Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Podwodne bum bum
Wysłane przez jazgdyni w 28-09-2022 [15:25]
W przeważającej części są to wszelakie rurociągi i kable.
A jakby podejść do tego prosto, te instalacje to tylko linie przesyłowe.
W przeważającej części są to wszelakie rurociągi i kable.
A jakby podejść do tego prosto, te instalacje to tylko linie przesyłowe.
Wczoraj, w samo południe, świetny komentator na Naszych Blogach, RinoCeronte dodał krótką tajemniczą uwagę:
A ja chciałbym wiedzieć kto robi dziurki w Nord Stream i za ile?
Nie miałem pojęcia co jest grane i co się stało. Wiedziałem tylko, że właśnie 27 września oddaje się do użytku epokową inwestycję – Baltic Pipe.
Do nocy wyszukiwałem informacje, a potem obrazy, by stworzyć sobie jakąś hipotezę tego zdarzenia.
Pytanie, które natychmiast się nasuwało: - dlaczego to się dzieje akurat, gdy Rzeczpospolita uruchamia trzon swego planu weryfikacji energetycznej?
A po krótkich rozważaniach, wniosek, wytłumaczenie katastrofy jest tylko jedno: - Mamy do czynienia z sabotażem. Sabotażem, który jest wielką prowokacją.
Nie ma tu wulkanów, uskoków płyt tektonicznych, więc i poważnych trzęsień ziemi. Także rurociągi są non-stop monitorowane wizualnie z powierzchni, powietrza i kosmosu, a na dodatek nie ma na Bałtyku tak potężnych trawlerów, cywilnych, czy wojskowych, które dragując po dnie, mogły by zrobić jakieś dziury w rurze.
Takie kuku mogła dokonać wyłącznie niewielka, cicha torpeda (uważam, że wszelkie pociski operujące pod wodą mórz i oceanów powinniśmy nazywać własnie torpedami). Wiemy, które państwo jest specjalistą od torped i podwodnych wyrzutni rakietowych. A, że czasami taka głowica wybucha im w silosie na pokładzie okrętu podwodnego? Cóż trudno. Taki już jest ruski los.
Rozmyślając, przypomniało mi sie coś z lat 2006 i 2007. Pamiętamy – u as był to krótki okres rządów PISu, gdy, Bogu dzięki, nie doszło do samobójczego POPISu. Wtedy to właściciel koncernu Jukos, gaspadin Chodorkowski, czujący już oddech FSB, czyli KGB na szyi, postanowił sprzedać swoją ulokowaną na Litwie rafinerię Możejki.
Udało się. Orlen, ku wściekłości ruskich stał się właścicielem litewskiej rafinerii.
W Polsce nasi, w swoim mniemaniu oligarchowie, jak jeden z największych akcjonariuszy Orlenu, pan Kulczyk, i cała V Kolumna zawyła, jak zwierz ukąszony gzem prosto w d.
Ruscy nie byliby sobą, gdyby natychmiast nie zaczęli polskim, nowym właścicielom budować schodów. Możejki, już polskie, zaaczął prześladować pech. Wielokrotnie na terenie rafinerii wybuchały pożary, a Litewska kolej zdemontowała tory prowadzące do Możejek.
Aż wreszcie ruscy, wkurzeni uporem Polaków, oznajmili, że zamykają dostawę ropy naftowej do Orlen Litwa, bo w tej odnodze rurociągu Przyjaźń są dziury, które niestety wykluczają używanie .
Jak widać, dziury w rurociągach to bolszewicka specjalność. Choć w Gdańsku dziury to była specjalność, wcale nie rosyjskich gangów.
Jeden plus dwa i wszystko wskazuje, że to musi być kolejna putinowska prowokacja. Tak na 98 procent.
Poza tym odnotowano silną infiltrację rosyjskich samolotów i dronów nad platformami wydobywczymi na Morzu Północnym.
Wisienką na torcie jest wieczorny tłit postaci niebylejakiej, Radosława Sikorskiego, który umieścił zdjęcie wypływu gazu na powierzchnię, z podpisem Thank you USA! Dziękujemy Ameryko.
W Moskwie zapiali z zachwytu, mimo, ze pewnie kosztowało to ich ze sto tysięcy eurodolarów, dla tego notorycznie obsikanego faceta. Nasi komentatorzy zgodnie stwierdzili, że to klasyczny alko – tweet. A ja nawet nie wiedziałem, że on to kolejny ochlapus. Myślałem, że tylko obszczymur.
Właśnie te zdjęcia i filmy z góry zrobiły wrażenia. Wyraźnie widać, że nie jest to to po prostu jakiś technologiczny wyciek; jakieś, że obrazowo powiem, uszczelki, które puściły. Czy może jakiś spawacz miał ciężki dzień i rurę marnie pospawał. Pracowała, pracowała i wreszcie puściła.
Szwedzkie służby już oficjalnie potwierdziły, że miały miejsce trzy eksplozje. Natomiast zdjęcia pokazują, że nie były to eksplozje spowodowane przez jakieś duże głowice, powiedzmy rzędu kilkuset kg TNT, tylko stosunkowo małe – najwyżej kilkudziesięciu, lub mniej kg. Albo też użycie tych nowych, przeciwpancernych głowic, które po prostu przebijają i rozbijają metal samą energią kinetyczną przy pomocy supertwardego rdzenia.
Ja nie mam wątpliwości – to jest jakże typowa dla Rosji prowokacja, która w ten oto sposób natychmiast odcina gaz od Europy. Niech sobie teraz swołocz dywersyfikuje.
Nie mam też wątpliwości, że to akt desperacji Kremla.
Skazaniec w drodze na gilotynę często wykazuje agresywną postawę.
.
Komentarze
28-09-2022 [13:35] - u2 | Link: to akt desperacji Kremla
to akt desperacji Kremla
Ano, muszą zimni czekiście jakoś przekonać "nasielenie" do tej bezsensownej wojny, w której Rosja przestaje być ostatecznie mocarstwem światowym. Jako że młodzi Rosjanie wolą uciekać z Rosji, a nie obalać zimnych czekistów to przewiduję tylko eskalację takich prowokacji.
28-09-2022 [13:37] - AŁTORYDET | Link: Podsunę inny pomysł na
Podsunę inny pomysł na zrobienie "dziurki". Wystarczy na etapie budowy gazociągu, zamontować w płaszczu izolacyjnym niewielki ładunek burzący, np. na bazie trotylu. Cechą TNT, jest działanie w kierunku największego oporu. Czyli impet wybuchu, uderzy w ścianę rury, nie w wodę. A detonację można wywołać drogą bezprzewodową. Myślę, że moskwicini zostawili wiele takich pamiątek, w obydwu rurach. Tak na wypadek, gdyby ich wywłaszczono...
28-09-2022 [13:38] - u2 | Link: A detonację można wywołać
A detonację można wywołać drogą bezprzewodową.
Pod wodą raczej trudno wysłać sygnał do detonacji bezprzewodowo.
28-09-2022 [13:44] - AŁTORYDET | Link: @u2: Trudno, ale można.
@u2:
Trudno, ale można.
28-09-2022 [13:49] - u2 | Link: Na krótkie dystanse pewnie
Na krótkie dystanse pewnie tak, ale wtedy monitoring wykryłby podejrzane łódeczki na powierzchni :-)
28-09-2022 [14:17] - tricolour | Link: @ałto
@ałto
Słona woda w tak wielkiej ilości, jaką mamy w morzu, stanowi wręcz idealny ośrodek przewodzący. Do tego stopnia, że stałonapięciowa linia przesyłowa do Danii może używać morza jako jednej "żyly" - gdy zachodzi potrzeba.
W tym sensie nie można mówić o użytecznym wnikaniu fal elektromagnetycznych wgłąb ośrodka przewodzącego.
28-09-2022 [14:27] - jazgdyni | Link: @AŁTORYTET
@AŁTORYTET
Witam.
Też właśnie o takiej opcji pomyślałem, jak nagle pomyślałem o zamachu smoleńskim. Zamontować miniaturowe miny już w trakcie instalacji "na wszelki wypadek" i czekać sobie na moment, kiedy się przydadzą. To chyba nawet łatwiejsze, niż strzelanie do rurociągów.
Pozdrawiam
28-09-2022 [14:51] - Czesław2 | Link: Mój komentarz sprzed paru
Mój komentarz sprzed paru dni
https://naszeblogi.pl/comment/...
28-09-2022 [13:51] - Jabe | Link: Mętne to niezmiernie. Z tego,
Mętne to niezmiernie. Z tego, że Litwie i Rosji nie podobał się Orlen w Możejkach, Autor na siłę próbuje wywnioskować, że Rosja (wespół z Niemcami?) odcięła sobie wpływy na Zachodzie.
Swoją drogą te Możejki były niezłą kompromitacją. Co za nieudacznik ten złoty interes obmyślił?
28-09-2022 [15:13] - u2 | Link: Możejki były niezłą
Możejki były niezłą kompromitacją
Obecnie przynoszą zyski na złość ruskiej agenturze. Kolej jest odbudowana.
28-09-2022 [15:29] - Jabe | Link: No ale polityczne
No ale polityczne przepychanki trwały, także z rzekomo przyjazną Litwą.
28-09-2022 [14:15] - Pers | Link: Faktycznie, Rosjanie to
Faktycznie, Rosjanie to idioci.
Strzelają nawet w elektrownie atomową, którą kontrolują od kilku miesięcy.
Brawo @mitomanzgdyni!
28-09-2022 [16:22] - Tezeusz | Link: Ta akcja na Bałtyku śmierdzi
Ta akcja na Bałtyku śmierdzi na kilometr sowieckim szambem i łajnem bandyty putlerka tak jak Ścietwoneon włazi dupskiem do osranej moskwy
28-09-2022 [16:57] - u2 | Link: Faktycznie, Rosjanie to
Faktycznie, Rosjanie to idioci.
Strzelają nawet w elektrownie atomową, którą kontrolują od kilku miesięcy.
Znowu ścierwousz rozpowszechnia ruski fejk na NB.
https://www.rp.pl/konflikty-zb...
Rogow, cytowany przez agencję Interfax twierdzi, że Ukraińcy ostrzelali Enerhodar i Zaporoską Elektrownię Jądrową, największą w Europie elektrownię tego typu. W rejonie elektrowni miało dojść do eksplozji.
Tymczasem władze rejonu nikopolskiego, który leży po drugiej stronie rzeki, naprzeciwko Enerhodaru i pozostaje pod ukraińską kontrolą, podają, że to Rosjanie ostrzelali miasto, aby upozorować ukraiński atak.
"Rosjanie sądzą, że mogą zmusić świat do tego, by zgodził się na ich warunki, poprzez ostrzał Zaporoskiej Elektrowni Jądrowej" - napisał na Twitterze Andrij Jermak, szef kancelarii prezydenta Wołodymyra Zełenskiego.
28-09-2022 [18:24] - Pers | Link: @u-bucik
@u-bucik
//Rosjanie sądzą, że mogą zmusić świat do tego, by zgodził się na ich warunki, poprzez ostrzał Zaporoskiej Elektrowni Jądrowej" - napisał na Twitterze Andrij Jermak, szef kancelarii prezydenta Wołodymyra Zełenskiego.//
Kto jest większym ... ty czy ten jermak?
28-09-2022 [18:49] - u2 | Link: Kto jest większym ... ty czy
Kto jest większym ... ty czy ten jermak?
Patrząc na twoje siwiutkie włosy to na pewno ty ścierwousz :-)
28-09-2022 [14:19] - smieciu | Link: Udało się. Orlen, ku
Udało się. Orlen, ku wściekłości ruskich stał się właścicielem litewskiej rafinerii.
W Polsce nasi, w swoim mniemaniu oligarchowie, jak jeden z największych akcjonariuszy Orlenu, pan Kulczyk, i cała V Kolumna zawyła, jak zwierz ukąszony gzem prosto w d.
Ruscy nie byliby sobą, gdyby natychmiast nie zaczęli polskim, nowym właścicielom budować schodów. Możejki, już polskie, zaaczął prześladować pech. Wielokrotnie na terenie rafinerii wybuchały pożary, a Litewska kolej zdemontowała tory prowadzące do Możejek.
Aż wreszcie ruscy, wkurzeni uporem Polaków, oznajmili, że zamykają dostawę ropy naftowej do Orlen Litwa, bo w tej odnodze rurociągu Przyjaźń są dziury, które niestety wykluczają używanie .
Uwielbiam ten straszliwy ruski demonizm, który zawsze musi ustąpić przed naszymi śmiałymi działaniami. Wściekają się tam, demontują tory a nawet robią dziurki te demony ale my się nie dajemy. Czuć tą prawdziwą twardą walkę. W której ruski demon musi oczywiście przegrać wobec poczynań dobra. Mała Litwa, która jeszcze niedawno nie była nawet krajem a ruską republiką dzisiaj jest wrzód na dupie demona kpiąc sobie z jego poczynań. Ludzie tam uczciwi i waleczni. Podczas kiedy my zacieśniamy więzy z Ukrainą, Litwa ostrzy sobie zęby na Białoruś by wyrwać ją z paszczy zła i znów stać się jednym krajem jak to kiedyś bywało. Więc Litwa stoi na czele białoruskiej rewolucji przeciw Łukaszence. A my wspieramy Zełenskiego. A i tu i tam jest wielki Orlen, który oczami orła patrzy na wszystko z góry dbając o powodzenie sił dobra. Łącząc to co zostało sztucznie podzielone by przywrócić zapomniane dni chwały ...
Tak to wygląda!
Nie ma innej opcji jak porażka sił zła. A wszystko dzięki przemyślanym ruchom naszego wspaniałego rządu :)
28-09-2022 [14:37] - u2 | Link: Mała Litwa, która jeszcze
Mała Litwa, która jeszcze niedawno nie była nawet krajem a ruską republiką dzisiaj jest wrzód na dupie demona kpiąc sobie z jego poczynań.
Zaraz, zaraz, sygnalista szmeciu znowu plecie androny, Litwa powstała już w XIII wieku, przez wieki była w unii z Polską :
https://pl.wikipedia.org/wiki/...
28-09-2022 [15:10] - JanAndJan | Link: https://m.youtube.com/watch?v
https://m.youtube.com/watch?v=...
https://www.tekstowo.pl/piosen...
https://www.google.co.uk/url?s...
https://wnet.fm/kurier/homo-sc...
28-09-2022 [21:36] - Imć Waszeć | Link: @Smieciu, chwileczkę. A
@Smieciu, chwileczkę. A gdybyśmy poszli drogą spiskową jeszcze dalej i założyli, że rurom nic nie jest, a te wybuchy i bąbelki to tylko sprytna dekoracja, która została zamontowana już w czasie kładzenia rur? Nie mówię, że tak jest, tylko że z Twoją logiką jest to równie "prawdopodobne" ;)
Skąd np. wiesz, że te rury są faktycznie uszkodzone? Widziałeś jakieś zdjęcia, ekspertyzy, badania? Zapędzając się w spiskową pustkę można przecież odnieść wrażenie, że ruscy dymią rurami specjalnie po to, żeby coś na tym ugrać (walnąć w odwecie w Baltic, mieć casus belli, Gliwice, argument w negocjacjach, że nie tylko oni są ci źli), a nie po to żeby sobie interes zniszczyć, nieprawdaż? Pomyśl jak wiele da się wyjaśnić w świecie, gdy pozbędziemy się tego balastu konwenansów i ponurej przyzwoitki logiki. ;)
28-09-2022 [21:52] - Jabe | Link: Niezłą butlę z gazem musieli
Niezłą butlę z gazem musieli tam zakopać.
29-09-2022 [12:57] - Imć Waszeć | Link: @Jabe, wystarczy dodatkowy
@Jabe, wystarczy dodatkowy zawór w jakimś systemie utrzymywania ciśnienia w rurze. Być może ich technologia takie zawory awaryjne przewiduje. Znasz ich, widziałeś ich plany konstrukcyjne? Zauważ, że nawet w tunelach metra lub pod Alpami są tego rodzaju przestrzenie wolne, które niektórzy niesłusznie kojarzą ze schronami.
29-09-2022 [13:41] - Jabe | Link: To wszystko jest naturalnie
To wszystko jest naturalnie możliwe. Mnie raczej zastanawia, co chcieliby na tym zyskać. No i niepokoi mnie, że Polska zostanie w to uwikłana.
29-09-2022 [14:50] - Imć Waszeć | Link: Polska została w to uwikłana.
Polska została w to uwikłana. Siedzimy w tym po uszy i każda próba zrobienia kroku wstecz, czy nawet pociągnięcia za sobą innych, musi być rozpatrywana dziś w kategoriach zdrady. Siedzimy w tym po uszy, bo w rosyjskich mediach, w deklaracjach elit już padły ważkie słowa o zniszczeniu Polski, o zbombardowaniu atomem itp. My możemy sobie to racjonalizować, że to jakieś oszołomy, ale dla przeciętnych Rosjan, zwłaszcza tych nieuczonych lub uczonych i nadal głupich, to są autorytety i drogowskazy pokazujące kierunek myślenia i działania. Wojna już trwa, tylko chwilowo jeszcze na etapie robienia groźnych póz i krzyczenia obelg w twarz. Oni nas po prostu badają, kiedy będzie wreszcie okazja do przyp... pięścią centralnie w nos. Dlatego przykładanie naszej cywilizowanej miary do ich zamiarów upatruję w kategoriach ciężkiego frajerstwa. Oczywiście, że można liberalizm dzielić jak włos na czworo, ale w tym przypadku nie mam na to czasu i mam na myśli głównie tę jego cechę, która celowo zakłamuje recepcję w społeczeństwie właściwych idei związanych z tym nieuniknionym konfliktem. Na przykład takich idei, że zbója da się udobruchać, przekupić albo z nim dogadać. Albo bardziej dosadnym językiem. Że wystarczy nie fikać, nie hałasować, a ruskie gity nas nie zauważą, jakimś cudem pominą i zaczną oprawiać inne cwele.
29-09-2022 [15:30] - Jabe | Link: Bzdura. Wciąż formalnie nie
Bzdura. Wciąż formalnie nie jesteśmy stroną tego konfliktu. Buńczuczne wymachiwanie szabelką z okrzykami ani kroku w tył szczególnie w tej sytuacji jest bezdennie głupie. Możemy przez taką zapalczywość stracić wszystko – dosłownie!
No i proszę nie przywiązywać zbyt dużej wagi do rosyjskiej mentalności, zdania elit, a zwłaszcza mediów. To wtórne, skoro tam wciąż ster dzierżą polityczni szachiści. Problem jest w Polsce, bo u nas tego brakuje. Dlatego mamy się czego obawiać. Na ołtarzu geopolityki Ameryka poświęci Polaków, jak poświęciła Ukraińców.
Rozmydlanie pojęć porozumieniu nie służy.
29-09-2022 [15:42] - jazgdyni | Link: Dlatego na gwałt kupujemy na
Dlatego na gwałt kupujemy na całym świecie najnowsze wojenne klocki.
Ale są też ciekawe tematy poza głównym obiegiem. Niemożliwe żeby Ukraina, gdzie głownie robiono atomówki, czegoś sama nie odtworzyła, A u nas co? Co wtedy, jak ewakuowano i zamknięto całe lotnisko, bodajże koło Lublina, pogoniono ciekawskich i wylądowały Globemaster i Galaxy, to co przywieziono? I dlaczego rozmieszczono w samorządach Lugola? Hę?
28-09-2022 [21:55] - Jabe | Link: Mnie niepokoi, że może
P.S. Mnie niepokoi, że może wiadomo kto, swojemu popychadłu w Europie zlecił sabotaż, by w razie czogo móc na nie winę zwalić. Możliwe to?
29-09-2022 [13:05] - Imć Waszeć | Link: @Jabe tak. Zauważ, że Niemcy
@Jabe tak. Zauważ, że Niemcy są tak samo podzieleni na dwa zwalczające się obozy jak Polacy. Oni wcale nie są jednością i jedna strona ewidentnie gra z ruskimi. Miałem kiedyś koleżankę w Niemczech, która wyszła za Niemca, to trochę mi o ich mentalności opowiedziała. Zresztą ja to widzę także i u Polaków. Na przestrzeni wielu lat widziałem już takie zwroty preferencji politycznych u niektórych, takie szpagaty "wyjaśnień" swojego punktu widzenia, że nic mnie nie dziwi. Mam w pamięci ten wzrok oszołoma, co mówi, że jak nie zagłosuję za jego ukochaną Partyją, to mnie wypisuje z rodziny. Ale już parę lat później widziałem zapadłe oczodoły, mówiące "tu nie ma żartów", które próbowały mnie prześwietlać i świdrować, czy przypadkiem nie jestem za Partyją. Bo teraz, panie dziejku, "każdy Polak głosuje tylko na Apartyję". Nowy Szlak, Kamienny Ład, Jurna Zmiana, Dzieci Księżyca, Prawicowe Muminki, Liberalne Gumisie,.... jest jeszcze tego trochę, żeby przetrenować na Polakach, c'nie? Chyba to znasz, tak mi się przynajmniej wydaje, prawda? Tu na NB jest to samo zjawisko od wielu już lat.
28-09-2022 [22:27] - smieciu | Link: @Imć Waszeć
@Imć Waszeć
Czy są faktycznie uszkodzone?
Myślę że tak gdyż mimo wszelakiej dziwaczności, która wszędzie ma miejsce, podstawowe rzeczy dzieją się naprawdę.
A nawet jeśli nie został zniszczony realnie to oficjalnie długo jeszcze taki pozostanie.
Pomyśl jak wiele da się wyjaśnić w świecie, gdy pozbędziemy się tego balastu konwenansów i ponurej przyzwoitki logiki. ;)
Jakiejś logiki trzeba się pozbyć ale mimo wszystko jakaś musi zostać :P
Trzeba tylko próbować rozszyfrować tą logikę.
Ja na portalu szkolanawigatorow.pl już od dłuższego czasu pisałem o logice autodestrukcji. Nie ma w tym pomyśle nic dziwnego. Tak naprawdę mieliśmy to na każdym kroku. Coraz więcej i więcej rzeczy stawianych na głowie. W gospodarce, życiu społecznym. Weźmy choćby Zielony Ład. Albo destrukcję edukacji - każdy wie jak obecnie wygląda szkoła. Albo Covidowe szaleństwo, którego ofiarą padło wiele osób nie mających dostępu do służby zdrowia.
Symbolem mojej teorii stały się zniszczone mosty.
Do niedawna świat kręcił się na zasadzie budowania połączeń, światowych, globalnych arterii komunikacyjnych. Oraz likwidacji granic. Ale od pewnego czasu widać trend odwrotny. Zaczęło się od imigrantów. Przywrócenia granic. Kolejną konsekwencją była budowa całej masy płotów, ogrodzeń. Także pod pozorem walki z chorobami zwierząt. Covid znów też przywrócił granice i zachwiał globalną łatwą wymianą towarów, ludzi.
Całość uznałem za nowy kluczowy trend. Przekonania że dojdzie do wojny na Ukrainie nabrałem myśląc o Mierzei Wiślanej, której przekop może mieć sens tylko w przypadku zniszczenia transportu lądowego. Doszedłem do wniosku że muszą zostać zniszczone wielkie mosty. Zresztą ta teoria izolacji ma jeszcze inny głębszy sens. Ale o tym innym razem. Ideą jest w każdym razie nastanie jakiegoś rodzaju izolacjonizmu za pomocą autodestrukcyjnych działań.
Myślę że na Ukrainie prędzej czy później dojdzie do mniej lub bardziej realnego wybuchu atomowego który sprawi że domknie się system polegający na oddzieleniu Europy od Azji. Już teraz powstała ogromna ilość płotów. Od Białorusi po właściwie Finlandię gdzie ostatni napływ emigrantów ma stać się pretekstem do kolejnego płotu.
Mam wrażenie że cała ta wojna na Ukrainie to tylko pretekst by wreszcie domknąć ostatnią dziurę w tym systemie. Odcinane są nawet rurociągi. A to nie wszystko co pewnie jeszcze zostanie odcięte.
Tak więc Imć Waszeć, taka moja teoria. Choć nie cała. Taka logika. Według której zapewne dojdzie do podziału Ukrainy i chyba przedzielenia jej Dnieprem. I radioaktywnością.
Jeszcze będzie się dziać.
29-09-2022 [03:04] - jazgdyni | Link: @smieciu rozumowaniem
@smieciu rozumowaniem
Znowu popełniasz duże błędy, fascynując się swoimi pomysłami. Zajmij się logiką, rozumowaniem indukcyjnym i dedukcyjnym.
Podajesz, ze już u Coryllusa (skąd cię wywalili, bo głupoty nie tolerują) pisałeś o jakiejś autodestrukcji. Bzdura totalna, choć byłeś blisko, tylko coś ci się popieprzyło z powodów tej marnej logiki i rozumowania, którymi nie dysponujesz. Destrukcja tak, autodestrukcja nie. Kto koleżko powoduje autodestrukcję? No kto? Oczywiście Putin, któremu władza i ego odebrały rozum. Niszczy swój kraj dokumentnie. To samo robi kanclerz Scholtz, tu rozumiany jako całe szkopskie lewactwo. U nich wszelkie porażki, nawet te chwilowe przeistaczają się w klęskę, bo narodowa duma (konkretnie pycha) nigdy nie pozwala się szybko przyznać do błędu.
Pozostaje więc ważne pytanie - kto realizuje destrukcję? Tu sobie trzeba poszperać i zrozumieć, czym jest Wielki Reset i jakie są jego zasadnicze cele. Tylko musicie sobie kamerade najpierw poczytać, bo znasz tylko antypolską propagandę. Wiem, wiem - takie były kursy.
29-09-2022 [12:59] - smieciu | Link: Widzę u ciebie ciągle ten sam
Widzę u ciebie ciągle ten sam pudelek. Światem kręci zło, które zmaterializowało się w postaci Putina...
Tylko dlaczego CAŁY świat idzie tą drogą? Np. Chiny niszczące się polityką ZeroCovid?
Lepiej nie czytaj tego co piszę. No chyba że faktycznie jakimś cudem zmobilizujesz się i będziesz mógł podać przykłady mojego błędnego rozumowania.
29-09-2022 [13:13] - Imć Waszeć | Link: @Smieciu, dlaczego Chiny?
@Smieciu, dlaczego Chiny? Widziałeś zapewne jakąkolwiek imprezę wódczaną w Polsce, o wojskowej nie wspomnę. Pijemy równo i do dna, nikt się nie wyłamuje, rozumiesz? :)))) Może po prostu Chiny obliczyły sobie, że mają najmocniejszą głowę.
30-09-2022 [00:15] - jazgdyni | Link: Mała poprawka.
Mała poprawka.
Chińczycy i generalnie żółta rasa mają słabsze głowy. To jakiś genetyczny defekt i ich wątroby nie tak jak należy rozkładają alkohol. A z mojego doświadczenia, to już po 4 butelkach 0,33 piwa są już nieźle przycięci.
Ale pić lubią.
30-09-2022 [00:23] - jazgdyni | Link: @smieciu
@smieciu
Podawanie tobie argumentacji dowodzącej twoich błędów nie ma sensu, gdyż nie działasz w dobrej woli. Cały czas z uporem maniaka starasz się udowodnić, że Polska w obecnym kształcie to wielka pomyłka. Fakt, używasz w komentarzach słuszne spostrzeżenia, ale tylko po to, by bardziej potwierdzić swoją tezę.
A po co się pytasz i generalnie czytasz i zabierasz głos, jeśli to dla ciebie Pudelek? W życiu nie zajrzałem na Pudelka, czy innego Tik Toka. Więc marnujesz swoje złoża ironii i sarkazmu, bo na mnie to nie działa. Wprost przeciwnie - budujesz wrażenie klasycznego mądrali-głupka.
28-09-2022 [14:21] - tricolour | Link: Hehehe...
Hehehe...
NIe dalej jak dwa miechy temu (a może i wcześniej) pisałem, że NS można zepsuć, co spowodowało konwulsje u niektórych blogerów.
A tu proszę - można. Więcej wyobraźni, panowie.
28-09-2022 [14:28] - smieciu | Link: Czy ja wiem czy więcej? Jak
Czy ja wiem czy więcej? Jak mam wrażenie że niektórych wyobraźnia poniosła tak wysoko że chyba ziemię przestali dostrzegać a walka rozgrywa się na poziomach niebiańskich :)
Tak zaś wracając do NS to mamy ciekawy ciąg dalszy niesamowitego sojuszu niemiecko-ruskiego. Straszliwa rura miała zawładnąć Polską. Ale nie działa. Dodatkowo każdy jest pewny że za sabotaż odpowiadają właśnie ci sojusznicy. Bo kto inny? Najpierw wybudowali rurę. Potem sprawili że nie działa. A teraz nie działającą rurę poddają sabotażom. Bo ich sojusz polega na działaniu na wspak swoim interesom :)
28-09-2022 [14:55] - tricolour | Link: @smieciu
@smieciu
Generalnie w ruską napaść na własną rurę nie wierzę. Bo gdy zajdzie chęć, potrzeba lub konieczność transportu ruskiego gazu do Niemiec, to został tylko polski gazociąg. Więc nie wierzę w takie niedopatrzenie. Poza tym ruscy mało rzeczy robią w stopniu nieodwracalnym, a wysadzić rurę na długi czas ma taki wymiar.
Pożyjemy, zobaczymy. Nie ma co strzępić języka i robić za kaznodzieję.
28-09-2022 [15:08] - u2 | Link: ruscy mało rzeczy robią w
ruscy mało rzeczy robią w stopniu nieodwracalnym, a wysadzić rurę na długi czas ma taki wymiar.
Odwrotnie, to taka długa ruska tradycja zrównywania wszystkiego równo z ziemią. Jak Napoleon zajmował Moskwę, to ją ruscy podpalili, aby mógł zdobyć tylko popioły :-)
28-09-2022 [15:35] - JanAndJan | Link: Zgoda. Kacapia, jest jak rak
Zgoda. Kacapia, jest jak rak odbytu (cyt. Abelard Giza, roast Wojewódzkiego).
Małpa z brzytwą, albo z kałachem:
https://m.youtube.com/watch?v=...
W wersji, Czapajew w Paryżu:
https://m.youtube.com/watch?v=... Europejsko: https://www.rp.pl/opinie-polit...
I, w realu: https://jagiellonia.org/russki...
No comments
No mercy
No more
https://naszeblogi.pl/52406-ro...
28-09-2022 [15:34] - smieciu | Link: @tricolour
@tricolour
Ruskie oczywiście mogą nawiercić dziurki czy podłożyć dynamit. Tylko że trzeba to jakoś sensownie wyjaśnić. Konkretnie. Po co? Jeśli ktoś wałkuje ten sojusz to niech też wyjaśni: co ma do tego sojuszu wnieść zepsuty NS2 i NS1? Niech ktoś wymyśli jakiś scenariusz, który stanie się podstawą do dyskusji.
W tym momencie domyślna teoria mówi: coś wybuchło, Putin szykuje się by może wybuchnąć coś jeszcze.
Ale znów. Ma to swoje konsekwencje. Bo jeśli w przypadku NS możemy być pewni że doszło do sabotażu to ewentualna awaria Baltic Pipe będzie z automatu tak samo postrzegana. A przecież Putin mógł zrobić inaczej. Sprytnie uszkodzić nasz rurociąg tak by wydawało się to naturalne ale unieruchomić go efektywnie. Trudno byłoby go oskarżać.
Zamiast tego mamy inne rozwiązanie - zakładając że zrobił to Putin. Mamy groźbę a nie sabotaż bo Putin uszkodził SWOJE.
Według mnie tu tkwi istota sprawy. Celem Putina (zakładam że to on, a niech będzie) nie jest uszkodzenie ale wywołanie groźby. Jakby chciał to uszkodziłby Baltic Pipe ale najwyraźniej nie o uszkodzenie chodzi. Czyli chodzi o kreację groźby. Domniemanej. Polegającej na tym że ludzie będą wymyślać scenariusze co dalej. I reagować.
Według mnie chodzi o reakcję właśnie. Następnego kroku nie wykona Putin ale np. Polska. Domniemana groźba może przykładowo stać się pretekstem że sami zamkniemy Baltic Pipe. Ja stawiam właśnie na coś w tym stylu.
28-09-2022 [14:44] - Władysław Ludendorf | Link: cały czas dowodzisz swojego
cały czas dowodzisz swojego członkostwa w klubie pretensjonalnych członków... nie chodziło o to, że Rosja nie może sobie podziurawić swojej i czyjejkolwiek rury, tylko że Polska na takie rozwiązanie pozwolić sobie nie może. Jesteś ciekawym przkładem inteligentnego idioty, taki oddychający oksymoron, niby inteligentny a nie ogarnia szerszego kontekstu. I wcale nie chcę tobie dopiec czy obrazić, sam to sobie robisz.
28-09-2022 [14:59] - JanAndJan | Link: Ta rura, rura. A, nawet dwie
Ta rura, rura. A, nawet dwie.
https://m.youtube.com/watch?v=...
Wielce Szanowny, Panie Kapitanie.
Żartobliwą inwokacją, zainicjuję polemikę.
Otóż: https://www.gosc.pl/doc/178460....
Tychże, było wiele, a konsumpcja ichnich, jako etap i proxy - nastąpiła była. Wpierwej znaki: Mr POTUS ostrzegał: Wowa, don't do it x (biblijne) 3. Mr Szef Wszystkich Szefów, Miley - także, zarówno. Przeogromne, prze full wypaśne łódeczki, po Bałtyku - memento - się szwędają, to tu, to tam... No i bęc. Parafrazując wowę: dopadniemy was w kiblu. Dwa schabowe, szolcu i wowie.
Fryce, po diesel gate, ciut ostrożniejsze z drażnieniem kowbojów, a kacapy... Pawiany z IQ rozwielitki, cwaniakują. Dostali klapsa. MQ Reaper wczoraj, na 16 km, bliziutko kryma - zaglądał swołoczy do garnków. A oni? Do broni!!! Czyli, będziemy walczyć, do ostatniego buriata lub innego native russian bojca ;-).
Tak, że ten: 1. bufon oszczany, chyba...bingo. 2. Kacapstan - turnus się kończy, nas nic nie łączy. Sztandar, wyprowadź. 3. Ukraińcy - ćwiczyć hasło: Krym - nasz!!
Ps. Polecam PP, nowego Bartosiaka z P. Gen. Andrzejczakiem oraz starsze z P. Gen. Komornickim. Wolski - jest pasja, wiedza, patriotyzm - jednak, jeszcze Chłopcy z Placu Broni (z Kamizelą). Chociaż... Filmiki o podwodnych dronach made in Poland, tuż przed...? Prorok, jakiś - czy co? ;-))
Ukłony, Panie Kapitanie.
Poprzedni tekst o hienach i szmalcownikach 10/10.
Pozdrawiam
29-09-2022 [03:21] - jazgdyni | Link: @JanAndJan
@JanAndJan
Cześć
Tak, znaków było dużo, tylko ten zlaicyzowany świat zatracił zdolność ich odczytywania. Przecież to wszystko zaczęło się w latach 40-tych - Ventotene i Spinelli, a potem w 70-tych Klub Rzymski, no a teraz Schwab. To impreza rozłożona na lata. Tylko nikt znaków nie widzi. Zmagałem się z myślą nt. wstąpienia do UE. Do dzisiaj nie potrafię zrobić dobrego bilansu. Oczywiście dla UE z 2004. Bo dzisiaj już nie ma wątpliwości.
Kilka miesięcy temu, właśnie jako kolejny znak napisałem o podwodnym rozwaleniu przez ruskich norweskiej instalacji czujników ruchu statków w drodze na Atlantyk. Nikt nie zrozumiał znaczenia tego wydarzenia. Obawiam się, że syndrom krótkowzroczności rybki w akwarium dotyczy też większości ludzi, tylko horyzont zdolnych do percepcji zdarzeń sięga jednego tygodnia. Stąd, także tutaj, taka popularność tzw. bieżączki (nie mylić z biegunką).
Pozdrawiam
28-09-2022 [15:38] - sake3 | Link: Jedno jest pewne,Radzio
Jedno jest pewne,Radzio wielkim mężem stanu jest. Tak jak w Smoleńsku w piętnaście minut po katastrofie kiedy samolot jeszcze się dopalał on już wiedział,że wszyscy zabici i że winni są piloci.Teraz podobnie wyrwał się jako pierwszy złośliwie dziękując Amerykanom za sabotaż i robiąc przy tym perske oczko do Putina. Po burzy która się wywiązała tweetuje zawzięcie niby to pokazując ,,co miał na myśli'' Otóż nic nie miał na myśli,bo te z rzadka bywają goścmi w jego głowie tylko chce wszystko co powiedział tak zagmatwać pod pozorem genialnej dedukcji żeby nie było wiadomo co tak naprawdę powiedział.Przy okazji udało się temu chamowi zwyzywać prawicę od psychoprawicy.Ekstaza w rosyjskiej telewizji po jego werbalnych gniotach jest tak wielka że chyba uznał,że warto było.Teraz Rosja na cały świt siłą swojej propagandy będzie głosić,że Polska za tym stoi.TYlko czekać na szczekanie Greenpeace Poland, ze zniszczyliśmy ekosystem Morza Bałtyckiego, No i ta polska rura do rozbiórki.
28-09-2022 [18:59] - JanAndJan | Link: szwabie z irokezem. Jest
szwabie z irokezem. Jest wspólny mianownik, dla fryca i sierioży - teflonowość. Wiem, wiem jest ich dużo więcej. Ja piszę, jeno o "odporności" na prawdę, tzn. uczciwość i empatię. W tym rozumieniu - dwa narody - wykastrowane z tzw. uczuć wyższych i z własnej, prawdziwej historii, nie udźwigną "tu i teraz", nie są zdolne zapłacić/rozliczyć przeszłość, zmierzyć się z konsekwencjami. Trywialne zakłamywanie, zaklinanie rzeczywistości - to pikuś, przy waszych projekcjach. W tle - dziesiątki milionów ofiar. Dla mojego pokolenia, sojuz i dedeerowo, to jedność. Produktem tego psychiatryka, są: post sojuz i karykaturalny reich - z 230 mln. potencjalnych (realnych, na Ukrainie) morderców. By the way, czy ktoś spytał fryców, ilu chętnych, ochotników do einsatzkommando..? Progres? Wg mnie, jesteś perfidnym, szwabskim szczujem. Dość prymitywnym w formie, marksistowskim w treści (odwracanie pojęć i manipulowanie faktami, to softowe stymulanty). I, jeszcze jeden symptom szwabości: deszcz pada. Nikt mnie opluł. Egzemplifikacja? Szolc, domokrążca/psychopata - w AS, za ropą, za gazem, za utrzymaniem kontraktu społecznego i marżowości w reichu.. Cyt. przedmówcę: he he he. To, se ne vrati her hakenkreuz.
28-09-2022 [22:50] - paparazzi | Link: Lepiej bym tego nie ujął.
Lepiej bym tego nie ujął. Szacunek.
28-09-2022 [22:41] - Paweł_Urbański | Link: Może Pan Radek urwał się
Może Pan Radek urwał się wreszcie oficerowi prowadzącemu:
Radosław Sikorski – nieudacznik, zawsze spadający na cztery łapy.
https://3obieg.pl/radoslaw-sik...
29-09-2022 [07:50] - jazgdyni | Link: @Paweł_Urbański
@Paweł_Urbański
Nie sądzę by Sikorski "urwał się" swojej centrali. Wprost przeciwnie - jego paskudny tweet został zaplanowany jako element prowokacji.
29-09-2022 [08:45] - jazgdyni | Link: @@@
@@@
Wielu komentatorów nie potrafi zrozumieć, jak to Rosjanie mogli zniszczyć swoje własne instalacje. Ten naród, przypomnę - dobrych szachistów - umie robić ruchy wiele kroków do przodu i to w odległych od siebie punktach. Lubią, jak to się ludowo mówi - łapać wiele srok za ogon. Więc te eksplozje prze NS I i NS II - mają załatwiać wiele spraw. Choćby odwrócenie uwagi opinii publicznej od tych groteskowych referendów na Ukrainie. Jednakże patrząc na lokalizację eksplozji i chronologię kolejnych wybuchów widać, że jest tutaj bardzo ważny przekaz dla Danii i Polski. Dywersja miała miejsce o rzut kamieniem od wód terytorialnych Danii wokół Bornholmu; a każda kolejny wybuch zbliżał się do naszego Baltic Pipe. Wyraźne ostrzeżenie?
Lecz główny przekaz tego sabotażu niesie dwa ważne przesłania.
1. Rosja zmienia wektor swojej geopolityki. Przynajmniej odkłada na potem. Plan strategiczny przymierza Rosja - Niemcy nie udał się (jak w II WŚ w 1941) więc Europę będziemy tylko dręczyć. Determinację ruską wzmacniają baty, jakie dostają na Ukrainie.
2. To jest też wyraźny znak dla całego, atlantyckiego zachodu - UWAŻAJCIE!
Nieco rozwinę pkt.2. Nie wiem, czy państwo macie pojęcie, że na samym Morzu Północnym, między Norwegią i Szkocją jest kilkadziesiąt rurociągów przesyłowych; wiele węzłów dystrybucji (nie lubię niepolskiego hub), oraz kilkaset kabli energetycznych i telekomunikacyjnych. Poza tym jeszcze wiele innych podwodnych instalacji (np. denne zbiorniki ropy naftowej przy platformach). Czyli dosłownie tysiące kilometrów celów ewentualnego ataku na zachodnią infrastrukturę, co mogłoby poważnie sparaliżować energetykę, gospodarkę i komunikację.
Taki właśnie przekaz niosą te wybuchy.
29-09-2022 [09:41] - sake3 | Link: Wcale nie jest powiedziane,że
Wcale nie jest powiedziane,że sojusz Rosja-Niemcy się nie udał,albo że się rozpadł. Niemcy nie wydają się zaskoczone uszkodzeniem gazociągu a same są zaopatrzone w gaz całkiem nieźle.Teraz tylko sojusznicy poczekają trochę aż w Europie pogorszą się nastroje spowodowane wzrostem cen i inflacją i obywatele sami zaczną dowściagać się zniesienia sankcji,ciepłej wody w kranie i przywrócenie wcześniejszych stosunków w Europie. Na ołtarzu zostanie złożona Ukraina zmuszona do kapitulacji i Polska,która ośmieliła się mieć ,,swoją rurę''.Eurazja już jest.
29-09-2022 [10:12] - jazgdyni | Link: @sake3
@sake3
Mimo wszystko, patrząc na ruski charakter, uważam, że zamrozili swe współdziałanie z Niemcami. Co nie znaczy, że na zawsze.
29-09-2022 [12:00] - sake3 | Link: Jest takie powiedzenie ,
Jest takie powiedzenie ,,nigdy nie mów nigdy''.To chyba James Bond.To raczej nie zamrożenie stosunków a prozaiczna kłótnia w rodzinie,po której związki bywają jeszcze trwalsze.Tu jednak widać gołym okiem że związek nadal trwa.
29-09-2022 [15:43] - Jabe | Link: Czyżby?
@sake Czyżby?
29-09-2022 [09:48] - spike | Link: @jazgdyni- Wg mnie, nie ma
@jazgdyni- Wg mnie, nie ma wątpliwości, że uszkodzenie rurociągów to robota Putina, mało kto by mógł tego dokonać. Dlaczego to zrobili, widzę tu dwa motywy, zemsta na Niemcach, nie wywiązały się z zobowiązań uruchomienia NSII, a to miała być Wunderwaffe niemiecko-rosyjskie na całą UE, do tego nie potrafiły wpłynąć na UE, by wstrzymać sankcję za wojnę na Ukrainie, przez co Putin nie tylko traci mld $, ale także wojnę. Drugim motywem jest widmo nieuniknionej klęski, przegranej wojny, koniec Putina, naród się buntuje, więc na odchodne, rozwala rurociągi, największe źródło dochodów, dla przyszłego poputinowskiego rządu, bo prawdopodobnie jak Putin zostanie obalony, dostawy gazu byłby wznowione, pewnie na jakichś warunkach, Niemcy też przegrały wojnę, a z nimi handluje cały świat.
Ważne jest, czy Putin na odchodne nie odpali bombki A.
29-09-2022 [09:52] - u2 | Link: czy Putin na odchodne nie
czy Putin na odchodne nie odpali bombki A
Wtedy na pewno włączy się do wojny ChRL, teraz jeszcze można mieć nadzieję, choć bardzo małą, że do niej nie dojdzie :-)
29-09-2022 [10:15] - jazgdyni | Link: @spike
@spike
Świnie z tych ruskich. Scholtz tak się starał, a oni - bach - go pałką. Czy to czegoś Niemców nauczy? Wątpię.
29-09-2022 [10:50] - u2 | Link: Świnie z tych ruskich.
Świnie z tych ruskich. Scholtz tak się starał, a oni - bach - go pałką.
Kilka dni przed wybuchami zaobserwowano wojenne ruskie karabli w okolicach wybuchów. Wystarczyło zamontować miny z timerem i buch. Jest teraz jasne że zdradek działa w interesie Rosji, przeciwko interesom USA :
https://niezalezna.pl/459200-r...
Rosyjskie okręty zaobserwowane kilka dni temu w pobliżu miejsc wycieków na Bałtyku. "Moskwa chciała zrzucić winę na USA"
CNN informuje dziś, że poniedziałek i wtorek na Bałtyku, w pobliżu wycieków z gazociągów Nord Stream zaobserwowano okręty wsparcia rosyjskiej marynarki wojennej. Tymczasem Rosjanie starają się odwrócić uwagę i jak podkreśla "The Guardian" - chce zrzucić winę na Stany Zjednoczone.
29-09-2022 [09:53] - Jabe | Link: Rosja oczywiście mogła
Rosja oczywiście mogła zniszczyć własne instalacje (mogła to też zrobić nie daj Boże Polska). No i niewątpliwie oni tam kalkulują.
Czy rządy nie wiedzą, że infrastruktura podmorska jest wrażliwa i trzeba było im w ten sposób przypomnieć? Nonsens!
Pomysł, że to zrobiła by postraszyć Zachód, wygląda więc kuriozalnie. Wymaga zatem solidnego uzasadnienia.
29-09-2022 [16:33] - spike | Link: "mogła to też zrobić nie daj
"mogła to też zrobić nie daj Boże Polska" - jakże by inaczej, podpłynęli naszym ORP Orzeł i storpedowali rurę, nie będzie nam się Rusek z Niemcem panoszył!
Skąd wy jesteście @Jabe, macie jakieś pokrewieństwo z Tuskiem, albo Sikorskim ?
29-09-2022 [17:57] - Jabe | Link: Ukraina nie mogła odeprzeć
Ukraina nie mogła odeprzeć rosyjskiego ataku, a jednak się udało.
30-09-2022 [00:29] - jazgdyni | Link: Niestety Jabe. Marynarkę, a
Niestety Jabe. Marynarkę, a generalnie wszystko co pływa, mamy rozpierdzielone. Więc nie wyobrażam sobie, jak moglibyśmy podziurawić Nord Streamy. Wprawdzie płetwonurków i nurków mamy świetnych, ale oni potrzebują statku - bazy. To zdaje się 100 mtr głębokości.
30-09-2022 [08:57] - Jabe | Link: Mogę tylko powtórzyć, że
Mogę tylko powtórzyć, że Ukraina miała mieć wszystko tak „rozpierdzielone”, że musiała upaść w kilka dni. Jeśli była wola suwerena, to się dało. Chciałbym się mylić.
29-09-2022 [15:10] - Imć Waszeć | Link: @jazgdyni A ja wiem nawet jak
@jazgdyni A ja wiem nawet jak to zrobić, żeby obszarem zniszczeń pokryć jak najwięcej ze wspomnianych obiektów i za nic nie odpowiadać. Po prostu trzeba "zezłomować" jakiś Kursk II, któremu nagle zatnie się pocisk w wyrzutni i nastąpi atomowe bum. Niby nie atak, a jaki efekt..... Putin to gracz.
29-09-2022 [15:46] - jazgdyni | Link: Odpada. Oni tam mają tyle
Odpada. Oni tam mają tyle swojej floty umieszczonej, że za dużo by to kosztowało. A propagacja energii przy podwodnym wybuchu A na dość płytkich wodach, to raczej tylko spory gejzer.
29-09-2022 [15:32] - Ula Ujejska | Link: Cześć Janusz
Cześć Janusz
Dokładnie tak! Wybuchy to robota "ruskich rekinów" - teraz nikt nie będzie się dziwił jak zaczną wybuchać inne rury. A kolejny "Zdradek" na zachodzie będzie znów oskarżał Amerykanów o to, że chcą zmonopolizować rynek gazu.
29-09-2022 [17:49] - jazgdyni | Link: Witaj Ulu
Witaj Ulu
Ja jestem w 85% przekonany, że to onuce. mają sprzęt i mają pomysły. Szczury lądowe wyobrażają sobie, że to prosta robota. No nie jest prosta. Kuter, czy żaglówka podpływa z GPSem i na sznurku spuszcza minę. Właściwie cztery miny.. I bum. A u nas po słowach tego durnia, kabotyna, nasi tylko krzyczą - Cóż.. Wolność słowa! Wolność słowa!