Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Dlaczego neo-krs i neo-sędziowie?

seafarer, 31.12.2022
Polska przegrała II WŚ dwa razy. Pierwszy raz w 1939r, gdy efektem przegranej kampanii wrześniowej była pięcioletnia okupacja niemiecka (na wschodzie kraju - sowiecka). A następnie w maju 1945, gdy w efekcie zwycięskiego dla aliantów zakończenia II WŚ (i wcześniejszych ustaleń konferencji w Teheranie), Polska na 45 lat popadła pod okupację sowiecką i przez komunistyczną nowomowę została nazwana Polską Rzeczpospolitą Ludową. Pełną niepodległość i suwerenność Polska odzyskała dopiero w 1989r. A jeszcze piętnaście lat później dołączyliśmy do Unii Europejskiej, czyli cywilizacji europejskiej, to znaczy tam, gdzie od wieków przynależeliśmy i przynależymy.
Niestety, przegrane wojny niosą negatywne skutki dla państwa przegrywającego wojnę. Pięć lat II WŚ i niemieckiej okupacji, przyniosło Polsce niewyobrażalne zniszczenia materialne. Zrównana z ziemią przez Niemców Warszawa jest tego przykładem. Z kolei czterdzieści pięć lat sowieckiej okupacji już po wojnie, przyniosło Polakom cofnięcie cywilizacyjne oraz zniszczenia w ludzkiej mentalności. Tę drugą sprawę widać w niemalże proroczych słowach J. Becka; ‘Jeśli napadną na nas Niemcy, przegramy wolność; jeśli napadną Rosjanie, stracimy duszę’.
Polacy, którzy wyszli z PRL-u to byli zupełnie inni ludzie niż ci Polacy, którzy żyli w II RP. Te dwa państwa, w wymiarze historycznym, dzieliło zaledwie pięć lat, natomiast w wymiarze świadomości, można powiedzieć, że wieki. Polacy w II RP, mimo wielu lat zaborów, czuli się bezpośrednio spadkobiercami świetności I RP. Natomiast Polacy żyjący w PRL-u utracili poczucie ciągłości historycznej oraz poczucie własnej wartości. I do Unii przyszliśmy nie jak swoi do swoich, ale jak przybysze z zewnątrz. Przybysze, którzy muszą uczyć się od Europejczyków demokratycznych reguł i demokratycznych zasad. Oczywiście nie dotyczyło to wszystkich. W PRL-u też byli Polacy, którzy zachowali poczucie historycznej ciągłości oraz poczucie własnej (naszej polskiej) wartości. Jednak tych o niskim poczuciu wartości było (i jest) dużo. W czasach PRL-u popularne było powiedzenie mierni, bierni, ale wierni.  To hasło nie wzięło się znikąd. Tacy ludzie byli i na nich komuniści opierali swoją władzę. Ta mentalność przetrwała i dzisiaj jest znakiem rozpoznawczym polityków ‘totalnej opozycji’. Dla nich, cokolwiek pochodzi z Unii jest wzorcem z Sevres politycznych wyborów oraz politycznych decyzji. I w efekcie utrzymania się w kręgu władzy. Dzięki temu, że są posłuszni ‘przewodniej sile Narodu’, czyli ugrupowaniom politycznym dominującym w UE.
Oczywiście, decydenci polityczni w Brukseli szybko zauważyli tę wiernopoddańczą i klientelistyczną postawę naszej (totalnej) opozycji. I bez żadnych skrupułów to wykorzystują. Z tego też wynika ingerencja Unii w nasze wewnętrzne sprawy oraz pouczanie o ‘praworządności’. Co więcej, politykom UE - o tym jak to w Polsce jest źle z praworządnością – wtórują ‘pudła rezonansowe’ (totalnej) opozycji. W tej argumentacji przewija się jeszcze inny, już nasz wewnętrzny motyw. Widać to, po takich określeniach jak ‘neo-krs’ i 'neo-sędziowie’. Przekaz wynikający z tych określeń jest następujący: jak rządziła obecna opozycja, to sędziów mianowało państwo a sędziowie nazywali się ‘sędziami’. Teraz jak rządzi PiS, to sędziów mianuje rządząca partia i sędziowie nazywają się ‘neo-sędziami'. Te przedrostki ‘neo’ to też przejaw myślenia z czasów PRL-u. Myślenia polegającego na tym, że tylko jedna opcja polityczna, czyli (totalna) opozycja jest uprawniona do rządzenia państwem. Natomiast ktokolwiek inny, w tym przypadku PiS, prawa do rządzenia nie ma. W tamtym, minionym czasie też tak było. Nikt inny oprócz komunistów, nie miał prawa rządzić. Wypisz wymaluj mentalność z tamtej epoki - są równi i równiejsi.
Ale prawda jest inna. W demokracji, jeżeli chodzi o prawo do rządzenia, to uprzywilejowanych nie ma. To wyborcy decydują o tym, kto rządzi a nie ci, którzy uważają się za uprawnionych do rządzenia. Czyli ‘mierni, bierni, ale wierni’, z tym że teraz już nie dla komunistycznej władzy, ale wobec władzy brukselskich biurokratów.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 2830
Jabe

Jabe

31.12.2022 09:05

Kolejny jałowy tekst, zarzucający nie­doprecyzowanej tzw. totalnej opozycji negatywne cechy, które również cechują rzą­dzących.
smieciu

smieciu

31.12.2022 11:27

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Kolejny jałowy tekst,

Popieram.
Propagandowej gadki i wiary jest dużo. Fakty jednak są proste. Rząd PiS prowadził niemal tą samą politykę co poprzednie ekipy. Wykonywaliśmy polecenia UE, wdrażaliśmy jej dyrektywy, uzależnialiśmy się gospodarczo i finansowo. „Sukces” gospodarczy polegał na ogromnej dawce kredytów, które łatwo mogli dostać wszyscy. Począwszy od szarego obywatela, poprzez firmy a skończywszy na samorządach czy innych instytucjach państwowych. Pieniądz popłynął. A jak jest naprawdę? Okaże się właśnie kiedy przyjdzie je spłacić. Zobaczymy na jakich fundamentach ten rząd Polskę zbudował.
Z resztą tekstu autora też zgadzam się średnio. PRL różowy nie był ale i taka była Sanacja. Zamordystyczna, skorumpowana. Oraz kontrolowana przez obce interesy.
PRL miał jednak jedną wielką zaletę. Wtedy ludzie rozumieli czym jest rząd i władza. Dzięki temu mieli naturalną nieufność i krytyczne spojrzenie. Dzisiaj natomiast ludziom władza może wcisnąć każdą bzdurę. Za pomocą tych samych metod. Przykładowo za komuny wszyscy się śmieli z brudnego karła reakcji. A dzisiaj patrzą na Tuska i święcie weń wierzą. To on, sprawca zła, podczas kiedy rząd jest dobry.
Jabe

Jabe

31.12.2022 15:25

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Popieram.

Właśnie, teraz jesteśmy „suwerenni”, rządzi „prawica” – ludzie to łykają. Gdy czar pryśnie, pew­nikiem zwrócą się do tęczowej euro­lewicy. Dlatego PiS jest gorszy od oficjalnej lewicy i Plat­formy – jego przewiny idą na konto nie­podległościo­wej prawicy, mimo że w gruncie rzeczy sam jest euro­lewicą.
Domyślny avatar

Kocur1

31.12.2022 16:21

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Kolejny jałowy tekst,

Z takim idiota jak ty ( a majacym o sobie niczym nie poparte wysokie mniemanie) nie ma najmniejszego sensu jakakolwiek dyskusja. Wiecej zrozumienia przejawialby szympans...
AŁTORYDET

AŁTORYDET

31.12.2022 09:49

Żabę, daj sobie spokój.
Tomaszek

Tomaszek

31.12.2022 12:00

Dodane przez AŁTORYDET w odpowiedzi na Żabę, daj sobie spokój. 

I znów żaba podstawiła nogę do podkucia . Pewnie gumową podkową i na Butapren . Pewnie mu Dzied Maroz pod choinkę połózył . Spoko ten typ tak ma .
u2

u2

31.12.2022 14:24

do Unii przyszliśmy nie jak swoi do swoich, ale jak przybysze z zewnątrz
Od czasów powstania współczesnych narodów. Tak w 19 wieku, po rewolucji francuskiej i wojnach napoleońskich, nie powstało suwerenne państwo polskie. A wtedy podczas zaborów trwało intensywne wynaradawianie Polaków, na ruską modłę i na niemiecką. Był moment, że to Polacy rządzili w Cesarstwie Austro-Węgierskim. Ale mówili po niemiecku i też byli wynaradawiani.
Dlatego po czasie zaborów Polska nie wróciła do swoich, tylko od tych "swoich" w końcu się uwolniła. Koniec PRL nie oznaczał uzyskania pełnej suwerenności, bo Okrągły Stół to był układ komunistów ze swoją agenturą, tą którą komuniści wyznaczyli do rozmów. I to jest różnica między 2RP a 3RP. Do tej pory trwa walka między obozem niepodległościowym, a agenturą niemiecko-rosyjską.
smieciu

smieciu

31.12.2022 14:44

Dodane przez u2 w odpowiedzi na do Unii przyszliśmy nie jak

Wyjątkowo odpowiem bo
„Był moment, że to Polacy rządzili w Cesarstwie Austro-Węgierskim”
jest w tym sporo prawdy. Ten moment był częścią ciekawej historii. Dużej historii. Która pokazuje że są Niemcy i Niemcy. Postrzeganie ich za wrogów jest uproszczeniem prowadzącym do fałszywych wniosków. Czym innym była Austria i Cesarstwo Rzymskie Narodu Niemieckiego kontrolowane przez Habsburgów a czym innym Niemcy kontrolowane przez Prusaków. Także zupełnie inaczej wyglądał zabór austriacki od obu pozostałych. No i na koniec warto dodać że całkiem prawdopodobne jest że niepodległa Polska powstała na przekór komunistycznemu agentowi znanemu dzisiaj jako J. Piłsudski, bo swoje grosze znów wtrąciła Austria. Aczkolwiek niestety i tam działy się różne rzeczy w końcówce panowania Franciszka Józefa.
Do tej pory trwa walka między obozem niepodległościowym, a agenturą niemiecko-rosyjską.
Ludzie będą do końca nabierać się na obóz niepodległościowy i złych Niemców kumających się z Ruskami bo nie rozumieją tego co napisałem wyżej.
u2

u2

31.12.2022 14:52

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Wyjątkowo odpowiem bo„Był

#szmeciu
niepodległa Polska powstała na przekór komunistycznemu agentowi znanemu dzisiaj jako J. Piłsudski
Zazdrościsz Ziukowi jak każdy komunistyczny antypolak. Ba, Ziuk usunął się w cień po nieudanej wyprawie kijowskiej, ale w 1926 roku powrócił. I gdyby zdecydował się na kolejną wyprawę kijowską to kto wie, mogłoby nie być drugiej wojny światowej, a Polska by trwała jako niepodległe państwo do dzisiaj :-)
smieciu

smieciu

31.12.2022 15:13

Dodane przez u2 w odpowiedzi na #szmeciu

Ziuk był agentem i podczas swoich wypraw na Wschód robił wszystko by wykrwawić polskie wojska i stworzyć korzystne warunki komunistom. Musiał jednak dbać o pozory i tylko dlatego Polska sięgnęła poza linię Curzona, którą Angole zamierzali Polsce narzucić. Te wschodnie rubieże ówczesnej Polski jednak na długo stały się terenem chaosu i oraz agitacji komunistycznej.
Ludzie oczywiście wierzą w Piłsudskiego. Podobnie jak w obóz niepodległościowy. I dlatego, jak zwykle, dostaną swoją nauczkę. Ja piszę tylko dla formalności. Może kogoś to zainteresuje. Reszta poczuje na własnej skórze co znaczy łykanie propagandowych bajeczek i mitów tworzonych przez agentury.
Domyślny avatar

Kocur1

31.12.2022 16:23

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Ziuk był agentem i podczas

Jak mozna byc az takim debilem i to w 21 wieku......Niewyobrazalne, a jednak....
u2

u2

01.01.2023 01:00

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Ziuk był agentem i podczas

#szmeciu
Ziuk był agentem i podczas swoich wypraw na Wschód robił wszystko by wykrwawić polskie wojska i stworzyć korzystne warunki komunistom.
Nie poszedł na was komunistów w 1918 jak chciały zachodnie mocarstwa, wolał zapewnić niepodleglość Polsce, co potwierdzil bijac was komuszków w 1920 pod Warszawą. Miał szanse na kolejną wyprawę do Kijowa w 1930 kiedy tworzyły się wojska ukraińskie w Polsce. Pisze o tym w swojej najnowszej książce pt. "Ukraińcy" Piotr Zychowicz. Sanacja jednak poszła na reset z twoim Związkiem Zdradzieckim, co zakończyło się wojną światową, a wcześniej Hołodomorem w 1932 i "Operacją Polską" w 1937-38.
Chatar Leon

chatar Leon

01.01.2023 01:42

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Ziuk był agentem i podczas

@Śmieciu
Świętowanie (np. Nowego Roku) to czas, nazwijmy to, dionizyjski, kiedy, powiedzmy, jest nieco inaczej niż zwykle i można np. poprzeklinać.
No więc, kurwa, ja pierdolę...
Co ty, kurwa,  Śmieciu, palisz?
seafarer
Nazwa bloga:
navigare necesse est ...
Zawód:
Inż. navigator
Miasto:
Gdynia

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 338
Liczba wyświetleń: 1,552,526
Liczba komentarzy: 4,694

Ostatnie wpisy blogera

  • Zielony Ład i jego "gigantyczne" skutki dla światowej emisji CO₂
  • Nie ma floty w biało-czerwonych barwach
  • Dryfująca strategia: Polska na morzu cudzych interesów

Moje ostatnie komentarze

  • @ juur - "nie do końca rozumiem co chcesz powiedzieć o naszym podwórku"  O naszym podwórku to, że odrzucenie przez Senat prezydenckiego wniosku w/s referendum wynikało z politycznego…
  • @ Zbyszek - Na szali był krótki i jak najprostszy, pokazujący sedno sprawy przekaz lub wyczerpujący ale skomplikowany. Wygrał wariant pierwszy 🙂
  • @ tricolour - @ 'gugiel zwraca, że światowa emisja wynosi 770 mld ton' - to wtedy jeszcze gorzej dla Zielonego Ładu bo wtedy redukcja emisji z powodu Zielonego Ładu wyjdzie tylko 0,35% a nie 0,7%

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Na koniec roku (1) o morzu …
  • To była suwerenna decyzja pani Premier
  • Pułapki ‘reżimowej propagandy’

Ostatnio komentowane

  • Jabe, Pytanie było skandalicznie sformułowane. Nawet bezstronny senat powinien był je odrzucić. Po co więc ta inicjatywa? Ano, kolejna czcza pisowa pokazucha.
  • seafarer, @ juur - "nie do końca rozumiem co chcesz powiedzieć o naszym podwórku"  O naszym podwórku to, że odrzucenie przez Senat prezydenckiego wniosku w/s referendum wynikało z politycznego…
  • tricolour, Przyjmuję, że "odwal się" jest twoją propozycją zakończenia tej rozmowy. Przyjmuję Twoją prośbę nie zważając na jej nie niewyszukaną formę. Być może nie mogę liczyć na nic więcej ze względu na…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2026, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności