Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Zaczęła się walka na całego

Tomasz Sakiewicz, 03.07.2024
Decyzja KRRiT o przyznaniu nam koncesji zadziałała na elity III RP jak święcona woda na czorta. Plują, wierzgają i zioną ogniem. Sygnał z planszą techniczną już nadajemy po to, żeby każdy, kto zechce, mógł się dostroić. Wkrótce mamy nadzieję włączyć zwykły sygnał. Wszystko to dzieje się dzięki Państwa wsparciu. Bez zespołu, który udało się zmontować ze starych i nowych pracowników, bez wspaniałych widzów, którzy wspierają nas na każdym etapie rozwoju naszych mediów, nie byłoby to możliwe. Urzędnicy Donalda Tuska odreagowali swój stres, nie wpuszczając na konferencję Adriana Boreckiego, dziennikarza Republiki. Podobno zadawał niewłaściwe pytania. Nie ma głupich pytań, ale widać „niewłaściwe” są, szczególnie kiedy rządzi „uśmiechnięta Polska”. Po co psuć im humor, przecież jest świetnie…
Ale prezent na „nową drogę” życia medialnego zrobiła nam też firma Garmond, jeden z większych kolporterów prasy. Trzy miesiące temu wypowiedziała nam umowę, nam, czyli „Gazecie Polskiej” i „Gazecie Polskiej Codziennie”. Mimo próśb przez ponad dwa miesiące nikt z jej kierownictwa nie podejmował negocjacji. Na koniec przedstawiono nam warunki, które nie funkcjonują w normalnych stosunkach gospodarczych. Po podliczeniu wszystkich kosztów nie jest pewne, czy nie dopłacalibyśmy do kolportażu. Pieniądze zobaczylibyśmy, o ile w ogóle, po ponad trzech miesiącach od wydania gazet. Garmondowi już raz podaliśmy rękę, zgadzając się na redukcję jego długów o połowę. To były setki tysięcy złotych. Widać nie było warto. Zresztą mimo kontroli sądowej kolporter nie wywiązuje się z dotychczasowych ustaleń. Teraz czując „nowe”, poszedł na całość.
Zwracamy się do Państwa, by szukać naszych gazet u pozostałych kolporterów. Dopytujcie się o nie, wręcz ich żądajcie. Apelujemy, żeby niezbędne zakupy robić tylko w tych miejscach, gdzie gazeta jest dostępna. U sprzedawców, którzy nie chcą sprzedawać naszych gazet, nie kupujcie nawet gumy do żucia. Nie wiem, czy w sprawie Garmondu chodzi tylko o brutalną walkę o pieniądze, czy o coś więcej, ale skutek dla wolności słowa jest taki sam jak przy niewpuszczaniu Republiki na rządowe konferencje.Wedle naszych statystyk środowisko ludzi korzystających z naszych mediów to 10 mln widzów i czytelników. Tego nie da się pokonać. Z pewnym drgnieniem emocji usłyszałem informacje o masowych zwolnieniach w Ikei. To ta firma, która pierwsza próbowała organizować bojkot reklam emitowanych w Republice. Jak widać się udało. Tylko ludzi szkoda, bo jednak zwalniani są tam Bogu ducha winni Polacy. Ale taka jest cena wprowadzania polityki do wolnego rynku. Mam nadzieję, że Państwa solidarna postawa przekona tych, którzy chcą bojkotować naszą prasę, że to niemądre. Jak ktoś ma wątpliwości, gdzie kupować nasze gazety, niech po prostu zamówi u nas prenumeratę, najlepiej elektroniczną.
Tekst pochodzi z najnowszego wydania tygodnika "Gazeta Polska" z 03.07.2024
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 8074
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

03.07.2024 13:15

Czyja jest niewidzialna ręka rynku?
- NIEMIECKA -😉
Tezeusz

Tezeusz

03.07.2024 13:56

Kiedy Prezydent zgodnie z Orzeczeniem Trybunału Konstytucyjnego rozwiąże Sejm i Senat oraz Rząd i rozpisze nowe wybory..Albo ludzie wyjdą na ulicę i zrobią to sami.
Ijontichy

Ijontichy

03.07.2024 14:42

Dodane przez Tezeusz w odpowiedzi na Kiedy Prezydent zgodnie z

@Tezeusz 13.56
Jaki prezydent? Kto nim jest? Masz na myśli  Dudę? No czekaj dalej...
"Ludzie wyjda na ulice"...marzyciel!
tricolour

tricolour

03.07.2024 14:29

Dziękuję. Zgrubnie dostroiłem się kondensatorem powietrznym, a dokładnie - warikapem. Plansza mi wystarczy.
😛
spike

spike

03.07.2024 15:23

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Dziękuję. Zgrubnie dostroiłem

Ważne że masz TVN
Ciekawe, znowu lasy płoną, a TVN GW niepalne ?
😛😛😛😛
tricolour

tricolour

03.07.2024 16:12

Dodane przez spike w odpowiedzi na Ważne że masz TVN

@spike
O, piszesz z telefonu.... Prawdę mówiąc, to w tym roku TVN nie oglądałem jednej minuty. Innych też.
spike

spike

03.07.2024 17:20

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @spike

@tri
znaczy że z tobą jest gorzej niż można sądzić.
Nie oglądasz, bo już jesteś przeszkolony, wyszkolony i przećwiczony.
Tusk też nie musi oglądać TVNu, on antypolskość ma we krwi.
tricolour

tricolour

03.07.2024 17:50

Dodane przez spike w odpowiedzi na @tri

@spike
Bardzo ci dziękuję, że tak mnie doceniasz - ja sam mam o sobie dużo skromniejsze zdanie, co stawia twoją ocenę w miłym i ważnym dla mnie obszarze poczucia własnej wartości.
:)
spike

spike

03.07.2024 18:55

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @spike

@tri :))))))
posługujesz się słowami, nie znając ich znaczenia :-(>
docenić można rzeczy dobre, złe się potępia.
napisz lepiej jak tam z tymi panelami PV, co chciałeś montować, da się, czy warto ?
tricolour

tricolour

03.07.2024 19:33

Dodane przez spike w odpowiedzi na @tri :))))))

@spike
No wiesz, byłbym idiotą gdybym wątpliwości rozstrzygał na swoją niekorzyść - dlatego dziękuję ci za docenienie.
Sąsiad nawet jeszcze nie zamontował więc nic nie wiem. Dałem wtedy, podczas rozmowy, link do Elektrody - tam jest opis bardzo podobnej rzeczy na przestrzeni dwóch lat - wygląda, że lipa jednak, nie opłaca się. Gość akumulatory wymienia regularnie, co zżera potencjalne zyski.
spike

spike

03.07.2024 20:29

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @spike

@tri
lepiej dla ciebie by było, jakbyś był idiotą:)
to okoliczność łagodząca, nawet w "oczach Pana".
Co do paneli, swego czasu miałem podobny pomysł, chyba coś o tym gadaliśmy, ale moje ranczo jest blisko lasu i to od południa, więc jak Słońce najmocniej świeci, u mnie jest cień, stawianie jakieś wieży wykracza poza sens instalacji, co mi jakaś firma oferowała, to ją pogoniłem.
Moim założeniem była niezależność energetyczna w podstawowych potrzebach, jak lampa, tv, laptop. większe moce z gniazdka.
Planowałem panele tak między 1-2 kW, ładujące dostosowany UPS, nawet prawie miałem kupić taki bez aku, jeden podobny sprawny mam w użyciu, UPS on-line. 650 W, już mi kilka razy "uratował życie", oczywiście bez przyłącza do sieci energetycznej, to wymaga synchronizacji z siecią, więc miał być tylko układ przełączający źródło zasilania.
Dla opłacalności, całość miała pochodzić z odzysku, nawet akumulatory, chciałem zastosować samochodowe, używane ale jeszcze sprawne.
Nie wiem o co chodzi z tym gościem, aku starcza na kilka lat, najtańsze kwasowe, ale trzeba je pilnować.
tricolour

tricolour

03.07.2024 21:39

Dodane przez spike w odpowiedzi na @tri

@spike
Ty na tego Pana tyle razy dziennie się powołujesz tonem, przy którym Jezus to jakiś kmiot jest, że Pan z pewnością ma dla ciebie specjalne kryteria sądu ostatecznego. Nie zazdroszczę.
Aku może starcza na kilka lat, ale w samochodzie. Gość piszę, że po dwóch latach padły nowe, w tej instalacji. Mnie na ribie też wytrzymują dwa sezony, teraz mam Duracella samochodowego, ale to ponad pięć stów.
W sumie zakładam, że instalacja się nie opłaci w sensie zysku z inwestycji - jeśli mam wydać dwa tysiące i zarobić trzy tysiące, to rzecz nie jest warta nawet dziesięciu godzin zachodu
Tomaszek

Tomaszek

03.07.2024 23:34

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @spike

Panowie 
O czym wy piszecie ,  jakie Duracelle jakie kwasowe , jakie samochodowe ? to wszystko gówno i mocz te opisy . Ja w Garażu mam co prawda agregat Hyundaia 6kW ale baterie to AGM bo wytrzrymują rozładowanie bez zasiarczania . Teraz mam 4 sztuki po 80 i 90 Ah . Jadę na ropie 0,7 do 1 litra na godzinę . Baterie doładowuję też w samochodzie , mam wyjście w bagażniku i po robótce sobie podłączam dwie do ładowania . na weekend czy wolne gotowe . Oświetlenie LED i przetwornica 3kW na narzędzia , bez spawania spoko , jak spawam to agregat  .  Najlepsze są Żelowe albo AGM , są jeszcze żelowe do przyczep kampingowych . Drogie jak cholera bo ok 200 funa za 90 100 Ah . Swoje mam od kumpla z BCA  z samochodów poleasingowych bo oni poniżej 80  % state of health czyli mocy rozruchawej wymieniają . po paru zabiegach reanimacyjnych wracają w okolice 100 % na testerze . Nowe pokazują 110 do 120 % na testerze .Ja nie mam wyboru bo tu gdzie mam garaż jest plac bez elektryczności jest paru Polaków Portugal i Ciapaki co opony balują  i wywożą do Pakistanu . Każdy ma swój agregat Ciapaki to nawet 120 kW bo tak ciągnie ich balownica . Taka to ekologia w dużym mieście "kolebce światowej nauki". Są co prawda jeszcze solary al tylko do oświetlenia placu i alarmów .
spike

spike

04.07.2024 12:18

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na Panowie 

@tomaszek
akumulator to mniej istotny szczegół, AGM owszem, ale są droższe, a tu chodzi o niski koszt, dlatego ja założyłem wykorzystanie używanych jeszcze sprawnych, praktycznie można je mieć za darmo, ja mam znjomych co mają sklep motoryzacyjny, każdy kto kupuje aku, oddaje używany, za darmo.
Co do agregatu, też to rozważałem, ale szukałem takiego na LPG, są choć dość drogie, nie sprawdzałem, ale sądzę, że tańsze w paliwie, a jakby się uprzeć, to może by się dało zasilać je holzgazem :)
spike

spike

04.07.2024 12:04

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @spike

@tri
potrafisz zaskoczyć, zapytam wprost, ty to poganin jesteś?
katolik wie co znaczy określenie "Pan" jest równoznaczne, dotyczy Boga Ojca, jak i Jezusa -też Boga, oraz Ducha Św. który występuje w Trzech Osobach.
Rozczarowujesz mnie, tym bardziej, że wrogowie katolików, jakim są żydzi, dokładnie znają Nowy Testament, także muzułmanie, którzy nie uznają Jezusa za Boga, a za Proroka, podobnie jest w hinduizmie. Jako ciekawostkę ci powiem, że jak na ekrany wszedł film "Kod da Vinci", w Indiach były protesty, by wstrzymać projekcje, bo jest szkalujący Proroka, a tobie to zwisa.
Co  do PV, owszem może się nie opłacać, kiedyś była dyskusja o żarówkach Led, jak były jeszcze dość drogie, że oszczędność nie jest opłacalna, bo zbyt długo się zwraca, podobnie jest w kwestii żarówek Edisona, tam gdzie świecą sporadycznie, nie ma sensu instalować droższe ledy, no teraz jest z tym trochę lepiej.
Ja w swoich planach uwzględniałem podzespoły z wtórnego rynku, używane, trochę mniejszej sprawności, ale za to dość tanie, całośc może by się zamknęła w kwocie do 1000 zł.
Jak dla ciebie, bym proponował wodne kolektory słoneczne, mozna samemu zrobić, albo kupić gotowca, a to pracuje cały rok, jest prawie bezawaryjne i "wieczne", PV po czasie trzeba wymieniać.
tricolour

tricolour

04.07.2024 17:19

Dodane przez spike w odpowiedzi na @tri

@spike
Co do pogaństwa, to chce ci zwrócić uwagę, że zachowujesz się jak ojciec scholastyk (grany przez Pokorę) w "Igraszkach z Diabłem", który wszystkich pouczał widząc ich grzechy, aż sam został potępiony za brak miłości. Tak to wyraźnie widać czasem.
Wracając do amatorskich konstrukcji prądotwórczych - na razie się nie opłaca w porównaniu z elektrownią. No chyba, że w ogóle prądu nie ma w okolicy i trzeba agregat, ale to inna sprawa.
Jeżeli mam łazić po dachu, a potem pałować się z akumulatorami, to rzecz nie jest warta zachodu - faktury za 2 półrocze (5 miesięcy) to 205zł.
spike

spike

04.07.2024 19:13

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @spike

@tri :))))))))))))
sztukę oglądałem nawet kilka razy, ale by mnie porównać do o.scholastyka, to pomieszanie z poplątaniem ze zrozumieniem słowa pisanego, postaraj się, bo stracę dla ciebie resztki uznania, że masz większe IQ od małpy :)))))
Nie wytykałem ci grzechów, a uzupełniłem ci podstawową wiedzę o wierze katolickiej, a w samej kwestii "pouczania", jak usiłujesz mi wmówić, też byś wiedział, że katolik ma tego obowiązek, inaczej zgrzeszy, jest to "grzech zaniechania", który także obciąża tego, co nie upomniał brata swego, zapamiętaj to.
Jako ciekawostka, w polskim prawie jest podobny przepis, obowiązkiem każdego obywatela jest zapobieganie przestępstwu, jeżeli tego nie uczynisz, jesteś współwinny.
):(>
Co do PV, trudno się odnieść, jakoś niskie masz te rachunki za prąd, bo tylko koło 1/2 to za samą energię, wygląda jakbyś żył po ciemku, świecił tylko w łazience i czasami w pokoju, a gotował na ognisku, nawet wodę na kawę.
Jeżeli takie masz koszty prądu, średnio 4,5 tys./rok, zależy co je generuje, to PV już może się opłacać, zwrot oczywiście nie w ciągu roku, nawet te większe instalacje takiego zwrotu inwestycji nie dają, chyba od 5 lat (ponoć), jest to na granicy opłacalności, zależy od inwestycji,
ja założyłem koszt 1000 zł, sądzę że w ciągu roku prawie się zwróci.
tricolour

tricolour

04.07.2024 19:32

Dodane przez spike w odpowiedzi na @tri :))))))))))))

@spike
Jeżeli uważasz, że masz obowiązek nauczania, to prędzej ci do jechowity z tą swoją nachalnością. Bez obrazy, ale twoje nauczanie budzi we mnie odruch wymiotny, a nie zachęca lub choćby ciekawi.
A te moje rachunki za prąd (czy całkowity koszt utrzymania domu) są doskonałym przykładem twego podejścia do moich realiów, także o tych, o których pisze wyżej. Sugerujesz gotowanie na ognisku zamiast zwyczajnie zapytać, co powoduje takie, a nie inne opłaty. Zobacz: gniazdko w ścianie, które zasila cały system audio-video w salonie. Możesz sobie zsumować zużycie i porównać ze swoim. Zamiast pisać, że żyję po ciemku, albo... oglądam TVN. W cztery dni lipca zużycie energii także na wielką plazmę: 0,06kWh.
imgbox.com
Tomaszek

Tomaszek

04.07.2024 20:51

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @spike

Kolorowy
Ty jak robisz jakieś maniany to się angielskiego naucz albo w tłumaczu Google sprawdź . To już kolejny raz manianiarzu . A co? Może jakiś dialekt podmostowy od kolegów "inżynierów."
tricolour

tricolour

04.07.2024 21:06

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na Kolorowy

@tomaszek
A o co chodzi, zachlana pizdo po technikum garbarskim?
😁
Tomaszek

Tomaszek

05.07.2024 01:00

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @tomaszek

Dalej nie łapiesz jełopie po schwindelschule ? Do nauki języków to może jesteś za tępy , ale Google to sądziłem że  umiesz używać złamasie. Mentora zapytaj jełopie .
spike

spike

04.07.2024 22:38

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @spike

@tri
tiaaaa, pewnie plazma jeszcze oddaje ci prąd do sieci :))))))))))))))))))
Ty to jednak ciemna masa jesteś, nawet tak prostej rzeczy nie odróżniasz, jak upomnienie od nauczania.
Podejrzewam żeś opętany, Dobry Bóg, jak kogoś chce ukarać, to mu na początku rozum odbiera, co widać i czuć, wystarczy wspomnienie o Bogu, a wywołuje u ciebie wściekłość, źle się z tobą dzieje, oj źle, ratuj się, nim nie jest zbyt późno.
tricolour

tricolour

04.07.2024 23:16

Dodane przez spike w odpowiedzi na @tri

@spike
Nie, plazma nie oddaje prądu tylko mało ją oglądamy. Najprostsze rozwiązanie jest dla ciebie niedostępne.
Ale przyznam, że sposób, w jaki reagujesz na moje konkrety daje niepodważalny dowód, jaki jesteś zakompleksiony. W zasadzie nie jesteś w stanie napisać jednej wypowiedzi bez ataku personalnego. Zabawa w tym, że mnie to nie dotyka...
Tak, przyjacielu - gdybyś był realnie inżynierem, to byś się zainteresował jak można za 205 złotych miesięcznie realizować wszystkie swoje pomysły napędzanie energią elektryczną. Kiedyś jeden z naszych kolegów, tu na NB, pisał o ogrzewaniu swego mieszkania za cztery złote dziennie w zimie, co mnie zainspirowało, w wyniku czego - po wybuchu wojny w Ukrainie - kupiłem sobie kominek, który zużywa średnio sześć brykietów na dzień. Ostatnio płaciłem za paletę 850 złotych (96 pakietów po 12 kostek) to sobie policz ile mnie kosztuje ogrzewanie całej jednej kondygnacji, tam gdzie sobie siedzimy wieczorami. Piszę o tym, bo to obrazuje różnice między nami: nie mam zamiaru marnować energii, najpierw elektrycznej, a potem osobistej, łażąc po dachu, by instalować panele do dalszego marnowania energii elektrycznej.
tricolour

tricolour

04.07.2024 23:35

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @spike

Zobacz - dzisiaj był oglądany film jakiś więc sprzęt jest pod napięciem:
imgbox.com
I co widzisz? W stanie czuwania całość pobiera 18W, to daje 160kWh rocznie, po dzisiejszych cenach to będzie 160zl tylko za czuwanie czyli wyglądanie, czy ktoś nie nacisnął guzika na pilocie. Co z tym można zrobić? Proste: codziennie o drugiej w nocy gniazdo dostaje power off. Odcinam zasilanie aż do kolejnego ręcznego załączenia, czasem za pięć, sześć dni - to jest realna oszczędność i to gruba, w jednym tylko punkcie domu. Nie muszę pamiętać, samo się wyłączy i nic to nie kosztuje, ot, kliknąć w harmonogram.
😁😁😁
Tomaszek

Tomaszek

05.07.2024 01:02

Dodane przez spike w odpowiedzi na @tri

Spajku
Wyluzuj , ten ciul to prądu od prącia nie odróżnia . Czego oczekujesz ?
spike

spike

04.07.2024 21:45

Dodane przez spike w odpowiedzi na @tri :))))))))))))

PS. właśnie znalazłem ogłoszenie sprzedaży PV 240W po 200 zł, gość pisze że mało używane, ma też odpowiedni do nich osprzęt, sprzedaje bo się przeprowadza.
tricolour

tricolour

04.07.2024 21:58

Dodane przez spike w odpowiedzi na PS. właśnie znalazłem

@spike
Chcesz się pobawić, to kupuj, cena dobra. Do 800W nie potrzeba żadnych zezwoleń, wystarczy licznik wymienić na dwukierunkowy - to zakład energetyczny robi za darmo.
spike

spike

04.07.2024 22:42

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @spike

Pisałem już, zapomniałeś, las mi Słońce zasłania i to w najlepszym momencie, od południa, świeci mi z rana, potem tak gdzieś po 15, bym musiał zamontować dużo więcej paneli, by coś zyskać, a to raczej nieopłacane się staje.
tricolour

tricolour

04.07.2024 23:40

Dodane przez spike w odpowiedzi na Pisałem już, zapomniałeś, las

Tak, zapomniałem.
Skoro słońce masz niedostępne, to nie masz tematu paneli.
spike

spike

05.07.2024 01:02

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Tak, zapomniałem.

Nad tym boleję, bo lubię wyzwania.
Ale mam temat także dla ciebie, dużo prostszy (?).
Kiedyś byłem gościem w pewnym mieście i tam oprowadzono mnie po ratuszu, mają tam zegar wahadłowy, chluba miasta, ale jest problem, zegar nie jest dokładny, raz śpieszy, raz późni, a nie ma sprytnego, kto by potrafił go wyregulować. Istotne jest, że nie można zmieniać mechanizmu, trzeba coś wykombinować jako np. przystawkę czy coś, co by wprowadzało korektę jego chodu.
Może coś wymyślisz, albo podpowiesz, dodam że to "zlecenie" pro publico bono.
tricolour

tricolour

05.07.2024 09:02

Dodane przez spike w odpowiedzi na Nad tym boleję, bo lubię

@spike
Proszę:
1. Dokładność zegara wahadłowego zależy tylko od okresu wahadła. Skoro nie chodzi równo, to znaczy, że okres jest zmienny. Może nie będzie można odkryć zjawiska, które to powoduje albo jego kompensacja będzie niemożliwa/ droga itp.
2. Z przekładni liczonej od wychwytu do ostatniej zębatki można wyliczyć okres wahadła.
3. Do wahadła kleję magnes, to jest prawie zerowa ingerencja w mechanizm, a okres wahadła nie zależy od jego masy. Pod wahadłem umieszczam cewkę, która jest jednocześnie sensorem ruchu wahadła (czekam na impuls prądu generowany przez magnes w ruchu) oraz elementem napędowym. Zauważ, że można tym przyspieszać i także spowalniać wahadło dodatkową siłą, w zależności czy magnes wchodzi czy wychodzi z pola generowanego przez indukcyjność. Prosty układ procesorowy oblicza i wymusza odpowiedni okres wahadła ponieważ tłumiony / napędzany układ rezonansowy ma częstotliwość różną od swobodnego.
Samo wahadło będzie kontrolowane w każdym wahnięciu. Można zliczać skumulowany błąd i wprowadzać poprawki proporcjonalne do tego błędy więc generalnie będzie to regulator proporcjonalno-integrujący czyli jego błąd dąży do zera w dłuższym czasie. Za wzorzec pomiarowy lepiej zastosować zewnętrzny generator kwarcowy (niż kwarc procesora) lub zintegrowany odbiornik DCF77, dzięki któremu można nawet zrobić zmianę czasu letni/zimowy.
😁
spike

spike

05.07.2024 11:14

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @spike

@tri
podobnie kombinowałem, ale nie chcę w jakikolwiek sposób ingerować w układ zegara, chyba że już nie będzie innej możliwości.
Kwestią jest, jak kontrolować wahnięcia wahadła, którego "serce" jest z mosiądzu.
Ja rozważałem inną możliwość, kontrolować wahadło na całej jego drodze jaką się wychyla, coś na zasadzie silnika liniowego, który jest synchronizowany np. kwarcem, ale wysokiej częstotliwości, zegarkowy ma za duży błąd, a jeszcze lepiej generatorem DCF, ale zmianę czasu nie zrealizujesz, by trzeba zmienić cały układ napędowy zegara.
Jakby budować mechanizm zegara, to powinien zdać egzamin napędzany silnikiem krokowym, który byłby synchronizowany kwarcem, a lepiej DCF.
Zegary DCF cyfrowe czy analogowe, nie są ciągle kontrolowane przez sygnał DCF, tylko co pewien czas się synchronizują, nie pamiętam co jaki okres następuje synchronizacja.
W omawianym przypadku wchodzi w grę tylko synchroniczny impuls, muszę poznać system kodu jaki jest emitowany przez DCF, może są do zdobycia takie takie generatory impulsu.
Swoją drogą, są zegary kominkowe z wahadłem elektromagnetycznym, były budowane już przed 39 rokiem.
PS. Mam mechanizm zegara dworcowego, jest on kontrolowany przez "zegar matkę". Kiedyś znajomy wykonał mi taką "matkę", ale synchronizowaną kwarcem, więc nie jest tak dokładny, co jakiś czas trzeba go ustawiać.
tricolour

tricolour

05.07.2024 11:26

Dodane przez spike w odpowiedzi na @tri

@spike
No, jakoś na wahadło wpłynąć musisz. Jeżeli ma być zupełnie bezinwazyjnie, to pozostaje tylko oddziaływanie magnetyczne lub... podmuchem. W sumie czemu nie, są zawory sterowane elektrycznie.
Na mosiądz można oddziaływać prądami wirowymi więc można tylko będzie hamować - to też nie jest dyskwalifikujące, ale będzie wymagało ustawienia zegara, by chodzil za szybko, a my regulujemy jego zwalnianie.
spike

spike

05.07.2024 12:43

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @spike

@tri
"Na mosiądz można oddziaływać prądami wirowymi więc można tylko będzie hamować"
No nie, coś pobłądziłeś, nie da się oddziaływać prądami wirowymi, tylko je wzbudzać polem magnetycznym, do tego nie hamowanie, tylko zgodnie z zasadą Le Chateliera-Brauna, potocznie zasadą przekory, wahadło będzie przyspieszać, przypomnę ci działanie mechanicznego licznika energii, którego talerz obraca się dzięki indukowanymi prądami wirowymi, by talerz się nie rozpędzał, stosowany jest magnes stały.
Tą metodę rozważam, tylko mam obawy nad kontrolą ruchu wahadła, czy częstotliwość wzbudzania e-magnesu będzie wystarczająca, regulacja za pomocą siły pola mag. jest mało precyzyjna w dużych odstępstwach czasu, błąd nawet niewielki, będzie się kumulował, a częstotliwość jest bardziej dokładna jak i jej kontrola.
Tak sobie przypomniałem, mam taki dość stary zegar wahadłowy, znaczy jego obudowę, chcę go uruchomić, kupiłem kwarcowy werk z wahadłem, nie pamiętam czy zegar jest synchronizowany wahadłem, czy wahadło jest tylko ozdobą, ono jest wzbudzane magnetycznie, jakby zegar był synchronizowany wahadłem, to jego ruch musi być synchronizowany kwarcem, by zegar dokładnie chodził, jakby tak było, to może coś z tego by się dało skorzystać do rozbudowy, mam kilka starych zegarów, można by poeksperymentować.
Szukam w miarę jak najprostszego rozwiązania, te są najczęściej niezawodne, bo mozna zaprząc do tego komputer, liczenie wahnięć i ich korektę itd. ale to ostateczność.
tricolour

tricolour

05.07.2024 13:17

Dodane przez spike w odpowiedzi na @tri

@spike
Dlatego pisałem o sterowniku procesorowym realizującym regulacje PI gdzie część całkująca wypracowuje sygnał błędu wynikający z rosnącego błędu czasu względem wzorca. Każdy okres wahadła jest sterowany bieżącą odchyłką od okresu wynikającego z obliczeń oraz - dodatkowo - z błędu względem czasu bieżącego. Bez części calkujacej doprowadzi się do dokładnego chodu, ale pozostanie stała różnica wynikająca z czasu dojścia do tego "ideału" - będzie chodził i wskazywał idealnie pięć godzin wstecz 😁
Co do prądów wirowych - ty chcesz napędzać zmiennym polem, a ja chcę hamować stałym. Stałym w sensie czasu przelotu przez układ wytwarzający pole. Uważam, że moje prostsze...
Aaa - dopiszę: oczywiście, że wzbudzać prądy wirowe. Toż to mowa potoczna, więc po wzbudzeniu zaczną oddziaływać.
Najprostsze rozwiązanie to procesor, kilka tranzystorów mocy oraz gotowe biblioteki open sourcowe.
spike

spike

05.07.2024 13:43

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @spike

@tri
prąd wirowy indukuje się też stałym polem magnetycznym, zmiennym w tym sensie, że musi być impulsowe, np. wahający się magnes na miedzianą czy aluminiową płytką, w której będzie się indukował prąd wirowy zgodnie z regułą przekory.
Na podobnej zasadzie, działa znana zabawka huśtawka magnetyczna, tylko że ruch wahadła na którego końcu jest magnes, a jest wymuszany cewką, kiedyś za "łebka" coś takiego zbudowałem sobie, tylko że sterowanie było mechaniczne stykami, potem zastosowałem mały układ tranzystorowy.
Problem w tym, trzeba by to sprawdzić, czy podobny układ by się sprawdził w zegarze, różnica jest taka, że wahadło jest napędzane niezależnym układem, więc chodzi o to, czy da się impulsowym polem magnetycznym kontrolować częstotliwość wahadła. Tak więc wystarczyłby sterowany zegarem DCF generator pola magnetycznego, czy wahadło z nim się zsynchronizuje ?
tricolour

tricolour

05.07.2024 15:11

Dodane przez spike w odpowiedzi na @tri

@spike
Da się przestawić częstotliwość rezonansową poprzez działanie zewnętrznej oscylującej siły, w niewielkim zakresie. Jednakże jeden procent odstrojenia daje 14 minut na dobę więc z pewnością da się to regulować - nie sądzę, by twój zegar był aż tak niedokładny.
Aha - i jeszcze jedno: owszem, elektromagnes wygeneruje prąd wirowy nad metalowym wahadłem, które przeleci nad tym elektromagnesem, ale nie będziesz w stanie napędzić tym wahadła ponieważ wygenerowana siła przechodzi przez oś obrotu. Żeby powstał moment obrotowy konieczne jest odchylenie wektora, np za pomocą zwartego zwoju.
spike

spike

05.07.2024 18:07

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @spike

@tri
Nie wiem jak niedokładny jest zegar, ale z racji że jest na wieży ratusza, na widoku publicznym, więc powinien chodzić dokładnie.
Prąd wirowy wzbudzisz w diamagnetyku zwykłym magnesem stałym, ale w systemie wahadła raczej się nie sprawdzi, chodzi o regulację.
Wahadło ma swój napęd, nie pamiętam jak to wygląda w tym zegarze wieżowym, prawdopodobnie zegar jest sprężynowy, a dorobiony jest system jego automatycznego nakręcania, bo ma wahadło.
Tak więc pozostaje jakiś system, ktory będzie sprawdzał czy kontrolował poprzez synchronizację ,wychylenia wahadła.
Do wahadła łatwo się dostać, jest na zewnątrz zegara, serce czyli ten talerzyk na jego końcu jest mosiężny, stąd te dywagacje z prądem wirowym, który mozna w nim wzbudzać np. elektromagnesem ze ściśle z określoną częstotliwością, to by trzeba sprawdzić doświadczalnie, czy będzie to miało wpływ na wahadło, a tym samym na dokładność chodu zegara.
Wiesz jak działa mechaniczny licznik prędkości w samochodzie?
tricolour

tricolour

05.07.2024 18:20

Dodane przez spike w odpowiedzi na @tri

Nigdy nie rozbierałem takiego wskaźnika, ale pamiętam podrygiwujacą wskazówkę w starych modelach przy niskiej prędkości. Biorąc pod uwagę temat naszej rozmowy, podejrzewam sprzężenie magnetyczne między napędzającym wałkiem, a mocno tłumioną częścią wskazującą.
spike

spike

05.07.2024 18:41

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Nigdy nie rozbierałem takiego

@tri
w liczniku jest tarcza aluminiowa na której osadzona jest wskazówka, pod tarczą jest umieszczony magnes stały U, który jest obracany za pośrednictwem linki z zębatką w skrzyni biegów. Obracający się magnes, wzbudza prądy wirowe w tarczy, które wytwarzają pole przeciwne pole magnetyczne, powodujące jej obrót, by tarcza się nie obracała wraz z magnesem, jest zastosowana sprężynka, jak w zegarku, która 'zabiera część energii, a także w czasie postoju, wracała do punktu startu. Im szybciej jedziemy, tym większe ma obroty magnes, wzbudza większą SEM w tarczy, która bardziej się odchyla a dzięki skali, widzimy to jako prędkość km/h.
Pomyślałem o tym rozwiązaniu, czy jego idea by miała zastosowanie do kontroli wahadła, dlatego pytałem.
spike

spike

05.07.2024 18:49

Dodane przez spike w odpowiedzi na @tri

PS. jako ciekawostka,
na olimpiadzie fizycznej było pytanie:
Mamy wagę, na której lewej szalce leży płytka miedziana, na prawej odważnik, waga jest w równowadze.
Do płytki miedzianej zbliżamy magnes.
Jak zachowa się waga,
- będzie w równowadze,
- przechyli się w lewo
- przechyli się w prawo.
Ciekawe jak by to wytłumaczyła AI
prośba do p.EzE :))
tricolour

tricolour

05.07.2024 19:01

Dodane przez spike w odpowiedzi na PS. jako ciekawostka,

A magnes zbliżamy od dołu, od góry czy w płaszczyźnie płytki?
😁
spike

spike

05.07.2024 19:12

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na A magnes zbliżamy od dołu, od

od góry
tricolour

tricolour

05.07.2024 19:25

Dodane przez spike w odpowiedzi na od góry

No to szalka z płytką odchyli się w dół, jakby była popchnięta, a potem wróci do położenia równowagi. W zależności od "sprzężenia" ruch szalki może być gasnący oscylacyjny lub nawet aperiodyczny.
spike

spike

05.07.2024 19:47

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na No to szalka z płytką odchyli

zdziwiłbym się, jakbyś nie wiedział, :)))
dla ucznia liceum to by było trudne pytanie, trzeba umieć skojarzyć teorię z praktyką:)
było też inne podstępne pytanie.
mamy słoik którego otwór obciągamy szczelnie gumową membraną, na tej membranie kładziemy płaską baterię, której bieguny łączymy za pomocą drutu.
Co się stanie,
bateria pozostanie w stanie spoczynku,
uniesie się,
czy opadnie ?
ta pierwsza zagadka nawiązywała do naszego wahadła, dlatego ją podałem.
tricolour

tricolour

06.07.2024 11:31

Dodane przez spike w odpowiedzi na zdziwiłbym się, jakbyś nie

@spike
Tutaj mamy całe spektrum możliwości:
1. Zwarta bateria zacznie się nagrzewać, wraz z drutem, w wyniku czego guma stanie się bardziej plastyczna i bateria opadnie.
2. Rozgrzaną bateria zacznie gazować i stanie się lżejsza - do góry.
3. Wydziona energia cieplna spowoduje ubytek masy baterii zgodnie ze wzorem E=mc2 - maluśko do góry 😁
4. Bateria była litowa więc pierdyknie.
spike

spike

06.07.2024 13:00

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @spike

@tri
nie liczyłem na odpowiedź, to tylko ciekawostka a nie sprawdzian wiedzy.
Skoro raczyłeś odpowiedzieć, to ci powiem, że byłeś blisko, ale żadne z podanych spektrum nie jest prawidłową odpowiedzią, dopowiem, że nawet "tęgie głowy" nie dały rady, wpadły ze własne sidła :))
Odpowiedź jest banalnie prosta:
bateria się uniesie,
zamknięcie obwodu baterii, powoduje jej nagrzanie, nagrzewając tym samym poprzez membranę powietrze w słoiku, jak wiemy nagrzane powietrze zwiększa swoją objętość.
Jak sam widzisz, wyjaśnienie jest banalnie proste, a przez to trudne do wyjaśnienia, często jest tak, że im kto "mądrzejszy", szuka najmądrzejszych odpowiedzi, najlepiej z naukową otoczką, byli tacy, co odpowiedź rozpisali na A4,  ten trend obecnie robi karierę.
:))
tricolour

tricolour

06.07.2024 17:38

Dodane przez spike w odpowiedzi na @tri

Czasem, coś co oczywiste, jest najbardziej zakryte....
Jadę na wakacje. Nara...
😁
spike

spike

06.07.2024 18:50

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Czasem, coś co oczywiste,

@tri
jak to często bywa: "widzisz przedstawienie, nie widząc rzeczy"
Szerokiej drogi, ładuj się tylko pozytywnie :)
Tomaszek

Tomaszek

05.07.2024 01:04

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @spike

małpa tęczowy
To nie faktury jełopie . To mandaty ze straży za spanie pod mostem .
spike

spike

03.07.2024 15:26

Zastosować metodę "na wilka", który przebrał się w owczą skórę, by wejść między owce.
paparazzi

paparazzi

03.07.2024 20:13

Panie Redaktorze
a kiedy można czytać na Niezależna.pl  komentarze?
Tak sobie pytam.
u2

u2

03.07.2024 20:27

Dodane przez paparazzi w odpowiedzi na Panie Redaktorze

***Tak sobie pytam.***
Ale po co tobie tam komentarze, skoro masz je tutaj?
PS. Nie wiesz ile roboty jest z morderacją głupiutkich komentarzy? A za każdy można otrzymać pozew od rozgrzanych michnikoidów :-)
paparazzi

paparazzi

04.07.2024 23:29

Dodane przez u2 w odpowiedzi na ***Tak sobie pytam.***

A więc, bójmy się, bójmy. Czy zdajesz sobie sprawę ze tu nie chodzi o głupotę?
Kazimierz Koziorowski

Kazimierz Koziorowski

03.07.2024 20:28

oby sie udalo :-) dobrze ze jest pan tak optymistycznie nakrecony ale POpaprancom nie nalezy ufac ze koncesja sie pojawila bo chca dac zielone swiatlo TvRep. to raczej jakies niedopatrzenie i zrobia nastepnie wszystko zeby bledna decyzje zniwelowac. chyba ze juz nie kontroluja zamordyzmu albo nie otrzymali na czas wytycznych z obergupy trzymajacej wladze. trzeba tez niestety bacznie obserwowac swoich pracownikow. tzw ONI byli w tvp na niejawnych etatach zanim bandyterka dokonala zamachu
spike

spike

03.07.2024 20:47

Dodane przez Kazimierz Kozi… w odpowiedzi na oby sie udalo :-) dobrze ze

To dzięki Świderskiemu, nie dało się go wywalić na czas, zdążył wydać koncesję, ale znając ich hitlerowskie metody, odbiorą koncesję i kto im zabroni, nie takie przekręty robią, następny to TK i Konstytucja do unieważnienia.
spike

spike

03.07.2024 20:53

Widzę że TV Republika dorabia reklamami, no OK, ale zamiast reklamować jakieś garnki czy łyżki, zareklamować i promować kosy, sierpy cepy etc. to może być potrzebne, już larum grają, Polska w potrzebie, a folksdojcze dobrowolnie Polski nie oddadzą, jak już mam przygotowany i naostrzony solidny przedwojenny "sierp tatowy".
sake3

sake2020

03.07.2024 21:30

Dodane przez spike w odpowiedzi na Widzę że TV Republika dorabia

@spike.....Przecież Tusk zakazał reklamodawcom umieszczania reklam w TVRepublika.Pierwsza uległa protuskowa IKEA .Skąd wiadomo że nie wkroczy Bodnar i nie poniszczy np.mebli? Więc trudno,niech będą garnki czy sprzęt kuchennych ale niech Republika działa jak długo się da.Chyba przecież nikt nie ma wątpliwości bo patologiczna nienawiść Tuska tylko czeka by likwidację tej stacji przeprowadzić.
spike

spike

04.07.2024 09:32

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @spike.....Przecież Tusk

Droga @sake
nie zrozumiała pani mojego komentarza.
sake3

sake2020

04.07.2024 09:59

Dodane przez spike w odpowiedzi na Droga @sake

@spike....Ależ zrozumiałam,tylko przewiduję ,że nakaz odebrania reklam to nie ostatnie słowo premiera wobec TVRepublika
spike

spike

04.07.2024 12:06

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @spike....Ależ zrozumiałam

@sake
chyba jednak nie, mój komentarz nie dotyczył samej reklamy, a przedmiotu reklamy :)
foros

foros

04.07.2024 23:00

Panie Redaktorze
A nie myślał Pan o podaniu Garamond do sądu? Albo do któregoś z rzeczników? Skoro umowa zawiera - jak pan sugeruje - klauzule abuzywne, preferujące koncern to na pewno podpadają pod polskie prawo. Być może da się wywalczyć od nich odszkodowanie w sądzie.
Ew. do któregoś sądu unijnego o dyskryminację - skoro warunki nie są równe dla wszystkich podmiotów.
Tomasz Sakiewicz
Nazwa bloga:
Wróg Ludu

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 237
Liczba wyświetleń: 804,128
Liczba komentarzy: 3,077

Ostatnie wpisy blogera

  • A GDZIE POMNIKI KISZCZAKA I BALCEROWICZA?
  • Konwulsje
  • ZWARCIE

Moje ostatnie komentarze

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • USA muszą wybrać koncepcję Europy
  • Rosja rozpadnie się tak jak ZSRS
  • Bitwa o Polskę A.D. 2023

Ostatnio komentowane

  • NASZ_HENRY, Zabierali biednym by dawać swoim 😎 dakowski.pl😎
  • Marek Michalski, Po to w nowomowie przypisano pejoratywne znaczenie określeniu "teoria spiskowa", aby ludzie nie doszukiwali się związków przyczynowo-skutkowych.
  • Ijontichy, Jak możesz pytać? Masz jakieś wątpliwości? :-)))

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2026, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności