Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Prezydent Duda wygrał z Jackiem Kurskim – po dwóch latach

elig, 05.09.2022
Dziś [5.09.2022]  Jacek Kurski został nagle odwołany ze stanowiska prezesa TVP przez Radę Mediów Narodowych.  Jak twierdzi Michał Wróblewski w portalu Wp.pl {TUTAJ} odbyło się to w sposób upokarzający.  Czytamy:
  "Jak dowiedziała się Wirtualna Polska, wniosek w tej sprawie złożył szef RMN i były poseł PiS Krzysztof Czabański. - Czabański ściął Kurskiemu głowę znienacka - słyszymy od członka Rady. Nasz informator przyznaje, że Kurski został odwołany po tym, jak przedstawił informację o planowanych inwestycjach TVP. Poznaliśmy kulisy posiedzenia RMN. (...) Posiedzenie było zdalne. Czabański złożył wniosek nieoczekiwanie, tuż po tym, jak Jacek Kurski się… rozłączył - mówi nam członek Rady Mediów Narodowych.
Jak słyszymy, członkowie RMN z ramienia opozycji chcieli dowiedzieć się od Czabańskiego, jakie argumenty stoją za wnioskiem. Czabański jednak - jak ustaliliśmy - odmówił odpowiedzi.
- Po prostu złożył wniosek, a my mogliśmy go poprzeć lub nie. No to poparliśmy - mówi nam członek RMN. (...) Jak twierdzi nasz informator: - Kurski się tego nie spodziewał. Chciał zostać prezesem jeszcze co najmniej do kampanii. A później być może wystartować w wyborach.".
  Nieco inaczej widzi to portal Rp.pl {TUTAJ}.  Według niego:
  "Jak dowiedziała się „Rzeczpospolita” z rządowych źródeł, kilka dni temu trwały rozmowy nad przejściem Jacka Kurskiego do rządu. Politycy są zaskoczeni informacjami o dymisji szefa TVP, ale nie wykluczają, że wydarzenia mogły przyspieszyć i Kurski może wejść do rządu „na kogoś więcej, niż minister”.".
  Niezależnie od tego, jak potoczą się dalsze losy Kurskiego - prezydent Andrzej Duda może otwierać szampana.  Ponad dwa lata temu, w marcu 2020 postawił on ultimatum - nie podpisze ustawy o finansowaniu mediów, jeśli Jacek Kurski będzie nadal szefem TVP.  W efekcie Kurski został zdymisjonowany, a kierownictwa TVP przejął Łopieński.  Na krótko jednak, bo już w sierpniu 2020 Jacek Kurski powrócił na swoje dawne stanowisko.  Obecnie Rada Mediów Narodowych powołała na szefa TVP Mateusza Matyszkowicza,  Był on już kiedyś dyrektorem TVP Kultura, a potem TVP 1.  Jest teraz członkiem zarządu TVP. {TUTAJ}.
  Warto zauważyć, że po napaści Rosji na Ukrainę znaczenie prezydenta Andrzeja Dudy znacznie wzrosło.  To on prowadzi dyplomatyczną akcję pomocy Ukrainie, spotykając się wciąż z różnymi przywódcami.  Jednym z efektów poprawy pozycji prezydenta może być dymisja Jacka Kurskiego.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 7741
Czesław2

Czesław2

05.09.2022 17:53

Jasne, a Polacy z walki buldogów będą żarli trufle i palili gałęziami.
u2

u2

05.09.2022 18:17

odbyło się to w sposób upokarzający
E tam, wniosek o odwołanie nastąpił po rozłączeniu się zainteresowanego, więc o upokorzeniu nie może być mowy. Pewnie wiedział, że musi ponownie opuścić stanowisko szefa TVP, bo wybory tuż tuż :-)
MFW

MFW

05.09.2022 18:30

Dodane przez u2 w odpowiedzi na odbyło się to w sposób

Oczywiście masz rację co do powodów tej decyzji RMN, będącej elementem taktyki wyborczej PIS/ZP a nie walki buldogów jak sobie to myślą "małe Jasie" w krótkich spodenkach.
u2

u2

05.09.2022 20:05

Dodane przez MFW w odpowiedzi na Oczywiście masz rację co do

To chyba oczywiste. Jackie Kurski jest bezpardonowo atakowany przez ubeckie merdia. W dodatku ma brata, szefa opozycyjnej gazety dla głupich gojców. Strach otworzyć lodówkę :-)
smieciu

smieciu

05.09.2022 18:19

Ja tych buldogów zidentyfikowałem jako Ziobrystów i Dudystów ;) Chociaż to tylko nazwy umowne wzięte od najbardziej rzucających się w oczy członków tych frakcji z obecnego obozu władzy.
Idąc tym tropem i zanurzając się w politycznym pudelku teorie były dwie. Jedna mówiła o tym że Kurski dawał za dużo pozytywnego wizerunku Dudystom (różnym Sasinom czy Błaszczakom). Inna że chodzi o wewnętrzne przemieszczanie się po fajnych kanapach i fotelach. Być może sprawa nie jest taka wielka jak się ją kreuje. I osiągnięto kompromis czy też połączono przyjemne z pożytecznym.
Wydaje mi się że takim praktycznym efektem czy celem jest przyciągnięcie młodszego widza. Tzn mającego mniej niż 50 lat :)
Propaganda Kurskiego była naprawdę nieznośna. Męcząca pod każdym względem. Zaściankowa, toporna, odwołująca się do przeraźliwie oklepanych sloganów, które nikogo nie mogą już przyciągnąć.
A przecież nadchodzi nowe. Przykładowo czołgi mają do Polski trafić. Tylko nie ma chętnych na ich załogi. Nie ma chętnych do służby wojskowej w wojsku zarządzanym przez odpychające PiS.
Sądzę więc że zmiana jest praktyczna. Kurski zrobił swoje betonując elektorat ale teraz trzeba więcej elastyczności i otwarcia. I chyba tym ma się wykazać nowy prezes. Dostarczyć trochę powiewu świeżości, który przyciągnie mięsko armatnie i poszerzy rządową bazę bazującą na agresywnej polityce antyniemieckiej i ogólnie wymagającej machania szabelką.
A jak będzie w praktyce niedługo się okaże.
Kaczysta

Kaczysta

05.09.2022 18:32

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Ja tych buldogów

Pamiętacie niezależną TVP za Platformy?
twitter.com
z TT
smieciu

smieciu

05.09.2022 18:39

Dodane przez Kaczysta w odpowiedzi na Pamiętacie niezależną TVP za

Ostatnią rzeczą jakiej spodziewałbym się od (wielkich) mediów jest niezależność i obiektywność.
sake3

sake2020

05.09.2022 19:54

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Ja tych buldogów

@śmieciu.......No jasne,wg Pana pisowskie wojsko jest odpychające,okropne, Lepiej będzie jak wkroczą tu do Polski wojska rosyjskie .Polacy będą się garnąć do służby w ich szeregach,to będzie to nowe jak Pan zapowiada.No i panie Ochojska i Kurdej-Szatan w randze marszałka czy generałów.Będzi pudelkowo.
Ijontichy

Ijontichy

05.09.2022 18:57

Odbywa się po prostu zażydzenie wszystkich mediów...Maty...szkowicz czy jak sie on tam nazywa,to popychadło Wildsteina,a Wildstein,jak również jego syn,to juz WSZYSTKIE media
w RP.
ALTERNATYWA---media niemieckie,albo izraelskie...które bardziej szkodliwe? 
Niech wam @śmieciu napisze :-)))
jazgdyni

jazgdyni

06.09.2022 05:59

Dodane przez Ijontichy w odpowiedzi na Odbywa się po prostu

@Cichy Jon
Wstydzisz się tego kubka semickiej krwi, która w tobie płynie? Dlaczego? Psychiczne wyparcie? Będziesz tak długo pluł na swoich współbraci myśląc, że przez to napletek ci odrośnie?
Pogodż się biedaku z rzeczywistościa. Maska błazna wtedy sama odpadnie.
spike

spike

05.09.2022 19:01

Bosze ty wasz, wiarygodne źródło plotkarskie -WP, Rp, a gdzie jeszcze Onet, GW etc., a jeszcze ta "poprawa pozycji Prezydenta" po dymisji Kurskiego, ludzie czy wy sieczkę zamiast rozumu macie, dyskutować na podstawie plotek od nieznanych ludzi, bo pewnie ich nie ma, jak to lubiła mówić inna znana, (nie z prawdy), dziennikarka - "jak  mówią na mieście".
Stosunek opozycyjnej V kolumny do TVP z tego się nie zmieni, za bardzo im zaszkodziła, a już jaki "interes" miałby mieć obecnie Prezydent, pozbywając się Kurskiego, litości !!
Kurski mnie najmniej interesuje, jedynie wkurza mnie tylko z jednego powodu, że mając kanał sportowy, na "1" wrzuca mecze czy inny sport, a w domu wysłuchuję lamenty, bo jakiś film, czy serial z tego powodu wypadł,  pretensje słuszne, ale ile razy można tego ciągle wysłuchiwać, nawet Polsat czy TVN tego nie robi :(
MFW

MFW

05.09.2022 19:20

Dodane przez spike w odpowiedzi na Bosze ty wasz, wiarygodne

"...jedynie wkurza mnie tylko z jednego powodu, że mając kanał sportowy, na "1" wrzuca mecze czy inny sport, a w domu wysłuchuję lamenty, bo jakiś film, czy serial z tego powodu wypadł..."
Kurski tak robił, bo w ten sposób podnosił słupki oglądalności TVP1, a to jest główny/flagowy kanał TVP i od jego oglądalności na rynku mediów wiele zależy, w tym wpływy z reklam.
Pers

Pers

05.09.2022 19:12

To jak się teraz będzie nazywała kurVizja?
A może pójdzie na etat do Szechtera jak jego braciszek?
W końcu to jest ta sama banda :)
Tezeusz

Tezeusz

05.09.2022 20:38

Dodane przez Pers w odpowiedzi na To jak się teraz będzie

"To jak się teraz będzie nazywała kurVizja?"
RUSZKIEWICZ !
Chatar Leon

chatar Leon

05.09.2022 19:32

Krzysztof Wyszkowski, jeden z przytomniejszych umysłów w Polsce ujął to świetnie ze dwa lata temu, chyba przed wyborami prezydenckimi. Powiedział mniej więcej tak: Jeżeli w miarę inteligentny człowiek będzie oglądał TVN, po dawce tej topornej propagandy odwróci się od Trzaskowskiego i przeniesie swój głos na Dudę, a jeżeli naogląda się topornej propagandy w telewizji Kurskiego, będzie miał dość Andrzeja Dudy i może wręcz chcieć odruchowo zagłosować na Trzaskowskiego. Coś w tym jest.
TVP to kolejna rzecz spieprzona przez "dobrą zmianę".
spike

spike

05.09.2022 20:18

Dodane przez Chatar Leon w odpowiedzi na Krzysztof Wyszkowski, jeden z

To jest nieprawda, jakby tak miało być, to Duda by przegrał.
Sprawa jest inna, o wiele poważniejsza, oszustwo wyborcze, nie rozumiem prezesa Kaczyńskiego, że należy uszczelnić urny wyborcze z kartami włącznie, które mają wartość zwykłego plakaty, żadnych specjalnych ukrytych znaków, czy numeracji, do tego są szybko utylizowane, zamiast leżeć w archiwum, ktoś pisał, że w wielu krajach tak jest. W obecnej dobie taniej elektroniki, można łatwo i tanio nagrywać liczenie kart, przypomnę kilka afer z nadmiarowymi kartami, więc dochodzi brak winnych i wysokich kar za oszustwo wyborcze, ilość nieważnych głosów, wbrew logice i matematyce, w tym sondaży z wyborów.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

06.09.2022 12:33

Dodane przez Chatar Leon w odpowiedzi na Krzysztof Wyszkowski, jeden z

@ charer Jak K.W. jest przytomniejszym umysłem to chroń nas Boże. To w końcu on usankcjonował Bolka co spowodowało wiele nieszczęść. 
u2

u2

06.09.2022 13:14

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ charer

on usankcjonował Bolka
No wygrał z Bolkiem proces o zniesławienie. Teraz każdy może na Bolka mówić Bolek, masz mu to za złe ? :-)
Ijontichy

Ijontichy

05.09.2022 19:34

Wildstein,jego syn...to 80 % mediów "wtymkraju"....teraz Matyszkowicz...też popychadlo Widlsteina...spełnił sie sen Izaaka Goldblooma////cała Polin nasza i troszkie niemiecka.
Elig sie podnieca wp.pl i portalem Rzepy...oba portale to dar Hajdarowicza...dla Chraboty i służb niemieckich.
smieciu

smieciu

05.09.2022 20:10

Dodane przez Ijontichy w odpowiedzi na Wildstein,jego syn...to 80 %

Tak szczerze to nie bardzo widzę niemieckość mediów. WP z tego co kojarzę jest francuska a Rzepa... chyba taka jak reszta.
MFW

MFW

06.09.2022 08:56

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Tak szczerze to nie bardzo

"Tak szczerze to nie bardzo widzę niemieckość mediów."
Ta twoja "szczerość" to zapożyczona jest od chyżego rują?
Tylko ślepy i głuchy nie zauważyłby mediów Ringier Axel Springer Polska.
Wydawane tytuły
„Fakt”
Fakt TV,
Fakt Gwiazdy,
Fakt Historia
„Newsweek Polska” (tygodnik)
„Newsweek Historia” (miesięcznik)
"Newsweek Zdrowie"
"Newsweek Psychologia"
"Newsweek Learning English"
"Newsweek Living"
Forbes (miesięcznik)
Forbes Women (dwumiesięcznik)
Motoryzacyjne
Auto Świat(tygodnik)
miesięcznik Auto Świat Poradnik
kwartalnik Auto Świat 4x4
dwumiesięcznik Auto Świat Classic
Auto Świat Katalog
Sportowe:
Przegląd Sportowy (dziennik)
Komputerowe
Komputer Świat (miesięcznik)
dwumiesięczniki: Komputer Świat Twój Niezbędnik, Komputer Świat Gry
książki:
Biblioteczka Komputer Świat
nieregularnie:
Komputer Świat Gry Extra,
Komputer Świat Gry dla dzieci
Ijontichy

Ijontichy

06.09.2022 09:13

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Tak szczerze to nie bardzo

@ śmieciu 5.09 20:10
Krakowski żydek Hajdarowicz...wykupił brytyjska spółkę,do ktorej nalezaly Rzepa i Uwarzam Że...
Po rozwaleniu tych gazet,sprzedał pod śmietnikiem wraz z Grasiem,trzy tytuly
1Rzepę---Chrabocie
2..Sieci---Karnowskim
3.Do Rzeczy---Lisickiemu
Oprócz Karnowskich,reszta to ludzie Solorza i Michnika...sapienti sat...
sake3

sake2020

05.09.2022 20:18

Jak widzę niezwykle poprawił się wzrok użytkowników NB od czasów Telewizji z czasów Tuska czy wczesniejszych. Wtedy było tak pięknie ,obiektywnie,ciekawie? Wtedy nie było propagandy,kłamstwa? No to chyba wtedy mieliście kataraktę na oczach.Jak wg was ma wyglądać informacja,rozrywka ,sport bo wszystko jest źle.Gdzie widzicie propagandę sukcesu? To spikerki maja szlochać w chusteczkę żeby każdą dobrą informację obrzydzić?Na pocieszenie powiem,że po wyborach będziecie mieli telewizję w Berlinie.Uczcie się niemieckiego.
Jabe

Jabe

05.09.2022 20:22

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Jak widzę niezwykle poprawił

Miało być lepiej.
tricolour

tricolour

05.09.2022 20:32

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Jak widzę niezwykle poprawił

@sake
Gdybym pod nos podstawił propagandę sukcesu, to zaraz Pani powie, że u Tuska gęba krzywa albo co innego
Sprawdzimy? Wie Pani, że po zamknięciu NS1 nie mamy od Niemców ruskiego gazu (no jak to, dawno temu zrezygnowaliśmy, prawda?) i już, we wrześniu, korzystamy z zapasów na zimę? A przecież byliśmy wzorem dla Europy, przed wakacjami nam wszyscy zazdrościli i co?
Co się stało w wakacje?
smieciu

smieciu

05.09.2022 20:47

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @sake

@tricolour
Dzisiaj cały dzień chodzi za mną myśl by napisać tekst o tym jak Polska działa zgodnie ze scenariuszem wspierającym Putina. Posunięcia rządu dają do myślenia. Wydaje się że to nie Ruskie są tymi, których rząd uważa za wroga, chce zrobić im kuku.
Roz Sądek

Roz Sądek

05.09.2022 21:49

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na @tricolour

@śmieciu
"Dzisiaj cały dzień chodzi za mną myśl by napisać tekst o tym jak Polska działa...."
========
Dobrze, że tylko w dzień. No ale calusieńki? W nocy to pewnie wisi na wezgłowiu? To musi być jakby nie było stresujące, myśl o Polsce krok w krok za Panem. To duża odpowiedzialność i duża praca. Niech Pan to szybko napisze - ratuj nas Pan!
jazgdyni

jazgdyni

06.09.2022 05:03

Z rozbawieniem przewertowałem ten komentarzowy kogel-mogel, albo po prostu magiel. Sami fachowcy, co wam zawaze wytłumaczą. Aż strach spotkać takich w realu.
Od wielu lat, koncentrując się wyłącznie na misji przekazu informacji, apelowaliśmy o odsunięcie Kurskiego od rządzenia TVP. Pogląd się rozszerzał i w końcu każdy w miarę inteligentny powtarzał tę opinię. Realizowanie telewizji publicznej metodą Berlusconiego w polskich warunkach jest kretyństwem.
Ale Kurski jest w układzie, więc nie będzie kopa w d., i zostanie szefem kampani wyborczej.
u2

u2

06.09.2022 06:28

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Z rozbawieniem przewertowałem

zostanie szefem kampani wyborczej.
Akurat do tego nadaje sie wyśmienicie. Pamiętam jego dziadka z Wehrmachtu. To otworzyło mi oczy kim jest ten niebywale antypolski szkodnik PDT :-)
jazgdyni

jazgdyni

06.09.2022 08:11

Dodane przez u2 w odpowiedzi na zostanie szefem kampani

@u2
Cześć
Faktycznie. Koleś ma dryg do wq***iania różnych ludzi. Coś tam jeszcze z lodówką było.
spike

spike

06.09.2022 09:37

Dodane przez u2 w odpowiedzi na zostanie szefem kampani

U2 - tak się składa, że historyjka dziadka z Wehrmachtu jest dziełem Kurskiego, to TVNowiski fake news. Pamiętam tą chwilę, jak dziennikarz pyta Kurskiego o dziadka Tuska, ten odpowiedział, że tak podaje pomorska prasa, więc chyba tak jest. Zrobiono nagonkę na Kurskiego, że to oszczerstwo, nawet Tusk się wyparł tego faktu, prezes Kaczyński z tego powodu zawiesił go w członkostwie PiS.
Za kilka dni, chyba nawet ktoś z TVNu pokazuje niemiecki dokument, potwierdzający fakt, że dziadek Tuska był w Wehrmachcie i że podpisał folkslistę, nawet w TVN była o tym dyskusja.
Jak jeszcze Lis miał program w TVN, było spotkanie kilku dziennikarzy z Kurskim, był Żakowski, Najsztub i wtedy Kurski udowodnił, że prasa pomorska szeroko pisała o dziadku Tuska, przynosząc te gazety, oraz co istotne daty wydania, które były dużo wcześniejsze niż jego słowa, Żakowski, Najsztub, Lis milczeli jak "grób".
Dziwię się, że tu starzy wyjadacze, tych faktów nie znacie, TVN miał wtedy największą oglądalność, robił wrażenie solidnej stacji TV.
Nie jestem obrońcą Kurskiego, ale jedno trzeba mu przyznać, on jedyny potrafił rozkładać na łopatki POlszewików, facet był kuty na cztery nogi, nie ma opozycyjnego dziennikarza, który by mu dorównał, a czy kłamał, dowody proszę, w tym fachu trzeba być bezczelnym, miękiszony przegrywają, choćby głosili najświętszą prawdę.
tricolour

tricolour

06.09.2022 09:52

Dodane przez spike w odpowiedzi na U2 - tak się składa, że

Bo fakty i prawda nie mają znaczenia, liczą się emocje.
Dziadek z Wehrmachtu dobrze brzmi, o ile to cudzy dziadek. Pewnie połowa tutejszych patriotów miala dziadka w Wehrmachcie, ale o tym cicho sza, bo się wyda jak niemiecki piec gazowy albo zakupy w Lidlu.
A niemieckie samochody używane to z pewnością kupują wyłącznie volksdojcze, bo patroci jeżdżą syrenami.
spike

spike

06.09.2022 10:41

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Bo fakty i prawda nie mają

Trzeba mieć nieźle namieszane pod deklem, inaczej byś wiedział, że nie chodzi tu sam fakt że dziadek Tuska był w Wehrmachcie, ale że on zapierał się rękami i nogami, że to nieprawda! Tłumaczyć tobie cokolwiek, nie ma sensu, na głupotę nie ma lekarstwa. Dodam, że jak ten temat wałkowano, to właśnie wielu to wytykało, w
TVN przedstawiono wywiad z siostrzenicą,Tuska, która  mówiła o dziadku, że to prawda.
Tylko bęcwał, może pisać takie idiotyzmy o samochodach czy innych niemieckich wyrobach, ty pewnie kupujesz niezawodne rosyjskie samochody.
tricolour

tricolour

06.09.2022 11:34

Dodane przez spike w odpowiedzi na Trzeba mieć nieźle namieszane

@spike
Hahaha. Telewizyjna sprzątaczka nie wytrzymała i rzuciła epitetami. Bardzo mi się to podoba pajacu, serio, szczególnie gdy pajace zasypują kopalnie, a importują kamienie 
Ten twój Tusk, który zapierał sie dziadka niczym się nie różni od partyjoty z Gdyni, który narzeka na niemieckie zacofanie, a cichcem kupił niemiecki piec gazowy, argumentując zakup wstrętem do, cytuję: polskiego chłamu. To są jego słowa - polski chłam.
Wiec mogę być dla ciebie kim chcesz, byłeś zawsze uważał, żeś chłam.
spike

spike

06.09.2022 18:58

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @spike

jesteś kim jesteś, jesteś nikim, takim przybłędą bez narodowości, a ci Polsce już nie raz dawali się we znaki, jak i obecnie.
u2

u2

06.09.2022 10:04

Dodane przez spike w odpowiedzi na U2 - tak się składa, że

Kurski udowodnił, że prasa pomorska szeroko pisała o dziadku Tuska, przynosząc te gazety, oraz co istotne daty wydania, które były dużo wcześniejsze niż jego słowa, Żakowski, Najsztub, Lis milczeli jak "grób".
Ano, ale z tego co pamietam to wcale nie był taki fejk nius TVN, tylko była to prawdziwa historia :-)
pl.wikipedia.org
Dziadek Józef Tusk był polskim urzędnikiem kolejowym w Wolnym Mieście Gdańsku, podczas wojny więźniem w niemieckich obozach koncentracyjnych Stutthof i Neuengamme, później wcielony do służby w Wehrmachcie, a następnie był w szeregach Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie[46]; po wojnie pracował jako lutnik.
spike

spike

06.09.2022 10:57

Dodane przez u2 w odpowiedzi na Kurski udowodnił, że prasa

Ludzie kochani, Wiki jako źródło prawdy objawionej ?
Więzień wcielony do niemieckiej armii? dziadek Tuska musiał podpisać folkslistę, aby to zrobić, trzeba mieć niemieckie pochodzenie, Tusk takie ma, nie był i nie jest Kaszubem,  mówią o tym nawet Kaszubi, którzy go wygnali z zebrania, jak im mącił w głowach, widział go ktoś w towarzystwie Kaszubów?
Polaka nie ma w nim "ani jednej kropli krwi". Sam kiedyś przyznał, że w domu mówiono po niemiecku, nawet kolędy śpiewali po niemiecku.
Wiki kłamie, że to Kurski wywlekł dziadka z Wehrmachtu, pewnie to pisał sam Tusk, przypomnę, że po odkryciu prawdy o Tusku,  oraz że to kłamca i oszust (jak z tymi kominami), Kurski wrócił do PiSu.
Jaka ta pamięć zawodna, wystarczy Wiki, by zapomnieć jaka była prawda.
Jabe

Jabe

06.09.2022 11:21

Dodane przez spike w odpowiedzi na Ludzie kochani, Wiki jako

mówią o tym nawet Kaszubi – Zaś kolektyw coś twierdzi.
Polaka nie ma w nim „ani jednej kropli krwi”. – Skąd ta wiedza?
Wiki kłamie, że to Kurski wywlekł dziadka z Wehrmachtu, pewnie to pisał sam Tusk – Spike kłamie, najpewniej.
spike

spike

06.09.2022 18:52

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na mówią o tym nawet Kaszubi –

Jabe- parafrazując przysłowie "kłamca zawsze innym zarzuca kłamstwo", ja najwyżej mogę powielać błędne informacje, kłamać nie mam powodu, sam Tusk mówił o swojej niemieckości wystarczająco dużo, Polaka do Wehrmachtu by nie wcielili, część rodziny Tuska już dawno w Niemczech, część zginęła podczas ucieczki.
Jabe

Jabe

07.09.2022 06:17

Dodane przez spike w odpowiedzi na Jabe- parafrazując przysłowie

Myślę, że to jednak kłamstwo, bo wywlekł niewątpliwie.
u2

u2

06.09.2022 11:27

Dodane przez spike w odpowiedzi na Ludzie kochani, Wiki jako

Wiki kłamie, że to Kurski wywlekł dziadka z Wehrmachtu
W przytoczonym przeze mnie linku z Wiki nic nie ma o p. Kurskim, jest za to o dziadku z Wehrmachtu.
PS. Jak słusznie zauważyłeś, aby zostać wcielonym do Wehrmachtu trzeba było wykazać niemieckie pochodzenie :-)
tricolour

tricolour

06.09.2022 11:37

Dodane przez u2 w odpowiedzi na Wiki kłamie, że to Kurski

@u2
Bzdury piszesz. Miałeś do wyboru albo śmierć albo podpisanie listy i do woja. Po podpisaniu trafiałeś na front, czasem na śmierć. 
Ty byś co wybrał? Pewną śmierć, czy możliwą?
u2

u2

06.09.2022 11:53

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @u2

Miałeś do wyboru albo śmierć albo podpisanie listy i do woja.
Przecież nikt z tego powodu nie prześladował dziadka Tuska w PRL. Mógł sobie spokojnie po wojnie żyć w Dancygu i robić jako lutnik. Ale jednak wnuk tamtego Tuska nabawił się choroby antypolskiej i widać ma wzmożenie ostatnimi laty tej antypolskiej przypadłości. Taka przypadłość nie bierze się z niczego :-)
tricolour

tricolour

06.09.2022 13:26

Dodane przez u2 w odpowiedzi na Miałeś do wyboru albo śmierć

@u2
Ty widzisz chorobę antypolską, ja nie widzę. Czym się ta choroba objawia? Możesz wyjaśnić?
Jakie są symptomy? Prosiłbym o szczegóły, nie "źle się czuję" czy 'L4 by się przydało".
u2

u2

06.09.2022 14:57

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @u2

Czym się ta choroba objawia?
Polak rozłamany
Polskość jako zadany temat… Wydawałoby się: tylko usiąść i pisać. A tu pustka, tylko gdzieś w oddali przetaczają się husarie i ułani, powstańcy i marszałkowie, majaczą Dzikie Pola i Jasna Góra, dziejowe misje, polskie miesiące, zwycięstwa i klęski. Zwycięstwa?
Jak wyzwolić się z tych stereotypów, które towarzyszą nam niemal od urodzenia, wzmacniane literaturą, historią, powszechnymi resentymentami? Co pozostanie z polskości, gdy odejmiemy od niej cały ten wzniosło-ponuro-śmieszny teatr niespełnionych marzeń i nieuzasadnionych rojeń? Polskość to nienormalność – takie skojarzenie narzuca mi się z bolesną uporczywością, kiedy tylko dotykam tego niechcianego tematu. Polskość wywołuje u mnie niezmiennie odruch buntu: historia, geografia, pech dziejowy i Bóg wie co jeszcze wrzuciły na moje bark brzemię, którego nie mam specjalnej ochoty dźwigać, a zrzucić nie potrafię (nie chcę mimo wszystko?), wypaliły znamię; i każą je z dumą obnosić. Więc staję się nienormalny, wypełniony do granic polskością, i tam, gdzie inni mówią człowiek, ja mówię Polak; gdzie inni mówią kultura, cywilizacja i pieniądz, ja krzyczę; Bóg, Honor i Ojczyzna (wszystko koniecznie dużą literą); kiedy inni budują, kochają się i umierają, my walczymy, powstajemy i giniemy. I tylko w krótkich chwilach przerwy rozważamy nasz narodowy etos odrobinę krytyczniej, czytamy Brzozowskiego i Gombrowicza, stajemy się normalniejsi. Jest jakiś tragiczny rozziew w polskości – między wyobrażeniem a spełnieniem, planem a realizacją. Jest ona etosem pechowców, etosem przegranych i zarazem niepogodzonych ze swą przegraną. Wolność jest w nim wartością najwyższą -[—-] [wycięte przez cenzurę – Ustawa z dnia 31 VII 1981 r. o kontroli publikacji i widowisk, art. 2 pkt 6 (Dz. U. nr 20 poz. 99, zm.: 1983 Dz. U. nr 44 poz. 204)] porywa się na czyny wielkie z mizernym zwykle skutkiem. Polskość w rzeczy samej jest nieadekwatną do ponurej rzeczywistości projekcją naszych zbiorowych kompleksów. Piękniejsza od Polski jest ucieczką od Polski tej na ziemi, konkretnej, przegranej, brudnej i biednej. I dlatego tak często nas ogłupia, zaślepia prowadzi w krainę mitu. Sama jest mitem.
Tak, polskość kojarzy się z przegraną, z pechem, z nawałnicami. I trudno, by było inaczej. [...]
miesiecznik.znak.com.pl
tricolour

tricolour

06.09.2022 17:23

Dodane przez u2 w odpowiedzi na Czym się ta choroba objawia?

@u2
I gdzie ty widzisz chorobę?
Sam pisałeś, że parking pod lidlem jest po to, by polak obcym samochodem parkowal na obcym parkingu robić zakupy w polskim, dalej połozonym sklepie - to twoja teza i dla ciebie norma. Nie wyprzesz się tych słów.
A dla mnie taka zawiła instalacja to nienormalność. Normą zas jest polski sklep z polskim parkingiem, a na nim krajowy samochód. Nigdy tak nie będzie jeśli polski samochód elektryczny projektuje biuro niemieckie, bo niemcy będą dbali wyłącznie o swoje.
I dlatego Tusk ma rację i w tym swoim rozdarciu i bólu jest bardzej ludzki i polski od bandy durnowatych klakierów potajemnie kupujących Buderusy, Golfy i Bosche.
u2

u2

06.09.2022 17:59

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @u2

to twoja teza i dla ciebie norma. Nie wyprzesz się tych słów.
Wątpliwe, aby to była moja teza, bo ja nie piszę Polak małą literą tak jak ty.
PS. Nie widzę problemu, aby kupować w Kauflandzie, czy Lidlu. A teraz buduje się nowe Aldi w Suwałkach. Też tam chętnie wskoczę, o ile wcześniej nie wybuchnie wojna niemiecko-polska. Problemy z polskością mają zwykle takie osoby jak ty. To jest właśnie ta choroba antypolska. U PDT jest ta przypadłość groźniejsza, bo ma realną władzę, a pod jego nie-rządami ginęli seryjnie Polacy.
tricolour

tricolour

06.09.2022 23:36

Dodane przez u2 w odpowiedzi na to twoja teza i dla ciebie

@u2
A gdy piszę niemiec z malej to już dobrze? Literek się czepiają - i to wybiórczo - zazwyczaj ci, którzy nie mają się czego czepić.
Tak, leć do nowego aldika. Po to właśnie ci go pod nosem postawili niemcy, by polacy już niczego nie postawili. To jest twoja polskość - ile rodzajów polskich sieci sklepów spożywczych istnieje w Niemczech?
Czesław2

Czesław2

06.09.2022 07:42

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Z rozbawieniem przewertowałem

Niestety, ale z założenia przekaz TVP nie był i nie jest dla inżyniera. Raczej dla sprzątaczki.
MFW

MFW

06.09.2022 09:06

Dodane przez Czesław2 w odpowiedzi na Niestety, ale z założenia

Dla sprzątaczek to tylko TVN/Pudelek i ta rozczochrana baba rzucająca talerzami a dla takiego inżyniera jakiego masz na myśli, to tylko TVN/Cała prawda, cała dobę!
sake3

sake2020

06.09.2022 12:34

Dodane przez MFW w odpowiedzi na Dla sprzątaczek to tylko TVN

@MFW......Nie tylko,nie tylko......Proszę nie ubliżać sprzataczkom.A takie ambitne programy jak ,, Królowe życia'' czy ,,Ukryta prawda''to dla kogo?
sake3

sake2020

06.09.2022 07:45

Ale fajnie-wiele o Kurskim ale nic o tym dlaczego prezydent Duda z nim wygrał. A w co grali?
spike

spike

06.09.2022 11:00

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Ale fajnie-wiele o Kurskim

bo to fake news, o głupich dla głupich, a czas pokaże, bo jaki "interes" może mieć Prezydent odwołując Kurskiego?
sake3

sake2020

06.09.2022 11:38

Dodane przez spike w odpowiedzi na bo to fake news, o głupich

@spike.....Żaden to news raczej upragniona,wyczekiwana wiadomość dla opozycji. Szczekajło opozycyjne tow.Borysław Budka już zapowiada likwidację Rady Mediów Narodowych i TVP Info.No własnie jak ten brzydki wyraz ,,narodowe'' przeszkadza miłośnikom mediów polskojęzycznych z linią programową Berlina czy Moskwy. Może podbudowany wiadomością o dymisji Kurskiego już się zaczaił z łomem by osobiście zlikwidować  narodowe i polskie placówki.Niemieccy towarzysze to docenią
Roz Sądek

Roz Sądek

06.09.2022 15:01

Halllooo, ja w temacie artykułu: coś ekstremalnie dużo Terlikowskiego odlewej do prawej,  -od rzepy po niezależną, czy aby nie jest szykowany na poważny stołek w TVP, albo jakiejś ważnej Radzie?
sake3

sake2020

06.09.2022 15:10

Dodane przez Roz Sądek w odpowiedzi na Halllooo, ja w temacie

Niech Pan tak nawet nie myśli.Będzie od rana do nocy o problemach pedofilii w KK.Terlikowski to taki po linii i na bazie.Gośc nie do znieienia.
J z L

JzL

06.09.2022 18:42

PILNE: Jacek Kurski pod koniec września obejmie stanowisko prezesa TVN.
pbs.twimg.com
Jan1797

Jan1797

06.09.2022 19:33

Dodane przez J z L w odpowiedzi na PILNE: Jacek Kurski pod

Haha 😂
Siberian Husky Dog

Siberian Dog Husky

06.09.2022 19:39

Dodane przez J z L w odpowiedzi na PILNE: Jacek Kurski pod

Kurski odchodzi z TVP
Obajtek kupuje TVN 
Kurski zostaje tam Prezesem
Tak to widze
8-))))
elig
Nazwa bloga:
elig-emerytka

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 3, 035
Liczba wyświetleń: 14,063,185
Liczba komentarzy: 23,391

Ostatnie wpisy blogera

  • Rosyjskie szantaże
  • "Gra Imperiów" nr 16. W pogoni za wydarzeniami
  • Sieroty po COVIDZIE

Moje ostatnie komentarze

  • Może to dzięki mojej notce???
  • Dosłownie przed chwilą YouTube przywrócił szopkę.  Przez kilka godzin była jednak zablokowana.
  • Czy można go tu wrzucić?

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Upadek Solidarnej Polski
  • Dlaczego obalono rząd Jana Olszewskiego?
  • Czemu Żydzi nienawidzą Polaków? Spotkanie z dr Ewą Kurek

Ostatnio komentowane

  • EsaurGappa, Może sami nimi jesteśmy😓
  • Jabe, I z pandemią, i z gospodarką po pan­demii RZĄD  po­radził sobie doskonale. Pandemia kosztowała życie tysięcy osób, które akurat na tę chorobę nie cho­rowały. Gos­podarka sypie się. Rząd domaga…
  • sake2020, A Pan w tym ,,chłamie'' jaki ma głosik? Nie wygląda Pan na zdrowomyslącego tylko prowadzonego za raczkę przez opozycję.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2026, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności