Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

By sitwie żyło się lepiej

Ula Ujejska, 18.06.2026

Czego się spodziewałeś Polaku? Może benzyny po 5,19zł za litr. albo telefonu od lekarza czy jesteś zdrowy? A młodzi może akademika za 1zł i darmowych kredytów na własne mieszkanie? Ja jeszcze pamiętam to: Będą nas leczyć dobrze zarabiający lekarze i pielęgniarki! I tu akurat Tusk dotrzymał słowa. Lekarz za dwie bańki miesięcznie i to pewnie nie jeden, JEST! Nie zapytam Tuska ile zarabiała jego mamusia pielęgniarka, bo to oczywiste.

Czego się spodziewałeś Polaku głosując na "siedem gwiazdek"? Spodziewałeś się że załapiesz się na koryto? Nic z tego, lemingu, pisiorku i inny szaraczku etc. koryta są tylko dla wybranych swojaków. A ty przeciętny frajerze masz na to zarobić. A jak jesteś już w wieku "Matuzalema" to szybko umieraj w kolejkach. Saloniki VIP w szpitalach są tylko dla sitwy wszelkiej maści!

Lata temu pisałam o zamęczeniu na śmierć pani Ireny Szafrańskiej w Tomaszowie. Tam było także dwóch lekarzy którzy zarabiali krocie i nie mieli czasu na uratowanie pani Ireny! Tomaszowski PiS nic z tą sitwą nie zrobił - nie rozliczył. No i stracił władzę w moim mieście. Tak, wtedy i dzisiaj milionerzy w służbie zdrowia byli i nadal są. Nadal wykorzystują także publiczne instrumenty w swoich prywatnych praktykach.

Dziękuję za uwagę.

  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 586
sake3

sake2020

18.06.2026 19:49

Polacy oczekują,ale i uczą się.Młodzi już nie będą naiwnie oczekiwać na akademik za złotówkę, bo widzą ile jest sposobów szybkiej kariery. Aktualny kurs szkoleniowy wiele daje- bądź w Koalicji Obywatelskiej ,jesteś panem.Jeśli młody student widzi,że lekarz- łapówkarz tkwi na wysokim stanowisku,a świadkowie korupcji są zastraszani to wyciągnie jeden wniosek,nie opłaca się pracować ,wystarczy popierać ,,słuszną''partię ,działać w młodzieżówce,w samorządach, krzyczeć na wiecach a będąc rzadkim gościem w miejscu pracy i tak wyciągnąć kasę. Tu się nic nie zmieni,bo Polacy myślą starym torem-nie krytykować władzy,nie mówić o korupcji ,złodziejstwie,patologii, bo to ,,emocje'' albo sprawy drugorzędne i najlepiej je przemilczeć.Powinno się wg nich przykryć mówieniem o inwestycjach,ekonomii,edukacji bez odniesienia do aktualnej sytuacji, bez żadnej krytyki. Ta jest przez nich zarezerwowana wyłącznie dla PiS-u który tak gorliwie atakuje Koalicja. Niestety te pozornie nieważne sprawy po zsumowaniu stają  się arcyważne i trzeba je zamieśc pod dywan.Reżim nie zrezygnuje z niszczenia Polski a paradoksalnie sami Polacy mu w tym pomagają. 

mjk1

mjk1

18.06.2026 20:19

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Polacy oczekują,ale i uczą…

W wielu komentarzach Sake nasze ukochanej, przewija się założenie, że niemal całe życie publiczne jest zbudowane na korupcji, układach, złej woli i świadomym oszustwie. Tyle że jeśli naprawdę tak wyglądałoby całe społeczeństwo, to nie byłoby już czego ratować. Ona zakłada, że niemal wszystko opiera się na układach, korupcji, karierowiczostwie i złej woli. Ja zakładam, że większość ludzi jednak uczciwie pracuje, płaci podatki, wychowuje dzieci i próbuje normalnie żyć.

Oczywiście, że korupcję, nadużycia czy patologie trzeba nagłaśniać i rozliczać. Tylko jeśli zaczniemy przedstawiać całe państwo jako jedną wielką mafię, wszystkich lekarzy jako łapówkarzy, wszystkich urzędników jako kombinatorów, a wszystkich polityków jako złodziei, to przestaniemy opisywać rzeczywistość, a zaczniemy budować czarną legendę.

I właśnie dlatego uważam, że rozmowa o inwestycjach, edukacji, energetyce czy gospodarce nie jest „zamiataniem pod dywan”. To są sprawy, które dotyczą milionów normalnych ludzi. Nie żyjemy wyłącznie korupcją, aferami i politycznymi awanturami.

Co więcej, jeśli chcemy przekonać uczciwych i umiarkowanych ludzi, to nie wystarczy codziennie powtarzać, że wszystko jest złe, wszyscy kradną, a Polska upada. Większość społeczeństwa nie chce żyć w permanentnej apokalipsie. Chce wiedzieć nie tylko, co jest źle, ale również jak to naprawić.

I właśnie tego najbardziej brakuje mi w polskiej debacie publicznej.

Romuald

Romuald

18.06.2026 20:59

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na W wielu komentarzach Sake…

To nie jest tak do końca, że tylko nieliczni kradną czy oszukują i tez nie tak że całe społeczeństwo jest zdegenerowane, bo wtedy faktycznie funkcjonowanie było było by niemożliwe a jednak jakieś minimalne zaufanie do siebie wzajemnie mieć trzeba. Co nie zmienia faktu, że to nie mała liczba takich jednostek jest w śród nas i każdy kto ma takie zapędy, robi to na swoim poziomie i wedle własnych możliwości. Gdy spotka się kilku takich robi i im więcej mają możliwości robi się jeszcze gorzej, wiele do tego ma społeczna akceptacja dla działań o znikomej szkodliwości ale ta narasta im większe możliwości kombinowania. To truizmy ale od patrzenia na takie drobnostki czyż nie uodparniamy się na większe afery - podam przykład z mojego byłego miejsca pracy, na 6 (sobotniej - bodajże same setki) nocce jeden kierownik puszczał brygadę do domu bo i tak nikt tego nie kontrolował - jasne że norma i tak była wyrobiona ale czy to było w porządku? No nie, a i tak nikt nie doniósł do kierownika/dyrektora czy kadr.

Co nie zmienia to faktu, że  zgadzam się że większość z nas chce normalnie żyć i nie musieć mieć kontaktu z takimi sytuacjami.

mjk1

mjk1

18.06.2026 21:23

Dodane przez Romuald w odpowiedzi na To nie jest tak do końca, że…

W zasadzie zgadzam się z większością tego, co napisałeś. Też nie uważam, że problem nadużyć, kombinowania czy zwykłego cwaniactwa jest marginalny. Występuje na różnych poziomach życia społecznego i zawodowego. Przykład, który podałeś z pracy, dobrze pokazuje pewien mechanizm. Jeżeli ludzie przyzwyczajają się do drobnych nadużyć, bo „nic wielkiego się nie stało”, to rzeczywiście może pojawić się zobojętnienie także wobec większych patologii. Nie bez powodu mówi się czasem o teorii wybitych szyb. Różnica między nami a niektórymi komentatorami polega chyba na czymś innym. Ja nie twierdzę, że problemu nie ma. Twierdzę jedynie, że nie można na podstawie istnienia patologii budować obrazu całego społeczeństwa, bo obok ludzi kombinujących są też miliony ludzi, którzy codziennie uczciwie pracują, prowadzą firmy, wykonują swoje obowiązki i nie uczestniczą w żadnych układach. Gdyby było inaczej, państwo po prostu przestałoby funkcjonować. Dlatego warto mówić o nadużyciach i je rozliczać, ale równie ważne jest, żeby nie popaść w przekonanie, że wszystko wokół jest wyłącznie korupcją, mafią i złodziejstwem. Taki obraz jest równie fałszywy jak udawanie, że problem nie istnieje.

Romuald

Romuald

18.06.2026 23:15

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na W zasadzie zgadzam się z…

Też tak w ogólnym zarysie widzę, marginalny choć zapewne obecny, ale też na pewno nie jest to stan dominujący, tu raczej role odgrywa semantyka i co kto rozumie poprzez dane słowo. Co do głównego tematu, może m.in własnie ten brak możliwości kombinowania większości mogących/chcących jest jakimś ograniczeniem, zresztą mało kto jest chyba tak do cna wyzuty z przyzwoitości i zasad - to rozległy temat i przerasta możliwości komentarzy. I owszem na pewno wszyscy nie jesteśmy uczestnikami afer czy przekrętów i łapówkarstwa.

sake3

sake2020

18.06.2026 21:31

Dodane przez Romuald w odpowiedzi na To nie jest tak do końca, że…

Arogancka władza każdą aferę uważa za drobnostkę niegodną rozpatrywania. Ich afery to nie są afery,bo przyjazny i upolityczniony wymiar sprawiedliwości często na telefon albo po ,,słusznym'' losowaniu wyczyści władzę z podejrzeń,oddali dowody i zatuszuje sprawę.Konsekwencje poniosą inni.Polacy przekonani,że władza ma zawsze rację nie pytają już o nic i tylko jednostki wiedzą że sprawa został sprawnie zamieciona pod dywan.Nic dziwnego,że pańcia Wielichowska krzyczy na dziennikarza ,że jego pytania są obrzydliwe.bo jak się okazuje afera już w kuble do śmieci jako drobnostka.Prawie wszystkie zostały wyciszone i można bezkarnie dalej brnąć w patologie.

mjk1

mjk1

18.06.2026 21:58

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Arogancka władza każdą aferę…

I znowu dokładnie potwierdzasz to, o czym pisałem Droga Sake. Nikt tutaj nie twierdził, że afer nie ma, że korupcja nie istnieje albo że każda decyzja sądu czy prokuratury jest słuszna. To jest teza, którą sama wkładasz rozmówcom do ust, a potem z nią polemizujesz.

Dyskusja dotyczyła czegoś zupełnie innego: czy z faktu istnienia patologii wynika, że całe państwo jest jedną wielką mafią, a większość ludzi żyje wyłącznie z układów, korupcji i oszustw.

Jeśli przyjmiemy taki sposób myślenia, to każdą rozmowę można sprowadzić do jednego zdania: „i tak wszyscy kradną”. Tylko że z takiego założenia nie wynika już żadna analiza, żadne rozwiązanie i żadna propozycja naprawy czegokolwiek.

Najbardziej zastanawiające jest jednak coś innego. Ty nieustannie opisujesz Polskę jako kraj całkowicie skorumpowany, rządzony przez aferzystów, obsadzony układami i pełen ludzi gotowych sprzedać wszystko za stanowisko. A jednocześnie oczekujesz, że właśnie ci sami ludzie nagle masowo poprą program naprawy państwa.To się logicznie nie składa. Albo większość społeczeństwa jest uczciwa i warto do niej trafiać rzeczowymi argumentami, albo większość jest tak zdemoralizowana, jak opisujesz. Wtedy żadna polityczna zmiana nie ma sensu, bo natychmiast wyprodukuje dokładnie takie same patologie.

Dlatego wolę rozmawiać o faktach, konkretnych błędach i konkretnych rozwiązaniach niż o wizji Polski jako niekończącej się apokalipsy, bo z apokalipsy jeszcze nigdy nie powstał żaden sensowny program naprawy państwa.

paparazzi

paparazzi

18.06.2026 22:15

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Arogancka władza każdą aferę…

Sake, to co opisałaś przerabialiśmy po II WS. Nowa władza tak właśnie funkcjonowała. Komunistyczna bandyterka tak skonstruowała system że awansował ten właśnie Homo Sovieticus. Naród był zmęczony i ograbiony z inteligencji i patriotycznych elit. Ten sam mechanizm polityczno-spoleczny. Oportuniści wzięli sobie do serca korzystając z indyferencji społeczeństwa. Zaangażowanie i energia zostały przekierowane na życie doczesne. Ludzie Tuska bez kręgosłupa moralnego wykorzystują brak kontroli społecznej, krzyczą "o dobru wspólnym'"aby przejmować zasoby /korupcja/. Tu jest ukryty regres i zadłużenie Polaków tak żeby nie było odwrotu. Widać postęp u tow. mjk1 już Ci nie pisze ze nic nie zrozumiałaś, przeszedł na "Droga Sake" z dawką ironii. Trzymaj się .

mjk1

mjk1

18.06.2026 22:42

Dodane przez paparazzi w odpowiedzi na Sake, to co opisałaś…

Nie bardzo widzę, w którym miejscu mój komentarz został obalony Paparazzi. Napisałem jedynie, że istnienie korupcji, nepotyzmu czy nadużyć nie oznacza automatycznie, że całe społeczeństwo jest skorumpowane ani że całe państwo działa wyłącznie jak mafia. I tego stanowiska nadal się trzymam. Porównanie do pierwszych lat PRL jest efektowne publicystycznie, ale nie odpowiada na zasadnicze pytanie. Nawet w PRL większość ludzi nie była funkcjonariuszami systemu, donosicielami ani beneficjentami władzy. Większość po prostu próbowała normalnie żyć. Tak samo jest dzisiaj.

Mam też wrażenie, że w tej dyskusji ciągle pojawia się ten sam problem. Kiedy ktoś zwraca uwagę na potrzebę proporcji i ostrożności w ocenach, natychmiast słyszy, że usprawiedliwia władzę. A przecież można jednocześnie krytykować rządzących i nie uważać, że cała Polska jest jednym wielkim układem.

Co do „postępu” - jeśli zamiast pisać komuś, że czegoś nie zrozumiał, próbuję odnieść się do jego argumentów spokojniej, to rzeczywiście można to uznać za postęp. Szkoda tylko, że część dyskutantów bardziej interesuje analiza mojego tonu niż analiza własnych tez.

paparazzi

paparazzi

18.06.2026 23:14

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Nie bardzo widzę, w którym…

Z zasady trollom nie odpowiadam tu zrobię jeden wyjątek i skieruje do tow. apel. Pisz jak potężna jest pułapka dwutorowości rozwoju kraju. Kraj nie może być budowany wyłącznie z "cegieł i betonu" musi być budowany z przejrzystych zasad i aktywnego nadzoru obywatelskiego. Bez tego komponentu wysiłek milionów ludzi zostanie rozkradziony i zmarnowany przez cyniczne jednostki. Pochwal się talentem. Może uratujesz upadające NB. A może taki wasz cel. Wieczna chwała dr Targalskiemu , bo nie bawił się w subtelności.

NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

18.06.2026 20:31

Tusk pozdrawia wszystkich SIEMA FRAJERZY ... 😎...

Zdjęcie ilustracyjne poniżej:

dakowski.pl😎

sake3

sake2020

18.06.2026 20:53

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Tusk pozdrawia wszystkich…

Pana nie pozdrowił? To znaczy,że pan nie jest frajerem ? Nie trzeba być elektoratem Tuska a i tak być frajerem.W końcu zapłaciliśmy za jachty,lodziarki, ogrody zimowe, karnety do klubów swingersów .Zapłaciliśmy za saloniki (( będące również dyskretną odwykówką) dla waaaadzy i płacimy nadal więc chyba jesteśmy

paparazzi

paparazzi

18.06.2026 22:18

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Pana nie pozdrowił? To…

Tak Sake, caly Tuska nie-rząd jest utrzymywany przez Polaków .

Ula Ujejska
Nazwa bloga:
TENDENCYJNY PORADNIK WYBORCZY
Zawód:
Wykształcona z dużego miasta.
Miasto:
Bardzo wielkie miasto nad Pilicą

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 753
Liczba wyświetleń: 11,407,865
Liczba komentarzy: 14,881

Ostatnie wpisy blogera

  • Wspólna polsko-niemiecka akcja?
  • Niemiecka tradycja
  • Bezkarność zachęca

Moje ostatnie komentarze

  • Nasz_Henry Jedno nie wyklucza drugiego 😜
  • U2Pracujemy nad tym. Czekamy cierpliwie na pewien ruch rympałów
  • Jabe A co, obdarli cię już z futra?

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Nasze Credo
  • Nasza odpowiedź
  • ORMO czuwa !

Ostatnio komentowane

  • Romuald, Też tak w ogólnym zarysie widzę, marginalny choć zapewne obecny, ale też na pewno nie jest to stan dominujący, tu raczej role odgrywa semantyka i co kto rozumie poprzez dane słowo. Co do głównego…
  • paparazzi , Z zasady trollom nie odpowiadam tu zrobię jeden wyjątek i skieruje do tow. apel. Pisz jak potężna jest pułapka dwutorowości rozwoju kraju. Kraj nie może być budowany wyłącznie z "cegieł i betonu"…
  • mjk1, Nie bardzo widzę, w którym miejscu mój komentarz został obalony Paparazzi. Napisałem jedynie, że istnienie korupcji, nepotyzmu czy nadużyć nie oznacza automatycznie, że całe społeczeństwo jest…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2026, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności