Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Co ma w głowie prezydent Obama i dlaczego

Seaman, 30.05.2012
W powszechnej świadomości są tylko trzy możliwe powody użycia przez amerykańskiego prezydenta zwrotu o polskich obozach śmierci – intencjonalność, bezmyślność lub pomyłka. To jest o tyle ważne rozróżnienie, że w grę nie wchodzi żaden z nich. W takim przypadku pomyłka byłaby możliwa, gdyby prezydent miał w głowie frazę o niemieckich obozach, a odznaczając polskiego kuriera Jana Karskiego, po prostu pomieszał konteksty narodowościowe. Sęk w tym, że prezydent Obama wcale nie miał w głowie, że obozy były niemieckie. On ma bowiem wbitą w podświadomość kalkę, że to były obozy nazistowskie. Powtórzę – nie niemieckie, lecz nazistowskie.

Dlatego właśnie żadna pomyłka nie wchodzi w grę; trudno również posądzić o publiczne wyrażanie antypolskich intencji człowieka tak bardzo dbającego o poprawność polityczną jak Barack Obama. Gdybyśmy mieli do czynienia z politykiem niemieckim, byłbym skłonny mu przypisać złe zamiary, w innym przypadku raczej nie. Bezmyślność także tutaj nie ma miejsca, gdyż w takim razie bezmyślna musiałaby być administracja amerykańska – w końcu trudno przypuszczać, że Obama sam sobie pisze i sprawdza teksty wystąpień w sprawie odznaczenia jakiegoś Polaka.

Jeśli zatem te trzy powody odrzucimy, to pod uwagę można wziąć jedynie, że istnieje jakaś inna przyczyna, że nie tylko ważni politycy, instytucje, ale także profesjonalni dziennikarze z renomowanych mediów posługują się tą fałszywą zbitką. Dzisiaj zresztą wszyscy wspominają, że były polski minister spraw zagranicznych Adam Rotfeld, który wczoraj ten medal od Obamy odbierał w imieniu Polski, określił niegdyś tę zbitkę, jako „obraźliwą i haniebną”. Czy ktoś może na serio uważać, że tak częste używanie haniebnych i obraźliwych słów może wynikać z bezmyślności lub pomyłki?

Otóż na pewno nie. Ta zbitka o polskich obozach śmierci(albo koncentracyjnych, co na jedno wychodzi) funkcjonuje w powszechnej świadomości, ponieważ nie ma w obiegu określenia „niemieckie obozy śmierci”. I zanim zaczniemy krzyczeć o hańbie, jak kiedyś minister Rotfeld, to warto się zastanowić, dlaczego tak się dzieje. A dzieje się również z tej przyczyny, że państwo polskie nie zadbało, żeby wbić do łbów, że to nie żadni naziści, lecz Niemcy zbudowali i kierowali ludobójczym procederem w obozach śmierci w różnych miejscach Europy.

Ten prosty fakt niestety nie funkcjonuje w powszechnej świadomości i to jest fatalne zaniechanie Polaków. Polaków sensie polskiej władzy, która powinna z naciskiem powtarzać, że to nie żadni naziści, hitlerowcy czy faszyści, lecz przede wszystkim Niemcy mordowali narody w imię swojej przestrzeni życiowej, obłąkańczej ideologii, wreszcie psychopatycznego upodobania do panowania nad światem. My nigdy w naszych dziejach nie wymyśliliśmy czegoś w rodzaju „Polen, Polen über alles in der welt”.

To że to byli niemieccy naziści, to jest owszem, prawda, ale to taka prawda, która nic nie daje. Co zresztą obserwujemy, gdy regularnie odzywają się głosy o polskich obozach. Nie ma lepszego potwierdzenia, że niekończące się sprostowania nic nie załatwiają. Podobnie było wczoraj w przypadku Obamy – administracja Białego Domu niemal natychmiast sprostowała słowa Obamy w stenogramie. Fraza o „polskim obozie śmierci” została zmieniona na „nazistowski obóz przejściowy w Izbicy”. Tylko że to nie jest prawda historyczna, to jest kolejne przeinaczenie albo zgoła kłamstwo. Prawda bowiem jest taka, że to był niemiecki obóz przejściowy w Izbicy.

Mówi się otwarcie w zagranicznych mediach o polskim antysemtyzmie, natomiast znika cała ich otwartość, gdy mamy do czynienia z niemieckim ludobójstwem – wtedy wyskakują niczym diabeł z pudełka jacyś naziści. I to nawet bez uściślenia, że to byli naziści niemieccy. Bez tego uściślenia nie będziemy nadal bez końca prostować „pomyłki” na temat obozów śmierci. Co ciekawe, pomyłki są zawsze jednostronne – sugerują polskie ludobójstwo. Polacy mają swoje za kołnierzem, jeśli chodzi o stosunek do Żydów, to nie ulega wątpliwości. Jednak ludobójstwo to wyłączna specjalność Niemców.

Dopóki tacy jak amerykański prezydent mają w głowie kalkę z nazistowskim obozem w Polsce, to zawsze będziemy skazani na bezsilność. Polska władza powinna prostować - to nie ulega wątpliwości – słowa o polskich obozach. Ale musi jednocześnie z naciskiem podawać właściwe określenie – niemieckie obozy śmierci. Wtedy jest szansa, że z czasem zapanuje porządek w głowie Obamy.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 8010
Domyślny avatar

zezik

30.05.2012 12:13

Obama czyta zwykle z telepromptera.
Seaman

Seaman

30.05.2012 12:26

Dodane przez zezik w odpowiedzi na Obama nic nie ma wbite w głowę

"Obama nic nie ma wbite w głowę'
Próżnia doskonała?!
Domyślny avatar

amp

30.05.2012 12:17

... i nie ma zmiluj sie pomimo sedziwego wieku . Przekonal sie o tym ostatnio nazista Demjanjuk (Iwan Mykolajowytsch) A co do samego zajscia z Obama to wraca w pamieci esencja pamietnej wpadki koreanskiego slonca narodu ogladajacego manewry wojskowe przez odwrocona lornetke ... fotke podpisano pytaniem: Geniusz czy idiota?
Domyślny avatar

kangur

30.05.2012 12:38

Dodane przez amp w odpowiedzi na Bo Niemcy scigaja nazistow

"Ludobójstwo to wyłączna specjalność Niemców"??? Się mnie narażasz waszmość - a gdzie podziali się sowieciarze? Przecież to od nich ludobójstwo i obozy śmierci przejęli Niemcy, od sowieciarzy się uczyli jak zabijać całe NARODY... chociaż ideologia była inna...
Seaman

Seaman

30.05.2012 15:31

Dodane przez kangur w odpowiedzi na "Ludobójstwo to wyłączna specjalność Niemców???

Miałem na myśli kontekst czysto żydowski w ludobójstwie.
Seaman

Seaman

30.05.2012 15:32

Dodane przez amp w odpowiedzi na Bo Niemcy scigaja nazistow

"fotke podpisano pytaniem:
Geniusz czy idiota?"
W tym przypadku nie ma wątpliwości:)
Domyślny avatar

HENRY

30.05.2012 12:49

on tylko czyta co mu gudłaj z drugiego siedzenia napisze ;-)
Domyślny avatar

ksena

30.05.2012 12:50

doradca prezydencki Nałęcz z wyrozumiałością,ale i ulgą uznał słowa Baracka Obamy jako nieistotną wpadkę,bo nawet nie jak wypadek przy pracy.Pan Nałęcz jako podwładny na codzień musi tuszować rozliczne gafy swego pracodawcy,a to ciężkie i niewdzięczne zadanie.Wypowiedź Obamy spadła mu więc jak z nieba po to,zeby stwierdzic ,,że taka to uroda prezydentów''.Poczekajmy jeszcze na swiatłe wystąpienie innego ,,giganta intelektu''z Pałacu Prezydenckiego Kuźniara,bo ten duet w połaczeniu z ich pryncypałem gotowy coś niesamowitego wymyśleć.
Seaman

Seaman

30.05.2012 15:34

Dodane przez ksena w odpowiedzi na jak gafolog z gafologiem

"jak gafolog z gafologiem doradca prezydencki Nałęcz z wyrozumiałością,ale i ulgą uznał słowa Baracka Obamy jako nieistotną"
Do Nałęcza nie można mieć moim zdaniem pretensji - takie gafy ma na co dzień obcując z Komorowskim, więc trudno mu się dziwić, że to dla niego nieistotne drobiazgi:) Gdyby traktował każdy poważnie, to dawno by zwariował.
Domyślny avatar

wicenigga

30.05.2012 13:05

I "polski obóz" i 17.09. mają swoją przyczynę. Dobrze byłoby ją wskazać.
Domyślny avatar

HENRY

30.05.2012 13:59

Dodane przez wicenigga w odpowiedzi na Ponoć w polityce nie ma przypadków.

Mógł powiedzieć niemieckie (ale by mu Merkel dała popalić), nazistowskie, hitlerowskie, w okupowanej Polsce; ale nie, powiedział polskie, aby się temu cadykowi co żąda prawem kaduka od Polski 65 mld-ów przypodobać ;-)
Domyślny avatar

wicenigga

30.05.2012 14:59

Dodane przez HENRY w odpowiedzi na .... SĄ ZNAKI

on po prostu ciemny jest? (żenujący żart piszącego) W każdym razie siedzi teraz w malinach i psińco dostanie, a nie głosy Polonusów. I dlatego powinien się rozejrzeć kto mu takie psikusy robi.
Domyślny avatar

HENRY

30.05.2012 15:34

Dodane przez wicenigga w odpowiedzi na A może

Barack się mści za ten BARAK z obozu Auschwitz Birkenau co POżyczyli do USA na wieczne nieoddanie i nie chcą zwrócić ;-)
Domyślny avatar

wicenigga

30.05.2012 16:45

Dodane przez HENRY w odpowiedzi na A może

bo Amierykańce mają barak z polskiego obozu, a "my" żądamy zwrotu baraku z obozu niemieckiego. Nawet Barack tego nie ogarnie :)
Seaman

Seaman

30.05.2012 15:36

Dodane przez wicenigga w odpowiedzi na Ponoć w polityce nie ma przypadków.

Oczywiście, że niemcy i Sowieciarze. Ale jest trzeci czynnik - bezwład naszej służalczej władzy...
Domyślny avatar

Gość

30.05.2012 18:07

Dodane przez Seaman w odpowiedzi na wicenigga

prezydentowi (absolwentowi Harvardu) Barakowi przemowienie to zostalo napisane i sprawdzone i zatwierdzone. Pomylki wiec nie ma. Co do nazistow to sami jestescie sobie winni bowiem zgadzacie sie na tego typu jezyk nad Wisla; slowa typu nazista, faszysta, antysemita 'smigaja' po internecie i prasie polskojezycznej ku zamykaniu waszych ust. Co do niemcow i nazistow to moje pokolenie (ur. 1953) nawet w komunie uzywalo slowa NIEMIEC a dopiero pozniej nazista i faszysta. Wystarczy przejzec galerie zdjec z przedwojennych Niemiec aby uzmyslowic sobie jak wielka miloscia i fascynacja obdarzal narod niemiecki Hitlera.
Domyślny avatar

Dość

30.05.2012 16:01

Zwlaszcza z perspektywy amerykanskiej jawi sie jako kraj nieznany i dosc egzotyczny. Zamiast utyskiwac radze sprawdzic w amerykanskim slowniku znaczenie slowa Nazi: http://www.thefreedictio… - czlonek NSDAP Czyli Narodowej Niemieckiej Partii Pracujacych Czyli jak ktos byl Nazi to musial byc Niemcem, a nie mogl byc Chinczykiem Ciekawe co bys powiedzial autorze, gdyby gazety w swiecie zaczely rozpisywac sie o polskich zbrodniarzach zamiast o zbrodniarzach PRLowskich? Czy domagalbys sie prostowania "zbrodniarzy PRLowskich" na "zbrodniarzy polskich"??? PS Zostajesz w Salonie SB2024?
Seaman

Seaman

30.05.2012 16:52

Dodane przez Dość w odpowiedzi na Polska nie jest pepkiem swiata!

Nie bardzo rozumiem, o co ci chodzi kolego...jacy polscy zbrodniarze, jakie SB2024?!
Domyślny avatar

Dość

30.05.2012 17:23

Dodane przez Seaman w odpowiedzi na Dość

Gdyby ktos pisal o Rozanskim, Szechterze, Wolinskiej, ze to zbrodniarze prlowscy to czy domagalbys sie uzywania w zamian okreslenia zbrodniarze polscy? Relacja towarzysz PZPR - Polak jest zupelnie podobna do relacji nazi - Niemiec. Podpowiem, ze chodzi i dystans i niechec normalnych ludzi do utozsamiania sie z totalitarnymi partiami. Czy nadal bedziesz blogowal w Salon24 prowadzonym przez swiatlego patriote, redaktora Janke? Mam nadzieje, ze ta ilosc informacji pozwoli Ci na udzielenie jednoznacznych odpowiedzi "tak, nie"
Seaman

Seaman

30.05.2012 19:28

Dodane przez Dość w odpowiedzi na No dobra, sprobuje raz jeszcze

Oczywiście, że będę pisał nadal na S24, dlaczego nie? Bo tobie się nie podoba? A co mają wspólnego  jacyś zbrodniarze polscy, jak ich nazywasz, z wypowiedzią Obamy?
Domyślny avatar

Dość

30.05.2012 19:50

Dodane przez Seaman w odpowiedzi na Dość

Nieco za trudne, ale warto bylo sie przekonac.
Domyślny avatar

Dość

30.05.2012 20:36

Dodane przez Seaman w odpowiedzi na Dość

Nie odnosze sie do wypowiedzi Obamy tylko do Twojej wlasnej: Fraza o „polskim obozie śmierci” została zmieniona na „nazistowski obóz przejściowy w Izbicy”. Tylko że to nie jest prawda historyczna, to jest kolejne przeinaczenie albo zgoła kłamstwo. Prawda bowiem jest taka, że to był niemiecki obóz przejściowy w Izbicy. [...] gdy mamy do czynienia z niemieckim ludobójstwem – wtedy wyskakują niczym diabeł z pudełka jacyś naziści. I to nawet bez uściślenia, że to byli naziści niemieccy.
Domyślny avatar

Dość

30.05.2012 20:51

Dodane przez Seaman w odpowiedzi na Dość

Autor pisze: Jednak ludobójstwo to wyłączna specjalność Niemców najwyrazniej pomijajac towarzyszy Lenina i Stalina ze Zwiazku Sowieckiego, towarzysza Pol-Pota z Demokratycznej Kambodzy, dynastie towarzyszy z Koreanskiej Rep. Lud.-Dem. jak rowniez towarzyszy chinskich, ktorzy wymordowali wiecej ludzi niz wszyscy wczwsniej wymienieni. Ludobojstwo, synku, to wyłączna specjalność komuchow ktorzy dorwali sie do totalitarnej wladzy. Masz racje, Salon24 to najlepsze miejsce dla Ciebie.
Domyślny avatar

marek

01.06.2012 17:47

Dodane przez Dość w odpowiedzi na Na zakonczenie

Bardzo,bardzo,bardzo sie zgadzam!!!Ludobojstwo to wynalazek WYLACZNIE komuchow.Wszelkiej masci.
Domyślny avatar

Irvandir

30.05.2012 22:09

Dodane przez Dość w odpowiedzi na Polska nie jest pepkiem swiata!

Wyobraź sobie, że większość Polaków PRLu nie chciała (mimo, że teraz część z nich twierdzi inaczej), a Hitler miał poparcie praktycznie całego narodu, z elitami intelektualnymi włącznie. Znasz Amerykanina, który rozwija przeczytany skrót, zwłaszcza w języku niemieckim? Bo ja nie. NSDAP, to dla wybitnie wykształconego Amerykanina (bo przeciętny takiego skrótu nigdy nie widział na oczy) nazwa partii nazistowskiej, a nie niemieckiej, bo przecież nie ma tam litery "G" jak "German", prawda? Co do wpadki Obamy, to sądzę, że była to krecia robota zwolennika Romneya. Odznaczenie Karskiego miało mu zjednać głosy Polaków, a teraz ma to z głowy.

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Seaman
Nazwa bloga:
Liga Nadmorska i Postkolonialna
Miasto:
Gdynia

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 364
Liczba wyświetleń: 1,558,221
Liczba komentarzy: 4,592

Ostatnie wpisy blogera

  • Tusk z powyłamywanymi nogami
  • Ostał mu się ino Ostachowicz
  • Ciszej nad moim rządem!

Moje ostatnie komentarze

  • W tym masz rację - on cieknie...
  • "Kto zamienił zwłoki? A-Sowiecki bałagan,B-Bo szczątki były małe i brudne,C-Wina pilotów. Smsy z prawidłowymi odpowiedziami prosimy kierować do klubu PO." Jakiś dęte audiotele wymyśliłeś, bo w tych…
  • "utajone pod rudą farbą" No, już tak nie narzekaj na rudych, znałem jedną rudą....

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Smoleńsk - racjonalna teoria spiskowa
  • Dlaczego premier Tusk brał ślub kościelny?
  • Gibała być zdrajca, Kali nie być zdrajca

Ostatnio komentowane

  • , Tak to prawda ale na to pierwszy wpadł geniusz śledczy Seremet a że zajęło to 2 lata pracy a tobie chwilę no to trudno nagrody rozdano.Pozdrawiam.
  • Seaman, W tym masz rację - on cieknie...
  • Seaman, "Kto zamienił zwłoki? A-Sowiecki bałagan,B-Bo szczątki były małe i brudne,C-Wina pilotów. Smsy z prawidłowymi odpowiedziami prosimy kierować do klubu PO." Jakiś dęte audiotele wymyśliłeś, bo w tych…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności