Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Xi Jinping przejął Moskwę
Wysłane przez owsinski w 24-03-2023 [08:44]
Uznany za zbrodniarza wojennego Putin nie miał wyboru, musiał oddać się w ręce Chin, nie dla ratowania Rosji, ale swojej osoby. Przez szereg lat usiłował zbijać kapitał polityczny na tworzeniu w zachodnim, podłym świecie, iluzji możliwości użycia Rosji jako forpoczty, względnie pierwszej linii obronnej przeciwko ekspansji chińskiej. Zdawał sobie jednak sprawę, że dla niego taki wybór oznaczałby koniec władzy i oddanie się w ręce zawodowych oprawców z jego własnego środowiska.
Klęska prorosyjskiej polityki na Ukrainie została spowodowana rosyjskimi błędami, obciążającymi go osobiście. Odziedziczonym po Sowietach stylem rządzenia we własnym imperium za pomocą siły i szantażu nie udało się utrzymać swojej agentury przy władzy na Ukrainie.
W bolszewickiej mentalności uznaje się to za rezultat wpływów amerykańskich na postawę ukraińskiej oligarchii, wywodzącej się z kagiebowskiego nadania. Oczywiście “majdan” jest traktowany jako dekoracja, mająca ukryć fakt zdrady, przyjętej jeszcze za Jelcyna zasady zależności Ukrainy od Rosji. Również tworzenie wspólnoty narodowej w różnych postaciach: “jednego narodu”, “Małorusów”, czy “nowej Rosji”, okazało się chybione.
Niezależnie od błędu negowania odrębności narodowej, decydujący wpływ na tę klęskę miała i chyba ma w dalszym ciągu, tęsknota ludności Ukrainy do zachodnio europejskiego świata swobód i dobrobytu. Temu powszechnemu uczuciu ludności Ukrainy, niezależnie od używanego języka i przynależności kulturowej, nie udało się skutecznie przeciwstawić różnych przywilejów z ceną ropy i gazu włącznie. Nie bez kozery jest też świadomość ukraińskiej nędzy pod rządami rosyjskimi, których efektem jest ostatnie miejsce w dochodach PKB na osobę w Europie i to w kraju zasobnym.
Sukces rosyjski w postaci bezwystrzałowego opanowania Krymu i przejęcia bez trudu Doniecka i Ługańska spowodował błędną ocenę możliwości obronnych ukraińskiej armii. Od roku Rosja płaci wysoką cenę za ten błąd. W oczach Rosjan już to samo wymaga ukarania winnych, jak na razie Putinowi udaje się obronić swoją pozycję, rzucając na pożarcie najlepszych generałów. Tylko na jak długo to wystarczy?
Naród rosyjski jest niezmiernie cierpliwy, ale pierwsza wojna światowa wykazała, że cierpliwości starczy mu na trzy lata. Jak będzie teraz, może wkrótce się przekonamy?
Pisze się często, że Putin jest odcięty od prawdziwych wiadomości i żyje złudzeniami.
Nie wydaje się to prawdopodobne, ostatecznie jest z zawodu szpiegiem i zapewne posiada dostęp do informacji z kilku źródeł. Koronnym na to dowodem jest nie tylko sama wizyta Xi, ale i jej przebieg, nie udało się uzyskać Putinowi niczego nowego, a tak potrzebnego Rosji w dziedzinie wsparcia w wojnie ukraińskiej. Miarą desperacji jest praktycznie dokonana w Moskwie kapitulacja, przy zachowaniu chińskiej niezależności i swobody wyboru.
Trudno było by spodziewać się, że dla Rosji Chiny zaryzykują utratę amerykańskiego rynku, wartego ponad 560 mld dolarów w eksporcie wg obrotów z 2022 roku, co zresztą jest sumą rekordową i to mimo nałożonych na Chiny sankcji.
Traktowanie tej wizyty jako “zacieśnienia” przyjacielskich stosunków, lub przynajmniej postępu w tym przedmiocie uważam za błąd. Jeżeli można mówić o “zacieśnianiu”, to Chińczyk przyjechał, żeby zacisnąć pętlę na szyi Rosji.
Jedyną pocieszającą reakcją w tej sprawie jest oświadczenie amerykańskie, ostrzegające przed zbyt pochopnym optymizmem, traktując pokojową propozycję chińską jako próbę zyskania na czasie. Może to być jednak także traktowane jako zwiększenie chińskich atutów w rozgrywce z USA.
Przy okazji muszę z bólem serca stwierdzić, że takiego oświadczenia zabrakło w 1939 roku, wówczas mogło ono bowiem uratować świat przed największą katastrofą w dziejach ludzkości. Wtedy, w reakcji na wieść o podpisaniu w Londynie sojuszu wojennego Anglii i Polski 25 sierpnia 1939 roku, wg opisu Schmidta, tłumacza Hitlera, zebrani w kancelarii Rzeszy wraz z Hitlerem przeżyli chwile zgrozy. Główny winowajca fałszywej wiadomości, że nie będzie zaangażowania aliantów – Ribbentrop – stał ze zwieszoną głową, oczekując dla siebie najgorszych reakcji Hitlera, a Goering wypowiedział się: ”Niech Bóg ma nas w swojej opiece jak my tę wojnę przegramy”.
Hitler zareagował szaleńczo, na kilka godzin przed rozpoczęciem ataku na Polskę 26 sierpnia 1939 roku przed świtem, kazał powstrzymać będący w marszu Wehrmacht. Żeby coś takiego zrobić, trzeba nie tylko przeraźliwego strachu, ale też i pojęcia o prowadzeniu wojny na poziomie kaprala, którym faktycznie był.
Niestety, już nazajutrz rozpoczęła się brytyjska intryga, zmierzająca do zapewnienia Hitlera o opuszczeniu Polski mimo zawartego sojuszu. Było to możliwe na skutek oczywistego, będącego na granicy zdrady, błędu Becka, który nie zażądał jako integracyjnego aktu sojuszu, wspólnego demarche ambasadorów alianckich w Berlinie w kancelarii Rzeszy.
Różnica postaw alianckich w stosunku do 1939 roku może przyśpieszyć nieuchronny upadek Putina, co samo w sobie nie wystarczy, ale też i wycofanie się Rosji z chińskich kleszczy, póki jeszcze czas.
Rosjanie już w swojej historii przeżyli trzystuletnie “Igo” mongolskie.
Z tego nadchodzącego będzie znacznie trudniej się wydobyć.
Putin, podobnie jak Lenin w 1918 roku, Stalin w 1941 roku, jest gotowy do poświęcenia swego kraju dla osobistych korzyści. Chińczyk doskonale o tym wie i dlatego zgłosił swoje poparcie dla niego w wyborach prezydenckich w Rosji w 2025 roku wyznaczając jego kandydaturę. Co najbardziej zdumiewające, uczynił to w Moskwie.
Czyżby to była miara już osiągniętego stopnia wpływu na rosyjskie wewnętrzne sprawy?
Formalnie wizyta w Moskwie jest klęską zachodu, a szczególnie polityki amerykańskiej, jednak przy grze z odpowiednim zaangażowaniem może podziałać jako katalizator zmian w Rosji.
Chyba nawet w otoczeniu Putina są ludzie świadomi tego, co oznacza oddanie się w ręce Chin, a to może dodać odwagi i powiększyć szeregi przerażonych taką perspektywą.
Niestety, “zachód”, zamiast skorzystać z okazji i nasilić różnoraką kampanię uświadamiającą Rosjan, niezależnie od wzmożenia pomocy Ukrainie, wydaje się bagatelizować sprawę. Jest to błąd który może bardzo dużo (nawet wszystko!) kosztować.
Komentarze
23-03-2023 [22:30] - smieciu | Link: Hitler zareagował szaleńczo,
Hitler zareagował szaleńczo, na kilka godzin przed rozpoczęciem ataku na Polskę 26 sierpnia 1939 roku przed świtem, kazał powstrzymać będący w marszu Wehrmacht. Żeby coś takiego zrobić, trzeba nie tylko przeraźliwego strachu, ale też i pojęcia o prowadzeniu wojny na poziomie kaprala, którym faktycznie był.
Niestety, już nazajutrz rozpoczęła się brytyjska intryga, zmierzająca do zapewnienia Hitlera o opuszczeniu Polski mimo zawartego sojuszu. Było to możliwe na skutek oczywistego, będącego na granicy zdrady, błędu Becka, który nie zażądał jako integracyjnego aktu sojuszu, wspólnego demarche ambasadorów alianckich w Berlinie w kancelarii Rzeszy.
No piękny skrót historii. Mamy jak na dłoni że Hitler się bał Angoli. To raz. A dwa że ci Angole sami go zapewnili że zawarli z nami sojusz by wpuścić nas w gówno. Doprawdy nie kapuję kiedy wreszcie dotrze do wszystkich istota tej historii. Skoro Hitler się bał Angoli to ci przecież mogli go nacisnąć!
Gdyby nie ten sojusz Polacy naprawdopodobniej złożyliby szybko broń przed Niemcami wiedząc że opór jest bezsensowny. Oczywiście mogli walczyć ale była duża szansa że jednak poddamy się szybko. Oczywiste jest więc że Angole zawarły z nami sojusz tylko dlatego byśmy jednak na 100% stanęli do walki, wykrwawili się a Hitler miał w Polakach wroga. Owszem Hitler chciał zająć Polskę ale zdecydowanie nie chciał z nami wojny. Doszło do niej przede wszystkim ze względu na działania Angoli.
Z jakiegoś powodu jednak autor uznaje że dzisiaj jest inaczej. Naszym sojusznikom można wierzyć. Dlaczego?
Kto zapewnił Zełenskiego że należy podjąć opór? Przecież bez tych zapewnień Ukraińcy poddaliby się szybko. Wiedzieli że opór jest bez sensu. Ale uwierzyli w zapewnienia i co mają?
No sami osądźcie co zyskali... Czy warto polegać na sojuszniku, który każe żebrać o wsparcie u każdego? Oczywiście tak naprawdę widzę to trochę inaczej ale najważniejsze pozostaje bez zmian. Ukraińcy zostali potraktowani instrumentalnie. A ludzie ciągle się nabierają na ckliwe heroiczne historyjki podczas kiedy poltyka jest domeną twardych bezwględnych skurwieli. Ale ta prosta sprawa nie dociera już obecnie do spedalonych, przez program seksmisja, mózgów. Jest jednak duża szansa że wreszcie dotrze ale odbędzie się to za pomocą prawdziwego krwawego piłowania.
Wracając zaś do wizyty Xi to nie wiem na jakiej podstawie autor uznaje że Xi przejął Moskwę. Co kontretnie miałby stracić, przegrać Putin? Przecież chyba nikt nie oczekiwał że Xi ogłosi jakieś oficjalne wsparcie. Tego nawet Łukaszenka unika, dlaczego miałby zrobić to Xi?
Który jednak podobonie jak Łukaszenka jednak odwiedza Putina w Moskwie i przeprowadza przyjacielskie pogawędki. Czego nie robi właściwie nikt na świecie. A prezydenta Chin nie wzruszyło nawet ogłoszenie Putina ściganym za zbrodnie przestępcą. Xi w istocie pokazał swój środkowy palec wszystkim tym, którzy Putina uznają za zbrodniarza.
23-03-2023 [22:39] - Pers | Link: @autor
@autor
Tylko sędziwy wiek pana tłumaczy.
24-03-2023 [10:41] - sake3 | Link: @Pers......Autora nie musi
@Pers......Autora nie musi tłumaczyć słuszny wiek.Ma pełne prawo do swojej oceny,która zresztą jest zbieżna z opiniamii wielu mediów i polityków w świecie.Pan chciałby zamknąć usta wszystkim którzy na spotkanie Putina z Xi nie patrzą przez pryzmat słusznych rosyjskich racji i jej zamordyzmu. Hurraoptymizm i brak realnego spojrzenia na tę wizytę stawia pana w szeregu rosyjskich potakiwaczy i wielbicieli.To po prostu śmieszne,infantylne i dziecinne.
24-03-2023 [11:32] - Pers | Link: @sake
@sake
//Hurraoptymizm i brak realnego spojrzenia na tę wizytę stawia pana w szeregu rosyjskich potakiwaczy i wielbicieli.To po prostu śmieszne,infantylne i dziecinne.//
Ty za to nalezysz do grona otumanionych zachodnią, bolszewicko-satanistyczną i genderowską propagandą.
To smutne i tragiczne jak można ludziom wyprać mózgi.
25-03-2023 [18:11] - sake3 | Link: @Pers......Nie demonizuje
@Pers......Nie demonizuje mnie pan? Wprawdzie się nie znamy ale dziwię się że tak w ciemno wmawia mi pan,że jestem satanistką czy uzależnioną od ideologii gender.No i ten wyprany mózg....Czego to jeszcze pan nie wymyśli.
23-03-2023 [22:59] - u2 | Link: w otoczeniu Putina są ludzie
w otoczeniu Putina są ludzie świadomi tego, co oznacza oddanie się w ręce Chin
Ale kacapy prą do tego współczesnego niewolnictwa. Skończy się to wielką wojną kitajsko-kacapską, bo kitajcy nie chcą niewolników kacapskich, mają swoich w nadmiarze, chcą terytorium i surowców :-)
24-03-2023 [01:56] - Maverick | Link: W ramach edukacji ciemniaków
W ramach edukacji ciemniaków w Polin:
https://www.brighteon.com/5e2c...
23-03-2023 [23:40] - wielkopolskizdzichu | Link: "tęsknota ludności Ukrainy do
"tęsknota ludności Ukrainy do zachodnio europejskiego świata swobód i dobrobytu. "
Przerażająca jest tęsknota Ukraińców do cywilizacji śmierci, przed którą przestrzega Polaków Kościół Katolicki i Prezes Kaczyński.
24-03-2023 [07:24] - u2 | Link: do cywilizacji śmierci
do cywilizacji śmierci
Akurat w Kanadzie mają wręcz przymusową eugenikę, a tam najwięcej Ukraińców. Sądzisz trollu, że Ukraińcy o tym nie wiedzą ? :-)
24-03-2023 [04:12] - Pers | Link: Czy rzeczywiście istnieje
Czy rzeczywiście istnieje „młodszy partner” w stosunkach rosyjsko-chińskich? Czy Rosja naprawdę potrzebuje Chin bardziej niż Chiny Rosji?
Cóż, kto z dwóch, Rosja i Chiny, ma wszystkie rzeczy potrzebne do współczesnego życia?
Mam na myśli energię, minerały, towary, artykuły spożywcze oraz zdolność do odzyskiwania i przetwarzania ich wszystkich w użyteczne produkty. Oczywiste jest, że Rosja ma wszystkie te rzeczy w swoich granicach. Z drugiej strony Chiny importują te rzeczy głównie przez dość niepewne szlaki morskie. Chiny mają problem z flotą , który można rozwiązać tylko za pomocą rosyjskiej broni. Kto więc kogo tak naprawdę potrzebuje?
Chiny mają oczywiście więcej ludzi niż Rosja. Ale pomimo wszystkich chińskich bogactw są oni nadal mniej zamożni niż ludzie w Rosji.
Na podstawie parytetu siły nabywczej (PPP) PKB na mieszkańca Rosji w 2022 r. Wyniósł 31 962 USD, podczas gdy w Chinach 21 291 USD. Kiedy rosyjski PKB per capita jest o 50% wyższy niż chiński, czy naprawdę może być w tym „młodszym partnerem”?
Nie sądzę. Uważam, że Rosja i Chiny uważają się za równe sobie. Z pewnością dotyczy to relacji między prezydentem Putinem a prezydentem Xi. Dwoje równych sobie, którzy razem robią wielkie rzeczy :
Opuszczając we wtorek oficjalne przyjęcie na Kremlu, chiński prezydent Xi Jinping zwrócił się do swojego rosyjskiego odpowiednika Władimira Putina i powiedział, że świat przechodzi zmiany „jakie nie widzieliśmy od 100 lat”.
„I to my razem napędzamy te zmiany” – powiedział.
„Zgadzam się” – odpowiedział Putin, ściskając dłoń chińskiego przywódcy podczas wymiany zdań, którą zarejestrowała kamera.
24-03-2023 [11:28] - u2 | Link: PKB na mieszkańca Rosji w
PKB na mieszkańca Rosji w 2022 r. Wyniósł 31 962 USD, podczas gdy w Chinach 21 291 USD
Tyle że ludności w ChRL jest 10 razy więcej niż w twojej kacapii. W ChRL produkuje się praktycznie wszystko. W kacapii tylko się wydobywa surowce, kacapia jest zapóźniona technologicznie i cywilizacyjnie. Taki partner nie może być traktowany równorzędnie przez komuszków z ChRL.
24-03-2023 [12:03] - Pers | Link: @u-bucik
@u-bucik
Zgadza się, Chińczycy produkują wszystko ale do tego potrzebują surowców i taniej energii.
Rosja i Chiny są na siebie skazane i zachód im nie podskoczy.
24-03-2023 [16:53] - u2 | Link: Rosja i Chiny są na siebie
Rosja i Chiny są na siebie skazane
Dokładnie per-sik, są skazane :-)
24-03-2023 [12:11] - Pers | Link: @u-bucik
@u-bucik
//W kacapii tylko się wydobywa surowce, kacapia jest zapóźniona technologicznie i cywilizacyjnie. //
Kiedy ty litwak zmądrzejesz i przestaniesz bredzić?
Żeby nie Rosja to Amerykanie nie mieliby czym latać na orbitę.
24-03-2023 [15:58] - Ryan | Link: ruszkiewicz
ruszkiewicz
podaj debilu "powód" tego i dlaczego łżesz jak ruska bura suka
ty idioto żyjesz wspomnieniami sprzed 50 lat
wymień nazwę choć jednej rakiety która używa kacapskich silników
jedną
ty już obsrancu idź dalej sprzątać ruskie zutylizowane ścierwa bo już rok sprzątasz i dalej masz roboty na kolejny rok
Salut
Ave
24-03-2023 [16:55] - u2 | Link: Żeby nie Rosja to Amerykanie
Żeby nie Rosja to Amerykanie nie mieliby czym latać na orbitę.
Teraz to już się zmieniło, latają na MSK dzięki SpaceX, trochę widać jesteś per-sik zapóźniony, ale rzeczywiście był okres zastoju i stagnacji w hamerykańskich lotach od czasu katastrofy Challengera.
24-03-2023 [18:54] - Tomaszek | Link: Ruszkiewicz jełopie job twaju
Ruszkiewicz jełopie job twaju mać , ty nie rozumiesz że ruskie pkb po sile nabywczej to przelicznik na wódę , bo na to wszystko poszło . Nawet czołgów i rakiet im zabrakło . Syberię już przepili , czas na resztę . Jak chińczyk uzna że rosja mu potrzebna to se ją weźmie albo to co mu potrzebne , w najdroższym wariancie za parę flaszek . Takie to i pkb .
24-03-2023 [22:36] - tricolour | Link: Pers, pajacu, czasy silników
Pers, pajacu, czasy silników RD180 zdechły razem z narodzinami Raptora w SpaceX. Razem z nimi zdechce roskosmos, bo skąd weźmie dolary? Wszyscy mają swoje, dużo nowocześniejsze silniki, nawet Korea. I na koniec - nowych silników kacapia już nie zrobi, bo wyzdychali starzy inżynierowie, a młodzi - z Ukrainy - palcem nie kiwną.
Tak, ruski pachołku, zapita kacapia wystrzeliła dwa satelity wojskowe do wojny z Ukrainą i obydwa szlag trafil po kilku dniach - tak się kończy technologia alkoholików i złodziei.
25-03-2023 [17:56] - paparazzi | Link: No, no, postęp widzę Trico,
No, no, postęp widzę Trico, zgadzam się z przyjemnością.
25-03-2023 [18:12] - u2 | Link: No, no, postęp widzę Trico
No, no, postęp widzę Trico
Tyle, że z tri można się zgadzać co do jego niezgody na zgodę na tę wojnę. W reszcie spraw jego propaganducha nie odbiega od propaganduchy per-sika et consortes :-)
24-03-2023 [11:42] - tricolour | Link: @pers
@pers
PKB to słaba miara. Gdy spali ci się dom i go odbudujesz, to do PKB doliczy się wartość nowego domu choć to tylko odtworzenie i żadnego realnie zysku nie ma.
Ta twoja rosja ma tylko surowce, chiny mają ludzi, technologie oraz głód młodzieży, która chce lepszego życia. Oczywiste jest zatem, że rosja jest chinom potrzebna do wydrapywania surowców spod ziemi. Do niczego innego.
Ten twój śmieszny cytat z pożegnalnej gadki jest tak śliski jak wazelina, którą putin się nawilżał przy wciskaniu się Xi. Nawet gazociągu Siła Syberii Chiny nie chcą, bo wolą poczekać aż dostaną go za darmo.
24-03-2023 [11:46] - sake3 | Link: @Pers....Ale w Chinach
@Pers....Ale w Chinach produkują lodówki,pralki ,ceramikę łazienkową a Rosja musi te brakujące u siebie towary zdobywać ,,orężem'' na Ukrainie.
24-03-2023 [12:06] - Pers | Link: @sake
@sake
//Rosja musi te brakujące u siebie towary zdobywać ,,orężem'' na Ukrainie.//
Przestań się kompromitować i najlepiej zmień stację.
24-03-2023 [14:16] - sake3 | Link: @Pers......A odkąd to
@Pers......A odkąd to powiedzenie prawdy kompromituje? Ja zawsze mówię prawdę,więc wg pana pewnie szoruję po dnie.A dlaczego mam zmieniać stację? Na jaką? Mnie tu dobrze.
24-03-2023 [16:04] - Ryan | Link: ruszkiewicz
ruszkiewicz
ty przygłupie zmień lekarza psychiatrę
w tych Tworkach to debile leczą debili i widać po tobie ten efekt
Ave
Salut
24-03-2023 [17:19] - Pers | Link: @r-jasiu & banda
@r-jasiu & banda
Wasza piana pokazuje że jesteście trafieni i zatopieni :)))))
Wasze wycie umila mi życie :))))
24-03-2023 [19:39] - Ryan | Link: ruszkiewicz
ruszkiewicz
Takie zasrane te twoje życie
Rozumiem i szanuje
Masz już prąd ?
24-03-2023 [12:23] - tricolour | Link: @sake Dobre, naprawdę.
@sake
Dobre, naprawdę.
24-03-2023 [12:51] - Zbyszek_S | Link: Przesada. Chiny grają na
Przesada. Chiny grają na maksymalizację czasu pokoju, zanim Ameryka pójdzie po rozum do głowy i nie rozpocznie gorącej wojny przeciw Chrld. W warunkach pokojowych Zachód ma problem, bo post-cywilizacja zachodnia zbudowana na żądzy zysku jako jedynym kryterium postępowania i jednoczesnym tworzeniu odwrotnego kłamliwego wizerunku motywacji podejmowanych działań, nie ma szans z chińskim monolitem, tak samo jak demokracja ateńska nie miała szans z autokracją spartańską, tak samo jak demoktatyczna I RP nie miała szans z autokratycznymi państwami ościennymi.
24-03-2023 [16:49] - Ryan | Link: Komisja Spraw Zagranicznych
Komisja Spraw Zagranicznych tureckiego parlamentu zatwierdziła wniosek Finlandii o członkostwo w NATO. Kolejna runda rozszerzenia NATO ma się stać faktem
24-03-2023 [19:30] - Ryan | Link: To jest petarda
To jest petarda
Xi przyjechał poklepali się z Putinem po plecach wyjechał... a dziś?
Największa chińska firma logistyczna wstrzymała dostawy do Rosji
Firma OOCL Logistics, która obsługuje flotę 70 kontenerowców, w tym dwa lodołamacze, wstrzymała wysyłkę już opłaconych sukienek, spódnic, spodni, butów i innych ubrań do Władywostoku ze swoich magazynów w Szanghaju i Shenzhen
Jako powód odmowy podaje się miedzynarodowe sankcje,
Przedstawiciele OOCL tłumaczyli, że nie przyjmą towarów od dostawców rosyjskiej firmy, nie zamierzają też ładować ich do kontenerów i przekazywać zewnętrznemu przewoźnikowi.OOCL Logistics jest własnością Orient Overseas , jednej z największych na świecie firm logistyki kontenerowej z siedzibą w Hong Kongu. Dmitrij Pieskow powiedział , że kraje zachodnie zwiększyły presję na państwa, które nie przystąpiły do sankcji wobec Rosji.
Zadziałało...
"Nie jest nowością, że kraje kolektywnego Zachodu, na czele ze Stanami Zjednoczonymi, wywierają otwartą, brutalną presję na szereg państw, które nie przyłączają się do bezprawnych restrykcji nałożonych na nasz kraj. Niestety, muszą stawić czoła takiemu atakowi ”
Nadszedł czas strzyżenia owiec. Rosja nie będzie miała wyjścia i będzie płaciła KAŻDĄ narzuconą cenę dla pośredników..Wszystko oczywiście nie pójdzie oficjalnymi kanałami. Bo nikt nie chce się narazić. Będzie szło mniej, ale za to dużo drożej.