Ostatnie słowa pilotów "Dobranoc, do widzenia giniemy".....

Samolot uznawany jest za jeden z najbezpieczniejszych środków transportu. Pomimo tego, wiele osób odczuwa paniczny lęk przed lotem, nie mówiąc już o wejściu na pokład.
Czarna skrzynka w samolocie, to narzędzie rejestrujące, które ma na celu ułatwienie badania wypadków i incydentów lotniczych. Urządzenie to, gromadzi wszystkie istotne informacje dotyczące lotu samolotu. Oprócz rejestracji rozmów prowadzonych przez pilotów, zbiera dane związane z technicznymi parametrami lotu.

Ostatnie słowa pilotów tuż przed katastrofą samolotu. Oto krótkie cytaty, które na zawsze przeszły do historii wypadków lotniczych.  Ci ludzie wiedzieli, że za chwilę pożegnają się z życiem. Jak brzmiały ostatnie wypowiedziane przez nich słowa?

1.Katastrofa lotu LOT 5055
Data: 9 maja 1987 r.
Miejsce katastrofy: Las Kabacki, Warszawa
Liczba ofiar: 183
"Dobranoc, do widzenia. Cześć, giniemy"

2.Katastrofa lotu Pacific Southwest Airlines 182
Data: 25.09.1978 r.
Miejsce katastrofy: W okolicach San Diego
Liczba ofiar: 144
"Mamo, kocham Cię!"

3.Katastrofa lotu Ariana Afghan Airlines Flight 701
Data: 05.01.1969 r.
Miejsce katastrofy: Podczas lądowania we mgle, samolot uderzył w dom
Liczba ofiar: 50
"Koniec z nami!"

4.Katastrofa lotu Air France 447
Data: 1 czerwca 2009
Miejsce katastrofy: Ocean Atlantycki - wybrzeże Brazylii
Liczba ofiar: 228 osób
"Cholera, rozbijemy się! To się nie może dziać naprawdę..."

5.Katastrofa lotu Ariana Afghan Airlines 701
Data: 5 stycznia 1969 r.
Miejsce katastrofy: lotnisko w Gatwick, Anglia
Liczba ofiar: 50 osób
"Już po nas!"
 
6.Katastrofa lotu Surinam Airways 764
Data: 7 czerwca 1989 r.
Miejsce katastrofy: Paramaribo, Surinam
Liczba ofiar: 176 osób
"To by było na tyle. Jestem martwy"
 
7. Katastrofa lotu China Airlines 676
Data: 16 lutego 1998 r.
Miejsce katastrofy: Taoyuan, Tajwan
Liczba ofiar: 203 osoby
"O mój Boże, o mój Boże..."
 
8. Katastrofa lotu Air Canada 621
Data: 5 lipca 1970 r.
Miejsce katastrofy: Brampton, Kanada
Liczba ofiar: 109 osób
"Pete, przepraszam! Pete, przepraszam!"
 
9. Katastrofa lotu American Airlines 965
Data: 20 grudnia 1995 r.
Miejsce katastrofy: Buga, Kolumbia
Liczba ofiar: 158 osób
"Oj, gdzie jesteśmy?"
 
10. Katastrofa lotu Air France 296Q podczas pokazowego lotu
Data: 26 czerwca 1988 r.
Miejsce katastrofy: Habsheim, Francja
Liczba ofiar: 3 osoby
"Widzisz je? Tak, tak, nie martw się"
 
11. Zderzenie Boeinga 747 linii KLM i Boeinga 747 linii PanAm
Data: 27 marca 1977 r.
Miejsce katastrofy: lotnisko Los Rodeos na Teneryfie
Liczba ofiar: 583
"Cholera, ten sk****** się zbliża! Spadaj!"
 
12. Katastrofa lotu Pacific Air Lines 773
Data: 7 maja 1964 r.
Miejsce katastrofy: Danville, Kalifornia
Liczba ofiar: 44
"Skipper został postrzelony! Zostaliśmy postrzeleni. Próbowałem pomóc"
 

13. Katastrofa lotu Egypt Air 990
Data: 31.10.1999 r.
Miejsce katastrofy: Atlantyk
Liczba ofiar: 217
"Polegam na Bogu"
 
14. Katastrofa lotu Comair 5191
Data: 27.08.2006 r.
Miejsce katastrofy: Lexington w stanie Kentucky
Liczba ofiar: 49
"Dziwnie jest bez świateł"
 
15. Katastrofa lotu Air Florida 90
Data: 13.01.1982 r.
Miejsce katastrofy: Maszyna rozbiła się o lodową pokrywę rzeki Potomak
Liczba ofiar: 78
"Larry, spadamy, Larry... wiem o tym!"
 
16. Katastrofa lotu Atlantic Southeast Airlines 529
Data: 21.08.1995 r.
Miejsce katastrofy: Carrollton
Liczba ofiar: 9
"Kocham Cię, Amy"
 
Żródło :
https://wypadki.auto.pl/ostatn...
https://dziennikzachodni.pl/ws...
 
 
 
 
 
 



Forum jest miejscem wymiany opinii użytkowników, myśli, informacji, komentarzy, nawiązywania kontaktów i rodzenia się inicjatyw. Dlatego eliminowane będą wszelkie wpisy wielokrotne, zawierające wulgarne słowa i wyrażenia, groźby karalne, obrzucanie się obelgami, obrażanie forumowiczów, członków redakcji i innych osób. Bezwzględnie będziemy zwalczali trollowanie, wszczynanie awantur i prowokowanie. Jeśli czyjaś opinia nie została dopuszczona, to znaczy, że zaliczona została do jednej z wymienionych kategorii. Jednocześnie podkreślamy, iż rozumiemy, że nasze środowisko chce mieć miejsce odreagowywania wielu lat poniżania i ciągłej nagonki na nas przez obóz "miłości", ale nie upoważnia to do stosowania wulgarnego języka. Dopuszczalna jest natomiast nawet najostrzejsza krytyka, ale bez wycieczek osobistych.

Komentarze

Obrazek użytkownika u2

03-12-2023 [14:59] - u2 | Link:

“Open the damn door!”

These are reportedly the desperate last words of the Germanwings captain as he tried to get back into the locked cockpit of the passenger plane crashed by his co-pilot in the French Alps on Tuesday, killing all 150 people on board.Dec 9, 2019

https://www.euronews.com/2015/...

Obrazek użytkownika Tezeusz

03-12-2023 [15:09] - Tezeusz | Link:

It was a murder caused by the captain

Obrazek użytkownika spike

03-12-2023 [16:49] - spike | Link:

Przerażenie ogarnia, jak wiele katastrof jest z powodu głupoty pilotów, można odnieść wrażenie, że to przysłowiowa blondynka siedzi za sterami.
Piloci są przeszkoleni co do pilotowania samolotu, ale mało wiedzą o samolocie, którego pilotują.
Początki lotnictwa, pilot wiele rzeczy musiał sam robić, lub mieć wiedzę co i gdzie robić, dzięki temu mniej błędów popełniali.
Weźmy np. nie tak dawny przypadek polskiego pilota, uznanego za bohatera, udało mu się wylądować bez podwozia, okazało się, że awarii uległ bezpiecznik, odpowiadający za zasilanie siłowników, był on umiejscowiony przed kabiną pilotów, wystarczyło go włączyć i po kłopocie, co zademonstrował serwisant, a to powinna być wiedza podstawowa, nie wiem jak w tym przypadku, samoloty mają też awaryjne ręczne opuszczanie podwozia, co też było powodem wielu wypadków. Podobnie jest ze wskazaniami przyrządów, są one dublowane, często się zdarza, że piloci na to nie reagują itd.
Nie bez winy są sami konstruktorzy samolotów, wiele rzeczy jest robiona jakby nie mogło się stać niemożliwe, a się staje.
Nie wiem z czego to wynika, kosztów szkolenia, głupoty etc.?

Obrazek użytkownika Jabe

03-12-2023 [17:06] - Jabe | Link:

Katastrof państw też to dotyczy.

Obrazek użytkownika Tezeusz

03-12-2023 [19:17] - Tezeusz | Link:

@Jebe
Katastrofy twego rozumu a raczej jego braku także tego dotyczy..

Obrazek użytkownika Tomaszek

03-12-2023 [19:32] - Tomaszek | Link:

Tak Jabe
Teraz to został nam tylko bunt pasażerów przed startem .

Obrazek użytkownika Tomaszek

03-12-2023 [21:00] - Tomaszek | Link:

Spike
A ty mógłbyś tak pomilczeć , byłoby mądrzej i nie szukać winnych . U ciebie jak u ruskich , wina pilota ? 

Obrazek użytkownika Tezeusz

03-12-2023 [21:05] - Tezeusz | Link:

ooo cham @ tomaszek nam się  zesrał:
https://naszeblogi.pl/67233-ch...

Obrazek użytkownika u2

03-12-2023 [21:14] - u2 | Link:

Panowie, dajcie sobie na luz. Dyskutujmy na argumenty. Tomaszek, widać jeszcze w miarę na trzeźwo, napisał słuszną uwagę do komentarza spike`a, że nie zawsze jest wina pilotów.  :-)

Obrazek użytkownika Tomaszek

03-12-2023 [22:19] - Tomaszek | Link:

T...hmmm
A ja myślałem że to poważna notka na NB a ten dalej swoje . Już pięć tysięcy osłon masz jak cię połowa blogerów i komentatorów do pionu próbowała ustawić . Skutek widać . Do kowala łbie zakuty .

Obrazek użytkownika Tezeusz

03-12-2023 [22:21] - Tezeusz | Link:

Obrazek użytkownika Tomaszek

03-12-2023 [22:22] - Tomaszek | Link:

Yhy
poczytaj komentarze .

Obrazek użytkownika spike

04-12-2023 [01:38] - spike | Link:

@tomaszek,
Stultus est qui legit et non intellegit.
 

Obrazek użytkownika Tomaszek

04-12-2023 [19:33] - Tomaszek | Link:

Spike
Ty bez czytania znasz się na wszystkim . Nawet pilotom pośmiertne egzaminy robisz . Trochę pokory pajacu .

Obrazek użytkownika Tezeusz

05-12-2023 [07:28] - Tezeusz | Link:

cham @Tomaszek zasrał
https://naszeblogi.pl/67233-ch...

Obrazek użytkownika Tezeusz

03-12-2023 [19:20] - Tezeusz | Link:

@spike
Myślę iż to wada szkolenia pilotów gdzie skupia się raczej do obsługi komputera pokładowego a nie awioniki i działań w przypadkach awarii technicznych.

Obrazek użytkownika spike

04-12-2023 [01:46] - spike | Link:

@tezeusz
o tym pisałem, piloci są szkoleni głównie do latania, podobnie jak obecnie na kursach prawa jazdy, byle usterka załamują ręce, a często to drobnostki, od rozładowanego akumulatora zaczynając, wzywają pomoc drogową, zamiast poprosić innego kierowcę o zaciągnięcie, albo podłączenie do akumulatora, często nawet żarówki nie potrafią wymienić.

Swoją opinie opieram na serialu "Katastrofy lotnicze", ogólnie dość rzetelnie dokumentowane, poza jednym, katastrofie smoleńskiej, który nakręcono po sowieckiej sugestii, z którą NatGeo miał pewną umowę i bali się, że Rosja może się wycofać. Mówiła to pewna Polka mieszkająca w Kanadzie, po ich proteście, tego gniota nie wyświetlano w Kanadzie i USA.

Obrazek użytkownika Tezeusz

04-12-2023 [07:10] - Tezeusz | Link:

@ spike
Moja przygoda z lotnictwem :
https://naszeblogi.pl/58580-ki...

Obrazek użytkownika Tomaszek

04-12-2023 [19:44] - Tomaszek | Link:

Napisz jeszcze jak z Bruceem Lee w Shaolin Kung fu ćwiczyłeś .

Obrazek użytkownika Tezeusz

04-12-2023 [21:04] - Tezeusz | Link:

@Tomaszek rus
To że jesteś idiotą i chamem bez wiedzy jakiejkolwiek, ale miej pretensje do swoich rodziców, przecież opisałem w materiale jakim jesteś prymitywem - link podałem chcesz cz.2 nie ma sprawy...i dlaczego tak śmierdzisz ? W Londynie zamiast wody masz sowieckie gówno?

Obrazek użytkownika Tomaszek

04-12-2023 [22:40] - Tomaszek | Link:

Od rodziców to się chamie kaszubski mitomanie odwal . Resztę to se sraj jak lubisz . I jeszcze raz ta sama rada , do kowala , na rozkucie łba idź poyebie .

Obrazek użytkownika Tezeusz

05-12-2023 [06:49] - Tezeusz | Link:

@Tomasz rus
Jesteś tym jakim ciebie wychowano i wpojono chamstwo i czerwoną zarazę...
https://naszeblogi.pl/67233-ch...

Obrazek użytkownika Kamil Olszówka

05-12-2023 [02:22] - Kamil Olszówka | Link:

A ja ośmielę się postawić bardzo śmiałą i zarazem kontrowersyjną tezę, że gdyby nie wybuch II Wojny Światowej, to Polska produkowałaby dziś najlepsze samoloty pasażerskie na świecie! 
PZL.44 Wicher jest na to najlepszym dowodem!
https://pl.wikipedia.org/wiki/...