Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Czego potrzebuje PiS, nowej partii czy mostów zaufania?
Wysłane przez Tadeusz Hatalski w 18-08-2024 [13:43]
Kilka dni temu, na jednym z portali internetowych ukazał się wywiad z posłem Krzysztofem Ardanowskim. Wywiad ten był swojego rodzaju motywacją do skreślenia kilku uwag w tym temacie (i nie tylko w tym).
O Krzysztofie Ardanowskim ostatnio dość głośno, bo wystąpił z PiS-u i ma zamiar zakładać nową partię (hyr niesie, że w tym celu chce wyszarpać kilku posłów z PiS). Oczywiście poseł Ardanowski idee ma szczytne. Nowa partia ma powstać po to, aby budować sprawiedliwą ojczyznę, zatrzymać zielony ład no i odsunąć od władzy Platformę (to ostatnie nie zostało w wywiadzie wprost wyartykułowane, ale taki wniosek można wyciągnąć z krytycznych wypowiedzi posła o szefie Platformy Donaldzie Tusku). Ale jak to mówi ludowe przysłowie - dobrymi chęciami piekło jest wybrukowane. No bo jaki realny skutek będzie z zakładania nowej partii na prawicy? Ano taki, że nastąpi rozdrobnienie środowiska prawicowo-konserwatywnego i Wielka Smuta na prawicy będzie trwała przez wiele lat. Skutki łatwo przewidzieć, rządy Platformy również będą trwały przez wiele lat.
W takim razie, co jest potrzebne, aby Prawo i Sprawiedliwość mogło znowu rządzić? W kilku słowach (no może więcej niż w kilku) postaram się odpowiedzieć na to pytanie. Otóż po ostatnich wyborach parlamentarnych mamy w Polsce nienormalną sytuację polityczną. Ta nienormalność polega na tym, że w kraju rządzi partia, która wybory przegrała, czyli PO (oczywiście formalnie rządzi koalicja, ale chyba nikt nie ma złudzeń, kto tak naprawdę w Polsce dzisiaj rządzi). Natomiast partia, która wybory wygrała (czyli PiS) jest w opozycji.
W systemie demokratycznym, zwykła i naturalna kolej rzeczy jest taka, że rząd tworzy partia, która wygrywa wybory. I tak jest praktycznie we wszystkich krajach europejskich o utrwalonej demokracji (ostatnio wyłamała się Francja, ale tam jest system prezydencko-parlamentarny a nie gabinetowo-parlamentarny). Natomiast w Polsce jest inaczej niż w całej Europie. U nas rząd tworzy partia, która wybory przegrała!
Co więcej, jak na ironię jest to partia, która odwołuje się do marzenia Polaków o nowoczesnym i europejskim państwie. A jak jest z tą nowoczesnością Platformy pokazały ostatnie miesiące. Platforma rządzi niewiele więcej niż pół roku a w sprawie rozwoju i nowoczesności szydło wyszło już z worka. Nowoczesne, światowej klasy lotnisko - nie, regulacja Odry i rozwój żeglugi śródlądowej (tańszej i bardziej ekologicznej niż transport drogowy i kolejowy) - nie, małe elektrownie jądrowe (nowoczesność sama w sobie) - nie, rozwój portów - nie, amerykańska tarcza antyrakietowa (bezpieczeństwo) - nie. A do tego jeszcze akcja PiS-u - "Tak dla rozwoju". Jak to, tak? Przecież PiS to zaścianek a Platforma to nowoczesność. Przecież to my zwolennicy Platformy, mieliśmy monopol na nowoczesność i rozwój. I teraz nie możemy popierać akcji, która ma na celu rozwój kraju? I myślę, że dysonans poznawczy w tej sprawie zaczyna doskwierać (wielu) zwolennikom Platformy.
No tak, ale faktem jest, że Platforma, mimo tego, że wybory przegrała – rządzi. Natomiast, Prawo i Sprawiedliwość, które wybory wygrało jest w opozycji. Dlaczego tak się stało?
Otóż PiS rządził samodzielnie przez dwie kadencje. I cała kampania wyborcza (ostatnia) była prowadzona tak, aby zdobyć po raz trzeci samodzielną większość. I dobrze! Dążyć do zwycięstwa, aby samodzielnie rządzić nie jest niczym nagannym. Ale to się nie udało. Zwycięstwo było, ale nie na tyle przekonujące, aby rządzić samodzielnie. I tu kłania się zasada racjonalnego działania. Otóż, oprócz planu A (w tym wypadku samodzielna większość), trzeba mieć również ‘plan B’ (rządy koalicyjne). I tak sprawy się potoczyły. PiS co prawda wybory wygrało, jednak bez samodzielnej większości.
Natomiast do rządów koalicyjnych potrzebna jest współpraca. Ale kampania wyborcza PiS-u nastawiona była na zwarcie a nie na przyszłą (ewentualną) współpracę. Nie mówię o współpracy z głównym oponentem, czyli Platformą. Nie o taką współpracę chodzi. I nie mówię tak, dlatego, że nie jestem zwolennikiem Platformy. Otóż taka współpraca, co do swojej istoty nie ma sensu i praktycznie nie jest możliwa. PiS i PO są głównymi politycznymi przeciwnikami. I uosabiają dwa podstawowe nurty polityczne; prawicowo-konserwatywny (PiS) i liberalno-lewicowy (PO). Toteż jest sprawą oczywistą, że współpraca pomiędzy głównymi rywalami na scenie politycznej, reprezentującymi zupełnie odmienne opcje polityczne, jest niemożliwa. I praktycznie nigdzie w Europie nie ma miejsca (wyjątkiem były rządy tzw. Wielkiej Koalicji (CDU/CSU-SPD) w Niemczech, ale wyjątek potwierdza regułę). Chodzi natomiast o współpracę z mniejszymi ugrupowaniami, których profil polityczny jest zbliżony czy też podobny do tego jaki ma PiS, a więc Konfederacją, PSL-em czy też Polską 2050.
I tego planu B, trzeba to powiedzieć otwarcie, PiS nie miał. Tym bardziej jest to istotne, że samodzielna większość, jak już wspomniałem przed chwilą, jest wyjątkiem a nie regułą. Ten wyjątek zdarzył się u nas dwa razy. Natomiast jest mało prawdopodobne, żeby zdarzył się ponownie. Sytuacja w innych europejskich krajach to potwierdza. W UE (o ile mi wiadomo) nigdzie nie ma rządów jednej partii politycznej, wszędzie są koalicje. A ponieważ, my też jesteśmy w Europie, to należy założyć, że u nas będzie podobnie. A właściwie już tak jest.
Ok, kampania wyborcza, jaka była taka była i co się stało to już się nie odstanie. Ważne jest natomiast to, co jest przed nami. Jako realny scenariusz, trzeba założyć to co się zdarzyło w czasie ostatnich wyborów parlamentarnych. Wygrywamy wybory (znaczy się PiS wygrywa) ale bez bezwzględnej większości. Co więc należy robić?
Trzeba cierpliwie budować mosty zaufania. Mosty zaufania do partii politycznych, tych które obecnie są w koalicji z Platformą. Jak? W ciszy i spokoju tworzyć koalicje ad hoc. Koalicje dla spraw małych i dużych, spraw ważnych dla Polaków, ważnych niezależnie od przekonań i poglądów politycznych. Koalicja jest jaka jest, natomiast to jaka będzie po następnych wyborach, zależeć będzie również od PiS-u. Żeby rządzić, trzeba mieć nie tylko plan A (samodzielna większość) ale również i plan B (jak rządzić bez samodzielnej większości).
To trzeba robić – czyli budować mosty zaufania z partiami, które są. A nie zakładać nową partię.
Artykuł ukazał się16.08. na portalu https://www.merkuriusz24.pl/
Komentarze
18-08-2024 [13:52] - u2 | Link: ***I tego planu B, trzeba to
***I tego planu B, trzeba to powiedzieć otwarcie, PiS nie miał.***
No nie ma. W parlamencie są albo agenciaki, albo dorobkiewicze. Tertium non datur. Lepsi są ci drudzy, bo dają zarobić innym. Agenciaki mają tylko jeden cel, rozwalić jak najwięcej. No i muszę przyznać, że agenciaki działają bardzo sprawnie w tym rozwalaniu.
To co z mozołem zjednoczona prawica zbudowała przez ostatnie 8 lat koalicja "pociąg do Yumy, czyli 15.10" rozwaliła w 8 miesięcy. No, diabelsko sprawni są :-)
18-08-2024 [14:25] - tricolour | Link: @seafarer
@seafarer
Po ośmiu latach rzygania na konkurentów politycznych jakim sposobem buduje się mosty zaufania?
Może kupuje się je w sklepie z mostami?
18-08-2024 [22:24] - Tomaszek | Link: A co palancie ?
A co palancie ?
Ty to kopiesz pewnie pod mostami . To ci się te mosty zamaniły . Dowód to twój spodek poniemiecki co go wczoraj pokazywałeś . I pamiętaj że to spodek i jest pod filiżankę cymbale nie pod tosty , nawet z dżemem z pustego czeskiego słoika co go też pewnie wykopałeś , I nie podaje się tego na paterze , nawet z poniemieckich wykopków tylko na tacy , może być z poniemieckich wykopków . Butonierka nie służy do wkładania chusteczki , najlepiej to se włóż tam but , będzie po twojemu .Filiżanka to pewnie temat wykopków pod innym mostem ciulu . Ty to się najwyżej do skopania dupy nadajesz , A z mostów to se wybieraj nawet ten co go Ritzem nazywasz .
Gute nacht cymbale .
P.S.
Albo se kup na Ebayu , możesz pod lidlem wózki odprowadzać za monetę spod łańcuszka . Dużo nie trzeba . https://www.ebay.co.uk/itm/304... a porcelana rodowa jest . Nawet spodek i filiżanki trzy i talerzyki do tostów z dżemem z pustego słoika .
18-08-2024 [23:01] - tricolour | Link: @tomaszek
@tomaszek
Działam ci na nerwy, co? To się przygotuj, że tak będzie zawsze. Zdechniesz ode mnie.
😁😁😁
18-08-2024 [23:30] - Tomaszek | Link: Ty lepiej popatrz twój
Ty lepiej popatrz , twój Scherzer po półtora funa . Wal po lidla bo postage tez trzeba zapłącić , chyba że wybierzesz opcję odbiór z buta . Buty tez pewnie w kontenerze znajdziesz prawie nówki , Niemiec płakał jak wyrzucał .
18-08-2024 [23:54] - tricolour | Link: Funa to mam ją gdy robię z
Funa to mam ją gdy robię z ciebie wała. Śpij już, od jutra zapierdalasz fizycznie przez tydzień, musisz nabrać sił.
Zapraszam za tydzień, coś ci przygotuję.
😁😁😁
19-08-2024 [08:37] - Tomaszek | Link: O!
O!
Podwyżkę dostałeś , było trzy złote .
19-08-2024 [09:26] - tricolour | Link: Dopiero dostanę, trzy złote
Dopiero dostanę, trzy złote na minutę mam teraz...
😛😛😛
19-08-2024 [19:33] - Tomaszek | Link: Jak pooszczędzasz to ci na
Jak pooszczędzasz to ci na pół słoika dżemu wystarczy może . A paterę i porcelanę to pod hipotekę mostu pewnie weźmiesz pajacu . Pamiętaj spodek pod filiżankę a tralerzyk pod ciacho , może być tost .I nie zapomnij o tacy . Słoik na zaczopkę już masz . Ruszaj w bój . Wczorajszy dżem jutro należy do ciebie .
19-08-2024 [19:51] - tricolour | Link: Znów chcesz po ryju, biedaku?
Znów chcesz po ryju, biedaku? Porcelanę mi z eBayu pokazujesz? W wynajętej klitce żrecie rękami z podłogi?
😁😁😁
I zapamiętaj, śmieciu z garbarni, że cię ostrzegam, bo ja ludzki pan dla podludzi jestem.
20-08-2024 [08:43] - Tomaszek | Link: Po takich panach to ludzie
Ten ebay to sześć twoich dóbr rodowych za dychę .Po takich panach to ludzie przez kałużę przechodzą .
18-08-2024 [14:48] - spike | Link: Nie zgadzam się z oskarżeniem
Nie zgadzam się z oskarżeniem, że PiS przegrał, przegrali Polacy, dzięki tym, że zbyt wielu kolejny raz zlekceważyli wybory, nie poszli.
Dochodzi do tego kolejny czynnik, oszustwo wyborcze, nie wiem dlaczego tego tematu unika się jak ognia, a jest on oczywisty metoda "na turystę".
Kolejnym, może najważniejszym czynnikiem, była kolejna zdrada PSLu, która wbrew pozorom partią chłopską od dawna nie jest, nie wiem jakim prawem podcierają się historią, skąd niby pochodzą, co nie jest prawdą, to partyjka "firma" szemranych interesów, więc idą tam, gdzie zysk własny.
PiS nie miał szans na jakąkolwiek koalicję, bo niby z kim ? nawet KOnfa jest za mała, a oni nie lepsi od PSLu.
Nie wyobrażam sobie koalicji z aborcjonalistami i dewiantami.
18-08-2024 [15:14] - sake3 | Link: Budowanie mostów zaufania
Budowanie mostów zaufania wtedy było nie do spełnienia.Trudno o to obwiniać akurat PiS.Trzeba sięgnąć pamięcią wstecz by ocenić klimat do budowania mostów. Przypomnieć sobie wypowiedzi prominentnych polityków PSL,Kosiniaka -Kamysza,Sawickiego czy Konfederacji chórem wołających nigdy z PiS,żadnej koalicji z PiS a dwie unijne paniuśki Leyen i zezowata Jourova co rusz przybywały do Warszawy podtrzymać ich na duchu i zapewnić o swoim poparciu..Tak jest zresztą do tej pory. Trudno o koalicję z partiami które wolały opluwać i osmieszać PiS dla przypodobania się elektoratowi. Krytykuje się zawzięcie kampanię PiS- opartą przecież na pokazywaniu co zostało w Polsce zrobione,co zbudowane,co w sporządzanych projektach a co jest jeszcze w planie. Czyli podobały się oparte na nienawiści z hasłem ,,wszyscy byle nie PiS'' kampanieTuska i jego kundelków których dziś traktuje faktycznie jak kundelki. I te właśnie pogardzane przez Tuska kundelki nie chciały ani żadnych mostów ani nawet rozmowy a Sawicki biegał do mediów donosząc ,,życzliwie'' że PiS szuka koalicjanta ale on i obrotowa PSL nigdy na taki interes nie pójdzie.Osiem gwiazdek na samochodach, czołach dokonało ,że po prostu ,,nie wypadało'' tworzyć takiej koalicji. Odczłowieczanie PiS- i osmieszanie jego elektoratu powoduje,że cierpliwość tu nic nie da, a wybory prezydenckie zostaną sfałszowane.Od czegóż są swoi? No cóż trzeba być przygotowanym na takie rządy jakie sobie społeczeństwo wymarzyło.
18-08-2024 [15:22] - u2 | Link: ***Sawickiego***
***Sawickiego***
Za zdumieniem wysłuchałem jego wywodów, że Prezydent nie ma prawa łaski. Wywodził to z zasady domniemania niewinności - choć konstytucja wyraźnie stanowi, że jej przepisy stosuje się tak jak są napisane i nie można ich dowolnie interpretować. Gościu robi w polityce 31 lat, praktycznie poszedł w politykę tuż po studiach. Mówi że nie jest żadnym prawnikiem, a podważa kompetencje Prezydenta wynikające z konstytucji. To według mnie twardogłowy komuch przefarbowany na ludowca. Im tylko władza w głowie, po trupie rolników i robotników oraz inteligencji pracującej :-) :-) :-)
18-08-2024 [17:03] - Alina@Warszawa | Link: Obawiam się, że problem jest
Obawiam się, że problem jest dużo większy - całe PSL jest partią podlegającą Putinowi i to w 100%! Najbardziej wierchuszka. To wyjaśnia wszystkie dziwne zagrywki PSL, tej niby chłopskiej partii.
To wyjaśnia też dlaczego Kosiniak-Kamysz nie wchodzi w koalicję z PiS, ani z Konfederacją w tej chwili, żeby uchronić naszą biedną ojczyznę przez zrujnowaniem. On ma takie rozkazy z Kremla i je realizuje w sojuszu z partią niemieckich agentów z PO. Reszta to małe przystawki "do wyboru" przez tych, którym nie podoba się Tusk albo W. K-K.
Tak więc okazuje się, że Sawicki jest dokładnie takim samym oficerem GRU jak ten wyp.. ny z Polski, ale dużo lepiej zalegendowanym i praktycznie nie do ruszenia.
Bez takich Sawickich, Tusków, W.K-K bylibyśmy w zupełnie innej rzeczywistości.
Jest jedno niezawodne kryterium oceny bliźnich, określone 2 tysiące lat temu: PO OWOCACH ICH POZNACIE!
To są "owoce" Tuska i jego koalicjantów:
Ścięty geolog, rozwalona CASA 25 ofiar, Smoleńsk 96 ofiar, seryjni samobójcy (w tym Lepper i Petelicki), afera AmberGold, Orlen (Tusk płaci Joszce Fiszerowi 1 mln zł za nie wiadomo co), zubożenie dzieci i emerytów. likwidacja stoczni, kopalń, portów, próba likwidacji LOT-u, likwidacja wojsk, brak obrony zbrojnej Polski Wschodniej od linii Wisły! Wielka emigracja młodych ludzi z powodu biedy i braku pracy. Afera paliwowa.
Mało?
18-08-2024 [23:38] - Alina@Warszawa | Link: Dziwne! Taki kontrowersyjny
Dziwne! Taki kontrowersyjny wpis, a nie ma żadnego zdania odrębnego?
Myślałam, że znajdzie się tu wielu oburzonych, że tak nie może być jak przypuszczam, albo że to co napisane jest tak odległe od rzeczywistości, że tylko wariat może coś takiego pisać.
A tu nic, żadnego oburzenia, jakby wszyscy ocenili, że rzeczy oczywistych nie ma co komentować, a tym bardziej dementować ...
Jeśli tak, to gdzie są prawdziwi władcy Polski, jak się nazywają, kto im płaci?
Czy to jakiś "GRUPPENFUERRER Wolf" składający się z sędziów i prokuratorów, tych wszystkich nie ruszonych od 1945? Służby mundurowe niby zweryfikowane zaś i tak im podpadają, więc nie ma znaczenia czy się zmieniły?
Czy ten prawdziwy rząd jest w ambasadzie rosyjskiej - połowa, a druga połowa w ambasadzie niemieckiej, obie połówki pod nadzorem chanukowym?
Czy to jedno i drugie jest ściśle powiązane i działające w każdych warunkach jak nieusuwalny rak, pasożyt, który wysysa z naszego państwa i z nas wszystkie soki?
Może ktoś ma inną koncepcję, która wyjaśniałaby zasady działania naszego państwa jakby obok obowiązującej konstytucji i ustaw?
19-08-2024 [11:15] - Alina@Warszawa | Link: Nie wiem na ile pytanie: "Czy
Nie wiem na ile pytanie: "Czy prawdziwy polski rząd jest w ambasadzie rosyjskiej - połowa, a druga połowa w ambasadzie niemieckiej, obie połówki pod nadzorem chanukowym?" zawiera cały problem. Bo zapomniałam przecież o ambasadzie amerykańskiej!
Wygląda na to, że demokraci tracą władzę w USA, skoro dopuścili do takiego układu sił w Polsce po wyborach, że ich ambasador bardziej wspierał sprzedajną polską opozycję niż rząd PiS. A może Tusk miał jakieś kompromaty na amerykańskich urzędników w PL? A może - co jeszcze bardziej prawdopodobne - demokraci w USA to jak Putin w USA, więc wynik wyborów w Polsce, to tylko wynik tego układu?
Jedno jest dla mnie znamienne - afera rosyjskiego pułkownika GRU pod hiszpańskim nazwiskiem, który brylował w warszawskim światku politycznym lewizny i poprzedniej opozycji - pokazała w całej rozciągłości wpływy rosyjskie w Polsce. Okazuje się, że pułkownik był bardzo skuteczny, a jego podwładni działali nawet po jego aresztowaniu w 2022 z wyjątkową skutecznością. Aż doprowadzili do zmiany władzy, a teraz likwidują co się tylko da.
Jeśli tylko połowa doniesień TV Republika o przypadku pułkownika GRU jest prawdziwa, to kompromitacja polskich służb specjalnych i kompromitacja Lewicy i całego otoczenia Tuska, Hołowni, Kosiniak-Kamysza jest zupełna. Ci ludzie i te partie POWINNY ZUPEŁNIE ZNIKNĄĆ Z POLSKIEJ PRZESTRZENI PUBLICZNEJ NA ZAWSZE! To powinni zrobić wyborcy natychmiast. To prezydent powinien rozwiązać natychmiast parlament, odsunąć Tuska od władzy, przejąć tymczasowo władzę i zarządzić nowe wybory.
Jesteśmy jak firma, której zarząd zamiast dbać o dobrostan pracowników - współwłaścicieli firmy - za plecami wprowadza przepisy, które pozbawiają pracowników własności, sprzedaje najważniejsze części firmy obcym. Robi to zupełnie świadomie! Jeśli prezydent nie zareaguje, będzie można przypuszczać, że jest wspólnikiem Tuska w dziele likwidacji Polski.
19-08-2024 [11:31] - Jabe | Link: dopuścili do takiego układu
dopuścili do takiego układu sił w Polsce po wyborach, że ich ambasador bardziej wspierał sprzedajną polską opozycję niż rząd PiS. A może Tusk miał jakieś kompromaty na amerykańskich urzędników w PL?
Zwyczajnie Polska znów została powierzona niemieckiej opiece. Natomiast pomysł, że Donald Tusk ma moc sprawczą, świadczy o oderwaniu od rzeczywistości.
19-08-2024 [12:17] - Tadeusz Hatalski | Link: @ Alina@Warszawa - 'prezydent
@ Alina@Warszawa - 'prezydent powinien rozwiązać natychmiast parlament'
Prezydent może rozwiązać (skrócić kadencję) Sejm jedynie w przypadkach określonych w Konstytucji. to o czym pani pisze nie jest takim przypadkiem.
Konstytucja Art. 98. ust. 4 - Prezydent Rzeczypospolitej, po zasięgnięciu opinii Marszałka Sejmu i Marszałka Senatu, może w przypadkach określonych w Konstytucji zarządzić skrócenie kadencji Sejmu.
Przypadki określone w Konstytucji:
Art. 225.Jeżeli w ciągu 4 miesięcy od dnia przedłożenia Sejmowi projektu ustawy budżetowej nie zostanie ona przedstawiona Prezydentowi Rzeczypospolitej do podpisu, Prezydent Rzeczypospolitej może w ciągu 14 dni zarządzić skrócenie kadencji Sejmu.
19-08-2024 [21:38] - Alina@Warszawa | Link: Czyli zostaje składanie
Czyli zostaje składanie wniosku o odwołanie Donalda T. z funkcji premiera. Ciekawe, czy ktoś taki wniosek złoży?
W sumie taki wniosek powinna składać opozycja na każdym posiedzeniu sejmu!
19-08-2024 [22:09] - Jabe | Link: Liczy się skuteczność, nie
Liczy się skuteczność, nie puste gesty.
19-08-2024 [22:56] - Alina@Warszawa | Link: Uważasz, że powinni go
Uważasz, że powinni go skutecznie odstrzelić, tak jak on wielu skutecznie odstrzelił?
Kiedyś warszawski Teatr Powszechny zbierał pieniądze na odstrzał polityka http://zaprasza.net/a.php?arti...
20-08-2024 [00:30] - Jabe | Link: Czemu akurat jego? Co to da?
Czemu akurat jego? Co to da? No a on nikogo raczej nie odstrzelił, bo by go dawno zakuli, nie?
20-08-2024 [00:32] - u2 | Link: ***Czemu akurat jego? Co to
***Czemu akurat jego? Co to da? No a on nikogo raczej nie odstrzelił, bo by go dawno zakuli, nie?***
Nie
20-08-2024 [08:56] - Jabe | Link: Czemu?
Czemu?
18-08-2024 [15:16] - Ijontichy | Link: Ta notka wzbudziła nikłe
Ta notka wzbudziła nikłe zainteresowanie na s24,tylko się odezwał Libicki,którego internauci zmusili kiedyś do rezygnacji z s24 robiąc mu "kącik kulinarny" z blogu.
Niestety,ale nóż w plecy i piach w tryby zrobił Pan Duda w 2017...wyrzucając Panią Szydło,Pana Macierewicza i Waszczykowskiego,wsadzając SWOICH,a właściwie teścia ludzi.
Gowin,Gliński Ciapciakiewicz i pełny żyd na stolec premiera.
I to było ZARŻNIECIE PiS-u Kaczyński już NIE MIAŁ NIC DO GADANIA!!
ALE CIĄGLE WIERZYLI: ŻE SIĘ K....A SAMO WYGRA!!! SEJM,SENAT RESZTE!
A tu figa! W poprzedniej kadencji Senat przerżnęli! a sejm...ledwo ledwo...ale dzwonek im zadzwonił,,,,NIC TO!!! NARÓD Z PARTIĄ,BO 13,14,BECIKOWE I 500+ FORSA...a tu gu...zik!
Przestańcie wszyscy głupio pieprzyć,że PiS WYGRAŁ!!! Przegrał i teraz beczy i pisze skargi...eunuchy i baby!
Największym PSUJEM okazał się Duda,a potem dziadersi z PC...tak się nie wygra nawet w cymbergaja!
18.08 15.15
18-08-2024 [15:20] - Ijontichy | Link: Post sciptum:
Post sciptum:
Masz tu żeglarzu dwóch pisiaków...czarnecki i kuźmiuk....co byś z nimi zrobił???
18.08 15.20
18-08-2024 [15:33] - Marek Michalski | Link: Z koalicją problemów nie
"PiS i PO są głównymi politycznymi przeciwnikami. I uosabiają dwa podstawowe nurty polityczne; prawicowo-konserwatywny (PiS) i liberalno-lewicowy (PO)."
Na jakiej podstawie twierdzi Pan, że PiS jest partią prawicową a nie lewicową?
Wrogość tych stronnictw wynika z różnic polityki amerykańsko-żydowskiej i niemieckiej. Jest odbiciem zagranicznych podziałów na lewicę nieumiarkowaną, postępową (rzekomo liberalną a w gruncie rzeczy komunistyczną) i tzw.konserwatystów (socjalistów w różnym stopniu jeszcze przywiązanych do normalności).
W Polsce oba lewicowe ugrupowania dążyły do wciągnięcia Polski do komunistycznej Unii i na zmianę realizują jej zamierzenia wobec Polski. Różnice porównałbym do tego, że PO chce byśmy byli XVII republiką, a PiS by PRLem w nowym komunistycznym obozie. To są plany A i B wobec Polski.
Z koalicją problemów nie będzie, jeśli polityka USA w Europie będzie tego wymagała.
W ub.roku nastąpiło wrogie przejęcie Konfederacji pod wodzą Wiplera, które zmieniło prawicowy charakter tej partii w celu uzyskania zdolności koalicyjnej z PiSem.
Są poszlaki (udział w koalicji obrońców laptopa Latkowskiego), że Wipler jest "człowiekiem kelnerów", którzy przyczynili się do zwycięstwa PiS w 2015r. Działania Wiplera w Konfederacji potwierdzają to podejrzenie.
Ostatecznie przemontowana ideologicznie Konfederacja nie zdołała liczebnie wyrównać straty PiSu, ale skoro było to zaplanowane m.in. przez ordynację pozwalającą na turystykę wyborczą a dozwolone w formie jawnej ingerencji (strona internetowa gdzie głosować właściwie), to widocznie tak miało być. Bez oporu Konfederaci dali się zresztą przesadzić z prawej strony do centrum, w którym mogą konkurować z umiarkowanymi, bo bardziej bezideowymi komunistami od Hołowni.
Polska 2050 wykazuje powiązania z lewicą USA, zatem nie powinno być problemów z tworzeniem proamerykańskich koalicji.
18-08-2024 [15:49] - u2 | Link: ***W ub.roku nastąpiło wrogie
***W ub.roku nastąpiło wrogie przejęcie Konfederacji pod wodzą Wiplera, które zmieniło prawicowy charakter tej partii w celu uzyskania zdolności koalicyjnej z PiSem.***
Jak słuchałem p. Wiplera, to jest zdecydowanie antypis. Wyklucza koalicję z PiS i innymi ugrupowaniami prawicowymi. Widać, że są nastawieni na rozbicie polskiej prawicy. Co jest na rękę koalicji jadącej do Yumy o 15.10.
18-08-2024 [18:02] - Tadeusz Hatalski | Link: @ Marek Michalski - 'Na
@ Marek Michalski - 'Na jakiej podstawie twierdzi Pan, że PiS jest partią prawicową a nie lewicową'
A na jakiej podstawie ma pan wątpliwości, że tak nie jest?
18-08-2024 [19:56] - Marek Michalski | Link: @Tadeusz Hatalski To Pan
@Tadeusz Hatalski To Pan postawił tezę, a argumentację przerzuca na mnie? Proszę przynajmniej spróbować.
18-08-2024 [20:02] - Tadeusz Hatalski | Link: @ Marek Michalski - 'To Pan
@ Marek Michalski - 'To Pan postawił tezę'
Żadnej tezy nie stawiałem, stwierdziłem fakt. Pan kwestionuje stan faktyczny, więc proszę wykazać, że jest inaczej ... 😅
18-08-2024 [20:24] - Marek Michalski | Link: @Tadeusz Hatalski Jeśli to
@Tadeusz Hatalski Jeśli to dla Pana aksjomat, to nie mam więcej pytań i przejdę do jego zanegowania. Jeśli fakt, to postawienie emotikonu nie wystarcza.
19-08-2024 [10:11] - Tadeusz Hatalski | Link: @ Marek Michalski -
@ Marek Michalski - 'postawienie emotikonu nie wystarcza'
W komentarzu, @18-08-2024 [15:33] odwrócił pana kota ogonem domagając się w pierwszym zdaniu żebym tłumaczył, że PiS nie jest wielbłądem. Emotikon jest 'zwerbalizowaniem' tego, że pańskie przewrotne 😂 intencje zostały 'rozszyfrowane' ... 🙂
18-08-2024 [17:14] - Jabe | Link: Nie wiadomo, czy szczytne
Nie wiadomo, czy szczytne cele partii pana Ardanowskiego są szczere. Wiadomo natomiast, że Prawo i Sprawiedliwość jest partią socjalistyczną, mającą w pogardzie polski interes. Czyż to nie dlatego pan Ardanowski odszedł?
Konserwatyzm i patriotyzm prezesa Kaczyńskiego i jego formacji został zweryfikowany w ciągu ośmiu lat rządzenia. Ci, którzy mimo wszystko przy nim pozostali, za nikim innym nie pójdą, bo ich los Polski nie interesuje, ino partii. Tyle.
18-08-2024 [17:57] - Tadeusz Hatalski | Link: @ Jabe - 'Prawo i Sprawiedli
@ Jabe - 'Prawo i Sprawiedliwość jest partią socjalistyczną"
Wiele razy o tym rozmawialiśmy, że 'socjalny' i 'socjalistyczny' to słowa podobne ale o różnym znaczeniu. Pan jednak, jak widzę ciągle swoje, w kółko Macieju 😉
18-08-2024 [18:04] - tricolour | Link: @TH
@TH
Wyczuwam w Panu gotowość do budowania mostów zaufania.
😛
18-08-2024 [18:29] - Tadeusz Hatalski | Link: @ tricolour - 'Wyczuwam ...
@ tricolour - 'Wyczuwam ... gotowość ...'
Dobrze pan wyczuwa, ale to że jestem gotowy to nie znaczy, że mam przyznać, że jestem wielbłądem ...
18-08-2024 [18:39] - Jabe | Link: Proszę nie przeinaczać.
Proszę nie przeinaczać. Socjalizm to socjalizm, nawet jeśli uprawia go ulubiona „prawica”.
1. Jakie fakty wskazują, że jest to partia prawicowa? W jakim sensie?
2. Jakie fakty wskazują, że jest to ugrupowanie patriotyczne?
Po trzy. Dziękuję.
18-08-2024 [18:42] - Tadeusz Hatalski | Link: @ Jabe
@ Jabe
Nie będę tłumaczył, robiłem już to wiele razy, więc nie widzę sensu powtarzać to wszystko od nowa.
18-08-2024 [19:06] - Ijontichy | Link: Proszę się przejmować
Proszę się przejmować poziomem dyskusji na tutejszym portalu...który ma w swojej nazwie STREFA WOLNEGO SŁOWA...
Ale tylko dla niektórych i pod wieloma warunkami :-)) To taki oksymoron.
Mój komentarz oczywiście wylądowal w koszu...jak zwykle. Zobaczymy ile ten będzie w lochu.
19.05 18.08
18-08-2024 [19:10] - Jabe | Link: W tym rzecz, że nie.
W tym rzecz, że nie.
PiS zajmuje miejsce, w którym mogłaby powstać partia skutecznie kontrująca wypaczony postęp i integrację. Wyznawcy za ten stan rzeczy odpowiadają.
18-08-2024 [19:23] - sake3 | Link: Dlatego trzeba PiS
Dlatego trzeba PiS zdelegalizować i umieścić w więzieniach, aby w to miejsce mogła powstać partia skutecznie kontrująca wypaczony postęp?Obawiam się,że nie o żadne kontrowanie tu chodzi a o bardzo prozaiczny dostęp do foteli i stanowisk.
18-08-2024 [19:30] - Tadeusz Hatalski | Link: @ Jabe - 'Wyznawcy za ten
@ Jabe - 'Wyznawcy za ten stan rzeczy odpowiadają'
Bloger Jabe oczywiście żadnym wyznawcą nie jest, wszyscy naokoło są wyznawcami, ale Jabe nie, skądże. A już na serio, daj pan sobie spokój z ubliżaniem ludziom o innych poglądach politycznych niż pańskie.
18-08-2024 [20:16] - tricolour | Link: @TH
@TH
Przepraszam, że się wtrącam. Uważam, że budowanie mostów - które przecież to Pan postuluje - powinno cechować się cierpliwością, asertywnością, koncyliacyjnością. Raczej sobie nie wyobrażam, że budowniczy mostów przychodzi nad rzekę i ją poucza, że już nie jeden most zbudował więc niech rzeka nie wydziwia tylko raz dwa się ogarnia i robi od teraz w poprzek nurtu. Tak sobie właśnie myślę.gdy czytam rozmowę z Jabe.
18-08-2024 [20:28] - Tadeusz Hatalski | Link: @ tricolor
@ tricolor
Z blogerem Jabe beczkę soli zjedliśmy na dyskusjach, byłem cierpliwy, asertywny i koncyliacyjny. Ale bloger Jabe ciągle szuka zaczepki, stąd takie a nie inne moje odpowiedzi, bloger Jabe wie o co chodzi.
18-08-2024 [20:30] - Jabe | Link: Jabe nie jest blogerem i nie
Jabe nie jest blogerem i nie jest wyznawcą. A Pan zwyczajnie pyskuje.
Jakie są przesłanki, by polski patriota o konserwatywnych zapatrywaniach pokładał ufność w Prawie i Sprawiedliwości i Jarosławie Kaczyńskim? Jakie?
18-08-2024 [20:37] - Tadeusz Hatalski | Link: @ Jabe - 'Jabe nie jest
@ Jabe - 'Jabe nie jest blogerem i nie jest wyznawcą'
Ale innych od wyznawców wyzywa. A w/s blogera to sorry, ale powiedziałem to w dobrej wierze, bez żadnego sarkazmu, zapomniałem o tym, że pan tylko komentuje. A co do przesłanek to nie dam się wciągnąć w bezsensowną dyskusję.
18-08-2024 [20:39] - Jabe | Link: Proszę odpowiedzieć. Odwagi
Proszę odpowiedzieć. Odwagi!
18-08-2024 [20:47] - Tadeusz Hatalski | Link: @ Jabe
@ Jabe
Daj pan spokój z tym podpuszczaniem ...
18-08-2024 [20:50] - Jabe | Link: Żadnych refleksji?
Żadnych refleksji?
18-08-2024 [20:55] - sake3 | Link: No właśnie, pana Jabe nie
No właśnie, pana Jabe nie stać na refleksje a tylko na pospolite ujadanie.
18-08-2024 [20:58] - Jabe | Link: Potrafisz, o Sake!,
Potrafisz, o Sake!, odpowiedzieć na moje pytania?
18-08-2024 [20:56] - Tadeusz Hatalski | Link: @ Jane
@ Jabe
Robi się pan niegrzeczny (żeby nie powiedzieć mocniej)
18-08-2024 [21:34] - sake3 | Link: Nie przesłanki a ogląd
Nie przesłanki a ogląd rzeczywistości, obserwacja działań róznych partii na polskiej scenie politycznej i ocena rządów pozwala mi pokładać ufność w Prawie i Sprawiedliwości i Jarosławie Kaczyńskim. Pan Jabe może mieć inną ocenę i inne oczekiwania a nawet wymagania.Nie pytam w której partii i dlaczego pan Jabe pokłada ufność.
18-08-2024 [21:37] - Tadeusz Hatalski | Link: @ sake3
@ sake3
Ujął pan sedno sprawy, pozdrawiam
18-08-2024 [22:36] - Zbyszek_S | Link: 1. "Czego potrzebuje PiS"?
1. "Czego potrzebuje PiS"?
A kogo to obchodzi poza PiS, czego potrzebuje PiS? Bardzo dobrze, że nie pada pytanie: "Czego potrzebują Polacy?" bo to albo nieistotne, albo ta czy inna partia do tego stopnia utożsamiła Polskę i Polaków sobą samym, że nawet na myśl nie przyjdzie takie postawienie pytania "Czego potrzebują Polacy?"
2. Na pytanie postawione w pkt1. aż chce się odpowiedzieć: "Następnej plandemii", wtedy znów PiS będzie mógł się wykazać, jak 2-3 lata temu, gdy kolanami policjantów wchodził na plecy ludzi bez masek, gdy przepisami stwarzał sytuacje, że ludzie umierali na izbie przyjęć, gdy działa się cała ta mroczna i przerażająca rzeczywistość, która ma być zakopana, zapomniana, by można już pełną piersią pytać "Czego potrzebuje PiS?"
3. Na s24 skomentowałem ten tekst, że ani hitlerowcy ani komuniści nie zatrzymali Łowickiej pielgrzymki na Jasną Górę, która chodziła tam od ponad 300 lat. Ale policji kierowanej przez PiS to przyszło do głowy i to zostało zrobione. Autor, budując mosty w temacie "czego potrzebuje PIS", napisał, "Takie komentarze (z insynuacjami, że PiS zachowuje się jak 'Ruscy i Hitlerowcy') przekraczają moje granice tolerancji i nie pozwalam Panu". Kłamliwe przypisanie rozmówcy tego, że PiS zachowuje się jak "Ruscy i Hitlerowcy" jest bardzo dobrym przykładem budowania mostów. Agresja to podstawa, zwłaszcza w stosunku do prawdy, zwłaszcza jako budowanie mostów, zwłaszcza jako realizacja tego, czego potrzebuje PiS.
Gość Niedzielny tak to relacjonował:
Policja kręciła się już w okolicach Pszczonowa. Zatrzymali nas między Słupią a Lipcami Reymontowskimi. Przyjechało 5 radiowozów, chyba dwa samochody nieoznakowane, zrobił się ogromny chaos. Nie wiedzieliśmy, co robić. Jedni uciekali przez pola, inni w las, jeszcze inni ruszyli w dalszą drogę już na nocleg. Część zadzwoniła po rodziny, by odwieźli ich do domu. Wszystkich spisują.
Radio Maryja:
Jak informuje portal lowicz24.eu pielgrzymka rozpoczęła się poranną Mszą św. w kościele sióstr bernardynek. Przewodniczył jej biskup senior diecezji łowickiej ks. bp Józef Zawitkowski. Jak podkreślił, to historyczna pielgrzymka, która wyrusza do Matki Bożej Częstochowskiej mimo panującej pandemii. Przypomniał, że 125 lat temu pielgrzymi z Łowicza uprosili ustanie zarazy cholery, która dziesiątkowała miasto.
Według portalu, pątnicy zostali zatrzymani przez policję w okolicach Słupi (powiat skierniewicki). Powołując się na funkcjonariusza skierniewickiej policji, portal poinformował, że pielgrzymka została zatrzymana z powodu nielegalnego zgromadzenia
A może na początek "Przepraszamy"? Nie. Na początek pohukiwania. Nihil novi.
18-08-2024 [22:49] - u2 | Link: "Czego potrzebują Polacy?"
"Czego potrzebują Polacy?"
Na pewno nie potrzebuję niemieckich pachołków, niemieckich pastorów. Wolę katolickich księży. Potrafią zażartować i nie są śmiertelnie poważni, choć zajmują się sprawami ostatecznymi.
PS. Wszystko co robią niemieckie pachołki w skali globalnej przynosi światu w dłuższym okresie nieszczęście. Vide Nord Stream 1 i 2. To jest wymierzone we wszystkie państwa, które stoją na przeszkodzie kolejnemu brataniu się Niemiec i Rosji. Takie bratanie się Niemiec i Rosji przynosi wojny światowe. To są proste sprawy.
19-08-2024 [00:39] - Tadeusz Hatalski | Link: @ Zbyszek_S - "Czego
@ Zbyszek_S - "Czego potrzebują Polacy?"
Znaczy się mam włosiennicę sobie nałożyć i zacząć się biczować, bo pytanie niewłaściwie postawiłem? A co to, kim są zwolennicy PiS nie są Polakami? Natomiast co do blokady na S24. Ja nie siedzę w pańskiej głowie i nie wiem jakie są pańskie intencje. Rzuca pan skrót myślowy, którego sens (dla czytelnika) jest następujący "PiS = Ruscy i Hitlerowcy". Tym bardziej takie zestawienie mnie 'ruszyło', że tego rodzaju insynuacje, przez ostatnie lata (gdy rządził PiS) były na porządku dziennym. Natomiast jeżeli chodzi o tę sytuację w trakcie pielgrzymki to nie była mi znana. A tak przy okazji, w czasie pandemii, mnie ksiądz nie wpuścił do kościoła., bo byłem o jedną osobę za dużo. Co więcej prosiłem go aby zostawił drzwi otwarte, żebym na zewnątrz mógł uczestniczyć we mszy św.( to była niedzielna msza św.).Na to też się nie zgodził i zamknął drzwi. Mimo to, nie mam mu tego za złe bo w czasie pandemii, ludzie różnie się zachowywali. Ps.: A tę blokadę na S24 zdjąłem, z pańskiego wyjaśnienia wynika, że niewłaściwie odebrałem pańskie intencje.
19-08-2024 [07:24] - Zbyszek_S | Link: @Tadeusz Hatalski: "mam
@Tadeusz Hatalski: "mam włosiennicę sobie nałożyć i zacząć się biczować?"
Nie. Problemem jest postawa, długo indukowana w ludziach, zresztą po różnych stronach obozu politycznego. Przerysowując: "Nienawiść nas zbawi". Nienawiść do oczywiście wroga, do zła wcielonego. W stosunku do źródeł opinii krytycznych, wszystkie chwyty i działania są dozwolone, bo my to Polska. Inni to już nie Polska. Ta eskalacja konfliktu zdegenerowała ludzi. Nie ma możliwości przyjęcia krytyki, bo dodatkowo tworzy się obraz siebie jako "zbawców narodu", więc polityka nabiera cech religii i to takiej zapalonej, agresywnej.
Osoby z PiS za Chiny ludowe nie zechcą zobaczyć czerwonych latarni, które można by wymieniać i wymieniać. Emocjonalne wzmożenie - tak pod drugiej stronie jest podobne - uniemożliwia różnicę zdań oraz racjonalne podchodzenie do rzeczy, uniemożliwia akceptację krytyki, bo to jest cios w Polskę, którą jak pisał kard. a później prymas Hlond, "byty polityczne utożsamiają ze sobą".
Nie chodzi o samobiczowanie się, chodzi o normalność, bo wszyscy popełniamy błędy, indywidualnie, grupowo. Chodzi o taką zdolność przyznania się do błędów i wyciągnięcia z nich konsekwencji, która nie jest samobiczowaniem się i nie szkodzi ani wizerunkowi, ani samopoczuciu. Wtedy może dałoby się coś z robić. Chodzi o zdolność do współistnienia z tymi, co nasze pozycje krytykują. Przecież gdyby nie ukaranie Ardanowskiego, za sprzeciw wobec ustawy "piątka dla zwierząt", to ten działający od 23 lat w PiS człowiek, nadal by w nim działał. Należało nie tylko dopuścić jego krytykę tej ustawy, ale się nad nią zastanowić, bo w efekcie, PiS głosował za tą ustawą razem z PO, a przeciwko PSL, Konfederacji i Ardanowskiemu, którego pozbawił za karę pozycji rządowej. Ustawa była głupia i szkodliwa, i wypadało to albo przyznać, albo choć dopuścić własne głosy krytyczne. Ale nie. Ruki pa szwam! I propozycje budowy mostów, tylko czy z Ardanowskim?
Być może PiS potrzebuje normalności, by odzyskać wiarygodność. A może Polacy potrzebują wiarygodnej i normalnej reprezentacji swoich interesów, oczekiwań i nadziei. A może ani jedno ani drugie? Czas pokaże.
Piątka dla zwierząt
19-08-2024 [08:15] - Tadeusz Hatalski | Link: @ Zbyszek - 'Ruki pa szwam! I
@ Zbyszek - 'Ruki pa szwam! I propozycje budowy mostów, tylko czy z Ardanowskim?'
Znowu pan imputuje. Nikomu nie mówiłem aby trzymał 'ruki pa szwam'. A to czy z Ardanowskim czy też nie to zależy od Ardanowskiego. Z jego deklaracji wynika, że jest to możliwe. Natomiast mnie chodziło o coś innego (jeżeli chodzi o inicjatywę Ardanowskiego). Otóż uważam, że takie inicjatywy ('rozkawałkowanie' PiS-u) prowadzą do wieloletnich rządów opcji liberalno-lewicowej, czyli skutku zupełnie odwrotnego niż chce osiągnąć Ardanowski..
19-08-2024 [08:31] - u2 | Link: ***ten działający od 23 lat w
***ten działający od 23 lat w PiS człowiek, nadal by w nim działał.***
Chwilunię niemiecki propagandysto-agitatorku. Pan Ardanowski wypłynął dopiero kiedy został ministrem ds rolnictwa. Wcześniej nikomu nieznane były jego dokonania. Podobna sprawa jak z Kaziem Marcinkiewiczem. Mieli swoje 5 minut i je sknocili :-) :-) :-)
19-08-2024 [08:44] - Zbyszek_S | Link: @u2: Dziękuję za ten kluczowy
@u2: Dziękuję za ten - kluczowy dla zrozumienia problemu oraz przeprowadzonej tu dyskusji - pański komentarz, cytuję:
"***ten działający od 23 lat w PiS człowiek, nadal by w nim działał.***
Chwilunię niemiecki propagandysto-agitatorku. Tyle lat to PiS nie ma. Więc bezczelnie kłamiesz :-) :-) :-)"
19-08-2024 [09:00] - u2 | Link: ***kluczowy dla zrozumienia
***kluczowy dla zrozumienia problemu***
Kluczowe jest to twoje ujadanie na Polskę i Polaków. Jak tobie tutaj tak źle to wymiataj do swojego Hajmat. Tam ciebie wyświęcili na pastora.
PS Szybki jesteś i zacytowałeś fragment, którego nie ma. Takich argumentów dalej używaj niemiecki piesku :-) :-) :-)
19-08-2024 [09:20] - Zbyszek_S | Link: @u2: Pańskie wpisy stanowią
@u2: Pańskie wpisy stanowią kwintesencję zła. Zła, które się podszywa pod reprezentowanie PiS, "dorabia mu gębę" i dąży do umoczenia w zło innych. Szkoda mi pana. Życzę powrotu do normalności, wszystkiego dobrego.
19-08-2024 [09:27] - u2 | Link: ***Pańskie wpisy stanowią
***Pańskie wpisy stanowią kwintesencję zła***
Oj tam, oj tam. Równie dobrze mógłbym napisać to o tobie niemiecki pastorze. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Ty siedzisz u Niemców, a ja siedzę w Polsce północno-wschodniej i nie jestem żadnym PiS-owcem nawet jak 1000 razy to powtórzysz. Kłamstwo to twoja ulubiona broń, jak większości niemieckich piesków :-) :-) :-)
18-08-2024 [22:44] - Zbyszek_S | Link: Dziennik Zachodni:
Dziennik Zachodni:
Policja we wtorek, 26 maja, po raz drugi rozwiązała Łowicką Pieszą Pielgrzymkę na Jasną Górę. Pątnicy po raz pierwszy wyszli w trasę 25 maja, ale zostali zatrzymani przez policję, a pielgrzymka została rozwiązana. Wczoraj pielgrzymi znów ruszyli pieszo do Częstochowy, szli pojedynczo, ale łódzka policja ponownie ich zatrzymała, pouczając, że zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów pielgrzymki są zakazane do odwołania
Czy 365. Łowicka Piesza Pielgrzymka na Jasną Górę się odbędzie? Pątnicy z diecezji łowickiej aż do wtorku, do godzin porannych wierzyli w jej powodzenie, ale policja dwa razy rozwiązała pielgrzymkę i prawdopodobnie nie dojdzie ona do skutku. Pielgrzymi z Łowicza po raz pierwszy wyruszyli w drogę na Jasną Górę 25 maja. Jednak po pokonaniu kilkudziesięciu kilometrów, zostali oni zatrzymani pod Skierniewicami przez policję. Kierownik pielgrzymki został ukarany mandatem, a 72 osoby zostały pouczone. Tylu bowiem pielgrzymów zatrzymano, mimo że na filmach widać, że z Łowicza wyszli oni w grupie kilkuset osób.
Pielgrzymi z Łowicza jednak się nie poddali i we wtorek, 26 maja, po raz kolejny wyruszyli w drogę na Jasną Górę. Tym razem szli pojedynczo, z zachowaniem odległości, ale ponownie zostali zatrzymani przez policję.
- Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 16 maja 2020 roku organizacja pielgrzymek jest zakazana.
19-08-2024 [13:03] - Es | Link: Kazde budowanie mostów z Pis
Kazde budowanie mostów z Pis w obecnej sytuacji może się skończyć dla każdego tak jak dla SP. Pis sterowane przez twardogłowych kierujacych się zasadą:" po nas hociażby potop"nie jest w stanie dojść do konstruktywnego porozumienia z kimkolwiek. Wszelkie wewnetrzne ruchy naprawcze są traktowane jak zdrada, a ich inicjatorzy są zwalczanie bardziej niż najbardziej zadeklarowana opozycja.
Jedyna możliwosc aby nakłonić twardogłowych z Pis z Kaczyńskim na czele do ustępstw i merytorycznej rozmowy o kształcie polskiej polityki- a przynajmniej tej kształtowanej przez konserwatywno patriotyczną cześć politycznej sceny, to powolne rozczłonkowanie Pis I występowanie frakcji w roli niezależnych podmiotów.
Ardanowski nie jest jedynym inicjatorem być może zupełnie nowych politycznych bytów na polskiej scenie. Gdzieś dwa-trzy tygodnie jak pomysł wspólnie przeprowadzonych prezydenckich prawyborów Pis otrzymał od Ardanowskiego i oddolnego ruchu współtworzonego przez Gadowskiego. Tę samą propozycje otrzymała Konfederacją i mnie czy bardziej została ona zinterpretowana przez Bosaka, ale propozycją została przyjęta. O ile wiem nikt z pisu natomiast, nawet nie raczył odpowiedzieć. Idą twardo na ścianę I nawet dociskają gazu. Za kilka miesięcy wszyscy zgodnie za pewnym Grekiem powtórzymy:" Jaka piękna katastrofą ". Po raz kolejny zresztą.
19-08-2024 [13:28] - Tadeusz Hatalski | Link: @ Es - 'Wszelkie wewnetrzne
@ Es - 'Wszelkie wewnetrzne ruchy naprawcze są traktowane jak zdrada'
Skąd pan o tym wie, z tvn-u?
19-08-2024 [14:33] - tricolour | Link: @TH
@TH
Nie, nie z TVN. Z głowy, z używania głowy.
Pan też pisze, co należy zrobić zupelnie pomijając fakt, że nie wie jak i kim to zrobić. Pański pomysł budowania mostów jest pomysłem klasy Izery - że trzeba, a nawet należy, bo wszyscy wokół, a my nie - po czym ścina się las, a fabryka - kurna jej mać - sama się nie buduje i nic ściernisko nie produkuje.
Więc trzeba i należy i na tym koniec.
Strony