Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Kiedy umiera nadzieja?

jazgdyni, 09.08.2024

Wieczny optymista... Naiwniak? Klasyczny polski romantyk ze mnie?
Po wysłuchaniu Marcina Palade, najlepszego obserwatora i analityka sceny politycznej, moje wątpliwości dotyczące odzyskania władzy nad państwem, tak, by zapewnić suwerenność i dalszy rozwój, zaczęły mnie dręczyć.
Od 15 października ubiegłego roku, niemalże 10 miesięcy temu, polska prawica, gdy niszczący państwo przeciwnik dokonuje ostatecznej likwidacji Rzeczpospolitej – odwieczne marzenie przeklętych wrogów naszych, Rosji i Niemiec – nie zwiększyła poparcia Polaków nawet o ułamek procenta.
By jeszcze bardziej pogrążyć zwykłego patriotę w niepokoju, ankiety pokazały, że już drugi miesiąc z kolei, mafijna władza Tuska wygrywa w sondażach poparcia narodu, z Prawem i Sprawiedliwością. A gdyby nawet PiS stworzyłoby koalicję z Konfederacją, to i tak PO, czy KO wraz z przystawkami ma więcej i władzy nie odda.
Miałem silną nadzieję na kontratak w grudniu 2023, po wyborach. Wówczas, gdyby się miało więcej sprytu, woli walki i asertywności i widząc już, jak siepacze i łyse karki zaczynają po kawałku burzyć państwo, ci, co jeszcze żadnej władzy nie utracili, czyli prezydent Duda i jego otoczenie, przecież wybrani dzięki polskiej prawicy, spowodują zablokowanie przekształcanie RP, w jakiś słaby i biedny land tworzącej się "Ojropy EU".
Niestety, nikt z polityków nawet palcem nie kiwnął.
Wybory samorządowe, można powiedzieć, zakończyły się remisem. Lecz prawdą jest, że przez pięć miesięcy od wyborów parlamentarnych, gdy już gołym okiem każdy widział gangsterskie i tyrańskie metody ekipy Tuska, na dodatek każdy zdrowo myślący widział, że to nie jest przywódca, tylko namiestnik, spełniający polecenia Berlina i Brukseli, ugrupowanie prezesa Kaczyńskiego nie zrobiło nic.
I nadal do dzisiaj nic konstruktywnego prawica nie robi. Wyglądają tak, jakby złamanie ich pychy i przekonania, że już na zawsze mają Polskę, sparaliżował ich dokumentnie.
Wybory do parlamentu europejskiego wygrała Platforma Obywatelska.
Od tego momentu prawica już tylko przegrywa. Nie dość tego – coraz silniejsze są wewnętrzne spory i walki.
Ten emocjonalny raport Marcina Palade zmusił mnie do weryfikacji mojej postawy dotyczącej budowy państwa, jego rozwoju i poprawy życia Polaków. Czy Prawo i Sprawiedliwość jest jedynym politycznym ugrupowaniem – jak dotychczas byłem przekonany – zdolnym i chętnym do zbudowania silnej, bezpiecznej i jak to powiedział Adam Smiths – "państwo jest bogate bogactwem swoich obywateli" – ojczyzny?
* * * *
Rok 2005. Pamiętam nadzieję i entuzjazm, jaki wówczas miałem, gdy stworzony w roku 2001 na potrzebę wyborów samorządowych POPIS (PO+PIS) tworzony przez ludzi o korzeniach postsolidarnościowych i centroprawicowych, gwarantował przegonienie komunistów i cwaniaków z AWS, aby jako ugrupowanie demokratyczne, a może nawet republikańskie zdobyć władzą i wreszcie poprowadzić kraj właściwą drogą.
No cóż... Udało się przegonić tych złych. Ale tylko połowicznie.
Okazało się, że politykom Platformy Obywatelskiej, reprezentowanych przez tzw. Trzech Tenorów: - Macieja Płażyńskiego z AWS, klasycznego Gdańszczanina, Donalda Tuska z Unii Wolności i Andrzeja Olechowskiego, powiedziałbym, ze służb specjalnych, jest jednak nie po drodze z duetem braci Kaczyńskich.
W roku 2005 wygrał PIS, niestety z koalicjami takich ludzi jak Roman Giertych i Andrzej Lepper, a na dodatek z dziwnym premierem, Kazimierzem Marcinkiewiczem (Kaczyńscy niestety zawsze mieli (Jarosław nadal ma) wielki problem z właściwą oceną i doborem współpracowników). I od tego roku aż do dzisiaj, można powiedzieć, że rządzi POPIS – raz PIS, a następnie PO. Właściwie można powiedzieć – raz Jarosław Kaczyński, a następnie Donald Tusk, gdyż obie te partie to partie wodzowskie. Tak więc mamy teraz już 19 lat władzy w kraju przez POPIS.
Tu warto porównać 20 lat rządów po 123 latach zaborów, czyli budowy państwa od zera II Rzeczpospolitej i właśnie tej POPISowej władzy w RP.
Mniej więcej tyle samo lat więc można zobaczyć, czego dokonano w warunkach międzywojennych, a czego w XXI wieku.
Po roku 1918, kiedy Polska jako państwo zaistniała ponownie i to wbrew woli wielu światowych władców, było nam niesłychanie trudno powstać z niebytu. Rozbiory naszego kraju przez trzy mocarstwa – Rosję, Prusy i Cesarstwo Austrowęgierskie, spowodowały, że w pierwszym kroku trzeba było połączyć trzy zabory, różniące się od siebie w znacznym stopniu. Nie tylko w sensie gospodarczym, ale rónież mentalnym i kulturowym. Przecież zaledwie kilka lat wcześniej, w I Wojnie Światowej, Polacy z zaboru austriackiego, strzelali do Polaków z zaboru rosyjskiego. Struktury władzy były różne, nie było narodowego pieniądza. Szkoły, szpitale, nawet tory kolejowe się różniły. Masa pracy w odtworzeniu państwa.
A gdy minęły zaledwie dwa lata, to musieliśmy odpierać atak ruskich bolszewików, którzy po rewolucji w Rosji przejęli władzę i zbrojnie ruszyli na Polskę, a właściwie na zachód, by zrealizować tę komunistyczną idee fixe – proletariusze wszystkich krajów łączcie się. Nasze zwycięstwo jest przez historyków oceniane, jako jedno z 20 najważniejszych zwycięstw w historii świata.
II Rzeczpospolita w sposób godny najwyższego podziwu zaczęła błyskawicznie się modernizować. Wiele tych nowoczesnych inwestycji można by tu wymienić, lecz, jako że od urodzenia jestem Gdynianinem, uważam, że wybudowanie w ciągu kilku lat na miejscu małej wioski przepięknego miasta i pełnomorskiego portu jest jakimś cudem. Zwrócę tylko uwagę, że wtedy nie było nawet ułamka obecnego sprzętu budowlanego, maszyn i wyspecjalizowanych robotników. Większość transportu stanowiły konne furmanki.
Nie było też łatwo sprawować władzę w nowym państwie. Partii i ugrupowań było dużo i różniły się od siebie bardzo. Sejm był świadkiem wielu kłótni i gorących dyskusji. Mimo tego, jakoś udawało się posuwać naprzód.
Jak na tym tle wygląda okres władzy POPISu przez ostatnie dwadzieścia lat?
Śmiem twierdzić, że dokonano zaledwie niewielki ułamek tego, co osiągnęli i zbudowali nasi dziadkowie w okresie Międzywojnia. Dlaczego?
Przecież POPIS w 2005 startował ze znacznie wyższego pułapu. I tego gospodarczego, jak i socjalnego. Okres chaosu i bezczelnej grabieży majątku narodowego wprawdzie wyrządził dużo szkód, jednakże Polska rosła. Rok wcześniej, w 2004 roku, zostaliśmy przyjęci do Unii Europejskiej, co dawało dodatkowe, obiecujące możliwości. Należeliśmy już również do NATO, co pieczętowało nasze odsunięcie się od wpływów moskiewskich.
Generalnie w tamtym okresie przyszłość rozwoju RP wyglądała optymistycznie. I rzeczywiście taka możliwość istniała. Co więc powodowało, że mimo wszystko zrobiono niewiele.
Abstrahując od takich dramatycznych i negatywnych wydarzeń, jak krach giełdowy w 2008 roku, pandemia w 2020 spowodowana przez nieznanego wirusa choroby COVID-19 i napaści Rosji na Ukrainę na początku roku 2022, można szczerze powiedzieć, że rozwój kraju i wzrost zamożności Polaków postępował naprzód. Po długich latach autentycznej nędzy i komunistycznego zamordyzmu społeczeństwo wreszcie zaczynało się mentalnie zmieniać, mając wreszcie warunki takie, że życie nie sprowadzało się wyłącznie do sprostania wyzwania: jak przeżyć od pierwszego do pierwszego. Wreszcie Polacy zaczęli staranie o dobrobyt swojej rodziny i lepszą przyszłość brać w swoje ręce, a nie tylko czekać, co łaskawy rząd kapnie im od pańskiego stołu. Rozwijał się też wśród obywateli całkiem nowy światopogląd, wraz ze zdolnością oceny i krytyki otoczenia. Teraz już gruntowały się kompletnie nowe światopoglądy, a rewolucja technologiczna, nowe media i rewolucyjna cyfrowa komunikacja powodowały zupełnie coś nowego w umysłach ludzkich bombardowanych informacją.
Jednakże w POPISie istniała kolosalna wada – oba elementy, PO i PIS w sposób radykalny zwalczały się nawzajem. Olbrzymia ilość państwowej energii szła na durne wojny, ataki propagandy i podstawiania nogi jeden drugiemu, zamiast spokojnie dbać o stały rozwój, budowę siły państwa i dobrostanu obywateli. W konsekwencji, zamiast łączyć i jednoczyć naród, uczyć tolerancji i wzajemnego zrozumienia, co zazwyczaj prowadzi do akceptacji różnorodności, doprowadzono do polaryzacji społeczeństwa. Mamy w kraju dwa obozy nienawidzące się; nawzajem obrzucające się obelgami, kalumniami i kloacznym zachowaniem; ludzi wzburzonych emocjonalnie na granicy histerii i amoku. A media, szczególnie te, które dają pracę zawodowym dziennikarzom i publicystom, przekształciły ich w klasycznych, jak za komuny, funkcjonariuszy propagandy.
Pozwolę sobie na moment zwrócić uwagę, że to, co złego dzieje się obecnie za POPISu w kraju, jest również w poważnym stopniu uzależnione od przeobrażeń na świecie, gdzie toczy się walka o hegemonię i stworzenie nowego porządku. A wielcy tego świata zaplanowali zniszczenie tysiącletniej cywilizacji łacińskiej – cywilizacji "białego człowieka", zniszczenie chrześcijaństwa i zniszczenie denerwującej klasy średniej.
I miejmy tego świadomość – obecnie to nie władze, parlamenty, rządy, trybunały i różne instytucje państw mają władzę, tylko olbrzymie, niesłychanie bogate międzynarodowe korporacje. Głównie finansowe i monetarne, ale również wielkie gospodarcze korporacje.
To one decydują, by na czele każdego państwa stali "swoi. A upartych przeciwników niszczy się doszczętnie.
To jest patologia. A patologia tworzy kolejne patologie...
Dzisiejsze lewicowe ugrupowanie Tuska, wraz z naiwnymi i słabymi przystawkami nie robi nic dla kraju i społeczeństwa. Wprost przeciwnie. Zgodnie ze założonym harmonogramem realizuje stopniowy uwiąd państwa i zubożenie obywateli.
Ogłupia się Polaków, by napuszczać jednych na drugich, by nie daj Boże się zjednoczyli. Komisjami i informacjami w swoich mediach, gdzie mają potężną przewagę nad prawicą, nie robią nic innego, tylko pokazują głupoty i szczują, a jak brakuje tematu, to tworzą, doniesienia o niesłychanej kradzieży, korupcji i nepotyzmie, rządzącego przez 8 lat Prawa i Sprawiedliwości.
Nie powiem, że takie przestępcze działania w Prawie i Sprawiedliwości nie miały miejsca, lecz w porównaniu, co robiła, gdy była u władzy, i co ponownie robi teraz Platforma Obywatelska, to mały pikuś.
Takie spojrzenie na rządy w Rzeczpospolitej nasuwa oczywiste pytanie: - czy przypadkiem po transformacji i porzuceniu komunistycznego PRLu, jedynym, zawoalowanym systemem sprawowania rządów jest kleptokracja?
Pozwolę sobie przybliżyć czym jest kleptokracja.
Kleptokracja to system rządów, w którym władza jest sprawowana przez skorumpowanych polityków i urzędników, którzy wykorzystują swoje stanowiska do nielegalnego przywłaszczania sobie bogactw narodowych i zasobów publicznych. Termin ten pochodzi od greckich słów "klepto" (kraść) i "kratos" (władza), dosłownie oznaczając "rządy złodziei".
Dobrze znamy charakterystyczne cechy takiej władzy.
Korupcja na szeroką skalę: Rządzący i urzędnicy angażują się w korupcję, w tym łapówkarstwo, defraudację funduszy publicznych i nadużycia władzy dla osobistych korzyści.
Brak przejrzystości i odpowiedzialności: Kleptokracje często charakteryzują się brakiem przejrzystości w działaniach rządu oraz brakiem mechanizmów, które mogłyby pociągnąć rządzących do odpowiedzialności za ich czyny.
Kontrola nad mediami i systemem prawnym: W kleptokracjach media są często kontrolowane przez rząd, co uniemożliwia społeczeństwu dostęp do rzetelnych informacji. System prawny jest manipulowany w taki sposób, aby chronić interesy rządzących i uniemożliwiać ściganie ich przestępstw.
Bogactwo elit: W kleptokracjach wąska grupa rządzących i ich sojuszników staje się niezwykle bogata, podczas gdy reszta społeczeństwa cierpi z powodu biedy i braku podstawowych usług publicznych.
Nepotyzm: zatrudnianie członków rodzin i przyjaciół na lukratywnych dochodowo stanowiskach nie zważając na brak kompetencji.
Zaniedbanie interesów publicznych: Zamiast działać w interesie obywateli, kleptokraci koncentrują się na maksymalizacji swoich osobistych korzyści, co prowadzi do zaniedbania infrastruktury, systemu edukacji, opieki zdrowotnej i innych kluczowych sektorów.
Kleptokracje mają destrukcyjny wpływ na społeczeństwo, prowadząc do nierówności i niestabilności politycznej. Lecz co gorsza, pewna część społeczeństwa – niestety, powoli rosnąca – bierze przykład z góry.
Szczególnie wśród tych, nazwanych przez Rafała Ziemkiewicza "z chama jaśniepan", czyli tych wszystkich słoików migrujących do krajowych metropolii, często zatrudnionych w korporacjach, ale także w urzędach i różnych instytucjach; ludzi ze słabym kręgosłupem moralnym, gdzie wykreślono słowa uczciwość i przyzwoitość, są bardzo popularne. zachowania naśladujące zasady kleptokracji.
Jak pod rządami prawicy proces demoralizacji społeczeństwa posuwał się dosyć powoli, to po przejęciu władzy przez neomarksistów- neoliberałów Tuska, zdjęto nogę z hamulca i odpalono dopalacze. Wystarczy popatrzeć na skład i ilość ministrów, by się przekonać po co ludzie lgną do władzy. Zazwyczaj bez kierunkowego wykształcenia i niestety często nawet z deficytem intelektualnym. Wystarczy tylko, żeby byli "swoi", lojalni i posłuszni. I nie są to ludzie z ulicy – to albo krewni, albo zaufani aktywiści, którzy już od dawna realizowali zadania zlecone przez – nawet zagraniczne – instytucje lewicowe. Również powraca na polityczną scenę wielu odsuniętych na bok ludzi, w tym byłych esbeków i służb wojskowych.
Walka z kleptokracją wymaga wprowadzenia reform mających na celu zwiększenie przejrzystości, odpowiedzialności oraz wzmocnienie instytucji demokratycznych i prawnych.
Taka doktryna teraz panuje – "najlepsza forsa jest u władzy.". Ktoś ma wątpliwości?
Jeżeli Polacy już zdają sobie sprawę, że właściwie powinniśmy rozwijać się w tempie, biorąc przykład z Singapuru, Korei Płd., czy nawet Wietnamu, a gdy powoli pniemy się do góry, a główne patologie struktury państwa są od 30 lat nietknięte, tak jak to zaprojektował generał Kiszczak, a tymczasem to ci u władzy, a także rodzinne, czy zaprzyjaźnione krasnoludki w tysiącach rad nadzorczych spółek skarbu pastwa, w setkach urzędów terytorialnych i podległym im służbom, budują coraz wspanialsze rezydencje i jeżdżą autami o cenie bliskiej pół miliona i więcej, to jeszcze kiedyś poprą POPIS?
Bardzo w to wątpię. Obie te grupy partyjne się zużyły, zdegenerowały, a także tracą zaufanie społeczne i po ludzku się znudziły.
Zaokrąglając statystyki pana Palade, od dłuższego czasu widać, że oba ugrupowania PO i PIS mają średnio, biorąc, plus/minus po 30% wyborców deklaratywnych, czyli takich, którzy wprost to powiedzą ankieterom.
Oznacza to, że aż 40% uprawnionych do głosowania Polaków, ma gdzieś takie wybory, gdzie mamy grę w ping-ponga, i to graną przez niewartych dopingowania zawodników.
Toteż, coraz bardziej rośnie we mnie przekonanie, że ani Platforma Obywatelska, ani Prawo i Sprawiedliwość nie mają szans na zdobycie władzy w kolejnych wyborach.
Chociaż sytuacja na świecie, z wyróżnieniem Europy jest już niestabilna w takim stopniu, że różne rzeczy, dziś nie do wyobrażenia, mogą się wydarzyć.
Czy Polska pozostanie państwem suwerennym, silnym i przyjaznym dla obywateli?
Nie wiem.
Czy w najbliższym czasie powstanie jakieś nowe ugrupowanie polityczne, zdecydowanie patriotyczne, które będzie skuteczne, bojowe i wspierane przez większość narodu?
Nie wiem.
Więc co będzie? Ktoś wie?
------------
* Korzystałem z pomocy ChatGPT
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 18736
Jabe

Jabe

08.08.2024 14:31

PiS nie jest prawicą.
jazgdyni

jazgdyni

08.08.2024 15:32

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na PiS nie jest prawicą.

Masz r5ację. W chwili obecnej nazywanie grup prawicą, czy lewicą jest już wybitnie umowne, oparte na historii. To już lepiej powiedzieć progresywiści i tradycjonaliści.
Jabe

Jabe

08.08.2024 15:36

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Masz r5ację. W chwili obecnej

A którzy to tradycjo­na­li­ści? Może ci, którzy ostatnio głoso­wali za re­definicją gwałtu?
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

08.08.2024 14:53

PiS ma swoje za uszami i pełno malowanych patriotów, ale tak źle i durno to jeszcze nie było, jak pod "Rudym" panowaniem. Zlepek tych zwycięskich partyjek dla chorej ambicji prowadzi nas nad przepaść, a ludek dopiero się zbuntuje jak schudną portfele i bieda zajrzy do chałup ;-)
jazgdyni

jazgdyni

08.08.2024 15:36

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na  nadzieja umiera ostatnia

@NASZ_HENRY
"...tak źle i durno to jeszcze nie było." No nie było. Lecz, cóż takiego, powiedzmy konstruktywnego PIS zrobił po przegranej? Na co czeka? W końcu zabrakło paliwa. A ludność chce jakichś efektów z tej strony.
Adam66

Adam66

09.08.2024 16:13

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @NASZ_HENRY

@[15:36] - jazgdyni
Wygląda na to, że wszyscy mówiący od lat o układzie POPIS a nazwani przez beton pisowski "ruskimi onucami i oszołomami", mieli rację. Ojczyzna ginie a ping-pong popisowski trwa w najlepsze. Polecam ostatni komentarz Gadowskiego, zwłaszcza wywiad z Ardanowskim gdzie dyskutują o tym układzie i proponują rozwiązanie w postaci ponadpartyjnego porozumienia w sprawie wyborów przezydenckich w Polsce.  Gadowski z Ardanowskim takie właśnie stanowisko przedstawili, kilka tygodni temu wysłali listy do wszystkich liderów szeroko pojętej prawicy aby wystawić nie kandydatów partyjnych ale jednego, ponadpartyjnego.  No i co? Ano nic, jak się okazuje, wszyscy "prawicowi patrioci" od Kaczyńskiego po Bosaka krzyczą dużo o patriotyźmie i zarzucają wszystkim dookoła brak tegoż patriotyzmu.  Tylko teraz, kiedy takim patriotyzmem można by się wykazać, to wszyscy "patrioci" stawiają interes partyjny i dostęp do koryta ponad interes narodowy, wiernie oddając to co Wyspiański już dawno wyartykułował w Weselu...
Jabe

Jabe

09.08.2024 20:36

Dodane przez Adam66 w odpowiedzi na @[15:36] - jazgdyni

Padła jakaś konkretna pro­pozycja?
spike

spike

08.08.2024 15:32

Szanowny Januszu, jedno mnie ciekawi, co niby miałby zrobić PiS w walce z rudym Tyfusem ???
PS. Nie korzystałem z pomocy ChatGPT
jazgdyni

jazgdyni

08.08.2024 15:40

Dodane przez spike w odpowiedzi na Szanowny Januszu, jedno mnie

@spike
Nie mogę powiedzieć, bo system uzna to, za nawoływanie do... A już mi doniesiono, że jestem na jakiejś czarnej liście. Jakie szczęście, że jestem już emerytem i nie mogą mnie z czegoś wyp***dolić. Ale dosiedlić muslimów mogą próbować niestety.
spike

spike

08.08.2024 18:29

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @spike

@janusz
chyba oglądałeś "Dzień Niepodległości", by obcy nie wiedzieli co się mówi na Ziemi, nadawali Morsem :))
PiS pewnie z powodu tego samego oskarżenia, nie organizuje Frontu Wyzwolenia Polski spod Tuskowej okupacji, w końcu to "suweren" z "bratnią pomocą" Berlina, ruszył w całą Polskę do urn, głosowali do świtu !
Jest pewna nadzieja, ciekawie co z tego będzie, "na mieście mówią", że budżet wisi na włosku, co się stanie jak Prezydent go nie podpisze, pretekst ma, sejm nie był w składzie konstytucyjnym, chyba rozstrzyga to TK.
tricolour

tricolour

08.08.2024 20:52

Dodane przez spike w odpowiedzi na @janusz

Spike, wiesz, co jest najbardziej zabawne (i smutne jednocześnie)? Że wy, pisowcy, swój powrót do władzy widzicie nie jako efekt waszych pomysłów, planów i realizacji odebrania władzy.
To tak, jakby zjedzenie obiadu dla was nie było efektem zakupów, gotowania i wspólnego posiłku tylko wynikiem znalezienia czegoś po kimś.
Darek65

Darek

09.08.2024 09:52

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Spike, wiesz, co jest

"efekt waszych pomysłów, planów i realizacji" - dobrze napisane. Niektórzy piszą to dosadniej, gó...o wkładasz, gó...o wyjmujesz. I gwoli ścisłości, to nie dotyczy tylko PIS-u, to zasada, która dotyczy każdego człowieka i każdego aspektu w życiu. Przekona się o tym też Tusk. Na jego niekorzyść działają dwie rzeczy. Po pierwsze, to nie lata 2007 - 2009, a po drugie ludzie spróbowali, że może być inaczej. Dlatego erozja tej koalicji postępuje tak szybko. Niestety, zdążą narobić szkód. Poza tym czas na nowych, młodych ludzi, którzy myślą nowocześnie, a te dwa zwalczające się układy należy wysłać do lamusa.
jazgdyni

jazgdyni

09.08.2024 03:40

Dodane przez spike w odpowiedzi na Szanowny Januszu, jedno mnie

@spike
Nie widzisz co powinni zrobić? Ja rozumiem, że patrzysz i widzisz tylko manekiny. Co robią kibice swojej drużyny jak ci z Pipidówy zaczynają im bruździć. Siadają do komputera i na X-sie się wymądrzają? Nie - robią ustawkę. Sprawdźmy, kto lepszy.
mada

mada

08.08.2024 15:45

Kradnie PO, ale to wina PiS.
jazgdyni

jazgdyni

08.08.2024 15:48

Dodane przez mada w odpowiedzi na Kradnie PO, ale to wina PiS.

@mada
Lepiej napisz kto nie kradnie?
u2

u2

08.08.2024 16:32

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @mada

***kto nie kradnie?***
Premier Szydło mówiła kiedy uruchomiła programy typu 500+ że wystarczy nie kraść. Ale to niezbyt fortunne określenie. Bo za złodzieja uważa się zwykle tylko tych, którzy są skazani prawomocnym wyrokiem. Nawet sędzia, który  na stacji CPN zgarnął banknot 50-złotowy uznany został za osobę roztargnioną.
Poza tym Tusk mówił na swoim Partei-Tagu przed wyborami, jeszcze nawet kampanii wyborczej nie było oficjalnie, ale Tusk i tak walił jak w bęben w nas Polacken. Więc Tusk mówił, że PiS ukradł 400 miliardów. Pamiętam że w internetach twierdzono że Tusk ukradł 150 mld z OFE. A przecież nie wziął dla siebie, tylko przepisał z OFE na ZUS. To nieudolna, możliwe że celowo nieudolna, polityka Tuska doprowadziła do gigantycznej dziury budżetowej i konieczności stosowania cyrkowych sztuczek akrobatycznych w ministerstwie oszukiwania ludzia jak się wyraził niejaki Jacek Gdański, ale pochodzi ze Słupska, który pracował w ministerstwie finansów, na długo przed PO-PiS-em.
PS. Jacek Gdański, ale pochodzi ze Słupska i ma braciaka dyrektora banku PNB Paris Bas, dostał fuchę od Domańskiego z Krakowa i robi jako nadzorca finansowy. Ciekawe czy by teraz powiedział, że robi w nadzorze oszukiwania ludzi? Sądzę, że teraz poszedłby w zaparte i twierdziłby, że to PiS kradnie, a on jest uczciwy jak łza Tuska. Zresztą poczytałem co wypisywał na X-ie na PiS przed wyborami, za takie ujadanie na PiS nie dziwota, że dostał fuszkę od Domańskiego z Krakowa :-)
tricolour

tricolour

08.08.2024 16:21

@jzg
Rzeczy nie biorą się z niczego tylko są konsekwencją decyzji.
"Mamy w kraju dwa obozy nienawidzące się; nawzajem obrzucające się obelgami, kalumniami i kloacznym zachowaniem; ludzi wzburzonych emocjonalnie na granicy histerii i amoku"
vs
"Jeden, który przypomina "obleśnego starucha" i drugi to "pryszczaty onanista", prezentują pod pozorem kpiny swoje mokre fantazje"
Jak myślisz, co na twojej postawie można zbudować? Nie wiesz? To ci powiem: kolejnego Lidla i Castoramę. Nadzieję możesz sobie wsadzić w tyłek.
sake3

sake2020

08.08.2024 21:00

,,I nadal dzisiaj nic konstruktywnego prawica nie robi.Wyglądają tak jakby złamanie ich pychy i przekonania że już mają na zawsze Polskę sparaliżował ich dokumentnie''.....No własnie ,a co prawica mogła i może teraz zrobić jak od 8 lat trwa nagonka na prawicę zarówno z prawej jak i lewej strony.?Kiedy nie ma żadnych sojuszników wcale nie z powodu pychy to co można dokonać i jak? PiS walczy o życie,a nie możliwości większych czy konstruktywnych  działań.W Sejmie trwają próby zdelegalizowania i przejęcia części elektoratu , naciski z UE,ze strony Niemiec,narzucona nienawiść skutecznie blokują obronę.Nawet ten pisowski elektorat już od ośmiu lat przyłaczył się do nagonki.Nie widać tego na NB? Przecież dotąd wszelka dyskusja jest tu jedną wielką krytyką PiS-u. i żadnej narracji o projektach PiS-u dokonanych czy rozpoczetych inwestycjach,które teraz jak się okazuje są dobre.Szkoda,że obecna Koalicja wszystkie postanowiła zniszczyć i szkoda,że nikt wczesniej nie chciał żadnych pozytywów dostrzeć.Elektorat PiS-u stanął po stronie Koalicji więc nie oszukujmy sie teraz,że odpowiedzialność za wszystkie złe słowa ,blogi,komentarze nas nie dotyczy.
Jabe

Jabe

08.08.2024 21:48

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na ,,I nadal dzisiaj nic

Jarosław Kaczyński – bo o tego soc­jalistę chyba chodzi – miał wyjąt­kowo sprzyjają­cą sytuację – prezy­dent, parla­ment, ko­niunktura gospo­darcza.
sake3

sake2020

08.08.2024 21:54

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Jarosław Kaczyński – bo o

Ale przeciw sobie UE, całą opozycję, media,kastę prawniczą ,zmanipulowane społeczeństwo,opłaconych aktorów i celebrytów i ordynarne babska.
Jabe

Jabe

09.08.2024 07:03

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Ale przeciw sobie UE, całą

Oj, wszystkiego nie miał po­danego na tacy. Co przez te 8 lat zdziałał?
Adam66

Adam66

09.08.2024 16:51

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Ale przeciw sobie UE, całą

@[21:54] - sake3
Mniejsze od Polski Węgry też to miały a jednak Orban okazał się politykiem przez duże "P", zrobił z tym porządek i rządzi trzecią kadencję a Kaczyński dalej zajmuje się tłamszeniem każdego bardziej na prawo od PISu...
Polecałem już wyżej ale może umknęło to Pani, proszę obejrzeć ostatni komentarz Gadowskiego, zwłaszcza wywiad z Ardanowskim.
u2

u2

09.08.2024 17:55

Dodane przez Adam66 w odpowiedzi na @[21:54] - sake3

***Kaczyński dalej zajmuje się tłamszeniem każdego bardziej na prawo od PISu...***
To nie Kaczyński zatrudnia urzędników 3 ministerstw, aby wykończyć swego przeciwnika. To Tusk robi, aby wykończyć Kaczyńskiego. Ty z Tuskiem macie obłęd w oczach jak mówicie, czy piszecie o Kaczyńskim. A przecież to przemiły, starszy pan, który wiele zrobił dla Polski, w tym dla Polski wschodnio-północnej, gdzie mieszkam. Zrozumiałe, że wiecznie żyć nie będzie, ale ja go szanuję i nie wycieram sobie nim gęby jak wy to robicie  :-)
niezalezna.pl
jazgdyni

jazgdyni

09.08.2024 03:45

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na ,,I nadal dzisiaj nic

@sake3
Przesadzasz. Można nawet w Pisi się zakochać. Ale zakochanie, to zauroczenie które trwa najdłużej 3 - 4 lata. Ale to nie miłość. Jeżeli Pisia, gdy już zaślepienie opadnie, okazuje się gnuśną, leniwą i oszukującą babą, to co robić? Kontynuować związek, czy zlać po dupie?
EsaurGappa

EsaurGappa

08.08.2024 22:40

No witaj po długim czasie kapitanie Naszych Blogów.Ty znowu marudzisz,jak siedzisz w swych staronowychgaciach popijając niech zgadnę ...coś swojego,jakiś napój prywatny  Kamyka z z Gdyni.
 Ach te detale...ten sierpień ucieka,ale stop .
 Każdy z nas czeka jutrzenki odnowy niczym człowiek pragnący ciszy doskonałej.Bruksela i jej Parlamentarny Cyrk,Usa buhahaha,ruskie chińczyki dzika Azja,Boolywood ślepa to trupa, Wkurwiona Semicka rasa Afryka się uśmiecha Euro,Igrzyska Ulicy Śmierć i Trwoga w wielu Domach Dziennikarze Wszarze jak te Są Psy szczekające do srebrnego światła.
Nadzieja to ja i pokolenie mojej córki,idźmy krok dalej Nadzieja to My a nie stary krasnolud z nad Wisły,ani wstrętny ryży gnom z Bagien.Ani nie Miliardowa Kasta polityków celebrytów gwiazd zepsutej estrady i ich uzależnionych od sławy fałszywa rodzina...
Wiem,wszyscy czekają...wiadomo na co!
 Cierpliwości jak krew w żyłach tętni,adrenalina w duszy gra,oczy nie potrafią spać,ostatnia bitwa o Królestwo Niebieskie trwa!
jazgdyni

jazgdyni

09.08.2024 03:34

Dodane przez EsaurGappa w odpowiedzi na No witaj po długim czasie

@EsaurGappa
Witaj Gapo
Zastanawiam się, co ty przyjmujesz? Leki, czy coś "rekreacyjnie"? Rzeczywiście, nagle wszystko jest splątane. Trudno się połapać. W głowie dymi, a na starość gacie są najważniejsze.
Gdzie są ludzie do boju? Są już tylko same błazny i prześmiewcy? No jasne... Trzeba pokazać jaki jestem sprytny, a inni niech się martwią.
EsaurGappa

EsaurGappa

09.08.2024 06:59

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @EsaurGappa

He he,leki coś rekreacyjnie?Nigdy, nawet jak mnie coś nakurwia nie miłosiernie wolę przecierpieć,a boli mnie mnie 
często, co raz częściej, z racji wieku,ośmiu złamań,padaczki,wrzodów,i tuzina innch schorzeń,dla zabicia zmęczenia piwkuje sobie wieczorami zazwyczaj po 10 h cieżkiej tyry na budowie,wczoraj i przed wczoraj,ja kibic jestem zagorzały,siedzę w gaciach i drę japę jak widzę dobry sport w wykonaniu naszych rodaków.W tych samych gaciach obserwuje przez szkiełko jak ludzie się miotają bo bat który ich pogania jest niewidoczny.
 Dla mnie nic nie wydaje się splontane,to proste bestia pokazuję swój ochydny ryj co raz śmielej,a na horyzoncie nie widać naszego wybawcy.
EsaurGappa

EsaurGappa

09.08.2024 07:06

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @EsaurGappa

He he,leki coś rekreacyjnie?Leki nigdy w życiu, nawet jak mnie coś nakurwia nie miłosiernie wolę przecierpieć,a boli mnie mnie 
często, co raz częściej, z racji wieku,ośmiu złamań,padaczki,wrzodów,i tuzina innch schorzeń,dla zabicia zmęczenia piwkuje sobie wieczorami,a nawet czasem buszka śmierdziuszka złapię,zazwyczaj po 10 h cieżkiej tyry na budowie,wczoraj i przed wczoraj,ja kibic jestem zagorzały,siedzę w gaciach i drę japę jak widzę dobry sport w wykonaniu naszych rodaków,na co dzień brak mi dobrego lekarstwa jakim jest adrenalina.
W tych samych gaciach obserwuje przez szkiełko jak ludzie się miotają bo bat który ich pogania jest niewidoczny.
 Dla mnie nic nie wydaje się splontane,to proste bestia pokazuję swój ochydny ryj co raz śmielej,a na horyzoncie nie widać naszego wybawcy.
sake3

sake2020

09.08.2024 16:03

@Jazgdyni.....do komentarza z 3:45........Gdzie pan widzi tę gnuśność i oszustwa PiS? Może zamiast ochoczo rzucać kamieniem porównać jak ta gnuśność i oszustwa wyglądają na tle innych partii i rządow? Gnuśny,nielubiany przez pana PiS zdołał przygotować Polskę do wejścia w grupę rozwinietych gospodarczo państw UE.Postarał sie ten niedobry PiS o zaporę na granicy by już dziś nie pukali do pana nielegalni imigranci.Gnuśny PiS pozostawił Polskę w dobrej kondycji,z inwestycjami których wcześniej nie dało się zrealizować,z projektami na przyszłość i wizją tej przyszłości.Tak Polska to wielki projekt udaremniony działaniami wrogów Polski i Polaków którym los Polski jest obojętny.Gnuśny PiS którego pan tak nie może ścierpieć już nie wróci.Już nie ORLEN,Cargo,przymiarki do elektorowni, przywrócenie żeglugi na Odrze i kontenerowce przeładunkowe.Projekty do kosza bo pisowskie,rozpoczete inwestycje do zaorania bo pisowskie a te które z trudem zbudowano do sprzedania za złotówkę bo pisowskie.Ale mamy za to aktywną i wcale nie gnuśną koalicję tyle że żadnego rządzenia nie będzie bo tam nie ma nawet fachowca który by się na czymkolwiek znał.Zaś ambitne plany dotyczą tylko pastylki ,,dzień po'' i aborcja na życzenie.,,Aktywna'' koalicja w przeciwieństwie do gnuśnego PiS-u może się pochwalić,że oddawszy władzę w ręce Niemcom może leżeć brzuchem do góry i tylko czekać na sms- z wytycznymi kiedy ściągnąć polską flagę i wrzucić do piwnicy ministerstwa jak symbole PW.Tak,faktycznie nalezy się PiS-owi lanie po tyłku,ale proszę nie zapominać o kwiatach dla Koalicji.
jazgdyni

jazgdyni

09.08.2024 16:33

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @Jazgdyni.....do komentarza z

@sake3
Sake do licha - bronisz przegranej sprawy i brak rozsądnej oceny. Pochwalam taką lojalność, ale jak mój człowiek przegrywa, to ja też z nim mam ginąć? Pamiętaj - w dobrej polityce najbardziej liczy się skuteczność. Dwór Kaczyńskiego hamował odważne działania, bo im było dobrze z tym, co już mieli. Prezes z natury jest dobrym (i niestety nieszczęśliwym) człowiekiem. Ale to żoliboska kultura i światopogląd. Czasami trzeba w polityce być bandziorem, lecz Kaczyński nigdy tak nie zadziała.
Piszesz, co zrobili. ja też to cenię i lubię. Lecz te najważniejsze i najbardziej trudne sprawy pozostały nietknięte. A od nich trzeba było zacząć. To reorganizacja i podcięcie skrzydeł terytorialnych książąt; to praktycznie nieczynny wymiar sprawiedliwości; to bezkarna liga urzędnicza; to służba zdrowia... i jeszcze parę spraw państwowych.
Tak, że tu jest duże pole do dyskusji.
sake3

sake2020

09.08.2024 18:02

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @sake3

@jazgdyn....Skoro sprawa jest przegrana to po co dyskusja? Jeszcze żeby PiS-owi dołozyć łatek i go skopać więcej? Tylko po to żeby z ,czystym sumieniem'' przejść na tę podobno jasna stronę mocy a wcześniej pochwalić się,że do upadku dołożyło sie swoją cegiełkę?Żeby trudne sprawy można było zrealizować państwo musi przede wszystkim rozwinąć się gospodarczo bo państwo biedne nie ma sojuszników nawet wśród swoich.W przypadku Polski to niemożliwe,bo propaganda i nienawiść przekroczyła wszystkie normy przyzwoitości.Kaczyński nie mógł iśc drogą Tuska,bo nie miał wsparcia w UE i wyschnietej mumii niemieckiej.Nie mógł stosować bandyckich metod,bo nawet za działania w granicach prawa był oskarżany o niepraworządność.Ale ,,praworządne'' metody pana Bodnara jakoś nie budzą niechęci ani krytyki.strach zamyka usta To znak że musimy polubić sytuację jaka ona jest.oczywiście nie mamy prawa powiedzieć chocby jednego złego słowa na nowy ,wspaniały rząd.Prawda,że jest wspaniały?Fachowiec fachowca goni i fachowcem pogania.NB zresztą prowadziło koalicję do zwycięstwa.O tym mamy dyskutować?Wyniki gospodarcze mówia same za siebie.
sake3

sake2020

09.08.2024 19:00

@Adam ,,,do komentarza z 21:54........Czy na NB czas stanął w miejscu czy tylko tak mi się wydaje? Od ośmiu miesięcy rządzi koalicja strachu a wszyscy na tym portalu zajmują się tylko ujadaniem na PiS.Jaki to ma cel? Macie już swoją upragnioną władzę macie swój rząd marzeń-czemu się nim nie zajmujecie? Nic tylko PiS ,PiS,PiS....Nie ma o czym pisać bo tak jest pięknie?To może wreszcie powiecie co wam się najbardziej podoba Po co zajmować sie PiSem skoro bezpowrotnie utracił władzę?.
Adam66

Adam66

09.08.2024 23:12

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @Adam ,,,do komentarza z 21

@[19:00] - sake3
"Macie już swoją upragniną władzę..."  Powtórzę po raz kolejny, bo widzę że do Pani to nie dociera, nie mam nic wspólnego z obecnym zarządem Polski pod przywództwem ryżego folksdojcza.  Wielokrotnie pisałem o tym, że najchętniej to bym całą tą tzw. "koalicję" wylemparcił w kosmos.  Mój wpis tylko przypomniał co Kaczyński zrobił ze wszystkim co na prawo od PISu i teraz przez to PIS nie ma zdolności koalicyjnych.  Co więcej, obecnie nadprezes nie wydaje się być zainteresowany jakąkolwiek możliwością współpracy mimo tego, że takie propozycje wychodzą.  Naprawdę, jeszcze raz polecam wysłuchać wywiad Gadowskiego z Ardanowskim, to wiele wyjaśnia.
u2

u2

10.08.2024 09:00

Dodane przez Adam66 w odpowiedzi na @[19:00] - sake3

***co Kaczyński zrobił ze wszystkim co na prawo od PISu***
Niby co wam zrobił? Dlaczego ciągle ujadacie na propolskiego Kaczyńskiego, a bronicie antypolskiego Tuska? I dlaczego mośki typu Braun są według ciebie bardziej na prawo od PiS-u skoro nie przestrzegają polskiego prawa? :-)
sake3

sake2020

10.08.2024 11:16

Dodane przez Adam66 w odpowiedzi na @[19:00] - sake3

@Adam66......23:12......Wielu Polaków jest po prostu nieświadomymi zwolennikami Tuska i Koalicji.Pan też do takich własnie należy przez swoje nieustanne krytykanctwo PiS-u przy braku jakiegokolwiek odniesienia do działań Koalicji.Rozliczacie PiS już od 8 lat wyszukując to coraz cięższe argumenty ,ujadacie nawet po utracie przez PiS władzy,ale dlaczego nie pokażecie na czym polega wyższość rządów Koalicji nad prawicą? W polityce,w gospodarce,w działaniach na rzecz społeczeństwa? Przecież chyba czas na to .Są jakiekolwiek oceny pracy ministrów obecnego rządu? Czy na NB da się znaleźć argumenty pokazujące,że nie jest tak dobrze? Nie, panuje milczenie i po staremu walenie w PiS Dlaczego sondaże w dalszym ciągu wskazują wieksze poparcie dla Koalicji pomimo ,,obrazków'' które na codzień widać? Ano dlatego że nikt nie śmie krytycznie spojrzeć na panujące bezprawie i zamordyzm. Wygodniej i bezpieczniej walić w PiS.To oznacza że społeczeństwo jest zwolennikiem Koalicji i działań Tuska.
jazgdyni

jazgdyni

10.08.2024 18:39

@@@ zdroworozsądkowi versus fanatycy
Jak ktoś zada sobie trudu i spojrzy wstecz na moje felietony, to zobaczy, że na długo przed Smoleńskiem popierałem frakcję braci Kaczyńskich, a jeszcze wcześniej Jana Olszewskiego. Toteż, gdy w końcu rozwalili (niestety tylko nieco) komuchów i ich kumpli od Okrągłego Stołu, byłem wniebowzięty. Także gdy miał powstać POPIS uważałem to za świetne rozwiązanie. A w roku 2015 po wygranych miałem naprawdę wielkie nadzieje. Tak wielkie, że byłem pewien, iż w następnych wyborach w 2019 PIS zdoła zdobyć większość konstytucyjną i w końcu rozpieprza tę dziadowską konstytucję Kwaśniewskiego.
Niestety, rok po roku było coraz gorzej. Zresztą zależy to od tego, na co się patrzy. Kraj, jadąc przez Polskę było widać, kwitł. Ludzie byli coraz bardziej zadowoleni i mieli więcej aspiracji. Lecz były sektory państwa - i to te najważniejsze, o czym stale przypominam - administracja terytorialna, wymiar sprawiedliwości, media pod kontrolą wrogów, służba zdrowia, szkolnictwo, szczególnie wyższe, oraz bardzo denerwujące, wyłącznie reaktywne stosunki z Unią Europejską. 
Rozumiem, że wielu z nas, popierających PIS, jako jedynego gwaranta utrzymania suwerenności i zapewnienia obywatelom dobrobytu, nadal widzi w tej partii jedynego dobrego kandydata do rządzenia. Ja już takiego poglądu nie mam. Pochwalam to co przez 8 lat zrobili, ale ma też obowiązek mówić o tym czego nie zrobili, a nawet nie zaczęli robić.
W 2013 przed wyborami zachowywali się fatalnie. Ich kampania wyborcza była do dupy. Dlaczego zwalczali Konfederację? Dlaczego trzon kampanii oparli na "Resecie" i strasznym Tusku? A gdy już minęło, czy mija, 10 miesięcy od przegranej i widzę tylko powolny upadek, to niestety uważam, że patrioci, którym na sercu leży dobro własne, rodziny i swojego państwa z narodem, powinni zacząć szukać lepszych na te czasy wodzów. Nie takich, co tylko będą dużo gadać, ale takich co porwą naród do walki o swoje.
Więć@sake3 i @u2 uspokójcie się i nie sugerujcie, że my tutaj jesteśmy onucami, czy agentami Tuska, lub co gorsza pustogłowej złodziejki z Brukseli. 
My chcemy dobrze dla Polski i Polaków. A wy uważacie, że trzeba nadal pozwolić to realizować PISowi. O to wam chodzi?
u2

u2

10.08.2024 19:02

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @@@ zdroworozsądkowi versus

***My chcemy dobrze dla Polski i Polaków***
Ale ale. Chwilunię. Dobrymi chęciami to jest Piekło wybrukowane. Nie oskarżam Ciebie drogi Januszu z Gdyni że walisz w PiS, masz do tego pełne prawo, tylko że nie walisz w Tuska i jego ferajnę. Stąd moje supozycje - nie mylić z superpozycją, czyli ze stanem nieokreślonym fotonu, że tutaj działa niewidzialna ręka pobratymstwa Pomorza.
PS. Ostrzegam przed wojenką światową, nie dlatego, że jej pożądam, tylko wręcz przeciwnie. Każdy z nas ma przodków, którzy zostali okrutnie doświadczeni przez wojnę. Pozdrawiam serdecznie Tri-city z zadupia :-)
tricolour

tricolour

10.08.2024 20:03

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @@@ zdroworozsądkowi versus

Hahaha...
... a gdy przez osiem lat mówiłem, że tak się skończy cały ten PiS, to byłem idiotą. No cusz - lepiej być młodym idiotą niż starym durniem.
Więc co, drogi Januszku, prezesik jednak nie planował piętnaście ruchów do przodu tylko lawirował jak Dyzma, z tą różnicą, że Dyzma miał jaja. Swoje. A prezesik ma jaja kota.
A teraz najważniejsze: prezesik otoczył się lizusikami więc masz ograniczone pole wyboru kogoś, kto pociągnie ten wózeczek wystraszonych wazeliniarzyków. Parę nazwisk jednak bym znalazł...
PS. Konstantynopolitańczykowianeczka. Piękny język mamy.
😁😁😁
u2

u2

10.08.2024 20:47

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Hahaha...

***No cusz - lepiej być młodym idiotą niż starym durniem***
A ja wolę być starym durniem z zadupia, niż młodym geniuszem z Wrocka. To są proste sprawy :-) :-) :-)
tricolour

tricolour

10.08.2024 22:31

Dodane przez u2 w odpowiedzi na ***No cusz - lepiej być

Nobody's Perfect.
😁
Mike& Mechanics
u2

u2

10.08.2024 22:41

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Nobody's Perfect.

My name is No-body!
sake3

sake2020

10.08.2024 20:43

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @@@ zdroworozsądkowi versus

@jazgdyni,,,,,,,,,MY to znaczy kto?,Dumnie to brzmi ,że WY chcecie dobra Polski a głupia sake nie pozwala WAM tego realizować i nazywa podobno agentami Tuska i onucami.Jak WY chcecie szukać tych wodzów porywających do walki i gdzie skoro wysiłki skoncentrowaliście jedynie na krytyce i dołowaniu jednej partii.Jakoś nie widzę rezultatów tych poszukiwań.ani nawet chęci,bo od lat pracowaliście ujadaniem w pocie czoła na ten upadek PiS-u.nie przedstawiając żadnej alternatywy. Sądzicie,że ci oczekiwani zbawiciele spadną WAM z nieba? Skoro już akcja ,,każdy byle nie PiS'' odniosła tak oszałamiający sukces w wyborach to teraz powinniscie poprzeć akcję ,,niepisowcy na start''.Przecież wśród tak wybitnych, mądrych i kochających Polskę działaczy innych partii z pewnością znajdziecie właściwych kandydatów.Utrzecie tym samym nosa głupiej sake która przez 8 lat nie robiła nic innego jak przekonywała żebyście atakując PiS jednocześnie wskazali dobre posunięcia innych ,alternatywę dla złych rzadów PiS i ludzi których chcecie widzieć u steru władzy. Oprócz słowotoku nie potraficie jednak nic.
jazgdyni

jazgdyni

10.08.2024 21:15

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @jazgdyni,,,,,,,,,MY to

@sake3 & @u2
Wiesz co Sake - to, co właśnie tutaj robicie, to dokładnie to samo, co właśnie rozwala PIS. Zamiast szukać wspólnego mianownika, przy różnicy zdań, czyli generalnie PIS zamiast jak najbardziej zdobywać i jednoczyć ludzi, zaczynacie kłótnię. Padły przecież z waszej strony kpiny i inwektywy. To wy nie jesteście rozumnymi patriotami w trosce o Polskę, tylko raczej wąskotorowymi prawicowcami, co ratunek dla kraju widzicie tylko w partii, która rzeczywiście polepszyła sytuację w kraju, ale już nie miała jaj, by odsunąć na stałe peerelowskich komuchów i ich wytresowane dzieciaki. Dali wrażym mediom hulać w kraju i robić wodę z mózgu słabszym obywatelom. Ja oceniam po 8 latach PIS na 3+. Wam, jak dobrzy i pobłażliwi rodzice to wystarcza, ale ja chcę władzę piątkową.
Lecz dla was ważniejsze są kłótnie, niż szukanie skutecznych rozwiązań. Ja nie jestem Owsiak i nie zawołam róbta co chceta. Takimi komentarzami SZKODZICIE. I mi tu nie przekonujcie, że jesteście lepszymi patriotami. Nie jesteście.
PS> Jeśli nie rozumiesz MY, to po co w ogóle tutaj piszesz?
u2

u2

10.08.2024 21:23

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @sake3 & @u2

***co właśnie rozwala PIS***
Założymy się? O 5-litrową beczułkę genialnego czeskiego pifka! Właśnie poczułem tę żyłkę hazardu rodem z kasyn Monte Carlo aka BumBum Borisa Beckera. Polska jest skazana na wielką wygraną. O tym trąbię od mojego początku na NB. Choć nic na to nie wskazuje :-) :-) :-)
PS. Peace tutaj ni pri cziom, że tak się wyrażę jazykiem Puszki druga Micka, ale wraga Polszi  :-) :-) :-)
sake3

sake2020

10.08.2024 22:20

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @sake3 & @u2

@jazgdyni......Widzę że mój komentarz zdenerwował i jeszcze bardziej zacietrzewił pana blogera. Zacżęły sie oskarżenia o moje rzekome inwektywy i kpiny których jako żywo nie widzę, nazywanie szkodnikiem,nierozumnym patriotą,kłótnikiem.Jakież to przewidywalne i częste na NB.Czyli jak pan postrzega ten wspólny mianownik?Podpisanie się pod tekstem pana blogera obiema rękami?Złożenie samokrytyki,przeprosiny że nie jestem patriotą na miarę oczekiwań pana blogera? Czy poprawienie sytuacji w kraju wyraźne,godne podziwu i zauważalne w całej Europie to mało? Czy poprawa losu emerytów i rodzin to źle? Pan bloger bowiem to tak zdawkowo i lekceważąco to traktuje i nawet się nie zajaknie,ze ten cały wysiłek został teraz w ciągu kilku miesięcy zniweczony.Zdobędzie się pan na odwagę by wskazać sprawcę obecnego rujnowania Polski czy zwyczajowo oskarży PiS?No i chyba skoro tak koncertowo wdeptaliście PiS w ziemię to szukanie tych rzeczywiście godnych ,,władców'' na miarę oczekiwań będziecie zmuszeni poszukiwać wśród obecnej ekipy. Chyba poszukiwania zakończą się dobrym skutkiem,bo nie słyszałam nigdy z WASZEJ strony jednego słowa krytyki pod adresem obecnie rządzącej ekipy więc zapewne nadają się mają jaja i wsparcie.Czas więc wystawiać im piątkowe oceny i pisać laurki..
u2

u2

10.08.2024 22:24

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @jazgdyni......Widzę że mój

***nie słyszałam nigdy z WASZEJ strony jednego słowa krytyki pod adresem obecnie rządzącej ekipy***
Na taką krytykę cza mieć cojones, czyli jądra wszechświata, a to mają nieliczni. Wcale nie twierdzę, że ja je mam. Ale mam Tuska i jego ferajnę tam gdzie Słońce nie dochodzi  :-)
Let the poor boy dream
sake3

sake2020

10.08.2024 22:43

Dodane przez u2 w odpowiedzi na ***nie słyszałam nigdy z

Jak się nie ma argumentów a jedynie rzuca patetyczne hasła o wspólnym mianowniku i uderza w komentatorów mających inne zdanie to trudno nawet o dyskusję mającą cokolwiek wypracować.Dyskusja to nie licytacja na patriotyzm tylko przedstawienie swoich racji.Nazywanie innych klaunami,szkodnikami,nierozumnymi patriotami jest jak widać zastosowaniem się do pełnych miłości standardów rządzącej uśmiechniętą Polską ekipy.
Władysław Ludendorf

Władysław Ludendorf

10.08.2024 20:41

a ja myślę, że pis niczego nie zepsuł/źle zrobił, tylko mamy 50% debili, takich jak np. @tri czy @wlkp xyu, którzy odmrozili sobie uszka na złość mamusi, bo są zakompleksionymi pipami. @wlkp xyu to typ tępego nazisty, który znajduje radość w dręczeniu 2 pań urzędniczek i zaglądaniu w odbyt księdza, oczywiście w ramach rewizji osobistej. A @tri to już sam nie wie czego chce. Jak Morawiecki zapowiedział budowę polskiego elektryka to jojczył, że jak to, że nie umiemy i nie mamy kompetencji, a jak już PO zaorało karczowisko w Jaworznie, to jojczy, że tego samochodu nie budujemy i głupie polaczki kupują używki z reichu. No debil po prostu i to nie obraza a postawienie diagnozy przez Med-PaLM po wklejeniu jego postów.
A na koniec  tutaj ciekawe zestawienie danych statystycznych PO vs PiS youtube.com a jak wiemy statystyki nie kłamią.
jazgdyni

jazgdyni

10.08.2024 21:23

Dodane przez Władysław Ludendorf w odpowiedzi na a ja myślę, że pis niczego

@Władysław Ludendorf
Ja szacuję, że mamy tu takich 3, a w porywach 4, po*ebanych trolli, bo to jakieś psychiatryczno - psychologiczne przypadki, a redakcja świadomie ich trzyma, by dodać nieco pieprzu blogierskiemu portalowi. Tak jak w cyrku dla rozrywki daje się clownów. Ale może tak się leczą, więc niech sobie tu popitolą.
tricolour

tricolour

10.08.2024 22:29

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @Władysław Ludendorf

Hahaha...
Jeżeli tuzy mądrości dostały wpierdol od takich debili jak ja, a na dodatek skarżą się, że od blisko roku opadły im ręce, to zdolność pojmowania czegokolwiek przez te tuzy jest zerowa.
Tak tuzy - przed wami pustka ponieważ nic nie umiecie. Gdy podałem pomysł, by każdy krótko napisał, co ostatnio zrobił, to trzymaliście swe mordy na kłódkę, bo macie po dwie lewe ręce. Tylko Ely i Tomaszek napisali - a tuzy co? Nic.
WIęc siedzieć mi cicho na dupie, oglądać telewizor i czekać. Na koniec.
😛😛😛
u2

u2

10.08.2024 22:37

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Hahaha...

***przed wami pustka***
Przed tobą Tri również. Skoro o tym wspominasz :-)
PS. To jest Buddyzm Zen. Aby nigdy więcej się nie odrodzić. Never. Nimmer. :-)
tricolour

tricolour

10.08.2024 22:46

Dodane przez u2 w odpowiedzi na ***przed wami pustka***

Nie, przede mną jest głębia, nie pustka. To zasadnicza różnica.
😁😁😁
u2

u2

10.08.2024 23:05

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Nie, przede mną jest głębia,

***przede mną jest głębia***
Ano, 44 metry na Wigrach, gdzie znaleźli nurkowie mojego qmpla z Raczek, który wybrał sie na podboje Wigier bez kapoka :-) :-) :-)
youtube.com
PS. Ostatnio byłem na starej plaży nad jeziorem Hańcza - głębokość 108 metrów - wielu śmiałków tam spanikowało i umarło z niedotlenienia.
PS2 I nikomu nie wolno się z tego śmiać!
tricolour

tricolour

10.08.2024 23:10

Dodane przez u2 w odpowiedzi na ***przede mną jest głębia***

@u2
Taka, nie w metrach, a wiekach...
imgbox.com
u2

u2

10.08.2024 23:16

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @u2

***nie w metrach, a wiekach***
Baju, baju, wydobyli go nurkowie b. szybko. Tak więc tri tak nie ujadaj na nas Lachów, bo zemsta wieków jest b. szybka :-)
sake3

sake2020

10.08.2024 23:12

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Nie, przede mną jest głębia,

No tak może przed jest ta głębia ale w środku pustka.
sake3

sake2020

10.08.2024 22:56

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Hahaha...

Wielka ulga że w Polsce przynajmniej jest jedna osoba która wszystko wie w skutek czego tuzy moga spokojnie siedzieć ,oglądać telewizor i czekać na koniec.Ale bywa że los jest przewrotny.
tricolour

tricolour

10.08.2024 22:58

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Wielka ulga że w Polsce

Panie przodem...
😛
u2

u2

10.08.2024 23:00

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Panie przodem... 😛

Dżentelmen z Wrocka :-) :-) :-)
tricolour

tricolour

10.08.2024 23:11

Dodane przez u2 w odpowiedzi na Dżentelmen z Wrocka :-) :-) :

Dziękuję.
paparazzi

paparazzi

10.08.2024 23:17

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Dziękuję.

Mało żeś cham to jeszcze troll De Bill. Ale muszę przyznać ze masz adwersarzy. Nu adin, dwa, tri.
tricolour

tricolour

11.08.2024 00:28

Dodane przez paparazzi w odpowiedzi na Mało żeś cham to jeszcze

@papa
Gdybym był debilem - jak wielu tu twierdzi - to byście nie poświęcali mi aż tyle czasu i to od wielu lat. Zwyczajnie byście się śmiali z głupka, a wy się nie śmiejecie, wy wszyscy podchodzicie do mnie z najwyższą uwagą i tym śmiesznym epitetem, które stoją ze sobą w sprzeczności.
A ta najwyższą uwagą bierze się stąd, że mam rację, rację, którą wypieracie, bo was wkurza. Ale przyznam ci jedno - jestem chamem, bo prawda jest zazwyczaj chamska.
u2

u2

10.08.2024 23:31

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Dziękuję.

Nie ma za co :-)
Władysław Ludendorf

Władysław Ludendorf

11.08.2024 11:15

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Hahaha...

tak, masz absolutną rację, nawet ludowa mądrość mówi "gdy debili kupa i Herkules dupa"...i nie, ty nie jesteś tym Herkulesem
u2

u2

11.08.2024 11:39

Dodane przez Władysław Ludendorf w odpowiedzi na tak, masz absolutną rację,

"gdy debili kupa i Herkules dupa"
Tyle że oni szczerze i naiwnie sądzą że Nasze Blogi to jakaś tajna jaczejka partyjna PiS-u, gdzie są zdradzane najtajniejsze partyjne plany. Więc nie ma co tutaj sprzątać nawet Herkules :-)
tricolour

tricolour

11.08.2024 12:57

Dodane przez u2 w odpowiedzi na "gdy debili kupa i Herkules

@u2
No, nie przesadzaj - to jest malutki i niszowy portalik polityczny, który nic nie może. Owszem jest tu kilku piszących, którym się wydaje, że są Jezusami, ale to nie zmienia mikrej rangi NB. Żadna jaczejka, kurnik prędzej.
Próba oczyszczenia go z "trolli" da oczywiście efekt, że piszące rozdęte ego będzie czuło się lepiej przez brak jakichkolwiek krytyki, po czym portalik szlag trafi na wzór i podobieństwo klubu dyletantów z oczywistej przyczyny: nudy.
Wracając do politycznego marazmu PiS: gdyby szef umiał zapracować i kupić sobie dom, to po jego utracie kupił by sobie drugi. Ale szef wszystko w życiu dostawał więc czeka teraz na prezent.
* korzystałem z pomocy głowy.
u2

u2

11.08.2024 13:10

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @u2

***portalik szlag trafi na wzór i podobieństwo klubu dyletantów z oczywistej przyczyny: nudy***
Skoro tutaj się nudzisz to jesteś tutaj służbowo, masz umowę o dzieło wiadomo z kim. Śledzisz tutaj nas pisowców, sądzisz, że to jest nasza tajna partyjna jaczejka, w której zdradzamy nasze najtajniejsze plany.
A ja tylko ostrzegam, że wojenka światowa bardziej uderzy Zachód niż Bolandę. To powinniście raportować swoim zleceniodawcom, że może ich wkrótce schlag trafić. Nie, nie z Bolandy, tylko trochę bardziej ze wschodu :-) :-) :-)
tricolour

tricolour

11.08.2024 18:41

Dodane przez u2 w odpowiedzi na ***portalik szlag trafi na

@u2
Jeżeli takim byłeś szachistą, jaki wniosek wyciągnąłeś z mojej uwagi o nudzie towarzystwa wzajemnej adoracji, to może lepiej było układać kubki w piramidy.
😁😁😁
u2

u2

11.08.2024 19:11

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @u2

Nadal tutaj jesteś mimo tego że się nudzisz? Coś mi tutaj nie gra. Jak się nudzisz to znajdź sobie coś ciekawszego. Poszedł stąd piesku 67-letniego Tuska. Ujadaj gdzieś indziej.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

11.08.2024 00:04

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @Władysław Ludendorf

jazgot ty się nie kwalifikujesz do oceny kogokolwiek. albowiem co wpis to wiadro megalomanii i bzdetów. Ostatni przykład to opowieści o prognozach meteo i raportach lodowych które to ponoć na statkach pod banderą niemiecką w pocie czoła w oparciu o informacje przekazywane alfabetem Morse'a sporządzałeś .... czterdzieści lat wstecz.
Aczkolwiek mogło to mieć  miejsce.
W latach kiedy zaczynałeś jazgocie swą karierę pana i władcy na morzach i oceanach, kapitanowie takim jak ty upierdliwcom dawali  tego rodzaju zajęcia. W żeglarstwie jest to zbliżone do polecenia wyciągnięcia wody z skrzynki mieczowej za pomocą sznurowadła.
repository.am.szczecin.pl
Odnośnie szuwarowej żeglugi.
W latach 70' na Północnym Atlantyku było pełne pokrycie przekazem danych meteo za free. Stacje nadawały i do teraz  działają w promieniu min. 2000 Mm, czyli taki Pinneberg pod Hamburgiem na F1B i na F1C był i jest odczytywany od Grenlandii do Kanarów.
Jan1797

Jan1797

11.08.2024 10:30

Dodane przez Władysław Ludendorf w odpowiedzi na a ja myślę, że pis niczego

"No właśnie, a co prawica mogła i może teraz zrobić"? 
@Władysław Ludendorf,
 Czy można to przygiętym poprawnością sąsiedzką cokolwiek wytłumaczyć? Wyszukiwarka bez historii przeglądania kieruje się ilością odwiedzin. Można się zastanowić jak inaczej ustawić preferencje. Kto te zmienił poza naszym środowiskiem?  youtube.com
Przejdę do Polonusów: Przesłanie z „importu” tym razem od swoich może być potwornie destrukcyjne. Jedni zazdrościli Polakom będąc gdzieś tam daleko -spokoju i rozwoju. Inni z zasady w czambuł. Nieodpowiedzialnie, bo są daleko?  A „odpowiedzialność za wszystkie złe słowa, blogi, komentarze” i tak spada na nas. To z tego właśnie powodu trudno o sojuszników. Jest jednak recepta -robić swoje- postawić na swoich. Jak Autorka pytania. Teraz wyraźniej ich widać. Również tam -daleko. Postawić na rozwój, tak jak to ZP robiła. Rozwój sam w sobie jest wolnością i pokojem.
sake3

sake2020

11.08.2024 11:41

Dodane przez Jan1797 w odpowiedzi na "No właśnie, a co prawica

@Jan1797.......Postawienie na rozwój jak to ZP zrobiła nie znalazło ani zainteresowania ani zrozumienia wtedy ani dziś. No tak ledwo na trójczynę jak przyznaje to lekceważąco dziś bloger. Każda wzmianka o inwestycjach ,planach,potrzebie działań co przekazywała TVP była brana za propagande i bezlitośnie wyśmiewana.Najważniejsza była licytacja kto jak najboleśniej uderzy w PiS.Nawet teraz kiedy obecna władza niszczy wszystko to co ,,pisowskie'' w tym plany rozwoju, analizy eksperckie ,rozpoczęte już inwestycje krytycy nie ustają w swojej długoletniej akcji. No cóż ,polskie piekiełko stworzone przez ludzi bez wyobraźni ale za to z wielkim mniemaniem o sobie.
jazgdyni

jazgdyni

11.08.2024 13:26

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @Jan1797.......Postawienie na

@sake3
Ty masz coś pomieszane w głowie względem semantyki. "Ludzie bez wyobraźni..." Czyli durnie. A gdzie są ludzie pragmatyczni? Ludzie kierujący się zdrowym rozsądkiem.
Wyobraźnia oczywiście jest bardzo potrzebna. Lecz trzeba ją dobrze skalkulować. A ty jesteś marzycielem. Z angielska taki wishful thinking. Lub romantyk. Co takiego dobrego tacy robią? Piszą piosenki Imagine i po latach jest paryska afera. 
Ogarnij się jakoś.
Jan1797

Jan1797

11.08.2024 15:39

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @sake3

Lecz trzeba ją dobrze skalkulować. A ty jesteś marzycielem. 
@jazgdyni 
Hmm, To o czym pisze Sake to realizm wczoraj, dzisiaj i oby nie dotyczył jutra. Nikt inny tylko piewcy rewanżyzmu ukrywają wyniki Orlenu, saldo turystyki za czerwiec i lipiec 24, ceny i uwaga; Inwestycje. Czy są wśród nich marzyciele? Proszę jak najszybciej zapytać wokół siebie o 100 konkretów na pierwsze 100 dni rządów Koalicji. Coraz trudniej ich znaleźć.
Pzdr.
u2

u2

11.08.2024 13:51

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @Jan1797.......Postawienie na

***władza niszczy wszystko to co ,,pisowskie'' w tym plany rozwoju, analizy eksperckie ,rozpoczęte już inwestycje***
Dzisiaj posłuchałem krótko śniadania u Rymanowskiego. Kierwa, znany jako pogłos, zaatakował europosła Muellera, że PiS ukradł 3 mld. Na co europoseł przytomnie poprosił o dane co ukradł. Bo od Tuska słyszał, że PiS ukradł 100 mld. Kierwa powiedział, że to dopiero ustali zespół prokuratorów. Czyli Tusk rzuca liczbę z sufitu, tyle ile mu się widzi i prokuratorzy mają tropić pod zadaną liczbę. Mueller podał dane że wydatki budżetowe w 2007 wyniosły 254 mld, a w 2015 roku 289 mld, czyli wzrost o 35 mld, głównie dzięki przepisaniu 150 mld z OFE do ZUS, czyli dzięki kreatywnej księgowości. Zaś w roku 2016 wydatki były na poziomie 314 mld, a w 2023 roku 574 mld przy zmniejszających się podatkach i malejącej dziurze budżetowej.
Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

10.08.2024 22:03

Nie wiem w jakim zakresie pan Palade ma rację, skoro to co się dzieje, czyli realne inicjatywy i działania obecnego aferalnego rządu Donalda T. spełniają obawy, które sprecyzował ks. Prof. Zygmunt Zieliński, w październiku 2023, a o których prowadziliśmy ożywioną dyskusję tu:
"Z dedykacją dla WYBORCÓW PO/KO".
Wyborcy PO/KO tego nie przeczytali, a jak nawet, to niczego nie zrozumieli. A dzieje się najgorszy scenariusz, ziszczają się najgorsze obawy, nie wiemy co na poniedziałek wymyśli Donald T. 
Donald T. to chyba jedyny na świecie człowiek, urzędujący premier rządu, który został PUBLICZNIE Z TRYBUNY PARLAMENTU OSKARŻONY O TO, ŻE JEST AGENTEM OBCEGO PAŃSTWA. Oskarżającym jest poseł, były premier. 
Media podały to do ogólnej wiadomości, więc wiedzą o tym wszystkie służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo PAŃSTWA!!! 
I co się dzieje z panem Donaldem T. urzędującym premierem? 
Ano NIC SIĘ NIE DZIEJE!!!!
Bardzo dziwne jest, że sam Donald T. nie reaguje na oskarżenia dementując je, lub oskarżając J. Kaczyńskiego o obrazę, podrywanie autorytetu, szkalowanie i o odszkodowanie, które doprowadziłoby byłego premiera do całkowitego bankructwa. 
Pytanie podstawowe jest: KTO W TAKIM PRZYPADKU POWINIEN ZATRZYMAĆ PREMIERA TUSKA, kto powinien prowadzić śledztwo? Jakie dowody ma poseł Kaczyński oskarżając Tuska o pracę dla Niemiec? Czy złożył je w prokuraturze (w Trybunale Stanu) z podejrzeniem zdrady stanu?
Jest tyle ciekawych pytań, których nikt nie stawia, nawet TV Republika. Ja tam się nie dziwię - rządy Tuska to smuga zbrodni.
Pytanie, czy my, Polacy, mamy własne państwo jest wobec tego mało sensowne... Że o prezydencie nie wspomnę.
Jabe

Jabe

10.08.2024 22:46

Dodane przez Alina@Warszawa w odpowiedzi na Nie wiem w jaki zakresie pan

Naturalnie pan Kaczyński powinien przez pro­kuraturę zo­stać grzecznie po­proszony o do­wody.
u2

u2

10.08.2024 22:49

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Naturalnie pan Kaczyński

A umie pływać?
Może twój Braun za niego wskoczy do studni? :-)
youtube.com
sake3

sake2020

11.08.2024 11:52

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Naturalnie pan Kaczyński

Grzecznie czyli w kajdankach zespolonych?
jazgdyni

jazgdyni

11.08.2024 03:08

Dodane przez Alina@Warszawa w odpowiedzi na Nie wiem w jaki zakresie pan

@Alina@Warszawa 
Droga Alino... a także@sake3 & @u2, których przecież od początku lubię
Mam takie wrażenie, że nie czujecie bluesa. Albo, jeżeli nie czaicie tego starego powiedzenia, nie ogarniacie całokształtu tego wszystkiego, co się wyrabia. Po prostu zwracacie swoją uwagę na pewne objawy, pewne sprawy z niższego poziomu, co zajmuje wam czas tak, że nie możecie ogarniać potężnego zagrożenia w jakim teraz świat, lecz przede wszystkim my - Polacy, się znajdujemy . Ten już tragiczny obraz przedstawię w kolejnym felietonie, "CEL - ZNISZCZYĆ BIAŁEGO CZŁOWIEKA. Wobec tego walka PIS kontra PO, jest drobnym fragmentem światowego przełomu, aczkolwiek koniecznym. Tylko bardzo proszę - GDZIE JEST TA WALKA PISU Z PO? KACZYŃSKI VS. TUSK? PATRIOCI VS. KOSMOPOLITYCZNE LEWACTWO?  Te "tylko słowa". te kłótnie, intelektualne naparzanki, w tym wypadku, w naszym własnym gronie, CO DAJĄ W EFEKCIE? Wydaje mi się, że wy sobie sami postawiliście barierę i nie chcecie wyjść poza takich polityków, jak Kaczyński, Ziobro, Morawiecki, Tusk, Giertych, czy Bodnar. Oczywiście i setki innych z tego grona. DLA MNIE JEST TO JUŻ KLASA UPADŁA. Robili swoje, pozorowali walkę, praktycznie zapasy w kisielu, bo ANI RAZU NIE BYŁO OSTATECZNEGO ZWYCIĘZCY, który przeciwnika znokautował i wcisnął w glebę. 
To nie ja już stawiam kreskę na PIS. Chyba taki autorytet jak profesor Andrzej NOWAK, który przecież pierwszy publicznie prosto w twarz Prezesa powiedział, że już czas na emeryturę, nie prezesa tylko, ale całego zmurszałego PISu właśnie nadszedł. Słuchacie może doktora Artura Bartoszewicza? Nie? Naprawdę warto. Gdy red. Warzecha pytał go, czego właściwie on chce, natychmiast odpowiedział - NASTĘPNEGO POWSTANIA WARSZAWSKIEGO (TYLKO TYM RAZEM WYGRANEGO)
Ja też już krzyczę od początku tego roku - DO BOJU!  Red. Witek Gadowski też od tego momentu to krzyczy. I jeszcze wielu tych, co mają wpływ na opinię publiczną nawołują do narodu, by wreszcie pokazał, kto ma prawo, by decydować o kraju. Naród, czy klasa polityczna, która tak kombinowała, że to tylko oni decydują co się z nami dzieje.
Wojtek CEYROWSKI krótko i dobitnie krzyczy - WSZYSCY WON !!!
u2

u2

11.08.2024 10:49

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @Alina@Warszawa 

***WSZYSCY WON !!!***
Czyli po angielsku sytuacja win-win. Wszyscy wygrywamy :-) :-) :-)
WC występował w TVN Style co wskazuje jednoznacznie na jego mośkowe pochodzenie. No i jego nosek go zdradza. Inteligentny jak większość mośków. W dodatku lubi robić widowiskowe zadymy na wizji  :-)
Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

11.08.2024 14:15

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @Alina@Warszawa 

Może Autor nie zawsze czyta moje komentarze i wpisy, więc zarzuca mi zawężenie oglądu sytuacji. Zapewniam nie jest tak źle. Co do działań, to każde sensowne działanie, które ma przynieść jakiś efekt musi być dokładnie zaplanowane. Nie da się wybudować nowoczesnego wieżowca, ani żadnego innego obiektu bez kompletnej dokumentacji, w której projektanci zaprojektowali dokładnie WSZYSTKIE BRANŻE.
Nie dałoby się odbudować Polski w 1918 roku, gdyby nasi przodkowie nie mieli gotowej konstrukcji państwa, rządu, projektów ustaw, czyli planu realizacji nowoczesnego państwa już na starcie. 
To samo dotyczy walki. Nie da się zwyciężyć wroga bez dokładnego planu, wyliczenia sił, możliwości, środków materialnych, ludzi. Jest bezsensem rzucanie się na wroga bez pewności zwycięstwa (Rosjanin ocenił to na min.80%). Kiedy nie mamy możliwości zwycięstwa w walce bezpośredniej, trzeba zastosować inne metody walki - takie stosują w naszym realu kibice. Bo uświadamiają młodzież, utrzymują w kondycji fizycznej, po to by w odpowiednim momencie osiągnąć swój cel. I tu jest problem, żeby dokładnie określić ten cel.
Wiadomo, że świat zmienia się z białego w czarny i żółty, co dokładnie widać na olimpiadzie. Że ktoś tu urządza wielką współczesną wędrówkę ludów.
Co więcej my Polacy nie mamy na te zjawiska żadnego wpływu - zdrajcy tu zainstalowani usiłują nas pozbawić prawa chronienia nawet Polski przed obcymi.  I tu mamy duże pole do działania, bo możemy blokować granice, ujawniać polityków, którzy popełniają zdradę stanu, albo przeszkadzają pogranicznikom w obronie granic, No i uświadamiać wszystkich, szczególnie tych ogłupionych przez TVN, że jednak trzeba chodzić na wybory i zagłosować na zupełnie innych ludzi, tych którzy nie palą chanuki w Sejmie (a jeśli to obcy, to wybić im z głowy antypolską działalność).
Trzeba też na nowo sformułować jaką Polskę chcemy mieć i co konkretnie trzeba zmienić, żebyśmy byli niezależni od obcych przepisów, energii, żywności i wojska. 
Bez uświadomienia sobie tego wszystkiego, bez wybrania właściwych ludzi, jakiekolwiek "walki" będą skazane na niepowodzenie, tym bardziej, że uzbrojenie polskich cywilów w 2024 r. jest jeszcze mniejsze niż Powstańców Warszawskich w 1944 r. Niby 80 lat minęło a tu patrz Pan jaka bida ...
jazgdyni

jazgdyni

11.08.2024 20:38

Dodane przez Alina@Warszawa w odpowiedzi na Może Autor nie zawsze czyta

@Alina@Warszawa
No nie jest tak źle. A nawet dużo więcej. Teraz mówisz jak inżynier. Wiesz, że to nobilitacja w stosunku do tzw. humanistów. Tak właśnie ma to wyglądać. Teraz potrzebny jest tylko jeden gość. Kibice też zawsze mają takiego jednego. Jakieś sugestie?
Uściski
u2

u2

19.08.2024 20:48

Dodane przez Alina@Warszawa w odpowiedzi na Może Autor nie zawsze czyta

***Niby 80 lat minęło a tu patrz Pan jaka bida ...***
Jaka bida? Co ty znowu pi-tolisz. Nigdy nie było tak na bogato w Bolanda.
Wiadomo, Warszafka ma często błędne rozeznanie realu. Za dobrze się wam po-wodzi. Za dobrze :-)
EsaurGappa

EsaurGappa

12.08.2024 21:20

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @Alina@Warszawa 

Jeśli znajdzie sìe na tej Świętej Polskiej ziemi choćby jedna rodzina Ukraińska,Białoruska,Hinduska,Pakistańska,Wietnamska,Chińska,Turecka,Gruzińska,Kirgiska,Azerska,Marokańska,Syryjska,Sudańska,Eryteiska,Holenderska,Szwedzka,Angielska,Niemiecka,Żydowska......,która pokocha Boga takim jakim on jest w sercach ludzi dobrej woli,jest dla Polski nadzieja.
 Powstaną narody przeciw narodom,a człowiek nie ma domu,dopóki doputy nie zawalczy o niego.Krew musi być czysta,gdy przelewa się ją za miłość do Boga.
jazgdyni

jazgdyni

15.08.2024 02:07

Dodane przez EsaurGappa w odpowiedzi na Jeśli znajdzie sìe na tej

@ EsaurGappa
Cześć
Lekkie opóźnienie, ale "pracowałem" na innym polu.
Piszesz:  ",,,człowiek nie ma domu, dopóki dopóty nie zawalczy o niego." Też dużo rozmyślam (i rozmyślałem) o domu. A jak o tym nie rozmyślasz za dużo, to jest to tylko siedziba. A czy, gdy się zastanowić, to dom to również rodzina ?
Gdy uczyłem się angielskiego, to zastanawiałem się, a chwilę potem podziwiałem Angoli, że tak sprytnie i słusznie mają dwa pojęcia home i house. Tu właśnie są od nas lingwistycznie lepsi.
EsaurGappa

EsaurGappa

19.08.2024 20:37

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @ EsaurGappa

Cześć Bracie.
... dom to również rodzina?Poniekąd tak,ale dom jest dziełem nas wszystkich,a rodzina to wyższy level to nie tylko więzy krwi,geny czy przynależność do rasy.Czuję że mimo wszystkich różnic i podobieństw,sa na tym świecie dwie rodziny,a jeden dom.
 Wracając do dyskusji która odbyła się pod twoim wpisem,"najlepszą obroną jest atak",na co czekamy!?Nikt nie wie?Niestety PiS ma u steru nie rycerza z wielką charyzmą,a uczciwego cwaniaka,nie moja to rzecz osądzać reszty tych spryciarzy co to myślą że przechytrzą nie wiadomo kogo,chwała im za to że "próbowali" coś zmienić,jednak to koniec gierek,nadszedł czas prawdziwych wojowników.
 p.s Mam u siebie w Raszynie jedno takie miejsce,gdzie znajduję się biuro które prowadzi zdaje się jakiś gruby syryjczyk nieżle mówiący po Polsku,zajmuje się on i jego skośnooka asystentka pomaganiem cudzoziemcom zdobyć wizy i pozwolenia na pracę w Polsce.Nie będę rozpisywał się w szczegółach jaki mi dał powód,ale wtąrgnołem tam dzisiaj i dałem mu dobitnie do zrozumienia żeby spierdalał z tym swoim kramem,że czas dobroci dla obcych w Rzeczpospolitej dobiega powoli do końca.
 Jutro przypomnę mu że to koniec jego działalności,na dziś dzień nie chcemy tu nikogo dopóki doputy ludzie nie zmądrzeją.
paparazzi

paparazzi

10.08.2024 23:15

Moim zdaniem Janusz ma rację, ile można czekać na reakcję, ups rymnelos , PiS wygrał wybory i z tego względu powinien być agresywnym i walczyć o Polskę. Polaka jest jako partner dla zachodu przegrana pod takimi rządami chyżego ruja, ach co ja mowie, wygrana dla IV rzeszy. Właśnie teraz powinien nastąpić atak na bezprawie w Polsce angażując Polaków co glosowali na PiS i "Solidarność"  Piotra Dudy. No dobra, a kiełbasa , nie nie wyborcza , ta na pikniku do smażenia czeka.
Kto pójdzie jak zaplecze śpi.
jazgdyni

jazgdyni

11.08.2024 03:12

Dodane przez paparazzi w odpowiedzi na Moim zdaniem Janusz ma rację,

@paparazzi
Cześć Papa
Brawo! Właśnie o to tylko mi chodzi. "PiS wygrał wybory i z tego względu powinien być agresywnym i walczyć o Polskę."
W nagrodę dołącz to do twoich komentarzy jako motto i powtarzaj przy każdym wpisie. Niech nasi wszyscy koledzy i koleżanki zabetonują sobie to w głowach.
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

11.08.2024 08:01

Janusz, zanim wywołasz z redaktorem Warzechą następne powstanie warszawskie to wywołaj wcześniej powstanie w Tri-city, masz bliżej przecież. A jeszcze wcześniej, dla nabrania sił i doświadczenia, zamiast namawiać Prezesa do agresywnej postawy sam się taką wykaż na Naszych Blogach, zamiast godzić się potulnie z obecnością tri-troli na NB. Pozdrawiam serdecznie błądzącego Don Kaszalota, tfu Don Kichota z Tri-city 🌼 
* NIE korzystałem z pomocy ChatGPT 😉
tricolour

tricolour

11.08.2024 10:08

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Tri-city 😎

@HH
Wspaniała inicjatywa, popieram. Jeżeli bładzący będzie miał trudności, to chętnie podpowiem i pomogę.
*Korzystałem z pomocy papieru toaletowego.
jazgdyni

jazgdyni

11.08.2024 11:48

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Tri-city 😎

@NASZ_HENRY
Heniek do licha! Co ja mogę na Naszych Blogach?! Gościem tu jestem i nawet wycieram buty jak wchodzę. Miałem swoje chwile, gdy rządziłem. Nieduże grupy. Ale dobrze było.
Natomiast tu mogę głośno krzyczeć i coś tam przedstawiać. Mam milczeć? Cicho siedzieć? Wybaczcie, nie mogę
Lech Makowiecki

Lech Makowiecki

11.08.2024 11:45

@Jazgdyni. Januszu drogi. Będzie coraz gorzej. 30% młodzieży polskiej ma przekonania lewicowe. I to narasta (starzy wymierają). To brzmi okrutnie, ale Polskę jaką znamy i kochamy uratować może tylko zderzenie ze ścianą (jakaś prawdziwa pandemia, kataklizm, wojna etc.). Tylko to może ludzi otrzeźwić z tego marazmu. W ostatnim felietonie pt "BIAŁA FLAGA" napisałem:
  
Chodzi za mną ostatnio refren „Białej Flagi” Grzegorza Ciechowskiego. Utwór powstał tuż przed wprowadzeniem stanu wojennego. „Gdzie są moi przyjaciele?/ Bojownicy z tamtych lat?/ Zawsze było ich niewielu/ Teraz jestem sam…” Piosenka zespołu „Republika” była rozliczeniem z konformistami, kapitulującymi przed opresyjnym systemem PRL-u. Dziś zawarte w niej pytanie jest nawet bardziej aktualne; w czasach „Solidarności” oportunizm kojarzył się z obciachem i zdradą...
Obecnie skala bezkrytycznego podporządkowania się wtłaczanej do głów ideologii jest porażająca. Póki żyli Polacy pamiętający II RP, póki przekazywali nam prawdę o agresji i o zbrodniach hitlerowskich Niemiec i stalinowskiej Rosji – żaden terror, żadna propaganda nie były w stanie zmienić naszej polskiej mentalności. Sytuacja zmieniła się radykalnie po 1989r. Nowa rzeczywistość fałszuje historię, lansuje konsumpcyjny model życia, burzy świat tradycyjnych wartości (Dekalog, rodzina, patriotyzm), promuje egoizm, głupawkę i samobójczą wolność od jakichkolwiek zasad…
Demoralizacja jest bronią niezwykle skuteczną. Niszczy moralność, dewastuje demografię, przyspiesza upadek edukacji i kultury. I prowadzi do rozkładu Rzeczypospolitej; takiej, jaką od wieków znaliśmy i kochaliśmy. Szeroko otwarte granice (do niedawna marzyliśmy o swobodzie podróżowania) przyspieszą tylko te zmiany. Wg prognoz w 2.100 roku będzie nas aż 65 milionów! Pod warunkiem, że ściągniemy do Polski 50 mln migrantów z Afryki i Azji... 
Jak wtedy będzie wyglądał nasz kraj – przekonają się o tym już za kilkadziesiąt lat rodzące się (jeszcze) między Odrą i Bugiem dzieci. Póki co – cytując klasyka – „Widzę ciemność”. I tylko gdzieś w tyle głowy słychać puentę refrenu znanego barda: „A mury rosną, rosną, rosną/ Łańcuch kołysze się u nóg...” 
PS Jest światełko w tunelu. Zablokowano aborcyjną antykoncepcję. Odsłonięto pomnik rzezi wołyńskiej. Zburzono monument przyjaźni polsko-radzieckiej. CDN?
jazgdyni

jazgdyni

11.08.2024 11:59

Dodane przez Lech Makowiecki w odpowiedzi na @Jazgdyni. Januszu drogi.

@Lech Makowiecki
Ach Lechu... Powiem Ci - coś się stanie. Coś dobrego. To rośnie powoli, ale ważne, już jest.
Tak myślę, czy to nie jakieś prawa natury? W roku 1000 n.e.  czyli pierwsze millenium też w Europie był totalny burdel. Jak dzisiaj. I dopiero blisko roku 1100. szalony papież Urban II, przy jednoczesnym upadku Konstantynopola. wymyślił krucjaty - czyli wyprawy krzyżowe. I do wieku XIII odrodzono Europę i nie poddano się islamowi. O tym będzie w kolejnym artykule. Mamy kolejne millenium. I znowu mamy burdel i znowu musimy sprzątać.
Serdeczności
sake3

sake2020

11.08.2024 13:56

@jazgdyni,,,,,,do komentarza z 3:08......Nie czujemy bluesa, nie czaimy ,nie ogarniamy , stawiamy bariery, jesteśmy szkodnikami i bezrozumnymi patriotami.Sporo tego i nader dołujące.Pan natomiast wchodząc w buty mentora, przewodnika, nauczyciela dla takich durni jak jak ja tego bluesa czuje?Na czym więc to polega?  Totalna krytyka od dawna ,że PiS to partia zmurszała i upadła,a dalej tą upadłą partią pan się zajmuje? Po co?To jest to prawidłowe odczuwanie bluesa?Przecież rząd idzie WAM naprzeciw zapowiadając delegalizację i wsadzanie do więzień z długoletnimi wyrokami,wyrzuca z pracy,włamuje się do mieszkań podejrzanych o ,,pisizm'' więc po co jeszcze pan sie tak trudzi dalszą krytyką? Czas już chyba najwyższy byście wzięli sprawy w swoje ręce i tego bluesa zagrali. Bo wygląda na to,że raczej hasło ,,jak się nie ma co sie lubi to się lubi to co ma'' jest tym bluesem.Bardzo słusznie,bo reżim obecny ma upragnione przez WAS jaja,choć wyrzucił poza nawias demokrację więc już zacznijcie go chwalić..
u2

u2

11.08.2024 14:04

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @jazgdyni,,,,,,do komentarza

***reżim obecny ma upragnione przez WAS jaja***
No ma, ale cudze. Czyli wykorzystuje pałkowników i gazowników napuszczając ich na rolników. Ma w sądach rozgrzanych sędziów na telefon, którzy w ekspresowym tempie skazują posłów Wąsika i Kamyka.
A wszystkim tym zawiaduje folksdojcz z tylnego siedzenia wykorzystujac do mokrej roboty banderowców. Rzuca liczbę 100 mld i banderowcy jak amstaffy rzucają się PiS-owi do gardeł :-) :-) :-)
jazgdyni

jazgdyni

11.08.2024 14:06

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @jazgdyni,,,,,,do komentarza

@sake3
Na Litość Boską! Czy wy jesteście dzieci, lub obrażające się baby, które jedynie potrafią powiedzieć - a ty powiedziałeś to..., a my z tego wynika jesteśmy głupi - i dalej tylko w tym stylu.
Mówcie w temacie! Ja twierdzę, że PIS już nie jest w stanie dalej kierować państwem. Jak twierdzę, że PO i ich przystawki to czysta mafia. A wy co? Uważacie, że TYLKO PIS będzie potrafił naprawić to wszystko, co mafiozi teraz niszczą?
Piszcie do rzeczy, a nie tylko litanię tego, co akurat PISowi wyszło. Ja to dobrze wiem. I też się cieszę z tego. Tylko to se ne wrati .
sake3

sake2020

11.08.2024 14:40

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @sake3

@jazgdyni.......Ja twierdzę,że PiS nie jest już w stanie kierować państwem''....No tu już pan mnie rozbawił dokumentnie. Przecież PiS już od 8 miesięcy nie kieruje państwem a tylko pan jeszcze tego nie wie? Na Marsie pan jest a tam jeszcze nie dotarło? Po co nadal PiS-em pan się zajmuje? PiS już władzy nigdy nie przejmie,bo jak zapowiada Tusk wszyscy znajdą się w więzieniach więc i ja nie liczę że reżim wsparty UE i Niemcami odda swą władzę kiedykolwiek.Skoro jak pan twierdzi jest pragmatykiem proszę więc zejść z poziomu krytyki PiS-u i biadolenia nad jego zbrodniami a wejść na poziom poszukiwania nowych dróg i rozwiązań.Tylko wątpię czy dużo da się naprawić bo niszczenie idzie zbyt szybko a nienawiść do PiS-u wszechobecna,podtrzymywana dalszą krytyką i nieproporcjonalna do skali ,,pisowskich zbrodni''. Liczę,że pan przedstawi jakiś program naprawczy i wskaże tych właściwych ludzi do rządzenia.
paparazzi

paparazzi

11.08.2024 18:10

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @jazgdyni.......Ja twierdzę

"Liczę,że pan przedstawi jakiś program naprawczy i wskaże tych właściwych ludzi do rządzenia."
Sake od tego jest PiS, wygrany PiS. Reforma partii, wpuszczenie młodych liderów, atak na bezprawia rządu, interpelacje gdzie się tylko da itd.
Polityka to nie tylko gra w pin-ponga. Tak Janusz ma racje system mafijny rządzi Polską przy niegroźnej nawalance polityków. Ile można wytrzymać?
Ula Liar klaszcze w dłonie.
u2

u2

11.08.2024 19:16

Dodane przez paparazzi w odpowiedzi na "Liczę,że pan przedstawi

***Ile można wytrzymać?***
Przecież ty mieszkasz w USA. Jak tobie Biden nie odpowiada to wybierz Harris. Ale wy Amerykanie wygraliście rzutem na taśmę rywalizację z Chińczykami. Gratuluję :-)
msn.com

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
jazgdyni
Nazwa bloga:
Żadnej bieżączki i propagandy
Zawód:
inżynier elektronik, oficer ETO (statki offshore), obecnie zasłużenie odpoczywa
Miasto:
Gdynia

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 157
Liczba wyświetleń: 8,954,847
Liczba komentarzy: 32,585

Ostatnie wpisy blogera

  • Czyżby wreszcie? Budowa IV RP start!
  • Boski nekar – eliksir życia
  • Wreszcie to się stało

Moje ostatnie komentarze

  •  Ciekawe.
  • @paparazziPapaFakt, niestety swoje lata mam. Mimo tego, jak się przekonał o tym jeden naćpany gangus, całkiem niedawno, gdy złapałem go w precyzyjnym miejscu, że aż uklęknął i błagał o łaskę. I mam…
  •       @Ula UjejskaCześć Ulu. Jakże miło cię ponownie widać. Mam nadzieję, że ze zdrowiem wszystko w porządku?Widzisz, moi przodkowie to kresy. Czyli Rzeczpospolita ON.…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • PROWOKATOR
  • Czego my nie wiemy, choć powinniśmy wiedzieć.
  • Mafia powstała w Trójmieście. Tak, jak obecny rząd.

Ostatnio komentowane

  • EsaurGappa, Właśnie widziałem nagranie z Belfastu gdzie morderca z Sudanu na oczach Irlandczyków mordował ich rodaka,z tego filmiku wynika że miejscowi byli bezbronni,a najstarszy z nich jakiś gość 60 + jako…
  • Tomaszek, Punkt widzenia z miejsca siedzenia .
  • jazgdyni,  Ciekawe.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2026, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności