Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Szubrawcy i muły
Wysłane przez jazgdyni w 25-11-2023 [08:07]
Mam chwilowo dość. Te napięcie, koncentracja i ciągła niepewność odnośnie końcowych rezultatów znużyła. Ponadto okropnie zanudziła. Telewizje oglądam może pół godziny dziennie. Więcej się nie da. Te same gęby na okrągło; wałkowanie bez przerwy, a nawet bez zmiany tekstu, durnych wydarzeń. Nuda i irytacja. W Internecie podobnie. Coraz mniej filmów i podcastów, które by nie powtarzały banałów..
I nikt głośno u nas na prawicy nie krzyczy i nie informuje, że tylko w trzech stolicach otwarto szampany, klepią się po plecach, radują i ściskają sobie dłonie po przegranej Kaczyńskiego i Prawa i Sprawiedliwości w Polsce. To Berlin. To Moskwa. I to Białoruś.
Rozumiecie i ogarniacie dlaczego?
Nie to mnie wnerwia, że szubrawcy się cieszą wygraną, choć do mety mają jeszcze kawałek, tyko to, że muły, nasze muły na które głosowaliśmy, nie zdołali wygrać. I są okropnie zdziwieni i zaskoczeni.
Wiecie, że słowo 'szubrawiec' pochodzi z Czech? Początkowo oznaczało brudasa i niechluja. Jednak my szybko nadaliśmy wyższą rangę. Praktycznie od średniowiecza 'szubrawiec' oznacza człowieka 'brudnego moralnie'. Amoralną szuję, której nigdy ufać nie można, bo zawsze oszuka i okradnie. A na dodatek cwaniaczka, spryciarza i prostaka. Niebezpiecznego chama.
A muł? To proste – to mieszanka klaczy z osłem. Taki osioł bez jaj. Biedny eunuch. A także za PWN - "osoba powolna, mało rozgarnięta lub uparta."
Czy nie tacy są nasi politycy, ich doradcy i eksperci? Więcej szkody narobili przez zaniechania, powolność i upór, niż przez jakieś własne działanie.
Tak więc zawieszam przyglądanie się temu, co się dzieje i poczekam do końca roku, mimo wszystko nie tracąc nadziei, że Kaczyński, Duda i Morawiecki, jakoś jeszcze potrafią nas wykaraskać z powtórki roku 1793 – niechlubnej daty pierwszego rozbioru.
Pogadajmy o sprawach także istotnych i przywołuję materiał w temacie "Polska bida"
Polska bieda permanentna
90 procent Polaków żyje w biedzie. I to wcale nie zdając sobie z tego sprawy. To i tak lepiej z punktu widzenia całego świata, bo globalnie 97% ludzi żyje w biedzie.
Problem naszego zrozumienia bierze się z tego, że biedę utożsamia się z nędzą. Czyli skrajnym poziomem egzystencji, gdzie wyłącznie istnieje kwestia przeżycia. Tymczasem to nie tak.
Bieda jest wtedy, gdy jest ciągły niedobór. Nie możesz mieć tego, co byś pragnął, a także powinieneś mieć. Nawet w granicach rozsądku. A nie marzeń i pragnień. To, co posiadasz, to niewiele. Głównie rzeczy podstawowe. A swoje pieniądze musisz codziennie skrupulatnie liczyć. Jeden błąd, jakaś ekstrawagancja, a twój budżet się sypie. W rezultacie, żyjąc w biedzie, nie możesz spać spokojnie, będąc zawsze pewny jutra.
Większość z nas tak żyje od czasów wojny, więc się przyzwyczailiśmy, a nawet nauczyliśmy się pewnych kombinacji, by było nam w tej biedzie lżej.
Kiedyś redaktor Łukasz Warzecha opublikował na portalu wpolityce.pl ważny artykuł „PiS nie ma oferty dla klasy średniej. Partia Jarosława Kaczyńskiego wyraźnie stawia dziś na model skandynawskiego równania w dół”. [ http://wpolityce.pl/polityka/2...
Przeczytałem tekst uważne, bo Warzechę mimo tego, że często mnie denerwuje,szanuję. Szczególnie chciałem znaleźć odpowiedź, co w Polsce jest rozumiane jako klasa średnia. Stany społeczne – bieda, klasa średnia, bogactwo, są marnie zdefiniowane i granice są bardzo rozmyte. Oczywiście subiektywizm odgrywa tu niepoślednią rolę, ale do pewnych rzeczy można się umówić. Nawet nie będąc socjologiem.
Widać, że temat jest istotny i nurtuje internautów, bo rozwinęła się interesująca dyskusja. Myśl przewodnią można by opisać: – Czy zdajemy sobie sprawę, co to jest klasa średnia. Niedokładnie...
Zapamiętajmy, że wszędzie na świecie droga życiowa do góry jest prosta: nędza-> ubóstwo/bieda-> klasa średnia -> bogactwo. Do znudzenia powtarzam wielowiekowy pewnik Adama Smitha: „Państwo jest bogate bogactwem swoich obywateli”. Co jest jednocześnie mądrym zaleceniem dla sprawujących władzę: pozwólcie, a nawet pomóżcie bogacić się obywatelom, bo jak już oni będą bogaci, to i całe państwo nie będzie biedne.
Łukasz Warzecha w przytoczonym artykule pisze: „…dobrze jest budować bogactwo, [...] że zamożność jest czymś dobrym i wszyscy powinni do niej dążyć, zaś wykształcenie i kompetencje dające pieniądze powinny być premiowane.”
***
Mając w nosie wszelkie nasze socjologiczne dyrdymały pozwalam sobie na podstawie własnych doświadczeń i obserwacji stwierdzić:
dwa procent Polaków żyje w nędzy;
90 procent Polaków żyje w ubóstwie;
5 procent to klasa średnia;
a 3 procent to ludzie bogaci.
Oraz na dzień dzisiejszy, również autorytatywnie pozwalam sobie określić, że nędza jest wtedy, gdy dochody na gospodarstwo domowe są mniejsze niż 3 tysiące zł/m-c. W biedzie żyjemy mając dochody poniżej 8 - 10 tys. netto miesięcznie. Klasa średnia mieści się w zakresie dochodów netto od 10 tysięcy do 40 tys. zł. Powyżej tego stajemy się ludźmi bogatymi.
Oczywiście, te przedstawione granice mogą się nieco relatywnie zmieniać, w zależności od miejsca zamieszkania, własnych wymagań i skali potrzeb, oraz, co również bardzo ważne – wypadków losowych. A także odpowiadać poziomowi rozwoju państwa i polityce społecznej władzy.
Ja, mieszkaniec Trójmiasta określam dolny pułap klasy średniej na 10 tys., a Warzecha żyjący w Warszawie, na kilkanaście tys. Nie ma tu sprzeczności. Może pokrótce określimy wymienione powyżej statusy społeczne.
Nędza jest wtedy, gdy potrafimy sobie zapewnić minimum egzystencji. Problemem finansowym jest np. palenie papierosów. Problemem jest też komunikacja miejska (może dlatego jest tak wysoki poziom gapowiczów). W tym statusie żyje się z dnia na dzień. Bez przerwy poszukuje się czegoś najtańszego. Żywność kupuje się w najtańszych dyskontach (tak, tak – są tańsze i droższe). Tam też się ubiera, albo i w lumpeksach. Posiadanie własnego lub wynajmowanego lokum jest wielkim sukcesem, ale i też problemem, bo czynsz i media zżerają lwią część pieniędzy. I stale się trzeba modlić, by człowieka nie dopadła choroba, bo wtedy wszystko może się zawalić.
Większość Polaków żyje w ubóstwie, albo w biedzie. Choć często wcale nie ma takiej świadomości. Tak było przez 75 lat od wojny, jakoś się żyło, cieszyło się nawet, więc jakże może być inaczej. – Nie jest źle – mówią najczęściej ci bardziej optymistycznie nastawieni.
Lecz właśnie ta powszechna akceptacja własnej biedy, z wyparciem tego faktu z umysłu, jest najtragiczniejszym dorobkiem komuny, a minione 34 lata tylko taką filozofię życiową ugruntowywało. (Co pozwalało nie tylko szubrawcom spokojnie okradać ludzi i państwo).
Bieda to nie nędza. Przed mieszkaniem, a nawet domem, stoi samochód. Zazwyczaj używany i sprowadzony z zachodu. W domu jest co jeść. Jedzenie w Polsce nie jest drogie. Lecz oczywiście bez żadnych ekstrawagancji. Młodzi zazwyczaj żywią się w fast-foodach i chińskimi zupkami.
Przed kanapą króluje duży płaski telewizor. To centrum życia rodziny.
Lecz niestety, bez przerwy trzeba liczyć pieniądze. Nie ma zapasów. W banku na koncie jest może dziesięć tysięcy. Brakuje tego, co się nazywa w gospodarce cash flow, czyli płynności finansowej. Stąd taki niebywały rozkwit w Polsce para-banków i tych lichwiarskich chwilówek.
Lecz biedny, jak wchodzi do apteki, by kupić lekarstwo, pyta się – ile to kosztuje. Klasa średnia nie pyta się, bo nie musi.
Polscy ubodzy żyją w zafałszowanym świecie. Aspiracje, fantazje i współczesne gadżety przykrywają skromną rzeczywistość.
Kolejne władze po transformacji z całą perfidią kultywowały polską biedę, w najmniejszym stopniu nie starając się ją zmniejszać. Wprost przeciwnie – Balcerowicz i premier Mazowiecki ubóstwo drastycznie powiększyli swoimi pseudo – reformami tworzącymi system oligarchiczny .
Zamiast pomocy władze wymyślały niesamowite triki, by dać złudzenie, że już biedy nie ma. Pamiętacie dobrze państwo „ciepłą wodę w kranie”, grill i piwko na weekend, Orliki, czy aquapark w każdej gminie?
To były substytuty dobrobytu, bo w tym czasie, żaden Polak się faktycznie nie wzbogacił. Jego stan posiadania nie zwiększył się ani o grosz, a stukany Golf kupiony za 10 tyś. po trzech latach wart był 2 tyś. zł. W banku, czy nawet skarpecie pieniędzy nie przybywało, z trudem i mozołem wybudowany dom, nieprawidłowo eksploatowany i niewłaściwie remontowany, niszczał.
A najstraszniejsze dla ubogich stało się to, że zwabieni obietnicą szybkiego dobrobytu, obietnicą wzrostu i postępu, pozaciągali oni w bankach długi, które tak na prawdę rujnują ich życie. Banki w Polsce okazały się najgorszym i bezwzględnym lichwiarzem, drenującym i tak już dosyć biedne społeczeństwo.
To chyba dopiero kilka lat, gdy w końcu władza zmusiła banki do ujawniania ukrytych kosztów. Miała być pożyczka 0%, a potem okazywało się, że faktyczne koszty są 25%.
Ubóstwo to przedział od 3 tyś. do 8 – 10 tyś. więc też jest różne. Ci w górnym zakresie częstokroć nie mają ochoty z biedy wychodzić. Coś tam się dorobili, coś tam mają. Mało, ale wystarczy.
Tylko brak tutaj myślenia strategicznego. Brak wyobraźni. A każdy bez przerwy w tyle głowy musi mieć nieuchronną starość, nie daj Boże z chorobą. Wtedy dzieciom pozostawi się nic, oprócz długów. I jaki start wówczas oni będą mieli?
W prawidłowo rozwiniętym państwie dobrobytu klasa średnia odgrywa dominującą rolę. To fundament zdrowego państwa. Drobni i średni przedsiębiorcy, wolne zawody, specjaliści, a w polskiej specyfice, również Polacy pracujący za granicą. Określiłem ich przedział dochodów na 8/10 – 40 tys. zł.
W dyskusji na twitterze i facebooku wielu stwierdzało, że 40 tys. dochodu miesięcznie, to już bogactwo. Nie zgadzam się. To tylko prymitywne znamiona bogactwa, bez faktycznego pokrycia we własności. Nawet piękny, nowo wybudowany dom z ogrodem, obciążony jest hipoteką na 30 lat. Samochód też najczęściej kupiony na raty, albo w leasingu.
Majątek wzrasta powoli, a jakikolwiek wypadek losowy grozi katastrofą dla całej rodziny. Bardzo blisko jest linia, za którą może być bieda, a nawet nędza. Bank zabierze dom, a komornik zlicytuje pozostały majątek.
Rację ma Łukasz Warzecha, że właśnie ta grupa społeczeństwa powinna być pod szczególną opieką władzy, bo choć jeszcze bardzo nieliczna, ona właśnie jest w stanie wytworzyć solidny dochód narodowy.
By to udowodnić, podam przykład Holandii, gdzie 69,2% całej gospodarki to firmy rodzinne, nie zatrudniające więcej niz 40 pracowników. [ https://www.dbresearch.com/PRO... ]. To jest najprawdziwsza klasa średnia (choć są też między nimi bogacze).
Holandia, malutki kraj, jest bogata bogactwem swojej klasy średniej. I starannie się nią opiekuje.
Red. Warzecha w swoim tekście wyraża obawę, że władza, czyli PIS, zbyt mało wagi przykłada do klasy średniej.
Prawidłowo ustawione priorytety rozwoju społecznego na dzisiaj i najbliższe parę lat, to prawie całkowite likwidowanie nędzy; przesuwanie przeważającej części społeczeństwa z dolnej połowy obszaru biedy do górnej, a nawet nieco w obszar klasy średniej.
Natomiast istniejącą już klasę średnią zostawiłbym w spokoju, co oznacza, że w przyjaznej ze strony państwa atmosferze, żadna biurokracja nie będzie jej rzucać kłód pod nogi i traktować, jak jeszcze nieujawnionych przestępców.
A bogaci? Cóż, truizmem będzie powiedzieć, że oni zawsze sobie poradzą. Nie zawsze, jak się trafi na wrednego i zawistnego inspektora skarbowego, co pokazał przykład pana Kluski. Bogaci, jeśli działają w ramach prawa i nie uciekają z dochodami do rajów, też powinni być traktowani przyjaźnie.
I zgadzam się z tezą, że w ramach partycypacji w solidaryzmie społecznym winni oni płacić podatek progresywny. Klasa średnia i bogaci Polacy winni jak najszybciej wytwarzać nasz własny, polski kapitał. Dotychczas w Polsce rządzi kapitał zagraniczny i spekulacyjny.
Prawdziwą pełną suwerenność zapewni Rzeczypospolitej silna klasa średnia i likwidacja nędzy. Więc to jest najważniejszy cel społeczny państwa. Dotychczas o tym była cisza.
Komentarze
24-11-2023 [06:55] - Czesław2 | Link: Zdaje sobie Autor sprawę, jak
Zdaje sobie Autor sprawę, jak będzie wyglądało życie Polaków po pełnym wprowadzeniu podpisanego przez MM pakietu fit for 55? Teraz już Fit for 30. Po likwidacji rejestracji samochodów spalinowych?Po opodatkowaniu samochodów spalinowych? Po likwidacji dopłat do koszmarnie drogiej energii? W moim mieście jest już ok 20% lokali handlowych pustych. Od 2 lat nie ma chętnych na samobójstwo biznesowe.
24-11-2023 [07:46] - NASZ_HENRY | Link: Klasa średnia
Klasa średnia jest najbardziej zmotywowana bo może awansować wyżej, ale też może upaść niżej 😉
24-11-2023 [08:40] - jazgdyni | Link: Własnie to jest ważne.
Własnie to jest ważne.
24-11-2023 [08:13] - Darek65 | Link: "które głosowaliśmy, nie
"które głosowaliśmy, nie zdołali wygrać. I są okropnie zdziwieni i zaskoczeni." - najciekawsze jest to, że nie wyciągnęli z tego żadnych wniosków. Cały czas jest - jeszcze więcej tego samego :)
Paradoksalnie, największa wolność gospodarcza była za Wilczka. Obowiązywał podatek obrotowy. Zrobiłeś obrót, płacisz od tego podatek, np. 2,5%. Zero lewych faktur, kosztów, itp. Duży płacił na takich samych zasadach, co mały. Kolejne rządy, to stopniowe likwidowanie MŚP. To samo zaczyna się na zachodzie. Ma być kasta bogatych i reszta równo biednej gawiedzi :) Polski Ład (Wał) to zapewnił u nas.
24-11-2023 [08:43] - jazgdyni | Link: @Darek65
@Darek65
... największa wolność gospodarcza była za Wilczka...
Prawda.Szczególnie dla Kulczyka, Krauzego, ArtB, itd, i innych kandydatów na oligarchów.
24-11-2023 [09:00] - Czesław2 | Link: Za Wilcza wolność gospodarcza
Za Wilczka wolność gospodarcza była tylko na chwilę, aby mafie mogły Państwo przejąć. Natychmiast potem skończyła się.
Spróbujcie w komentarzach do czegokolwiek na niezależnej napisać coś o żydowskim google i youtubie. .100% ban.
24-11-2023 [09:14] - Darek65 | Link: @jaz
@jaz
Wolność dla Kulczyka, Gawronika polegała na czymś innym. W przypadku Gawronika było to po cichu uwolnienie rynku handlu walutam. Tylko on o tym wiedział. Ja piszę o samym systemie podatkowym, który był wtedy prosty i przejrzysty. Prowadziłem wtedy działalność gospodarczą, to wiem.
25-11-2023 [15:19] - Obserwator_3 | Link: @jazgdyni
@jazgdyni
Janusz, niezupełnie, Kulczyk, Krauze, ArtB to dopiero Balcerowicz (rok 1990), zaś reformy Wilczka zaczęły działać 1 stycznia 1989. I to naprawdę był najlepszy rok dla małych przedsiębiorców, zaś ta słynna inflacja w 1989 pojawiła się na skutek uwolnienia krajowego obrotu walutami (1 kwietnia), co spowodowało że wszystkie waluty nagle zmieniły charakter (z pożądanej formy oszczędności przekształciły się w pożądaną firmę płatności).
24-11-2023 [08:38] - jazgdyni | Link: Przecież już [arę razy o tym
@Czesław 2
Przecież już [arę razy o tym pisałem.
24-11-2023 [08:59] - Czesław2 | Link: Wiem, Panie Januszu, tylko
Wiem, Panie Januszu, tylko każdy artykulik bez tych faktów jest niepełny.
24-11-2023 [15:47] - jazgdyni | Link: No to fajnir :-)
No to fajnir :-)
24-11-2023 [10:08] - Jabe | Link: Tymczasem w wyobrażeniu
Tymczasem w wyobrażeniu prezesa ma być proletariat dokarmiany plusami i państwowe molochy wsparte zagranicznymi koncernami. „Prywaciarzy” można co najwyżej tolerować. Zamiast klasy średniej ma być inteligencja, tzn. kasta takich jak on wykształciuchów z budżetówki.
24-11-2023 [11:40] - Alina@Warszawa | Link: Albo TO napięcie, albo TE
Albo TO napięcie, albo TE napięcia.
Nie ma innej możliwości w języku polskim. Inne warianty to niezdana matura ....
24-11-2023 [15:31] - jazgdyni | Link: ???
???
24-11-2023 [15:44] - Alina@Warszawa | Link: "Mam chwilowo dość. Te
"Mam chwilowo dość. Te napięcie, koncentracja i ciągła niepewność ..."
24-11-2023 [15:50] - jazgdyni | Link: No tak... Słusznie. 'Ten'mi p
No tak... Słusznie. 'Ten'mi p[o g;
łowie chodzło.Dziekuję
24-11-2023 [17:52] - Alina@Warszawa | Link: To dlaczego jeszcze nie
To dlaczego jeszcze nie poprawione?
Młodzi wezmą to za zasadę ortograficzną ...
27-11-2023 [11:59] - zbychbor | Link: I ten pierwszy rozbiór. Jak
I ten pierwszy rozbiór. Jak to był drugi...
24-11-2023 [11:56] - juur | Link: Nie wiem czy autor zastanowił
Nie wiem czy autor zastanowił się przed publikacją treści, że zostanie wciągnięty na listę wywrotowców. To przecież jawny bunt. Okrągłostołowa szajka od dnia powołania stara się by nie było klasy średniej, którą z natury nie da się łatwo manipulować bo jest niezależna materialnie i intelektualnie. W pierwszej iteracji można się nie zastanawiać czy to co się stało to, że PIS to d.. wołowe i frajerzy czy też cyniczni manipulanci okrągłostołowej szajki realizujący długofalowy plan. Efekt w obu przypadkach byłby taki sam jaki obserwujemy obecnie. Uważam, że druga ewentualność jest prawdziwa. Z zażenowaniem czytam o zwycięstwie jakie odniósł PIS. Martyrologia PMM i historia ogromnego zwycięstwa moralnego bo gdy go "oszukiwali" to on się nie poddał, nie zniżył się do ich poziomu i dalej podpisywał wszystko jak leci. Niech będzie im wstyd! A zupełny KO to włączenie rolnictwa w limity CO2, taka własna inicjatywa PMM.
Czy PIS jest jeszcze niezbędny? Może przez jakiś czas, na obecnym etapie budowy "nowego świata" by kontrolować tych dla których "Bóg, Honor, Ojczyzna" jeszcze coś znaczy np. klasa średnia. Nie można dopuścić by powstała autentyczna partia patriotów poza kontrolą okrągłostołowców. Coraz wyraźniej widać jaka to z PIS marna imitacja partii prawicowej. Czas pracuje na niekorzyść dla Polaków. Konsekwentna polityka likwidacji firm narodowych i rolnictwa ma przyspieszyć proces "rozpuszczenia" klimatów patriotycznych/narodowych w takich Ikeach, Intelach, Googlach..., których logo jest na tle tęczy. Nowy ład, "5", obce montownie.... to te narzędzia. Czy zwróciliście uwagę, że wg. ostrożnych szacunków import zboża z Ukrainy wzrósł o 16800% (to nie błąd). Skutki dla rolnictwa zbliżone do oczekiwanych po wprowadzeniu "5". Już się nie mogę doczekać komunikatu w rodzaju: ...kto mógłby się tego spodziewać..., ...to tylko kilka anonimowych osób przemycało zboże w skarpetkach i schowało je miedzy bielizną..., należy podkreślić, że to wszystko zgodnie z prawem. Naturalne pytanie to jak można wypisywać takie głupoty? Można. bo to dla tych co "najlepszy premier", 'najlepszy rząd", łykną wszystko i jakoś nie spytają kto za to odpowiada i jakie będą tego konsekwencje dla naszego rolnictwa.
Tezy Twojego artykułu to już nawet nie odwaga a brawura. Całe szczęście, że NB jest niszowy i może "rozejdzie się po kościach".
Pozdrawiam.
24-11-2023 [15:54] - jazgdyni | Link: @juur
@juur
Czesć
Oni chyba są tak zachwyceni samym sobą, że zgubili lekcję, że w rządzeniu czymkolwiek, najważniejsza jest skuteczność. Nie ma usprawiedliwienia, że ktoś mnie oszukał.
24-11-2023 [12:04] - Marek Kudła | Link: @ jazgdyni
@ jazgdyni
Cz.2.
„Tak więc zawieszam przyglądanie się temu co się dzieje i poczekam do końca roku” – pez pana sobie poradzimy, niech pan czeka dłużej !
„90 procent Polaków żyje w biedzie” – skąd pan ma takie dane ? Pan pewnie pomylił Polskę z Peru albo z Papuą Nową Gwineą ?
„Holandia, malutki kraj, jest bogata bogactwem swojej klasy średniej” – Panie, rozumiesz pan rzeczywistość, czy bujasz pan po morzach i oceanach ? Wtedy, kiedy Holandia budowała klasę średnią m.in. grabiąc państwa kolonialne to u nas ruscy przez 45 lat budowali nam komunizm !
„Prawdziwą pełną suwerenność zapewni Rzeczypospolitej silna klasa średnia i likwidacja nędzy. Więc to jest najważniejszy cel społeczny państwa. Dotychczas o tym była cisza.” – pan jesteś chyba głuchy albo nietutejszy ?! To co robił rząd PIS przez ostatnie 8 lat ?!! Nie zauważył pan, że to rząd Morawieckiego zlikwidował nędzę w Polsce ? A kto chronił klasę średnią poprzez m.in. programy osłonowe i wszelką pomoc małym i średnim przedsiębiorcom ? Kto sukcesywnie podnosi wynagrodzenia ?
To Jarosław Kaczyński uratował Polskę ! Jak można nienawidzieć i bluzgać na człowieka, który wyrwał nas Polaków z rąk komunistów, następnie z rąk lewackich liberałów, i skierował Polskę na tory prawidłowego rozwoju ?! Kaczyński mówi prawdę – trzeba wymienić lewackie pseudo-elity ! Prawdziwa scena polityki powinna dopiero powstać na gruncie reformy prawa, w tym prawa konstytucyjnego, reformy państwa i urzędów państwowych. Również poprzez stworzenie wymagalności wobec aspirujących do polityki, wymagalności prawnej, określającej ściśle kto może być urzędnikiem państwowym, prawnikiem i politykiem.
* Jak myśmy walczyli z komuną to pan woziłeś swoją dupę po morzych i oceanach, a teraz rżniesz pan mądralę !
24-11-2023 [15:56] - jazgdyni | Link: @Marek Kudła
@Marek Kudła
Pan jeszcze przed maturą?
24-11-2023 [17:20] - Marek Kudła | Link: @ jazgdyni
@ jazgdyni
Tak, właśnie wyszłem z poprawczaka głupku !
25-11-2023 [02:21] - jazgdyni | Link: Głupku? To co tu robisz?
Głupku? To co tu robisz? Lansujesz się?
25-11-2023 [13:16] - Marek Kudła | Link: @jazgdyni
@jazgdyni
Ten z Gdyni nazwał PIS-iorów szubrawcami i mułami. Długo musiał pływać po morzach i oceanach, bo jest całkowicie oderwany od rzeczywistości !
PIS to jedyne, jak na razie, polskie ugrupowanie polityczne, które zawiera w sobie polską tożsamość, kulturę, polski honor, miłość do Ojczyzny i wiarę chrześcijańską ! I zamiast im pomóc, miesza się ich z błotem ! Jeśli ktoś nazywa takich ludzi jak Morawiecki, Czarnek, Adamczyk, Maląg, Błaszczak, Gliński, Moskwa, Rau, Rzeczkowska i innych mułami, to widocznie tej mafii z Gdańska, Gdyni i Sopotu jedynie zajoby z PO odpowiadają !!! Bo to czego ci w/w ludzie dokonali przez tylko 8 lat stawiając polską gospodarkę na pierwszym miejscu w UE i 20 miejscu na świecie jest niewiarygodnym osiągnięciem ! I muły by tego nie dokonały panie z Gdyni !!!
Pana klasę średnią, szczególnie w dużych miastach, stanowią komuniści i postkomuniści, którzy uwłaszczyli się na polskim majątku (młyny Pawlaka, makarony Kwaśniewskiej), to eSBecja, która obłowiła się wautą (banki, stacje telewizyjne,salony samochodowe), i to są złodzieje z PO, którzy kradli miiony i miliardy ! Żeby zbudować polską klasę średnią potrzeba jest lat, wielu lat, ale przede wszystkim innej świadomości Polaków. Przy poparciu jedynie 35 % jest to praktycznie niemożliwe. W wyborach 15.10.2023 na PO głosowało najwięcej wyborców z wyższym wykształceniem, podobnie jak pan, dlatego śerdniej klasy nie zbudujemy jeszcze długo !!!
26-11-2023 [06:06] - jazgdyni | Link: @Marek Kudła
@Marek Kudła
Ma pan spory kłopot ze zrozumieniem mojego tekstu. Pisze pan: Ten z Gdyni nazwał PIS-iorów szubrawcami i mułami. Otóż - może spróbuje pan przeczytać jeszcze raz - szubrawcy to totalna opozycja, a mułami są władze i działacze Zjednoczonej Prawicy. Jeżeli pan to w końcu odkryje i przyswoi, to wtedy, całe te pełne oburzenia komentarze powinien pan ze wstydem usunąć.
26-11-2023 [15:38] - Marek Kudła | Link: @jyzgdyni
@jyzgdyni
Wy, krytykanci PIS-u, to przez was wracają do władzy w Polsce lewaccy liberałowie i komuniści ! To wy krytykując jedyną polską formację polityczną, przyczyniacie się do upadku Państwa polskiego !
Wy, krytykanci, nie potraficie zrozumieć, że uprawiając krytykanctwo PIS-u odsyłacie tym samym wyborców do innych ugrupowań politycznych ? Tak też się stało 15.10.2023, kiedy wielu wyborców PIS-u zagłosowało na Trzecią Drogę !
Wy. krytykanci, zrozumcie wreszcie, że nie można wszystkiego zrównywać z błotem ! Jeśli krytykujecie jedno, to musicie podać alternatywę – skoro nie ci, to którzy ? Bo krytykując PIS, waszą alternatywą jest koalicja PO, 3D i NL, nawet jak tego nie wymieniacie, bo innych alternatyw w Polsce na razie nie ma !
Wstyd mi za was, bo jedni zdradzają Polskę w PE, a wy tu na miejscu sracie w swoje gniazdo !
24-11-2023 [12:05] - Marek Kudła | Link: @ jazgdyni
@ jazgdyni
Cz.1.
„Telewizje oglądam może pół godziny dziennie” , bo tego nie da się oglądać dłużej ! W TVP-Info to prawdziwa młocka słomy, a tacy redaktorzy jak np. Bugała, powinni pracować w przedszkolach a nie w telewizji.
„ tyko to, że muły, nasze muły na które głosowaliśmy, nie zdołali wygrać” – panie jazgdyni, panu się demokracja poplątała ! To nie muły z PIS-u głosują na zwolenników PIS-u, lecz odwrotnie ! To co PIS zrobił w ciągu 8 lat, a mimo to najgłupsi wyborcy na świecie głosują na nieudaczników, złodziei, kłamców i nienawistników, to nie wina mułów panie !
„A muł? To proste – to mieszanka klaczy z osłem” - Stalin przysłał nam około 200 tysięcy ludzi w ogóle niezwiązanych z narodem polskim, obcych, którzy mieli zająć najwyższe administracyjne stanowiska w państwie i budować komunizm. Oni i ich potomkowie nie identyfikują się do dziś z narodem polskim, ba są stałymi wrogami Polaków .
Największą ich bolączką jest to, że nie mogą mordować swoich przeciwników politycznych, dlatego wciąż walczą o komunizm wszelkimi metodami, w tym kłamstwem, nienawiścią, agresją, zemstą i zdradą.
Jedną trzecią inteligencji, mówiąc z grubsza, nam wybito z premedytacją, zabito po prostu. Jedna trzecia nie wróciła do kraju, bo albo już nie miała do czego wracać, albo groziły jej więzienie i śmierć. No i została ta jedna trzecia, nad którą tak pracowano przez 45 lat, że jej prawie nie było. Naprawdę to cud, że w ogóle my się z tego wszystkiego możemy jakoś pozbierać. W ostatnich wyborach było nas ponad 35 %, to za mało ! Musimy wszystko robić by było nas więcej, dużo więcej, bo inaczej nie zbudujemy wspólnoty, a do tego potrzebujemy większości !!!
24-11-2023 [18:14] - Adam66 | Link: @Marek Kudła
@Marek Kudła
Od czasu wykopania Szydło do Brukseli zaczął się zjazd PISu w dół a podsumowaniem tego była "zwycięska klęska" w ostatnich wyborach. Między innymi dzięki takiemu sekciarskiemu podejściu jakie prezentujesz, PIS "wygrał ale przegrał" bo sekta nie dopuszcza krytyki swojego guru. Ponadto, o czym pisało wielu komentatorów w tym ja, od 2017 roku PIS "tuczył gąskę", czyli z jednej strony rozdawnictwo w postaci programów socjalnych a z drugiej, łączył rózne firmy państwowe pod jednym szyldem (vide Orlen). Programy socjalne są jak najbardziej słuszne ale trzeba to robić z jakimś planem a nie rozdawać na lewo i prawo, nawet tym którym się to nie należy i to nie dlatego, że nie lubię ukrów. O ile trudniej byłoby sprzedać kilka podmiotów (zwłaszcza dużych), a o ile łatwiej będzie sprzedać jeden, nawet wielki? To było pytanie retoryczne...
Wiele razy było to podnoszone, czy PIS robi to robi z niefrasobliwości, żeby nie powiedzieć głupoty, czy też taki był plan okrągłego stołu, a Kaczyński doskonale to wykonał, udając patriotę na użytek krajowy, a w międzyczasie zgadzając się na wszystkie lewackie idiotyzmy a nawet dodając swoje "piątki".
24-11-2023 [19:32] - Marek Kudła | Link: @Adam66
@Adam66
Co proponujesz zatem ? Skoro nie PIS to kto ? Nie wstydź się tylko wymień inną partię polityczną !
Wiesz czemu PIS wygrał ale przegrał ? Bo many najgłupszy naród na świecie ! Czy rząd PIS-u mówi, że jest nieomylny, czyż mówi, że jest partią aniołów ? Przecież wystarczy, że porównasz 8 lat rządów PO i PSL i 8 lat rządów PIS-u, to co, to nie widzisz tu różnic ? Ja też krytykuję PIS, ale merytorycznie, natomiast wy uprawiacie krytykanctwo !!! I co jest w tym najgorsze, wy nie macie żadnej alternatywy ! I zamiast tym ludziom pomóc, to nie, to chuzia na juzia !
Prof. Zybertowicz mówi: Bez PIS nie ma narodu polskiego !
Czy wy ludzie nie rozumiecie tych słów ?! Przecież wiecie, że tylko ta formacja polityczna zawiera w sobie polską tożsamość, kulturę, polski honor, miłość do Ojczyzny i wiarę chrześcijańską !
Polska to duży kraj w środku Europy, i nie ma żadnego kutasa, który założyłby centrową partię polityczną, przyjazną PIS-owi ?!!!! Może wtedy w wyniku wspąłzawodnictwa wykreowanoby lepsze rozwiązania ?! Ale prawda jest taka, że nie ma ani jednego kutasa, zaś tysiące krytykantów wiedzących wszystko lepiej niż ci rządzący !
Wiesz co mądrzy ludzie na zachodzie mówią o Polakach ? Że to bardzo dzielny naród, ale kiedy już osiągną cel (wolność) to robią wszystko żeby ją stracić ! I my wiemy o tym, i mimo to nie potrafimy się zmienić !
24-11-2023 [23:40] - Adam66 | Link: @Marek Kudła
@Marek Kudła
Nie ma co ukrywać, sytuacja Polski i Polaków jest nieciekawa, a odpowiedzią co za POPIS (tego nie da się rozdzielić) powinno być generalne - WSZYSCY WON!
Mówiąc ściślej, wszyscy politycy, którzy byli czynnymi politykami za czasów okrągłego stołu, bez względu na to czy deklarują się po lewej czy prawej stronie powinni być odsunięci od bieżącej polityki z całkowitym zakazem jakiejkolwiek działalności politycznej bo wszyscy mają coś za uszami, a jeśli nie bezpośrenio oni to ktoś z najbliższej rodziny. Co mają za uszami, to o tym wiedzą służby wywiadowcze naszych bliższych i dalszych sąsiadów i tzw. "sojuszników" tylko jakimś trafem, polskie służby (przynajmniej te oficjalne) tego nie wiedzą.
Profesor Zybertowicz mówi to co wyznawcy chcą usłyszeć, niekoniecznie to co jest prawdą. Udział PISu i Kaczyńskich w oddawaniu suwerenności Polski opisałem krótko w komentarzu tutaj: naszeblogi.pl/68352-wbije-ostatni-gwozdz-do-trumny-i-postawia-mu-pomnik
O wkładzie ryżego folksdojcza nawet mi się pisać nie chce bo co to za kanalia wszyscy wiedzą tylko udają, że mają go za polityka a on się co najwyżej nadaje do podawania garderoby innym, trochę lepiej udającym polityków.
Warto odsłuchać ostatnich komentarzy Gadowskiego i Ziemkiewicza, te kwestie są tam bardziej rozwinięte.
Zgadza się, Polacy to bardzo dzielny i honorowy naród, ale w polityce honor i uczciwość się nie liczą, liczą się efekty końcowe. Wiedzą o tym wszyscy oprócz Polaków a wykorzystują to politycy podający się za polityków polskich a są tylko polskojęzycznymi.
Co do partii przyjaznej PISowi, prezes i wierchuszka wycieli wszystkich, którzy się do takiej współpracy nadawali, a wystarczyło tylko nie przeszkadzać. Proszę spojrzeć na PJJ, całkowicie zamilczana przez lewą i prawą stronę, nie była brana pod uwagę w żadnych sondażach a jednak uzyskała 1,65%. Mogła uzyskać więcej i wspomóc PIS ale prezes i wierchuszka stwierdzili, że tylko PIS może zjeść cały tort i z nikim się nie podzieli. Pytanie czy oni sami to wymyślili czy im centrala kazała...
No i tak, mamy to co mamy, teraz Morawiecki się poci i wywleka różnych cudaczków z kapelusza żeby rząd "ekspercki" utworzyć. Zobaczymy co z tego wyjdzie, tyle tylko, że Morawiecki powinien być z tego rządu usunięty bo wielokrotnie udowodnił, podpisując idiotyzmy eurokołchozowe, że na premiera Polski się nie nadaje.
25-11-2023 [09:57] - Jabe | Link: Zadziwiające, że prezes po
Zadziwiające, że prezes powierzył misję ratowania rządów PiS-u Mateuszowi Morawieckiemu. Skąd ten gagatek się wziął i dlaczego jest taki niezastąpiony?
26-11-2023 [15:35] - Marek Kudła | Link: @Jabe
@Jabe
Odpowiem ci na twoje pytanie bo widzę, że sam sobie nie poradzisz. Wiesz dlaczego Morawiecki ? Żeby się głupcy dziwowali !!!
25-11-2023 [13:34] - Marek Kudła | Link: @Adam66
@Adam66
Wybacz, ale nie będę ci odpowiadał, bo walisz jak łysy o beton.
Przykład:
„sytuacja Polski i Polaków jest nieciekawa” - to czego rząd Morawieckiego dokonali przez tylko 8 lat stawiając polską gospodarkę na pierwszym miejscu w UE i 20 miejscu na świecie jest niewiarygodnym osiągnięciem ! A więc sytuacja jest bardzo ciekawa !!!
„Zgadza się, Polacy to bardzo dzielny i honorowy naród, ale w polityce honor i uczciwość się nie liczą, liczą się efekty końcowe.” - to co,to postawienie gospodarki polskiej na pierwszym miejscu w UE i 20 miejscu na świecie nie jest efektem końcowym ?!!!
Piszesz, że ci z lewej i prawej są tacy sami ? Sprawdzam, i o dziwo w więzieniech i aresztach siedzą tylko ci z PO ?! Tylko jeden (Karpiński) uciekł do Brukseli.
Pisząc o PJJ nie masz zielonego pojęcia kim są ci ludzie ! Poczytaj trochę o nich, byłych komuchach !
I na koniec, robisz się mądrzejszy od prof. Zybertowicza ? To nie ładnie !
24-11-2023 [22:38] - nusatez | Link: Proszę posłuchać jak K.
Proszę posłuchać jak K. Wojczal w przystępny i rozsądny sposób tłumaczy powody łączenia firm pod szyldem Orlenu i opowiada o roli jaką miał Orlen odegrać gdyby PiS wygrał wybory.
https://www.youtube.com/watch?v=BNF0BXNLYqM&t=166s
To co nazywa pan rozdawnictwem miało bardzo pozytywny wpływ na gospodarkę.
Prof. Krysiak:
"Takie programy jak 800+ czy 13. i 14. emerytura nie są, jak uważają niektórzy, programami socjalnymi, pieniędzmi, które idą w błoto. W rzeczywistości programy te mają charakter inwestycyjny. Zwiększają popyt wewnętrzny, pieniądze pozostają w kraju, zwiększają zyski i zatrudnienie w małych i średnich przedsiębiorstwach. Również m.in. dzięki tym programom mamy najniższe bezrobocie w Europie. Ich odebranie spowoduje, że zredukuje się kondycję małych i średnich przedsiębiorstw, zmniejszą się wpływy do budżetu, a w ten sposób pan Tusk, jeśli obejmie władzę, wywoła spiralę prowadzącą do coraz większej destrukcji samej gospodarki i kondycji finansów publicznych."
https://wpolityce.pl/polityka/667447-krysiak-dziura-budzetowa-opozycja-ucieka-sie-do-wymowek
25-11-2023 [09:53] - Jabe | Link: Gdyby przejadanie pieniędzy
Gdyby przejadanie pieniędzy było zbawienne dla gospodarki, socjaliści święciliby tryumf Wenezueli. A to, że ktoś za darowane pieniądze kupi sobie nową pralkę (solidną, niemiecką) nie oznacza, że to dobra inwestycja, jeśli stara pralka wciąż działała.
25-11-2023 [10:31] - nusatez | Link: Podaje pan skrajne przykłady,
Podaje pan skrajne przykłady, a takie niczego nie tłumaczą. Kiepscy np. lekarze nie mogą być powodem likwidacji medycyny. Wyobraźmy sobie funkcjonowanie kawiarni , do której klienci przychodzą 2 razy w roku bo ich nie stać na więcej, a wskutek "rozdawnictwa" zaczynają tam przychodzić 4 razy w miesiącu.
24-11-2023 [13:37] - Ptr | Link: Ważne jaki mają stosunek do
Ważne jaki mają stosunek do polskich interesów te poszczególne "klasy" społeczne. Bogaci mogą sprzedać ojczyznę ? Oj, Chyba to się dzieje.
Klasa średnia jest podzielona, ale duża część to mogą być wychowankowie emigracji zarobkowej lub pracy dla silnych podmiotów zagranicznych z nadal utrzymującą się zależnością, postkomunistyczna budżetówka ze swoim mitem wejścia do Europy i ambicjami ustawiania nowego pokolenia pod dawniej wpojone układy , a nie wartości.
Klasa niższa zapewne podzielona z segmentem katolicko-patriotycznym, ale część liberalna. Gdyby bogaci nie kupowali domów w ciepłych krajach, a inwestowali wszystko w CPK i porty to państwo mogłoby ich pokochać i dać niskie podatki. Wszystko by nam się opłaciło.
Widać ,że regulacją przepływu pieniądza można wpływać długofalowo na poglądy polityczne. Powiedzmy ,że w gronie polskich specjalistów pracujących dla koncernów zachodnich, np. Niemieckich pojawia się człowiek, który w jakiś sposób pokazuje swoje proniemieckie poglądy , nazwisko i pochodzenie. I zdarza się ,że własnie zakłada własną firmę i właśnie on dostaje wysokopłatne kontrakty na usługi. Oczywiście nie może powiedzieć ,że sprzyja PiS, bo nie sprzyja. Ale będąc w Polsce wchodzi do klasy średniej wyższej, a koledzy zostają w średniej. Jednocześnie narzeka na rząd, podatki itp, i czyta niektórych dziennikarzy.
24-11-2023 [16:00] - jazgdyni | Link: @Ptr
@Ptr
Cześć
Staram się przekonać, że to klasa średnia jest najważniejszym elementem państwa i społeczeństwa. Jak widać w pewnym komentarzu, bidak jest oburzony, bo jest dumny, że on jest już klasa średnia, bo mu podskoczyło, a tu dureń pisze, że on ciągle ten biedak. Nikt u nas takich rzeczy nie uczy.
24-11-2023 [23:49] - Ptr | Link: Pewnie nie ma najważniejszego
Pewnie nie ma najważniejszego elementu państwa, bo to musi działać jako całość. Jak w piramidzie. Im kamień wyżej tym bardziej cieszy się widokiem ludzi, ale podstawa jak całość nie może się sypać. Co się działo za PO ? Sypała się podstawa. Jak podstawa się uzdrowiła to teraz każdy polityk mówi jest pięknie dzięki przedsiębiorcom, -kamykom na górze, wypolerowanym, a wzmacniamie podstawy było marnotrastwem. Ja bym powiedział, że najważniejszy element To ten , który trzeba wzmocnić.
28-11-2023 [10:49] - Jan1797 | Link: Widać, że temat jest istotny
Widać, że temat jest istotny i nurtuje internautów, bo rozwinęła się interesująca dyskusja. Myśl przewodnią można by opisać: – Czy zdajemy sobie sprawę, co to jest klasa średnia. Niedokładnie...
Do Autora,
Z kim postęp? Ile razy przytaczaliśmy Słowienia vel Słowacja? Nawet przy takim poziomie niewiedzy jaki otacza ludzi młodych i tych coś tam „czytających” niewiele trzeba było, a stali się & analfabetami.
Nie żeby kij w mrowisko, ale czy rzeczywiście nikt nie pamięta tych inwestycji ciągnących się dekadami. Gdzie tu miejsce dla małych firm? To wierzchołek, a reszta to miejsce dla szwagrów?
24-11-2023 [13:59] - spike | Link: Sądzę, że lista zadowolonych
Sądzę, że lista zadowolonych z "wygranej" Tuska jest więcej, widać to po ich wystąpieniach i głosowaniach na szkodę Polski.
Co do samej klasy średniej, nie wiem jakie kryterium przyjąć, weźmy np. Muska, określony jako najbogatszy na świecie, czy to prawda?
jego majątek liczony w grubych mld$, ale weźmy jakiś kryzys na giełdzie i jak wtedy wygląda jego majątek, dalej będzie najbogatszym?
znamy z historii jak to wyglądało, co się działo z bogaczami po krachu giełdowym, wielu z okien skakało.
Znam kilku powiedzmy zamożnych ludzi, którzy się dorobili, szli przez życie jak "burza", by z pracodawcy stać się znowu pracownikiem, okazało się, że firma stała na kredytach, wszystko co mieli poszło pod likwidatora na spółkę z komornikiem.
W Polsce samemu osiągnąć poziom klasy średniej jest trudno, w innych krajach mieli łatwiej, np. zachód, jaki mieli zniszczenia po wojnie, stosunkowo niewielkie, do tego mieli pomoc, a my, od dna się odbijamy i nie możemy, dlatego powstało powiedzenie "pierwszy mln trzeba ukraść".
Dopiero 8 lat był względny wzrost zamożności Polaków, a my już chcemy mieć klasę średnią? chyba że ciągle na kredytach, a to ma krótkie nogi.
Ja nie narzekam, pieniędzy mi nie brakuje, nie mam długów, mam dłużników, co potrzeba mam, czy jestem klasą średnią, nie obchodzi mnie to, nie jest moim celem.
24-11-2023 [15:36] - Ptr | Link: Gdyby polscy ( duży i mali )
Gdyby polscy ( duży i mali ) inwestorzy mieli możliwość inwestowania w CPK nikomu by nie przychodziło do głowy by to zamknąć.
25-11-2023 [06:50] - NASZ_HENRY | Link: @Ptr
@Ptr
"Gdyby polscy ( duży i mali ) inwestorzy mieli możliwość inwestowania w CPK nikomu by nie przychodziło do głowy by to zamknąć."
Senatorska głowa u Waszeci 😉
25-11-2023 [09:38] - jazgdyni | Link: @NASZ_HENRY &Ptr
@NASZ_HENRY &Ptr
Polscy inwestorzy.Pierwsze - jeszcze nie mają własnego kapitału, by wejść do zarządu. I proszę sie nie martwić - dużo polskich przedsiębiorców będzie podinwestorami i wykonawcami.
Tylko ciągle pamiętają nauczkę sprzed lat, przy budowie autostrad. Czyli nie mają możliwości?
26-11-2023 [00:26] - Ptr | Link: Bezwzględność nieprzychylnej
Bezwzględność nieprzychylnej władzy może i inwestorów puścić z torbami, ale przynajmniej mogliby pójść do sądów gospodarczych.
25-11-2023 [09:54] - Czesław2 | Link: krótko mówiąc, nie dla psa
@ptr Krótko mówiąc, nie dla psa kiełbasa.
24-11-2023 [17:26] - tricolour | Link: Całość wywodu można
Całość wywodu można podsumować jednym, prostym zdaniem: gdy się bierze w dupę, to rozum wraca.
24-11-2023 [18:13] - Jabe | Link: W efekcie mają rozum nie
W efekcie mają rozum nie wtedy, gdy potrzeba.
24-11-2023 [19:31] - spike | Link: @tri
@tri
Znowu się odezwałeś i rozwiałeś wszelkie wątpliwości :))
tak na marginesie, ty to chyba jakiś zboczek jesteś, ciągle o tej dupie piszesz, idź do jakieś klubu gdzie w dupę dają, zobaczysz "niebo".
Tak poważnie, to nie PiS straci, a tacy dupiarze jak ty, chyba masz nastoletnie dzieci, może się okazać, że twoi ulubieńcy wrócą do ulubionej maksymy:
"piniendzy ni ma i ni bendzie", bo jest duuuuuuża dziura w budżecie, inflacja etc. więc podatki pójdą w górę, będziesz szczęśliwy i dupę nadstawiał z radością.
24-11-2023 [20:46] - RinoCeronte | Link: Co się stało to się nie
Co się stało to się nie odstanie...
25-11-2023 [02:26] - jazgdyni | Link: Kosa na kamień mądralo.
@trip
Kosa na kamień mądralo. Główny tekst jest z 2019.
25-11-2023 [09:26] - tricolour | Link: @jzg
@jzg
Żaden kamień, kosa i owszem - mój komentarz był z 2018.
😛
25-11-2023 [15:23] - RinoCeronte | Link: Chciał Pan powiedzieć kasa?
Chciał Pan powiedzieć kasa?
25-11-2023 [17:22] - u2 | Link: "W prawidłowo rozwiniętym
"W prawidłowo rozwiniętym państwie dobrobytu klasa średnia odgrywa dominującą rolę. To fundament zdrowego państwa. Drobni i średni przedsiębiorcy, wolne zawody, specjaliści, a w polskiej specyfice, również Polacy pracujący za granicą. Określiłem ich przedział dochodów na 8/10 – 40 tys. zł."
Była już dyskusja na ten temat na NB. Pewnikiem nie jedna. Jako profesjonalny marynarz autor ma większe wymagania od middle class niż większość ekonomistów. Prostej definicji middle class nie ma. Autor ma dwukrotnie wyższe wymagania niż przeciętny ekonomista i ... słusznie. Mamy równać do bogatego zachodu, a nie do wiecznie biednego wschodu. Takie są u nas zależności historyczne. I o tym mówią politycy Zjednoczonej Prawicy. Pełomafia z lewizna chcą, abyśmy biednieli i byli rezerwuarem taniej siły roboczej dla ich mocodawców z zachodu i wschodu. Oraz rynkiem zbytu na ich produkty gorszej jakości.
Przytaczam poniżej urywek z ciekawego artykułu będącego próbą definicji middle class w Bolanda :-)
https://www.livecareer.pl/pora...
Klasa średnia — zarobki
Najczęściej mówi się po prostu o kryterium dochodowym — ale i to pozostaje dyskusyjne. Według klasyfikacji OECD (Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju) do klasy średniej należą gospodarstwa domowe, w których dochód na głowę wynosi od 75% do 200% mediany zarobków w danym kraju.
Według danych GUS w Polsce mediana zarobków wynosi 4702,66 zł brutto, czyli 3403 zł netto (na rękę). A zatem zgodnie z klasyfikacją OECD w Polsce klasa średnia to osoby, które zarabiają od 3526,50 zł brutto (odrobinę więcej niż minimalna krajowa w 2022 r.) do 9404 zł brutto.
25-11-2023 [17:32] - Jabe | Link: Istotą klasy średniej nie
Istotą klasy średniej nie jest poziom zarobków, lecz niezależność finansowa i intelektualna. Zarazem to osoby nie na tyle bogate, że nie muszą się przejmować pomyślnością państwa.
25-11-2023 [18:13] - u2 | Link: Nie przeczytałeś artykułu,
Nie przeczytałeś artykułu, ciągle kłamiesz. Skąd takie pridurki jak ty się biorą ? :-)
26-11-2023 [17:45] - Imć Waszeć | Link: Drogi @Jazgdyni, akgażowanie
Drogi @Jazgdyni, angażowanie się w szczekanie nigdy nie przynosi długofalowych korzyści. Kto może, musi używać rozumu, a nie nap...alać łopatami. Do łopaty są inni, zaś profesorów na traktory i nie tylko tam zwykła wsadzać komuna, bo jej się ubzdurało, że łebscy ludzie legną się sami ze słomy i brudu jak myszy. Ukraina m.in. pokazała, że to nieprawda ;)
Dlatego niniejszym otwieram nowy panel dyskusji dla inżynierów, żeby zakończyć wreszcie to obrzucanie się GWnem na Naszych Blogach. Oto temat do dyskusji:
https://www.youtube.com/watch?...
Jak to nazwać? Optokomputer? Na to chyba nas stać, bo tu nie trzeba ziem rzadkich z kosmosu.
26-11-2023 [19:21] - Ptr | Link: Imć waszeciu, skoro nowy
Imć Waszeciu, skoro nowy pomysł, to chcę się podzielić takim wnioskiem. Ostatnio głośno o dolegliwościach psychicznych u młodzieży. Pytanie. Skoro covid działał destrukcyjnie na nerwy przenoszące informację o węchu i smaku do mózgu, W JAKI SPOSÓB WPŁYWAŁ NA SAM MÓZG ? Jak można wspomagać mózg jeżeli doszło do zaburzeń ? Czy ktoś wie?
26-11-2023 [20:18] - Czesław2 | Link: Przepraszam, ale w/g
Przepraszam, ale w/g wiekszosci tu komentujących nie było żadnej epidemii Covida. Była grypa.
26-11-2023 [20:33] - Alina@Warszawa | Link: Gdyby nie zmiana definicji
Gdyby nie zmiana definicji epidemii i pandemii, to nawet tych by nie było ...