Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Koniec państw demoktatycznych - Droga do szczęścia cz.2.

jazgdyni, 24.10.2025

 

Zapewne dla niektórych, to, co tutaj piszę, wyda się nieprawdopodobne. Jednakże proszę zauważyć, że gdy następuje na świecie rewolucja technologiczna, to zawsze mamy po tym koniec epoki. Tak przecież było po wynalazku druku Gutenberga, gdy nagle słowo pisane i tajemnicze ksiegi zrobiły dostęp do zapisanego słowa dla wszystkich. Natomiast rewolucje pary i elektryczności, które spowodowały zaistnienie klasy robotniczej, niemalże natychmiast "urodziły" Karola Marksa, który stworzył erę z komunizmem, socjalizmem i takimi destrukcyjnymi osobnikami, jak Lenin, Stalin i Hitler.

Dzisiaj mamy potężną, niebywałą rewolucję technologiczną. Musi więc nastąpić nowa epoka ludzkości. Łatwa komunikacja i nowe środki korespondencji w końcu wymuszą postawy obywateli, którzy nie będą tolerować kłamstwa, wyzysku i okradania. I co ważne: - dzisiaj ludzie mogą się wprost natychmiast dogadać. I już pojmują, jak dzisiejsi krwiopijcy chcą z ludu ponownie stworzyć głupich niewolników.

Wybrałem metodę zarządzania państwa, która nie jest czymś nowym. Ukrywano ją dość długo, bo zagrażała władcom i bogaczom. A jedni i drudzy żyli głównie na koszt obywateli. Internet spowodował, że dzisiaj możemy szybko i dokładnie informować się i rozgłaszać o krzywdach jakie się dokonuje na obywatelach.

Moja wersja państwa opiera się na znanej ideologii. Co nie znaczy, że ktoś może w przyszłości wymyślić coś jeszcze bardziej dobrego dla wszystkich.

* * *

Patrząc na to, co wyrabia się przez ostatnie dwa lata rządów Koalicji Obywatelskiej z przystawkami, która się deklaruje władzą demokratyczną, można utracić wszelkie przekonania, że demokracja jest jedynie słusznym ustrojem, dającym wszystkim sprawiedliwość, bezpieczeństwo i szczęście. Demokracja, ideowo od greckiego demos, czyli, czyli władzy obywateli dzisiaj jest ordynarnym oszustwem, bo celem takiego ustroju dzisiaj – powtórzę z Cz.1. - współczesne demokracje liberalne stały się: teatrem partyjnym zamiast formą wspólnego zarządzania, mechanizmem marketingowym, nie moralnym i systemem, gdzie większość może tyranizować mniejszość.

To wszystko widzimy w dniu dzisiejszym - demokracja to nieustanna walka o zdobycie władzy. Dlaczego? Bo: - władza = pieniądze – i odwrotne: - pieniądze = władza. A to sprawia, że demos (lud) już nigdy nie rządzi, tylko reaguje, zmanipulowany przez media i propagandę, na bodźce.
 

No dobrze... Więc jaki ustrój powinna mieć nie tylko nowoczesna – sprawiedliwa i uczciwa, dbająca o dobro obywateli (Jak to oznajmił Adam Smith tworząc naukę ekonomii) Rzeczpospolita, a za nią pozostałe demokracje? Przeglądając różnorodne systemy sprawowania władzy nie było łatwo coś właściwego wybrać. Tu zaważyło użyte w odniesieniu do idei państwa idealnego, już w 1848 roku, głównie przez francuskich jakobinów, określenia – państwo liberalne. Liberalizm – to idea wolności jednostki w ramach państwa prawa i gospodarki rynkowej. Było coś jednak "bardziej" obywatelskie – to libertarianizm. Libertarianizm to radykalne rozwinięcie liberalizmu, ograniczające rolę państwa do minimum. 

Przy okazji francuscy seksualnie sfanatyzowani wymyślili sobie ustrój dla siebie – libertynizm. Libertynizm – z kolei zupełnie inny kierunek, oznaczający swobodę moralną i obyczajową, to bunt wobec tradycyjnej etyki. (Czy dzisiejsze LGBT+ nie przypomina tego?).

Należy jednak uczciwie stwierdzić, że to Kartezjusz - René Descartes, który żył na sto lat przed rewolucją francuską, i to jego filozofia pośrednio przygotowała grunt pod narodziny liberalizmu.

Miałem już dawniej ciągoty w latach młodości do idei libertarianizmu. Ciągle prześladowało mnie powiedzenie wolność Tomku w swoim domku. A niedługo później poznałem angielskie my home is my castle. I nadal jestem taki na dzisiaj. Więc uważam libertarianizm za najbardziej sprawiedliwy, pro-obywatelski system sprawowania władzy – libertarianizm.

Przyznaję, że dzisiejszy mój wybór tego systemu organizacji państwa, został dodatkowo sprowokowany informacjami płynącymi z Silicon Valley, czyli Krzemowej Doliny, gdzie tamtejsze najtęższe (i młode) głowy już coraz bardziej optują za koniecznością złamania tego amerykańskiego duopolu politycznego: demokraci kontra republikanie. A właśnie w miejsce tego stworzyć nowoczesną formę sprawowania władzy opartą na idei libertarianizmu.

W Polsce libertarianizm nie cieszy się zbytnią popularnością. Jest on powszechnie uważany, albo za odmianę, albo za coś, co prowadzi, lub nawet jest formą anarchii. A anarchię – wiadomo – definiuje się jako chaos lub nieporządek społeczny. Zgodnie z tą definicją anarchia oznacza nie tylko brak rządu, ale także brak sprawowania władzy. 

Jednakże, już spora grupa wchodząca w skład Konfederacji zdecydowanie określała siebie jako libertarianie. Problem z tym, że ci młodzi patrioci nie za bardzo rozumieli dokładne znaczenie tej wizji ustroju. Dla nich to była wolność i swoboda. Może nie taka bezczelna jak słynne zawołanie do młodych, demoralizujące ich, Jerzego Owsiaka: - Rubta co chceta!.



 

Tymczasem postaram się udowodnić, dlaczego właśnie Rzeczpospolita ma zostać państwem libertariańskim. Nie żadnym demokratycznym ( przykład ferajny Tuska), czy nawet republikańskim ( przykład Donalda Trumpa).

Jak wspomniałem, libertarianizm często bywa niesprawiedliwie przedstawiany w mediach jako „egoizm polityczny” czy „brak empatii społecznej”, podczas gdy jego pierwotne założenia były znacznie głębsze, bardziej etyczne i filozoficznie spójne.



 

Popatrzmy na autentyczne wartości ustroju libertariańskiego:



 

1️⃣ Prymat wolności jednostki nad przymusem

Libertarianizm stawia człowieka w centrum, uznając, że:

„Nikt nie ma prawa narzucać drugiemu, jak ma żyć — dopóki ten nie narusza wolności innych.”
To bardzo etyczna zasada, wyrosła z idei Johna Locke’a i klasycznego liberalizmu.
Nie chodzi o „róbta co chceta”, lecz o odpowiedzialną wolność — czyli samodzielność myśli, czynu i odpowiedzialność za skutki.

2️⃣ Poszanowanie własności prywatnej

Nie w sensie chciwości, lecz jako gwarancji niezależności od władzy.
Własność to nie tylko majątek — to również ciało, myśli, praca i czas człowieka.
Libertarianin mówi: „Mój los jest w moich rękach, a nie w urzędzie”.
To broni przed tyranią, ale też uczy samodzielności i przedsiębiorczości.

3️⃣ Dobrowolność zamiast przymusu

Wszystko, co możliwe, powinno opierać się na dobrowolnych relacjach — umowie, współpracy, zaufaniu, a nie nakazach i zakazach.
To idea społeczeństwa, które reguluje się samo, bez potrzeby ciągłej interwencji państwa.

4️⃣ Minimalne państwo – maksymalna odpowiedzialność

Libertarianizm nie oznacza „braku państwa”, tylko państwo ograniczone do tego, co absolutnie konieczne:
– obrona przed przemocą,
– sądownictwo,
– ochrona praw obywateli.
Reszta należy do wolnych obywateli i lokalnych wspólnot.
To przywraca sens obywatelskości, zamiast biernego oczekiwania na decyzje z góry.

5️⃣ Szacunek dla różnorodności

Paradoksalnie, mimo wizerunku „skrajnie indywidualistycznego”, libertarianizm jest najbardziej tolerancyjnym systemem filozoficznym.
Dopuszcza wszystkie style życia — o ile są dobrowolne i nikomu nie szkodzą.
Nie wymaga jednej moralności czy religii — chroni wolność sumienia.

6️⃣ Sprzeciw wobec przemocy i przymusu

Podstawowa zasada: Non-Aggression Principle (NAP) —

„Nikt nie ma prawa użyć przemocy wobec innego człowieka ani jego mienia, chyba że w obronie.”
To bardzo cywilizacyjna myśl, stanowiąca fundament etyki świeckiej.

7️⃣ Innowacyjność i rozwój oddolny

W systemie wolnym od nadmiernej biurokracji rodzi się kreatywność, bo ludzie mają motywację, by działać, tworzyć, eksperymentować.
Wszystkie rewolucje technologiczne — od Internetu po energię odnawialną — mają korzenie w duchu libertariańskim: swoboda, ciekawość, ryzyko, odpowiedzialność.

8️⃣ Nieufność wobec władzy – ale z rozsądku, nie z buntu

To nie anarchia.
Libertarianie wiedzą, że każda władza ma naturalną tendencję do ekspansji i nadużycia, więc chcą ją ograniczać, kontrolować i rozliczać.
To zdrowa postawa obywatelska – coś, co chroni społeczeństwo przed powrotem do totalitaryzmu.
 

* * *
 

Tylko nazwa pochodzi z czasów Wielkiej Rewolucji Francuskiej. Idea libertariańskiej swobody człowieka jest bardzo stara.

Już stoicy (Zenon z Kition, Seneka, Marek Aureliusz) głosili, że człowiek ma prawo naturalne, niezależne od woli władcy.
Ich idea:„Prawo pochodzi z rozumu, nie z siły.”
To właśnie z tego wątku wywodzi się libertariańska myśl, że człowiek posiada nienaruszalne prawa, zanim powstanie jakiekolwiek państwo.
 

Natomiast w epoce nowożytniej można przywołać trzech wielkich myślicieli. To John Locke – rzeczywiście „ojciec ideowy” libertarianizmu. Twierdził, że państwo istnieje tylko po to, by chronić życie, wolność i własność, a nie po to, by nimi zarządzać.
Jego „Dwa traktaty o rządzie” stały się podstawą Deklaracji Niepodległości USA. Adam Smith – choć znany jako ekonomista, był filozofem moralnym.
W „Teorii uczuć moralnych” i „Bogactwie narodów” pokazał, że wolność gospodarcza nie wynika z chciwości, lecz z zaufania i wzajemnej korzyści.
Jego słynna „niewidzialna ręka rynku” to metafora samoregulacji społeczeństwa bez przymusu. No i Monteskiusz który podkreślał konieczność ograniczenia władzy poprzez jej podział.
To on nadał instytucjonalny wymiar wolności jednostki: żeby nie ufać nikomu bez granic.

Libertarianizm nie jest dzieckiem jednej epoki ani jednego myśliciela.
To ciągła nić idei, od stoików po współczesnych ekonomistów, której wspólny rdzeń brzmi:

Wolność jest naturalnym stanem człowieka, a każde ograniczenie wymaga uzasadnienia moralnego.

* * * 

Ale… libertarianizm wymaga dojrzałego społeczeństwa.

To najważniejszy warunek, o którym wielu zapomina.
Libertarianizm działa dobrze tylko tam, gdzie ludzie są samodzielni, uczciwi i odpowiedzialni.
Tam, gdzie panuje mentalność roszczeniowa („niech państwo da”), wolny system szybko się psuje – bo ludzie próbują wykorzystać jego otwartość.

Dlatego libertarianie często mówią:

„Wolność nie jest dla każdego – jest dla tych, którzy potrafią z niej korzystać.”

To brutalna, ale prawdziwa diagnoza.

 

Jak mogłoby wyglądać libertariańska Rzeczypospolita?
 

  • Brak partii politycznych, bo władza centralna ma mało do decydowania.
  • Lokalne wspólnoty zarządzają sobą same, w duchu republikanizmu obywatelskiego.
  • Podatki są dobrowolne lub symboliczne, a większość usług jest współfinansowana przez zainteresowanych.
  • Prywatność jest święta – nikt nie ma prawa zbierać danych o obywatelu bez jego zgody.
  • Prawo jest proste i stałe, a nie tworzone codziennie przez parlament.
     

* * *'

Przyznam, że ten etap rozważań o przyszłościowym obywatelskim ustroju państwa napisałem intuicyjnie. Ta droga rozmyślań zaczęła przyjmować realistyczne możliwości po objęciu władzy przez Donalda Trumpa i jego historycznej mowie inauguracyjnej, użył słowa, które przyjął jako hasło swoich działań, czyli common sense. Czyli, że on i jego władza powraca do systemu, gdzie czynnikiem decyzyjnym jest właśnie zdrowy rozsądek. Na dodatek dobrał sobie do władzy ludzi młodych i twardych, zdolnych agresywnie walczyć, szczególnie z tym patologicznym deep state, które za kurtyną, jeszcze od czasów Clintona, a potem Obamy i Bidena, nic nie robiły dla państwa i Amerykanów, tylko zapewniały siłę i bogactwo swoich z wielkich korporacji, uniwersytetów, czy mediów. Tutaj należy dodać, że również tym, co silnie wzmacnia do dzisiaj geniusz Elona Muska, który w odróżnieniu od swojego guru Nikoli Tesli, potrafił być biznesmenem i wysunąć się na czołówkę najbogatszych ludzi. I co ważne jego postać implikowała poparcie uzdolnionych młodych ludzi w światowym centrum technik cyfrowych, Silicon Valley - Krzemowej Doliny. Tam właśnie dzisiaj jest centrum zwolenników ustroju libertariańskiego. 

Krokiem następnym umacniającym mnie w przekonaniu o konieczności zmiany ustroju było to w tym roku, kiedy wybory prezydenckie wygrał Karol Nawrocki. To prawdziwy unikat, człowiek nowego pokolenia, nigdy nie związany z pokoleniem post – PRL, z twardym i uczciwym charakterem.

Jakie są szanse na przeobrażenie Rzeczpospolitej? Nie wiem. Lecz otworzyła się droga, albo te słynne okno w czasie i okazji, więc można mieć nadzieję, że państwo wreszcie przeobrazi się w coś, co będzie nam wszystkim służyło.



 

  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 907
HenrykH.

HenrykH.

24.10.2025 10:25

Witam. To okno o którym Pan pisze w ostatnim akapicie było otwarte w 1990 .Korwin i jego paczka pie(mówili) od samego początku .I jest nawet miasto gdzie te ideały wygrały ,burmistrza po 3 latach chcieli mieszkańcy na taczkach  ten tego ,a może po dwóch latach?

  Z pomysłami o kraju bez podatków ? to czystszy komunizm niż w Chinach .Reszta podobnej natury .My jako kraj jesteśmy za biedni i  leżymy na drodze dwóch morderczych narodów .Każdy z nich przeorał i ograbił Polskę nie tylko w sensie materialnym ale i mentalnym .Ponad wiek rozbiorów, trzy wojny i komunizm  zniszczyły kraj  i ludzi .Co widać chociażby po wpisach poniżej notki.

Chyba ten rozwój (przełom) spowoduje  zagładę bo w to że ludzie się zmienią nie uwierzę .Niech Pan zajrzy na fora Arabów ,Rosjan czy afro-afrykańczyków to przestanie Pan cieszyć z tej szybkiej wymiany zdań   .

jazgdyni

jazgdyni

24.10.2025 10:38

Dodane przez HenrykH. w odpowiedzi na Witam. To okno o którym Pan…

Bez podatku? Tak jest.

Podatek jest umową społeczną tylko. Tymczasem w tej naszej "demokracji", gdzie przepracowałem 45 lat (40 na morzu), to teraz na emeryturze podatek nadal muszę płacić. To jest tak zwane ździerstwo, by opłacać miliony urzędasów i biurokratów, którzy nic nie wytwarzają, nie produkują, a tworzą tylko stosy papierów.

Katla

Katla

24.10.2025 11:00

Dodane przez HenrykH. w odpowiedzi na Witam. To okno o którym Pan…

@HenrykH

"Z pomysłami o kraju bez podatków ? to czystszy komunizm niż w Chinach"

W USA do bodajże 1913 roku nie istniał podatek dochodowy.

Współczesne państwo czerpie ogromne dochody z VAT, akcyzy, ceł itp. Podatek dochodowy od obywateli to forma represji. 

jazgdyni

jazgdyni

24.10.2025 10:41

Uważajcie koledzy!

Są tacy, co mają zadanie dyskusje kierować na boczny tor.

Katla

Katla

24.10.2025 10:48

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Uważajcie koledzy!Są tacy,…

@jazgdyni

Masz rację, komentatorzy @tricolour, @Iiontichy i @spike najwyraźniej dryfują w innym kierunku. Ja bym wolał podyskutować o temacie notki bo temat jest bardzo ważny i ciekawy.

spike

spike

24.10.2025 12:54

Dodane przez Katla w odpowiedzi na @jazgdyniMasz rację,…

@ka - -jak widać, kłamstwo i manipulacja, to twoje kolejne imiona, tak się składa, że ty troll wrzeszczy, łapać trolla. - - - - - wytłumacz co ciebie łączy z nijakim @viwapalestyna ? - - - coś mi śmierdzi, że jesteście jak te dwie strony tego samego medalu.
Katla

Katla

24.10.2025 15:05

Dodane przez spike w odpowiedzi na @ka - -jak widać, kłamstwo i…

@spike

"wytłumacz co ciebie łączy z nijakim @viwapalestyna ?"

Nic nie muszę ci tłumaczyć ale wyjątkowo ci powiem - nic.

Za to znam dobrze Persa (SL), który został tutaj zbanowany. Był widocznie zbyt rozgarnięty na takie towarzystwo jak ty.

sake3

sake2020

24.10.2025 11:38

Jak widzę dyskusyja tocy się wartko choć raczej nie na temat. Libertariańska Rzeczpospolita? Przecież Rzeczpospolita oznacza państwo ,a liebertianizm go neguje jako aparat przemocy a co najwyżej dopuszcza ,,minimum państwa''.Jedyną lompetencją państwa wg tej teorii wyznawanej przez KOnfederację powinna być polityka zagraniczna.Tylko dyplomacja i armia powinny być zarządzane przez przedstawicieli wybieranych przez naród. Cała reszta ma być prywatna- służba zdrowia, edukacja, bankowość, waluta, ubezpieczenia. a podatki na rzecz terytorialnych organizacji w pełni dobrowolne. No,żyć nie umierać-dobrowolne podatki a można nie płacić ich wcale.To jak pan widzi ,,prawo proste i stałe a nie tworzone przez parlament''? Kto w takim razie ma je stworzyć MSZ,lokalne organizacje,a może każdy sobie bo przecież w założeniach partie  parlamenty też będą zlikwidowane. Czyżby zapisał się pan do KOnfederacji i do wyborów promować program Nowej Nadziei? Na NB czyli portalu  antypisowskim jest szansa by dołożyć mu promowanie Konfederacji. 

Katla

Katla

24.10.2025 12:05

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Jak widzę dyskusyja tocy się…

Toczy się wartko bo lokalne trolle toczą pianę z pyska. Z braku argumentów oczywiście. 

sake3

sake2020

24.10.2025 12:21

Dodane przez Katla w odpowiedzi na Toczy się wartko bo lokalne…

@Katla....Pije pan do mnie?

Katla

Katla

24.10.2025 15:08

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @Katla....Pije pan do mnie?

@sake2020

"Pije pan do mnie?"

A skąd! Nie rozumiem dlaczego takie podejrzenie.

To miejscowe trolliki toczą pianę. Zaorywane wyją.

Taka dola trolla :)

jazgdyni

jazgdyni

24.10.2025 14:54

Widzicie moi mili, co zawodowy troll robi z tekstami, na które go skierowano. Po prostu rozwala komentarze, byśmy wściekli poszli tam, gdzie on chce i gadali o jakiejś dupie Maryni.

Admin zapewne u okulisty, czeka na nowe okulary. Więc nic nie widzi. 

I to jest NB! Jedyny taki patriotyczny portal w całej Polsce. Prezesie Sakiewiczu! Nie dam już ani grosza na Republikę. Wstyd!

sake3

sake2020

24.10.2025 15:09

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Widzicie moi mili, co…

@jzg.....Czy nie prościej zamiast apelować do red.Sakiewicza odpowiadać tylko tym którzy mają coś do powiedzenia, naprawdę tego chcą i oczekują, że ich komentarze nawet niezgodne ze zdaniem autora nie będą potraktowane jak wypowiedzi idioty. I co do tego mają wpłaty na Republikę? Ja płacę choć mnie skręca na niektórych zaproszonych tam gości.

Marek Michalski

Marek Michalski

24.10.2025 15:19

Rewolucje, a wcześniej herezje, ewoluują, ale ta historia ciągle się powtarza. 

Np.Albigensi stanowili rewolucyjny ruch antykościelny i antyfeudalny. Wprost proponowali równość w ubóstwie. Odżywiali się w sposób zwany dzisiaj dietą wegańska. Jednym słowem posłuszni, tani proletariusze, a nie rozpasani kumulacją kapitału w świecie wolnorynkowym.

Idea rewolucji ewoluuje i na obecnym „etapie mądrości” prawie każdy może aspirować do jakiegoś proletariatu i w jakiś sposób być nobilitowany w swej wyjątkowości. Musi być jakiś wzorzec zła, więc po rozprawieniu się z arystokracją, pozbyto się burżuazji, a potem klasy średniej, więc była epoka kułaka. Dzisiaj takim wcieleniem zła jawi się biały heteroseksualny mężczyzna, katolik samodzielnie pracujący na swoje utrzymanie, albo co gorzej zdolny samodzielnie utrzymać rodzinę. Oczywiście mięsożerny kierowca i niepodatny na propagandę, czyli „wyznawca teorii spiskowych”. 

Jednym słowem przełomem stało się odkrycie mniejszości jako nowego proletariatu, ale cel – dziel, rządź i wyzyskuj – pozostał ten sam.`

Dziękuję za przywołanie pojęcia liberalizmu w jego rzeczywistym znaczeniu. W świecie nowomowy część lewicy okazuje się być liberalna a lewicowi pseudokonserwatyści maja się z kim ścierać.

Nawet kościół katolicki uległ temu pomieszaniu pojęć przez lewicę, a prawica najpierw zmuszona została do określania się mianem konserwatywno-liberalnym a potem ustąpiła pola przed piętnowaniem i określa się jako wolnościowcy.

jazgdyni

jazgdyni

24.10.2025 18:05

@ALL

Jak czytam was dzisiaj to: - I ain't happy, I'm feeling glad
 

I ain't happy, I'm feeling glad
I got sunshine in a bag
I'm useless but not for long
The future is coming on
It's coming on, it's coming on
It's coming on, it's coming on...

Finally someone let me out of my cage
Now time for me is nothin', 'cause I'm countin' no age
Now I couldn't be there, now you shouldn't be scared
I'm good at repairs, and I'm under each snare

Intangible (ah y'all), bet you didn't think
So I command you to, panoramic view (you)
Look, I'll make it all manageable
Pick and choose, sit and lose all you different crews
Chicks and dudes, who you think is really kicking tunes?

https://youtu.be/1V_xRb0x9aw?si=YgOPi0yswco5LYyT

spike

spike

24.10.2025 18:48

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @ALLJak czytam was dzisiaj…

@janusz - propozycja, wejdź w opcję edycji, wytnij cały tekst, zostaw tylko jeden znak, zapisz. Utwórz nową notkę, wklej wycięty tekst, zaczniemy od początku, może będzie więcej powietrza dla dyskusji.
sake3

sake2020

24.10.2025 19:14

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @ALLJak czytam was dzisiaj…

@jzg......Czy komentarz do wyłonionej dwudziestki półfinalistów musi być być w języku angielskim ? Autor zakłada,że wszyscy komentatorzy go znają? 

paparazzi

paparazzi

24.10.2025 18:56

Tomistyczne pojecie prawa natury mające swe źródło w arystotelizmie i chrześcijaństwie pojmuje to prawo jako  niezmienną normę natury moralnej . Istoty ludzkie w/g Tomasza z Akwinu powinny rozróżnić pojecie dobra i zła . Sorry Jose, Wielki Brat pracuje nad tym by świadomość ludzka była jak najniższa stosując wszelkie środki HT i o tak, tak AI do władania ludem. Ta garstka ludzi rozumiejąca w "co grane" jest bezsilna do zmian. Konflikt interesu komasuje polityczne i socjologiczne starcie kreując III wojnę światową. Właśnie to co opisujesz, słusznie z resztą , stworzy napięcie do momentu memisku wypukłego i rozlanie się armagedonu. Trzymaj się .

jazgdyni

jazgdyni

25.10.2025 18:03

Dodane przez paparazzi w odpowiedzi na Tomistyczne pojecie prawa…

Cześć Papa

Mam gości i trzeba poczekać. Masz ciekawe uwagi. Chcę podyskutować. Powrócę.

paparazzi

paparazzi

24.10.2025 19:04

A pro po 66 komentarzy a gdzie one?

Katla

Katla

24.10.2025 19:13

Dodane przez paparazzi w odpowiedzi na A pro po 66 komentarzy a…

@paparazzi

Moderator w końcu się obudził i wyciął wasze chamskie trollowanie.

spike

spike

24.10.2025 19:32

Dodane przez Katla w odpowiedzi na @paparazziModerator w końcu…

masz rację, wyciął ciebie do kości, tylko szkoda że je zostawił :)))
sake3

sake2020

24.10.2025 19:50

Dodane przez spike w odpowiedzi na masz rację, wyciął ciebie do…

@spike....Operacja wycinania chyba niezbyt się udała bo nadal nikt nie kwapi się do dyskusji o libertarianizmie.Może jego założenia pamietamy z blogów G.Świderskiego i dyskusja to powrót do tamtych ocen.

spike

spike

24.10.2025 20:25

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @spike....Operacja wycinania…

to reakcja po armagedonie jaki tu nastąpił :)))) Co do libertarianizmie, to ta ideologia nie bardzo mi się podoba, nie pasuje mi do fundamentu naszej cywilizacji, na jakim jest zbudowana nasza cywilizacja łacińska, w której jest miejsce dla każdego, od najbiedniejszego, do najbogatszego, pieniądze nie są celem, a narzędziem dla dobra wspólnego, krzywda tego najmniejszego, powinna być krzywdą dla bogatego. Człowiek ma bardzo słaby charakter, jak niewiele posiada, to widzi tego biednego, jak tylko uda mu się osiągnąć sukces finansowy, zapomina kim kiedyś był, wtedy też zaczyna tak kombinować, by jeszcze więcej zyskać, nawet kosztem tych biednych, o których kiedyś się martwił. Ideologię lewicą stworzyli ludzie majętni, wykształceni, do czego to doprowadziło, widzimy obecnie po światowej lewicy, stała się zdegenerowanym lewactwem, dla zysku, stąd ta troska dewiantów, aborcjonistów etc., podobnie będzie z libertarianizmem, gdzie mało jest miejsca dla ideologii łacińskiej. Człowiek nie istnieje po to, by pomnażać posiadanie, a dla drugiego człowieka.
jazgdyni

jazgdyni

25.10.2025 18:07

Dodane przez spike w odpowiedzi na to reakcja po armagedonie…

Cześć Spike

ten fragment twojej wypowiedzi : - ta ideologia nie bardzo mi się podoba, zaciekawił mnie. Zajęty jestem, ale na pewno się do ciebie odezwę, Będzie ciekawie. 

nara

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
jazgdyni
Nazwa bloga:
Żadnej bieżączki i propagandy
Zawód:
inżynier elektronik, oficer ETO (statki offshore), obecnie zasłużenie odpoczywa
Miasto:
Gdynia

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 130
Liczba wyświetleń: 8,832,829
Liczba komentarzy: 31,995

Ostatnie wpisy blogera

  • PO/KO do góry a PiS dołuje. Dlaczego?
  • Spanikowany Bilderberg wściekle atakuje
  • PAŃSTWO NALEŻY DO NAS

Moje ostatnie komentarze

  • @@@Koncentrując się na antypolskich działaniach tych międzynarodowych cwaniaków z realizacją przez część władzy kraju można sobie wyobrazić w zakresie teorii spiskowych inny, bardzo prawdopodobny…
  • @@@Wyjątek: - cwaniacy z Berlina i opanowanej przez nich Brukseli, to dzisiaj wyjątkowi durnie.Wystarczy sobie przypomnieć zaproszenie emigrantów do siebie, bo tak socjalem rozleniwili swoich Niemców…
  • @Imć WaszećMam glupie pytanie, do dzisiaj zafascynowany linijkami zer i jedynek w chaoyucznej kolejności. Tak więć: - czy wy, matematyce, pracujecie głównie w systemie binarnym, czy również w…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • PROWOKATOR
  • Czego my nie wiemy, choć powinniśmy wiedzieć.
  • Mafia powstała w Trójmieście. Tak, jak obecny rząd.

Ostatnio komentowane

  • spike, Jeżeli dobrze pamiętam, chodziło o Sumerów, odkryto że posługiwali się systemem liczenia trzydziestodwójkowym (32), co było zaskoczeniem.
  • Lech Makowiecki, [email protected] właśnie miało być. Dziękuję, już poprawiłem...Ostatni nabój (raper Basti & Lech Makowiecki)https://www.youtube.com/watch?v=qBI0g5ZR1uc
  • Zofia, Nastał już czas wskrzesić zapomnianą organizację późnych lat siedemdziesiątych XX wieku o nazwie TOTO. Kto walczył z komuną ten ten skrót rozszyfruje. Oni znowu łby podnoszą i protestują.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności