takiego co wymiarze realnym nie istnieje, ale musimy do tego dążyć bo wtedy będzie nam lepiej i naszym portfelom też i będziemy szczęśliwsi. Zapytany o szczegóły umknął niestety w rozważania natury religijnej. Tak jak wszyscy piewcy wolnego rynku, którzy jedynie teoretyzują.

Ja nie będę tu rozwijał dalej tej dyskusji i namawiał Was do jej kontynuowania. Chciałem tylko podzielić się z Wami pewną intuicją, która naszła mnie jakiś czas temu, a dokładnie wtedy kiedy pisałem tekst o złocie w Kościele.

Oto zjawiska składając się z kilku warstw, ta najbardziej widoczna jest jednocześnie najmniej istotna, bo ma jedno tylko zadanie – ukryć to co jest pod spodem. Jeśli więc na nasz stół do patroszenia ryb, rzucimy coś tak absurdalnego jak wyrastający z protestantyzmu kapitalizm, jeśli temu lewiatanowi rozkroimy brzuch okaże się wyjdą z niego stwory dziwne i zaskakujące swoim wyglądem. Każdy oto przeciętnie inteligentny wielbiciel wolnego rynku wie, że przed reformacją, wszystko na tym świecie było złe, wadliwe i nie działało jak trzeba. Nie działało zgodnie z duchem kapitalizmu i oszczędności, oraz tej wysławianej w pieśniach skrzętności i gospodarności. Wszędzie był – przepraszam za kolokwializm – syf. Kiedy takiego wielbiciela wolnego rynku i nowoczesności zapytamy jak w takim razie przy powszechnym rozprzężeniu, lenistwie i marnotrawieniu środków zbudowano coś takiego jak Saint Chapelle w Paryżu, albo kilka obiektów mniejszej klasy? Nie odpowie, a jeśli już odpowie, to zapoda coś o miastach i mieszczaństwie, które miało już w sobie ten cały szwung i od tego mieszczaństwa właśnie wszystko potem się zaczęło, ten dobrobyt który mamy.

No więc ja mam teorię konkurencyjną, która myślę jest prawdziwa. Mamy na świecie konkurujące ze sobą organizacje które usiłują zawładnąć rozmaitymi aktywami, żeby przetrwać. Pozornie najpotężniejszą z nich jest Kościół Katolicki, który organizuje życie wielu milionów ludzi i zagospodarowuje wszystkie właściwie dziedziny życia. Kościół ma dobrą ofertę i ciągle ją wzbogaca. Kościół mniej lub bardziej udanie współpracuje z władzą świecką, która w teorii jest mu podporządkowana. W teorii, bo władza świecka narażona jest na różne pokusy. Na przykład niektórych dręczy przemożna chęć zaciągnięcia kredytu w żydowskim banku. Wychodzą z tego same kłopoty, bo choć Kościół także zaciąga kredyty w żydowskich bankach, to on akurat ma z czego oddawać. A jeśli nie oddaje to proponuje bankierom nowe inwestycje na które oni z chęcią się zgadzają. Przyjdzie kiedyś pora żeby to opisać. Z władzą świecką jest trochę inaczej, bo ona ma tendencję do marnotrawienia środków. To jest systemowe i nie da się tego znieść jakimś edyktem. Kiedy władza świecka zmarnotrawi środki pożyczone w żydowskim banku dokonuje pogromu. Powoduje to zaostrzenie konkurencji pomiędzy władzą świecką a bankiem, oraz wciągnięcie w to wszystko Kościoła, który ma swoje plany, niekoniecznie zgodne z planami królów i bankierów. Jakby tego było mało w przedreformacyjnej Europie, działają inne organizację. Takie, które mają wyraźnie widoczną siedzibę i dający się ogarnąć budżet, oraz inne, których siedziby ani budżetu nie widać. Ta pierwsza organizacja nazywa się w zależności od tego kto nią rządzi albo Kalifatem, albo Turcją, jeśli mówić będziemy o sprawach bliższych wspomnianej reformacji. Ta druga zaś to dziwne i po dziś dzień nieopisane jak trzeba ruchy heretyckie i pogańskie, które nie mogły działać bez budżetu i centrali, bo żadna organizacja nie może bez tego działać w epoce przedinternetowej i przedtelefoniokomórkowej.

Do tego dochodzą jeszcze tak zwane bandy najezdnicze, które opisywane są zwykle w kategoriach żywiołów niszczący wszystko na swojej drodze. Chodzi mi tu o jakichś Mongołów, Tatarów, albo Węgrów, jeśli cofniemy się do wczesnych bardzo czasów. Opis który zwykle się do tych organizacji stosuje jest moim zdaniem nieadekwatny do ich rzeczywistych, statutowych celów. Nie wierzę po prostu w to, że kiedyś, dawno temu, na stepie nad rzeką Kerulen siedzieli sobie w jurcie Mongołowie i jarali skręty. Było duszno, parno, i wszyscy kasłali. W końcu jeden wstał, a nazywał się on Temudżyn i powiedział – chłopaki idę się przewietrzyć. I wyszedł. Reszta wyszła za nim, a jak wiadomo najlepiej się człowiek wietrzy w czasie jazdy. Kto ma kabriolet ten wie. Oni jednak nie mieli kabrioletów tylko koniki. Małe, myszate, jak nas pouczają dziejopisowie. Wsiedli na nie i jechali, jechali, jechali, aż zajechali pod Legnicę. Tak nam się to z grubsza przedstawia, ale ja myślę, że było inaczej. Mianowicie tak: siedzą Mongołowie i jarają. Nagle uchyla się wejście do jurty i zagląda do niej jakiś facet. Czarniawy z wąsem w dziwnej czapce. - Czego – pyta Temudżyn.

Ha! - on na to – Caro mio, siniori mongolici, moja pieniążki przywieźć for wam.

Wiele tego masz – pyta Temudżyn i zaciekawiony skręta o podeszwę buta gasi.

Wychodzą na podwórek, a tam jeszcze czterech takich, a każdy uśmiechnięty. Jeden mandolinę z pleców ściąga i od razu śpiewać zaczyna – besa me, besa me mucho – ryczy i dziewczyny już z jurt wychodzą dobrze usposobione i chichocą.

Widzi Temudżyn, że fachowcy, bo negocjacje dobrze rozpoczęli i już na samym wstępie jego pozycję w relacjach ze współziomkami osłabili. Odczepił więc bykowiec od paska i jak po tych chichocących lafiryndach nie przeciągnie, jak nie poprawi drugi raz i trzeci. Zapadła cisza, ale widzi Temudżyn, że dobrze zrobił, bo już go zaczynają szanować, a ten z mandoliną marsza grać zaczyna.

Potem forsę z wielbłądów i koni, co tam w mieszkach poprzyczepiana była ściągają i liczyć na trawie zaczynają. Jedna kupka złota, druga, trzecia. Przy pięćdziesiątej Temudżyn ziewać zaczął i pyta jakie są ich oczekiwania.

Caro mio – woła ten pierwszy – bardzo małe, tycie, tycie, tycie, tu pokazał na placu wskazującym na którym pierścieni było ze sześć chyba, jakie małe są jego oczekiwania.

Źli ludzie, źli panie kochany siniori mongololi, oj źli – woła tamten dalej. Żyć nam nie dawać, karawany rabować, odbierać pracę, nasze miasta słabo prosperować i przez to właśnie wskaźniki wzrostu idą w dół i czarodziejskim sposobem zamieniają się we wskaźniki spadku. Co robić? Caro mio. Co robić!?

Uniósł brwi Temudżyn, zaskoczony nieco i mówi – skup się koleś i gadaj, jacy ludzie wam przeszkadzają, to zaraz zrobimy z nimi porządek, tylko dołóż tu jeszcze 10 kupek złota, bo jak nie to bykowcem oberwiesz.

Tamten rozchmurzył się, pieniądz położył i powiedział, że źli ludzie mieszkają w miastach: Kijów, Włodzimierz, Czernichów i w najbliższej okolicy, a jak szanowny pan Temudżyn już tam pojedzie ze swoimi kolegami, to niech pamięta, że są tam też inni ludzie. Ich domy oznaczone są albo flagą z lwem, albo białą z czerwonym krzyżem i tych ruszać nie trzeba, bo to oni właśnie przejmą ten handel z Bizancjum jak już się wszystko uspokoi.

Po wizycie kolegi Temudżyna okazało się nagle, że w tak zwanej starej Europie jest bardzo dużo pieniędzy. Każdy ma na wszystko i nie wygląda na to, by sprawa miała się jakoś szczególnie zmienić. Złoto jest wszędzie, kredyt łatwo dostępny, żyć nie umierać. No, ale przyszła zaraza. Jak nam to usiłują wmówić przyszła przypadkiem. Akurat przypadkiem. Sułtan się zaniepokoił i postanowił położyć kres tej prosperity. Zaraza była poważna i niektóre kraje bardzo się wyludniły. Na przykład Anglia. Inne zaś prawie wcale się nie wyludniły na przykład Polska. Z Kościołem zaczęło dziać się źle, bo parę osób zauważyło, że okoliczności zaczynają przerastać to co ksiądz zapodaje w kazaniach co niedziela. Popsuły się też relacje pomiędzy bankierami a papieżem, a to z tego względu, że władcy z Europy zachodniej przegnali swoich Żydów i oni przyszli do Rzymu i innych miast włoskich, a potem pociągnęli na wschód hen, hen do Krakowa. W Rzymie zaś zrobiło się ich troszku za dużo jak na jednego papieża.

Kiedy królowie pozbyli się Żydów, a ci przyjechali z różnymi sprawami do ojca świetego, zachwiała się niestety równowaga finansowa. Co z kolei wpłynęło na podporządkowanie Rzymu, królowi Francji. Potem było jeszcze gorzej, bo zaczęła się schizma, a potem reformacja. No i teraz dochodzimy do rzeczy najważniejszej. Na czym polega ten cały kapitalizm i duch protestanckiej skrzętności. Oto ktoś na Wyspie zwanej Brytanią, zauważył, że tyle złota na rynku ile jest to zdecydowanie za dużo. Można tę ilość zmniejszyć o połowę, a gotówkę zastąpić kredytem. No, ale był ten Kościół, a w nim pełno skarbów. Bez ruszenia tych skarbów przedsięwzięcie polegające na skonstruowaniu maszynki do drenowania kieszeni nie mogło się udać. Nawet Temudżyn by nie pomógł. Trzeba było więc Kościół zreformować, złoto przenieść w bezpieczne miejsce, a zamiast pieniędzy na realizację potrzeb i marzeń, dać ludziom kredyt, ale nie za wysoki, w sam raz taki, żeby go do końca życia spłacali. Jeśli zaś ktoś ujawnił swój majątek i on okazał się za duży i niezgodny z tym co wynajęci przez króla czarodzieje w tabelkach swoich zaplanowali, można było oskarżyć takiego o zdradę i wszystko mu zabrać. Za pieniądze zrabowane zaś urządzić imperium. Mieszkańcom, jeśli już udało im się coś zarobić, opodatkować dochody tak, żeby mieli jedną trzecią tego co przed reformą Kościoła i powiedzieć, że teraz mają na takim budżecie pracować. A jak będą grzeczni i nieustaną w swojej pracy to Martin Scorseese albo kto inny zrobi kiedyś o nich film pod tytułem „Mayflower, droga do raju”. I to jest właśnie ów duch kapitalizmu. Chodzi o to, by robić to samo co przedtem, tylko na mniejszym o 2/3 budżecie lub na kredycie. I już. Innego powodu niszczenia organizacji kościelnej nie było.

Ponieważ zaraz się tu pojawił różni mądrale, którzy mi powiedzą, że Temudżyn nie brał udziału w bitwie pod Legnicą, oznajmiam, że ten tekst ma formułę nieco żartobliwą.

Mam dobry humor, ponieważ skończyłem wczoraj książkę. Baśń jak niedźwiedź tom III. W poniedziałek wysyłamy ją do drukarni. Do sklepu wstawimy III tom po świętach, żeby nie zawracać ludziom głowy przed Wielkanocą.

Teraz kilka szczegółów dotyczących tego tomu. Uprzedzam lojalnie, że to jest zupełnie inna książka niż tom II, a krańcowo wręcz różna od tomu I. Jest przede wszystkim dużo większa. Ma 460 stron i traktuje o smokach, Żydach, kolonizacji, oraz o zamordowaniu Stefana Batorego. Skonstruowałem ją trochę inaczej niż tom II, ponieważ z III tomu muszą wyrosnąć cztery kolejne. Baśń będzie pączkować i rozwijać się w różnych kierunkach. W III tomie będzie zapowiedź tych trzech kolejnych książek. Następna będzie nosić tytuł: Baśń jak niedźwiedź. Historie amerykańskie. Kolejną wydamy pod tytułem: Niedźwiedź i róża czyli tajna historia Czech, a jeszcze kolejną nazywałem Baśń jak niedźwiedź. Kredyt i wojna. Później dopiero napiszę ustawiony chronologicznie IV tom Baśni jak niedźwiedź, traktujący o czasach Zygmunta III Wazy i jego synów.

Wstęp do III tomu napisał Grzegorz Braun i to jest bardzo dobry wstęp. Polecam go Waszej uwadze. Tak jak napisałem III tom Baśni ma 460 stron. Składa się ze wstępu Grzegorza Brauna, mojego krótkiego wstępu, którego jeszcze nie napisałem, ale zaraz to zrobię, 32 rozdziałów, zakończenia i dwóch epilogów. W środku znajduje się kolorowa wkładka ze zdjęciami. Ponieważ ceny wszystkiego idą w górę my również musieliśmy podnieść cenę książki. W promocji po świętach będzie ona kosztować 40 zł. A po zakończeniu promocji 45 zł za egzemplarz plus koszta wysyłki. Cenę rynkową, ze względu na gigantyczne rabaty, które musimy dawać hurtowniom ustaliliśmy na 50 złotych za egzemplarz.

2 kwietnia, po świętach, w Zielonej Górze, odbędzie się mój wieczór autorski. Miejsce: kawiarnia „Pod Aniołami” ul. Prosta 47, godz: 18.00




Wszystkich oczywiście zapraszam na stronę www.coryllus.pl oraz do księgarni www.multibook.pl, http://www.ksiazkiprzyhe… do księgarni wojskowej w Łodzi przy Tuwima 34, do księgarni Wolne Słowo W Lublinie przy ul. 3 maja, do księgarni „Ukryte miasto” w Warszawie przy Noakowskiego 16, W księgarni Tarabuk przy Browarnej 6 w Warszawie, oraz do sklepu FOTO MAG przy stacji metra Stokłosy w Warszawie.  
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 6715
Domyślny avatar

dogard

22.03.2013 11:11

bede mial co czytac..
Coryllus

Coryllus

22.03.2013 11:58

Dodane przez dogard w odpowiedzi na jednak myslalem,iz na swieta

W święta świętuj. I tak bym nie zdążył wydrukować do świąt.
Domyślny avatar

dogard

22.03.2013 14:11

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na dogard

ubogaca RADOSNE SWIETA.
Domyślny avatar

nikt_inny

22.03.2013 22:07

Dodane przez dogard w odpowiedzi na DOBRA KSIAZKA

Masz rację. Dobra książka ubogaca. Ale Ty, jak to napisał Twój mistrz-bezbożnik, świętuj - co by to wg niego nie znaczylo. Tak mi się skojarzyło. Kiedyś Maciejewski napisał. że P. Kowal to b. bliska rodzinka H. Łuczywo. Braun to bratanek Juliusza, i jakoś Gabrysiowi to nie przeszkadza:) Ot, hipokryzja.
Coryllus

Coryllus

22.03.2013 22:25

Dodane przez nikt_inny w odpowiedzi na :)

A tobie Braun przeszkadza? Może powiedz mu to na jakimś spotkaniu? Zbierzesz się na odwagę czy będziesz się chował po kątach?
Domyślny avatar

nikt_inny

22.03.2013 22:37

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na nikt inny

A gdzie ja napisałem że mi Braun przeszkadza? Napisałem, że tobie rodzinne koneksje Kowala przeszkadzają. Znów jakies projekcje? Czytaj uważnie, ze zrozumieniem. Odważniaku:) Ponoc zadzwoniłeś do Brauna, gdy go policja zwijała?:) Nie bałes się? Może Cie mieli wtedy na podsłuchu? Mogli Ci przecież jakąs przykrość zrobic, mój ty bohaterze. Szarpany przez policje Braun znalazł czas i ci ostatnim tchnieniem odpowiedział: Panie Gabrielu, pan na pomoc nie przyjeżdza, pan siedzi w domu i pisze tę ksiązkę:) Niesamowite:) Coby nie było. To cytat z ciebie. :)
Coryllus

Coryllus

23.03.2013 07:16

Dodane przez nikt_inny w odpowiedzi na ?

W ten sposób nie podaje się cytatów w tekście nieuku, Rojt ci chyba wyjaśnił jak to się robi. Nie łżyj więc tylko podaj ten cytat tak jak trzeba.
Domyślny avatar

nikt_inny

22.03.2013 16:04

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na dogard

a ty jak masz zamiar świętować, bezbożniku, wraz ze swoimi nieochrzczonymi dziećmi? Basen nieczynny, supermarkety pozamykane:) No, dramat panie Maciejewski.
Coryllus

Coryllus

22.03.2013 22:26

Dodane przez nikt_inny w odpowiedzi na ;)

Posiedzę sobie przed telewizorem i TVN pooglądam. Zadowolony?
Domyślny avatar

nikt_inny

22.03.2013 22:42

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na nikt inny

a jak wam prund wyłonczo, to do swojego kolesia z TVN zadzwonisz i ón załatwi, że wam włonczo:) Ech, ty pajacu:)))) Kto cie nie zna, ten cie kupi:)
Domyślny avatar

dogard

22.03.2013 11:31

byla jednak cala kupa temudzinkow, tatus byl niezwykle plodny...
wredotek

wredotek

22.03.2013 12:25

Polecam lekturę dawno już temu wydanej książki "Śladami cywilizacji wielkiego stepu". Koczownicy zawsze wędrowali, bo taka jest natura tego stylu życia - szukanie pastwisk. Stąd, wśród koczowników mniejsze niż wśród ludów osiadłych przywiązanie do terytorium, gdyż ich dewiza brzmi "tam moje ziemie, gdzie się wyżywią moje stada". Na stepie zawsze toczyły się walki, powstawały i rozpadały się imperia. Przed Mongołami byli Żou-Żanowie, był prawie równy im obszarem Kaganat Turecki, byli Kitanowie, a mniej szczęśliwymi rywalami Mongołów byli Dżurdżenowie. I jakoś nie skutkowało to napływem złota do Europy. Po upadku Cesarstwa Zachodnio-Rzymskiego w Europie królowała gospodarka naturalna. Z jednej strony brakowało kruszców, z drugiej zaś, poziom ekonomiczny nowych państw był zbyt prymitywny jak na gospodarkę towarowo-pieniężną. Ta przetrwała w kręgu wpływów bizantyjskich (południowa Italia) i arabskich (Hiszpania). Europa miała deficyt w handlu z pozostałymi regionami i ratowała się eksportem futer i niewolników (do Bizancjum i Kalifatu). Ten handel zdominowany był przez Wikingów, a kontynuowany przez władców powstających państw słowiańskich (np. Praga była największym rynkiem niewolników w Europie Środkowej.. Monarchia Karola Wielkiego zasoby kruszców uzyskała po tym, jak ten władca rozgromił Awarów i opanował ich skarbiec. Od XI w. Europa wzmocniła się ekonomicznie na tyle, że doszło do wypraw krzyżowych. We Włoszech zaczęły się rozwijać początki stosunków kapitalistycznych. Rola Mongołów w stymulacji gospodarki europejskiej była żadna, a jeśli już, to negatywna (grabież Rusi, najazdy na Polskę i Węgry). Centru gospodarcze państw mongolskich to Chiny, Azja Środkowa, w mniejszym stopniu Iran i Powołże. Można stawiać różne hipotezy, ale jest jeszcze problem z ich racjonalnością. Kredyt i prowizję za jego udzielenie uzasadniał już św. Tomasz z Akwinu (250 lat przed reformacją).
Coryllus

Coryllus

22.03.2013 13:44

Dodane przez wredotek w odpowiedzi na Nawet baśń powinna mieć swoją logikę

Nie chcę cię tutaj. A jakie były stosunki przed zaczątkami kapitalistycznych? Jakim stosunkom podlegał skarb Awarów, który zagarnął Karol wielki? Co jadły mongolskie konie w Kijowie? Tapety ze ścian. Idź już i nie wracaj. Według ciebie opinia św. Tomasz o kredycie świadczy o nim dobrze, czy źle? Nie odpowiadaj lepiej. Precz.
Domyślny avatar

ość

22.03.2013 14:45

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na wredotek

Dziwie się, że są tolerowane tak chamskie odpowiedzi i prymitywne obrażanie gości mających odmienne zdanie: "jesteś głupi i masz wszy...idź i nie wracaj, precz". Co to za poziom rozmowy jest?. I to bloger do swego gościa? Dla mnie to niepojęte zachowanie, szok.
Domyślny avatar

nikt_inny

22.03.2013 15:56

Dodane przez ość w odpowiedzi na Chamstwo bez granic

Maciejewski to koleś z zespołem Tourette’a, więc się nie dziw. Poza tym robi tu tzw. klikalność, więc nikt go stąd nie pogoni.
Coryllus

Coryllus

22.03.2013 22:24

Dodane przez nikt_inny w odpowiedzi na ...

Słuszna uwaga, ty nie robisz klikalności więc możesz tylko jojczyć i płakać. Jaka szkoda. No, ale każdy ma swoje przeznaczenie.
Domyślny avatar

nikt_inny

22.03.2013 23:14

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na nikt inny

Kto tu jojczy i płacze? No kto? Ty dzień w dzień płaczesz grafomanie, twój partner Osiejuk płacze co drugi dzień, no pusty łeb i do tego gnuśny, leniwy:) Resentymenty, żale - to ty i twój partner:) Ponoc on jak tekst pisze to juz nad sobą płacze:) Prawda li to? :) Ech:) Jacy wy dwaj pocieszni jesteście. Mały, katowicki grubasek und podgrodziskie chudzisko. I na dokładke ten trzeci:) Jak mu? Komuszek? Tak jakoś:) Poszukaj, może byc w twojej ulubionej wikipedii, słowo: SALIGA. To cali Wy. No niestety bezbozniku... taka prawda. A Twoje tłumaczenie, że nie stac Cie na 200-600 zł aby ksiedzu za chrzest dzieci ZAPŁACIĆ??? Wsadź se to tłumaczenie w buty. Obrażasz Kosciół, wiernych, swoich akolitów też, i nawet nie zdajesz sobie z tego sprawy. A może zdajesz? Kto tam Cie wie, interesowny człowieku. Straszne to jest.
Coryllus

Coryllus

23.03.2013 07:14

Dodane przez nikt_inny w odpowiedzi na ojej:)

Ojej, naprawdę straszne? Tak powiedziała twoja znajoma? I co dalej? Pójdziesz do psychologa?
wredotek

wredotek

22.03.2013 16:39

Dodane przez ość w odpowiedzi na Chamstwo bez granic

Pan Coryllus pisze książki. Sam je promuje i sprzedaje. Ponoć są to książki o tematyce historycznej, ale tytuł "Baśń jak niedźwiedź" sytuuje je w krainie fairy tales. Pan Coryllus zbanował mnie na s24, bo zadałem nieodpowiednie pytanie o sprawy budzące moje wątpliwości. To sprowokowało mnie do poszukania informacji o tym zjawisku. Cóż, myślę, że ten link sporo mówi o naszym baśniopisarzu: http://kompromitacje.blo… Wygląda na to, że nieważne jest, co pan Coryllus napisze w felietonie, bo służy on w zasadzie do propagowania jego twórczości, pohecowania z przyjaciółmi i potraktowania w zaprezentowanym tu stylu innych piszących i inne media (ostatnio nie podoba mu się "... Sieci". Podejrzewam, że dlatego, iż się nie załapał, ale nie twierdzę, że na pewno, bo nie mam dowodów. Jak na pisarza parającego się historią, pan Coryllus ma dość swobodny stosunek do faktów, ponadstuprocentowe przekonanie o niepodważalności własnych osądów i hiperalergię, już nawet nie na krytykę, ale wysuwanie wątpliwości. To sprawia, że najlepiej się czuje w kręgu cmokierów. Nie zmienia to faktu, że jego "historie" więcej mają wspólnego z "Bajkami z mchu i paproci" ze Żwirkiem i Muchomorkiem niż kręgiem Klio
Domyślny avatar

nikt_inny

22.03.2013 16:24

To wszystko prawda, ale jest coś jeszcze: Dzień bez oplucia kogoś, jest dniem straconym. howgh:)
Coryllus

Coryllus

22.03.2013 22:23

Dodane przez wredotek w odpowiedzi na Powód jest prosty

Nie masz dowodów, a twierdzisz. Bardzo ciekawe. Możesz już wrócić do kręgu klio i nie zawracać mi głowy? Ja nie przestanę pisać i wydawać, ponieważ ty się tu pojawiłeś, a Ebenezera Rojta pozdrów ode mnie i podziękuj mu, że umieścił mnie obok Ireny Tuwim i Herberta.
Domyślny avatar

nikt_inny

23.03.2013 00:36

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na wredotek

Ty w ogóle nie zdawaleś sobie sprawy, że wyskoczy ktos taki jak Ebenezer Rojt. Ty mialeś ten swój paranoiczny, uporządkowany świat, i nagle tu wyskakuje jakiś pieprznięty Ebenezer? Dla Ciebie to szok:) Ktoś zrobił wiwisekcję, a ciebie trafił szlag. Popatrz. Gdyby nie Rojt, to bys to swoje następne g..no wydał juz przed Bozym Narodzeniem:) A tak to się starałeś:) Mnie tylko zastanawia ta zamieszczana bibliografia:) Po co to robisz? By było poważniej? Znajomą poprosiłem aby obejrzała maciejewskiego u Orła. No cóż... Oczka rozbiegane. Mimika dziwna. I ten fałszywy głos z krtani. Kobiety to doskonale wyczuwają:) dobranoc:)
Coryllus

Coryllus

23.03.2013 07:13

Dodane przez nikt_inny w odpowiedzi na Rojt Ebenezer:)

Wszystkich oceniasz przez znajomą? Żonę też ci wybrała? Świetny pomysł. Co to Rojta mylisz się całkowicie. To reklama, zapłaciłem za nią. Taki myk, nie mam za wielkich budżetów, więc muszę sobie jakoś radzić.
wredotek

wredotek

23.03.2013 01:07

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na wredotek

Cóż, jeśli zestawić twoje dwa zdania "Możesz już wrócić do kręgu klio i nie zawracać mi głowy?" oraz "Ja nie przestanę pisać i wydawać, ponieważ ty się tu pojawiłeś", to oczywiście, że nie mam dowodów na twierdzenie, że zamieszczasz teksty na blogu, jako rozbieg dla marketingu dzieł swoich, ale można mieć silne poszlaki, że tak właśnie jest. Nie miałem przyjemności poznać Ebenezera Rojta, ale potwierdzam, że wykonał doskonały job. I zrobił to, jak się wydaje uczciwie. Każdy zarzut jest podparty dowodem. Zamiast się boczyć na Ebenezera, może warto by było wziąć z niego przykład, jeśli chodzi o solidność warsztatu pisarskiego? Zadziwia tryskająca z ciebie niechęć do dyskutowania na temat problemu. Reagujesz agresją. Ponieważ pracuję w nauce, przyznam, że taka reakcja mocno mnie zaskoczyła. Nie trzeba od razu dopatrywać się ukrytych złych intencji. Większość zadających pytanie ma chęć wyjaśnienia wątpliwości, co summa summarum powinno pomóc autorowi. Tymczasem ty traktujesz takie pytanie jak próbę podpalenia zabudowań. Na swoim blogu na S24 tolerujesz tylko cmokierów. I zapominasz w ten sposób, że w cieplarni nic nowego się nie rozwinie.
Coryllus

Coryllus

23.03.2013 07:11

Dodane przez wredotek w odpowiedzi na Trochę logiki nie zaszkodzi

Tak właśnie myślałem, że pracujesz w nauce. Nie chcę twojej pomocy, nie mam zamiaru cię tu tolerować. Idź stąd, precz, naukawcu. Nie będę z tobą dyskutował.

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 820
Liczba wyświetleń: 3,930,831
Liczba komentarzy: 10,268

Ostatnie wpisy blogera

  • Syn pana prefekta dał głos
  • Szlachta i "szlachta"
  • Nasi bohaterowie

Moje ostatnie komentarze

  • wejdziesz na moją stronę. Nie mogę pozwolić na to, żeby mnie gównem obrzucali...przepraszam.
  • Moje komentarze nie były żadnymi prowokacjami, ale odpowiedziami na prowokacje. Niech się pan już tak mocno mną nie martwi, jak będzie pan chciał sobie coś poczytać, zapraszam na stronę www.coryllus.…
  • Tutaj niczego nie uprawiam, bo nie mam żadnej możliwości. Tymi blogami rządzi administracja, autorzy są tylko dodatkiem. A o takich jak ty to w ogóle szkoda mówić.

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Bezczelność Ziemkiewicza zwala z nóg
  • Czy Łysiak też kochał Monikę Jaruzelską?
  • Nasi bohaterowie

Ostatnio komentowane

  • , Dzień dobry Przeczytałam całość, niby się zgadzam z opinią o niedocenianiu niektórych Twórców, ale jakieś takie poczucie krzywdy we mnie rośnie. I dlatego piszę, by sprostować to, że niby Rapacki w…
  • , Nie zgodzę się z Pana oceną tej książki. Ale mam do tego prawo. Pan również ma prawo do własnej opinii na jej temat. Uderza mnie jednak to że nie prowadzi Pan rzetelnej krytyki ani polemiki z faktami…
  • , Rzeczywiście - tobie odpisywać nie warto. Więc tylko dla ewentualnych innych - Coryllus sam się stąd wynósł, jak obrażony smarkacz. Napisał o tym wyraźnie na blogu, z którego próbował zrobić…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności