Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Aby nam było lepiej
Wysłane przez jazgdyni w 20-01-2025 [08:38]
Czy w historii ludzkości potrafimy przywołać choćby jeden przykład, gdzie byli przywódcy jakiejkolwiek wspólnoty, powiedzmy, władcy dowolnego państwa, którzy by wszystkim bez wyjątku poddanym, a w czasach nowożytnych obywatelom, obiecali, a potem konsekwentne starali się robić wszystko, by faktycznie było coraz lepiej?
Dodajmy do tego ograniczenie – nie będziemy tego realizować prowadzeniem wojen i napaści na innych, gdzie nasze lepsze życie okupione byłoby cierpieniem ludzi.
Aż w końcu Karol Marks "wynalazł" socjalizm.
Nie będę się wgłębiał daleko w historię, gdzie ktoś może cofnąć się i rozmyślać o greckich państwach-miastach, rzymskich pozorach republiki, czy wiele wieków później – Wielkiej Rewolucji Francuskiej. Zakładam, że winny stworzenia współczesnego socjalizmu, który zepsuł miliardy ludzi, a setki milionów po prostu zamordował, jest właśnie Karol Marks.
To niemiecki cwaniak, leń ceniący dobre jedzenie i wygodę; żydowskiego pochodzenia. I nie był to jakiś "proletariusz"; głodujący i ciężko pracujący.
Urodził się w zamożnej rodzinie prawniczej w Trewirze (Trier), w zachodnich Niemczech, które wówczas były częścią Prus. Jego ojciec, Heinrich Marx, był adwokatem i notariuszem. A gdy mu się w końcu w tych Prusach znudziło, bo faktycznie były mało zabawne, uciekł do ówczesnej "stolicy świata", do Londynu. Tam się spiknął z innym Niemcem, który był o wiele bogatszy, Fryderykiem Engelsem. Marks oczarował bon vivanta z rodziny szkopskich przemysłowców, którzy również posiadali swoją fabrykę tekstylną w Manchesterze i w końcu razem zamieszkali w luksusowym londyńskim domu przy Regent's Park. (Kto zna Londyn, wie co taka lokalizacja znaczy).
Marks oczywiście głosno by wrzeszczał, że nie jest on darmozjadem i leniem na kogoś utrzymaniu, bo on cały czas intensywnie "pracuje intelektualnie".
Dzisiaj lewactwo i zauroczeni, nazywają obu Szkopów myślicielami.
Mam swoją własną teorię, że to oni, utracjusze, wymyśli socjalizm, by zahamować rodzący się młody kapitalizm. Niósł on bowiem, poprzez gwałtowny rozkwit nauki i rzekę technologicznych wynalazków, zagrożenie dla "proletariuszy". Obaj "myśliciele" chcieli, żeby pracownicy pozostali tylko prostakami, analfabetami, z narzędziami wyłącznie typu młot, siekiera, kilof; a nie ludźmi obsługującymi coraz bardziej wyrafinowane maszyny, koniecznie coraz bardziej wykształconymi – i, o zgrozo! - coraz bardziej polepszającymi swój standard życiowy. Bo takimi jest znacznie trudniej rządzić i jeszcze trudniej okłamywać.
Niestety, ta tak ceniona prze całe lewactwo cegła – a dla wielu z nich Biblia, książka . „Kapitał. Krytyka ekonomii politycznej” („Das Kapital. Kritik der politischen Ökonomie”); cztery grube tomiska, gdzie tom pierwszy już miał ponad tysiąc stron, przewrotnie znalazły uznanie u "kapitalistów", jeżeli za takich można uznać spekulantów, kombinatorów i wielu korporacjonistów, którzy dobrze kalkulowali, że trzeba robić wszystko, bo koszty siły roboczej powinny być jak najniższe, a proletariat w żadnym wypadku nie powinien się bogacić, bo kiedyś nawet może stać się konkurencją.
O tym zwykle zapominamy, a to bardzo ważne dla zrozumienia fałszu i obłudy socjalistów. Zanim "epokowe dzieło" Karola Marksa powstało tworząc socjalizm, to około dwadzieścia lat wcześniej te dwa gagatki ogłosiły "Manifest komunistyczny".
„Manifest Komunistyczny” został opublikowany w 1848 roku w Londynie. Został napisany przez Karola Marksa i Fryderyka Engelsa na zlecenie Związku Komunistów – międzynarodowej organizacji robotniczej. Dzieło to jest jednym z najbardziej wpływowych tekstów w historii, przedstawiającym podstawy ideologii komunizmu.
Jakie to podstawy?
Autorzy rozpoczynają słowami: „Widmo krąży po Europie – widmo komunizmu”.
Podkreślają, że wszystkie siły starego porządku – monarchie, kościoły, konserwatyści – jednoczą się przeciwko idei komunizmu, co świadczy o jego potencjalnej sile.
Dalej twierdzą, że historia ludzkości jest historią walk klasowych: - Panowie i niewolnicy, feudałowie i chłopi, a w kapitalizmie – burżuazja i proletariat.
Widzimy więc wyraźnie, że najpierw mamy komunizm, a już za chwilę socjalizm; ideologie które chcą rządzić całym światem, co zostało wyrażone w ostatnim zdaniu Manifestów, i chyba jest jedynym zdaniem z tego wezwania do walki "klasowej", które jest dosyć popularne: - "Proletariusze wszystkich krajów łączcie się."
A cele komunistów są jednoznaczne:
- Komuniści dążą do obalenia systemu kapitalistycznego i stworzenia społeczeństwa bezklasowego.
- Proponują likwidację prywatnej własności środków produkcji, co ma znieść wyzysk.
Program manifestu mówi też, co konkretnie trzeba zrobić. To są tak zwane reformy konieczne.
- Zniesienie własności ziemskiej i przekazanie gruntów społeczeństwu.
- Wysokie progresywne podatki.
- Zniesienie dziedziczenia.
- Centralizacja kredytu w rękach państwa poprzez bank narodowy.
- Centralizacja środków transportu w rękach państwa.
- Państwowa kontrola produkcji i planowanie gospodarki.
- Wprowadzenie powszechnego obowiązku pracy.
- Bezpłatna edukacja dla dzieci i likwidacja pracy dzieci.
Marks i Engels jednoznacznie twierdzą, że wprowadzenie komunizmu – socjalizmu musi być dokonane przez światową rewolucję. Proletariat obali burżuazję w drodze rewolucji. Władza polityczna będzie w rękach klasy robotniczej, co doprowadzi do zaniku podziałów klasowych.
Czy ktokolwiek ma wątpliwości, że te wzywające do rewolucji (nie dodano – krwawej), że socjalizm, który wyznaje wiele partii politycznych na świecie, jest po prostu wypolerowanym i oszlifowanym, by nie było ostrych kątów, komunizmem? Słowo 'komunizm' dzisiaj ma publicznie złe konotacje, bo to właśnie za nim stoją Lenin, Trocki, Stalin w Rosji, Mao Zedong w Chinach, Pol Pot w Kambodży, czy Fidel Castro i bandyta Che Guevara na Kubie. Wszyscy to przestępcy. Ludobójcy. Komuniści... Ale socjaliści to przecież porządni ludzie. Prawda? Tego nie trzeba się wstydzić? Czyżby?
Taki morderca – psychopata, Adolf Hitler, który otumanił spolegliwe niemieckie społeczeństwo, wziął sobie socjalizm i zrobił z tego narodowy socjalizm. Czyli łącząc te dwa słowa na niemiecką modłę, świat miał być podbity przez przeklęty dzisiaj nazizm.
Więc również dzisiaj określenie socjalizm, nie jest powodem do dumy, Tak więc dzisiejsze wnuki kapitalizmu i synowie socjalizmu wolą się z tym nie afiszować. Najpopularniejszą maską pod którą ci ludzie wolą się ukrywać, to lewica liberalna. A w popularnym obiegu – lewactwo, lewaki.
Lecz gdy poskrobać tę maskę, to wyraźnie widać: - Przecież to komuniści! Ci, co rewolucją (albo szkopskim podstępem) chcą odebrać wszystkim to, co w życiu najważniejsze – WOLNOŚĆ i WŁASNOŚĆ.
I jeszcze powiedzą, z uśmieszkiem czarownicy Ursuli von der Layen (widzicie? Proletariuszka "von der"), albo krzywym uśmieszkiem Hołowni: - To wszystko dla waszego dobra!
Lata 50-te, 60-te, 70-te i 80-te, to moje 40 lat w komunizmie. Nie zakamuflowanym, jak później w latach 90-tych, tylko przy otwartych i głośnych deklaracjach. Nie byłeś komunistą to byłeś nikim. A tajni panowie będą na ciebie mieli oko. Społeczne motto tamtych czasów: - nie krytykuj, nie podskakuj, siedź na dupie i przytakuj.
Było biednie i ponuro. Jak się w tym urodziłeś, a potem rośniesz, rozwijasz się i dojrzewasz w takim autorytarnym systemie, to tak na prawdę nie wiesz, jak może być lepiej. Jest bieda, sklepy puste jeżali chodzi o żywność i odzienie. Jak to się mówiło: Puste półki za Gomułki, albo dla odmiany: Suche bułki od Gomułki. A jak już udał ci się na zakupach coś zdobyć, to wracałeś do domu jak wielki łowca, żywiciel rodziny. Polacy sobie radzili poza systemem PRLu. Regularnie z Ręboszewa przyjeżdżała pani Zielińska z pełnymi torbami. Miała mięso, śmietanę, masło... Taki nasz, oczywiście nielegalny, bareter. Ty mi dasz to, a ja tobie coś innego.
Jak teraz o tym myślę, gdy już od komuny (nie całkiem) się uwolniliśmy, to uważam tamte czasy jako walka o przetrwanie.
No i ta nieustanna bolszewicka propaganda. To było tak nachalne i obrzydliwe, że wywoływało odruch wymiotny. Lecz oni w oparciu o "naukę" wiedzieli, że gdy chcesz, czy nie chcesz, wiele z tego bolszewickiego bełkotu ci pozostanie na zawsze,
Teraz myślę, że dla nich – a miało być również dla nas wszystkich, było najważniejsze hasło: - DZISIAJ MUSIMY ZACISKAĆ PASA, BY JUTRO NASZE DZIECI I WNUKI MIAŁY LEPIEJ.
To wierutne kłamstwo typowe dla komunizmu/socjalizmu, którymi się lewacy non-stop posługują, to była kpina z ludzi. Prawie pół wieku minęło ich panowania, a pas, jak był zaciśnięty, to taki pozostał do końca.
Socjaliści, jak widzimy Tusk, czy Trzaskowski, kłapią jęzorem, że coś tak będzie, a już dnia następnego mówią, że nie – będzie całkiem odwrotnie. Mają nas za idiotów? Nie – oni nami gardzą - naród to motłoch, stado owieczek, które trzeba regularnie golić, a jak trzeba, to zarżnąć w rzeźni.
Ktoś może wskazać choć jedno państwo, gdzie socjalistyczne władze; w Stanach Zjednoczonych obłudnie, a może dla kpiny, nazwane władzą demokratyczną, zrobili cokolwiek, by ludziom żyło się lepiej?
Tam gdzie jest socjalizm, my możemy zgodnie z prawdą powiedzieć, że to komunizm, czy bolszewizm. Oni będą mówić lewicowy liberalizm. Co za bzdura! Liberalizm częścią ideologii? Przecież to jest wyłącznie ważny aspekt gospodarczy. Liberalizm to w dużym stopniu wolny rynek. Jak do tego się ma walka z CO2; cała fałszywa i durna religia Zielona Rewolucja, LGBT+, woke? Ciekawe za jaką nazwą ci komuniści/socjaliści będą się ukrywać, gdy zobaczą, że "lewicowy liberalizm" się wypalił i stał się podmiotem kpin. Jakie kolejne kłamstwo nam zafundują?
Ks. prof. Waldemar Chrostowski (o którym jeszcze na końcu wspomnę) przedstawił ciekawą tezę, nad którą należy się zastanowić. Nie cierpimy Ruskich – to fakt. Gdyby zapytać na ulicy, dlaczego ich nie cierpimy, to otrzymamy różne odpowiedzi, których sens będzie prosty: - nie cierpimy ich, bo są Ruskami. Tymczasem, nawet gdy w Rzeczpospolitej hulała caryca Katarzyna, czy jakiś inny Piotr, lub Iwan, to nie było powszechnego, okrutnego bestialstwa. Dało się jakoś, oczywiście paskudnie, pod tymi zaborami przeżyć.
Rosja stała się potworem w momencie, gdy nazwała się sama Związkiem Socjalistycznych Republik Radzieckich. Czyli od momentu, gdy zapanował tam socjalizm-komunizm-bolszewizm. To wtedy rozpoczęło się ludobójstwo na poziomie w historii świata niewidzianym, sięgające setki milionów pomordowanych ( w tym, za PRLu przemilczanym KATYNIEM).
Wniosek jest jeden – NIGDY NIE BĘDZIE DOBRZE, PORZĄDNIE I SPOKOJNIE NA ŚWIECIE; NIGDY NIE BĘDZIE SIĘ NAM ŻYŁO LEPIEJ, GDY SOCJALIZM, CZY LEWACTWO, LUB JAK SIĘ KOLEJNIE PRZEZWĄ, BĘDĄ GDZIEKOLWIEK DOPUSZCZONE DO WŁADZY. Można prawnie zabronić faszyzmu, nacjonalizmu – kiedy pora do zdelegalizowania najgorszego – socjalizmu?
Na koniec taka moja dziwna obserwacją. Nie wiem, czy to Palec Boży. Czy to, co nazywamy cudem?
Jestem gorącym zwolennikiem teorii, że świadomość, z którą przez dziesięciolecia naukowcy nie potrafią się uporać, jest bytem transcendentalnym, powiedzmy czymś "siedzącym" w tych jeszcze nie określonych kwantach wszechświata. My ludzie naszą jaźnią, naszymi umysłami mamy dostęp do "swoich szufladek" w tej świadomości. A nasze mózgi to jakby takie terminale materialne, które pozwalają nam na dostęp do "serwera" – do świadomości. Więc w takim wypadku telepatia nie jest żadną bzdurą. I nie są czymś niespotykanym dziwne zbiegi okoliczności.
Gdy nad ranem to piszę, robię sobie przerwy na kawę, papieroska i oglądanie czegoś na You Tube. Zajrzałem na kanał @Biały Kruk, bo to ciekawy, poważny i wiarygodny podcast – co gorąco polecam. Akurat trafiłem na wykład: PRZYCZYNY ANTYPOLONIZMU. Ks. Prof. Waldemar Chrostowski [*].
To co mądry ks. prof. mówił, to w znacznym stopniu pokrywa się z tym moim tekstem. Aż doznałem dziwnego uczucia, którego na razie nie potrafię nazwać. Splot okoliczności? W to stuprocentowo nie wierzę.
Z tego wykładu, łącząc z tym, co tu napisałem, wysnułem wniosek taki, że "słynnym dzieckiem biblii socjalizmu" "Kapitału" Karola Marksa jest jakieś 20 lat później opublikowane "Mein Kampf" Adolfa Hitlera. Tu, jak widać, czym właśnie socjalizm jest. Jest zbrodniczy.
I jeszcze jedno, Waldemar Chostowski przywołał słowa fanatycznego bolszewika, marszałka Tuchaczewskiego (który zresztą też skończył z kulką w głowie na Łubiance, jak to u bolszewików jest modne), który rozpowszechnił takie hasło:
Po trupie Polski do rewolucji ogólnoświatowej.
____________
[*] https://youtu.be/OwmuQNu1UVM?feature=shared
Komentarze
18-01-2025 [08:45] - Jabe | Link: Liberalizm to w dużym stopniu
Liberalizm to w dużym stopniu wolny rynek. Jak do tego się ma walka z CO2; cała fałszywa i durna religia Zielona Rewolucja, LGBT+, woke?
Słowo liberalizm jest wieloznaczne. Anglosascy liberałowie nie szczególnie przepadają za wolnym rynkiem, a tradycyjni kontynentalni konserwatywni liberałowie stronią od lewackich wynalazków.
18-01-2025 [09:27] - u2 | Link: "Ktoś może wskazać choć jedno
"Ktoś może wskazać choć jedno państwo, gdzie socjalistyczne władze; w Stanach Zjednoczonych obłudnie, a może dla kpiny, nazwane władzą demokratyczną, zrobili cokolwiek, by ludziom żyło się lepiej?"
Rzeczownik "socjalizm" to od przymiotnika socjalny, a socjalny, czyli społeczny. Czyli słowo "socjalizm" pochodzi od "społeczeństwa". Każdy kraj to społeczeństwo, mniej lub bardziej jednorodne.
W USA nie ma pomocy społecznej na szczeblu federalnym, na szczeblu stanowym może być. Ale nikt nie przejmuje się tysiącami narkomanów na ulicach. No może Trump ma na to oko i chce wyekspediować nielegalnych imigrantów tam skąd przyszli. Czyli Trump to socjalista, społecznik. Jednocześnie kapitalista, dążący do maksymalnego zysku, który wie doskonale, że tylko przedsiębiorczość jednostki jest zbawienna dla ogółu, czyli społeczeństwa.
Cofnął za poprzedniej prezydentury tzw. "Obama care", czyli taki komunistyczny model służby zdrowia, który u nas pokutuje od czasów PRL. Teoretycznie ma to sens, za składki zdrowotne ludzie mają dostęp do podstawowych usług medycznych. W praktyce to studnia bez dna i pole do popisu dla różnych cwaniaków, którzy żerują na medykach.
Wracając do postawionego pytania to oczywiście jest taki kraj, w którym władze zrobiły coś dobrego dla dobra społeczeństwa. Ten kraj to Polska przez 8 lat rządów Dobrej Zmiany.
Teraz dorwali się do władzy darwiniści spod ciemnej gwiazdy folksdojcza z Sopotu i oferują ludziom walkę o przetrwanie oraz walkę o ogień, bo ceny energii rosną w kosmicznym tempie. U mnie wzrosły 40%. Na nowy rok miało być 25% więcej, ale widać że władza buraków od Tsuka chce wygrać wybory prezydenckie i na razie ceny się na 1 kwartał nie zmieniły, choć paliwo skokowo podskoczyło o 30 gr na litrze :-)
18-01-2025 [09:46] - mjk1 | Link: "Rzeczownik "socjalizm" to od
"Rzeczownik "socjalizm" to od przymiotnika socjalny, a socjalny, czyli społeczny. Czyli słowo "socjalizm" pochodzi od "społeczeństwa". Każdy kraj to społeczeństwo, mniej lub bardziej jednorodne".
Kiedyś uczyli o tym w każdej szkole, ale widać Uboot nie uważał na tych lekcjach.
Socjalizm z łaciny: "socialis" to faktycznie społeczny. Nie chodzi jednak o mniej lub bardziej jednorodne społeczeństwo, którego potrzeby należy zaspokoić poprzez jakiś fundusz socjalny. Chodzi o zupełnie coś innego o czym wszyscy "zbiorowo" zapomnieli.
Socjalizm to system gospodarczy oparty na społecznej własności środków produkcji w przeciwieństwie do kapitalizmu opartego na prywatnej własności środków produkcji.
18-01-2025 [09:55] - u2 | Link: "Socjalizm to system
"Socjalizm to system gospodarczy oparty na społecznej własności środków produkcji"
To cytat zapewne zerżnięty z jakiejś propagandowej cegły Lenina, albo Marxa. Rzeczywiście nie uczyłem się "Ekonomii Politycznej Komunizmu" na PW. Ominęła mnie ta nikomu niepotrzebna indoktrynacja. Zamiast tego miałem porządną "Ekonomię", na której pewien doktor tłumaczył na czym polega koncept Adama Smitha :-)
PS. "Społeczna własność" to własność niczyja, więc komuniści uwłaszczyli się na tej własności niczyjej i teraz są liberałami-aferałami. A całej reszcie frajerów dali równo po g..wno :-) Powstała nawet piosenka na ten temat pt. Wałęsa, dawaj moje 100 milionów! :-) :-) :-)
https://www.youtube.com/watch?v=5nNriZnrdPI
18-01-2025 [10:30] - Tomaszek | Link: "Socjalizm to system
"Socjalizm to system gospodarczy oparty na społecznej własności środków produkcji". A to ta społecznośc od srodków produkcji https://cdn.fronda.pl/imgcache...
18-01-2025 [11:31] - mjk1 | Link: "Rzeczywiście nie uczyłem się
"Rzeczywiście nie uczyłem się "Ekonomii Politycznej Komunizmu" na PW. Ominęła mnie ta nikomu niepotrzebna indoktrynacja. Zamiast tego miałem porządną "Ekonomię", na której pewien doktor tłumaczył na czym polega koncept Adama Smitha :-)"
I ta porządna ekonomia jest właśnie fantastycznie zaorywana przez nikomu niepotrzebną chińską ekonomię na którą koncepcja Adasia Smitha lekarstwa znaleźć nie może.
Oczywiście oprócz stałego podnoszenie ceł na chińskie towary, które wprowadzane są dla dobra konsumentów.
Cła nie są wcale, jak twierdził pewien doktor, żadnym lekarstwem na koncepcję Smitha, bo wspaniale funkcjonująca koncepcja żadnego lekarstwa nie potrzebuje.
18-01-2025 [16:10] - u2 | Link: ***chińską ekonomię na którą
***chińską ekonomię na którą koncepcja Adasia Smitha lekarstwa znaleźć nie może***
Warto obejrzeć rozmowę z p. Leszkiem Ślazykiem na Układzie Otwartym u Igora Janke:
https://www.youtube.com/watch?v=WNU4Cc9Ji5U
***Jak odbieramy Chiny? Leszek Ślazyk o skoku gospodarczym, władzach i demokracji w Państwie Środka***
Pan Ślazyk otworzył mi oczy na chiński cud gospodarczy. Do tej pory sądziłem, że 30 lat temu w ChRL mieszkało 90% biedaków i 10% uprzywilejowanej nomenklatury partyjnej. A obecnie mieszka 90% normalnie żyjących ludzi i 10% biedaków.
Niestety jest dużo gorzej. 500 milionów Chińczyków zarabia 1000 juanów miesięcznie, czyli nieco ponad 500 PLN. Stąd ChRL ma ogromną armię pracowników, ale również armię militarną. Do tej pory zastanawiałęm się jak może wybuchnąć 3WŚ. Zgodnie z wizjami Mariana Węcławka z Leszna zacznie się od nieoczekiwanego ataku ChRL na Rosję. Oczywiście teraz oficjalnie ChRL wspiera Rosję w jej samobójczym ataku na Ukrainę, czyli de facto zachodnią Europę. To sprytna strategia starożytnego mędrca chińskiego Lej oj Synu Tuski, który napisał słynną "Sztukę wojny". Czyli najpierw trrzeba wroga porządnie osłabić. Atak zawsze musi być znienacka.
18-01-2025 [16:31] - jazgdyni | Link: @u2
@u2
Pan Ślazyk jest moim sąsiadem z Gdyni. To świetny, nie tylko sinolog, ale też kapitalny ekspert chińskiej gospodarki i przemysłu. Ja w Chinach ostatni raz byłem 25 lat temu. I kiepsko ich widziałem. Czy teraz na prawdę są dużo lepsi? Nie wiem... Koronawirus z Wuhan pokazuje, że chyba nadal są bylejacy.
18-01-2025 [16:55] - u2 | Link: "kapitalny ekspert chińskiej
"kapitalny ekspert chińskiej gospodarki i przemysłu"
Osiągnięcia współczesnych Chińczyków, nawet biorąc pod uwagę, że to komuniści, budzą mój szczery podziw:
https://www.youtube.com/watch?v=EVnuAy4R6SI
***Spójrzcie Tylko, Co Zbudowali Chińczycy!***
PS. Niedługo mają zamiar zbudować stację kosmiczną na Księżycu. Szacują, że zajmie im to 2-3 dekady. Wykorzystają drukarki 3D w budowie stacji. Co prawda obawiam się, że 3WŚ może im pokrzyżować te ich ambitne plany :-)
18-01-2025 [17:52] - jazgdyni | Link: @u2
@u2
"... budzą mój szczery podziw:" A mojego podziwu nie budzą.
Powiec uczciwie - co wybierzesz. Masz trzy, podobne zegarki za tę samą cenę, powiedzmy 100$ - szwajcarski, amerykański i chiński. Który kupisz?
18-01-2025 [18:33] - u2 | Link: ***szwajcarski, amerykański i
***szwajcarski, amerykański i chiński. Który kupisz?***
Tyle że high-tech przeniósł się z USA do ChRL. Kupuję Motki, bo je lubię, ale nie mam pewności, czy jak wybuchnie 3WŚ to nie wyłączą mi smarkfona zdalnie. W USA Obama rozdawał biedakom tzw. Obama - fon. Okazało się, że mają wbudowanego trojana sprzętowo, nie da się go usunąć zwykłymi programistycznymi sztuczkami. A był produkowany właśnie w ChRL :-) :-) :-)
Co do Szwajcarii to przenieśli swoją produkcję m.in. do Liechtensteinu. Liechtenstein odpowiada za 25% sprzętu dentystycznego na świecie, a to jeden z najmniejszych krajów na świecie :-) :-) :-)
PS. Zegarek noszę od kilku dekad ten sam taniutki Casio z Japonii. Kilka razy wymieniałem bakterię. Oryginalna trzymała kilkanaście lat :-)
18-01-2025 [18:59] - mjk1 | Link: Z tymi zegarkami jest tak jak
Z tymi zegarkami jest tak jak z samochodami.
Kilkanaście lat temu pewna azjatycka firma produkowała na Węgrzech jeden samochód z trzema znaczkami.
Toyoty, Peugeota i Citroena. Samochody były identyczne, lecz różniły się tylko tym znaczkiem i ceną. Najwyższa była cena ze znaczkiem Toyoty, potem Peugeota a na końcu Citroena. Efekt? Wszyscy wybierali Toyotę a sprzedaż pozostałych była marginalna, więc zaprzestano ich różnicowania "znaczkami" a cenę pozostawiono tę z Toyoty..
Z zegarkami byłoby podobnie, choć wszystkie są produkowane w Chinach.
Świat się jedna zmienia i wcale nie jestem pewien, czy dzisiaj klient wybierze np. Toyotę za 200 tysięcy, czy lepszego i lepiej wyposażonego konkurenta z Chin kilkadziesiąt tysięcy tańszego.
Co się zaś tyczy niewolniczej pracy w Chinach to można sobie wybrać: tę https://forsal.pl/artykuly/111... względnie tę: https://chiny24.com/spoleczens...
Po zweryfikowaniu jednak, co nie jest trudne, tylko jedna z tych informacji jest prawdziwa. Tak jak u nas w polityce. też można sobie wybrać, czy prawdę głosi Tusk, czy Kaczyński, choć zweryfikować można to jeszcze łatwiej.
18-01-2025 [16:49] - Kaper | Link: u2
u2
" Oczywiście teraz oficjalnie ChRL wspiera Rosję w jej samobójczym ataku na Ukrainę,"
Znowu masz mokre sny? W tym wieku?
Ten "samobójczy atak" wywrócił cały porządek "oparty na zasadach". Zachodnia Europa leży i kwiczy a będzie jeszcze gorzej.
Ukraina istnieje już tylko na mapie i to w mocno okrojonej formie.
USA się prują jak stare gacie. Magazyny broni już praktycznie puste.
Chiny wprowadzają embargo na metale ziem rzadkich. Rosja na uran do elektrowni.
Zasoby litu, które klaun chciał podarować swoim zachodnim panom już w 50% są w posiadaniu Rosjan.
Ukraina od wczoraj nie ma już węgla koksującego więc może już zamykać huty.
Amerykanie i Francuzi są wyrzucani z Afryki na kopach.
Mam dalej wymieniać marzycielu?
A ten Węcławek to twój diler?
18-01-2025 [21:14] - u2 | Link: "są wyrzucani z Afryki na
"są wyrzucani z Afryki na kopach"
Pamiętam jak jeden gostek powiedział do mnie, aby się pewien gostek do niego nie zgłaszał, bo wyleci "na kopach". Dziwne, ale wysłałem go wtedy do jego przełożonego i ten gostek wyleciał do Radomia :-)
PS. Rozumiem, że określenie gostek-gostek może robić dla ciebie pewną trudność w pojmowaniu, ale nic na to nie poradzę, ze względów procesowych :-) :-) :-)
18-01-2025 [09:28] - mjk1 | Link: "Słowo 'komunizm' dzisiaj ma
"Słowo 'komunizm' dzisiaj ma publicznie złe konotacje, bo to właśnie za nim stoją Lenin, Trocki, Stalin w Rosji, Mao Zedong w Chinach, Pol Pot w Kambodży, czy Fidel Castro i bandyta Che Guevara na Kubie".
Zapomniał Pan o Kadafim, który też wprowadził komunizm i którego należało zabić, bo nie chciał stać się ludobójcą.
Ciekawe jaką bajeczkę na Xi Jinpinga wymyślą?
18-01-2025 [10:10] - rolnik z mazur | Link: @jzg
@jzg
" Demokracja jest droga do socjalizmu" K.Marks.
18-01-2025 [10:31] - wielkopolskizdzichu | Link: "Bezpłatna edukacja dla
"Bezpłatna edukacja dla dzieci i likwidacja pracy dzieci."
Zwłaszcza ten punkt jest obrzydliwy, prawica walcząc z komuną od zniesienia tego powinno zacząć.
18-01-2025 [17:54] - jazgdyni | Link: @wz
@wz
Dzieci nie mają pracować, bo mają się onanizować. Tak lewactwo kocha swych milusińskich.
18-01-2025 [21:12] - wielkopolskizdzichu | Link: Święta racja panie pisiorze
Święta racja panie pisiorze, jak dzieciak zamiast siedzieć w szkole wypasać będzie świnie to nie będzie marzyć o głupotach typu morskie podróże.
Całe szczęście że takich jak ty na świecie mało jest.
18-01-2025 [11:46] - Ptr | Link: Idea Marksa w pigułce to
Idea Marksa w pigułce to napuścić proletariat na chrześcijańskie elity i zburzyć kulturę europejską, znieść cały system. Zabić elity. Cała reszta - te setki stron manifestu to system motywacyjny dla proletariatu i marginesu uzasadniający jak i dlaczego trzeba to zburzyć.
W rozumieniu niemieckim przegrany lud niemiecki miał być napuszczony na swoich ciemięzców - bogaty zachód , finansjerę i sąsiadów, ale teź system motywacyjny przewidywał rozszerzony zakres władzy na wzór ludu starożytnego Rzymu wobec podbitych narodów.
Polska nie chciała dokonać kasacji swych elit , nie dała się podpuścić na rewolucję.
To wszystko da się sprowadzić do dwóch postaw: wierności Chrystusowi i pracy w Nowej winnicy pańskiej lub próbie zniszczenia Nowej winnicy pańskiej.
18-01-2025 [11:48] - Ptr | Link: Idea Marksa w pigułce to
Lewicowy liberalizm ,- liberalizm tutaj oznacza nieagresję w stosunku do postępujących zmian lewicowych to znaczy pobłażanie dla zmian demontujących chrześcijańskie struktury i dorobek. Czyli liberalizm obyczajowy, zgoda na zielone, zgoda na bezmyślne , zgoda na szkodliwe.
18-01-2025 [13:13] - SilentiumUniversi | Link: Ten punkt (2) o zniesieniu
Ten punkt (2) o zniesieniu dziedziczenia znalazłem w nieco złagodzonej postaci u Poppera w Społeczeństwie otwartym i jego wrogach. Lewak i tyle
18-01-2025 [13:31] - jazgdyni | Link: @Nasi Komentatorzy
@Nasi Komentatorzy
Witam
Czytając wasze komentarze, wyobrażam sobie, że była by świetna debata, gdybyśmy razem usiedli przy stole. Oczywiście, głównie chodzi o uzgodnienie prawdziwego znaczenia słów. Nie tylko znaczenia źródłowe: - demos, socjal, nacja, ale i wiele innych, jest różnie rozumiane i używane. Tenże socjalizm, a w szczególności ta cała neo-bolszewia wychowana przez Szkołę Frankfurcką, by panował bałagan, niezrozumienie, stereotypy i sieczka w głowach pracują niesłychanie intensywnie.
Na szczęście, coraz wyraźniej widzę, że głos zabierają i swoje sprawy głoszą publiczne prawdziwie mądrzy i wykształceni ludzie. Autentyczne autorytety, a nie ci kabaretowi eksperci Tuska.
Pozdrawiam
18-01-2025 [14:08] - Ptr | Link: W pana i innych wpisach
W pana i innych wpisach trzeba docenić wielość przytaczanych faktów i taką świeżość spojrzenia w dociekaniach.
18-01-2025 [15:53] - jazgdyni | Link: @Ptr
@Ptr
Dziękuję. Czy poważny, czy wesoły, staram się byc uczciwy i rzetelny. Zdradzę, że pod tym felietonem jest pięć stron drobnym drukiem zdobytego materiału źródłowego. Oprócz niektórych podcastów You Tube, nie korzystam z żadnych innych krajowych publikacji.
Pozdrawiam
18-01-2025 [16:01] - mjk1 | Link: Generalnie propagandzie udało
Generalnie propagandzie udało się wcisnąć ludziom taki kit, że w PRL-u mieliśmy socjalizm a pewnej komediantce o blond loczkach, że po 89 roku ten socjalizm się skończył.
Pozdrawiam.
18-01-2025 [16:01] - jazgdyni | Link: @@@
@@@
Jeszcze jedno ciekawe, ważne i optymistyczne doniesienie z USA. Rząd Donalda Trumpa, który będzie zaprzysiężony w poniedziałek o godz. 18 naszego czasu (TV Republika transmituje w całości. Wysłała własną ekipę. Procedura niestety będzie wewnątrz Białego Domu, bo mają być straszne mrozy) JEST W HISTORII STANÓW ZJEDNOCZONYCH NAJBARDZIEJ KATOLICKĄ WŁADZĄ.
To ma też ciekawy aspekt związany z moim tekstem, bo to protestanci, nie katolicy, najbardziej wspierali i nadal wspierają socjalizm aka lewicowy liberalizm. Też to oni wspierali pana H.
18-01-2025 [16:40] - Ptr | Link: Sprawdziłem na ventusky że
Sprawdziłem na ventusky że -10 C , trochę śniegu i w gmachu Kapitolu chyba. Moim zdaniem tp wszystko z powodów bezpieczeństwa. Drony , czy realnie czy tylko na postrach zrobiły swoje. To chyba dobrze.
18-01-2025 [17:47] - jazgdyni | Link: @Ptr
@Ptr
O! Właśnie. Nie pomyślałem o bezpieczeństwie. O ile dobrze pamiętam, Biden już po wygranych przez Trumpa wyborach powiedział co ś takiego: - Nie możemy dopuścić, by Trump został prezydentem. A inauguracja na powietrzu? Dobrzy snajperzy strzelają już z 1500 metrów. I też podobno są już nowe pociski, które nie muszą dokładnie trafić, tylko rozrywają się jak granat. Albo nawet mają swój procesor do naprowadzania na cel. Nie wiem ile jest w tym prawdy, ale z punktu widzenia technicznego, jest to całkiem możliwe. Tylko kosztowne.
18-01-2025 [18:01] - Siberian Husky Dog | Link: W połowie 2017 r.
W połowie 2017 r. społecznością snajperską wstrząsnęła niesamowita wiadomość: kanadyjski zespół snajperski działający na Bliskim Wschodzie dokonał udanego śmiertelnego postrzału z odległości ponad dwóch mil. Zespół ten, wysłany do walki z Państwem Islamskim, zabił bojownika ISIS z odległości 3540 metrów. Ten skuteczny strzał snajpera był o ponad 900 metrów dłuższy niż poprzedni rekord świata. Strzał, który graniczył z niemożliwością, był tylko w niewielkim stopniu zakłócony przez umiejętności snajperów biorących udział w akcji.
https://trybun.org.pl/2022/03/08/najdluzszy-celny-strzal-snajperski-w-historii/
18-01-2025 [19:38] - Ptr | Link: Raczej chodziłoby o ciężki
Raczej chodziłoby o ciężki kaliber. Dron na pewno jest niecelny. Tu byłoby przekroczenie wszelkich pojęć. Ale potem nikt nie wiedziałby co robić.
19-01-2025 [01:00] - Ptr | Link: Ktoś z kręgów Trumpa , Matt
Ktoś z kręgów Trumpa , Matt Wallace, napisał :
The real reason Trump was forced to move the inauguration inside is because of extreme security concerns! Helicopters are scanning the area for bombs and radioactive material as we speak. The threat from drone attacks has reached unprecedented levels. All it takes is one small drone with poison on the end to take out any world leader. Terrifying! Once AI vision is added to those drones it will reach the point where nobody important can go outside without highly precise detection systems and top-of-the-line AI security. Watch closely on January 20th as they warn it could be the next target. Will be covering this closely.
19-01-2025 [04:19] - jazgdyni | Link: @Ptr
@Ptr
Przed chwilą wysłuchałem wywiadu pracownika FSO. To taka techniczna, konkretnie komunikacyjna obsługa Putina, głównie jeżeli chodzi o szyfryzację i sprawdzanie terenu pod względem szpiegostwa i tym podobnych spraw. To inżynier, pracownik FSO od 2009, który uciekł, będąc na zadaniu w Kazachstanie, do Turcji, a teraz, będąc zapewne w rękach CIA, nie wiadomo gdzie jest. Wywiad jest ok 1 godz. Z takich ciekawych informacji podał on, że wszelkie ruchy, wszelkie przemieszczenia, czy podróże Putina, są zabezpieczane przez towarzyszących mu 200 pracowników ochrony, Po terenie Rosji najczęściej podróżuje specjalnym, zewnętrznie niczym się wyróżniającym się pociągiem. Również wszędzie z nim jeżdżą kucharze, lekarze i spece od trucizn. Putin cholernie się boi dosłownie wszystkiego. A ci wszyscy obsługujący go pracują rotacyjnie - 2 tygodnie pracy i 2 tygodnie kwarantanny. Bo jeszcze dzisiaj boi się COVIDu.
Też już dotarłem do doniesień, o możliwym zagrożeniu w poniedziałek. Co do dronów, to opinie są podzielone - niebezpieczne, czy nie za bardzo. Tylko... zawsze jest możliwość użycia czegoś nowego i nieznanego. Tak jak ten głupek, co chciał wysadzić tą pancerną Teslę. Więc ciekawy scenariusz. Przysięga na Kapitolu, a spotkanie z narodem, zdaje się ok. 20 tysięcy, w wielkiej hali sportowej. Mimo wszystko, pamiętając o nieudolności - pozorowanej, albo po prostu z powodu marnego profesjonalizmu - służb i policji, przy tych dwóch zamachach na Trumpa, można się obawiać wielu niespodziewanych zdarzeń. Czy Trump ma już "swoją" w pełni lojalną o profesjonalną ochronę. Już przecież zarówno w FBI i CIA ogłosił wymianę całego szefostwa.
19-01-2025 [11:30] - Ptr | Link: Jeżeli będzie niewielka ilośc
Jeżeli będzie niewielka ilośc rannych , a zabitych 1-2 to już będzie dobrze na takie czasy. Ale może będzie dobrze , bo lewica wydaje się być mniej bojowa, to nie zaatakują. Zresztą prawda teraz jest po stronie zwycięzcy. A 4 lata temu była to bardzo sporna kwestia. Gdyby tamte wybory naprawde były sfałszowane i odmówiono by śledztwa, to naród miał prawo protestować. Nie wiem co Konstytucja przewiduje w takich wypadkach.
Ubolewam,że nasz system po prostu zalezy od tego kto ma prokuraturę i policję. Czyli władza wykonawcza zawiesiła inne instytucje.
18-01-2025 [18:15] - r102 | Link: Panie marynarzu - ja w
Panie marynarzu - ja w sprawie formalnej - Marks nie był szkopem - był żydem, z rodziny takich niemieckich jak to ich nazywali w Hiszpanii Marranów...
18-01-2025 [18:44] - jazgdyni | Link: @r102
@r102
"...nie był szkopem - był żydem." Czy ja wiem? Do portek nie zaglądałem. Ale na pewno, tu się zgodzę, był pochodzenia żydowskiego.
18-01-2025 [18:56] - paparazzi | Link: Cześć Janusz.
Cześć Janusz.
To tak ty transcendentalnym porozumieniem dokładnie odczytałeś co ja myślałem po wywiadzie Stanowskiego z Walusiem. Oni , razem z Mzurkiem, tendencyjnie ustawili cały wywiad.
Nie zachęcam do zabijania, nigdy, ale prawa do obrony rodziny i dzieci. W RPA rak komunizmu i bezprawia się toczy przy audiencji świata i oczywiście zainteresowanych. To jest trafna analiza raka komunizmu.
Świetny tekst, gratuluje.
18-01-2025 [21:07] - jazgdyni | Link: @paparazzi
@paparazzi
Cześć Papa
A ja w RPA mam innego zbiegłego Polaka - kumpla z ogólniaka Janusza Lazarowicza. W szkole to był taki cichy, przymilny palancik. I paczpan! Zajumal cały jeden nasz fundusz emerytalny - sporą górkę milionów i sobie zbiegł do RPA. I ma się dobrze.
18-01-2025 [19:21] - Siberian Husky Dog | Link: Elon Musk do Tuska ?
Elon Musk do Tuska ?
So many people in Europe lack hope for the future or think Europe is “bad” in some way.
Pervasive pessimism.
This will lead to the end of Europe.
Therefore, it must change.
https://x.com/elonmusk/status/1880642215036465316
18-01-2025 [20:39] - Hornblower | Link: Ja tak w kwestii formalnej.
Ja tak w kwestii formalnej. Tych - jak to autor nazwał reform koniecznych - w manifeście było nie 8, a 10. Ich treść też jest nieco inna. W Karol Marks, Fryderyk Engels, „Dzieła”, tom 4, wyd. Książka i Wiedza, Warszawa 1962, brzmią tak:
1. Wywłaszczenie własności ziemskiej i użycie renty gruntowej na wydatki państwowe.
2. Wysoka progresja podatkowa.
3. Zniesienie prawa dziedziczenia.
4. Konfiskata własności wszystkich emigrantów i buntowników.
5. Scentralizowanie kredytu w rękach państwa poprzez bank narodowy o kapitale państwowym i o wyłącznym monopolu.
6. Scentralizowanie środków transportu w rękach państwa.
7. Zwiększenie liczby fabryk państwowych, narzędzi produkcji, udostępnianie gruntów do uprawy i ich melioracja według społecznego planu.
8. Jednaki przymus pracy dla wszystkich, utworzenie armii przemysłowych, zwłaszcza dla rolnictwa.
9. Zespolenie rolnictwa i przemysłu, działanie w kierunku stopniowego usunięcia przeciwieństwa między miastem a wsią.
10. Publiczne i bezpłatne wychowanie wszystkich dzieci. Zniesienie pracy fabrycznej dzieci w jej dzisiejszej postaci. Połączenie wychowania z produkcją materialną itd. itd.
Więc jeśli chodzi o dzieci, to postulat brzmiał "Zniesienie pracy fabrycznej dzieci w jej dzisiejszej postaci". Nie zatem zniesienie pracy fabrycznej dzieci jako takiej, tylko "zniesienie w jej dzisiejszej postaci". Natomiast plan "połączenia wychowania z produkcją" pachnie już wyraźnie gułagiem.
18-01-2025 [21:14] - jazgdyni | Link: @Hornblower
@Hornblower
Masz i przeczytałeś cały :Kapitał" Marksa? No, no, no...
Ja podałem wszystko z oryginalnej wersji angielskiej. Jak widzę, ty cytujesz polski przekład. Który? I z którego roku? Nie zdziwię się, ze polska wersja jest odpowiednio podrasowana, by tu pasowała.
Proszę korzystać z oryginalnych źródeł,
19-01-2025 [10:31] - Hornblower | Link: No bez przesady. Nie mam, bo
No bez przesady. Nie mam, bo i po co, i nie przeczytałem. Który to przekład, podałem w tekście. Takie zapisy są w treści manifestu opublikowanego przez Studenckie Koło Filozofii Marksistowskiej (Uniwersytet Warszawski) w 2007 roku, z odwołaniem, skąd wzięli przekład - co podałem powyżej. Co do oryginału - pierwsza wersja z lutego 1848 roku została wydana w Londynie, ale po niemiecku, nie po angielsku. I w oryginalnej wersji punt 10 brzmi następująco:
10. Öffentliche und unentgeltliche Erziehung aller Kinder. Beseitigung der Fabrikarbeit der Kinder in ihrer heutigen Form. Vereinigung der Erziehung mit der materiellen Produktion usw.
Czyli mniej więcej tak, jak napisałem w pierwszym komentarzu.
Proszę korzystać z oryginalnych źródeł.
18-01-2025 [21:06] - spike | Link: Zabawny, a może tragiczny w
Zabawny, a może tragiczny w całej tej komunistycznej ideologii jest fakt, że została wymyślona i realizowana przez ludzi z "wyższych sfer", szlachta, wykształconych, mających wszystko co zapragną.
Z podobnymi ideologiami jest taki problem jak z każdym narzędziem, np. nożem, siekierą, dzidą, łukiem itp., dzięki którym ludziom żyło się łatwiej, był to postęp cywilizacyjny, ale te narzędzia miały też swoje inne zastosowania, służyły do obrony, jak i ataku, a co najgorsze do zabijania dla zniewolenia ludzi, zysku.
Podobnie można powiedzieć o komunizmie, którego w założeniu była równość wszystkich ludzi, dzielenia się między sobą, wzajemna pomoc etc. brzmi pięknie. Czy ta ideologia czegoś nie przypomina?
Przypomina, właśnie chrześcijaństwo, nauki Jezusa, biorąc do ręki Nowy Testament tam znajdziemy podobne teksty.
Jak pisałem na początku, wszystko co jest dobre dla człowieka, można obrócić przeciw niemu, czyż z Krzyżem na czele uzbrojonej armii, nie szli "wyzwalać i nawracać" niewiernych dla ich dobra i zbawienia?
Czy Jezus był socjalistą, można powiedzieć że tak, tylko nikomu nie zabierał, ale kazał się dzielić, a to doprowadziło do jego ukrzyżowania.
18-01-2025 [21:09] - jazgdyni | Link: @spike
@spike
Chyba pojęcia =socjalizm= nie rozumiesz dobrze.
18-01-2025 [22:04] - spike | Link: Chyba pojęcia =socjalizm= nie
Chyba pojęcia =socjalizm= nie rozumiesz dobrze.
Podaj mi definicję kapitalizmu, zobaczymy w czym jest lepszy od socjalizmu.
Zobaczymy kto lepiej rozumie te pojęcia.
18-01-2025 [21:11] - spike | Link: W kwestii kapitalizmu, a w
W kwestii kapitalizmu, a w czym on lepszy od komunizmu?
To taka wyższa forma feudalizmu, granicząca z niewolnictwem.
18-01-2025 [21:23] - jazgdyni | Link: @spike
@spike
Co ty opowiadasz! Lecz rozumiem ciebie. Ty piszesz tak bo to widzisz - dzisiejszy niby "kapitalizm" zdeformowany przez spekulantów, finansistów i innych Sorosów i Billów Gate'ów..
Kiedyś oryginalny kapitalizm, który rósł w USA, definiowano przez takie popularne powiedzenie - od pucybuta do milionera. Państwo się generalnie nie mieszało do gospodarki, a przedsiębiorcy w większości byli uczciwymi ludźmi. Oczywiście wszystko można popsuć. Ale to własnie kapitalizm rewolucyjnie podniósł standardy życia i dobrobyt obywateli. To wtedy poraz pierwszy powstała klasa średnia, któraz teraz lewactwo, socjaliści, już zaczęli niszczyć.
18-01-2025 [22:01] - spike | Link: @janusz
@janusz
"od pucybuta do milionera."
to tylko ładne przysłowie, a ci wielcy kapitaliści, to jak się dorobili, w tych czasach były tylko dwie klasy, bogacze i biedacy, dopiero socjalizm przyczynił się do powstania klasy średniej, to on walczył o lepsze warunki pracy i płacy, czyż obecnie USA nie jest największym socjalistą na świecie?
Kiedyś oglądałem dok. o Japonii, czy wiesz, że tam pracownik nie prosi się o podwyżki czy inne premie?
Tam jest najniższa "wędrówka pracownika" z firmy do firmy, tam się pracuje w jednej firmie i to często rodzinami.
Japonia należy do najbogatszych krajów świata, pracownicy tam też są zamożni, nie wiem czy tam są jakieś związki zawodowe czy inne socjalne itp.
19-01-2025 [04:46] - jazgdyni | Link: @spike
@spike
Co ty wiesz o Japonii? Co wiesz o ich kompletnie innej od naszej chrześcijańskiej cywilizacji kulturze, wartościach i obyczajach. Chyba wiesz bardzo mało. Widzisz propagandowe stereotypy - i lubisz te mocno lewackie.
19-01-2025 [10:52] - spike | Link: Co ty wiesz o Japonii?
Co ty wiesz o Japonii?
nie odpowiada się pytaniem na pytanie,
jakbyś wiedział o Japonii na tyle dużo, to byś skomentował mój komentarz zaprzeczeniem,
a to co napisałem, właśnie wynika z kultury Japonii, o czym chyba powinieneś wiedzieć.
Nie wiesz, że sukces gospodarczy Japonii wynika wprost z jej kultury.
19-01-2025 [04:42] - jazgdyni | Link: @spike
@spike
Rany Boskie! Ile ty masz lat? Do jakich szkół chodziłeś? Ty jesteś kompletnie zidoktrynowany! Słyszałeś kiedykolwiek o teorii "niewidzialnej ręki" Adama Smitha?
Nie znasz prawdziwych różnic między kapitalizmem i socjalizmem???
Kapitalizm:
Środki produkcji (fabryki, ziemia, kapitał) są własnością prywatną.
Prywatni właściciele kontrolują zasoby i decydują o ich wykorzystaniu w celu osiągnięcia zysku.
Państwo pełni rolę minimalną, ograniczając się do ochrony własności prywatnej i egzekwowania prawa.
Socjalizm:
Środki produkcji są własnością wspólną (publiczną, społeczną lub spółdzielczą).
Państwo lub społeczeństwo kolektywnie kontroluje i zarządza zasobami, dążąc do zapewnienia równości i dobrobytu dla wszystkich.
Podział bogactwa:
Kapitalizm:
Bogactwo jest dzielone na podstawie zasad rynku i produktywności jednostek.
Dochody różnią się w zależności od zdolności, kapitału i wkładu pracy.
Akceptuje nierówności społeczne jako naturalny efekt konkurencji.
Socjalizm:
Bogactwo jest dzielone według zasad potrzeb i sprawiedliwości społecznej.
Dąży do zmniejszenia różnic majątkowych i zapewnienia podstawowego poziomu życia każdemu człowiekowi.
System podatkowy i redystrybucja bogactwa mają wyrównywać nierówności.
Ja jestem indywidualistą, który nie lubi żyć w stylu rewolucji kulturalnej Mao Zedonga, czyli, jak to się tobie podoba - WSZYSTKIM PO RÓWNO. Niezależnie jakim leniem, czy łajzą, czy nieudacznikiem jesteś. O to ci chodzi? By inni na ciebie pracowali? A państwo cię chroniło nawet gdy pierdniesz?
19-01-2025 [10:44] - spike | Link: @janusz
@janusz
ja mogę powiedzieć, że to ty jesteś zindoktrynowany, posługujesz się libertyńskimi cytatami, które podobnie jak ideologie komunistyczne są oderwane od życia, natury człowieka, a już szczególnie od chrześcijaństwa - katolicyzmu.
Kapitalizm czy komunizm deprawują człowieka, najczęściej wygrywa Mamon, czyli chciwość i żądza władzy.
Kapitalizm, podobnie jak komunizm, skrajne ideologie niszczą ludzkość, w bogatych krajach kapitalistycznych jak USA czy komunistycznych jak Chiny, widać bogactwo, jak i skrajną biedę.
zacytowałeś definicję kapitalizmu:
"Kapitalizm:
Bogactwo jest dzielone na podstawie zasad rynku i produktywności jednostek.
Dochody różnią się w zależności od zdolności, kapitału i wkładu pracy.
Akceptuje nierówności społeczne jako naturalny efekt konkurencji."
widać tu biedę ludzi, którzy nie są ponadprzeciętnie zdolni, a jak są ułomni, to pozostaje im nędza i marginalizacja, czy tu ma miejsce "godność życia człowieka" ?
Firmy korporacje pokazują jak na dłoni, czym jest ten uwielbiany przez ciebie kapitalizm, czym się różni od komunizmu?
Janusz, poza teorią i opowieścią Chata, co ty wiesz o kapitalizmie, miałeś firmę?
Jakbyś nie wiedział, że dzięki socjalizmowi, miałeś okazję dobrze zarabiać, a teraz wpadasz w libertyńskie skrajności, które z chrześcijaństwem niewiele łączy.
Czytając twoje opowieści o ideologiach, przypominasz naszego byłego blogera @świderskiego, który na początku pisał o sobie że jest katolikiem, jak mu inni wytykali sprzeczności, to katolicyzm ze swojej stopki usunął.
Wbrew twoim insynuacjom, o kapitalizmie chyba wiem więcej niż ty, sam jestem "kapitalistą", a także socjalistą, staram się kierować NT.
19-01-2025 [11:30] - wielkopolskizdzichu | Link: O różnicach pomiędzy
O różnicach pomiędzy socjalizmem a kapitalizmem dużo powie ta statystyka.
https://forsal.pl/swiat/aktual...
19-01-2025 [13:19] - spike | Link: Dziwne że nie ma na liście
Dziwne że nie ma na liście Chin czy Rosji, o Korei Pł. nie wspomnę.
Kapitalizm czy komunizm w skrajnościach zawsze będzie totalizmem.
Socjalizm w swoim założeniu nie jest totalitarny, czego nie można powiedzieć o komuniźmie
Dla przykładu Polska, która była socjalistyczna, ale prywatne firmy mogły funkcjonować, miały poważny udział w budżecie państwa, ale zjawiał się jakiś komunista i wszystko psuł, przychodził inny naprawiał i tak w koło.
19-01-2025 [12:27] - Marek Kudła | Link: Popatrzcie Polacy, ile
Popatrzcie Polacy, ile demokracja uczyniła wam złego ! Kiedyś, kiedy jeszcze nie było w Polsce demokracji, to król was karał, magnat was zdradzał, pan was chłostał, zaborca was gnębił, okupant was otwarcie mordował, komunista was skrycie mordował,.... I teraz, kedy już macie demokrację i możliwość pozbycia się waszych katów za pomocą zwykłych kart wyborczych, to głosujecie na tych katów, którzy was gnębili i prześladowali i gnębią was nadal ?! Dlaczego Polacy ? Dlaczego Polacy to robicie ? Czy wam już tak stwardniały dupy, że nie potraficie żyć bez ich chłostania ? Czy nie zależy wam na normalności, rozwoju, dobrobycie i spokojnym, godnym życiu ?! Powiedzcie nam otwarcie co wami kieruje, że bez bata nad waszymi głowami nie potraficie żyć ?!
19-01-2025 [13:08] - spike | Link: Powiedzcie nam otwarcie co
Powiedzcie nam otwarcie co wami kieruje,
Zamiast Boga, wybierają Mamona.
Polacy są jednym z najbardziej zadłużonych społeczeństw w UE.
20-01-2025 [06:04] - jazgdyni | Link: @s
@s
Dobrze, że się ujawniłeś człowieku. Panika? Będziemy na ciebie uważać.
20-01-2025 [12:45] - spike | Link: @j
@j
"Będziemy na ciebie uważać."
no ładnie wygląda ten kapitalizm - liberalizm "pełną gębą"
zaleciało siarką totalizmu.
Wpisz wymaluj czasy słusznie minione, ujawnienie się AKowców, by potem ich wyłapać,oraz na nich uważać, jako wrogów ludu.
:)))))))