Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Sabotaż na torach - trzy fakty, które warto znać!

Grzegorz GPS Świderski, 18.11.2025

W spra­wie uszko­dzo­nej szy­ny na tra­sie War­sza­wa–Lu­blin po­ja­wia się du­żo do­my­słów, ale trzy rze­czy są już dziś oczy­wi­ste – i pro­wa­dzą do jed­ne­go lo­gicz­ne­go wnio­sku.



1. To mu­sia­ły być dwa pre­cy­zyj­ne ła­dun­ki tną­ce – sprzęt woj­sko­wy, nie ama­tor­ski.

  Szy­na zo­sta­ła prze­cię­ta w dwó­ch punk­ta­ch, tak jak­by wy­ję­to z niej ca­ły od­ci­nek. Jed­ne­go miej­sca cię­cia nie da się uzy­skać jed­nym ła­dun­kiem – to za­wsze są dwa nie­za­leż­ne punk­ty oddziaływania. Ta­ką ro­bo­tę wy­ko­nu­je się ła­dun­ka­mi li­nio­wy­mi (LCC/ACE/LSC), czy­li pro­fe­sjo­nal­ną tech­no­lo­gią sa­per­ską nie­do­stęp­ną dla cy­wi­li. Te­go nie ro­bi się pro­chem z In­ter­ne­tu ani im­pro­wi­zo­wa­ną pusz­ką. To sprzęt woj­sko­wy.

2. Ma­ła od­le­gło­ść mię­dzy cię­cia­mi by­ła ce­lo­wa – że­by nie do­pro­wa­dzić do ka­ta­stro­fy.

  Gdy­by spraw­com cho­dzi­ło o wy­ko­le­je­nie po­cią­gu, wy­rwa mu­sia­ła­by mieć po­nad me­tr sze­ro­ko­ści. Tu by­ła nie­wiel­ka, tak do­bra­na, by po­ciąg mó­gł jesz­cze prze­je­chać – ale by in­fra­struk­tu­ra zo­sta­ła uszko­dzo­na, li­nia za­trzy­ma­na, a służ­by zmu­szo­ne do dzia­ła­nia. To kla­sy­ka ope­ra­cji dy­wer­syj­ny­ch: ude­rzyć, ale nie eska­lo­wać. Zro­bić alarm, a nie ma­sa­krę.

3. To wpi­su­je się w ro­syj­ską stra­te­gię sa­bo­ta­żu in­fra­struk­tu­ry pań­stw NA­TO.

  Ro­sja uni­ka za­bi­ja­nia cy­wi­lów na te­ry­to­rium NA­TO, bo to ozna­cza­ło­by otwar­tą kon­fron­ta­cję. Za­mia­st te­go pro­wa­dzi dzia­ła­nia ni­skiej in­ten­syw­no­ści: uszko­dze­nia to­rów, świa­tło­wo­dów, ka­bli ener­ge­tycz­ny­ch, cen­trów lo­gi­stycz­ny­ch – tak, by by­ły awa­rie, nie za­ma­chy. Sa­bo­taż, ale z za­cho­wa­niem po­li­tycz­nej mgły. Wy­rwa na to­ra­ch, wy­ko­na­na pre­cy­zyj­nym ła­dun­kiem, zbyt ma­ła na wy­ko­le­je­nie, ale wy­star­cza­ją­ca do wy­wo­ła­nia cha­osu – pa­su­je do tej stra­te­gii ide­al­nie.

  To nie był ani wy­pa­dek, ani ama­tor­skie dłu­ba­nie. To był pro­fe­sjo­nal­ny sa­bo­taż, zre­ali­zo­wa­ny tech­ni­ką i lo­gi­ką cha­rak­te­ry­stycz­ną dla ro­syj­ski­ch służb. Zbyt czy­ste, zbyt kon­tro­lo­wa­ne i zbyt pre­cy­zyj­ne, by by­ło czymś in­nym.

Grzegorz GPS Świderski
https://t.me/KanalBlogeraGPS
https://Twitter.com/gps65

  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 1518
spike

spike

18.11.2025 00:54

Co za głupoty wypisujesz, widziałeś kiedykolwiek skutki wybuchu jakiegokolwiek ładunku ?

Przyznaj się, kto ci takich głupot naopowiadał, nie widząc miejsca uszkodzenia, ty sam to wymyśliłeś czy na spółkę z GPT?

Chłopie, o tej sprawie już była dyskusja, podałem tam foto tej szyny, a ostatecznie można je znaleźć w sieci, chłopie weź się w garść.

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 00:59

Dodane przez spike w odpowiedzi na Co za głupoty wypisujesz,…

To jaki to był twoim zdaniem ładunek? Umiesz napisać coś bez ataku ad personam? Po co się tym poniżasz?

spike

spike

18.11.2025 01:48

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na To jaki to był twoim zdaniem…

kolegen, ty nie wyskakuj z atakami czy poniżaniem, swego czasu na nikim nie zostawiłeś suchej nitki, a nawet po powrocie na NB dalej to praktykujesz, jesteś nałogowcem.

Swoją drogą, ty już nie potrafisz samodzielnie z głowy cokolwiek napisać?
bo te bzdury to sam nie wymyśliłeś.

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 08:45

Dodane przez spike w odpowiedzi na kolegen, ty nie wyskakuj z…

Chcesz zostać moim trollem?

VivaPalestina

VivaPalestina

18.11.2025 01:10

@GPS

"To był pro­fe­sjo­nal­ny sa­bo­taż, zre­ali­zo­wa­ny tech­ni­ką i lo­gi­ką cha­rak­te­ry­stycz­ną dla ro­syj­ski­ch służb."

Nie przestajesz mnie zadziwiać... Znasz się nawet na tech­ni­ce i lo­gi­ce cha­rak­te­ry­stycz­nej dla ro­syj­ski­ch służb. To efekt wizyt z Korwinem w ambasadzie Rosji?

Tezeusz

Tezeusz

18.11.2025 20:50

Dodane przez VivaPalestina w odpowiedzi na @GPS"To był pro­fe­sjo­nal…

Ruszkiewicz znowu tutaj srasz sowieckim scierwem. Zgłaszam..

Imć Waszeć

Imć Waszeć

18.11.2025 01:20

Ten kawałeczek z przodu i ten z prawej. To wybuch go tak delikatnie przesunął? Inna sprawą jest, kiedy struktura szyny została naruszona i to powinien prześwietlić jakiś wydział metalurgii. Tam będzie w wynikach po zostawionych w metalu śladach naprężeń powiedziane dokładnie czy to był wybuch, czy piłowanie czy fuszerka w metalowni. Tu jest większe zdjęcie: https://obserwatorlogist… A ten malutki kawałeczek z przodu, leciał sobie stronę kamery, ale się był chyba rozmyślił, bo nie widać dachu nad torami, od którego mógłby się odbić. Druga sprawa to sposób wyrwania sprężyn. Ślady nadkruszeń w betonie wskazują, że siła działała w kierunku jazdy. Oczywiście można spekulować, że jakiś wybuch podniósł szynę, którą zaczął wlec pociąg, ale na to potrzeba dowodów wybuchu, a na razie ja widzę tylko wleczenie.
spike

spike

18.11.2025 01:37

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Ten kawałeczek z przodu i…

@imć, tych kawałków jest tam więcej, między szynami leży sobie dość spory kawałek, jak ten brakujący środek. Co do badań, to pierwsze na obecność mat.wyb. niewielki aparat, stosowany na lotniskach. Dodam, że ten kawałek po prawej stronie, miejsce uszkodzenia szyny i leżącego! pod szyną kawałka błyszczy, a po lewej stronie ubytek nie błyszczy, to jest dowód świeżego ubytku, dodam, że ujęcie zdjęcia jest skośne z prawej na lewą stronę.
Wybuch naruszyłby nasyp kamiennego tłucznia, odłamków by je znaleźć, trzeba by prosić o pomoc św.Antoniego.

Nasz kolegen pisze o "precyzyjnym ładunku", pewnie słyszał o czymś takim w filmach, jakby cokolwiek wiedział, to by głupot nie pisał.

Nim zobaczyłem zdjęcie, myślałem że zastosowano termit, prosty, tani i skuteczny sposób na podobną prowokację.
Ciekawi mnie jak i kiedy maszynista zauważył ten ubytek szyny, to było kilkadziesiąt cm.


Stawiam na wadę szyny.

Imć Waszeć

Imć Waszeć

18.11.2025 01:40

Dodane przez spike w odpowiedzi na @imć, tych kawałków jest tam…

Zgadza się. Znaczy ja wiem o co biega z tym "wybuchem". Chcą powtórzyć manewr Macierewicza z ładunkiem tnącym skrzydło i nawet się durnie nie kapnęli co robią. Ale jeśli tak to proszę mi pokazać krople po cięciu ładunkiem kondensacyjnym, albo rodzaj "spawu".

Maszynista nie zauważył, bo pewnie nic nie było widać z przodu. Tylko to musiało mu pier..ąć pod kołami lokomotywy, zaś wagony się nie wykoleiły, bo teraz mają sztywne łącza i idą po nitce (wagony pasażerskie są lekkie w porównaniu z węglarkami). Poza tym teraz ma kamerę na tory z przodu i na filmie będzie widać co widział i czego nie widział.

Jeśli to nasze służby kombinują, to zakładam, że już kamera okazała się niesprawna lub jej tam nie było. Tak to wygląda i po to właśnie zostało zainstalowane:

https://www.youtube.com/watch?v=oFS8g8MwFfI

https://www.youtube.com/watch?v=EPn7CeWlAqI

https://www.youtube.com/watch?v=ca2zzxAeoQQ

https://www.youtube.com/…

spike

spike

18.11.2025 02:01

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Zgadza się. Znaczy ja wiem o…

Oni nic nie pokażą, to może wypłynąć w następnej kadencji, jak Bozia da.

Co do "manewru Macierewicza", na biedaku już wszyscy wieszają psy, a on tylko mówi to co inni.
W kwestii skrzydła, jak jeszcze były dostępne fotki wraku, widziałem ten brakujący kawałek skrzydła, co to był przyczyną rotacji samolotu na plecy, katastrofy. Otóż ten kawałek skrzydła nie był poszarpany, a uderzając w pień brzozy, powinien, to miejsce było ucięta jak nożem, prędzej wyglądało na cięcie nożycami i tuż przy klapie, pień brzozy tak ostry nie jest, precyzyjny ładunek jak najbardziej możliwy, miejsce trudno dostępne, a ładunek ma formę kabla, to tnie jak nóż, ale ślady po wybuchu mają swoją naturę no i fizykę, a ślady na skrzydle tego nie dowodziły.

Jedna sprawa, pytam fachowca-naukowca, czy możliwe jest, by skrzydło samolotu uderzając w pień brzozy spowodowało jej złamanie prostopadle do kadłuba samolotu?

Imć Waszeć

Imć Waszeć

18.11.2025 19:51

Dodane przez spike w odpowiedzi na Oni nic nie pokażą, to może…

Matematycznie? Czyli w idealnych warunkach, gdzie jak czubek igły mogą spotkać się dwa różne rezonanse powodujące przełamania obiektu uderzającego i uderzanego? Tak. Sprawdź sobie teorię katastrof w kontekście opisywanym w książce np. Arnolda. Arnold formalnie nie pisze tam z punktu widzenia analizy matematycznej, choć upodabnia swój język do niej. On pisze z punktu widzenia geometrii algebraicznej i algebry przemiennej. Dlatego tam są takie dziwne przykłady rezonansowe, które nie odróżniają dynamiki równań z prawą stroną będącą wielomianem trzeciego stopnia i czwartego stopnia. To ma związek z tym, że gdy zagadnienie rozpatrujemy na przestrzeniach zespolonych, to genus (czyli liczba dziur albo inaczej rączek - powierzchnie Riemanna) liczy się co dwa wymiary. Czyli trzeci wymiar jest tam degeneracją czwartego, piąty szóstego itd. Jak coś w układzie drga, to najczęściej kojarzy nam się to z funkcjami trygonometrycznymi, a przypadku zespolonym z e^i\phi (obrót okręgu jednostkowego), ale są tak też kompletnie różne od trygonometrycznych funkcje mające podobne własności - funkcje harmoniczne. Tu masz pracę na temat związku genusu powierzchni z funkcjami harmonicznymi:

https://arxiv.org/pdf/2410.06763

Poza tym możemy mieć obok funkcji okresowych (te sinusy i inne) także funkcje dwuokresowe, quasi-okresowe i inne. To jest na wykładzie o dynamice dyskretnej co prawda, czyli wiąże się z fraktalami, ale daje wgląd w złożoność zagadnień "mechanicznych" danych równaniami w wielu wymiarach (np. Lagranżjan, Hamiltonian to sześć wymiarów plus czas dla punktu materialnego i geometria symplektyczna, inaczej produkt półprosty pewnych grup macierzowych). Tu jest o teorii katastrof (osobliwości funkcji z R^n do R^m):

https://www.icts.res.in/sites/default/files/levels_of_structure_in_CT_Zeeman.pdf

Tu łopatologiczne wyjaśnienie punktów krytycznych (z obrazkami!!): https://personalpages.manchester.ac.uk/staff/j.montaldi/SBC-LookInside.pdf

Tu masz nawet książkę do ściągnięcia: https://www.researchgate…

Zwróć uwagę na termin cusp, bo to jest właśnie ten idealny "matematyczny" środek, gdzie może to wspomniane zjawisko zajść. Oczywiście jak pisałem świat nie jest aż tak idealny i nie daje się opisywać idealnymi równaniami, ale coś tam krąży wokół tych idealnych rozwiązań jak wokół atraktora i dlatego cuda się zdarzają.

sake3

sake2020

18.11.2025 10:57

Dodane przez spike w odpowiedzi na @imć, tych kawałków jest tam…

@spike...Drugie zdarzenie też z powodu wadliwej szyny?

spike

spike

18.11.2025 15:48

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @spike...Drugie zdarzenie…

@sake, a w drugim zdarzeniu też szyna była przyczyną?
a drugie zdarzenie, też mi nie pasuje.

Ijontichy

Ijontichy

18.11.2025 08:17

"Dwaj znakomici uczeni w Gizah trzy też w Hartumie nałogowo spod ziemi wykopywali mumie.

 Nagle jeden wykopał i krzyknął ha,haha! Oto jest mumia chłopa czyli mumia fellacha! 

 Drugi mumię otrzepał,spojrzał przez okuary...nie...to mumia Amenhotepa! pomyliłeś się stary"

Dalszy ciąg w lirykach A.Waligórskiego

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 09:41

„Wybuch naruszyłby tłuczeń, nie widać śladów”, „To awaria materiałowa”

Fakty śledcze i prasa potwierdzają użycie materiału wybuchowego. Eksperci wskazują, że użyto profesjonalnych ładunków, które mogą działać kierunkowo i nie muszą powodować klasycznego rozrzutu tłucznia czy spektakularnych śladów eksplozji znanych z filmów lub bomb domowej roboty.​

Specjalistyczne wojskowe ładunki liniowe (np. LCC/ACE/LSC) są projektowane do precyzyjnego cięcia metalu; ich efekt uboczny jest minimalny, zwłaszcza jeśli nie chodzi o masowe niszczenie, lecz szybkie i ciche rozcięcie infrastruktury.

Analizy laboratoryjne po takich zdarzeniach potrafią wykryć ślady chemiczne materiałów wybuchowych nawet tam, gdzie nie ma widocznych śladów w podłożu czy tłuczniu.

spike

spike

18.11.2025 10:18

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na „Wybuch naruszyłby tłuczeń,…

@grześ, jedno pytanie - skąd masz te wiadomości, od niej zależy twoje "to bee, or not to bee" w teście pilota Pirxa.

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 10:58

Dodane przez spike w odpowiedzi na @grześ, jedno pytanie - skąd…

No przecież napisałem skąd: z publicznie dostępnych danych w Internecie.

spike

spike

18.11.2025 15:51

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na No przecież napisałem skąd:…

@grześ, nie jesteś robotem, bo kłamiesz jak człowiek, do tego o małej wyobraźni.

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 16:08

Dodane przez spike w odpowiedzi na @grześ, nie jesteś robotem,…

Chcesz zostać moim trollem?

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 09:43

„Przesunięcie fragmentów nie wygląda na efekt wybuchu, tylko wleczenie pociągu”

Eksperci wyraźnie informują, że wyrwa była niewielka, precyzyjnie wymierzona – celem nie było wykolejenie, tylko uszkodzenie i przerwanie ruchu. Wybuch o ograniczonej sile mógł spowodować właśnie takie przesunięcie elementów toru, bez dramatycznego rozrzutu kawałków.​

Współczesne wagony mają sztywne złącza, a pociągi pasażerskie nie wywołują takiego efektu destrukcji jak ciężkie składy towarowe – stąd ograniczenie skutków mimo uszkodzenia szyny.

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 09:44

„Brak kropli po cięciu, ślady nie przypominają kondensacyjnego wybuchu”

To zbyt uproszczone podejście. Ślady po ładunkach ciętych zależą od typu użytego materiału, konstrukcji szyny, warunków pogodowych i technologii detonacji. Są one często wykrywalne tylko laboratoryjnie, a nie gołym okiem na zdjęciach z sieci.

Ekspertyzy prowadzone przez służby nie są w całości jawne – wyniki np. detekcji śladów wybuchowych są publicznie potwierdzone jedynie komunikatem, nie fotorelacją.

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 09:45

„Wada szyny, nie sabotaż”, „Brak dowodów na zamach”

Oficjalne, niezależne ekspertyzy odrzuciły awarię materiałową jako przyczynę. Kilku ekspertów cytowanych w prasie podkreśliło, że nie ma podstaw do uznania zdarzenia za przypadkowy defekt – potwierdzono obecność śladów materiałów wybuchowych oraz cech wskazujących na celowe działanie, zgodne z wywiadowczą technologią sabotażu.​

Zbieżność czasowa z drugim incydentem tej samej nocy (trakcja!) również podważa tezę o losowej wadzie technicznej.

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 09:46

„Media nakręcają narrację, bez dowodów, to powtórka ‘manewrów Macierewicza’”

Służby i eksperci, nie media, informują o użyciu materiałów wybuchowych i typowo profesjonalnym działaniu. Przekaz prasowy opiera się na przekazie śledczych i specjalistów, nie na sensacji.

Manewry polegające na celowym cięciu/wybuchu są typowe dla sabotażu infrastrukturalnego – a nie dla polskiej polityki czy amatorskich domysłów.

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 09:48

Wątpliwości spike’a i Imć Waszecia pojawiają się przez niedowierzanie i nieznajomość profesjonalnych technik sabotażowych oraz laboratoryjnych metod wykrywania wybuchów. Eksperci, śledczy i służby jednoznacznie potwierdzają, że było to celowe, profesjonalne działanie wybuchowe, a nie przypadkowa awaria materiałowa czy medialna inscenizacja. Skeptycyzm jest zdrowy, ale w tym przypadku obiektywny stan faktyczny przeczy hipotezom przypadkowego uszkodzenia.

admin

Admin Naszeblogi.pl

18.11.2025 09:54

Ładunki były TRZY. Jeden nie zadziałał. 

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Grzegorz GPS Świderski
Nazwa bloga:
Pupilla Libertatis
Zawód:
Informatyk
Miasto:
Warszawa

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 253
Liczba wyświetleń: 652,786
Liczba komentarzy: 4,553

Ostatnie wpisy blogera

  • Algorytmy psują młodych. Moderatorzy blogów psują starych
  • Kończy się epoka głupich algorytmów!
  • Szanta z prądem pod mieczem

Moje ostatnie komentarze

  • Współczesne Chiny można porównać z Niemcami, które też kiedyś stały się potęgą gospodarczą, a dziś upadają. Tam na początku Erhard zastosował model ordoliberalny: wolnorynkowy kapitalizm, ale ramowo…
  • Ja patrzę na to wszystko z punktu widzenia ASE, Ty z keynesowskiego — więc najpierw napiszę, gdzie się zgadzamy, potem wskażę elementy keynesowskie, a na końcu krótka krytyka.W czym pełna zgoda:…
  • Zawsze za każdym ktoś musi stać? Skąd taki wniosek? A kto stoi za Kaczyńskim? Jest całkowicie uzależniony od USA, czyli stoi za nim Trump, tak? A kto stoi za Trumpem?

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Przekop nie dla żeglarzy!
  • Wojna dla opornych. W punktach
  • Komentarze na naszych blogach

Ostatnio komentowane

  • Grzegorz GPS Świderski, Zawsze za każdym ktoś musi stać? Skąd taki wniosek? A kto stoi za Kaczyńskim? Jest całkowicie uzależniony od USA, czyli stoi za nim Trump, tak? A kto stoi za Trumpem?
  • Grzegorz GPS Świderski, To zależy od regulaminu serwisu, który się zmienia. Nie wiem jak jest w Suno, ale na Udio to się niedawno zmieniło. Gdy ja użyłem ich serwisu do generowania moich piosenek, to regulamin dawał mi…
  • Lech Makowiecki, Autorze. Słowa, słowa, słowa... Dużo słów.A mnie nurtuje jedno tyko pytanie: kto stoi za Mentzenem...

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności