Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Korwin powinien wrócić do brydża
Wysłane przez Grzegorz GPS Św... w 28-11-2022 [13:08]
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam (łac. „A poza tym sądzę, że Kartaginę należy zniszczyć”) – to jest łacińskie wezwanie w republice rzymskiej z ostatnich lat wojen punickich. Mówca i polityk rzymski Kato Starszy zawsze kończył swoje mowy tym zdaniem, nawet jeśli nie dotyczyły one Kartaginy.
Janusz Korwin-Mikke, będąc w Parlamencie Europejskim, każde swoje przemówienie na dowolny temat kończył frazą: „A poza tym sądzę, że Unia Europejska musi być zniszczona.”
Uważam, że dziś, wszyscy politycy, a w szczególności politycy Konfederacji, a w szczególności Janusz Korwin-Mikke, powinni każdą swoją wypowiedź kończyć frazą: „A poza tym sądzę, że Federację Rosyjską należy zniszczyć”.
Te dwie analogie porównujące Rosję do Kartaginy i Unii są bardzo adekwatne. Tak jak żywotnym interesem Rzymu było nie tylko pokonanie, ale doprowadzenie do całkowitego rozpadu Kartaginy, której istnienie zawsze zagrażałoby Rzymowi, tak też żywotnym interesem wszystkich Europejczyków, a w szczególności Polaków, jest doprowadzenie do rozpadu Unii Europejskiej. To zniszczenie wcale nie musi prowadzić do wymordowania ludzi czy zniszczenia instytucji, które ludziom są potrzebne. To tylko oznacza zniszczenie tworzącego się państwa, federacji międzynarodowej, tworu politycznego, który jest szkodliwy. To tylko likwidacja zbędnej biurokracji.
Dokładnie z tych samych powodów należy doprowadzić do rozpadu Federacji Rosyjskiej – bo jest to ciało polityczne, które w istotny sposób utrudnia i niszczy życie i swoich, i obcych obywateli. W szczególności bardzo szkodzi wszystkim Europejczykom. To twór bandycki, który zajmuje się grabieżą, gwałtami i mordowaniem. To twór wielokroć groźniejszy od Unii.
Ktoś może powiedzieć, że to zniszczenie Rosji to utopia. To jest mocarstwo atomowe, którego nie da się zniszczyć. Może tak, może nie. Wojna na Ukrainie pokazuje, że to jednak mocarstwo na glinianych nogach. Udało się doprowadzić do rozpadu ZSRR to i następną władzę na Kremlu uda się rozbić. III Rzesza też była tysiącletnia, a jednak przetrwała tylko kilka lat.
Rozbicie Unii Europejskiej to jeszcze większa utopia. To taka sama utopia, jaką był upadek Rzymu. Mimo to Korwin odważnie i bez skrupułów nawoływał do jej zniszczenia. Nie obchodził go brak realizmu tego działania. Uważał, że realny, żywotny interes jest ważniejszy niż polityka realna. A w stosunku do Rosji jednak politykę realną stawia wyżej! Dlaczego? On uważa, że rosyjskie imperium będzie zawsze, więc trzeba z nim jakoś pokojowo ułożyć stosunki i z nimi współpracować. O Kartaginie przed jej upadkiem też można było twierdzić, że będzie trwać wiecznie.
Korwin powtarza to po polskich konserwatystach z czasów zaborów, którzy mimo tego, że Rosja zagrabiła wielkie obszary Rzeczpospolitej, to uważali, że trzeba z moskalami współpracować, bo opór był daremny. Polskie powstania narodowe nie miały szans powodzenia, a tylko wywołały niepotrzebne sankcje dla rodzimej ludności.
Z Unią Europejską jest bardzo podobnie. Opór jest daremny, bo ten biurokratyczny twór jest bardzo silny, oni opanowali prawie całą Europę, więc trzeba się z nimi jakoś dogadać, współpracować, iść na ugodę, zaakceptować kompromisy, pogodzić się z utratą niepodległości. Ważne, by nie stosowali wobec nas sankcji, by nie wstrzymywali transferu obiecanych pieniędzy dla Polski, by jak najmniej nam szkodzili. To jest dokładnie takie samo rozumowanie jak polskich konserwatystów wobec zaborców.
Korwin to rozumowanie zna, powtarza i stosuje je jako argument w dyskusjach. A mimo to, w kwestii Unii Europejskiej tego nie stosuje, zaleca bunt i otwartą walkę – działa jak powstańcy, których krytykuje. Niemniej w stosunku do Rosji nadal to rozumowanie utrzymuje. Nie chce jej zniszczyć, ale iść na kompromisy, współpracę, a nawet sojusz. Odrzuca bunt. To jeszcze miało jakiś sens przed agresją Rosji na Ukrainę, ale teraz już sensu nie ma. Przed wrześniem 1939 roku jeszcze był sens w tym, by rozważać sojusz z Hitlerem. Ale po wybuchu wojny dalsze upieranie się przy współpracy z Hitlerem sens straciło. Studnicki miał rację przed wojną, ale po agresji III Rzeszy na II RP ta racja straciła sens.
W czasie zaborów Polacy mieli takie koncepcje, by współpracować z silniejszym zaborcą przeciw słabszemu. Niemniej nikomu nawet przez myśl nie przeszło to, by współpracować ze słabszym przeciwko silniejszemu. A Korwin dziś proponuje współpracę ze słabszą Federacją Rosyjską przeciw silniejszej Unii Europejskiej. To głupie jest. To nie jest ani realne, ani moralne. Wyżej ceni bezpieczeństwo niż wolność, to nie uzyska i tego, i tego.
Węgry meandrują między Brukselą a Moskwą, trochę popierają jednych, trochę drugich, trochę z jednymi współpracują, trochę z drugimi. A Polska jednoznacznie stoi po stronie zachodu przeciwko Rosji. Nie widać, by Węgrzy wychodzili na swoim podejściu lepiej niż Polacy. Ugodowość wobec Rosji nie przynosi żadnych korzyści.
Uważam, że Korwin na starość zgłupiał. Nieładnie się starzeje. Zaprzepaszcza cały swój dorobek życia. On przekonał wielu ludzi do wolnego rynku, kapitalizmu i liberalizmu. Dziś wielu wolnościowców go krytykuje i nie głosuje na jego formacje głównie ze względu na nielogiczny stosunek do Rosji. To wielka szkoda, że Korwin wpisuje się w stereotyp ludzi, którym starość odbiera rozum.
Na szczęście Korwina zastąpił już Sławomir Mentzen, który ma dużo bardziej realistyczne i logiczne poglądy. Bierze z Korwina to, co on głosił, gdy jeszcze był mądry, a odrzuca to, co Korwin wygłasza, gdy zgłupiał. Więc czas Korwina się już definitywnie skończył. Niech już zamilczy i na starość wróci do brydża. To bardzo fajna gra, wciąż żywa, wciąż prowadząca do ekscytujących walk sportowych.
A poza tym sądzę, że Federację Rosyjską należy zniszczyć.
Grzegorz GPS Świderski
t.me/gps65
PS. Notki powiązane:
Tagi: gps65, Korwin Mikke, brydż, Rosja, Kartagina, Unia Europejska, polityka
Komentarze
28-11-2022 [13:20] - u2 | Link: Korwin odważnie i bez skru
Korwin odważnie i bez skrupułów nawoływał do jej zniszczenia
Żaden Korwin, to zwykły Mikke. Kupiłem specjalnie dwie książki brydżowe z PRL-u i przekonałem się, że współautor jednej ksiązki Macieszczaka to Mikke, żaden Korwin. Macieszczak dziwnie szybko umarł w 1986. Widać znajomość z Mikke mu zaszkodziła.
PS. Pisałem już że Mikke mi podpadł kiedy zaczął w jednym z wywiadów toczyć pianę z pyska na PJK. To już było po jego wizytach w ambasadzie rosyjskiej. Widać tak go tam "zadaniowali" kacapy :-)
28-11-2022 [13:44] - Grzegorz GPS Św... | Link: Korwina zadaniowali i
Korwina zadaniowali i nadal zadaniują polscy konserwatyści z czasów zaborów. On jest podobny do Kaczyńskiego, którego zadaniuje przedwojenna sanacja. Obaj żyją koncepcjami z przeszłości. Kaczyński dlatego rozkazał niszczyć Korwina przez propagandę w TV, której pokłosie wyraźnie widać na tym portalu, bo kontynuuje spory sprzed wojny między endecją a sanacją. Korwin i cała Konfederacja bazują na endecji wywodzącej się z polskiego konserwatyzmu, dlatego obecne władze tak bardzo ich nienawidzą i oskarżają o szpiegostwo na rzecz Rosji.
Ale lewicowa opozycja (co dotyczy też PO) jawnie sojusznicza wobec Niemiec, o szpiegostwo na rzecz Rosji oskarża głównie rządzący PiS i ma na to dużo lepsze argumenty, niż PiS na Konfederację. Każda koncepcja polityki zagranicznej i szukanie sojuszy jest u nas używana przez przeciwników politycznych do oskarżania o szpiegostwo i kolaborację. To wynika z polityki zaborców, którzy swoje koncepcje "dziel i rządź" zaszczepili w naszą nową socjaldemokratyczną kulturę polityczną.
To wzajemne opluwanie się i oskarżanie jednych Polaków przez drugich o szpiegostwo na rzecz Rosji, to kontynuowanie starych sporów z czasów zaborów. To przejaw tego, że Rosjanie skutecznie zaszczepili w nas swoją wschodnią mentalność. To szczególnie wyraźnie widać u ludzi starych, którzy nie wyszli z peerelu, dominujących na tym portalu. Korwin jest wyjątkowy pod tym względem, bo on utknął nie w PRL-u, ale w zaborach i myśli o Polsce tak, jakby cały czas była pod zaborami. I ma pod tym względem dużo racji. Ale ta stara racja zasłania mu niestety ogląd współczesności.
28-11-2022 [14:09] - u2 | Link: lewicowa opozycja (co do
lewicowa opozycja (co dotyczy też PO) jawnie sojusznicza wobec Niemiec, o szpiegostwo na rzecz Rosji oskarża głównie rządzący PiS i ma na to dużo lepsze argumenty, niż PiS na Konfederację
Lewizna z pełomafią jest niejawnie sojusznicza wobec Kremla, dlatego o własne grzechy oskarża Dobrą Zmianę (patrz pożyczka moskiewska Lesia Millera, wypowiedzi Tuska o robieniu biznesu z Rosją, taką jaką jest, czyli państwem terrorystycznym). A wy kuń-federaci jawnie wspieracie Kreml, głosząc np. hasła deukrainizacji Polski, w obliczu wojny Kremla z Zachodem. Dopuścić was do rządzenia w Polsce to od razu Polska staje się kolonią moskiewską :-)
28-11-2022 [14:13] - Grzegorz GPS Św... | Link: Dzięki za dobitne
Dzięki za dobitne potwierdzenie tego, co napisałem. Jak lodówkę otwierasz, to też pewnie widzisz samych ruskich szpiegów.
28-11-2022 [14:17] - u2 | Link: widzisz samych ruskich
widzisz samych ruskich szpiegów.
To ty piszesz o szpionach. Ja piszę, że kuńfa jest jawnie partią Rosji, a lewizna i pełomafia jawnie partią Niemiec, a niejawnie partią Rosji. To są proste sprawy :-)
28-11-2022 [15:15] - Grzegorz GPS Św... | Link: To, że PiS jest partią na
To, że PiS jest partią na usługach Rosji, jest uzasadnione i udokumentowane dużo lepiej, niż to, że Korwin jest ruskim szpiegiem. Na temat uzależnienia prominentnych członków PiS od Putina powstało kilka książek i wiele artykułów. W stosunku do Konfederacji są podnoszone tylko argumenty na poziomie magla, oparte na bzdurnych domniemaniach, a agenturalność PiS-u ma podstawy w wielokroć większej liczbie poszlak i praktycznych sytuacji. Silnie uzasadniona agenturalność partii rządzącej jest wielokroć bardziej szkodliwa dla Polski niż domniemania marginalnej opozycji.
28-11-2022 [15:17] - u2 | Link: PiS jest partią na usługach
PiS jest partią na usługach Rosji
No tak, wspieranie Ukrainy to usługa dla Rosji. Może w końcu Rosja się ucywilizuje na zachodnią modłę, a nie wschodnią :-)
28-11-2022 [15:49] - Grzegorz GPS Św... | Link: Równie dobrze można twierdzić
Równie dobrze można twierdzić, że PiS wspiera niejawnie Putina. Tak samo jak Niemcy. Ta teza jest lepiej uzasadniona niż to, że Konfederacja jawnie wspiera Rosję. To wszystko są tezy służące do tego, by Polaków skłócić. Rosja sieje u nas zamęt i nastroje hejterskie — najbardziej temu ulega lud pisowski. Propaganda najlepiej działa wśród przygłupów — bo tylko głupki wchodzą w spór między bratnimi, socjaldemokratycznymi, identycznie rządzącymi PiS i PO. To, co się dostaje przy okazji Konfederacji to tylko wióry, które lecą, gdy się rąbie drzewo. Spór między PO i PiS to najpoważniejsze nieszczęście Polski ostatnich dekad. Ten spór wygenerowały postpeerelowskie służby, które służyły Rosji, a potem część przewerbowali Amerykanie. To nasze hejterstwo i szukanie wszędzie ruskich onuc to przejaw walki u nas obcych mocarstw. Ci, którzy pogłębiają te spory, służą tym mocarstwom na szkodę Polski.
28-11-2022 [16:06] - u2 | Link: PiS wspiera niejawnie Putina
PiS wspiera niejawnie Putina
Oczywiście, że wspiera jawnie i niejawnie. Bo im dłużej prowadzi Putler tę samobójczą wojnę, tym bardziej rozwala Rosję, a na to tylko czekają Chiny :-)
28-11-2022 [17:42] - sake3 | Link: @u2.....Polecam tekst z S24
@u2.....Polecam tekst z S24 będacy streszczeniem wystąpienia politologów rosyjskich na temat przyszłości Polski ,Ukrainy ,Krajów Półwyspu Bałkańskiego.Nie pierwszy to taki występ i z pewnością nie ostatni.Groźby już całkiem jawny ,plany stworzenia rosyjskojęzycznego kolektywu z barbarzyńców do których też zaliczają Polskę którą trzeba wchłonąć do ,,imperium''.Dugin się kłania,bo to chyba jego uczniowie.A w Polsce politycy gromią Kaczyńskiego za jego prorosyjskość wydumaną i rzekomą.POlitycy KOnfederacji zapene udają e nie słyszeli tych wypowiedzi u Sołowiowa w telewizji Rassija1 ,a może też takie poglądy podzielają Pani Merkel też chyba je podziela,bo chce dalszej i bardziej intensywnej wspólpracy z Putinem w dziedzinie bezpieczeństwa.A to dobre.
09-12-2022 [03:54] - Grzegorz GPS Św... | Link: "a może też takie poglądy
"a może też takie poglądy podzielają"
Skąd takie wniosek? Poproszę o choć jedną ich wypowiedź, która by to sugerowała.
28-11-2022 [14:44] - sake3 | Link: Na Korwina-Mikke trzeba
Na Korwina-Mikke trzeba spojrzeć oczami profilera.Zrozumieć jego metodę postępowania dla osiągnięcia celu jakim jest zaistnienie.Dzisiaj szansę na zaistnienie ma polityk wyrazisty,zauważalny a nie mądry,przewidujący,cy oddany swojej pracy i celowi któremu służy.Korwin-Mikke postawił na oryginalność,by rzeczywiście stać się zawuażalnym i tak osiągnął swój cel.Zwłaszcza młodzież do czasu oczywiście uważała go za guru.Bardziej więc można go podziwiać za spryt niż za wątpliwą charyzmę On nie zgłupiał na starość,jego kontrowersyjne ,zmieniające się,a niekiedy szokujące poglądy prezentował od zawsze po czym też okazały się jedynie do do własnej promocji.
28-11-2022 [15:39] - Grzegorz GPS Św... | Link: W tym, co mówi i pisze Kor
W tym, co mówi i pisze Korwin-Mikke od początku swojej kariery publicystycznej, nie ma nic oryginalnego. On to wszystko powtarza po wielu myślicielach, naukowcach, ekonomistach, noblistach, którzy napisali porządne traktaty naukowe o wolnym rynku, liberalizmie, kapitalizmie czy leseferyzmie. On wszystko powtarza za takimi myślicielami jak: John Locke, Adam Smith, Frédéric Bastiat, Alexis de Tocqueville, Ludwig von Mises, Erik von Kuehnelt-Leddihn, Milton Friedman, Friedrich Hayek, Murray Rothbard, David Friedman, Hans-Hermann Hoppe i wielu, wielu innych. A w Polsce mamy takich tuzów jak: Roman Dmowski, Roman Rybarski, Edward Taylor, Feliks Koneczny, Mirosław Dzielski, Stefan Kisielewski, Krzysztof Dzierżawski, Robert Gwiazdowski. On sam nic nie wymyślił, on tylko z nich zrzyna. To, że jego myśl wydaje się oryginalna, wynika tylko z tego, że Polskę zdominował marksizm-leninizm i keynesizm, więc ci mądrzejsi naukowcy są mało znani.
Sojusz z Rosją rozważali wszyscy polscy myśliciele polityczni, którzy nie godzili się na osamotnianą Polskę między dwoma wielkimi wrogimi imperiami. On to za nimi powtarza i dlatego na przykład chwali Orbana. Nikt rozsądny nie twierdzi, że Orban jest szpiegiem Rosji — Orban po prostu postawił na złego konia, pomylił się w swych spekulacjach. Dokładnie tak samo jest z Korwinem — jest za mało oryginalny. Dziś już widać wyraźnie, że polityka Orbana nie działa. Balansowanie między Rosją i EU nic nie daje, więc argumenty przedwojennych polskich endeków i konserwatystów przestały działać, nie pasują do współczesności. Akurat w polityce zagranicznej potrzeba oryginalnej myśli, bo powtarzanie za dawnymi geopolitykami jest bez sensu. Korwinowi brak tej potrzebnej oryginalności.
28-11-2022 [16:00] - sake3 | Link: Ja miałam na myśli
Ja miałam na myśli oryginalność,niecodziennośc zachowania,szokowanie,niekoniecznie tylko poglądy. Wygłaszając swoje kwestie uważnie patrzy czy już dostatecznie zaszokował i czy oburzenie jest przynajmniej na średnim poziomie.Zrzynać cudze wypowiedzi może dowoli,przecież nie wszyscy w Polsce są znawcami dzieł myślicieli ,ekonomistów czy noblistów.Mnie przypomina takiego złośliwego chochlika który krwi napsuje ale nic cennego ani ciekawego nie wnosi oprócz happeningów.
28-11-2022 [18:15] - Jabe | Link: Och, on uwielbia być
Och, on uwielbia być kontrowersyjnym! Dawniej pilnował przy tym, by jego wypowiedzi dało się logicznie obronić. Na jego nieszczęście generalnie ludzie z rzadka tylko myślą logicznie, jeśli w ogóle. Proszę zauważyć, ilu jego krytyków próbuje głoszone przez niego poglądy atakować na tym gruncie.
28-11-2022 [19:29] - Grzegorz GPS Św... | Link: Nie widzę nic niecodziennego
Nie widzę nic niecodziennego w jego zachowaniu. To standardowo wyglądający i ubierający się mężczyzna, mówiący poprawnie po polsku, wypowiadający się zawsze sensownie i logicznie. Nic w tym dziwnego, oryginalnego czy szokującego. Jedyne co go wyróżnia to wada wymowy — mówi niewyraźnie, bełkotliwie. Jego wypowiedzi sprawiają wrażenie szokujących tylko dla ludzi słabych na umyśle, którzy nie rozumieją tego, co mówi. Dla takich wszelkie wywody burzące ich fałszywe mniemania będą szokujące. Ale tacy ludzie mogą bez problemów czytać powoli jego książki czy artykuły, by lepiej zrozumieć poglądy, które powtarza. Wyróżniającą cechą Korwina-Mikke jest to, że wszystko, co mówi, ma też precyzyjnie opisane w swoich książkach. Mało jest takich polityków, którzy tak precyzyjnie i szczegółowo tłumaczą na piśmie poglądy wybitnych naukowców i ekonomistów. Jak się przeczyta jego wytłumaczenie, to wtedy wyraźnie widać, że w tym nie ma nic szokującego. Ale rozumiem, że dla kogoś wychowanego w PRL-u, otumanionego komunistyczną indoktrynacją, normalność może być szokująca.
28-11-2022 [16:06] - Jabe | Link: A Korwin dziś proponuje
A Korwin dziś proponuje współpracę ze słabszą Federacją Rosyjską przeciw silniejszej Unii Europejskiej. To głupie jest. – Nie wiem, co on tam ostatnio wygaduje, zwracam jednak uwagę, że analogicznie, gdy to Rosja była silniejsza, głupotą można było nazywać walczenie akurat z nią. Tyle w tym sensu. Istotne, że w Federacji Rosyjskiej nie jesteśmy i nie musimy się spod jej buta wyzwalać.
04-12-2022 [15:13] - Grzegorz GPS Św... | Link: Federacja Rosyjska nigdy nie
Federacja Rosyjska nigdy nie była silniejsza od Unii Europejskiej, a nawet od samych Niemiec. Więc Polsce pomiędzy dwoma mocarstwami ewidentnie lepiej jest szukać sojuszu z Niemcami. Gdy do obu sąsiadów utrzymujemy wrogość, gdy sojuszy szukamy u Anglosasów, to Niemcy zbliżają się do Rosji na naszą zgubę. Teraz na szczęście, przez totalną głupotę Putina, Niemcy czy chcą, czy nie, muszą się od Rosji odcinać, co jest dla nas cholernie korzystne. Teraz najbardziej opłaca nam się integrować z Ukrainą i wspierać ją w ramach całego NATO.
04-12-2022 [15:24] - u2 | Link: Niemcy zbliżają się do Rosji
Niemcy zbliżają się do Rosji na naszą zgubę.
Na swoją zgubę, trzeba być ślepym i niemożebnie głupim, aby postawić na rosyjski gaz i likwidować swoje elektrownie atomowe.
04-12-2022 [17:46] - Jabe | Link: Rosja istniała, nim powstała
Rosja istniała, nim powstała Unia Europejska. Mieliśmy z nią pewne problemy. Nie należało z nią walczyć, bo była silna? Nie jestem zwolennikiem samobójczych zrywów, ale to nie jest argument, by się jej poddawać. I Stanom Zjednoczonym zresztą też.
04-12-2022 [18:32] - Grzegorz GPS Św... | Link: Zanim powstała UE istniał
Zanim powstała UE istniał ZSRR, który się rozpadł. Dzięki temu Polska odzyskała niepodległość. Gdy na gruzach ZSRR powstała Federacja Rosyjska UE istniała i była wielokroć silniejsza. Więc słusznie wstąpiliśmy do NATO. Szukanie sojuszu z Rosją było, jest i będzie całkowicie bez sensu, bo tylko możemy na tym tracić, bo Rosja to inna cywilizacja, która jest zaborcza, zbrodnicza i zamordystyczna. Wszystko, co płynie ze wschodu, jest złe. Socjalizm w Polsce został zainstalowany na ruskich bagnetach. I do dziś nas niszczy, powoduje biedę i zacofanie, do dziś nie możemy się z tego wyzwolić i nie umiemy wprowadzić wolnego rynku i kapitalizmu. A nie możemy, bo nas ruscy silnie zindoktrynowali, tak że już kolejne pokolenia uczą się uwielbienia dla ruskiej statolatrii i ideologii socjaldemokratycznej. PiS, PO, PSL, SLD i inne partie lewicowe, są silnie przesiąknięte tą ideologią i ją ochoczo w Polsce realizują, niszcząc nas materialnie. Rosja w dowolnej postaci to nasz największy wróg i dla Polski kluczowe jest to, by ich totalnie rozbić. Wolnorynkowa Ukraina może nam w tym bardzo pomóc.
04-12-2022 [18:43] - u2 | Link: Wszystko, co płynie ze
Wszystko, co płynie ze wschodu, jest złe.
Bzdura, Japonia, Korea Południowa to liderzy technologiczni współczesnego świata.
PS. ChRL również jest potęgą w technologii, ale to komuszki i od nich nie warto brać wzoru :-)
07-12-2022 [14:50] - Grzegorz GPS Św... | Link: No i co z tego? Technologia
No i co z tego? Technologia nie jest zła i płynie z zachodu na wschód. Są liderami w wykorzystywaniu tej technologii, która do nich płynie.