Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Pomożecie? Pomożemy! Ameryka, Ukraina…
Wysłane przez Jacek K.M. w 23-04-2024 [08:20]
Po pół roku zmagań, zwątpień Kongres USA pod przywództwem spikera Mike’a Johnsona (R-LA) przegłosował 311 do 112 pakiet pomocowy $95,3 mld skierowany do zagranicy z czego dla Ukrainy $60,8 bln, dla Izraela $26,4 mld i obszar Indo-Pacyfiku (Taiwan) $8,1 bln. Ukraina otrzyma $23 bln pomocy militarnej (uzupełnienie amunicji) i $14 bln w nowych systemach broni. Za pomocą głosowało 210 (wszyscy) Demokratów i 101 Republikanów, 112 Republikanów było przeciwko. Tak było w sobotę, a we wtorek demokratyczny lider Chuck Schumer podda pakiet pod głosowanie w Senacie, gdzie zostanie przegłosowany bez niespodzianek i bez zwłoki zostanie podpisany przez prezydenta Bidena.
https://thelibertydaily.com/wp...
Ameryka udzieliła już Ukrainie pomocy w wysokości $111 mld, republikański senator J.D. Vance odkrył, że administracja Bidena przekazała na pomoc dla Ukrainy $125 mld, czyli o $14 mld więcej niż przyznał jej Kongres, więc razem to będzie $185 mld.
Poprzednio przyznana Ukrainie pomoc oznaczała dodatkowy koszt $900 dla każdego amerykańskiego domostwa, ale polityków to nie interesuje. Wielu polskich komentatorów lansuje tezę o dużym wpływie na amerykańskich liderów polskiego prezydenta dr Andrzeja Dudę. Zapewne Prezydent swoim lobbingiem pomógł zwłaszcza liderom Partii Republikańskiej poprzeć pakiet pomocowy dla Ukrainy. Jednak jak niżej przedstawię ten problem jest bardziej złożony.
Sondaż przeprowadzony przez Heritage Foundation ujawnił, że 56% Amerykanów w swing states, bardzo ważnych w prezydenckich wyborach uważa, że USA już dała Ukrainie zbyt dużo pomocy. Tylko 12% respondentów jest zdania, że trzeba dać Ukrainie jeszcze więcej. Krytycy przypominają, że ta pomoc obciąża portfele zwykłych amerykańskich podatników: “pożyczamy na karty kredytowe, aby dać za darmo”. Stąd zmiana w nastawieniu Trumpa, który wyraził zgodę na pakiet pomocowy dla Ukrainy, ale w formie pożyczki, która mogłaby być darowana, ale nie kolejnej darowizny. Konserwatyści od dwóch lat zwracają uwagę na korupcyjną naturę ukraińskiego rządu i brak przejrzystości i możliwości sprawdzenia gdzie i na co idą pieniądze przeznaczone na pomoc (The Hill), podobnie jest z wysyłanym uzbrojeniem.
Przeciwnicy pomocy podkreślają, że Ameryka jest już zadłużona na $35 bln (amerykańskie tryliony) i aby dalej funkcjonować musi pożyczać $1 bln (amerykański trylion) co 100 dni! Raty pożyczek na zakup domów wspięły się do 7%. Ceny żywności, ubezpieczeń, wynajmu mieszkań i paliwa są obecnie aż 30-40% wyższe niż kiedy Trump opuścił prezydenturę. Wzrasta przestępczość, przez otwartą południową granicę za prezydentury Bidena do kraju wtargnęło nielegalnie już ok. 10 mln nieudokumentowanych ludzi ze 120 krajów świata. Dlatego amerykańscy patrioci domagali się aby pakiet pomocy dla obrony Ukrainy był powiązany z środkami na ochronę ich własnej granicy. Przypominają, że Żeleński wyrzucił ministra obrony z powodu korupcji i przekrętów. Ale nic z tego, demokraci i republikańscy neocons śnią o światowych podbojach i przeobrażeniu całego świata w jeden wielki ściśle kontrolowany kołchoz.…
Krytycy wskazują, że Biden nie przedstawił Amerykanom koherentnej strategii, czy planu zwycięstwa, czy postawienia warunków dla osiągnięcia pokoju w wojnie na Ukrainie i ludzie tracą cierpliwość w popieraniu wyniszczającej wojny bez celu. Pamiętam, że populacja Ukrainy ok. 1992 r. sięgała 52 mln, teraz szacuje się ja na 28-30 mln. Powstaje pytanie, czy celem tej wojny jest wyludnienie Ukrainy? Dalsze finansowanie tej wojny szczególnie w warunkach zarysowującego się kryzysu finansowego odczuwalnego przez wyborców spowoduje wzrost akcji konserwatywnego patriotycznego skrzydła Republikanów.
Komentatorzy zauważyli, że spiker Mike Johnson przeszedł wielką zmianę, wielu partyjnych konserwatywnych kolegów oskarża go nawet o zdradę, poddanie się “Deep State” i lewicowej frakcji Bidena. Tak się składa, że Republikanie nie mają szczęścia do swoich liderów tak w Senacie (oportunista Mitch McConnell) jak w serii kongresowych liderów jak John Boehner, Paul Ryan, Kevin McCarthy i teraz Mike Johnson. Mike był uważany za twardego konserwatystę z Południa i gorącego zwolennika Trumpa (“MAGA Mike!”). Według klasyfikacji konserwatywnej Heritage Action jego konserwatyzm był oceniany na 90%!, teraz spadł do 53%. Dodajmy, że konserwatywny Johnson zawsze głosował przeciwko frywolnym programom socjalistycznym, jak również poprzednio przeciwko przyznaniu $113 mld pomocy Ukrainie.
Obserwatorzy zauważają, że w poprzednim “wcieleniu” Johnson podejmował zupełnie inne decyzje będące zaprzeczeniem swoich decyzji od kiedy został spikerem Kongresu. Ostatnio przeforsował wielki budżet finansujący większość życzeń Demokratów w tym pełne dofinansowanie Departamentu Sprawiedliwości i FBI, które atakują Trumpa i jego zwolenników. Przypomnijmy, że większość Republikanów jest przeciwnego zdania, więc Johnson “bratając” się z Demokratami wchodzi na cienki lód. Doszło do tego, że konserwatywna Marjorie Taylor Green (R-GA) zapowiedziała złożenie wniosku o usunięcia Johnsona ze stanowiska spikera. Kongresmenka na X:
“Mike Johnson zdradził ponownie Amerykę. Po tym jak nie zrobił nic aby zabezpieczyć południową granicę, autoryzował program FISA szpiegowania Amerykanów bez potrzeby uzyskania nakazu sądowego, w pełni dofinansował Departament Sprawiedliwości Bidena, który postawił Trumpowi 91 zarzutów i dał politycznemu Gestapo Bidena nową siedzibę, większą od budynku Pentagonu”
Jeśli prześledzimy głosowanie w Kongresie nad przyznawaniem pomocy Ukrainie to zauważymy, że dwa lata temu za przyznaniem $40 mld pomocy głosowało 368-57 (wtedy Johnson był przeciwko). W sobotę $61 mld pomocy dla Ukrainy przeszło już tylko 311-112. Mike Johnson wyjaśnił motywację swojego postępowania dla stacji Newsmax:
“Uważam, że lepiej jest wysłać amunicję na Ukrainę, niż amerykańskich żołnierzy (...) Uważam, że Władimir Putin będzie kontynuował swój marsz przez Europę, jeżeli mu na to pozwolimy. Myślę, że następnie może uderzyć na Bałkany. Myślę, że może zagrozić Polsce, albo innym naszym sojusznikom”
Mike Johnson najwidoczniej pomylił Bałtykę, z Bałkanami, ale przynajmniej zaczyna się orientować w geografii. W najbliższym czasie będzie miał kłopoty z członkami patriotycznego, konserwatywnego skrzydła Kongresu, którzy nie mogą mu wybaczyć, że złamał własną obietnicę o nie rozdzielaniu przyznawanych funduszy na ochronę własnych granic od pomocy dla Ukrainy. Wcześniej opierał się demokratom twierdząc, że logicznie najpierw Amerykanie muszą zabezpieczyć własne granice, przed zabezpieczając granice państw, które większość Amerykanów nie potrafi znaleźć na mapie.
Rozgoryczony przewodniczący National Border Patrol Council Brandon Judd:
“Jesteśmy ogromnie rozczarowani, że Kongres przegłosuje pakiet pomocowy, aby zabezpieczyć granice obcych państw, nie oferując nic, aby Border Patrol (Straż Graniczna) zabezpieczył nasze własne granice”
Jak wiemy, punkt siedzenia, wszystko zmienia. My Polacy z historii znamy “bezgraniczną” miłość rosyjskich władców do okolicznych państw wypowiedzianą ustami cara Aleksandra I:
“Kurica nie ptica, Polsza nie zagranica”
Jedziemy pociągiem, którego maszyniści mający różne pomysły jak i dokąd dojechać zaczynają nas denerwować i zagrażać naszemu bezpieczeństwu…
Jacek K. Matysiak
Kalifornia, 2024/04/23
Komentarze
23-04-2024 [08:57] - u2 | Link: Mike Johnson najwidoczniej
Mike Johnson najwidoczniej pomylił Bałtykę, z Bałkanami, ale przynajmniej zaczyna się orientować w geografii.
Skoro tak się pomylił to jaką ma orientację w geografii? Zrozumiałe że Baltic States brzmi podobnie jak Balkans. Ale to Balkans od zawsze są źródłem konfliktów etnicznych, nie Baltic States :-)
23-04-2024 [09:04] - Jacek K.M. | Link: To się politykom zdarza,
To się politykom zdarza, widocznie nie jest jeszcze geograficznie i politycznie dotarty. Mike jest syjonistą i ewangielikiem i w tych zagadnieniach się raczej nie pomyli...
23-04-2024 [09:07] - RinoCeronte | Link: God Bless America!
God Bless America!
23-04-2024 [09:18] - u2 | Link: Mike jest syjonistą i
Mike jest syjonistą i ewangielikiem
Czyli przehandlował pomoc dla Ukrainy w zamian za pomoc dla Izraela?
BTW Zrozumiałe, że bardziej zapalnym rejonem na świecie jest Bliski Wschód i wojna arabsko-żydowska, która łatwo może się rozprzestrzenić na cały świat. A Ukrainy, czy Baltic States tak łatwo Rosja nie podbije i nie grozi to wojną światową.
23-04-2024 [10:51] - spike | Link: "bardziej zapalnym rejonem na
"bardziej zapalnym rejonem na świecie jest Bliski Wschód i wojna arabsko-żydowska, która łatwo może się rozprzestrzenić na cały świat."
a to ciekawe, w jaki sposób wojna arabsko-żydowska pochłonie świat?
Arabów interesuje wycięcie raka, jakim jest Izrael, którego jak tam nie było, to i kłopotów także nie było.
Świat pozwalając Izraelowi na bezprawne zajęcie tych terenów i zbrodnie jakie tam dokonują od początku swego tam istnienia, otworzyli "wrota" Putinowi, a ten to już stanowi zagrożenia dla całego świata, podobnie jak obecnie Chiny, które dostały w prezencie pieniądze, wiedzę i technologię.
Winne jest USA, oraz UE.
23-04-2024 [11:40] - u2 | Link: Arabów interesuje wycięcie
Arabów interesuje wycięcie raka, jakim jest Izrael, którego jak tam nie było, to i kłopotów także nie było.
Z całym szacunkiem, ale żydzi byli tam od zawsze. Prześladowani, uciekający często na emigrację, ale byli. Takie pozwalanie cywilizowanego świata na eksterminację żydów przez Niemców doprowadziło do drugiej wojny światowej. Teraz również może łatwo doprowadzić. To arabowie podsunęli dla Hitlera szatański plan wybicia żydów. Zwłaszcza jeden taki "duchowny" z Palestyny. :-)
23-04-2024 [13:45] - spike | Link: @u2
@u2
z całym szacunkiem, ale to nie prawda, żydzi się pojawili, jak zaczęli wierzyć w jednego Boga Jahwe, do tego czasu byli Hebrajczykami, ludem wędrownym, zajmującym się hodowlą owiec i drobną wytwórczością, w tym czasie istniały inne ludy osadnicze, które już były zorganizowane administracyjnie, Hebrajczycy dla nich pracowali, handlowali etc.
więc nie da się stwierdzić, że z tej racji mają jakiekolwiek prawa do tych terenów, dopiero po pewnym czasie, na tyle się wzmocnili, że podbili ziemie, które były wskazane jako "ziemia obiecana".
Dopiero wtedy dostali szansę i możliwość zbudowania swojego państwa Izrael, ale że to lud chwiejny w swojej wierze i zasadach, do tego chciwy, długo jak państwo nie zaistnieli, zostali podbici, zniewoleni i rozproszeni, praktycznie przestali istnieć jako naród i religia.
Jakby iść drogą "zawsze tam byli", to Słowianie zajmowali o wiele większe tereny, w tym Polska też była o wiele większa i o wiele dłuuuużej istniała niż Izrael, a jednak nikt nie ma ochoty oddać Polsce tereny, które utraciła.
Tak więc żydzi nie mają najmniejszych podstaw do ziem, które nie były ich własnością, a które też ukradli tylko na chwilę, by po paru tys. lat, znowu to zrobić, także poprzez agresję, nie pokojowo, to dziki lud, nie szanujący inne narody, mający roszczenia do posiadania całego świata, co już nie jest aktualne, bo stracili "łaskę Pana" uśmiercając swego Mesjasza, który miał ich poprowadzić by nawracali cały świat, a tym sposobem by go posiedli, ale nie w sensie własności, a duchowej, jako Chrześcijanie !
To się tyczyło hebrajczyków, żydów biblijnych, co obecni to fałszywy naród, bezprawnie przejmujący spuściznę żydowską, jak własną, mówiąc inaczej, "przejęli mienie bezspadkowe".
PS. hebrajczycy, żydzi biblijni mieli ciemną karnację skóry, podobnie jak ludy tam mieszkające, biała karnacja była przypisana ludom północnym.
Jako ciekawostka, GW opublikowała domniemany wizerunek Jezusa, można go znaleźć w sieci, a przypomnieć należy, że Jezus był czystej krwi hebrajczykiem z rodu Dawida.
23-04-2024 [15:19] - u2 | Link: Jezus był czystej krwi
Jezus był czystej krwi hebrajczykiem z rodu Dawida
Dokładnie, modlisz się do starożytnego żyda i chcesz śmierci współczesnych żydów. Jezus nie był taki krwiożerczy :-)
23-04-2024 [15:46] - spike | Link: @u2
@u2
mądrej głowie dość dwie słowie.
żydem nikt się nie rodzi, Jezus przyjmując chrzest, przestał być żydem, został chrześcijaninem, jak wszyscy, jego uczniowie zarówno żydowscy czy rzymscy.
Wielu żydów zmieniło wiarę na chrześcijańską, głównie ewangelicką.
Weź człowieku Stary Testament do ręki i przeczytaj, wiedza nie boli i nie grzesz więcej, propagując nieprawdę.
Gdzie ja napisałem że chcę śmierci "współczesnych żydów", śmierć oni sami na siebie sprowadzają, mordując niewinnych Palestyńczyków, mają się dogadać, albo opuścić bezprawnie zajęte tereny, wg twojego rozumowania, Palestyńczycy nie mają prawa do życia ?
PS. swoją drogą pisząc "modlisz się do starożytnego żyda" ujawniasz uprzedzenia religijne, podszyte rasizmem, jesteś nordykiem a może talmudystą?
23-04-2024 [17:11] - paparazzi | Link: Ależ to oczywiste,natomiast
Ależ to oczywiste,natomiast kwestia Chazarow co przeszli na judaizm jest znana.
https://histmag.org/Chazarowie...
Rosja po mistrzowsku to rozgrywa.
23-04-2024 [18:06] - spike | Link: szlomo-sand-kiedy-i-jak
szlomo-sand-kiedy-i-jak-wynaleziono-narod-zydowski.
http://www.klubinteligencjipol...
23-04-2024 [17:34] - u2 | Link: ujawniasz uprzedzenia
ujawniasz uprzedzenia religijne
Oczywiście. Nie jestem katolikiem. Pisałem na NB o tym kilka razy. Zakładam, że ty jesteś. Jako że nie znam katolicyzmu od środka, to nie wypowiadam się w kwestii wiary. Ale Jezus był postacią historyczną. I wolno mi się dziwić jak katolik, który modli się do żyda Jezusa, życzy śmierci innym żydom. No to mi się w pale nie mieści :-)
23-04-2024 [18:05] - spike | Link: @u2
@u2
krócej byłoby napisać jakiego jesteś wyznania, niż pisanie że kiedyś pisałeś.
a skoro nie jesteś katolikiem, a manipulujesz słowem, to musisz być wyznania talmudowego, oni z założenia względem innych wyznań są wolni od mówienia prawdy,
bo kłamstwem jest, że Jezus jest żydem, jak i to, że pisałem że pragnę śmierci izraelskich żydów.
Tak więc albo pisz prawdę, albo milcz.
23-04-2024 [18:36] - u2 | Link: jakiego jesteś wyznania
jakiego jesteś wyznania
Wierzę w siebie, jeśli fakt bycia jest jakąś wiarą, a nie po prostu faktem. Co do życia pozagrobowego to polecałem na NB książkę Raymonda Moody na ten temat. Nie jestem katolikiem, ale czasami bywam w kościele katolickim. Zwykle ostatnio na pogrzebach. Ale wczoraj otrzymałem zaproszenie na ślub i wesele. Choć nie wiem czy skorzystam, bo to nie tylko ode mnie zależy.
PS. To że nazywasz żydów rakiem, który arabowie mają do usunięcia to nic innego jak "death wish". Była taka seria filmów z tatarzynem Charlesem Bronsonem. Teraz klasyka :-)
23-04-2024 [19:16] - spike | Link: @u2
@u2
jak ktoś powiedział, że nie jesteś katolikiem - cóż, nie każdy jest doskonały.
a Ze porównałem żydów do raka, nie wynika z jakiejkolwiek nienawiści do nich, kiedyś byli dla mnie całkiem obojętni, jak diaspora, ale jak zaczęli oczerniać Polskę i Polaków, mając wobec nich dług nie do spłacenia, a do tego ich postępowanie względem innego narodu, porównywalne do hitlerowskiego holokaustu, nie można ich inaczej nazwać jak "rak", to zbrodniarze, nie bronią czego, co do nich należy, bo to nigdy do nich nie należało, a jak już należało, to tylko chwileczkę, bo jakie znaczenie historyczne ma istnienie coś koło stokilkadziesiąt lat. Jak już, mogli zaistnieć jako autonomia izraelska, na zasadzie jakiego porozumienia z ościennymi państwami, reszta świata nie ma tam znaczenia, USA też powstało na zasadzie napaści na Indian i zagrabieniu ich ziem.
23-04-2024 [20:16] - u2 | Link: zaczęli oczerniać Polskę i
zaczęli oczerniać Polskę i Polaków, mając wobec nich dług nie do spłacenia
Ale to nie są tzw. polscy żydzi typu Jerzy Zelnik, Bolesław Szenicer, Bronisław Wildstein. Ba, nawet Roman Polański z domu Liebling, nigdy nie powiedział złego słowa o Polakach.
A o tym że Polacy rzekomo wyssali antysemityzm z mlekiem matki mówili politycy z Izraela już w latach 80-tych ub. wieku. Pisał o tym np. Franciszek Szlachcic w książce pt. "Gorzki smak władzy". Tyle, że wtedy Polacy o tym nie wiedzieli, bo nie było internetu. Była za to cenzura na Mysiej 4.
Antypolonizm zaczął był widoczny po publikacji książki pt. "Sąsiedzi" autorstwa prof. Grossa. Tyle, że kłamstwa prof. Grossa obnażyli inni żydzi np. Bolesław Szenicer, czy Jerzy Zelnik, którzy wystąpili w filmie pt. "Powrót do Jedwabnego" w reżyserii Wojciecha Sumlińskiego.
W Bolanda są antypolskie mośki zgrupowane na Czerskiej i Wiertniczej. Do ich obozu należy zaliczyć Czasku-Prasku. Działają wspólnie i w porozumieniu z Don Tuskone. Ale są również propolscy żydzi, których kilku wymieniłem.
24-04-2024 [01:38] - spike | Link: miej litość, ci wymienieni
miej litość, ci wymienieni nie są żydami !
żydem się nie rodzi, a ci poza może kilkoma to może z ciekawości zwiedzili synagogę, ja też zwiedzałem oraz muzeum sztuki żydowskiej.
"antysemityzm" nie jest współczesnym tworem faszystów, niechęć do żydów istnieje tak długo, jak zaczęli robić "interesy", czyli dłużej niż zamieszkali w krajach Europy, a to ma swój początek z pogardy do innych narodów.
Fakt że wielu żydów wykazywali patriotyzm do kraju w którym mieszkali, to wyjątek, za co często byli szykanowani przez własną diasporę, co ma miejsce także obecnie.
23-04-2024 [12:42] - Ijontichy | Link: Byłem niedawno w USA...Texas
Byłem niedawno w USA...Texas ,Dallas...przedstawiam się w większym towarzystwie....maja dyplomy Uniwersyteckie....z tych najlepszych.
Nazwisko dla nich nie do wymówienia rz i jaszcze sz potworne :-))
Jestem z Polski! ......eeee łot? Poland!!! Its your problem...globus i palcem im pokazuję Poalnd !!!
Zebranie przy globusie...Twój kraj jest prawie trzy razy mniejszy od Texas!!!
A...Burbon jest paskudny...:-))
23-04-2024 [15:49] - NASZ_HENRY | Link: w USA
w USA są wojny gangów, a w Polsce walki sitw 😉
23-04-2024 [16:54] - paparazzi | Link: Dla większości Europejczyków
Dla większości Europejczyków ze wskazaniem Polski, "dodatkowy koszt $900 dla każdego amerykańskiego domostwa" to niczyje. Bogate te Amerykany, nich płacą. Ale u siebie w UE porządku z obywatelskim myśleniem nie zrobią bo korupcja przekracza granice rozsądku. Zgoda na opodatkowanie i pośredniego niewolnictwa w Polsce jest na dobrej drodze.