Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Debata tak, ale tylko z udziałem POpleczników

Seaman, 24.09.2012
W pierwszych słowach mojego postu pragnę pozdrowić wszystkich publicystów oraz blogerów i postawić na porządku dziennym pewną kwestię retoryczną. Czego można się spodziewać od ludzi, którzy na co dzień biadają nad niemerytorycznością opozycji, a kiedy ta organizuje publiczną debatę z udziałem poważnych ekonomistów, to stawia się zarzut, że dyskusja będzie miała podtekst polityczny? No cóż, pytanie retoryczne, ale swoją moc i wymowę ma...

W ostatnich dniach przybyło w naszym życiu publicznym, a szczególnie ekonomicznym, kilka nowych aksjomatów i praw, które zostały odkryte przez rządowe media i rządowych popularyzatorów nauk społecznych. Po pierwsze wyszło na jaw, że jakakolwiek debata ekonomiczna bez profesora Leszka Balcerowicza jest nieważna z natury rzeczy.
Jest to zaskakująca historia, bo jeszcze całkiem niedawno nikt z rządu i okolic się nie przejmował zdaniem Balcerowicza, a nawet miał je głęboko w nosie. Tak było w przypadku rządowego skoku na OFE, podobnie gdy Balcerowicz protestował przeciwko monstrualnemu zadłużeniu państwa i zamiataniu długu pod dywan przez ministra Rostowskiego. Co będzie, gdy Balcerowicza, nie daj Boże, zabraknie? Zlikwidujemy debaty ekonomiczne w ogóle?

Po drugie odkryto, że nie ma sensu żadna debata ekonomiczna, w której nie bierze udziału aktualny minister finansów. Niektóre media rządowe ze zgrozy wręcz zawyły: Nie zaproszono ministra Rostowskiego! A przecież minister finansów też nie zapraszał opozycji, gdy wbrew jej zdaniu forsował podwyżkę podatków. Dlaczego nie można debatować bez ministra? To jakieś nowy świecki obyczaj Platformy. A jaki liberalny!

Tym bardziej, że znany jest pogardliwy stosunek Donalda Tuska do profesorów i ekspertów wszelkiej maści. Skoro premier woli się namawiać na tematy ekonomiczne z kulturoznawcą Bonim i z ekspertem z bankowego portfela Bieleckim, to dlaczego opozycja nie może sobie wybrać swoich ekspertów? Jest to o tyle dziwne, że takie twierdzenie dyskredytuje wszelkie niezależne inicjatywy gospodarcze i ekonomiczne, a także stowarzyszenia i organizacje, w których nie zasiada Wincenty Rostowski.

Trzecie prawo wymyślił ekonomista Ryszard Petru z dawno pogrzebanej Unii Wolności, który w przeciwieństwie do ministra Rostowskiego w debacie udziału odmówił. A odmówił, ponieważ według niego PiS przedstawił zbyt szczegółowe projekty, co jakoby ma zawężać tematykę debaty. I znowu w przeciwieństwie do ministra Rostowskiego, który zarzuca projektowi PiS zbytnią ogólnikowość. Brakuje jeszcze jednego „naukowca” w typie tych dwóch, żeby zarzucił pisowskiemu projektowi nijakość. Wtedy już debata będzie nie do obrony.

No, ale ja tu sobie śmichy chichy robię, a zasada Petru brzmi naprawdę groteskowo do tego stopnia, że on sam chyba w nią nie wierzy. Otóż według mistrza Petru szczegółowość projektów nie daje możliwości rozmowy o tym, czy są one słuszne oraz wyklucza inne poglądy! A także sugeruje – uwaga! - że dyskutanci zgadzają się z diagnozą.

Stwierdzenie to jest tak niewiarygodnie głupie, że muszę mistrza Petru zacytować dosłownie, bo nikt mi nie uwierzy: - „W przesłanych materiałach znalazły się szczegółowe projekty ustaw PiS wokół których miałaby się toczyć dyskusja, co istotnie zawęża tematykę debaty. Tak postawiony sposób prowadzenia rozmowy o gospodarce - wykluczający de facto inne poglądy - zakłada niejako a priori, że dyskutanci zgadzają się z diagnozą która była podstawą projektów ustaw. Nie daje też możliwości rozmowy o tym czy przedstawione postulaty są słuszne”.

Dla potomności przypomnę, że Ryszard Petru jest Przewodniczącym Rady Towarzystwa Ekonomistów Polskich, co wiele wyjaśnia. Reasumując, niektórzy, jak minister Rostowski chcieliby uczestniczyć w debacie, pomimo, że projektowi opozycji zarzucają brak konkretów. Inni, jak przewodniczący Petru odmawiają z powodu zbyt dużej ilości konkretów. Różni rządowi przytakiwacze, którym projektu się czytać nie chciało, zarzucają projektowi opozycji kontekst polityczny. Co oczywiście sugeruje, iż debata z udziałem rządu z natury rzeczy byłaby apolityczna.

I ostatnie wreszcie, ale nie najmniej ważne. Podobno - wedle potakiwaczy rządowych -  projekt PiS jest żenująco słaby i nie do wykonania w praktyce. Zatem debata powinna obnażyć jego nędzę i pogrzebać raz na zawsze, przytłuc kamieniem i jeszcze przebić osinowym kołkiem. Wyglądać mogłoby, że nie ma lepszej metody dla rządu i POpleczników, niż debata, która pognębi opozycję. Tymczasem nie – debata jest zwalczana właśnie przez admiratorów polityki Tuska i Rostowskiego. Dlaczego? Oto jest pytanie.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 6301
Teresa Bochwic

Teresa Bochwic

24.09.2012 14:45

się toczy, oglądam w trzech telewizjach na przemian. Jedno wspólne - z powodu niezliczonych "pasków" na dole ekranu nie widac tabliczek z nazwiskami uczestników. Komu uleciało jak zaczynał mówić, ten się nie dowie, kto wygłasza.
Nawet ciekawe, jak się ma cierpliwość, bo każdy cos ujawni niechcący. szkoda, ze nie zapisywałam od początku. Potem i tak będzie tylko o krawacie, fryzurze czy uśmieszku Kaczora (bardzo inteligentnym uśmieszku).
Seaman

Seaman

24.09.2012 16:52

Dodane przez Teresa Bochwic w odpowiedzi na Debata

... a już słyszałem jakiegoś rzadowego bałwana, że to nie debata, bo wszyscy mają jednakowe zdanie...
marco.kon

Marian Konarski

24.09.2012 15:20

Można z niektórymi postulatami polemizować ale jest o czym dyskutować. PiS wychodzi na prostą. PO w głębokiej defensywie. I nie pomogą już najbardziej służalczy "dziennikarze". Oby tak dalej.
Seaman

Seaman

24.09.2012 16:53

Dodane przez marco.kon w odpowiedzi na Ta debata jest WIELKIM osiągnięciem PiS i Jarosława Kaczyńskiego

"Ta debata jest WIELKIM osiągnięciem PiS i Jarosława Kaczyńskiego"  - oczywiście, przerwali blokadę PO!
Domyślny avatar

ALA

24.09.2012 15:30

Ekonomista musi sie wypowiadac o finansach i o tym co czeka nasz kraj . Wszyscy ktorym lezy na sercu dobro kraju powinni mowic i oceniac ale przede wszystkim tworzyc nowe prawo ,uczciwe , rozwijajace i dajace nadzieje nam i naszym dzieciom na dobra przyszlosc. Zal tych mlodych i tych starych ,ktorzy wyjechali za chlebem bo nie mieli innego wyjscia . Trzeba zrobic wszystko aby wiecej juz ich nie stracic a jeszcze zrobic wiecej aby ci ktorzy wyjechali powrocili . Ciesze ze Kaczynski zwolal ta debate i mam nadzieje ze nie jest ona ostatnia . Warto by bylo teraz ja uszczegolowic -jeden temat co miesiac .Oni wszyscy maja duzo wiedzy i moga wspolnie dopracowac najlepsze rozwiazania . To jest wlasnie bogactwo narodu !Inteligentni ludzie ktorzy moga pomoc zmienic wszystko.
Seaman

Seaman

24.09.2012 16:54

Dodane przez ALA w odpowiedzi na To jest bezwglednie potrzebne.

Tym bardziej podłe jest lekceważenie tego wydarzenia przez rządowe media.
Domyślny avatar

ALA

24.09.2012 18:32

Dodane przez Seaman w odpowiedzi na ALA

To jest bardzo podle dlatego ze to jest tak bardzo wazne dla nas . Ale nie mogli jednak ukryc tego przed narodem i zaden Morozowski i Kalisz czy Miler albo paliokocizna juz nie da rady . Ekonomisci sie nie bali mowic co mysla i co nas czeka . A to juz nie jest zadna polityka tylko prawda . Dlatego mysle ze to byl bardzo znakomity ruch . Teraz tylko musza stale kontynuowac i nie dac sie zagadac . Podzielic problemy na mniejsze rozwiazywac , rozwiazywac i rozwiazywac . Wole ekonomiste z gorzka prawda i dobra rada jak z tego sie wydostac niz cudaka Tuska i reszte balwanow. Mysle ze juz wiecej ludzi sie budzi , ci ktorzy nawet nadal udaja ze nic nie widza chyba jednak nie mowia do konca prawdy . Ostatnio slyszalam jak znajoma ktora przyjechala na wakacje do Polski z zachodu dokad wwyemigrowala z powodu biedy kilka lat temu powiedziala mi ze wszystkie zakupy zywnosciowe musiala robic w Biedronce poniewaz zywnosc tak strasznie podrozala ze nie byla w stanie kupic sobie tyle co kupowala wczesniej .Powiedziala ze stracila bardzo duzo pieniedzy i ze dreczy ja pytanie ..Jak ludzie ci ktorzy tutaj mieszkaja sobie radza na co dzien? Ja wiem jak sobie radza a raczej nie radza . Zadluzeni w prabankach i lombardach albo bankach po uszy .Ceny sa kosmiczne i to jest bardzo dziwne ze ci milujacy Tuska tego nie widza . Milosc oslepia .
Seaman

Seaman

24.09.2012 20:02

Dodane przez ALA w odpowiedzi na To jest bardzo podle .

"Ceny sa kosmiczne i to jest bardzo dziwne ze ci milujacy Tuska tego nie widza . Milosc oslepia"
No cóż, skoro nie widzą dzisiaj, to poczują wkrótce w kieszeniach. Zresztą my także poczujemy. Co do miłości, która oślepia, to bym polemizował. Raczej wstydzą się przyznać przed sobą, że zaufali złodziejom i aferzystom. Poza tym część z nich to beneficjenci szalbierczego systemu państwa Tuska...
Pozdrawiam
Domyślny avatar

Zdenek Wrhawy

24.09.2012 16:49

1.Zawistny
2.Mściwy
3.Pamietliwy
4.Bezwzględny
5.Niszczy swoich wrogów
Podałem tylko pieć punktów,ale tych najwazniejszych.
Nie lekceważę Pani profesor,bo akurat na tych sprawach sie zna!
Tusk w swojej głowie zapisał śmierć obu Kaczyńskim. Jak Radziwiłł Zagłobie...
Za przegrane wybory w 2005 i "utrate twarzy". Dla Japończyka utrata twarzy,to niekiedy powód do ostatecznego kroku.
Ale u Tuska?!
POLICZMY GŁOSY!
Poprzysiągł sobie,ze zniszczy "kaczorów" do cna!
Stąd przytuli do serca kazdego,kto opluje,kto oskarzy,kto obieca,ze zniszczy kaczorów!
Palikot,Niesiołowski,Sikorski,dawne jastrzębie PiS-u...każdego!
Jego sztab od propagandy i PR-u wbił mu do głowy,że musi sobie "zaprzyjaźnić media",które to będa transmitować na cjełoj Mir.
Tylko Do Corleone ojciec mówił,że frajer sie mści...Michael już tego nie przestrzegal!
Przesadzam z Don Corleone?!
Dawna mafia,to pikuś w porównaniu z KGB,GRU,WSI i SB!
Towariszcz pałkownik,toże nie zabył Gruzji...
Nu i wot...kakaja oszibka :-))
Seaman

Seaman

24.09.2012 16:57

Dodane przez Zdenek Wrhawy w odpowiedzi na Staniszkis---charakterystyka Tuska.

Wad Tuska na wołowej skórze by nie spisał. Do Smoleńska był dla mnie bardzo zręcznym macherem politycznym, po Smoleńsku...szkoda gadać, dno najgłębsze z możliwych.
Domyślny avatar

Zdenek Wrhawy

24.09.2012 17:04

Dodane przez Seaman w odpowiedzi na Zdenek Wrhawy

Czy jest dnem,czy juz puka od spodu!
Jedno jest na 487% pewne...nie wolno go lekceważyć!!
Osoby o takim zestawie cech charakteru...pomine tu diagnozę...sa zdolne do wszystkiego.
Co do Smoleńska...w takich sprawach likwiduje się wszystkich zamieszanych...
Jak mawiał Sun-Tsy:"Tajemnica jest wtedy,gdy o czymś wie jedna osoba.Gdy juz o czymś wiedza dwie osoby,to juz nie ma tajemnicy"
Wątpię,zeby Putin nie znał tej maksymy stratega wszech czasów :-)
Seaman

Seaman

24.09.2012 17:39

Dodane przez Zdenek Wrhawy w odpowiedzi na Zwał jak zwał...

Sądzisz więc, że seryjnemu samobójcy zajęcia nie zabraknie?
Domyślny avatar

Zdenek Wrhawy

24.09.2012 18:19

Dodane przez Seaman w odpowiedzi na Zdenek Wrhawy

Tylko jest jeden problem...
On tez jest tym drugim,który nie może być dopuszczony do tajemnicy.
Zasada domina :-))
Andrzej W.

Andrzej Wolak

24.09.2012 20:27

Nie tylko reżimowe media zawyły, że nie zaproszono rostowskiego. Koment. Z. Ziobro: "Na taką debatę powinien zostać zaproszony minister rostowski oraz przedstawiciele wszystkich partii." Temu petru najlepiej sie dyskutuje z panienkami z tv. Ale gostek wtedy "błyszczy". Jaki Przewodniczący takie Towarzystwo. Może też być odwrotnie. Świetny komentarz Przemysława Wiplera w RM odnośnie rostowskiego (Aktualności dnia). PIS w ofensywie. Serdecznie pozdrawiam.
Seaman
Nazwa bloga:
Liga Nadmorska i Postkolonialna
Miasto:
Gdynia

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 364
Liczba wyświetleń: 1,558,218
Liczba komentarzy: 4,592

Ostatnie wpisy blogera

  • Tusk z powyłamywanymi nogami
  • Ostał mu się ino Ostachowicz
  • Ciszej nad moim rządem!

Moje ostatnie komentarze

  • W tym masz rację - on cieknie...
  • "Kto zamienił zwłoki? A-Sowiecki bałagan,B-Bo szczątki były małe i brudne,C-Wina pilotów. Smsy z prawidłowymi odpowiedziami prosimy kierować do klubu PO." Jakiś dęte audiotele wymyśliłeś, bo w tych…
  • "utajone pod rudą farbą" No, już tak nie narzekaj na rudych, znałem jedną rudą....

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Smoleńsk - racjonalna teoria spiskowa
  • Dlaczego premier Tusk brał ślub kościelny?
  • Gibała być zdrajca, Kali nie być zdrajca

Ostatnio komentowane

  • , Tak to prawda ale na to pierwszy wpadł geniusz śledczy Seremet a że zajęło to 2 lata pracy a tobie chwilę no to trudno nagrody rozdano.Pozdrawiam.
  • Seaman, W tym masz rację - on cieknie...
  • Seaman, "Kto zamienił zwłoki? A-Sowiecki bałagan,B-Bo szczątki były małe i brudne,C-Wina pilotów. Smsy z prawidłowymi odpowiedziami prosimy kierować do klubu PO." Jakiś dęte audiotele wymyśliłeś, bo w tych…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności