Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Ktoś go w Polsce zna?

jazgdyni, 01.11.2023

No dobra... trzeba przełamać tę smutę, napięcie i niepewność. Teraz coś, że aż serce rośnie.
Odkryłem to przed chwilą, choć już ma 2 lata. A to dlatego, że w kraju nigdzie o tym nie słyszałem.
Amerykanom trzeba przyznać, że są uczciwi w tym względzie, że jak widzą coś wspaniałego i unikalnego, to odpowiednio potrafią to docenić.
Cała ta polska machina show biznesu, niestety jest siecią kolesi, układów i w dużej mierz niezamądrych geszefciarzy. Stąd cierpi nasza cała pop kultura. Prawdziwe talenty uciekają więc za granicę.
Kto?
Marcin Patrzałek. Wówczas lat 18. Polski student z Kielc, wtedy studiujący w USA.
Amerykańscy spece mówią o nim – Chłopak, który jako pierwszy zabił gitarę.
Musicie Go posłuchać. Zasługujemy na radość i chwilę dumy narodowej.
youtu.be
Okrzyknięty jeden z: 20 BEST Solo Musicians in the World!
Miłego słuchania i cieszcie się!
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 4909
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

01.11.2023 19:58

"A to dlatego, że w kraju nigdzie o tym nie słyszałem."
Bzdury piszesz jak zwykle. Chłopak jest zwycięzcą
9 edycji polsatowskiego Must Be the Music w 2015 roku, a występ w Mam Talent w USA miał w 2019.
tricolour

tricolour

01.11.2023 20:43

Słuchamy go od lat...
Tomaszek

Tomaszek

01.11.2023 21:02

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Słuchamy go od lat...

Ze Zdzichem to chyba z płyt . Chodnikowych zapewne .
jazgdyni

jazgdyni

01.11.2023 22:05

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na Ze Zdzichem to chyba z płyt .

Przeczytał w internecie. I to jaki głupek! Udział w talentach w Polsacie miał mu dać światową sprawę. Ten Poznaniak  i ten z Wrotka, kompletnie nie pojmują w czym rzecz. Kto z polskiej pop muzyki zrobił światową karierę? Próbowali Wioletta Wilas i Czesław Niemen. I co? Tylko jazzmani się liczą. Wojtek Mazolewski (też z Trójmiasta) ma najlepsze kluby, czy to w NY, czy w Tokio otwarte dla siebie za niezłe pieniądze.
tricolour

tricolour

01.11.2023 22:41

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Przeczytał w internecie. I to

Owszem pojmują w czym rzecz - że trzeba spieprzać. Im dalej tym lepiej. Im młodziej tym łatwiej.
Bo krajowe dziady dopiero wtedy doceniają talenty gdy te - przez lata nie tylko nie doceniane, ale nawet nie zauważane - podpiszą umowy z ważnymi żydami tego świata. 
Pojmują także to, że warto też jęknąć ze sceny coś o tęsknocie, bo wtedy dziady czują dumę narodową.
Tomaszek

Tomaszek

01.11.2023 23:31

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Owszem pojmują w czym rzecz -

Kolorowy młodzieniec , tylko jajca mu posiwiały .
jazgdyni

jazgdyni

02.11.2023 04:32

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Owszem pojmują w czym rzecz -

SONY - Japończycy to też żydzi? Nie wiedziałem.
Rusz dupę z Wrocka i Reichu, to zrozumiesz, co znaczy światowa popularność. Nikt tu nie ucieka z Polski, jeżeli chce się wspinać do góry, Śp. Penderecki do końca żył w Polsce. Tylko łachudry i ci, co robią coś, na co w kraju nie ma rynku, uciekają z Polski.
tricolour

tricolour

02.11.2023 09:48

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na SONY - Japończycy to też

@jzg
Nie "nikt" tylko każdy, a najlepszym dowodem ty sam jesteś - po wielu latach oglądania rachonia i całej telewizji polskiej (!!!) wyskakujesz jak filip z konopii z nowością , że nie wiadomo czy się śmiać czy płakać.
Rynek na takich Patrzałków jest zerowy. Jedynym rynkiem jest diso polo dla nayebanych przy grillu intelektualnych troglodytów.
Nawet Polskich Nagrań nie ma...
jazgdyni

jazgdyni

02.11.2023 11:42

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @jzg

nayebanych przy grillu intelektualnych troglodytów...
Kurcze, jaka u ciebie samokrytyka. Jednak to bipolar.
Ps. Uważaj, przez to syn Wałęsy się pochlastał na śmierć. czego ja ci szczerze nie życzę.
tricolour

tricolour

02.11.2023 18:35

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na nayebanych przy grillu

Ja też ci szczerze nie życzę tego, czego ty mnie nie życzysz. Doczepiana różowa cipa oraz cycki nie są dowodem zdrowia psychicznego, wręcz przeciwnie więc zajmij się lepiej swoim własnym podwórkiem.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

01.11.2023 22:42

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Przeczytał w internecie. I to

To 2 x zacytujmy jazgota który kompletnie się pogubił i sam nie wie o co mu chodzi.
1. 01/11 [19:19] A to dlatego, że w kraju nigdzie o tym nie słyszałem.
2. 01-11 [22:05] Kto z polskiej pop muzyki zrobił światową karierę?
jazgot to typowy pisior. Po godzinie z małym obkładem jest w stanie przeinaczyć własną wypowiedź.
jazgdyni

jazgdyni

02.11.2023 11:45

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na To 2 x zacytujmy jazgota

Kurcze - to ty jeszcze handlujesz na Łozarzu? Kiedyś kasety a teraz DVD. Stąd muzyczne oblatanie pewnie.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

02.11.2023 17:42

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Kurcze - to ty jeszcze

"Kurcze - to ty jeszcze handlujesz na Łozarzu? Kiedyś kasety a teraz DVD. Stąd muzyczne oblatanie pewnie."
Tej. jazgot ty jesteś opóźniony w rozwoju prawie o dekadę.
1. Słyszałeś o czymś takim jak Blue-ray?
2. Nie znasz topografii handlu dobrami kultury muzycznej w Poznaniu.
BTW.
Po odsłuchaniu tego naszego geniusza gitary z ochotą słucha się normalnych nie udziwnionych riffów Steva Jonesa lub pasaży Kristiana Zimmermanna.
Tomaszek

Tomaszek

01.11.2023 23:29

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Przeczytał w internecie. I to

A który to z Wrocka a który Poznaniak ? Jeszcze jeden kit przeszedł ? U mnie ni chu...steczki . Z resztą jaka to różnica gdzie kobyła nasrała .
Aha
Kiedyś byli Urbaniak , Makowicz , Dudziak i Trzetrzelewska , ale ten chłopak to raczej muzyka klasyczna . W popie i rocku to nadal sucho . Ale u siebie i dla siebie to i tak fajno bywa .
jazgdyni

jazgdyni

02.11.2023 04:39

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na A który to z Wrocka a który

@Tomaszek
Dyskutowałbym, że to muzyka klasyczna. Fakt - oparta na flamenco. Lecz dzisiaj to coś nowego, jak nujazz, czyli łączenie tradycji ze współczesną alternatywą. karierę robi teraz swing.
Posłuchaj - czy to klasyka? youtu.be  Reagujesz jak ta publiczność? ;-)
Tomaszek

Tomaszek

02.11.2023 20:41

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @Tomaszek

Fajne , ale to nie top i nie przyszłość . Tu decyduje ktoś inny , nawet o guście publiki . bo Segovia , di Meola czy Yepes to jednak nie główny nurt . A jeżeli chodzi o swing ,czy raczej swingowanie  to pewnie kolorowy się na Zdzicha szykuje , stąd ta cipka i cyce jak donice . ale o technice i naukach ścisłych już gęby nie otwiera . To niech mu ta cipka będzie .
Tomaszek

Tomaszek

01.11.2023 20:58

Ostatnio w BBC Classic cała poranna audycja , chyba z godzinę albo i lepiej była z nim . Tak ze dwa tygodnie temu . Czyżby coś się szykowało ?
Teresa Bochwic

Teresa Bochwic

01.11.2023 21:24

Genialne! I jaki śliczny i uroczy chłopiec!
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

01.11.2023 21:49

Dodane przez Teresa Bochwic w odpowiedzi na Genialne! I jaki śliczny i

"jaki śliczny i uroczy chłopiec"
Prosze Pani. Tylko młody pisowski efeb Oskar Sz. może być uznany za ślicznego,
rp.pl
jazgdyni

jazgdyni

01.11.2023 22:13

Dodane przez Teresa Bochwic w odpowiedzi na Genialne! I jaki śliczny i

@Teresa Bochwic
To skromny i wprost genialny chłopak. Teraz pracuje dla chyba największego na świecie koncernu Sony (w samym USA posiada m.in. Columbia Pictures, czy Disney). Więc przyszłoś wygląda bardzo optymistycznie. Przed pełną salą odpowiedział, że bardzo tęskni za Polską. Aby taki pozostał na zawsze.
Serdeczności
spike

spike

01.11.2023 22:19

tego posłuchajcie !
youtube.com
u2

u2

01.11.2023 22:32

@jzg
"Polski student z Kielc, wtedy studiujący w USA"
A ja poznałem parę lat temu Gajusza z Kielc, najlepszego łowcę osiągnięć na Steamie. Każdy kto gra choć trochę na Steamie to go zna :-)
PS. Jednak chłopak zajął się ostatnio bardziej dochodowym odlewnictwem w Belgii, giercowanie to tylko jego hobby. Dziennikarki zapewne nie ukończył, choć studiował pewnikiem równie zawzięcie jak giercował. Gdybym bym właścicielem jakiegoś polskiego studia komputerowego, to bym go w ciemno zatrudnił z odpowiednim honorarium :-)
PS2. Mam talenta - polskiego wydania nigdy nie oglądałem. Kojarzę trochę Prokopa. Hołowni do czasu jego politykierki nie kojarzyłem zupełnie :-)
marsie

marsie

01.11.2023 22:38

No, faktycznie, to jest zjawisko miary światowej – drogi Marynarzu – nie za wiele whisky?
Serdecznie pozdrawiam i też, za zdrowie nasze, szklaneczkę wychylę!
jazgdyni

jazgdyni

02.11.2023 04:45

Dodane przez marsie w odpowiedzi na No, faktycznie, to jest

@marsie
Nie, ja okres delektowania się whisky mam już za sobą. Jak już coś, to oryginalna Finlandia (Koskenkirva).
Es

Es

01.11.2023 23:33

Prawdę mówiąc rownież do tej pory nie słyszałem. Jest niesamowity. Zastanawiam się czy znajdzie sposób na przełożenie umiejętności, sprawności technicznej i talentu również scenicznego na sukces muzyczny. Miejmy nadzieję, że tak i jesteśmy świadkami początku wielkiej kariery. W każdym razie niezwykła radość z oglądania rodaka zdobywającego światowe  sceny. 
Dzięki za link.
jazgdyni

jazgdyni

02.11.2023 04:48

Dodane przez Es w odpowiedzi na Prawdę mówiąc rownież do tej

@Es
Cieszę się, że mamy identyczne odczucia i czekamy na rozwój jego kariery. To, że Sony się nim opiekuje ma wielkie znaczenie. Oni sięgają tylko po gwiazdy (np. Marvel).
Imć Waszeć

Dark Regis

02.11.2023 18:27

Z tym, że to nie jest technika gry na gitarze tylko raczej na kontrabasie:) youtube.com youtube.com youtube.com
terenia

terenia

03.11.2023 00:56

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Z tym, że to nie jest

@Imć Waszeć 
Otóż to....gdyby zagrał  Toccatę i Fugę d-moll J.S.Bacha tak jak wykonuje to wirtuoz gitary klasycznej prof. Tariq Harb to pewni oceniający z amerykańskiego "Mam talent"....... ....youtube.com;
Tu polski gitarzysta klasyczny (z Chorzowa) ,zdobywca 19  nagród w konkursach gitary klasycznej ,ale on nie występował w " America’s Got Talent".....youtube.com;
Okrzyknięty przez The Washington Post „jednym z najbardziej utalentowanych gitarzystów na świecie” polski gitarzysta Marcin Dylla jest rzadkim zjawiskiem w najnowszej historii gitary klasycznej. Urodzony w Chorzowie w 1976 roku, pierwsze lekcje gry na gitarze pobierał w Konserwatorium Muzycznym w Rudzie Śląskiej w rodzinnej Polsce. W latach 1995-2000 studiował w Akademii Muzycznej w Katowicach pod kierunkiem Adi Wandy Palacz, a następnie ukończył studia u Oscara Ghiglii, Sonji Prun-nbauer i Carlo Marchione w Akademii Muzycznej w Bazylei, Fryburgu i Maastricht.
Marcin jest laureatem niezrównanej liczby nagród na najbardziej prestiżowych międzynarodowych konkursach muzycznych na całym świecie, w tym 19 I nagród w latach 1996-2007. Jego ostatnim triumfem był Złoty Medal Międzynarodowego Konkursu Guitar Foundation of America 2007 w Los Angeles, często uznawanego za najbardziej prestiżowy konkurs gitarowy na świecie.
jazgdyni

jazgdyni

03.11.2023 11:58

Dodane przez terenia w odpowiedzi na @Imć Waszeć 

@Terenia
Witaj
Oczywiście... de gustibus... Każdy ma prawo do swoich własnych preferencji. Ja uważam, że obecnie Marcin jest najlepszym, na dodatek nowatorskim, wirtuozem gitary. Z gitarą mam do czynienia, daj Boże więcej, już dokładnie 60 lat. A pierwszę gitarę elektryczną, ż całym pietyzmem, z pomocą lutniarza i stolarza, zrobiłem, gdy miałem 16 lat. A na studiach tworzyłem różne gadżety dla gitary elektrycznej, jak Wah Wah z pedałem od maszyny do szycia, fuzz czysto elektroniczny, czy echo ze sprężynami ze starego łóżka. Znajomi, których ojcowie pływali, zdobywali nie tylko płyty gramofonowe, ale też fachową literaturę. Marzeniem oczywiście było posiadanie Gibsona. A generalnie do dzisiaj jestem przede wszystkim bluesmane, Ale otwartym na wszystko związane z gitarami. Klasykę europejską ceniłem bardzo wysoko. Płyty Segovii, czy Pepe Romero mam do dzisiaj. Szczególnie lubiłem flamenco. Bardzo lubię Django Reinharda, a w Meksyku podziwiałem ich zespoły, jak też nasze europejskie cygańskie naturalne umiejętności.
Właśnie dzisiaj wieczorem zostałem zaproszony na 40 lecie zespołu Apteka - pierwszych solidnych polskich punkowców, gdzie króluje mój przyjaciel Jędrzej Kodym Kodymowski - jedna z najlepszych gitar w Polsce. (Twórca muzyki do "Resetu")
Marcin gra na Ibanezie - mimo, że to instrument japoński, dzisiaj jest uważany za gitarę Nr.1
Pozdrawiam
terenia

terenia

03.11.2023 18:45

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @Terenia

@jazgdyni
Panie Januszu ,Marcin jest niewątpliwie utalentowanym młodzieńcem,nie przeszkadza mi Jego sposób gry na gitarze....ale ta nadmierna ekspresja (moim zdaniem przerost formy nad treścią).Ogólne odczucie m.in muzyków z którymi rozmawiałam jest takie,iż słuchacz skupia uwagę nie na muzyce,lecz na osobie wykonującą ową.
Tu wykonawca ,który zaczynał swą muzyczną drogę od heavy metalu ,by od pewnego czasu skupić się na gitarze okresu renesansu i baroku .Tu miła niespodzianka Chopin youtube.com  
Tu dla odmiany Chopin ,lecz na gitarze elektrycznej i kapitalny wykonawca Jimmy Page  youtube.com.
Pozdrawiam
Na gitarze Ibanez  gra Steve Vai (gitara elektryczna Ibanez JEM 70 SFG, czyli instrument na którym często gra Steve Vai i który powstał we współpracy z legendarnym gitarzystą.) Na długie wieczory proponuję odsłuchanie koncertu z krakowskiej ICE (sala z niesamowitą akustyką).W maju 2023 r byłam na tym koncercie ,Steve Vai był niesamowity. youtube.com
Es

Es

03.11.2023 11:26

@Imć,@ Terenia
Czy naprawdę sens ma rozpatrywać kto jest prawdziwszym gitarzystą: Al di Meola, Paco de Lucia, czy Jimi Hendrix?
jazgdyni

jazgdyni

03.11.2023 11:59

Dodane przez Es w odpowiedzi na @Imć,@ Terenia

@Es
Nie ma sensu. Trzeba by zawężyć  w czym miałby być najlepszy.
u2

u2

03.11.2023 12:20

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @Es

@jzg
Paco di Lucia i Al di Meola to są odtwórcy, Jimi Hendrix to genialny twórca.
PS. Młody Patrzałek to również odtwórca, nie twórca :-)
jazgdyni

jazgdyni

03.11.2023 16:01

Dodane przez u2 w odpowiedzi na @jzg

@u2
Nie martw się. To i twórca i producent.
u2

u2

03.11.2023 16:16

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @u2

@jzg
Ależ się nie martwię. Znalazł się w dobrym towarzystwie, więc już osiągnął sukces. No i pewnikiem dłużej pożyje od wiecznie naćpanego Jimiego, więc zawsze ma szanse na stworzenie czegoś nowego, nie tylko na odtwarzanie innych :-)
PS. Taki Frydek Chopin był nie tylko wirtuozem gry na fortepianie, ale również genialnym twórcą. Nie wszyscy wiedzą, że był również jednym z lepszych znawców opery swojej epoki. Były oczekiwania że napisze pierwszą polską operę, ale poprzestał na utworach instrumentalnych. Ponoć nie miał dobrego libretta. Nie tak dawno oglądałem relację z koncertu  muzyki Chopina, bodajże w Żelazowej Woli, gdzie pianiści grali na oryginalnych instrumentach z epoki Chopina z akompaniamentem orkiestry. To co wyczyniał pewien Chińczyk to było niesamowite, jak można tak pięknie odtworzyć starodawną muzykę na starodawnym instrumencie :-)
Imć Waszeć

Dark Regis

03.11.2023 16:10

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @Es

Oczywiście, że to wszystko zależy od wielu czynników. Między innymi techniki gry, rodzaju "strunowca" oraz stylu muzycznego. Popatrzmy na tego gościa, i tego a nawet na tamtego: 1. Tony Rice (bluegrass): youtube.com 2. Ralph Towner (jazz): youtube.com 3a. Michael Lucarelli (flamenco): youtube.com 3b: John Williams: youtube.com Wszystko to jest gitara klasyczna, ale jakże różne koncepcje gry nawet w ramach jednego stylu, nieprawdaż?
jazgdyni

jazgdyni

03.11.2023 17:26

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Oczywiście, że to wszystko

@Imć Waszeć
Oczywiście. Wiele instrumentów można wykorzystać niestandardowo i innowacyjnie. Ale nawet jak się słucha Roberta Johnsona - 100 lat temu - uważanego za ojca bluesa, to słychać pewien polot i nowatorski zamysł. A co się potem stało? Wszystko w nowej muzyce.
Imć Waszeć

Dark Regis

03.11.2023 18:05

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @Imć Waszeć

Nowa muzyka dopiero się wykuwa, ale już są pewne zajawki. Będzie to muzyka tworzona za pomocą dźwięków tworzonych za pomocą zaawansowanej inżynierii wspieranej przez AI. Może podam bardziej obrazowe porównanie. To tak jak grać muzę na stole z klawiszami, w którym zaszyte są ustalone z góry midiki dla "instrumentów", a tworzyć nowe dźwięki na syntezatorze modularnym. Rewolucja dopiero się zaczyna. Tak w muzyce jak i w grafice. A nawet w nauce, głównie w tak nieprzesiąkliwej intelektualnie jak przedmioty ścisłe. Trudno się więc dziwić, że na siwe utytułowane głowy pada strach. Słyszał Pan już o planach Adobe odnośnie Photoshopa? A o planach Stefana Wolframa dotyczących automatyzacji badań?
jazgdyni

jazgdyni

06.11.2023 03:35

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Nowa muzyka dopiero się

@Imć Waszeć
Również uważam, że następuje przełom w całej muzyce. Stąd te poszukiwania i różne trendy. A cyfryzację i zastosowanie coraz to bardziej wyrafinowanej elektroniki widać u tych ulicznych grajków na ulicach, co z pomocą samplerów i looperów tworzą całą orkiestrę symfoniczną. Firma Boss co miesięc wprowadza nowy gadżet. Na razie jeszcze bez AI, ale wpuszczenie w muzykę tego algorytmu jest nieuniknione i bliskie. Tworzenie dźwięków syntetycznych jest chyba nawet łatwiejsz niż tworzenie obrazów, czy wideo. A w kinematografii widzimy, jakie cuda już można zrobić. Zapewne znajdzie się wielu młodych, którzy wymyślą take barwy i sekwencje dźwięków - całe ich kombinacje - które będą porywać tłumy. Bardziej niż dzisiaj Seven Nation Army, White Stripesów idealnym zestawieniem paru nut granych na gitarach. Generalnie - czekajmy, jaki jutro będzie świat.
tricolour

tricolour

03.11.2023 18:11

@rozanieleni
Generalnie nie ma się czym podniecać. Patrzałek ma zdolność wyprodukowania jednej płyty, bo kompozytor z niego - na razie - żaden, jedyne co ma, to żywiołowa technika. Taka aranżacja jest ciekawa na jedną godzinę słuchania, potem zaczyna wkurzać. 
Po nagraniu jednej płyty, żeby druga była adekwatnie nowatorska, musi zeżreć gitarę i grać przed wydaleniem - to jedyna rzecz, która powtórnie zaskoczy publikę.
jazgdyni
Nazwa bloga:
Żadnej bieżączki i propagandy
Zawód:
inżynier elektronik, oficer ETO (statki offshore), obecnie zasłużenie odpoczywa
Miasto:
Gdynia

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 157
Liczba wyświetleń: 8,958,994
Liczba komentarzy: 32,585

Ostatnie wpisy blogera

  • Czyżby wreszcie? Budowa IV RP start!
  • Boski nekar – eliksir życia
  • Wreszcie to się stało

Moje ostatnie komentarze

  •  Ciekawe.
  • @paparazziPapaFakt, niestety swoje lata mam. Mimo tego, jak się przekonał o tym jeden naćpany gangus, całkiem niedawno, gdy złapałem go w precyzyjnym miejscu, że aż uklęknął i błagał o łaskę. I mam…
  •       @Ula UjejskaCześć Ulu. Jakże miło cię ponownie widać. Mam nadzieję, że ze zdrowiem wszystko w porządku?Widzisz, moi przodkowie to kresy. Czyli Rzeczpospolita ON.…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • PROWOKATOR
  • Czego my nie wiemy, choć powinniśmy wiedzieć.
  • Mafia powstała w Trójmieście. Tak, jak obecny rząd.

Ostatnio komentowane

  • EsaurGappa, Właśnie widziałem nagranie z Belfastu gdzie morderca z Sudanu na oczach Irlandczyków mordował ich rodaka,z tego filmiku wynika że miejscowi byli bezbronni,a najstarszy z nich jakiś gość 60 + jako…
  • Tomaszek, Punkt widzenia z miejsca siedzenia .
  • jazgdyni,  Ciekawe.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2026, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności