Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Każdy człowiek to indywidualna istota społeczna
Wysłane przez jazgdyni w 16-12-2022 [18:56]
Każdy człowiek to indywidualna istota społeczna. To banał. Lecz to jest pewnik nie do podważenia. Lecz są tacy obecnie, wszyscy ci, co są wyznawcami tych wszystkich śmiesznych "post" (nie mylić z równie głupim "pop"), uważają, że jak się dobrze wymiesza, doda przypraw i oleju, to z ludzi można stworzyć jednorodną masę.
Z wielu socjologicznych, psychologicznych, czy przeróżnych nauk o społeczeństwie, a także z własnych obserwacji w półwiecznym okresie, wynika, że Polacy, mimo tego, że sąsiedni okupanci starali się wyrżnąć naszą mądrość, tożsamość i myślicieli (nie tylko intelektualistów), są niesłychanymi indywidualistami.
A to, co nas utwierdza w takiej postawie i w takim charakterze, to potężna, wprost narkotyczna, potrzeba wolności. Biorąc tylko pod uwagę Europę, nie ma na tym kontynencie drugiego takiego narodu, który przymus posiadania wolności stawia na równi takich największych wartości, jak dążenie do szczęścia. Polak nigdy nie będzie szczęśliwy, jeśli nie będzie wolny.
Młodzi zapewne nie znają popularnego zawołana, ulubionego szczególnie przez komunistów (ale nie tylko) – Za wolność naszą i waszą.
To hasło z czasów naszych powstań narodowych przypisuje się Joachimowi Lelewelowi, a w oryginale brzmiało W imię Boga za naszą i waszą wolność.
Jak widać, wolność wciągaliśmy na sztandary i skandowaliśmy na manifestacjach.
Niestety, często my – gorące głowy i brak rozsądku – często niepotrzebnie i bez sensu, walczyliśmy i ginęliśmy bardziej za "waszych", niż dla siebie.
Zafascynowani Napoleonem Bonaparte, wysłaliśmy swoje trzy brygady wojska, by walczyły na odległej o tysiące kilometrów francuskiej kolonii – wyspie Haiti (Choć za czyją wolność walczyliśmy – nie wiem).
Jednak nasz kłopot polega na tym, że my pojmujemy wolność inaczej, niż pojmują ją narody umownego Zachodu, który przez długie lata, kiedy byliśmy zniewoleni, był wymarzonym rajem, który nam imponował.
Lecz wystarczy się tylko rozejrzeć po naszej Europie i zobaczymy, że byliśmy chyba jedynym krajem, w momentach nawet naszego imperializmu, który nie brał udziału w kolonizacji na świecie (za wyjątkiem jednego incydentu, kiedy to na taki pomysł wpadł pewien książę, lenny wasal, władca Inflantów, czy Kurlandii).
Kolonizacja, to świadome podboje, tworzenie podbitych społeczeństw. Krótko mówiąc – pozbawianie dużej masy ludzi prawdziwej wolności. A to utrwaliło w poglądach obywateli państw kolonialnych relatywizowanie pojęcia wolności. Konkretnie – pełna wolność dla kolonizatorów i biurokratycznie określony zakres wolności dla podbitych narodów. We wielu wypadkach wracano do starożytności i reaktywowano niewolnictwo. Czyli narody, lub plemiona całkowicie wolności pozbawieni.
Czy nie widzimy i mocno nie odczuwamy, że właśnie taką postawę ciągle mają wobec Polski i Polaków Niemcy, Francja, a nawet Holandia, czy Belgia. Takie ich powszechne poczucie wyższości, zaprawione pogardą.
Czy Holendrzy, szczególnie mieszkańcy pięknej Bredy, zapomnieli o tym, gdy powrócili do swoich kolonialnych poglądów, że to Polacy, żołnierze generała Maczka wyzwalali ich spod hitlerowskiej okupacji? (Znowu te "...za wolność waszą, jest śmiechu warte?)
Gdy przywołam sobie pewne fakty z naszej bogatej i burzliwej historii, to z całym przekonaniem mogę stwierdzić, że byliśmy narodem szlachetnym. I co ciekawe, nie byliśmy narodem etnicznie jednorodnym i ksenofobicznym – wręcz przeciwnie – byliśmy państwem otwartym dla wszystkich, którzy właśnie w Rzeczypospolitej szukali schronienia, lub tylko lepszego życia. Gdyby dokładnie się przyjrzeć, to, aż wierzyć się nie chce, że przybywali poszukujący szczęścia ludzie ze Szkocji, czy Holandii, a ze wschodu Ormianie, Tatarzy, a w czasach ostatnich Grecy, Wietnamczycy, Czeczeni i obecnie wielka fala Ukraińców (których spora część – o dziwo! - nie chce jechać dalej do Niemiec, Austrii, Włoch, albo też nawet wracać do swojej ojczyzny, tylko woli zostać (na zawsze?) u nas.)
I jeszcze jedna ważna uwaga – przybysze z różnych stron świata szybko się asymilowali. Zachęcaliśmy różnorodnie do tego: Żydzi, gdy przeszli na chrześcijaństwo, niemal automatycznie dostawali szlachectwo. A dzisiaj Ukraińcy, w większości matki z dziećmi, dostają taką pomoc i opiekę, że ta wredna i ciągle marudząca część Polaków się oburza i narzeka. Nie pojmując choćby takiego pozytywnego faktu, że mamy straszne kłopoty demograficzne, a milion, czy dwa nowych obywateli, to jakby Dar Boży.
Piszę i tak z pełnym przekonaniem myślę: jesteśmy narodem szlachetnym.
Weźmy pod uwagę choćby taki jeden fakt: - w epoce feudalnej, w całej Wielkiej Brytanii, nie tylko Anglii i Walii, lecz i w Szkocji, łącznie z terytoriami zamorskimi, procentowa liczba szlachetnie urodzonych nie przekraczała 2%, podczas gdy w tym samym czasie w Rzeczpospolitej liczba szlachty – szlachetnie urodzonych – wahała się w zakresie 15 – 20%. Generalnie w całej Europie był to niespotykany ewenement.
Dzisiaj Angole by przykryć te swoje arystokratyczne, imperialne ciągoty, manipulują nawet w słownikach. Jeszcze niedawno, znane na całym świecie, określenie gentleman, w słowniku Webstera oznaczało - man of good birth and position (czyli bogaty i dobrze urodzony); a obecnie w postępowym (lewackim) słowniku Cambridge Dictionary oznacza - a man who is polite and behaves well toward other people. Czyli określa po prostu fajnego gościa.
Nasza szlacheckość zawierała w sobie, oprócz podstawowej wartości – wolności, również tolerancję, otwartość i swobodę, a także, co nie było wówczas czymś powszechnym w naszej cywilizacji, tą specyficzną rycerskość, między innymi objawiającą się ogromnym szacunkiem wobec kobiet.
Mimo, że państwa monarchistyczne, mocno feudalne z arystokratyczną hierarchią i dworem, patrzyły krzywo na tę cudaczną i odmienną Polskę, to nawet członkowie rodów i dynastii, niemalże władców świata, Habsburgów i Hohenzollernów decydowali się zostać polskimi obywatelami. Pewnie tego nawet nie wie pani, co na każdym kroku wykrzykuje – Jestem Europejką! - pani Róża von Thun und Hohenstein, zwykła Polka, de domo Woźniakowska, która wyszła za mąż za austriacko – czeskiego grafa i przestała być zwykłą Polką, stając się europejską królewną.
Nasze geopolityczne położenie, dokładnie po środku, między dwoma państwami o potężnych, imperialistycznych skłonnościach powoduje, że jesteśmy niespokojni, bo nasza wolność jest stale zagrożona. Właśnie przez tych naszych sąsiadów. Wrogich nam od stuleci. Ciągle knują i kombinują, jak by tu tę wolność Polsce i Polakom ograniczyć. Upokorzyć, wziąć pod but i zmusić, by znowu tańczyli, jak im zagra orkiestra z Kremla, czy Berlina.
Nie za bardzo to im się udaje. Między innymi własnie dlatego, że tak kochamy i cenimy wolność. I będziemy ją zębami i pazurami bronić. I w tym momencie pojawia się patriotyzm. Albo to przeklęte na mądrym po marksistowsku zachodzie słowo – nacjonalizm.
Pełna wolność nie ogranicza się tylko do wolności osobistej. To prymitywne pojmowanie, lansowane głównie przez niedorozwiniętych libertarianów, odurzonych dragami hippisów i bogatych znudzonych bolszewików.
Oczywiście, każdy według zasady wolność Tomku w swoim domku może paradować po pokojach w gaciach i pić gorzałę z butelki, lecz już wyjście na własne podwórko i zachowywanie się tam tak samo, będzie ryzykowne. Raz, bo większość z nas posiada swoją godność, i dwa, to nie jest zachowanie akceptowane przez otoczenie. Przez społeczność. Bo przecież my wszyscy, może za wyjątkiem pojedynczych dziwaków i wariatów, jesteśmy postaciami społecznymi. Świadomie ograniczamy swoją osobistą wolność, dobrą na wyspach Huulla – Guulla, dostosowując się do zasad życia wśród innych ludzi, oraz kultury i zachowań nas wszystkich obejmujących. My, Polacy, nie dłubiemy w nosie przy innych, nie plujemy przed siebie, jak to jest normalne we wielu innych kulturach, nie bekamy i nie cmokamy przy obiednim stole, co na przykład jest mile widziane w całych Chinach. Mamy swoje zasady i swoją kulturę osobistą. Chociaż, uczciwie mówiąc, staramy się je mieć i nie zawsze nam to wychodzi. Przysłowiowo mówi się szlachcic na zagrodzie, równy wojewodzie. Niby, że każdy u siebie ma tyle władzy, że może robić co chce. No dobrze... ale nic mi nie wiadomo, by polscy szlachcice in gremium, rozbierali się do naga i urządzali u siebie orgietki. To przyszło później, jak już zaczęliśmy zapadać na chorobę małpowania zachodu.
Niby takie oddanie skrawka swojej wolności na rzecz współżycia w grupie, to pewna strata, lecz w rzeczywistości jest wprost przeciwnie. Hołdowanie i trzymanie się wspólnych zasad i kultury spaja społeczność. Daje prawdziwe poczucie wspólnoty. I wbrew prymitywnym pozorom, ułatwia i polepsza życie. Zazwyczaj w takich warunkach, wiemy czego możemy się spodziewać.
A gdy w konkretnym kraju, zdecydowana większość społeczności stara się przestrzegać tego wspólnego kodu oznaczającego jakość wolności i jej wartość, to mamy do czynienia z patriotyzmem.
Czyli – żeby było jasne – wolność dla Polaka (niestety nie każdego) oznacza wolność osobistą z wszelkimi przywilejami plus patriotyzm – wolność narodu.
Dodam, by już zamknąć obraz, państwo, gdzie te wolności są spełnione, jest nazywane państwem suwerennym.
Niestety, na tę właśnie suwerenność czychają, by ją zniszczyć, mniejsze i większe potwory, drapieżnicy, którzy mają gdzieś u siebie wolność, a za to oferują nowy Lebensraum albo Russkij Mir.
To trzeba zrozumieć i propagować dookoła, że takiej Unii Europejskiej, czy Moskwie, nie chodzi o sędziego Żurka, czy tego karykaturalnego Igora Tuleyę; nie chodzi o pomniki "sowieckich wyzwolicieli" – im chodzi, i zawsze chodziło o to, by zniszczyć naszą suwerenność. By odebrać nam wolność. Naszą oryginalną i unikalną polską wolność.
„Wolność nie polega na robieniu tego, co chcemy, ale na posiadaniu prawa do robienia tego, co powinniśmy”. – Papież Jan Paweł II
....
Komentarze
16-12-2022 [06:07] - Maverick | Link: Pod rozwagę w tej falszywej
Pod rozwagę w tej falszywej demokracji, coraz to więcej falszywych wiadomości, jedzenia i medycyny. Kontrolerzy faktów z Facebook, czy Youtuba to nic innego jak policja myśli.
https://rumble.com/v20pt4y-141...
16-12-2022 [07:12] - jazgdyni | Link: @Maverick
@Maverick
Dzięki za link. To ze Stanów, czy od nas?
Tak, jesteśmy potwornie manipulowani. Wprost bombardowani fałszywą, czy pół-fałszywą informacją bez przerwy. Plusem jest jednak to, że ONI, mając wielkie pieniądze, intelektualnie są prymitywni jak ruski kagiebista i sądzą, że można nas traktować, jak dzieciaki, albo pacjentów klinik niedorozwoju. Trzeźwo myślący natychmiast się połapie, lecz jak widać, paru kolegów blogerów i tyleż komentatorów daje się wodzić za nos. I konsumują tę sieczkę medialną, (a często nawet powielają), jak przysłowiowy osioł, któremu w żłoby dano.
Pozdrawiam
16-12-2022 [10:52] - sake3 | Link: Jesteśmy potwornie
Jesteśmy potwornie manipulowani,dajemy sie (niektórzy dla jasności blogerzy i komentatorzy) wodzić za nos, jesteśmy bombardowani fałszywymi informacjami.No cóż ,łatwiej jest nazwać osłem i wysmiać niż podać przykład rzetelnej informacji. Dlaczego ci ,,trzeźwo myślący'' tego nie robią? Przecież od tego są media,od tego sa blogerzy.
16-12-2022 [19:19] - Imć Waszeć | Link: @sake3 bowiem problem jest
@sake3 bowiem problem jest znacznie bardziej złożony niż "podać fakty". Problem ten w Rosji, której głosem jest taki choleryk Sołowiow, kłuje w oczy naszych "zjednoczonych prawicowców", ale jednocześnie nie potrafią dostrzec czegoś identycznego u siebie. A to są właśnie fakty. Ideologia powoduje ślepotę i głuchotę, zatem rozmowa merytoryczna na pewne tematy nie wchodzi w grę, bo też wielu "trzeźwych" ludzi nie ma na to czasu, tak samo jak rodzice nie mają często czasu, żeby spędzać z dzieckiem pół dnia i mu wszystko tłumaczyć. Przykład:
1. W pomieszczeniach KGP wybuchł prezent od Ukraińców, a w rzeczywistości to komendant sam odpalił podarowany granatnik. Pierwsza reakcja akolitów PIS, to "ewidentna rosyjska prowokacja, bo oni rozsyłają po ambasadach krwawe paczki z oczami". Dowód? Bo Rosja to samo zło i prowadzi wojnę z Ukrainą i całym Zachodem. Wersja z PRL: "A w Ameryce murzynów biją". Link: https://www.youtube.com/watch?...
Żeby takie rzeczy zauważyć i rozpoznać, to nawet przy braku wzroku i słuchu, można użyć jeszcze węchu. Jednak naprawdę spora grupa zindoktrynowanych zombie i tak nie zauważy w tym nic bardziej istotnego niż ten news: https://www.youtube.com/watch?...
Indoktrynacja do osiągnięcia całkowitej niewrażliwości na fakty, czyli intoksykacja ideologiczno-polityczna to rodzaj choroby umysłowej, co pokazuje najlepiej kult Putina w Rosji.
16-12-2022 [19:42] - u2 | Link: "ewidentna rosyjska
"ewidentna rosyjska prowokacja, bo oni rozsyłają po ambasadach krwawe paczki z oczami"
Gdzie to Imć przeczytał ? Ja śledziłem serwis niezalezna.pl oraz wpolityce.pl i nic takiego nie było.
16-12-2022 [21:46] - Imć Waszeć | Link: W telewizji. I w tym linku
W telewizji. I w tym linku
16-12-2022 [21:58] - u2 | Link: W telewizji. I w tym linku
W telewizji. I w tym linku
Akurat Imć twórczo rozwinął hipotezę z TV Republika. Pasek grozy nie wskazywał na związek przyczynowo-skutkowy z ostatnimi przesyłkami do ambasad ukraińskich.
PS. Przeczytałem wywiad z p. Lorantym na Saloonie24. Wygląda na nielegalny przewóz przez granicę granatnika. Widać że to bombowy koniec kariery komendanta. Ma szczęście że uszedł z życiem. Marek Papała nie miał takiego szczęścia.
16-12-2022 [22:03] - Imć Waszeć | Link: Tjaaaa Ukraińcy nabili mu
Tjaaaa Ukraińcy nabili mu granatnik szrapnelem w imię przyjaźni, co? Poza tym jak toto się dostało na pokład samolotu, hę? Teraz rozumiem dlaczego tylu brudasów idzie sobie alejami przez lasy koło Hajnówki wprost nach Berlin.
PS: Grochmalski mówi to wprost. Nie trzeba się nawet wysilać, tylko słuchać ze zrozumieniem.
16-12-2022 [22:10] - u2 | Link: Ukraińcy nabili mu granatnik
Ukraińcy nabili mu granatnik szrapnelem w imię przyjaźni, co?
Nie był to gest dobrej woli, tylko pułapka. Tak doświadczony glina nie powinien się na takie "prezenty" nabierać.
tylu brudasów idzie sobie alejami przez lasy koło Hajnówki wprost nach Berlin.
Jak oglądam ich w TV to są dobrze ubrani i młodzi. Mają zapewniony transport od ziomali, którzy już dostali się do wymarzonego raju w Rajchu. Tylko ta zapora im utrudnia życie, no i polscy pogranicznicy :-)
17-12-2022 [14:33] - Imć Waszeć | Link: Taka pułapka nazywa się
Taka pułapka nazywa się niewiedzą ludzi na wysokich stołkach. Pułapką też jest "prawica", która posługuje się w mediach kłamstwem dla celów ideologicznych. Te granatniki produkcji niemieckiej są jednorazowe i to od razu widać, który jest "wypstrykany", po drugie to były dwa (w obecnej wersji manipulacji medialnych po "akcji ruskich z przesyłką") granatniki:
"powołując się na członków delegacji towarzyszącej Szymczykowi w wizycie na Ukrainie, komendant został obdarowany przez gospodarzy dwoma granatnikami przeciwpancernymi, "które — jak przekonywali Ukraińcy — miały być zużyte". Według portalu prawdopodobnie chodziło o RGW-90. To jednorazowy granatnik niemieckiej firmy Dynamit Nobel Defence, służy do przebijania pancerzy i jako broń odłamkowo-burząca." Tak to wygląda:
https://defence24.pl/sily-zbro...
To nie jedyne kłamstwo, bo były i takie: "Szybko okazało się, że zawalenie stropu nie było spowodowane fuszerką budowlaną." Ciekawe tylko kiedy by zaczęli ścigać ekipę budowlaną dla uprawdopodobnienia tego kłamstwa, a że to nastąpiłoby to pewne jak w banku.
No i na koniec klasyczne pytanie: Gdzie jest do kur... nędzy mój węgiel? Ile jeszcze pitów, pinów, numerów dowodów, podpisów, podań mam składać w gminie "pisowskiej" od parteru po dach? Podobno prywaciarze ze składów nie mają problemu z otrzymaniem "wsparcia" od gmin, tylko ceny rosną kilka razy i dopłat nie trzeba robić. To tak chcecie wygrać wybory? Jak Lenin z bolszewikami? To gratuluję pomysłu.
17-12-2022 [15:16] - wielkopolskizdzichu | Link: "Według portalu
"Według portalu prawdopodobnie chodziło o RGW-90."
Komendant twierdzi że było to "samoodpalenie" gdy przestawiał swoją kolekcję zużytych granatników, którą to trzyma na wystawie w swym gabinecie.
Ciekawe co było faktycznie w tym granatniku. Konstrukcja takich pocisków zazwyczaj jest taka że aktywacja zapalnika następuje po czasie takim by przypadkowe trafienie w obiekt w bezpośrednim sąsiedztwie operatora nie pozbawiło go życia. Nie wiem czy jest tam możliwość regulacji tego czasu, lub przebytej drogi. W każdym razie gdyby pocisk Matadora wybuchł w gabinecie to z komendanta mało by co zostało. Konstrukcja ładunku miotającego jest taka że można granatnikiem operować nawet w pomieszczeniach zamkniętych, pytanie o jakiej kubaturze.
17-12-2022 [15:55] - u2 | Link: Gdzie jest do kur... nędzy
Gdzie jest do kur... nędzy mój węgiel?
U mnie jest 1900 zł/ tona. Tyle że ja opalam ekologicznie starym dobrym drewnem więc mi węgiel niepotrzebny.
PS. Co do granatników to już pisałem, stary gliniarz nie powinien się nabierać na takie tanie triki. Może go to kosztować słony wyrok w sądzie :-)
17-12-2022 [05:54] - jazgdyni | Link: @Imć Waszeć i Ska.
@Imć Waszeć i Ska.
Strasznie się ucieszyłem, że Imci rzucił nazwisko Grochmalski. Widać, nasz ulubiony matematyk trzyma rękę na pulsie we właściwym miejscu. Bo wreszcie zaczyna się dziać to, co powinno już od dawna istnieć.
Rozpoczynają się poważne dyskusje, które (mam nadzieję) muszą się przekształcić w debatę narodową. Debatę o Polsce i Polakach. O naszym miejscu na świecie. I o strategii na jutro. Głównie powinniśmy dyskutować, co będziemy robić, gdy Ukraina wygra wojnę.
Były już od dawna popularne fora, gdzie spotykali się autentyczni patrioci, takie jak Klub Ronina na przykład. Lecz były to spotkania nieco hermetyczne i ekskluzywne. Eksplozja podcastów m.in. na You Tube naraz udostępniła nam dostęp do przeróżnych gremiów i intelektualistów - patriotów, jak profesor Andrzej Nowak, czy nasz "siermiężny", lecz bardzo mądry Rafał Ziemkiewicz. O wojnie najlepiej mówi Wolski, geostrategię wykładają Bartosiak i Budzisz. a historyczne tajemnice ujawniają specjaliści służb specjalnych na kanale IPNtv.
A kto lubi być tumaniony to zajrzy do Gadowskiego, czy Sykulskiego. A kto na prawdę potrzebuje adrenaliny jaką daje spotkanie z szaleńcem, to poogląda sobie kanał red. Pińskiego.
Nagle jest do wyboru, do koloru i każdy, w zależności od swoich zdolności, może wybrać, co mu pasuje.
Jednakże od pewnego czasu (wreszcie!!!) do roboty wzięła się TVP. Najpierw na Vod.tvp.pl, a następnie w internecie, w tym też na YT, pokazuje się coś takiego https://youtu.be/1vlpeEl5MM8 . To kanał Sady Przesądy i program Rozróby u Kuby.
To, co polecam wszystkim, a Imć Waszeci w szczególności to debata prof. Zybertowicza, dr Grochmalskiego i Marka Budzisza. To niby dyskusja nad ostatnią książką red. Budzisza "Samotność strategiczna Polski" (lektura obowiązkowa dla nas), lecz to właśnie start wielkiej dyskusji, która mam nadzieję, ogarnie całą sferę prawicy na temat strategii.
Odczepmy się od denerwujących dupereli, jakimi jesteśmy bombardowani przez TVP i TVN (fakty - jak to widzi Sake3) i zacznijmy myśleć konstruktywnie o naszej przyszłości.
Pozdrawiam IW i wszystkich
17-12-2022 [06:38] - wielkopolskizdzichu | Link: "Rozpoczynają się poważne
"Rozpoczynają się poważne dyskusje, które (mam nadzieję) muszą się przekształcić w debatę narodową."
Te pełne samozadowolenia enuncjacje samozwańczych specjalistów od wszystkiego to zaczątek narodowej dyskusji. Jaja jak berety.
Kto z kim i o czym ma dyskutować skoro wymienione przez jazgota nazwiska wiedzą tyle samo o czynnikach decydujących, co przeciętny odbiorca informacji medialnych. Czyli wszystko pozostaje w sferze domniemań i spekulacji, a one mają takie same wartości bez względu czy dokonuje je Ziemkiewicz czy bezimienny dyskutant przy stole zastawionym wódką i kiełbasą. Przy czym ten ostatni wypowiada się za darmo i w pełni szczerze nie licząc się z poprawnością polityczną i interesami zwanymi dla ściemy narodowymi.
17-12-2022 [09:34] - jazgdyni | Link: @Herrr Zdzicho
@Herrr Zdzicho
...samozwańczych specjalistów ...
No tak... U was nie do pomyślenia. Specjalistą jest tylko Staatbeamter ( urzędnik od Makreli lub Olafka) z Zertifikat i Lizenz, oraz verifiziert (sprawdzony przez) von BfV.
Współczuję
Ps. Jak tam pucz? Księcia XIII Olafek wq..wił?
17-12-2022 [12:55] - wielkopolskizdzichu | Link: jazgot. Jeśli konsekwencją
jazgot. Jeśli konsekwencją słuchania przez ciebie tekstów Ziemkiewicza i reszty "znawcuf" są dyrdymały jakie wypisywałeś przy okazji uderzenia S - 300 w Polskę to, albo ci znawcy są do kitu, albo ty.
Może wrócimy do złóż bursztynu, do wiodącej roli prezydentówny wśród młodzieży, do Chińczyków na Syberii?
Co wpis to twój szczyt mitomanii wymieszanej z grafomanią.
twój serdeczny kolega tezeuszek góruje nad tobą tym, że zdaje sobie sprawę z swych ograniczeń i niemożliwości przelania w sposób sensowny myśli na "papier", dlatego skrzętnie posługuje się funkcjami kopiuj wklej zamieszczając cudze teksty.
Z serca radzę, weź z niego przykład.
17-12-2022 [08:52] - u2 | Link: spotkanie z szaleńcem, to
spotkanie z szaleńcem, to poogląda sobie kanał red. Pińskiego
Ano, zagrać w drugim ruchu hetman na h5 i przegrać białymi w drugiej lidze to tylko Jasiu potrafi :-)
16-12-2022 [21:39] - sake3 | Link: @Imć Waszeć........Chyba
@Imć Waszeć........Chyba jednak nie jest aż tak źle w reakcjach ,,akolitów PiS'' jak pan Imć uważa.PiS podobnie jak inni postuluje że to zaniedbanie i nie stosowanie się do procedur spowodowało to zdarzenie.Komendant powinien stracić stanowisko po swojej kompromitacji.
16-12-2022 [21:49] - Imć Waszeć | Link: Komendant to pryszcz. Jest o
Komendant to pryszcz. Jest o czym kilka dni gdakać, żeby ludzie przestali zastanawiać się nad tym po co nam chwilówka KPO. Bo to jest dosłownie chwilówka i do tego funduje się ją krajom strefy euro z południa. Jak skończy się komendant to wyskoczy z wora kolejna mama Madzi i jakoś zleci do wyborów.
PS: Zdarzenie na policji wskazuje, że pilnie trzeba wysłać mundurowych na szkolenie poligonowe z używania nowoczesnej broni jeśli mają oni potem stanowić trzon obrony terytorialnej. A jak nie to znów będzie "ze śwagrem na koń wsiędziem i jakoś to będzie".
16-12-2022 [22:25] - sake3 | Link: @Imć Waszec......Faktycznie
@Imć Waszec......Faktycznie będzie o czym gdakać,a ponieważ zdarzenie ma miejsce w ,,tenkraju''a nie na przykład za świetlanych rządów PO obliczam ,że to gdakanie potrwa do wyborów.Zastanówmy się ile zdarzeń i,wypadków dzieje się w zakładach pracy,w przemysle.Tam też zawodzą procedury ,zły nadzór albo jego brak,głupota lub brak wyobraźni.Na to nie pomogą audyty ,najlepiej opracowane instrukcje czy szkolenia jeśli nie ma zdrowego rozsądku.Te wszystkie braki spowodowały wypadek.Postępowanie powypadkowe musi szybko określić skalę zaniedbań w tej placówce. .
17-12-2022 [07:12] - jazgdyni | Link: @sake3
@sake3
Rzetelna informacja... Fakty...
Droga Sake, ja nie jestem obserwatorem życia codziennego. Takim prawdziwym, co to czyta stos gazet z tej i tamtej strony.
Lecz podpowiem - takim jednym z najlepszych, który na dodatek robi cotygodniowy przegląd zdarzeń, jest Józek Orzeł, którego chyba nie trzeba przedstawiać i rekomendować. To autentycznie jeden z wiodących obserwatorów i analityków.
Proszę posłuchać faktów (tych ważnych) z ostatniego tygodnia.
https://youtu.be/1hldMGkJXEU
Pozdrawiam
16-12-2022 [11:59] - Tomaszek | Link: " Plusem jest jednak to, że
" Plusem jest jednak to, że ONI, mając wielkie pieniądze, intelektualnie są prymitywni jak ruski kagiebista i sądzą, że można nas traktować, jak dzieciaki, albo pacjentów klinik niedorozwoju." Problem w tym , że większość tak traktować się daje i w swojej łatwowierności i niestety głupocie mamionych pokusą bycia mądrym w opinii "mądrego " pana z telewizji albo pani profesor postępuje tak jak widać np w sondażach wyborczych czy na ulicach . A paru kolegów blogerów nie jest aż takich głupich albo w ogóle głupich , to szczwane lisy na posterunku przed kurnikiem . Z durnych Julek mądre Julie słabo wyrastają , z Sebami jest tak samo . "Mądra pani " (pan) z telewizji już tego przypilnuje z pomocą szczwanych lisów . Coś w tym jest https://www.youtube.com/watch?... i jakiś dziwny zbieg nazwisk i funkcji .
16-12-2022 [22:00] - Imć Waszeć | Link: No taaaak, Lis to prawdziwy
No taaaak, właśnie i dlatego.... Lis to prawdziwy inteligent, nie to co ta swołocz spod budki z piwem ;) Widziałem takich setki wyprężonych nad setkami, jak udowadniali światu, czyli współbiesiadnikom, że są the best. Po osuszeniu seteczki trochę biednieli, ale po nalaniu kolejnej skrzydła im znów rosły od ramion po dupę i jeszcze próbowali się z każdym wyściskać po inteligencku jakby jaki Jasiek Gośkę na sianie. Lis powinien się jeszcze bardziej wychylać do przodu przy mówieniu,. żeby można mu było dorysować odpowiednio duże koryto. Nie bez przesady byłoby też drapanie się po łbie i wyciąganie do kamery gir w gumofilcach. Jak go oglądam, to mówię - oto prawdziwy komunista.
17-12-2022 [00:06] - Tomaszek | Link: Tu chodzi o narodzik , który
Tu chodzi o narodzik , który łyka obrazki i panów z tv . A Lis to tylko szczwany lis i do tego z plecami i "zainwestowany ".
17-12-2022 [07:23] - jazgdyni | Link: @Tomaszek
@Tomaszek
Tomaszku, u licha!
Te lisy przedstawiają informację, właściwie manipulację, która może być zaakceptowana przez wszystkich, którzy mają to średnie, polskie IQ=92, jak to pokazują naukowcy. A przypominam, że prawdziwa mądrość objawia się dopiero od IQ-134.
Pisałem o tym z przykrością. Bo w demokracji zawsze głupsi (bo to większość) będą rządzić mądrymi. Dlatego tak bardzo potrzebne są prawdziwe elity opiniotwórcze, a nie kłamliwe elyty sterowane przez wszelakie anty i total.
17-12-2022 [10:46] - Tomaszek | Link: Wszystko gra , ale efekty
Wszystko gra , ale efekty widać przy każdych wyborach . 50 procent na frakcje , które mało że są antypolskimi pasożytami , to jeszcze co i raz dają popisy głupoty jak z kabaretu . I nie i IQ tu chodzi tylko , bo z tym bywa różnie po obu stronach .
16-12-2022 [20:59] - Maverick | Link: Andy Choński nadaje z USA
Andy Choński nadaje z USA brałem udział w jego programach.
Większość nie zdaje sobie nawet sprawy z tego jak nabijani są w butelki.
Także pozrawiam.
Oczywiście rolnik i pan doktor z Polski.
16-12-2022 [08:37] - Jan1797 | Link: Czas jest taki, że, wystarczy
Czas jest taki, że, wystarczy zdecydowanie przejść z rozkroku na stronę prawdy;https://www.tiktok.com/@fan.pr...
a reszta jest warta mniej więcej tyle, co w opisie u Krzysztofa
16-12-2022 [10:10] - jazgdyni | Link: @Jan1797
@Jan1797
"...co w opisie u Krzysztofa"
Co to jest?
17-12-2022 [16:05] - Jan1797 | Link: Obrazki przy włączonej
Skoro indywidualna ?
Obrazki przy włączonej samoobronie wpływają na nasze postrzeganie rzeczywistości. Jakoś nie mogę zapomnieć tłuka z rozwrzeszczana japą stojącego przy tablicy informacyjnej; Inwestycję dofinansowano (samorządową, dopisek mój) z Funduszu Skarbu Państwa. Wszak my wolni, więc wolno im z głupa frant głosować, a nam dziury szukać w samorządach. Darł japę, bo głosował na samorządy jeden z drugim jak chcieli sąsiedzi, a nam się kajać? Braun wspierał Dulkiewicz i Fijołka w wyborach samorządowych? Wziął odpowiedzialność za ich decyzje? Korwin z paką dzielą głosy w porywach dając jeden za Polską? A senat, ten stan beznadziejny komu zawdzięczmy? Ile nowych statków pływa pod Polską bandera, było tu na NB choć słowo na ten temat gazowców. Nie bo trzeba dyndolić farmazony dla aplauzu gawiedzi w rozkroku.
16-12-2022 [11:13] - sake3 | Link: @Jan1797.....Rozkrok jak
@Jan1797.....Rozkrok jak widać najbezpieczniejszy,tu już nawet szpagat.
16-12-2022 [10:31] - spike | Link: "Zafascynowani Napoleonem
"Zafascynowani Napoleonem Bonaparte, wysłaliśmy swoje trzy brygady wojska, by walczyły na odległej o tysiące kilometrów francuskiej kolonii – wyspie Haiti"
Jeżeli dobrze pamiętam, to chyba tam stało się to, czego nikt nie przewidział, te polskie brygady, nie wykonały rozkazu Napoleona, by stłumić powstanie, właśnie z powodu ideologicznych, że walczą o wolność, a nie zniewolenie tubylców. Żołnierze zdezerterowali, zostali z tubylcami walcząc o ich wolność, osiedlili się i założyli rodziny. W TV był dok. opowiadający o losach tych żołnierzy, zaskoczenie było, gdy "czarny jak smoła" tubylec mówi, że jest Polakiem, bo miał ojca Polaka który tu się ożenił, na dowód pokazując pamiątki po nim, jak i ich groby.
"Wart Pac pałaca"
"przybywali poszukujący szczęścia ludzie ze Szkocji"
-to ciekawa sprawa, nie wiem ilu Szkotów sami z siebie do Polski przybyło, ale wymieniony w pierwszym przysłowiu Pac, polski szlachcic, bardzo bogaty, sprowadził do Polski Szkotów i to dość dużo, całe rodziny, nie pamiętam czy setki, a może tysiące, po jakimś czasie wrócili do siebie.
Ja od zawsze uważam, że "Polska więcej zrobiła dla świata, niż świat dla Polski".
Jak słusznie napisałeś, Polska nikogo nie kolonizowała, nie kolaborowała, nie zdradziła, czego nie można powiedzieć o "przyjaciołach" z zachodu, to jest głównym motywem nienawiści do Polski, przypomina to biblijnych Kaina i Abla, którego Kain tak nienawidził, bo był dobry i bogobojny, umiłowany przez Boga, że go zamordował.
Lewacy zaprzeczą, ale fakty same mówią, dzięki wierności Bogu, Polska przetrwała lata niewoli i próby wyniszczenia całego narodu, przez dwóch odwiecznych wrogów Polski, Niemcy i Rosję, jak długo Polska będzie wierna Bogu, to przetrwa, o tym mówią wszystkie proroctwa, w tym ostatnie św.Łucji, które tu podawałem.
16-12-2022 [10:51] - u2 | Link: nie wiem ilu Szkotów sami z
nie wiem ilu Szkotów sami z siebie do Polski przybyło
Sporo, kilkadziesiąt tysięcy. Były to czasy świetności Rzeczpospolitej i to do nas ciągnęli ludzie. Hrabia Pac sprowadził około 500 osadników ze Szkocji, ale to były już czasy zaborów.
https://pl.wikipedia.org/wiki/...
Dane szacunkowe oceniają liczbę Szkotów w Rzeczypospolitej w tamtym okresie na 7400 rodzin, czyli około 37 tysięcy osób, byli to katolicy i protestanci, chociaż wraz z zaostrzaniem polskiej polityki wyznaniowej, coraz więcej Szkotów przyjmowało katolicyzm, chcąc pozostać w Polsce[6][7].
Napływ Szkotów do Rzeczypospolitej trwał do połowy XVII wieku.
[...]
w 1815 generał Ludwik Michał Pac sprowadził do swoich majątków ziemskich na Suwalszczyźnie ponad 500 szkockich osadników, którzy wyprowadzili tam płodozmian, upowszechnili uprawę ziemniaka, hodowali konie i owce oraz wybudowali gorzelnie, krochmalnie, browary, olejarnie i fabrykę maszyn rolniczych. Również i ci imigranci ulegli stopniowej polonizacji. Obecnie szkockie pochodzenie można rozpoznać po nazwiskach: Czamer (Chalmers), Czochran (Cochrane), Dziaksen (Jackson), Kabron (Cockburn), Machlejd (Macleod), Szynkler (Sinclair), a także w nazwach miejscowości, np. Nowe Szkoty, Szkocja (województwo kujawsko-pomorskie), Szkocja (województwo podlaskie)[2], Stare Szkoty, Szotland.
https://poloniaviva.eu/index.p...
Hrabia Pac jako jeden z pierwszych w Polsce wprowadził w rolnictwie przemysłowe metody produkcji, m.in. z ziemniaków produkował wódkę i krochmal. Także hodowla została zrewolucjonizowana. Sprowadzono m.in. nie znane na Suwalszczyźnie owce (szlachetną rasę merynos) oraz rasowe odmiany bydła mlecznego czy koni. Koń stał się też podstawową siłą pociągową, zastępując używane do tej pory woły. Szkoci osuszyli też część podmokłych gruntów (poprzez drenaż i rowy odwadniające), a do odkwaszania ziemi używano margla, który hrabia Pac zezwalał brać bezpłatnie przez cztery lata ze swego folwarku Mazurki (każdy osadnik - 40 wozów konnych rocznie). Hrabiego można też nazwać pierwszym ekologiem w Polsce, bowiem nie prowadził na swoich polach ani w lasach gospodarki rabunkowej, wręcz przeciwnie, wzorując się na magnatach szkockich wprowadził na wielką skalę zadrzewianie dóbr!
PS. Hrabia Ludwik Michał Pac był pierwowzorem postaci Pana Tadeusza dla Adama Mickiewicza :-)
16-12-2022 [10:32] - Zbyszek_S | Link: Tak, to dobry tekst,
Tak, to dobry tekst, podkreślajacy to, co zakrakane, zasłonięte, zapomniane, a mianowicie to, że Polska i później Rzeczpospolita była prekursorem wolności w Europie, a nie marketingowo na to miejsce wpychana Wielka Brytania. Polska więc niosła ze sobą przesłanie PERSONALIZMU, a więc przekonania, że każdy człowiek jest ważny, że ludzi oceniamy na podstawie tego, co dla innych i co dla kraju robią. Oczywiście z ograniczeniami wynikającymi z ówczesnej fizycznej rzeczywistości.
Serca Polacy mają gorące. Rozsądek... no cóż, jesteśmy łatwowierni. Jak dołożymy rozsądek do tych emocji, to mamy i szanse i perspektywy.
16-12-2022 [10:35] - u2 | Link: Kolonizacja, to świadome
Kolonizacja, to świadome podboje, tworzenie podbitych społeczeństw. Krótko mówiąc – pozbawianie dużej masy ludzi prawdziwej wolności.
Był przypadek Maurycego Beniowskiego, który został królem Madagaskaru. No ale to było wyzwolenie Madgaskaru spod władzy francuskiej. Potem Francuzi zemścili się na Beniowskim zabijając go.
PS. Jednak jako kolonizację można uznać po I wojnie światowej nie przyznanie Ukraińcom obiecanej autonomii. Odbiło się to czkawką podczas II wojny światowej gdzie doszli do głosu nacjonaliści skumani z Niemcami. Na terenach gdzie zdecydowanie przeważali nie Polacy, tylko Ukraińcy było tylko kwestią czasu, kiedy wybuchnie jakieś powstanie antypolskie. Okazją była właśnie II wojna. Teraz sytuacja jest inna, bo Ukraińcy są rozmieszczeni równomiernie na terenie Polski i nie tworzą stref no-go-zone tak jak się dzieje na Zachodzie wśród imigrantów arabskich. Te strefy no-go to bomby z opóźnionym zapłonem :-)
16-12-2022 [21:28] - EsaurGappa | Link: Tak!
Tak!
17-12-2022 [14:02] - MFW | Link: Niestety, ale komunistyczny
Niestety, ale komunistyczny ład, tym razem z Zachodu, wdziera soę do Polski coraz większym strumieniem a "pałką" używaną w celu zniewplenia Polaków są pieniądze , których dysponentem jest KE, sterowana przez lewactwo z UE.
Warto pokazywać co będzie nas czekało, gdy w wyborach w 2023 roku zwycięży totalna Targowica i zwyczajne hordy wściekłych lewaków.
Oto przykłady z zachodnich "demokracji liberalnych" a tak naprawdę przefarbowanych bolszewików:
Norwegia:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-11545859/Gay-Norwegian-filmmaker-faces-three-years-prison.html?ito=social-twitter_mailonline
Kanada:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-11542587/Students-threatened-suspension-photograph-trans-teacher-huge-prosthetic-breasts.html?ico=related-replace