Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Personalna wojna na emocje między PiS i KO

Grzegorz GPS Świderski, 31.10.2025

Woj­na pol­sko-pol­ska, bra­to­bój­cza wal­ka PiS z KO, dzie­lą­ca Po­la­ków na­wet w po­przek ro­dzin, ma jed­ną klu­czo­wą przy­czy­nę: fakt, że PiS i KO ma­ją iden­tycz­ne po­glą­dy eko­no­micz­ne, iden­tycz­ny pro­gram go­spo­dar­czy, to są so­cja­li­ści re­ali­zu­ją­cy wszyst­kie punk­ty kla­sycz­nej so­cjal­de­mo­kra­cji.

  Więc by się czymś róż­nić, mu­sie­li wy­wo­łać woj­nę per­so­nal­ną na emo­cje. Naj­sku­tecz­niej­sza me­to­da zdo­by­cia i utrzy­ma­nia wła­dzy to "dziel i rzą­dź". No to nas po­dzie­li­li, a my jak te ba­ra­ny da­li­śmy się głu­pio po­dzie­lić i w ogó­le nie za­uwa­ża­my, że wszyst­kie głów­ne par­tie ma­ją iden­tycz­ne po­glą­dy eko­no­micz­no-go­spo­dar­cze.

  Sil­na po­la­ry­za­cja PiS-KO to sku­tek opa­no­wy­wa­nia na­szej cy­wi­li­za­cji przez ele­men­ty wschod­nie. Dziś wie­lu Po­la­ków za­cho­wu­je się jak Chiń­czy­cy, u któ­ry­ch każ­dy spór je­st nie­grzecz­ny — więc jak się z czymś z ni­mi nie zgo­dzi­sz, to się czu­ją oso­bi­ście do­tknię­ci i re­agu­ją ata­kiem ad per­so­nam i psy­cho­lo­gi­zo­wa­niem opo­nen­ta.

  Efek­tem te­go je­st po­dzie­le­nie mu­rem z pio­sen­ki Ka­zi­ka — dziś wi­docz­ne w idio­tycz­nym po­dzia­le so­cjal­de­mo­kra­tów na PiS i KO i tym, że Trza­skow­ski z Na­wroc­kim po­dzie­li­li się pra­wie 50-50. To woj­na ple­mion bez żad­nej ide­olo­gicz­nej tre­ści pod spodem.

  Dzie­je się tak dla­te­go, że zde­cy­do­wa­na więk­szo­ść lu­dzi w Pol­sce nie je­st zdol­na do po­le­mi­ki, do me­ry­to­rycz­ne­go spo­ru, trak­tu­ją każ­de nie­zga­dza­nie się ze so­bą emo­cjo­nal­nie, co skut­ku­je tym, że tyl­ko emo­cjo­nal­ne, płyt­kie prze­ka­zy do ni­ch tra­fia­ją i są nie­zdol­ni do głęb­szy­ch prze­my­śleń.

  Na szczę­ście kli­nem w ten bzdur­ny po­dział wbi­ja się Kon­fe­de­ra­cja, któ­ra re­pre­zen­tu­je po­glą­dy wol­no­ryn­ko­we, a za­tem an­ty­so­cja­li­stycz­ne, pro­ka­pi­ta­li­stycz­ne. I je­śli to się utrwa­li, czy­li ten po­dział na zwo­len­ni­ków mi­se­si­zmu-ro­th­bar­dy­zmu i ma­krk­si­zmu-key­ne­si­zmu, to bę­dzie to wresz­cie zdro­wy, twór­czy, sen­sow­ny, kon­struk­tyw­ny spór.

  Wresz­cie za­cznie­my dys­ku­to­wać przy po­mo­cy ro­zu­mu, a nie emo­cji. Nie bę­dzie­my dys­ku­to­wać, że Tu­sk to a Ka­czyń­ski tam­to, co nie ma kom­plet­nie zna­cze­nia, ale że Mi­ses to, a Key­nes tam­to, że Ro­th­bard to, a Marks tam­to. Po ta­kiej dys­ku­sji, po ze­bra­niu ca­łej ar­gu­men­ta­cji, każ­dy się w koń­cu zo­rien­tu­je, że au­striac­ka szko­ła w eko­no­mii ma ra­cję i je­dy­ny sen­sow­ny ustrój to wol­no­ryn­ko­wy ka­pi­ta­li­zm. Ta­ki dys­kurs w Pol­sce się jesz­cze w ogó­le nie za­czął, a powinien.

Grzegorz GPS Świderski
https://t.me/KanalBlogeraGPS
https://Twitter.com/gps65

  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 237
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

31.10.2025 18:07

,.,.,.,.,.,., Wishful thinking - Życzę dużo zdrowia na drodze pobożnych życzeń 😉
Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

31.10.2025 18:37

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na ,.,.,.,.,.,., Wishful…

Nie da się żyć bez marzeń.

Marek Michalski

Marek Michalski

31.10.2025 19:18

Zasady wolnego rynku są związane z naturą ludzką. Zasady marksizmu-keynesizmu też. 

Te drugie stawiają masy w sytuacji dylematu więźnia, co znajduje rozwiązanie w wyborze życia na cudzy koszt.

Spór między efektywnością wolnego wyboru i "sie należy" został już rozstrzygnięty w praktyce.

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

31.10.2025 21:13

Dodane przez Marek Michalski w odpowiedzi na Zasady wolnego rynku są…

Tak jest!

mjk1

mjk1

31.10.2025 20:12

Zgadzam się w pełni. Polska debata publiczna przypomina dziś realizację leninowskiej wizji „kucharki, która miała rządzić państwem” — tylko że nasza kucharka nie chciała się uczyć. Dostaliśmy szansę, by rozmawiać o gospodarce, o suwerenności pieniądza, o długu i realnej wartości pracy, a zamiast tego kłócimy się o to, co powiedział Tusk albo Kaczyński.

PiS i KO mają ten sam, socjaldemokratyczny program gospodarczy: redystrybucję, zadłużenie i centralne sterowanie. Różnią się tylko marketingiem – jedni grają patriotyzmem, drudzy europejskością – ale obie strony bronią tego samego systemu długu i uzależnienia. Nie ma w Polsce sporu ideowego, jest rytualne polowanie na wroga, które zastępuje prawdziwą rozmowę o gospodarce.

Największy problem polega na tym, że większość społeczeństwa nie jest intelektualnie przygotowana do takiej rozmowy. Nie chodzi o brak wykształcenia, tylko o brak nawyku myślenia. Ludzie wierzą, że „ekonomia to czarna magia”, więc kibicują partiom jak drużynom piłkarskim. Zamiast argumentów – emocje. Zamiast analizy długu i deficytu – wzajemne obelgi.

A przecież to właśnie świadomi obywatele powinni rozliczać państwo z długu, inflacji i destrukcji pieniądza. Żadna gospodarka nie może się bilansować, jeśli pieniądz powstaje wyłącznie jako dług. Potrzebujemy w Polsce sporu o idee, nie o twarze: o Misesa i Keynesa, o bilans pracy i kapitału, o pieniądz jako narzędzie suwerenności.

Na razie jednak – jak u Lenina – kucharka mogłaby rządzić, ale woli patrzeć, jak inni biją się o garnek, który już dawno jest pusty.

spike

spike

31.10.2025 20:53

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Zgadzam się w pełni. Polska…

jakby wam ze @świderskim dać stery finansowe państwa, to jestem pewien, że lepsza byłaby w tej roli ta przysłowiowa kucharka.

Tam gdzie rządzą finanse, tam jest ciągle wojna, wyzysk człowieka przez człowieka.

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

31.10.2025 21:14

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Zgadzam się w pełni. Polska…

Tak jest!

spike

spike

31.10.2025 20:41

-"Łatwiej jest wielbłądowi przejść przez ucho igielne, niż Konfiarzowi wejść do królestwa niebieskiego".

Jakoś dziwnie się składa, że najwięcej mówią o kapitalizmie wolnorynkowym etc., ci co sami czerpią całymi garściami z socjalnych dobrodziejstw, choćby takie 800+, czy któryś z tego świadczenia zrezygnował ?
Znam wielu, śmiem twierdzić, że nie ma takiego.

sake3

sake2020

31.10.2025 21:06

Autor poddaje się stereotypom. Wojna polsko-polska, bratobójcza walka, dwa zwasnione plemiona brzmi nawet zgrabnie,ale powierzchownie. Nie jest prawdą że PiS i PO  (KO) mają takie same poglądy ekonomiczne. PO (KO) ma tylko takie jakie aktualnie pasują do sondaży i na jakie pozwalają jej wiecznie niezadowoleni koalicjanci. Praktycznie więc nie ma żadnego programu. Rozkładanie procentów emocji czy płytkości przekazu na równo przez obie strony tych ,,walczących'' niestety kłóci się z wprowadzeniem i realizacją pojęcia ,,demokracji walczącej'' przez Tuska. więc nie ma tu mowy o wojnie polsko-polskiej a raczej o bezwzględnym reżimie, To urąga państwu polskiemu,że na piedestale stawia się skorumpowanych polityków,umarza się ich sprawy i długi a przeciwników ściga, niszczy, ośmiesza .Tu gdzie nie ma woli politycznej i nie funkcjonuje prawo tam nie da się dyskutować o Milesie,czy Rothbardzie i szkole austriackiej. Dużo się mówi o możliwości czy potrzebie zaistnienia nowego ruchu na którego czele mógłby stanąć prezydent Nawrocki nie skażony polityką emocji i odwetu za to będący już autorytetem. Ale prezydent jest jeden a przyszle kadry i tak będą kompletowane z dotychczasowych.

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

31.10.2025 21:18

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Autor poddaje się…

Tu jest dokładny raport liczący podobieństwo PiS i PO do wszystkich postulatów klasycznej socjaldemokracji: https://x.com/gps65/status/1916172533029573074

Zofia

Zofia

01.11.2025 11:51

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Autor poddaje się…

@sake

Zgadzam się z pani wpisem 100/100. Obserwując scenę polityczną i słuchając jakoby PiS i PO to jedno zło, stwierdzam na podstawie obserwacji, że w PiS-ie są ludzie sumienia a w PO są pozbawieni tych ludzkich cech. To, rządzący z PO, Lewicy , Polski 2050 a nawet PSL-u dążą do unicestwienia Polski zarówno rozwojowo, ekonomicznie i pod względem bezpieczeństwa. Na marginesie tego wywodu o "wojnie polsko-polskiej" tak ogólnie zapytam dlaczego SG nie broni funkcjonariuszki ze swojej służby za znieważenie  lecz zbywa oplucie polskiego munduru dziwnym milczeniem . I jeszcze zapytam czy mordując ks. Jerzego funkcjonariusze wyrwali Mu język, zerwali paznokcie i połamali palce na zlecenie czy tak od siebie, żeby zaznaczyć pełne oddanie oprawcom. Widzę podobieństwo z jaką ochotą oskarżają i próbują wsadzać do więzień opozycję.

J z L

JzL

31.10.2025 22:08

Niezawodny Mentzen, nieoficjalny rzecznik Tuska tradycyjnie od rana jedzie po PiS. Generalnie on chyba uważa, że PiS rządzi, bo 80% jego postów na X-ie ostatnio dotyczy tej partii. 

Koalicja KOKon w praktyce.

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

31.10.2025 22:26

Dodane przez J z L w odpowiedzi na Niezawodny Mentzen,…

To bardzo dobrze, że PiS atakuje Konfederację kłamliwą narracją, że jest jakoby zblatowana z Tuskiem. Ta propaganda pracuje nie dla PiS-u, tylko dla obu Konfederacji. Nie trzeba z tym walczyć – wystarczy nie zaprzeczać zbyt gorliwie. Jak mówił Machiavelli: „Nie przeszkadzaj wrogowi, gdy popełnia błąd.”. 
Ta fałszywa propaganda jest dla wolnościowców i narodowców korzystna. Dzięki niej cały elektorat Trzeciej Drogi przejdzie do Konfy, licząc na koalicję z KO (z tego powodu przecież głosowali na 3D), a elektorat PiSowi będzie odbierał Braun. PiS sam się dał osaczyć z dwóch stron — elektorat centrowy pobiera Mentzen z Bosakiem, a skrajnie prawicowy Konfederacja Korony Polskiej Brauna. 

Jak tak dalej pójdzie, to rządowa koalicja to będzie sojusz dwóch Konfederacji. I wreszcie POPiS (dziś już KOPiS) się zjednoczy — w opozycji.

sake3

sake2020

31.10.2025 22:43

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na To bardzo dobrze, że PiS…

To pewno i dobrze że Konfederacyjka zarówno ta od Brauna jak i ta od Menzena atakują PiS a Menzenek z nalaną gębą nazywa  chamsko starszego od siebie Kaczyńskiego przygłupem i obrzuca inwektywami. Przypuszczam że i prezydent Nawrocki pamięta jego ordynarne wygibasy pod swoim adresem podczas kampanii prezydenckiej..Nie musimy sobie w takim razie łamać głów jak i z kogo po zwycięskich wyborach ukształtuje się koalicja zrodzona z dotychczasowej, planktonu lewicowego i Konfederacji. No i miło będzie popatrzeć jak wśród tych mężyków stanu Tuska i Menzena będzie iskrzyło i trzeszczało .

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

31.10.2025 23:31

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na To pewno i dobrze że…

Ten komentarz jest chamski. Nie licz na rozmowę ze mną na takim prymitywnym poziomie.

sake3

sake2020

01.11.2025 09:11

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na Ten komentarz jest chamski…

Bardzo szybko się pan odkrył,,podobnie jak przed dwoma czy trzema latami gdzie każdą próbę dyskusji czy moje pytania  kwitował pan wyzwiskami i nazywaniem mnie chamem.Nawet chamem w białych rękawiczkach. Właśnie z powodu swojego zachowania i arogancji wobec komentatorów pan z portalu odszedł. Dla pana prymitywem jest każdy kto się z panem nie zgadza, czy ośmiela się mieć swoje zdanie . Jak widzę nic się nie zmieniło Wyzwiska zamiast dyskusji i podania w czym pan się pan nie zgadza. jeśli uważa,że moja krytyka jest nieuprawniona. Ja nie muszę podpisywać się pod każdym tekstem z którym się nie zgadzam,a pan nie robi mi aż takiej łaski odpowiadając,ale nie musi popisywać się aż taką furią. 

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

01.11.2025 13:06

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Bardzo szybko się pan odkrył…

Chcesz rozmawiać z sensem — bądź grzeczna. Ucz się od innych, którzy tu to potrafią. Wolisz operować chamskimi sformułowaniami, to się ode mnie odczep. Nie musisz każdemu swój prymitywizm demonstrować — inni to lubią, więc się z nimi taplaj, ja tego podwórkowego języka u mnie nie akceptuję. 

sake3

sake2020

01.11.2025 19:37

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na Chcesz rozmawiać z sensem —…

Proszę sobie przypomnieć za co pan musiał odejść z NB. Teraz pan próbuje tej samej metody obrażania i skrajnej pogardy w dyskusji. Proszę się nie obawiać,nie zamierzam z panem ,,rozmawiać''. Daleko panu bowiem do poziomu kulturalnego  rozmówcy.

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

01.11.2025 20:06

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Proszę sobie przypomnieć za…

Nigdy nie odszedłem. Zostałem zablokowany na dwa lata na skutek chamskiego ataku i donosów trolli, których poglądy podzielał ówczesny admin. Za napisanie tej notki stąd wyleciałem: https://niepoprawni.pl/blog/gps65/tvp-to-goebbelsowska-gadzinowka

Wojciech2

Wojciech2

01.11.2025 19:53

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na To pewno i dobrze że…

"To bardzo dobrze, że PiS atakuje Konfederację..." , a oto przykład jednego z ich ataków: https://www.salon24.pl/u/rk1/1470945,posel-zapowiada-lincz-podczas-marszu-niepodleglosci

Grzegorz GPS Świderski
Nazwa bloga:
Pupilla Libertatis
Zawód:
Informatyk
Miasto:
Warszawa

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 253
Liczba wyświetleń: 652,811
Liczba komentarzy: 4,554

Ostatnie wpisy blogera

  • Algorytmy psują młodych. Moderatorzy blogów psują starych
  • Kończy się epoka głupich algorytmów!
  • Szanta z prądem pod mieczem

Moje ostatnie komentarze

  • Współczesne Chiny można porównać z Niemcami, które też kiedyś stały się potęgą gospodarczą, a dziś upadają. Tam na początku Erhard zastosował model ordoliberalny: wolnorynkowy kapitalizm, ale ramowo…
  • Ja patrzę na to wszystko z punktu widzenia ASE, Ty z keynesowskiego — więc najpierw napiszę, gdzie się zgadzamy, potem wskażę elementy keynesowskie, a na końcu krótka krytyka.W czym pełna zgoda:…
  • Zawsze za każdym ktoś musi stać? Skąd taki wniosek? A kto stoi za Kaczyńskim? Jest całkowicie uzależniony od USA, czyli stoi za nim Trump, tak? A kto stoi za Trumpem?

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Przekop nie dla żeglarzy!
  • Wojna dla opornych. W punktach
  • Komentarze na naszych blogach

Ostatnio komentowane

  • mada, Ten sam co za Tuskiem
  • Grzegorz GPS Świderski, Zawsze za każdym ktoś musi stać? Skąd taki wniosek? A kto stoi za Kaczyńskim? Jest całkowicie uzależniony od USA, czyli stoi za nim Trump, tak? A kto stoi za Trumpem?
  • Grzegorz GPS Świderski, To zależy od regulaminu serwisu, który się zmienia. Nie wiem jak jest w Suno, ale na Udio to się niedawno zmieniło. Gdy ja użyłem ich serwisu do generowania moich piosenek, to regulamin dawał mi…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności