Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Ku pamięci dla obrońców ojczyzny

Tezeusz, 21.12.2024
DZIEŃ PAMIĘCI O POLEGŁYCH I ZMARŁYCH W MISJACH I OPERACJACH WOJSKOWYCH ZA GRANICAMI POLSKI. Przypada 21 grudnia w roczicę śmierci 5 polskich żołnierzy z 20 Bartoszyckiej Brygady Zmechanizowanej którzy zginęli w Afganistanie w wyniku eksplozji miny-pułapki. Najmłodszy z nich miał 22, a najstarszy 33 lata.

W ponad 70-letniej historii udziału Wojska Polskiego w misjach i operacjach poza granicami państwa do działania zaangażowano łącznie około 130 tys. żołnierzy i pracowników wojska. 123 z nich nigdy nie wróciło do domu.
Śmierć tych pięciu żołnierzy w Afganistanie to najtragiczniejsze wydarzenie w polskich operacjach wojskowych za granicą. Święto upamiętniające wszystkich, którzy oddali życie na służbie. Ma to być także dzień zadumy nad najwyższą ofiarą, jaką czasem składają żołnierze, przelewając krew na krańcach świata. Ogółem na misjach zgineło ponad 119 żołnierzy Polskich.

21 grudnia 2011 r doszło do najtragiczniejszego wydarzenia w historii misji polskich żołnierzy w Afganistanie. Tego dnia talibowie przeprowadzili atak na konwój w pobliżu miejscowości Razaak, w wyniku którego zginęła cała załoga poruszająca się opancerzonym samochodem typu Oshkosh M-ATV, w którym jechało pięciu polskich żołnierzy z 20. Brygady Zmechanizowanej w Bartoszycach.

Zdalnie odpalona mina-pułapka, o prawdopodobnej masie 100 lub 150 kg rozerwała pojazd na dwie części i zabiła dowódcę drużyny starszego kaprala Piotra Ciesielskiego 33 lat, starszego szeregowego Łukasza Krawca 24 lat, starszego szeregowego operatora załogi wozu dowodzenia Marcina Szczurowskiego 30 lat, starszego szeregowego Marka Tomalę 25 lat i szeregowego Krystiana Banacha 22 lat.
Polegli żołnierze zajmowali się ochroną specjalistów z Zespołu Odbudowy Prowincji (PRT), którzy pomagali lokalnej ludności: budowali szkoły, drogi czy szpitale. Prezydent RP Bronisław Komorowski uhonorował poległych Orderami Krzyża Wojskowego oraz Gwiazdą Afganistanu. Pogrzeb żołnierzy odbył się w Wigilię.

Dla rodzin poległych to trudny czas, bo zbliżają się święta Bożego Narodzenia. Zewsząd płyną radosne życzenia, rozbrzmiewają kolędy, a przy stole pozostaje puste miejsce. Dla rodzin nie jest ono tylko symbolem, przypomina o bolesnej stracie i pustce, której nie da się wypełnić. Dlatego to takie ważne, abyśmy o nich pamiętali.

Dzień ten ma służyć temu, by nie zatarła się pamięć o tych, którzy oddali życie na służbie. W zachowaniu tej pamięci pomagają różne inicjatywy, jak choćby wystawa w Centrum Weterana w Warszawie, która prezentuje portrety żołnierzy poległych na misji w Iraku i Afganistanie.

Niech to będzie dzień zadumy nad najwyższą ofiarą, jaką czasem składają żołnierze, przelewając krew na krańcach świata.

CZEŚĆ ICH PAMIĘCI
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 4856
Kaper

Kaper

21.12.2024 15:13

"dzień zadumy nad najwyższą ofiarą, jaką czasem składają żołnierze, przelewając krew na krańcach świata."
Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić dla kogo ci żołnierze przelewają krew? Bo z pewnością nie dla Polski.
Tezeusz

Tezeusz

21.12.2024 15:31

Dodane przez Kaper w odpowiedzi na "dzień zadumy nad najwyższą

Dla Polski żołnierze ginęli nad niebem Londynu, morzach świata oraz  pod Monte Casino, Lenino.... Znajomość historii nie boli.
Kaper

Kaper

21.12.2024 15:49

Dodane przez Tezeusz w odpowiedzi na Dla Polski żołnierze ginęli

"Dla Polski żołnierze ginęli nad niebem Londynu, morzach świata oraz  pod Monte Casino, Lenino"
Oni tylko myśleli, że giną dla Polski bo tak ich okłamano. Może z wyjątkiem Lenino bo ci faktycznie szli wyzwalać Polskę.
"Znajomość historii nie boli. "
Faktycznie, nie boli. Tylko dlaczego większość Polaków wierzy w mity?
Tezeusz

Tezeusz

21.12.2024 16:08

Dodane przez Kaper w odpowiedzi na "Dla Polski żołnierze ginęli

"Może z wyjątkiem Lenino bo ci faktycznie szli wyzwalać Polskę."
Wyzwalali od czego ? jak mordowali żołnierzy AK patrz KBW....jak wspólnie z NKWD mordowali Polaków ?
Dla niektórych mity dla niektórych patriotyzm ot taka różnica między pokoleniem AK i UB.
To nie mity a prawda polecam materiały IPN nie tylko sowiecką propagandę.
Kaper

Kaper

21.12.2024 16:18

Dodane przez Tezeusz w odpowiedzi na Dla niektórych mity dka

"Dla niektórych mity dla niektórych patriotyzm"
Uważa pan, że oszukani żołnierze pod Monte Cassino walczyli by tak ofiarnie gdyby wiedzieli, że w Teheranie Polska już została przehandlowana?
Ale wróćmy do samej notki. Pisze pan "Ku pamięci dla obrońców ojczyzny"
Jakiej ojczyzny bronili polscy żołnierze w Afganistanie czy w Iraku?
Czy te państwa na nas napadły albo miały zamiar?
Tezeusz

Tezeusz

21.12.2024 16:28

Dodane przez Kaper w odpowiedzi na "Dla niektórych mity dla

Cóż posiadamy różne wartości wynikające z uwarunkowań nie tylko rodzinnych czy pokoleniowych oraz kulturowych. Ja identyfikuję się z pokoleniem AK i wynikającymi z tego tradycjami dla pana niestety jak czytam obcymi.
Ale to już nie mój problem. Bez dalszego komentarza.
Kaper

Kaper

21.12.2024 16:37

Dodane przez Tezeusz w odpowiedzi na Cóż posiadamy różnej wartości

Tezeusz
"Cóż posiadamy różne wartości wynikające z uwarunkowań nie tylko rodzinnych czy pokoleniowych oraz kulturowych. Ja identyfikuję się z pokoleniem AK i wynikającymi z tego tradycjami dla pana niestety jak czytam obcymi."
Nie bardzo rozumiem co pan chciał przekazać w tym komentarzu.
Ponowię więc dwa moje pytania i proszę odpowiedzieć wprost a nie prowadzić jakieś mgliste dywagacje o "uwarunkowaniach pokoleniowych czy kulturowych".
Zakładam, że pan też jest Polakiem. Proszę odpowiedzieć mi na te dwa pytania:
- Uważa pan, że oszukani żołnierze pod Monte Cassino walczyli by tak ofiarnie gdyby wiedzieli, że w Teheranie Polska już została przehandlowana?
- Jakiej ojczyzny bronili polscy żołnierze w Afganistanie czy w Iraku?
To takie trudne? I po co w to mieszać AK i UB?
Tezeusz

Tezeusz

21.12.2024 16:42

Dodane przez Kaper w odpowiedzi na Tezeusz

@Kaper
Bez komentarza, adwersarz niech zanim zada kolejne pytanie przeczyta na ten temat materiały źródłowe dostępne w IPN w innym przypadku  szkoda czasu...polecam  także moje materiały na NB. Nigdy za dużo wiedzy tej merytorycznej bez dywagacji i dygresji osobistych..
Nolite iudicare alios a te ipso
Kaper

Kaper

21.12.2024 17:08

Dodane przez Tezeusz w odpowiedzi na @Kaper

Tezeusz
"Nigdy za dużo wiedzy tej merytorycznej bez dywagacji i dygresji osobistych."
Zgadzam się z panem całkowicie ale to pan dywaguje i wprowadza wątek dygresji osobistych.
Ja zadałem tylko dwa proste pytania, na które pan nie chce odpowiedzieć.
"Nolite iudicare alios a te ipso"
Ta łacińska sentencja nie ma raczej zastosowania do mnie bo ja pana nie oceniam. Zadaję tylko pytania i liczę, że rozwieje pan moje wątpliwości.
Odsyłanie mnie do IPN to nieudolna próba ucieczki od odpowiedzi.
Powtórzę więc te pytania mając nadzieję, że tym razem potraktuje mnie pan poważnie:
- Uważa pan, że oszukani żołnierze pod Monte Cassino walczyli by tak ofiarnie gdyby wiedzieli, że w Teheranie Polska już została przehandlowana?
- Jakiej ojczyzny bronili polscy żołnierze w Afganistanie czy w Iraku?
Tezeusz

Tezeusz

21.12.2024 17:17

Dodane przez Kaper w odpowiedzi na Tezeusz

@Kaper
Cieszy mnie bardzo iż czyta moje materiały, ja na pana materiały nie mam czasu. Reszta j.w.
Polecam :
https://naszeblogi.pl/66…
https://naszeblogi.pl/66…
https://naszeblogi.pl/71…
Kaper

Kaper

21.12.2024 17:21

Dodane przez Tezeusz w odpowiedzi na @Kaper

Tezeusz
" ja na pana materiały nie mam czasu."
Szkoda ale to pan ewentualnie traci, nie ja.
Widzę, że nie doczekam się odpowiedzi na dwa proste pytania związane z pańską notką
Pan jest tchórzem z AK czy z UB?
Tezeusz

Tezeusz

21.12.2024 17:23

Dodane przez Kaper w odpowiedzi na Tezeusz

@Kaper 
Brak kultury i chamstwo masz po rodzicach czy kwestia komuszego wychowania. " Kultura i sztuka " ? O braku wiedzy nie wspomnę. To tyle i aż tyle..
Za pana szacunek do Polskiego Munduru  - to tradycje rodzinne ?  - bez szacunku..
Perna lingua sua potes cognoscere
Kaper

Kaper

21.12.2024 17:33

Dodane przez Tezeusz w odpowiedzi na @Kaper 

Tezeusz
"Brak kultury i chamstwo masz po rodzicach czy kwestia komuszego wychowania. "
To pan teraz popisuje się chamstwem. Proszę wskazać, w którym miejscu pana znieważyłem?
Pańskie bezpodstawne insynuacje to właśnie przejaw chamstwa.
"O braku wiedzy nie wspomnę."
Nie ukrywam, że wielu rzeczy nie wiem dlatego zadaję pytania.
Jak ja piszę jakiś artykuł to się do niego solidnie przygotowuję i staram się być gotowy, żeby odpowiedzieć na zadane pytania.
Pan nie?
Tezeusz

Tezeusz

21.12.2024 18:34

Dodane przez Kaper w odpowiedzi na Tezeusz

@ kaper
Piłeś nie pisz. Pisałem iż nie mam czasu na dyskusje z tobą nie czytam twoich wypocin. Do szkoły !
Brak kultury i chamstwo masz po rodzicach czy kwestia komuszego wychowania. " Kultura i sztuka " ? O braku wiedzy nie wspomnę. To tyle i aż tyle..
Za pana szacunek do Polskiego Munduru  - to tradycje rodzinne ?  - bez szacunku..
Perna lingua sua potes cognoscere
Bez komentarza, adwersarz niech zanim zada kolejne pytanie przeczyta na ten temat materiały źródłowe dostępne w IPN w innym przypadku  szkoda czasu...polecam  także moje materiały na NB. Nigdy za dużo wiedzy tej merytorycznej bez dywagacji i dygresji osobistych..
Nolite iudicare alios a te ipso
Nabiłeś mi komentarzy... spocznij. Rewanżu nie będzie..."tchórzu"
Kaper

Kaper

21.12.2024 18:16

Dodane przez Tezeusz w odpowiedzi na @Kaper 

Tezeusz
"Za pana szacunek do Polskiego Munduru  - to tradycje rodzinne ? "
W mojej rodzinie polski mundur zawsze cieszył się wielkim szacunkiem Najemnicy w polskich mundurach już nie.
Bo jak inaczej nazwać ludzi, którzy z własnej woli jadą dokonywać agresji na narodach, które nic nam nie zrobiły złego?
"Perna lingua sua potes cognoscere"
Popisuje się pan łacińskimi sentencjami ale do końca ich pan chyba nie rozumie i strzela sobie w kolano.
To pan kompromituje się swoim językiem.
Tezeusz

Tezeusz

21.12.2024 18:20

Dodane przez Kaper w odpowiedzi na Tezeusz

@ Kaper
" Kultura i sztuka" Przy takiej sztuce trudno o kulturę... to kult dla inteligentnych.
"W mojej rodzinie polski mundur zawsze cieszył się wielkim szacunkiem"
Na pewno nie Polski. Sowiecki ?
Kaper

Kaper

21.12.2024 18:25

Dodane przez Tezeusz w odpowiedzi na @ Kaper

Tezeusz
"Na pewno nie Polski. Sowiecki ?"
No i kto tu się zachowuje po chamsku?
Przecież mnie pan nie zna więc jakie ma podstawy, żeby tak twierdzić?
Że znam lepiej polską historię niż pan?
Pan nie wiedział, że w momencie szturmu na Monte Cassino alianci już zdecydowali o oddaniu Polski Stalinowi?
To radzę się dokształcić.
Polecam materiały IPN.
Tezeusz

Tezeusz

21.12.2024 18:31

Dodane przez Kaper w odpowiedzi na Tezeusz

@ kaper
Piłeś nie pisz. Pisałem iż nie mam czasu na dyskusje z tobą nie czytam twoich wypocin. Do szkoły !
Brak kultury i chamstwo masz po rodzicach czy kwestia komuszego wychowania. " Kultura i sztuka " ? O braku wiedzy nie wspomnę. To tyle i aż tyle..
Za pana szacunek do Polskiego Munduru  - to tradycje rodzinne ?  - bez szacunku..
Perna lingua sua potes cognoscere
Bez komentarza, adwersarz niech zanim zada kolejne pytanie przeczyta na ten temat materiały źródłowe dostępne w IPN w innym przypadku  szkoda czasu...polecam  także moje materiały na NB. Nigdy za dużo wiedzy tej merytorycznej bez dywagacji i dygresji osobistych..
Nolite iudicare alios a te ipso
Nabiłeś mi komentarzy... spocznij. Rewanżu nie będzie..."tchórzu"
Tezeusz

Tezeusz

21.12.2024 18:32

Dodane przez Kaper w odpowiedzi na Tezeusz

@ kaper
Piłeś nie pisz. Pisałem iż nie mam czasu na dyskusje z tobą nie czytam twoich wypocin. Do szkoły !
Brak kultury i chamstwo masz po rodzicach czy kwestia komuszego wychowania. " Kultura i sztuka " ? O braku wiedzy nie wspomnę. To tyle i aż tyle..
Za pana szacunek do Polskiego Munduru  - to tradycje rodzinne ?  - bez szacunku..
Perna lingua sua potes cognoscere
Bez komentarza, adwersarz niech zanim zada kolejne pytanie przeczyta na ten temat materiały źródłowe dostępne w IPN w innym przypadku  szkoda czasu...polecam  także moje materiały na NB. Nigdy za dużo wiedzy tej merytorycznej bez dywagacji i dygresji osobistych..
Nolite iudicare alios a te ipso
Nabiłeś mi komentarzy... spocznij. Rewanżu nie będzie..."tchórzu"
Tomaszek

Tomaszek

21.12.2024 19:51

Dodane przez Kaper w odpowiedzi na Tezeusz

Kaper kutasie czerwony 
To nie tylko żołnierze spod Monte Cassino ale wszyscy Polacy i ci spod Lenino też siuru sprzedajny . Tam nikt nie oszczędzał krwi ni życia i o nic nie pytał , patriotyzm jest bezprzymiotnkowy i bezwarunkowy , jakbyś nie wiedział a twoje pytanie sugeruje ze to frajerzy . Twój mentor w PW też był frajerem ? Tak jak wspomniany wcześniej Pan B oficer armii Andersa zamiatający ulicę . Pewnie twoi wysłali go tam za frajerstwo , co ? Jeżeli ktoś wie co to wojsko i zna reguły tam obowiązujące i zasady działania paktów militarnych nie zadaje takich pytań jak ty o Iraku czy Afganistanie jełopie od siedmiu boleści chujmanisto z WUMLu . Ja cie uczył nie będę .
Tyle póki co .
Tezeusz

Tezeusz

21.12.2024 20:01

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na Kaper kutasie czerwony 

@ Tomaszek
Rzadko się nieraz z Tobą zgadzam - ale teraz BRAWO za komentarz. W punkt. Jestem pod wrażeniem jego trafności i dosadności po męsku konkret..@ kaper to troll tęczowy - komuch..To się czuje. Dobrze go oceniłeś. Zgadzam się z twoją oceną.
Tomaszek

Tomaszek

21.12.2024 20:05

Dodane przez Tezeusz w odpowiedzi na @ Tomaszek

To nie był komentarz , ja go tylko do świadomości przywołać próbuję  . Taki ze mnie Syzyf .
Tezeusz

Tezeusz

21.12.2024 20:06

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na To nie był komentarz , ja go

@ Tomaszek- DZIĘKI !
Kaper

Kaper

21.12.2024 20:55

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na To nie był komentarz , ja go

Tomaszek
Widzę, że pański komentarz bardzo przypadł do gustu pańskiemu przyjacielowi Tezeuszowi.
Dobrze, że pospieszył mu pan z pomocą bo już wpadł w jakiś dziwny trans i zaczął się jąkać jak pewien redaktor naczelny.
Tezeusz

Tezeusz

21.12.2024 20:59

Dodane przez Kaper w odpowiedzi na Tomaszek

@Kaper.. rus
"Dobrze, że pospieszył mu pan z pomocą bo już wpadł w jakiś dziwny trans i zaczął się jąkać jak pewien redaktor naczeln"
Faktycznie moze byłem zbyt delikatny dla debila komucha czerwonego co w swoim osranym bełkocie opluwa Żołnierzy walczacych o Polskę. Bloger @ Tomaszek idealnie ciebie tęczowy... scharakteryzował. Pileś nie pisz bo śmierdzisz...sowieckim łajnem. Co za palant. Kolejny @ Pers i jego śmierdząca odsłona.
21-12-2024 [19:51] - Tomaszek | Link: Kaper kutasie czerwony 
"Kaper kutasie czerwony 
To nie tylko żołnierze spod Monte Cassino ale wszyscy Polacy i ci spod Lenino też siuru sprzedajny . Tam nikt nie oszczędzał krwi ni życia i o nic nie pytał , patriotyzm jest bezprzymiotnkowy i bezwarunkowy , jakbyś nie wiedział a twoje pytanie sugeruje ze to frajerzy . Twój mentor w PW też był frajerem ? Tak jak wspomniany wcześniej Pan B oficer armii Andersa zamiatający ulicę . Pewnie twoi wysłali go tam za frajerstwo , co ? Jeżeli ktoś wie co to wojsko i zna reguły tam obowiązujące i zasady działania paktów militarnych nie zadaje takich pytań jak ty o Iraku czy Afganistanie jełopie od siedmiu boleści chujmanisto z WUMLu . Ja cie uczył nie będę .
Tyle póki co ."
BRAWO !

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Wszyscy 3
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Tezeusz
Nazwa bloga:
Tezeusz
Zawód:
https://albicla.com/Tezeusz
Miasto:
Gdynia

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 759
Liczba wyświetleń: 3,428,083
Liczba komentarzy: 18,154

Ostatnie wpisy blogera

  • Niemcy i ich dokonania
  • Sąd zdecydował. UE nie ma kompetencji wobec prawa w Polsce
  • Zapaść w służbie zdrowia nadchodzi. To dla pacjentów katastrofa

Moje ostatnie komentarze

  • A co na to bloger z NB lekarz @Marek Michalski, on wie najlepiej.To już prawdziwa zapaść. Z mapy Polski zniknie kilkadziesiąt oddziałów szpitalnychZ mapy Polski zniknie kilkadziesiąt oddziałów…
  • A może dotacje dla Ukrainy 10 mld zł przeznaczyć na Służbę Zdrowia w Polsce.
  • Wiadomo @ jebe na kogo głosowałeś Putlerek ?..A kaca komuszego masz zawsze..tradycje ?

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Przesmyk Suwalski – czy tam zaatakuje Rosja?
  • Szczepionki przeciwko COVID-19 – dlaczego są bezpieczne?
  • Dlaczego Polscy nie chcą się szczepić przeciwko Covid19

Ostatnio komentowane

  • keram, Niemcy to paskudny i podły naród – naród zbrodniarzy !  Ci w mundurach budowali fabryki śmierci i mordowali z zimną krwią, inni zagorzale wspierali mordujących choćby wyciągniętymi jak struny…
  • sake2020, Wyczekiwana przeze mnie wizyta w Poradni Hematologicznej skończyła się zawiadomieniem przez szpital o likwidacji . W innych placówkach mam szanse dostać się po koniec 2027 roku.
  • spike, Prezydent Nawrocki powinien publicznie oświadczyć, że wszelkie działania obecnego nie-rządu, będące niezgodne z polskim prawem, Konstytucją, nie będą uznane w skali kraju, ale także w zakresie  …

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności