Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Trotylem y nitrogliceryną

Rolex, 30.10.2012


Chciałem skromnie i w bardzo wyważony sposób odnieść się do dzisiejszej kołomyi elementarnej właśnie wywołanej znalezieniem materiałów wybuchowych na elementach kadłuba tupolewa,  więc proszę na mnie nie krzyczeć, nie łajać, i nie wyzywać od agentów (wszystkie strony proszę), ale zrobić sobie kawę/herbatę, wykonać dziesięć przysiadów i przeczytać. Sprawa już od samego początku skłania do zachowania dystansu, bo wybiło „mediami głównego nurtu”. Nie twierdzę, że media głównego nurtu nie mogą chcieć się „przewerbować” na nowe rozdanie polityczne; zapisując tę myśl na skrzydle tablicy po środku jednak podkreślmy, że główny nurt medialny w Polsce od dwudziestu lat służył i służy jednemu (temu realnemu) ośrodkowi władzy, i jeśli nawet w mediach głównego nurtu pisze się prawdę, to nie po to, żeby z tej prawdy miał wyniknąć jakiś dobry (dla nas) skutek.

Zacznijmy od odtworzenia istoty przekazu, nie dzieląc go na temat główny i towarzyszące wrzuty (bo przekaz składa się z całości, tej docierającej do odbiorcy):

1.        był trotyl

2.        była nitrogliceryna

3.        stwierdzono nie tylko ich obecność, ale określono również ilość

4.        w jednym z badanych przypadków ilość śladów była tak duża, że nie starczyło skali (sic!)

Spróbujmy teraz przeanalizować na zimno ten przekaz zadając pytania:

1.      Jakim cudem Rosjanie dopuścili polskich prokuratorów do badania wraku, skoro wcześniej nie dopuszczali i było cacy, nikt nie płakał?

2.      Jakim cudem Rosjanie nie usunęli wykrywalnych w prosty sposób śladów materiałów wybuchowych przez ponad dwa lata od zamachu, kiedy to „zacierali ślady”? Umyli wrak, a tego nie zmyli? Mamy kompletnych debili na wschodzie? Małpka z arsenałem atomowym?

3.      Jak pogodzić jednoczesną obecność i trotylu i nitrogliceryny? Jak skonstruowany był zamach z pirotechnicznego punktu widzenia?

4.      Trotyl, podobnie jak nitrogliceryna, to dosyć szacowne dziś materiały wybuchowe, wynalezione jeszcze w XIX wieku. Nie wdając się w szczegóły techniczne warto zauważyć, że trotyl słabo nadaje się na przeprowadzanie nim zamachów terrorystycznych; on może stanowić składnik pewnych nowocześniejszych rozwiązań, dlatego warto by zapytać prokuratorów, czy wykonując badania szukali również śladów: heksogenu, aluminium, wosku, glinu, oktogenu? Czy też to jakiś zdesperowany górnik się zamachnął?

5.      Nitrogliceryna jest równie szacowna jak trotyl. Zastosowanie nitrogliceryny (w postaci czystej) do zamachu terrorystycznego jest ideałem, bo nie dochodzi do żadnego zamachu i kończy się śmiercią zamachowca. Nitrogliceryna jest uznawana za przestarzały i niebezpieczny składnik produkcji materiałów wybuchowych i została zastąpiona przez  TNT, RDX, HNX.

Wnioski:

1.      Nie ulegajmy wytwarzanej przez media psychozie.

2.      Nie rzucajmy się dopasowując XIX-wieczne materiały wybuchowe do wybuchów z 10 kwietnia 2010, a szczególnie, jeśli miałyby być dokonane w powietrzu, i miały być następstwem zamachu.

3.      Przyjmijmy do wiadomości, że ten przekaz jest w 100% zaakceptowany przez Rosjan, bo nie da się pogodzić tez o zacieraniu, niszczeniu, ukrywaniu, niedopuszczaniu, z nagłym ujawnieniem tak kluczowego dowodu, chyba, że chcecie mnie Państwo przekonać, że nasze „lisy” z prokuratury „znów” przechytrzyły Putina i jego służby. Jeśli tak, to najpierw im się przyjrzyjcie...

4.      Przyjąłbym do wiadomości fakt zewnętrznego sterowania sprawami w Polsce (sterowania nierosyjskiego), ale w sytuacja, w której dowody pochodzą z Rosji to wyklucza, więc „bodziec” jest rosyjski.



Moje hipotezy (moja hipoteza to jest taka myśl o obserwowanej rzeczywistości, która jest niezależna od myśli innych ludzi, i mam do niej prawo nadane Adamowi i Ewie przez samego Stwórcę w akcie tworzenia (dlatego jedli nie te owoce co trzeba), a potem przekazywane z pokolenia na pokolenie od Adama i Ewy, aż do mnie doszło, więc proszę się nie oburzać, gdy korzystam)



1.      96 pasażerów Tu-154 nie zeszło z tego świata w wyniku wypadku lotniczego, cały świat o tym wie. Jak zeszło nie wiem, ale nie wyniku działania trotylu i nitrogliceryny na pokładzie lecącego samolotu (temperatura trotylu podczas wybuchu 3300º, ewentualny wybuch paliwa pozostawiłby ślady na ciałach ofiar).

2.      „Cudowne odnalezienie trotylu i nitrogliceryny” nie jest elementem odsłaniania prawdy, ale elementem rosyjskiej gry.

3.      Od kilkunastu miesięcy sprawnie początkowo działający sojusz Rosji z polskimi gangsterami się rozpadł; od tej pory jedna strona chce wysadzić w kosmos drugą używając Smoleńska jako ładunku wybuchowego.

4.      Do tych działań dołączają się inni światowi gracze.

5.      Nie pozwólmy tworząc hipotezy pozwolić sobie „skakać” z ładunków wolumetrycznych (jedyne sensowne rozwiązanie hipotezy wybuchu) na elementy technologii górniczych bądź inżynierii rozbiórek obiektów (budynki, wraki, etc...), bo de-konstruujemy sobie całą hipotezę.

6.      Jedyne sensowne wytłumaczenie obecności trotylu i nitrogliceryny na miejscu zdarzenia jest takie, że te materiały znajdowały się w miejscu, gdzie samolot ewentualnie spadł, i zostały zdetonowane po tym zdarzeniu, ale to rodzi kolejne, poważne wątpliwości.

Odpowiedź na pytanie: po co ta wrzutka jest?

Wydaje się, że wrzutka służy przygotowaniu odpowiedniej atmosfery przed 11 listopada i ma doprowadzić do gwałtownych wydarzeń w efekcie których nielojalny (dzisiaj) wobec Rosji ośrodek rządowy (jak ja go nazywam: Hazardzista) ma zostać zastąpiony przez lojalny – prezydencki (Gracz), a opozycja (Ofiara) ma znowu wystąpić w tej roli, to znaczy ofiary. Przecież światu chodzi o to, żeby spokój znów zapanował w Warszawie, a przeprowadzone ostatnio testy amerykańskiej tarczy antyrakietowej wykazały dobitnie, że tarcza działa, ale nie na „odcinku polskim”, gdzie nie zadziałała.  

Pozostaję oczywiście otwarty na rzeczową polemikę i argumenty.

  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 7300
Janko Walski

Zbigniew Gajek vel Janko Walski

30.10.2012 13:57

w przeciwieństwie do ostatniej sensacji.
Zgadzam się, to najbardziej prawdopodobny trop. Trzeba teraz popracować jeszcze nad powiązaniem z całością.
tagore

tagore

30.10.2012 14:01

Z trotylu ,nitrogliceryny i nitrocelulozy z dodatkami otrzymujemy plastyk ,dość stary ale jary materiał wybuchowy. Ciepło detonacji gwałtownie spada z odległością od jej cenrum. Do zniszczenia samolotu wewnętrznym wybuchem nie trzeba wiele materiałów wybuchowych . tagore
Rolex

Rolex

30.10.2012 15:06

Dodane przez tagore w odpowiedzi na materiał

Pytanie, czy Semtex czy C-4, poza tym dalej nie rozumiem skąd i trotyl i nitrogliceryna?
Ale chyba jedyny sensowny trop, gdyby całej tej informacji nie traktować jako wrzuty.
Pozdrawiam
tagore

tagore

30.10.2012 15:31

Dodane przez Rolex w odpowiedzi na Tagore

Plastyk jest mieszaniną różnych materiałów po wybuchu pozostają ślady składników. Nie jest to jeden związek chemiczny. A cała sprawa jest niejasna na pokładzie mogły być mikroładunki zabezpieczające urządzenia szyfrujące. Sprawa może być prowokacją ale mogły komuś puścić nerwy i zrobił to w trosce o zdrowie tak jak inny Pan w tej sprawie nagrał ministra monu. tagore pozdrawiam
Domyślny avatar

na_zagrodzie

30.10.2012 14:04

jeśli był trotyl, to każde dziecko wie, że trotyl to zamach. Media sa używane po to aby trafić do mas, a masy wierzą w to co znają. Wiedzą co to jest mgła, co to jest trotyl, co to jest chcieć lądować za wszelką cenę. Tym sposobem ma się władzę nad masami. Ewidentnie na 10-11.11 jest przygotowany moment przełomowy, po którym - to samo co zawsze. Najważn. żeby był "spokój w Warszawie". Nikt nie bedzie w UE umierał za Gdańsk ani Smolensk.
Rolex

Rolex

30.10.2012 15:02

Dodane przez na_zagrodzie w odpowiedzi na jeśli był trotyl

Zgadzam się z przykrością
Pozdrawiam serdecznie
Rolex

Rolex

30.10.2012 15:02

Dodane przez na_zagrodzie w odpowiedzi na jeśli był trotyl

Zgadzam się z przykrością
Pozdrawiam serdecznie
Janko Walski

Zbigniew Gajek vel Janko Walski

30.10.2012 14:37

nie było żadnego trotylu. Powołani biegli pracujący z prokuraturą pod Smoleńskiem nie stwierdzili na wraku trotylu ani żadnego innego materiału wybuchowego - powiedział płk Ireneusz Szeląg. Czyli ktoś wypuścił Rz. Niezłe.
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

30.10.2012 14:49

Dodane przez Janko Walski w odpowiedzi na Już wyjaśniło się,

Wynik badania spektometrem daje wynik błyskawicznie. http://www.hitachi.com/I… Płk Szeląg strzelił sobie w POliczek ;-)
Rolex

Rolex

30.10.2012 15:01

Dodane przez Janko Walski w odpowiedzi na Już wyjaśniło się,

A powtarzam do znudzenia: ostrożnie!
Serdeczne
Domyślny avatar

andreziom

30.10.2012 14:46

Obecność trotylu i nikceliny to jak na służby specialne składniki bomby są beznadziejne. FSB lubli używać do zamachu izotopu, napromienowac wroga kremla. Takie składniki to ktoś jakiś amatorsko się posługiwał to bardziej wskazuje na terrorystów islamskich to w ich stylu oni posługują się trytolem w afganistanie z zamachach samobójczych
Rolex

Rolex

30.10.2012 15:47

Dodane przez andreziom w odpowiedzi na zamach ale przez kogo przeprowadzony

Też mi ten trotyl do niczego nie pasuje
Pozdrawiam serdecznie
Rolex

Rolex

30.10.2012 15:47

Dodane przez andreziom w odpowiedzi na zamach ale przez kogo przeprowadzony

Też mi ten trotyl do niczego nie pasuje
Pozdrawiam serdecznie
Domyślny avatar

Kamil27

30.10.2012 15:52

mój komentarz zniknął więc wklejam jeszcze raz. Uważam, że to właśnie Rosjanie mogli podrzucić ten trotyl. Być może to pozostałośći po wojnie ale równie dobrze mogli celowo podłożyć te substancje jakiś czas temu aby polscy eksperci mogli je wykryć. Ja bym przynajmniej tak zrobił gdybym był Putinem. To trafia na dobry, paranoiczny grunt gdzie Kaczyński z Macierewiczem myślą, że cokolwiek ustalają a są tylko rozgrywani.
Rolex

Rolex

30.10.2012 16:26

Dodane przez Kamil27 w odpowiedzi na Co z moim komentarzem?

ja nic nie usuwałem, chyba nawet nie ma takich możliwości.
Uwagi trzy - jesli zdarza się taka trauma jak ta katatsrofa, trudno uniknąć paranoicznych klimatów
druga - zgadzam się, że jesli są ślady trotylu czy dynamitu to Putin o tym wie od 10 kwietnia 2010 roku.
Rzepa odegrała dzisiaj haniebną rolę
Pozdrawiam serdecznie
Domyślny avatar

Zdenek Wrhawy

30.10.2012 16:32

Tez uważam,że to wrzutka...tylko jedno pytanie...
Kto to "rozrabia"?!
Jeżeli Tusk z Putinem byli w zmowie,to obaj powinni cicho siedzieć.
Tusk nie rozrabia Rosji,bo by sie zes...ze strachu.
Putinowi wystarczy pstryknąć palcami i nie ma Tuska i całego tego teatrzyku kukiełek!
Służby w Rosji? Miedwiediew rozrabia Putina?
Jakies służby w PRLbis rozrabiaja Tuska?
Piszecie o prowokacji na 11.11.2012...za grube nici i zbyt skomplikowane...chociaz?
Ale macie burdel w tej III RP :-))
Domyślny avatar

wyrko

30.10.2012 16:33

Pan jestes wyjątkowo cienki jako sledczy i jeszcze cienszy jako ekspert. Podobnie jak panski przyjaciel FYM jestes pan specem od wzbudzania wątpliwosci. Po co klapiesz pan, Ruhlex, dziobem skoro nie masz nic nowego do powiedzenia?
Domyślny avatar

wyrko

30.10.2012 16:46

Pan jestes wyjątkowo cienki jako sledczy i jeszcze cienszy jako ekspert. Podobnie jak panski przyjaciel FYM jestes pan specem od wzbudzania wątpliwosci. Po co klapiesz pan, Ruhlex, dziobem skoro nie masz nic nowego do powiedzenia?
Domyślny avatar

kaczazupa

30.10.2012 23:27

Dodane przez wyrko w odpowiedzi na Panie Ruhlex

Wskoczył Pan do pociągu cyrkonowego nie na podstawie artykułu w GP tylko znając treść referatów Konferencji Smoleńskiej (znał Pan, nieprawdaż?). Niestety prof.Jaworski z taką samą rezerwą odniósł się do swoich wyników, jak prok.Szeląg do wiedzy na temat trotylu, choć czynili to z zupełnie innych pozycji. Jak Panu w pociągu cyrkonowym wygodniej to Pana sprawa, ale chronologia dzisiejszych wydarzeń przemawia z tym, że Gmyz napisał prawdę, choć podane przez niego fakty być może nie mają jeszcze wagi dowodów procesowych. Dopiero, jak będą miały, to w oparciu o nie będzie można prowadzić analizy politologiczne. Wyprzedzanie ekspertyz technicznych analizami politologicznymi to nic innego, jak podporządkowywanie nauki polityce.
Rolex
Nazwa bloga:
Rolex
Miasto:
UK

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 215
Liczba wyświetleń: 827,510
Liczba komentarzy: 1,383

Ostatnie wpisy blogera

  • Ryby gadają przez sen
  • Taczeryzm. Studium dogmatyczne
  • I gramy!

Moje ostatnie komentarze

  • Uwielbiam upalne lata ;) Let it burn! Serdeczne
  • Przyjmuję do wiadomości. Natomiast nie spotkałem się ze mafijną spółką, w której prezesem byłby gangster. Poza tym możliwości intelektualne... wiedza, doświadczenie... Pozdrawiam serdecznie
  • Jak to jak? Robią w pory :)))) Dzięki za obecność! Serdecznie pozdrawiam

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Organy Centralne i Naczelne
  • KASYNO
  • W OBRONIE WŁASNEJ I NASZYCH NAJBLIŻSZYCH

Ostatnio komentowane

  • Rolex, Uwielbiam upalne lata ;) Let it burn! Serdeczne
  • Paczula, "„Gdy buldogi walczą pod dywanem, to widzisz, że coś się rusza, ale kto kogo gryzie – nie wiesz. Co jakiś czas spod dywanu wypada trup” - mówił   Stefan Kisielewski Ciekawe, że właśnie teraz…
  • Rolex, Przyjmuję do wiadomości. Natomiast nie spotkałem się ze mafijną spółką, w której prezesem byłby gangster. Poza tym możliwości intelektualne... wiedza, doświadczenie... Pozdrawiam serdecznie

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności