Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

KREML – Tiepier Paliaki

jazgdyni, 14.05.2023

Co się do cholery dzieje?!
Jest już maj 2023, gdy pod koniec kwietnia dowiadujemy się, że już w grudniu ubiegłego roku nad polską swobodnie, choć podobno obserwowana przez i polskie i amerykańskie oddziały obrony przeciwlotniczej, latała sobie ruska rakieta manewrująca. I to nie tylko prosto do jakiegoś celu, tylko latała zygzakiem, by w końcu zniknąć, najprawdopodobniej schodząc na bardzo niski pułap, tuż nad ziemią. A gdy wreszcie skończyło się paliwo, to sobie ostentacyjnie przeleciała nad terenem w Bydgoszczy, gdzie są największe warsztaty naprawcze sprzętu bojowego, pracujące od roku w trybie 24h na dobę i 7 dni w tygodniu, od momentu rozpoczęcia wojny na Ukrainie i wreszcie spadła.
A nikt nie wiedział gdzie i kiedy. A dla mnie jest wprost przerażające, że jak już Ukraińcy widzieli tę rakietę lecącą nad Polskę, chwilę potem Polacy i USA wiedzieli też o tym, to przecież nie mieli pojęcia, że ona nie jest uzbrojona w atomową głowicę. Czyli, jak się nie wie co to jest, to najlepiej i najbezpieczniej jest ją zestrzelić nad jakimś bezludnym obszarem i nie pozwolić by wybuchła w zaprogramowanym przez Kacapów miejscu.
Rakieta w końcu spadła i rozwaliła się już za Bydgoszczą w lesie. A długo później ktoś, podobno jadący na koniu, zauważył tajemnicze szczątki, zawiadomił służby i rozpętało się piekło. Klasyczne polskie piekło stylu – "To ty! - Nie! To ty!".
Dodam tylko refleksyjnie, że rakietę odnalazł jeździec na koniu. Czyli polska kawaleria zawsze była świetna.
Wcale bym nie pisał o tej gówno-burzy, gdyby nie kolejny fuckup wczoraj, gdy to nad Polskę z Białorusi nie wleciało kolejne UFO, podobno balon obserwacyjny (czyli szpiegowski), trochę sobie polatał tu i tam, jednakże kierując się nad mój dom, o czym zostałem poinformowany alertem na smartfonie. A jak wszystko, co z Kacapii nadlatuje, balon w pewnym momencie zniknął z pola widzenia naszych dzielnych wojskowych. Domyślam się, jak się muszą wściekać w sztabie, a minister Błaszczak pewnie nawet dostał wysypki.
No to sobie pożartowaliśmy, czyli darliśmy łacha. Bo oba te zdarzenia dowodzą, że Putlery nie tylko koncentrują się na zabijaniu i niszczeniu na Ukrainie, ale też już poważnie zabierają się za Polskę. A nie mówię tego sam, bo dwaj świetni znawcy tematu - gen. bryg. rez. pilot Jan Rajchel, były komendant-rektor Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie, i wykładowca akademicki, analityk i ekspert, dr Wojciech Szewko wczoraj udzielili wywiadu SE [*]
I wtedy, gdzieś w dziesiątej minucie wypowiedzi, dr Szewko powiedział coś, co mnie zmroziło, bo potwierdzało moje najczarniejsze przypuszczenia.
Mianowicie rzekł on: - "To jest moment skrajnie niebezpieczny".
Co to znaczy i o co chodzi? Dla mnie to wyraźnie łączy się z tym kacapskim macaniem "obiektami powietrznymi" – rakietami, czy balonami, Polski. Sądzę, że oni tak właśnie sprawdzają naszą reakcję i naszą skuteczność obronną.
To nic nowego. Przecież nie tak dawno Chińczycy chcieli zrobić w balona Amerykanów, kierując swój skośnooki balon nad Alaskę, lecz Jankesi się nie patyczkowali i szybko balon zestrzelili, a potem go sobie obejrzeli.
A my, czy to rakiety, czy balona nie zestrzeliliśmy, więc nie było co oglądać.
Dr Szewko oznajmił, a ja się całkowicie z nim zgadzam, że dzisiaj znajdujemy się w najniebezpieczniejszym momencie od czasu, gdy Putinowi odbiło jeszcze przed wojną, gdy wrzeszczał: – Amerykanie won z Europy! I niech zabierają te atomówki. A państwa, co kiedyś były w Układzie Warszawskim, od Bułgarii, przez Polskę do Estonii, mają powrócić pod skrzydła Ruskiego Miru.
Chwilę potem krwawe potwory Putlera napadły na Ukrainę, siejąc zagładę i zniszczenie.
Jednakże, z Moskwy wielokrotnie płynęły głosy, a także taką interpretacją karmiono ruski naród, że to nie wojna z Kijowem, tylko operacja kosmetyczna, a prawdziwy wróg z którym walka na śmierć i życie, to USA i te ich przydupasy – Paljaki.
USA, job twaju.... , ciągle za silni i za daleko, ale Polaczków da się zniszczyć i nikt nam nic nie zrobi.
A kiedy zaorać Polaków, jak nie teraz? Czekać jak już dostaną te HIMARSY, F 35, Abramsy i jak się chwalą, zostaną armią Nr.1 w Europie, a wtedy faktycznie nie będzie łatwo?
Teraz Polacy połowę swojego uzbrojenia oddali Ukrainie; trochę poszczuliśmy jedną (!!!) rakietą, a już generałowie skaczą sobie do oczu i publicznie wygłaszają banialuki; a na dodatek, już takie Niemcy, czy Francja nie kiwną palcem, by ta przeklęta Polska wywołała kolejną wojnę światową, co zaczyna być już ich specjalnością. Niech se ruskie ich biorą, jak tak bardzo chcą.
Powiem więcej, gdy, nie daj Boże, Kacapy podbiją Polskę, to w Brukseli, Berlinie i Paryżu będą strzelały korki od szampana. "Baba z wozu, koniom lżej"...
Czy jesteśmy w czarnej d.? Przyspieszyć dostaw uzbrojenia, czy to ze Stanów Zjednoczonych, czy z Korei Płd. , albo Wlk. Brytanii się nie da, bo oni sami już zaczynają mieć deficyty. Nie zdołamy też błyskawicznie uruchomić własnej produkcji uzbrojenia. Nawet planowanej liczebności armii nie zdołamy zbudować w ciągu najbliższych paru lat. No – nie jest wesoło. I jak mówi dr Szewko – "To jest moment skrajnie niebezpieczny".
Co tu ukrywać przed narodem – dzisiaj nasze zdolności obronne wiszą na włosku. Ten włosek to wyłącznie chęci i dobra wola USA, by wspomagając aktywnie własnymi i siłami NATO, obronić Polskę przed kacapską napaścią.
A jakie na prawdę dzisiaj NATO jest widzimy wyraźnie po zachowaniu Turcji, Węgier i Niemiec, m.in. w kwestii rozszerzenia tego paktu obronnego o resztę Skandynawii i Ukrainę.
Sytuacja jest wyjątkowo skomplikowana; jest niebezpiecznie. Mimo tego uważam, że nie jest jeszcze dramatyczna, lub przegrana. Na razie Kacapy nas testują. Macają na odległość, będą nękać nielegalnymi najeźdźcami, i niszczyć propagandą. Tylko, jak to często powtarza dr Bartosiak, oni lubią się wspinać po eskalacyjnej drabinie. Więc musimy czujnie przewidzieć, co jeszcze oni nam zaserwują jutro?
I na koniec, niestety pesymistycznie.
Nadal jest wielce prawdopodobne, że wojna przedłuży się jeszcze o rok, a nawet o kolejne lata. A w przyszłym roku wybory w USA wygra nieobliczalny Donald Trump. I powtórzy swój manewr z Syrii. Wycofa te 11 tysięcy amerykańskich żołnierzy z Polski i powie nam – radźcie sobie sami.
_______________
[*] youtu.be
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 8843
Tezeusz

Tezeusz

14.05.2023 08:23

Materiał ciekawy. Jedno jest pewne jak sami siebie nie obronimy to na pomoc innych tak jak w grach liczbowych.
Jak amerykanie będą w Polsce staná z nami do obrony. Niemcy i Francja będą pisać o demokracji. sądach itp...Tylko silna armia patrz Ukraina to pokój i spokój przed kacapstwem.
Zawsze kacapy mogą otrzymać w Polsce lanie jak w 1920 roku...historia lubi się powtarzać..Jak to w przysłowiu " Dobry kacap to martwy kacap"
jazgdyni

jazgdyni

14.05.2023 10:46

Dodane przez Tezeusz w odpowiedzi na Materiał ciekawy. Jedno jest

Cześć Tezzi (ta księgarnia jest twoja? chętnie bym stosik starych ksiąg kupił)
Piszesz - jak sami siebie nie obronimy. Zapewniam - obronimy! Tylko kiedy? Na jesieni? Za rok? Za lat pięć?
Problem w tym - czy zdążymy.
u2

u2

14.05.2023 11:14

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Cześć Tezzi (ta księgarnia

czy zdążymy
Spokojnie jak na wojnie. Polska jest zaangażowana w wojnę na Ukrainie, więc to zrozumiałe, że kacapy nas macają. Jako że żyjemy w ciekawych czasach więc mogę się założyć że nie tyle zdążymy co wyprzedzamy pewne zdarzenia. Warto obejrzeć film na ten temat pt. Minority Report z Tomem Cruisem w roli głównej w reżyserii Stevena Spielberga z 2002 roku :-)
AŁTORYDET

AŁTORYDET

14.05.2023 08:45

Wczoraj na blogu Pana Krzysztofa Jaworuckiego, poddałem w wątpliwość szczerość gen. Piotrowskiego. Przypomniałem, że jest z tego samego rocznika, tej samej szkoły oficerskiej, co gen. Jarosław Kraszewski, o którego zwycięsko bił się Duda Andrzej, pokonując niegodnego Antoniego Macierewicza. Wspomniałem,, że ów generał, chwilę po wykonaniu zadania, zdjął mundur. Wczoraj. przekonałem się, że moja intuicja, mnie nie zawiodła. Antoni Macierewicz, w czasie spotkania z Klubami Gazety Polskiej, powiedział jasno, że jesteśmy świadkami intrygi, wymierzonej w ministra Mariusza Błaszczaka i stoi za nią grupa generałów, których on (A.Macierewicz), starał się pozbyć. Niestety, generałowie pozbyli się jego. A jaki jest duch bojowy i patriotyzm tego towarzystwa, które wstępowało do LWP, w latach zdychającego prl-u, widać po enuncjacjach rozmaitych Różańskich czy Goculów. To nawet nie enuncjacje, to coming out'y "oficerów" zauroczonych moskwą. Tak, sprawa jest bardzo poważna i wymaga zdecydowanego działania. Ale czy PAD i PMM, są do tego zdolni?
Pers

Pers

14.05.2023 08:57

Dodane przez AŁTORYDET w odpowiedzi na Wczoraj na blogu Pana

//towarzystwa, które wstępowało do LWP, w latach zdychającego prl-u//
Ludowe Wojsko Polskie (LWP) – nieoficjalna nazwa zależnych od ZSRR formacji Wojska Polskiego z lat 1944–1989. Nazwa ta stworzona została w celach propagandowych w Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej i odnosiła się zarówno do Polskich Sił Zbrojnych w ZSRR z okresu II wojny światowej, jak i późniejszych Sił Zbrojnych PRL[2][3][4][5][6]. Ludowe Wojsko Polskie było zdominowane i kontrolowane przez polskie partie komunistyczne (PPR, a od 1948 PZPR[b]), podlegając jednocześnie dowództwu sił zbrojnych ZSRR. Od 1955 LWP było członkiem Układu Warszawskiego. (za wiki)
Wojsko Polskie (WP) - oficjalna nazwa zależnych od USA formacji Wojska Polskiego od roku 1989.
Wojsko Polskie jest zdominowane i kontrolowane przez polskie partie syjonistyczne (PiS, PO) podlegając jednocześnie dowództwu sił zbrojnych USA. Od 12 marca 1999 jest armią NATO uczestniczącą aktywnie i z oddaniem w misjach szerzenia demokracji i wolności na świecie pod przywództwem USA.
Tezeusz

Tezeusz

14.05.2023 14:12

Dodane przez Pers w odpowiedzi na //towarzystwa, które

czujecie jak zajechało gównem osranego bandyty putlera i ścierwoneonowym szambem..Osrany siersciuch beknął gównem
u2

u2

14.05.2023 14:18

Dodane przez Tezeusz w odpowiedzi na czujecie jak zajechało gównem

Ano per-sik woniajet antysemityzmem, taki self-hating jew ten per-sik :-)
Kaczysta

Kaczysta

14.05.2023 14:22

Dodane przez Pers w odpowiedzi na //towarzystwa, które

dachowiec
LWP to byla zbrodnicza organizacja
Tego faktu nie zamiauczysz
Tezeusz

Tezeusz

14.05.2023 09:07

Dodane przez AŁTORYDET w odpowiedzi na Wczoraj na blogu Pana

Sprawdzic gdzie ci generałowie nauki pobierali czy nie czasem u bandyty putlerka ? Wówczas -papapapa
jazgdyni

jazgdyni

14.05.2023 10:49

Dodane przez AŁTORYDET w odpowiedzi na Wczoraj na blogu Pana

@AŁTORYDET 
Jaki masz stopień oficerski? A może w bliskiej rodzinie masz generała? Wiesz na pewno, osobiście, nie z mediów i opowieści, co tam w armii na samej górze się dzieje?
Słyszałeś dokładnie na przykład o Obiedzie w Drawsku?
AŁTORYDET

AŁTORYDET

14.05.2023 11:20

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @AŁTORYDET 

@jazgdyni:
Odpowiedzi na dwa pierwsze pytania nie udzielę. Nie wnoszą niczego do sprawy i świadczą jedynie o frustracji pytającego. Pamiętam o obiedzie w Drawsku, tak jak i pamiętam gnojenie min. Parysa, próbującego usunąć czerwono-moskiewską kadrę. Pamiętam też, że nawet po wejściu do NATO, jedynym obcym językiem, którym władały telefonistki z MON, był rosyjski. Pamiętam też, jak sprawnie doprowadzono do wykopania z wojska, pierwszego Polaka wykształconego w West Point. Pamiętam, jak zmieniano ustawę, by Komorowski mógł mianować Cieniucha. I generała, który nie umiał nosić spodni z lampasami (Janicki). Zamiast się pieklić, niech Pan poczyta wypowiedzi generałów WP, którzy całkiem niedawno piastowali najwyższe funkcje dowódcze. Ma Pan do nich krztynę zaufania? Bo ja, nie.
jazgdyni

jazgdyni

14.05.2023 12:04

Dodane przez AŁTORYDET w odpowiedzi na @jazgdyni:

Frustracji pytającego? Że zazwyczaj ludzie się przedstawiają, by wiedzieć z kim się rozmawia? Rozumiem, kiepska samoocena i nie ma o czym mówić.
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

14.05.2023 12:09

Dodane przez AŁTORYDET w odpowiedzi na @jazgdyni:

@AŁTORYDET
Jako inżynierowi pola walki Twoja ocena wydaje mi się najbliższa prawdy. Walka kompetencyjna między dużym a małym pałacem skutkuje dużą awanturą. Przy okazji wyszły braki proceduralne, typu kto ma poszukiwać ruskich niewybuchów. Obecnie został do tego skierowany niezawodny WOT ;-)
u2

u2

14.05.2023 12:45

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na @AŁTORYDET

ruskich niewybuchów
Aby na pewno to był niewybuch ? Z tego co podają, to mogła być rakieta ćwiczebna bez ładunku. Stąd trudność w jej lokalizacji. Gdyby wybuchła to by było wiadomo gdzie. I wtedy też byłoby od razu wiadomo kto jest za co odpowiedzialny :-)
sake3

sake2020

14.05.2023 09:22

Balon nadleciał z terenu Białorusi,wiernego sojusznika Putina.Kto wie może to własnie Putin na ostatnim spotkaniu nakazał albo i przymusił Łukaszenkę do wypuszczenia balonu obserwacyjnego.Łukaszenka aż się pochorował od ważności zleconego zadania,a może się bał że z Moskwy wróci w kuferku jak to drzewiej z niesfornymi sojusznikami bywało.
AŁTORYDET

AŁTORYDET

14.05.2023 09:39

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Balon nadleciał z terenu

@sake3:
Można wymyślić jeszcze inne wyjaśnienie: a może wysłano balon, by właściwy generał, mógł postąpić zgodnie z obowiązującymi procedurami i zatrzeć wrażenie powstałe po poprzednim incydencie? O ile wiem, Piotrowski zrobił to, czego nie zrobił uprzednio. M.In. zlecił poszukiwania WOT-owi.
jazgdyni

jazgdyni

14.05.2023 10:09

Możecie sobie pisać jak chcecie, jeśli to was podnieca. Ja jestem wściekły, że ten incydent wypłynął do opinii publicznej. Takich podobnych spraw było dziesiątki w samych tylko państwach demokratycznych. Styk wojsko <>politycy, jest bardzo drażliwy i nasycony walką, kto jest ważniejszy. Dlatego te sprawy się utajnia. Jak choćby cały obłęd i pomysły Kennedy'ego w czasie Kryzysu Kubańskiego, Fakty wypływają po dziesięcioleciach, kiedy już nie mogą zaszkodzić. A u nas odwrotnie - durnie muszą wiedzieć natychmiast, a potem się kłócić i dręczyć uczciwych ludzi, tak jak naszych specjalsów w Nangar Khel w wojnie w Iraku. Amerykanie, którzy przecież też brali w tym udział, dziwili się, jak możemy być tacy durni i drążyć, kto w ogniu walki zawinił. To taka nasza kretyńska cecha - zawsze musimy się dowiedzieć, kto konkretnie jest winny. Co tylko strasznie podoba się ruskim, a u nas jeden dureń z drugim może wykrzyknąć - a nie mówiłem!
Wystarczy  dokładnie posłuchać źródłowych materiałów, żeby wiedzieć, że nie żaden z generałów, pułkowników, czy majorów naknocił tylko idiotyczne procedury i asystenci ministra Błaszczaka. Chyba, że sam minister w chwili powiadomienia był "niedysponowany".
No, ale my zawsze musimy wiedzieć kto, zeby potem można było długo pluć na niego.
sake3

sake2020

14.05.2023 10:35

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Możecie sobie pisać jak

My się nie podniecamy jak pan sugeruje tylko zastanawiamy nad wiadomością już podaną.W tej sytuacji trudno się nie odnieść do incydentu i nie żądać wyjasnień.Milczenie MON czy wojska byłoby jeszcze gorzej przyjęte.Pan jest wściekły i to też zrozumiałe.Tyle ze w dzisiejszych czasach wszystko jest na sprzedaż nawet a zwłaszcza to co powinno być głęboko schowane.Na wierzch wynosi się sprawy prywatne,tajne i opinia publiczna tym żyje.W USA też nie milczano w sprawie balonów szpiegowskich bo żądała opinia publiczna wyjadnienia tych zjawisk. Jak się dziś dowiadujemy w Polską przestrzeń powietrzną wleciał kolejny balon.Milczenie natychmiast zostanie obrócone przeciw Błaszczakowi podobnie jaki i jego medialne wcześniejsze wypowiedzi.
jazgdyni

jazgdyni

14.05.2023 10:42

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na My się nie podniecamy jak pan

@sake3
To, że sprawa, która powinna być tajna, a jednak wypłynęła do mediów, a jeszcze  różni generałowie i pułkownicy wypowiadają się do mikrofonów, co w sumie jest dużą patologią, oznacza, że my teraz mamy prawo od tej patologii domagać się precyzyjnych wyjaśnień? Tylko ze zwykłej ciekawości? Bo nam, narodowi to się należy? A gdzie dobro kraju? Kto się z takiego bałaganu cieszy?
sake3

sake2020

14.05.2023 10:56

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @sake3

Dobre pytanie,kto się z tego bałaganu cieszy.Dobrze też że je pan postawił.To że cieszą się Rosjanie i Łukaszenka to pewne.Ale dlaczego u nas się cieszą? Przeglądał pan wypowiedzi polityków Lewicy czy PO ,,przebiegł wzrokiem komentarze? Oni to przecież Polacy a jednak tym żyją,cały incydent rozdmuchują do monstrualnych rozmiarów ciesząc się tylko tym że uderzą w znienawidzony PiS i Błaszczaka.Przecież idą wybory więc nie dadzą sobie sprzed nosa zabrać takiej gratki.Czy sądzi pan,że gdyby incydent zatajono nie byłoby awantury że zatajono,bo przecież dzisiaj są wszedzie przecieki.?
Jabe

Jabe

14.05.2023 11:50

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Dobre pytanie,kto się z tego

A może PiS i Błaszczak obiektywnie zasłużyli na uderzenie... po pupie?
jazgdyni

jazgdyni

14.05.2023 12:00

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na A może PiS i Błaszczak

Całkiem możliwe.
sake3

sake2020

14.05.2023 12:15

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Całkiem możliwe.

@[email protected]łabym bardzo wstrzemięźliwa z tym waszym ochoczym dawaniem po pupie.Dlaczego? Przecież dwugłos z tej samej strony politycznej  pomawia Błszczaka o próby wyciszania sprawy rosyjskiej rakiety po Bydgoszczą a jednocześnie oskarża o nagłośnienie sprawy rakiety. Reasumując tak czy owak baty się należą czyż nie tak?
Jan1797

Jan1797

14.05.2023 13:45

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Całkiem możliwe.

Wystarczy  dokładnie posłuchać źródłowych materiałów, żeby wiedzieć, że nie żaden z generałów, pułkowników, czy majorów naknocił tylko idiotyczne procedury 
Miałem napisać to u Uli, 
Należy się jej szacunek, widzi Polskę podobnie i niezłomna jest w swych poglądach!
Nieprzemyślane działania około prezydentowych mało kto z naszych komentuje, bo po próżnicy. Kandydować kolejny raz nie może, więc i te „idiotyczne procedury” zachować się stara, choć nie wiadomo po co, dla status quo części sztabu? Sytuacja staje się jasna, gdy spojrzeć na skuteczność negocjacyjną min. Błaszczaka. Komentarze obcych wskazują, że jego zabiegi w pozyskaniu topowego uzbrojenia są tak oczywiście skuteczne, że połączone siły odłączonych muszą co najmniej pianę toczyć. I jeszcze te pozytywne opinie NIK-u?
jazgdyni

jazgdyni

14.05.2023 12:02

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Dobre pytanie,kto się z tego

Jak by dobrze zatajono, to awantury, ze zatajono by nie było, bo nikt spoza zaprzysiężonych by nic nie wiedział. My się musimy tego nauczyć.
u2

u2

14.05.2023 12:47

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Jak by dobrze zatajono, to

Nie przy tej totalniackiej jełopozycji na usługach Moskwy i Berlina. Lepiej jawnie wyjaśnić kto za co odpowiada.
Jan1797

Jan1797

14.05.2023 19:23

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Jak by dobrze zatajono, to

Jak by dobrze zatajono
No nie wiem. Aby na pewno, może właśnie o to chodzi, by nigdy więcej? "Zwłaszcza ostatnim",naszeblogi.pl bo komisja do spraw małe ma szanse na powołanie? Pierwsze wyrzutnie HIMARS od jutra w Polsce.
Jan1797

Jan1797

16.05.2023 16:09

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Jak by dobrze zatajono, to

@jazgdyni z [12:02] 14-05-2023 
My się musimy tego nauczyć.
Pełna zgoda, dlatego część tu rozumie jak działają; "I jeszcze te pozytywne opinie NIK-u?" i po dzisiejszych tam decyzjach mówi Polakom jak to działa = dlaczego Pana Ministra trzeba bronić? mocno pozdrawiam.
Es

Es

14.05.2023 16:30

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @sake3

Nasza ciekawość jest chyba uzasadniona. A na dobru kraju to najbardziej zależeć powinno tym generałom i pułkownikom, którym powierzono takie obowiązki.No i oczywiście tym, którzy tych generałów i pułkowników zatrudniali.
u2

u2

14.05.2023 17:56

Dodane przez Es w odpowiedzi na Nasza ciekawość jest chyba

generałom i półkownikom
LOL
Es

Es

14.05.2023 15:53

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Możecie sobie pisać jak

Jakie sa fakty: Rosjanie wysłali rakietę na wycieczkę po Polsce, a Polacy, nawet uprzedzeni o jej "podróży" nie zrobili nic.Przez cały czas przelotu wszyscy od szczebla dowódcy baterii do ministerstwa zastanawiali się kto ma podjąć decyzję o zestrzeleniu. A gdy rakieta w końcu spadła nie robiąc żadnych szkód,lepiej dla wszystkich było o niej zapomnieć, udając, że nic się nie stało. "Nic się nie stało!! Polacy nic się nie stało!!!" Znamy to skądś? Skuteczność obrony przestrzeni powietrznej Rzeczpospolitej ( a raczej jej brak) potwierdzona została perfekcyjnie. Tym samym: "Nu pagadi" zostało wypowiedziane, a co tak dokładnie się stało, możemy się zastanawiać na każdym możliwym poziomie
Sytuacja jednak była niewątpliwie najgroźniejszą od końca wojny. Znalezienie winnego zatem jest chyba najwłaściwszym i najbardziej pożądanym co można w tej chwili zrobić. by wyciągnąć wnioski organizacyjne i w efekcie personalne również.
A szukając winnego/winnych. Najbardziej winnym jest minister Błaszczak.Dopuścił do publicznego roztrząsania incydentu, kłótni nawet na szczeblu dowodzenia siłami zbrojnymi, zamiast jedną wypowiedzią uciąć wszelkie spekulacje. A w każdym razie uczestnictwo w nich przedstawicieli rządu i dowództwa 
Winnym/winnymi przebiegu samego incydentu i jego dalszej historii jest zespół: Błaszczak-Sztab Generalny- BBN. Jeśli obca rakieta leci przez pół Polski i nie ma na naniższym możliwym poziomie osoby będącej w stanie podjąć decyzję o jej strąceniu, to prawdziwe są twierdzenia, również z kręgów oficerskich, o braku koniecznych reform w zarządzaniu, dowodzeniu i podziale kompetencyjnym i braku prac nad procedurami zarówno w tego typu szczególnych sytuacjach jak i codziennej rutynie sił zbrojnych. Praktyka obecnie jest taka, że można kupić masę nowoczesnego sprzętu, wydać na to miliardy, a i tak będzie to psu na budę, bo nie wiadomo ktoi kiedy ma zdecydować o jego użyciu. I finalnie okazuje się, że te Narwie, Wisły Patrioty i himarsy są o kant . . potłuc. Wania na Kukuruźniaku przyleci zrzuci bombkę a piotrowski z Błaszczakuem będzie się kłucił, kto ma do Wani strzelać.
I wreszcie last but not least. Źródło pra przyczyn bajzlu w wojsku polskim: Prezydent. A ściślej, to co jest z nim związane i pozostające w jego gestii: kształt, struktura organizacyjna, skład osobowy BBN, i wynikające z rekomendacji tegoż nominacje generalskie, mające przełożenie na budowanie, lub nie, tego co wspomniany Bartosiak nazywa armią nowego wzoru. Za sprawą prezydenta mamy w wojsku ciąg dalszy betonowania starych nawyków, sposobu dowodzenia, układów personalnych, z nie zauważanym deficytem na poziomie prac konceptualnych wokół nowych doktryn wojennych i kształtu- w tym orgaizacyjnego sił zbrojnych.
u2

u2

14.05.2023 15:55

Dodane przez Es w odpowiedzi na Jakie sa fakty: Rosjanie

Polacy, nawet uprzedzeni o jej "podróży" nie zrobili nic
Baju, baju, nadajesz z kacapskiego raju :-)
Es

Es

14.05.2023 16:44

Dodane przez u2 w odpowiedzi na Polacy, nawet uprzedzeni o

A co dokładnie zrobili?
jazgdyni

jazgdyni

15.05.2023 06:27

Dodane przez Es w odpowiedzi na Jakie sa fakty: Rosjanie

@Es
Skuteczność obrony przestrzeni powietrznej Rzeczpospolitej ... To jest powszechny błąd, stworzony przez jakiegoś idiotę komunikacyjnego. Cywila, czy wojskowego. Nieważne...
Obronę p-lot to my dopiero będziemy mieli. W tej chwili, w tej trzy-stopniowej kopule mamy gotową 1/3 - element najbliższego zasięgu. Tymczasowo korzystamy z aktywnych systemów Amerykanów u nas.
Winnym/winnymi przebiegu samego incydentu i jego dalszej historii jest zespół: Błaszczak-Sztab Generalny- BBN. Uważam podobnie. Dodałbym jeszcze do tego prawdopodobny brak dokładnych procedur komunikacji, w tym - pilne - do rąk własnych - ostrzeżenie - alarm. Powinni mieć do tego zawsze w kieszeni jakieś osobne, głęboko zaszyfrowane  Blueberry, lub podobne. A te całe BBN i niektóre poczynania prezydenta są dla mnie często niezrozumiałe i tajemnicze.
Ps. A poziom decyzji chyba w NATO już jest typu amerykańskiego. Czyli można je podejmować, w zależności od wagi, już na niskim szczeblu. katastrofa w Czernobylu udowodniła, jak to jest, gdy decyzje ma prawo podejmować wyłącznie Kreml - szczyt władzy.
u2

u2

15.05.2023 10:44

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @Es

winnymi przebiegu samego incydentu i jego dalszej historii jest zespół: Błaszczak-Sztab Generalny- BBN
No nie, winnymi są ci, którzy wystrzelili rakietę w kierunku Polski, umyślnie lub nie. Nie ma co szukać winnych po polskiej stronie, tylko należy ustalić kto i dlaczego wystrzelił rakietę. To są proste sprawy.
jazgdyni

jazgdyni

15.05.2023 12:56

Dodane przez u2 w odpowiedzi na winnymi przebiegu samego

@u2
No nie gadaj. Jeżeli nie zamknąłeś okien i drzwi wejściowych na klucz, to winny jest tylko złodziej, który nawet nie musiał stać się włamywaczem, bo mu maksymalnie ułatwiłeś wejści.
Powiem ci o co chodzi - nie ma jeszcze precyzyjnych procedur. Tak zwanego łańcucha informacji. Przyznasz, że byłoby głupio, gdyby jakiś sierżant z plutonu dzwonił do prezydenta, lub ministra, czy nawet szefa sztabu. Nie wyobrażasz sobie jaki ponury stałem się po tragicznym nowojorskim September 11, 2001. Ilość obowiązkowych procedur, check-list, papierów do wypełnienia przed każdym przedsięwzięciem, zaczęło od wtedy powstawać. Bardzo dobrze znam procedury pomiędzy dowódcą na jakimś polu walki, albo konfliktu z Pentagonem i dalej z Białym Domem. To jest ogólno-dostępne, oczywiście w tym co chcą powiedzieć, ale takie nudne i urzędniczo-prawne, że lepiej znaleźć opis fachowca w skrócie.
Myślisz, że w naszej armii po 2015 wszystko już jest dograne?
u2

u2

15.05.2023 14:14

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @u2

winny jest tylko złodziej, który nawet nie musiał stać się włamywaczem
Włamanie jest sądzone z surowszego paragrafu niż kradzież, kradzież art 278, kradzież z włamaniem art 279 kodeksu karnego. A to że ktoś zostawia otwarty dom, nie oznacza, że można z niego wynosić co się komu podoba. To jest tzw. przywłaszczenie, art 278.
w naszej armii po 2015 wszystko już jest dograne?
Oczywiście nie wszystko, wchodzi nowe uzbrojenie, nowe związki taktyczne i operacyjne. Wszystko musi się zgrywać na poligonie, w sztabie. To zgrywanie nigdy się nie kończy. A jak ktoś się nie zegra to po prostu ginie na wojnie. Wojna to nie są przelewki.
spike

spike

14.05.2023 13:16

Jak się okazuje, sprawa jest dużo poważniejsza i groźniejsza !
Nad Polskę wypuszczono DWA balony szpiegowskie, a może z bronią biologiczną i podobną!
Balony sobie przeleciały nad Polską i poleciały dalej szpiegować inne kraje, a "w koło jest wesoło".
Zastanawia mnie, jak rozpoznać balon szpiegowski od innego, którego wypuszczono na jakiejś imprezie ?
Już wielokrotnie mylono chińskie lampiony z UFO, które są widoczne nawet z kosmosu :)
Pers

Pers

14.05.2023 13:41

Dodane przez spike w odpowiedzi na Jak się okazuje, sprawa jest

@spajk
//Nad Polskę wypuszczono DWA balony szpiegowskie, a może z bronią biologiczną i podobną!//
Takie coś to tylko z Ukrainy. Tam USA miały ponad 30 biolabów.
Oficjalnie przyznała to w Kongresie V.Nuland.
spike

spike

14.05.2023 13:59

Dodane przez Pers w odpowiedzi na @spajk

Balony przyleciały (ponoć) z Białorusi, tam też USA ma swoje biolaby ?
Pers

Pers

14.05.2023 17:33

Dodane przez spike w odpowiedzi na Balony przyleciały (ponoć) z

@spajk
//Balony przyleciały (ponoć) z Białorusi//
No właśnie, "ponoć".
"Ponoć" rakieta w Przewodowie, która zabiła dwóch Polaków została też wystrzelona przez Rosjan. Ponoć.
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

14.05.2023 13:51

Dodane przez spike w odpowiedzi na Jak się okazuje, sprawa jest

Balony wypuszcza się w celu:
zrobienia rozpoznania,
zrobienia maskirowki,
zrobienia w balona ;-)
spike

spike

14.05.2023 14:06

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Balony wypuszcza się w celu:

ooo, to jesteś w "mylnym błędzie", Chińczycy b.poważnie traktują balony, testują je do celów militarnych, np. do walki z dronami, ponoć testy są obiecujące.
jazgdyni

jazgdyni

15.05.2023 06:12

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Balony wypuszcza się w celu:

@NASZ_HENRY
Dokładnie tak jest. To robienie w balona. Tanim kosztem gówno-burza gotowa. Za jednym zamachem aktorzy: - prezydent, min. obrony, sztab generalny i dyżurny generał na czas pokoju.
tricolour

tricolour

14.05.2023 14:03

A może powołać ćwierćkomisję?
Wszak taka rakieta nie tylko przypomina parówę i puszkę, ale nawet ślady materiałów wybuchowych z pewnością ma bez liku! No i ruska jest!
A może inaczej -- ciekawe kiedy dotrze do tych waszych amatorskich łbów, że te wszystkie niesamowite przypadki brzóz, jazdy samochodem bez powietrza, szukania ruskich rakiet konno przez przypadkowe baby mają jeden wspólny mianownik czyli tandetę zakrapianą pychą. Tak ten mianownik wygląda w praktyce, cytuję:
"Symboliczne 'wbicie łopaty' pod inwestycję [budowy fabryki Izery] jest planowane w roku 2021".
"Budowa fabryki samochodów elektrycznych Izera w Jaworznie ruszy z początkiem 2024 roku".
Tak wygląda kłapanie jęzorem, za którym nic dalej nie idzie.
 
spike

spike

14.05.2023 14:09

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na A może powołać ćwierćkomisję?

@tri
to przestań kłapać swoim jęzorem, to dla ciebie za skomplikowane.
"jakby natura chciała, to by sama fabrykę wybudowała".
Jan1797

Jan1797

14.05.2023 19:39

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na A może powołać ćwierćkomisję?

Jeżeli Izera z Jaworzna taką zgagą dla wschodu to trzeba przypomnieć, 
Wśród mieszkańców (rzuć okiem na tę większość) Jaworzna aż 77,04 proc. poparło utworzenie Jaworznickiego Obszaru Gospodarczego. Takie dane opublikowano 5 kwietnia 2023 - 09:10. Skoro masz lepsze rozwiązania dla tamtejszej społeczności, powinieneś jak najszybciej powiadomić mieszkańców Jaworzna. Musisz jedynie pamiętać, że są to ludzie dysponujący bardzo dobrą pamięcią. portalsamorzadowy....
tricolour

tricolour

14.05.2023 20:54

Dodane przez Jan1797 w odpowiedzi na Jeżeli Izera z Jaworzna taką

@jan
Zapewniam cię, że tę Izerę nie tylko wschód, ale także zachód i środek mają głęboko w dupie gdyż ponieważ ona nigdy nie powstanie. Żeby zbudować i uruchomić fabrykę samochodów elektrycznych trzeba najpierw umieć wybudować i uruchomić sklep spożywczy albo zbudować lotnisko w miejscu, z którego są chętni do latania.
Nie macie mentalnych zasobów do zrobienia rzeczy składającej się z conajmniej dwóch etapów.
Jan1797

Jan1797

15.05.2023 19:00

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @jan

Zapewniam cię, że tę Izerę nie tylko wschód, ale także zachód i środek mają głęboko w dupie gdyż ponieważ ona nigdy nie powstanie.
Tym większe będzie zaskoczenie zwłaszcza "środka", oraz sąsiadów po uruchomieniu fabryki;))
tricolour

tricolour

15.05.2023 22:59

Dodane przez Jan1797 w odpowiedzi na Zapewniam cię, że tę Izerę

@jan
Z największą i nieukrywaną radością przyłączę się do zaskoczenia.
jazgdyni

jazgdyni

14.05.2023 17:48

@@@
Jeszcze jedna ciekawa hipoteza się rodzi. Kacapy nie krępują się zupełnie w używaniu zakazanych broni. Były już zapalające pociski fosforowe, chyba nawet lepsze od napalmu. Były również pociski hiperbaryczne, zabijające wszystko na obszarze kilkuset metrów kawadratowych.
Więc, czy nie mogło być podejrzenia, że ta dziwna rakieta manewrująca, co, jak zapewne szybko się przekonano, nie ma głowicy bojowej, a tym bardziej atomowej, może na przykład mieć pojemniki z wąglikiem , albo z ebolą. To to, co znamy, a kacapy potajemnie prowadzili badania nad jeszcze paskudniejszymi mikrobami, zabijającymi niemalże natychmiast i rozprzestrzeniającymi się błyskawicznie. Lub też, jeśli chcieli, mogli tez rozpylać, czy to z rakiety, czy balonu zabójcze trucizny.
Niemożliwe?
u2

u2

14.05.2023 17:59

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @@@

Niemożliwe?
Taka broń jest obosieczna, Putler wygląda na takiego samobójcę, który mógłby jej użyć, ale jego świta już nie. Warto sobie przypomnieć jakie skutki miało pierwsze użycie gazów bojowych dla używających ich Niemców :-)
sake3

sake2020

14.05.2023 18:09

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @@@

Więc chyba dobrze,że apelują by nie majstrować przy takim znalezisku tylko wezwać policję.
jazgdyni

jazgdyni

14.05.2023 18:18

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Więc chyba dobrze,że apelują

@sake3
Masz rację. Po wojnie bagna w okolicach pobliskiego  Tuchomka pełne były broni, bo bitwa o Gdynię była zawzięta. Każdy z naszej "bandy poszukiwaczy" miał spory arsenał. Oczywiście zardzewiałej i uszkodzonej broni. Ale były też materiały wybuchowe, pociski, w tym nawet moździerzowe. Miałem pancerfausta bez amunicji. Raz taki dynamit, czy coś w tym stylu, niedużą kostkę, jak to bywa z dziecięcą głupotą wrzuciliśmy do ogniska. Na szczęście byliśmy szybcy w nogach i jak walnęło, to po ognisku, oprócz dołka w ziemi nie było śladu. Takie to były czasy.
paparazzi

paparazzi

14.05.2023 19:24

Cześć, piszesz, "Jankesi się nie patyczkowali i szybko balon zestrzelili" oj patyczkowali, patyczkowali całą Amerykę Północną balon przeleciał a zestrzeli na wschodnim wybrzeżu. Przed wyborami różne dziwne rzeczy będą się działy czy to w Polsce czy w USA. Co do Trumpa to nie by by taki pewny bo lobby zbrojeniowe to core USA. Trzymaj się.
jazgdyni

jazgdyni

15.05.2023 06:08

Dodane przez paparazzi w odpowiedzi na Cześć, piszesz, "Jankesi się

@ paparazzi 
Cześć Papa
No widzisz. też pamiętam, jak debatowali, co z tym chińskim gadżetem zrobić. Były narady i w Pentagonie i Biurze Bezpieczeństwa. Bo owieczki tego nie pojmują, ale takie niby konie trojańskie są najgorsze. Wiadomo - pewnie pułapka - ale o co chodzi. To sprytna zagrywka, a gówno-burza murowana.
Maverick

Maverick

14.05.2023 22:44

Z tą rakietą to prowakacja słabiutkich w intelekcie co chcą na siłę wciągnąc nas do wojny.
Wielki wódz intensywnie podróżuje, tak jakby wcale mu się nie śpieszyło do kraju. A ja myślałem, że Zełenski po całych dniach i nocach ślęczy nad mapami sztabowymi, wydaje setlki rozkazów, nie ma czasu na prysznic i na przebranie się w normalne ubranie? Zełenski chyba już jest tydzień poza krajem i wojna się toczy bez niego. Ciekawe kto prowadzi ta wojnę, bo wcześniej Arestowicz zrezygnował z doradzania Zełenskiemu, Podoliak ostatnio krytykował Amerykanów. Generał Załużny, naczelny dowódca Sił Zbrojnych Ukrainy również nie pokazuje się od jakiegoś czasu. A może Zełenski nie wraca bo dostał jakieś ostrzeżenie, może szykuje się jakiś przewrót, albo obawia się rosyjskich rakiet w odwecie za próbę zamachu na Putina?
jazgdyni

jazgdyni

15.05.2023 12:59

Dodane przez Maverick w odpowiedzi na Z tą rakietą to prowakacja

@Maverick
Widzisz, co się dzieje z gościem, który odważa się puszczać do nas balony? Jest w szpitalu z rozległym zawałem serca.
Ijontichy

Ijontichy

15.05.2023 08:20

Jest wyjście z tego sracza! WSZYSCY WON!!! Cały rząd,pałac Dudy i zostawic tylko kaprali z WOP...ci amatorzy padną jak zastęp czeskich harcerek uderzy na nich!
jazgdyni

jazgdyni

15.05.2023 10:07

Dodane przez Ijontichy w odpowiedzi na Jest wyjście z tego sracza!

Jak wszyscy won, to wszyscy. Kiedy się pakujesz?
sake3

sake2020

15.05.2023 13:03

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Jak wszyscy won, to wszyscy.

Może liczy na fotel prezydencki  bądź rządowy jak Duda i rząd się spakują i wyjadą.Cwana kalkulacja.
Ula Ujejska

Ula Ujejska

15.05.2023 15:32

Cześć 
Podobno Pitera odkryła na tej rakiecie odciski palców śp. Lecha Kaczyńskiego :)
O naszą obronę przeciwlotniczą to się nie martwię, o to dba najbardziej US Army w swoim dobrze pojętym interesie. Ja bym chciała z wielu powodów aby Trump wygrał wybory w USA, ale ma małe szanse.
Ptr

Ptr

15.05.2023 23:47

Trochę już straciłem rachubę,bo czyż tzw. pierwsze Abramsy to nie miały być w zeszłym roku ? Himarsy i Javeliny jakoś jadą od 5-6 lat. 
Po zwycięstwie ZP pisałem coś tam ,że trzeba postawić na przemysł obronny, wyjść na swoje i pójść na eksport. Ale chyba nic nie zrobiono ,bo za późno,nie ma zdolności. Z tym ,że rząd prowadził wówczas walkę o dusze rodaków z opozycją. Zamiast budować musiał zajmować się kodziarzami, zadymiarzami i puczami. Dzisiaj w mikroskali zajmuje się Elblągiem i protestami przeciw CPK, a świat odjeżdża. Miliardy z transportu ,ceł i usług będą zasilać kasę państwa może za 10, może za 20 lat. Ale to nie będzie już robiło różnicy. Ciekawe, czy młode pokolenie w ogóle rozumie,że ważna jest infrastruktua dużego kalibru,przemysł , zdolności produkcyjne. Może im nie będzie się chciało. 
Czy powstnie też jakaś ustawa, że nie wolno prywatyzować bez zgody 2/3 Sejmu ? Pryatyzacja to sprzedaż firmy zagranicznej konkurencji. WJaponii po czymś takim tylko harakiri.:)
Jabe

Jabe

16.05.2023 00:01

Dodane przez Ptr w odpowiedzi na Trochę już straciłem rachubę

Zamiast budować musiał zaj­mować się ko­dzia­rzami, za­dymiarzami i pu­czami. – Żałosny wykręt.
Pers

Pers

16.05.2023 00:07

Dodane przez Ptr w odpowiedzi na Trochę już straciłem rachubę

//że trzeba postawić na przemysł obronny, wyjść na swoje i pójść na eksport.//
Po co nam przemysł obronny jak jest w USA?
Ptr

Ptr

16.05.2023 12:50

Dodane przez Pers w odpowiedzi na //że trzeba postawić na

Dobre.
Są dwie postawy. 
Jednak jest różnica , gdy ktoś poszedł do stałej uczciwej pracy , ale na początku słabo mu idzie, a tym który mówi ,że po co do pracy. Woli podskoczyć do obcej metropolii , śmieci im wywieźć, pokręcić się , coś opchnąć, coś wykombinować. 
Czyli , gdy ktoś nie chce swojego budować z założenia, bo przecież po co.
Ptr

Ptr

15.05.2023 23:48

.
jazgdyni

jazgdyni

16.05.2023 13:55

@@@
Wielu tych naszych 'artystów komentarza' buduje swój hejt, satyrę i przypierdalanki na tym, że w 2015, przejmując władzę, zaprezentowano wyborcom wizję. Dokładnie - co chcemy robić. W tamtym momencie przejmowano państwo w stanie niemalże tragicznym. Ferajna Tuska więcej zrujnowała niż zbudowała. Na dodatek, gdy PiS nie tylko obiecywał, ale uczciwie chciał to szybko robić, to wtedy, w 2015 nikt nie wiedział i nie było mowy, że nie będzie przyzwoitej opozycji, tylko puczyści i zamachowcy klasy Gangu Olsena, którzy nie padli, bo mieli wybitnie antypolskie wsparcie Brukseli, Berlina i Paryża. 
To jeszcze by się dało spokojnie przeżyć, gdyby nie uderzyła panika pandemiczna - i to czymś kompletnie nieznanym. No i dalej napaść bandytów Putina, co jeszcze długo będzie nas zmuszało do przeznaczania co najmniej 4% PKB na obronę kraju (Niemcy nie wydają nawet 2%).
I te nasze duraki, jak małpy w zoo nieustannie nudzą: - he,he, he - no i gdzie te elektryczne samochody - he, he, he. A gdzie polskie supermarkety, he, he, he? I tak dalej cały czas w tym stylu.
Aż wierzyć się nie chce nawet nie będąc fachowcem od umysłu, że to może być aż tak potężny niedorozwój umysłowy i ładunek złych emocji. Więc myśli się raczej o postawie z tych marszów równości, czy demonstracji kodziarzy, że oni też dostają zapłatę za plucie i jątrzenie na Polskę i Polaków. Pewnie jakieś 2 Euro za ciągle podobny komentarz.
Znaleźli sobie patriotyczny portal, którego redakcja postanowiła być 'świętsza od papieża' w kwestii źle rozumianej wolności słowa i pozwala tym durniom swobodnie hasać.
Stara wiara, w tym około setki aktywnych blogerów i wiernych parę tysięcy czytelników, już poznali tych szurów i też nie zwracają uwagi.
A co to się będzie działo po wyborach?!
tricolour

tricolour

16.05.2023 14:09

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @@@

@jzg
Czyli nie będzie samochodów elektrycznych (ale niemcy budują w Jaworze fabrykę elektrycznych Mercedesów), nie będzie sklepów spożywczych (ale niemcy dalej budują lidle i aldiki oraz wchodzą z woolworthami) i czego jeszcze nie będzie, bo być nie może? 
Po co kłapać jęzorem, obiecywać, przedstawiać plany i harmonogram, robić z gęby cholewę skoro nie można nic zrobić? Po co sam jęczysz i wierzgasz gdy szydzę, że właśnie nic nie można zrobić jeśli teraz sam piszesz, że nie można nic zrobić ponieważ nie można nic zrobić?
Może byś się wysilił, zdobył na odwagę i zajął raz konkretne stanowisko, że w tym kraju nic nie można zrobić ze względu na sto powodów, by nic nie robić.
u2

u2

16.05.2023 15:09

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @@@

małpy w zoo nieustannie nudzą: - he,he, he - no i gdzie te elektryczne samochody - he, he, he. A gdzie polskie supermarkety, he, he, he? I tak dalej cały czas w tym stylu
Ano, te małpy śmieją się z siebie samych jak głupi do sera. Ten typ tak ma. Nie przestaną, dopóki nie dostaną takiego prikazu od swoich szwabsko-kacapskich kapo.
tricolour

tricolour

16.05.2023 15:26

Dodane przez u2 w odpowiedzi na małpy w zoo nieustannie nudzą

@u2
Tak, śmieję się. Niedawno linkowalem do artykułu, gdzie polscy producenci mleka skarżą sie, ze niemiec placi im w hurcie 1,50zl/l a sprzedaje po 5.
W tym waszym programie wyborczym 800+ jest coś o polskim handlu? Czy tylko jak dać wam kasę na polskie mleko z niemieckiego sklepu?
Za 1,50 trzeba zaiwaniać od świtu przy krowach, paszach, chlewach i oborach, a panisko za 3,50 łaskawie sprzeda temu, który produkuje za 1,50.
Czy to nie śmieszne?
u2

u2

16.05.2023 16:36

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @u2

#małpa z Wrocka
Mleko sprzedawane bezpośrednio u rolnika kosztuje 3-5 złociszy więc nie znasz realiów rynku. Jak się tobie nie podobuje w tymkraju to zawsze możesz wyjechać z tenkraju do swojego rajchu :-)
tricolour

tricolour

16.05.2023 20:09

Dodane przez u2 w odpowiedzi na #małpa z Wrocka

@u2
No to niech rolnik sprzedaje mleko i nie jęczy, że mu hurtownik potrzebny. Niech se założy sklep, to ze dwadzieścia litrów dziennie sprzeda zanim skiśnie i trafi do kibla. Wy wszyscy tacy drobni debile w tych Suwałkach jesteście?
Rajch już masz, nawet w tych Suwałkach -- dymasz do niemca do Kauflanda na zakupy. Niemcowi to wystarczy, że mu emeryturę w zębach przynosisz.
u2

u2

16.05.2023 21:00

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @u2

wszyscy tacy drobni debile w tych Suwałkach jesteście?
Zaraz zaraz oszuściku z pełomafii,  udajesz teraz znawcę od rolnictwa. Pokazałem że na tym również się nie znasz. Wcześniej udawałeś inżyniera, potem katolika. Taki drobny oszuścik z ciebie :-)
tricolour

tricolour

16.05.2023 21:25

Dodane przez u2 w odpowiedzi na wszyscy tacy drobni debile w

@u2
Tak, drobni lenie. I dla leni Niemiec postawi dwupoziomowe Aldi, by jeszcze więcej emerytur przynosili. A wielki paryjota z gdyni bedzie gadał, że sklepu nie można wybudować, bo putin albo pandemia. Fabryki samochodów elektrycznych też nie można wybudować, bo putin i pandemia. 
Ty, myślicieli ze Suwałk - ale lotnisko w Radomiu można było wybudować, bo nie ma putina i pandemii? Zniknęli podczas budowy lotniska? 
Tylko dlaczego wybudowaliście w miejscu, z ktorego nikt nie lata? Bo znów putin i pandemia? Jeden samolot na trzy dni, urobicie się po pachy jak przy sprzedaży mleka.
Gościu, tobie rzeczywiście tylko bezdurny uśmiech na gębie został...
u2

u2

16.05.2023 21:31

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @u2

dlaczego wybudowaliście w miejscu, z ktorego nikt nie lata?
Lotnisko w Suwałkach ma się świetnie, niedawno zostało zmodernizowane, nie ściemniaj oszuście z pełomafii.
PS. Ciekawe dlaczego w pobliskim Białymstoku nie można od dekad wybudować takiego porządnego lotniska ? Bo rządzi tam pełomafia ? Taka czarna dziura budżetowa w tej pełomafii od zawsze ? :-)
tricolour

tricolour

16.05.2023 15:13

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @@@

@jzg
A gdzie polskie supermarkety? Nie można, bo pandemia i putin? Rozkładamy ręce i kolana - gdy się chce, to można:
biznes.interia.pl
Jabe

Jabe

16.05.2023 17:20

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @@@

Złej baletnicy prze­szka­dza każda o­pozycja.
jazgdyni

jazgdyni

19.05.2023 04:22

@hejterzy i kundle
Na początek, gwoli wyjaśnienia, 'kundlem' określamy, często bardzo fajnego, ale też raz po raz paskudnego, pieska, który jest mieszańcem. Na przykład ma ojca rasowego ratlerka i matkę wilczycę. Więc biedny kundel nie jest ani pyskatym ratlerkiem, ani pełną pychy wilczycą. Identycznie jest z pewną grupą ludzi w RP. Nie są oni pyskatymi Polakami, ale też nie są zadufanymi Niemcami, czy poje**nymi Ruskami. Są po prostu kundlami. I często kundlami i hejterami jednocześnie.
Jeden z czołowych publicystów, którego często cytuję - Rafał Z. - również nieustannie zmaga się z hejtem, lub jeszcze bardziej, z pożytecznymi idiotami. Toteż przytoczę tutaj pasujący do oceny naszego patryiotyzmu i tego 'anty' nieduży cytat tegoż RZ.
"Antypatriotyczna "polityka wstydu" wmawiała [wmawia, jk] Polakom, że jesteśmy, wbrew naszym romantycznym legendom, narodem podłych sprawców, a zarazem narodem nieudacznym, któremu nigdy nic nie wyszło i musieli nas ostatecznie wyciągać z barbarzyństwa i ucywilizować zaborcy, oraz okupanci... "
Ja w komentarzach do moich felietonów mam regularnie co najmniej dwóch takich kundli, którzy wprawdzie nie dają głosu: hau, hau, tylko he, he, he, wyśmiewając się z naszej nieudolności i bałaganu, zamiast 'Ordnung must sein'.
Psie i kocie kundle zazwyczaj lubię. Ludzkie - nie za bardzo.
jazgdyni
Nazwa bloga:
Żadnej bieżączki i propagandy
Zawód:
inżynier elektronik, oficer ETO (statki offshore), obecnie zasłużenie odpoczywa
Miasto:
Gdynia

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 157
Liczba wyświetleń: 8,954,894
Liczba komentarzy: 32,585

Ostatnie wpisy blogera

  • Czyżby wreszcie? Budowa IV RP start!
  • Boski nekar – eliksir życia
  • Wreszcie to się stało

Moje ostatnie komentarze

  •  Ciekawe.
  • @paparazziPapaFakt, niestety swoje lata mam. Mimo tego, jak się przekonał o tym jeden naćpany gangus, całkiem niedawno, gdy złapałem go w precyzyjnym miejscu, że aż uklęknął i błagał o łaskę. I mam…
  •       @Ula UjejskaCześć Ulu. Jakże miło cię ponownie widać. Mam nadzieję, że ze zdrowiem wszystko w porządku?Widzisz, moi przodkowie to kresy. Czyli Rzeczpospolita ON.…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • PROWOKATOR
  • Czego my nie wiemy, choć powinniśmy wiedzieć.
  • Mafia powstała w Trójmieście. Tak, jak obecny rząd.

Ostatnio komentowane

  • EsaurGappa, Właśnie widziałem nagranie z Belfastu gdzie morderca z Sudanu na oczach Irlandczyków mordował ich rodaka,z tego filmiku wynika że miejscowi byli bezbronni,a najstarszy z nich jakiś gość 60 + jako…
  • Tomaszek, Punkt widzenia z miejsca siedzenia .
  • jazgdyni,  Ciekawe.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2026, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności