Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Ziemkiewicz: PiS to paranoja
Wysłane przez Radosław w 21-03-2013 [09:17]
Rafał Ziemkiewicz skrytykował Prawo i Sprawiedliwość za stosunek do Platformy Oburzonych. Publicysta powiedział, że główna partia opozycyjna zachowuje się paranoicznie.
Według Ziemkiewicza PiS powinien się cieszyć z powstania "Platformy Oburzonych", gdyż inicjatywa Piotra Dudy oraz Pawła Kukiza będzie popularyzować nastroje antyrządowe, a to jest w interesie głównej partii opozycyjnej. W ocenie publicysty postawa PiS wobec "Platformy Oburzonych" czy to do Ruchu Narodowego pokazuje, że PiS ma paranoiczny stosunek do
do innych podmiotów politycznych na prawicy. Ta paranoja przejawia tym, że politycy PiS zarzucają swoim potencjalnym sojusznikom, ze są agentami i działają ze złą wolą. Mówią również, że każda inicjatywa na prawicy poza PiS, jest szkodzeniem Polsce.
Problem polega na tym, ze żaden z czołowych polityków PiS nie skrytykował "Platformy Oburzonych". Wręcz przeciwnie; zarówno Mariusz Błaszczak jak i Joachim Brudziński bardzo ciepło wypowiedzieli się o tej inicjatywie. Politycy PiS wskazywali, że powstanie tej inicjatywy jest skutkiem fatalnych rządów Donalda Tuska. Krótko mówiąc "Platforma Oburzonych" jest lustrzanym odbiciem kondycji polskiego społeczeństwa.
Na czym więc bazował redaktor Ziemkiewicz snując takie wnioski? Ano, na komentarzu Krzysztofa Czabańskiego opublikowanym na portalu wpolityce.pl. Czabański napisał, że Platforma Oburzonych odwołuje się do tego samego elektoratu co PiS, a w związku z tym jest skierowana przeciwko głównej partii opozycyjnej. Warto zauważyć, że Ziemkiewicz nazwał swoich byłych kolegów z tygodnika "Sieci" "pisowcami". Z jego wypowiedzi wynika, że pismo "Sieci" przedstawia pisowski punkt widzenia.
A skoro zarówno pisowcy jak i platformersi ujadają na "oburzonych", to znaczy, że warto tą inicjatywę obserwować- przekonywał Ziemkiewicz. Z takim postawieniem sprawy nie zgodził się Tomasz Terlikowski, który słusznie zauważył, że mainstream wróży Pawłowi Kukizowi świetlaną przyszłość polityczną: "Pod warunkiem, że wstąpi do PO" - poprawił Terlikowskiego Ziemkiewicz. Szef Frondy nie zgodził się z tezą Ziemkiewicza. Według niego władza znowu na motorówce może przywieść zbawcę narodu polskiego.
Ziemkiewicz jest jednym z największych krytyków salonu medialnego w Polsce. Wielokrotnie bardzo ostro wypowiadał się na temat liberalnych mediów. Dość powiedzieć, że podczas tego spotkania nazwał "Gazetę Wyborczą" szmatą. Czyżby nie zauważał tego, że ów obrzydliwy salon w przeciwieństwie do PiS bardzo oszczędnie krytykuje Platformę Oburzonych? Czyżby nie dostrzegał tego, że "oburzeni", którzy chcą obalić system III RP mają swoje stałe miejsce w programach: Tomasza Lisa oraz Moniki Olejnik?
Komentarze
21-03-2013 [10:25] - fritz | Link: Wojny wygrywa sie najlepiej w ten sposob, ze rzeczywisty
przeciwnik, glowny przeciwnik, zostanie zablokowany, zanim bedzie mogl podjac dzialanie przeciwko nam.
Jedynym przeciwnikiem likwidacji Polski a tym samym Niemiec Polske wlasnie likwidujacych (herr Tusk wykonuje fantastycznie powierzone mu zadanie) jest PiS.
Dlatego zablkowanie PiS jest zadaniem absolutnie najwaznieszym i dlatego glownym zadaniem agentury.
Agentury stara sie zdobyc zaufania srodowisk polskich, tzn. srodowisk patriotycznych, dla ktorych niepodleglosc Polski jest wartoscia nadrzedna i uzywac tego zaufania na eliminacje jedynej polskiej partii walczacej o niepodleglosci Polski, PiS wlasnie.
Gdybym wiec byc szefem takiej niemieckiej agentury na Polske wydalbym jasny rozkaz:
Obserwujcie Ziemkiewicza, uczcie sie od Ziemkiewicza, nasladujcie, imitujcie Ziemkiewicza i dokladnie jak Ziemkiewicz atakujcie PiS i JK.
Ziemkiewicz jest naszym agenturalnym mistrzem, wzorcem godnym ciaglego nasladowania w wace z jedyna partia mogaca zablokowac likwidacje Polski, z Jaroslawem Kaczynskim, z PiS.
21-03-2013 [10:58] - Janko Walski | Link: To zdjęcie, które sobie Pan tu powiesił, proszę wybaczyć,
odrzuca, przypuszczam nie tylko mnie,*** ale ma Pan rację. To co wygadywał Ziemkiewicz jest absolutnie nie do przyjęcia. Nie tylko dlatego, że nie można zgodzić się z jego z gruntu błędnymi ocenami. Nie tylko dlatego, że, jakby to nie dziwiło, odsłania tą wypowiedzią ignorancję i brak rozumienia tego co się działo w ostatnich 30 latach, tych wszystkich mechanizmów rządzących życiem publicznym PRLu i III RP. Nie tylko dlatego, że zabrakło w tym jego tokowaniu wiosennym logiki, że zaroiło się tam od wewnętrznych sprzeczności (nie będę zajmował czasu szczegółami, bo nie warte). Przede wszystkim dlatego, że jak pięknie Pan wykazał, świadomie wprowadził w błąd słuchaczy. Nazwijmy to po imieniu: by uzasadnić swoje kontrowersyjne opinie wynikające z jakiejś irracjonalnej fobii do Prawa i Sprawiedliwości i do Jarosława Kaczyńskiego w szczególności, Ziemkiewicz najzwyczajniej kłamie! Należy zatem do salonu, którego mieni się kontestatorem.
Byłem zawiedzony brakiem reakcji Janeckiego. Przyjmijmy roboczo, że był w słabszej formie.
*** jeśli to zdjęcie jest prowokacją, taką kpiną z mentorstwa, to też nie spełnia swojej roli, bo przerysowanie za słabe.
21-03-2013 [11:06] - fritz | Link: O Ziemkiewiczu: " z jakiejś irracjonalnej fobii do Prawa
i Sprawiedliwości i do Jarosława Kaczyńskiego".
*** Fobia jest czyms emocjonalnym, niekontrolowanym.
W przypadku Ziemkiewicza to nie jest prawda.
Ziemkiewicz dziala absolutnie na zimno.
Wlacza sie wtedy, kiedy herr Tuskowi i PO gorzej idzie, sa oslabiane, co automatycznie powinno sie przeklada na wzrost poparcia dla PiS: wtedy wlasnie stara sie PiS obrzydzic, to sa czyste demagogiczne, zaklamane ataki, tak jak teraz.
W ten sposob robi wszystko, zeby Polska utracila niepodleglosc, popiera aneksje Polski przez Niemcy.
Wlacza sie dokladnie w tak samym stylu w okresie przedwyborczym.
To zachowanie mozna bardzo dobrze zauwazyc po felietonach w Rzepie. To jest swietny material dla kogos chcacego "blizej" poznac Ziemkiewicza.
A w miedzyczasie, znaczy miedzy akcjami ratowania herr Tuska antypolskiego reprezentujacego niemiecka administracje na Polske, zdobywa zaufanie Polakow.
21-03-2013 [11:58] - Ewakropkapl | Link: Witaj!
Wcześniejszy mój komentarz, dot. odpowiedzi na Twoja poprzednią wypowiedź. Tymczasem widzę, że uzupełniłeś ją i podobnie, jak ja, przypomniałeś tamte wcześniejsze, teksty Ziemkiewicza z Rzepy. Tak, masz rację, jego "nawalanka" w PiS nasila się zawsze około wyborów lub w momentach, kiedy PiS może wzmocnić swój stan posiadania. I to daje do myślenia...
21-03-2013 [14:23] - fritz | Link: Witaj Ewa
serdecznie pozdrawiam
21-03-2013 [22:07] - Ewakropkapl | Link: ...dzięki fritz,
miło Cię znowu czytać po latach, niestety- w podobnym "klimacie"... Z Ziemkiewiczem istne deja vu.
21-03-2013 [11:10] - Srebrna rosa | Link: To zdrowy rozsądek a nie paranoiczność
Podoba mi się PiS
bo potrafi już ochronić opozycję
przed końmi trojańskimi.
21-03-2013 [11:30] - Ewakropkapl | Link: Fritz, pamiętam Twoje zdenerwowanie i antagonistyczne komentarze
na blogu Rafała Ziemkiewicza, w okolicy którychś wyborów... Wtedy wydawało mi się niemożliwe, by Ziemkiewicz był od "kreciej roboty", a jego (przedwyborcza) niechęć do PiS-u była "taktyczną zagrywką", zresztą dokładnie nie pamiętam, jak to sobie wówczas tłumaczyłam (a nie mam aż tyle czasu, by kopać w archiwaliach). Od tamtego czasu, a konkretnie od słynnego grillowania (w środowisku określanym jako "jawna zdrada"), zaczęłam nabierać podejrzeń i przy każdej coraz bardziej dziwacznej wypowiedzi RAZ-a, przypominałam sobie Twoje potyczki, z jego tekstami.
Nadeszła pora, żebym powiedziała Ci, że niestety, miałeś rację, Ziemkiewicz coraz bardziej mąci. Bezzasadnie, o czym przypomina Autor notki, interpretuje fakty (iście w stylu GW) i wbrew interesowi Polski, znowu uderza w PiS, kuriozalnie osłaniając "PO" Platformę(nagle))Oburzonych.
21-03-2013 [12:53] - BartekII | Link: R. Ziomkiewicz
No coz pan Rafal jest czlowiekiem z histora, i to jest rrudny pryzpadek,.
Praca w telewizji budz wiele zastrzezaen do jego postaw moralnych i twardosci kregoslupa ideologicznego.
Jest gdzies jueszcze w sieci na youtube jego wywaiad z Macierewiczem, Jego psotawa w ytm wywiadzie jest wiecej niz polituycznie popprawna postawa czlowieka ukladu i mediow tzn mainstreamowych. No coz z tak przeszlosc nie dziw mie jego awersja do Pis i wyciaganie reki z kolem ratunkowaym Tuskowi i PO.
To jest czlowiek rozsadzajcy od wewnatrz caly roch drugiego obiegu i opozyzycji sensowanej.
No bo nie jest chyba tak ograniczonym zeby nie rozumie ze PiS jest jedyna opcja na najbilzsze wybory ( nic sie nie da wykreowac w tak krotkim czasie) kazde oslabianie PiS dzila na korzyc ukladu dla ktorego tak pieknie prowidzil pan Ziomkiwicz wywaiad z Mcierweiczem w mainstreamowe TV./
21-03-2013 [12:57] - bravor | Link: Ja już od dosyć dawna
nie zwracam uwagi na autora tylko na treść, czyli prosto z mostu, mogę zzkceptować treść dla treści tekstu, a nie z uwagi na autora tekstu. Dlatego Ziemkiewicz nigdy mnie nie zawiódł bo nigdy nie pokładałem w nim nadziei, i nigdy nie akceptowałem jego poglądów tylko dlatego że to Ziemkiewicz. Wiem że taka postawa jest aspołeczna, nierokująca poprawnych relacji w życiu politycznym i w wwyborach, ale przynajmniej nie mam stresów z tym związanych. (Ziemkiewicz jest tylko przykładem, dotyczy to wszystkich autorów z teoretycznie prawej strony, bo do innych nawet nie sięgnę)
21-03-2013 [14:26] - fritz | Link: Ziemkiewicz wypowiada sie na czesc tematow bardzo celnie.
Problem polega na tym, ze w sprawie najwazniejszej, niepodleglosci, robi wszystko, zeby Polska ja utracila.
Wlasnie te partie i politykow atakujac, ktorych celem niepodlegla Polska jest.
21-03-2013 [14:14] - BartekII | Link: Jesli Ziomkiewicz nie widzi
Ze Duda i ten caly kram to kolejna manipulacja w celu rozbicia opozycji ze to reaktywowanie solidarnosci magdalenkowej i kreowanie BilakII to albo ma niski IQ albo robi to tnedencyjnie i wpisuje sie w proces nazwijmy to robpocza MagdalenkaII z BolkiemII itd. O brak IQ go nie posadzam wec Ziomkiewicz jest osoba hmm ! nieskiego zaufuania mowiac delikatnie.
21-03-2013 [18:15] - Andrzej-emeryt | Link: O kim Pan pisze Panie RADO.
Czy o dziennikarzu i pisarzu Rafale Ziemkiewiczu?. Czy o Ziemkiewiczu chorążym LWP o czym jakiś tam czas temu było głośno.
21-03-2013 [18:50] - gregoz68 | Link: Jeszcze raz powtórzę, że...
dzień 10 kwietnia zweryfikuje wiele. Dwa lata temu widziałem pana Rafała w tłumie przed Katedrą podczas Mszy Św. Pana Kukiza nigdzie nie widziałem... inna sprawa, że nie chodzę na koncerty. To co tu napisałem, może się wydać dziecinne. ale po trzech latach mam czasem takie proste, infantylne przemyślenia. Jeżeli ktoś chce tworzyć tutaj jakąś siłę polityczną wymierzoną [jak rozumiem] głównie w obecnie rządzących... po prostu musi "zapytać" o 10 kwietnia... roku pamiętnego.
Pozdrawiam!
21-03-2013 [19:34] - geozak | Link: Duda-Kukiz -oburzeni.
Duda-Kukiz to próba skanalizowania oburzonych,oszukanych aby broń Boże nie zasilili wsparciem i glosami PiS-u.Proby rozbicia nie dały rady dlatego trzeba pilnować aby PiS nie zdobył więcej jak 30 %.To jest nic innego jak Palikot-bis tylko z innej strony.Wniosek mozna wyciagnać ,ze władza zbezpiecza sie na wypadek przyspieszonych wyborów.
22-03-2013 [11:29] - dogard | Link: ziem gra z kukizem i duda
jednoczesnie odcinajac sie od JOW--to przecie jedyna 'mysl' kukiza--czyli odstawiaja same szopki i gadki szmatki ,zamulajac wspolny front niepodleglosciowy.Stara szkola jkm i jego ubeckich nauczycieli.
21-03-2013 [20:42] - Gmin | Link: Dwulicowość Ziemkiewicza...
To, że Ziemkiewicz, jest niezłym publicystą, wie duża część jego czytelników. Wyskoki, jakich dokonuje, zachowując się jak w przedszkolak w poważnych sprawach, sprawia, że trudno, zrozumieć co powoduje jego dwulicowośc. Tak,tak, nie nie, dla mnie to jest rzeczywistość. Jak traktować, krytykę JK i PIS-u, za stosunek do Platformy Oburzonych(PO), znając podwaliny i podteksty powstałego ruchu, który jasno określa swoje preferencje po stronie prezydenta??? Pan Ziemkiewicz, doskonale o tym wie w jakich okolicznościach ten ruch powstaje? Ziemkiewicz udając, nieudolnie bezstronnośc, coraz częsciej, precyzyjnie uderza w JK i PIS? My, jednak, wierzymy, że PIS ma lepszą wiedzę niż publicysta i literat Ziemkiewicz, ktorego działalnosc sprawadza się jednak tylko do zysku.
22-03-2013 [10:49] - Janko Walski | Link: "Jednak tylko do zysku"
Nie sądzę. Jego uprzedzenie do PiSu wiąże się z niechęcią do pewnych ludzi, m. in. do braci Kaczyńskich, Macierewicza, Gwiazdów. Świadczy o tym publicystyka z czasów, gdy nie było jeszcze PiSu. Moim zdaniem jest to skutek pewnego szczególnego konfliktu międzypokoleniowego. Konfliktu pomiędzy pokoleniem knujących przeciwko PRL przed wybuchem Solidarności w 1980 roku a pokoleniem NZS, rachitycznej w porównaniu z ruchem Solidarności organizacji z trudem wystającej spod komunistycznego (S)ZSP, niepotrafiącej zmobilizować do szerszej aktywności indyferentnych mas studenckich zajętych piciem, ciupcianiem i kuciem. Taki był skutek tego co stało się z uczelniami dziesięć lat wcześniej, w 1968 roku. Co się stało? Właściwy trop prowadzący na ścieżkę zrozumienia tej degradacji życia akademickiego, która po 1989 roku bynajmniej nie została zatrzymana wskazał ostatnio śp. profesor Jerzy Przystawa, fragment rozmowy z którym umieściłem tu niedawno.
Mamy więc konflikt pomiędzy ostatnim pokoleniem wychowanym jeszcze w jakiejś styczności ze standardami cywilizacyjnymi II RP, a pokoleniem wyrosłym na Barejowskim gnoju bolszewizmu (wicie, rozumicie), który zatopił także uczelnie w 1968 roku. Jest to niechęć do chodzących wyrzutów sumienia tych co w czasie, gdy historia zaczęła przyspieszać zajmowali się na przykład fantastyką.
22-03-2013 [11:22] - dogard | Link: ciekaw jestem jak czuja sie obroncy
ziemkiewicza, na niezaleznej, jak wyrazalem o nim( jako RYSK) malo pochlebne opinie.tO NORMALNY FORNAL PISARCZYK ; fakt z wielkimi ambicjami...czesciowo uformowany przez korwinka.Efekty widoczne.Dlatego zamiast jego proponuje ---czytajcie LYSIAKA TOMASZA, LEPSZY Z HISTORII JAK OJCIEC , a pioro niezgorsze....Pisuje w GP, TYDZIEN W TYDZIEN.
03-04-2013 [19:02] - Lusia | Link: Popularność Ziemkiewicza zwłaszcza u młodych
Jest faktem. Dlatego tak dużo zła wyrządza swoim wrogim nastawieniem do PIS, posługując się nierzadko przekłamaniami. Zastanawiam się czy taka postawa jest zadaniem dla pana Ziemkiewicza, czy tak z własnej woli promuje niszczenie szans na wygrane wybory opcji prawdziwie patriotycznej w Polsce. Dla mnie jest łatwy do przejrzenia. jednak wielu młodych ludzi już zostało zwiedzionych przez Platformę Oburzonych i RN oraz umocnionych w swoim wyborze przez takie osoby jak pan Ziemkiewicz. Widać to także po komentarzach na TV Republika.