Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Być może Niemcy rozegrali to lepiej

smieciu, 31.08.2022
Jak wiadomo tutaj i ogólnie jest cała masa gadki o Rusko - Niemieckim sojuszu. Jak starałem się ostatnio wykazać używając faktów a nie medialnej mitologii nic takiego nie ma ani nie miało miejsca. Jedyną namacalną rzeczą wychodzącą poza różne gadki a potwierdzającą istnienie takowego sojuszu miał być gazociąg Nord Stream 2. Pominę już tu sprawę że jedna, czy nawet dwie rury łączące dwa kraje nie mogą świadczyć o czymkolwiek. Wrócę tylko na chwilę do idei, do sieczki, którą w Polsce (przede wszystkim pewnie) karmiono lud odnośnie tego gazociągu. Ten miał być sposobem na uzależnienie Europy od rosyjskiego gazu za pomocą niemieckiego pośrednictwa. W praktyce jednak nikt nie wyjaśnił na czym to uzależnienie miało polegać. Podobno niecny plan miał polegać na tym że Ruskie będą mogły zakręcić gaz Polsce. Tylko po co? Żeby zyskać wizerunek szantażysty, którego lepiej unikać w interesach? Dlaczego akurat zakręcenie gazu Polsce miałoby być ciosem dla reszty Europy?

Oczywiście nikt nawet nie próbował stawiać takich pytań ani odpowiadać na nie gdyż od razu wyszłoby jak idiotyczną sieczką jest cała ta gadka o złym NS2. Zamiast tego zastosowano klasyczną metodę Goebbelsa. Powtarzać tysiąc razy, aż bajka zamieni się w umysłach ludzi w fakt. W Polsce jest to bardzo łatwe. Polak a PiSowiec w w szczególności wierzy że Niemiec wysysa zło z krwią matki, marzy tylko by pognębić Polaka, słowem czego by nie zrobił musi z automatu oznaczać zło. Warto choćby zerknąć na dzisiejszy komentarz ukazujący dokładnie takie myślenie. Nie chodzi o interesy, przechytrzenie przeciwnika w globalnej rozgrywce tylko o karanie Polaków :) Słowem wystarczyło tylko jak mantrę powtarzać że istnieje rusko - niemiecki sojusz. Uzasadnianie było zbędne.

Gdyby jednak, jakimś cudem, komuś zechciało się trochę pomyśleć i posprawdzać to zauważyłby przykładowo że budowa NS2 bez przerwy napotykała różne trudności, przy czym część z nich powstała na wskutek działań UE (czyli podobno Niemieckich). Skutkiem tych trudności było coraz większe obciążenie finansowe Gazpromu. Który musiał wykładać kolejne pieniądze by przezwyciężać kolejne przeszkody. Kolejne formalności oraz kolejne sankcje. Które doprowadziły do wycofania się szeregu partnerów z Europy co znów finansowo musiał wziąć na siebie Gazprom.
A kiedy już udało się gazociąg wybudować, jeszcze w zeszłym roku, kilka miesięcy przed rozpoczęciem „Operacji” na Ukrainie, Niemcy, domagając się kolejnych formalności, zablokowały jego uruchomienie.

Takie są fakty. Pewnie mało kogo interesują. Ale wziąwszy je poważnie, takimi jakimi są. Można postawić pytanie. Gdzie ten sojusz?
A właściwie... czemu nie postawić pytania czy ktoś tu kogoś nie chciał wyrolować w gazowym czy też ogólnie energetycznym biznesie?

Zauważmy. Z wielką medialną oprawą Niemcy dogadują się Ruskami. Ma powstać kolejna nitka gazociągu. Dla Rusków interes na wiele lat. No i nie tylko dla Rusków. Także dla angolskich koncernów takich jak Shell, które mają udziały w ruskich polach naftowych, z których gaz ma popłynąć do Niemiec.
Gazociąg jest budowany ale staje się jednocześnie wielkim obciążeniem dla Gazpromu. A na koniec Niemcy .... pokazują figę z makiem. I tak Ruskie wtopiwszy kupę kasy zostają z niczym.

Oczywiście Ruskom się to nie podoba. Więc skąpią gazu Europie. Doprowadzają do zwyżek cen, za pomocą których próbują sobie odbić straty. Jednak Niemcy nie ustępują. Więc... czemu nie wyprowadzić uderzenia wyprzedzającego? Operacja Specjalna na Ukrainie. I efektywne odcięcie gazu Europie. Dlaczego my Ruskie mamy cierpieć sami? Dlaczego mamy robić biznes na waszych warunkach?

Jeszcze niedawno wydawało się że Niemcy popełniły błędy w tej rozgrywce zostając bez gazu oraz dostając łatkę lidera Europy, który popełnił podstawowe błędy.
Tylko że ... Może jednak, ci którzy kręcą tym krajem mają trochę oleju w głowie w przeciwieństwie do dużej części tutejszych blogerów postrzegających ich, podobnie jak Putina jako nawiedzonych, prymitywnych, antypolskich głupków?
Bo podczas kiedy Gazprom budował sobie NS2, UE (Niemcy tak?) wzięły się za finansowanie gazowych projektów w ... Polsce. Tak ludziki. Podczas kiedy NS2 nie dostawał żadnych unijnych pieniążków, przeciwnie, UE robiła mu na wspak, to pieniądze z UE trafiły zarówno na budowę gazoportu w Świnoujściu, na budowę Baltic Pipe z którego PiS jest tak dumny oraz na budowę konektora ze Słowacją. Być może są i inne tego typu projekty dofinansowane przez UE ale nie chce mi się szukać. Powyższe wystarczy.
I daje jasny obraz.

Podczas kiedy Ruskie topiły pieniądze w podsunięty projekt, UE (Niemcy tak?) budowały awaryjną sieć gazową. W Polsce... Ta sieć sprawia że z północy gaz może popłynąć na Słowację a stamtąd na ... Ukrainę. Tak, tak. To te głupie Niemcy tak wymyśliły. Ruskie mogą sobie teraz powyłączać wszystkie rury jeśli tego chcą.
Oczywiście nie będzie już tak tanio i przyjemnie jak kiedyś. Ale coś będzie. Wojna to wojna przecież! A brak jakiejś części gazu końcem świata nie jest.

Tym bardziej że ni stąd ni zowąd, mimo utraty poważnych ubytków dostaw od Rusków, Niemcy ciągle uzupełniają swoje magazyny. Ok ludziki będą mieć drożej. Ale przecież nie o dobro ludzików w tej zabawie chodzi.
W szczególności najwyraźniej na tym dobrze nie zależy rządowi PiS.
Który z jakiegoś powodu postanowił się odciąć od systemu, który na tą właśnie okoliczność wybudowała UE. System niby należy do nas. Tylko tak jakoś w praktyce nasze magazyny są niewielkie więc uniezależniwszy się od Rusków uzależniliśmy się od systematycznych dostaw z Zachodu. A te zasadniczo kontrolowane są przez UE. Więc może nie przypadkiem PGNIG nie potrafi zapewnić dostaw.

Rząd twierdzi że Niemcy są złe. I to właśnie czyni tą historię najzabawniejszą. Ponieważ obecnie czyni wszystko byśmy definitywnie trafili pod skrzydła UE. Tych złych Niemców. Przecież każdy myślący człowiek powinien wiedzieć że obecnie jesteśmy energetycznie niemal całkowicie zależni od wsparcia UE. Zamiast tego J. Kaczyński twierdził coś całkiem odwrotnego. Pani Moskwa odmówiła wspierania Niemiec i chęci oszczędzania gazu. Podczas kiedy rząd dorzucił Niemcom ważne karty nagle rezygnując z ruskiego węgla a także ich gazu przez co nadział siebie, Polskę i Polaków na gwałtowny skok cen i braki surowców energetycznych.
Rząd zrobił wszystko by Polska znalazła się na łasce UE i by doprowadzić sytuacji kiedy nie będzie innego wyjścia jak dokonanie samokrytyki i przyznanie się do błędnego antyunijnego nastawienia. Choć swoją gadką ciągle zapewniał że jest odwrotnie.
Albo w tym naszym rządzie są głupawe nieuki, albo ...

Zobaczymy. Bo Niemcy mówią sprawdzam.
"Handelsblatt": Kryzys gazowy. Polska będzie musiała prosić o pomoc Niemcy?
I dzieje się to o czym od pewnego czasu piszę.
O co naprawdę chodzi w polityce naszego rządu i działaniach J. Kaczyńskiego?
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 5741
Tomaszek

Tomaszek

31.08.2022 22:11

Bo tak naprawdę to ci Niemcy tacy fajni , że nawet jak pierdzą zwyczjowo po jedzeniu to fijołkami alpejskimi pachnie .
RinoCeronte

RinoCeronte

31.08.2022 22:17

Lepiej już było za Adolfa...
Domyślny avatar

Międzymorzanin

31.08.2022 22:24

Pozwolę sobie uzupełnić wątek. Infrastruktura budowana z pomocą Unii Europejskiej, o której wspomniał autor notki, w bliskiej przyszłości pełnić będzie dla podmiotu politycznego władającego obszarem dzisiejszej III RP funkcję nie tyle importową co eksportową! Za sprawą nadchodzącej w UE rewolucji wodorowej, wdrożenia technologii podziemnego zgazowania węgla, polskie zasoby (ponoć jedne z największych czy nawet największe na globie) pełnić będą kluczową rolę w energetyce świata Zachodu!
Własność nad ów perspektywicznym surowcem polińskie rządy oficjalnie przekażą w tym roku (28 września ?) globalistycznemu kapitałowi poprzez fuzję PGNiG (przyznane koncesje) z PKN Orlen (zagraniczny akcjonariat), polegającą na przeniesieniu całego majątku PGNiG do PKN Orlen, przy otrzymaniu przez akcjonariuszy (głównie Skarb Państwa) tej pierwszej, ustalonej ilości akcji spółki drugiej. Gardłuje o tym wywłaszczeniu Polaków nieustannie inż. Krzysztof Tytko z Obywatelskiego Komitetu Obrony Polskich Zasobów Naturalnych:
https://www.youtube.com/watch?v=5wTejoC2ohs
Pozdrawiam.
Jabe

Jabe

01.09.2022 09:10

Dodane przez Poliniak w odpowiedzi na Pozwolę sobie uzupełnić wątek

polskie zasoby (ponoć jedne z największych czy nawet największe na globie) – Zasoby czego?
Domyślny avatar

Międzymorzanin

01.09.2022 13:37

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na polskie zasoby (ponoć jedne z

@Jabe
Polska bogata jest w zasoby wszelakie, o czym dowiedzieć możemy się między innymi z wykładów prof. zw. dr hab. inż. Ryszarda Henryka Kozłowskiego, a w skrócie:
https://eprudnik.pl/zatajone-przed-polakami-bogactwa-polski-czyli-najwieksze-oszustwo-prl-bis-tzw-iii-rp/ 
https://www.youtube.com/watch?v=cRWMZLN0LMQ 
W kontekście wdrożenia technologii podziemnego zgazowania węgla, pisałem oczywiście o największych na świecie polskich zasobach węgla.
Live free or Die

live free or die

01.09.2022 00:12

Ależ żeś chłopie namieszał, skad sie takie stwory biorą? Trollowi nie powinno się odpowiadać merytorycznie więc ci nie odpowiadam. Taka Misza Masza. Funkcyjny, czy co?
jazgdyni

jazgdyni

01.09.2022 02:26

Jesteś nieuczciwym kłamcą i kombinatorem.
Sam decydujesz co jest faktem, a co medialną mitologią.
Za kogo ty się masz, że swoich czytelników uważasz za głupców.  Przecież każdy widzi, że uprawiasz niemiecką propagandę na poziomie czwartego asystenta Tuska.
sake3

sake2020

01.09.2022 07:30

@śmieciu....Pan to z tym ykładem to chyba prosto z imprezki u Trzaskowskiego i Tuska zwnej Campusem 2022 z wytycznymi dla ciemnego luda.Miło się dowiedzieć że to Niemcy  UE zaprojektowały gazowy projekt  Polsce= Gazoport w Świnoujściu,budowę Baltic Pipe czy konektor na Słowację a UE dofinansowała..Pewno się jeszcze dowiemy od Pana,że to Polska a konkretnie PiS te projekty blokowały bądź opóźniały.Teraz dowiadujemy się że to nie polski  i PiS nie mają prawa być dumni,bo to nie ich projekty tylko niemieckie i sfinansowane przez UE.O prawdziwym autorstwie( bo pisowski ) i blokadach czynionych przez Tuska ,Millera,Niemiec  Pan najwyraźniej zapomniał .Czego się jeszcze nie dowiemy o dobroczyńcach niemieckich i unijnych? Tego że jako członkowie UE mamy prawo dostawać dofinansowanie tak jak każde inne państwo UE.też Pan zapomniał.A może powinniśmy tylko takie projekty jak ścieżki rowerowe i place zabaw zgłaszać?
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

01.09.2022 07:36

@ śmieciu Bardzo trafna analiza. Niemcy sobie poradzą to pewne. Zima zweryfikuje. Pzdr 
Es

Es

01.09.2022 09:46

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ śmieciu

"Bardzo trafna analiza"- to mocno dyskusyjne stwierdzenie. Autor idzie pod prąd nawet oficjalnemu stanowisku również Niemców, którzy oficjalnie potwierdzili realne zagrożenie układów energetycznych z Rosją dla nich samych. I nie widzi, że problemy NS2 w jego końcowej fazie to efekt konsternacji z takiego obrotu sytuacji, a nie sceptycyzmu do samego projektu w każdej fazie jego realizacji.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

01.09.2022 10:28

Dodane przez Es w odpowiedzi na "Bardzo trafna analiza"- to

@ es Jestem w tej chwili w Niemczech i widzę i słyszę co się mówi. To co się mówi to jedno a co się robi to drugie. I bardzo dobrze, ze autor idzie pod prąd, bo ma szansę dotrzeć do prawdy a nie powtarzać głupoty.pzdr
Es

Es

01.09.2022 11:46

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ es

@rolniku
Sam dobrze wiesz, że w tej chwili wszyscy wykonają każdy,  ratujący tyłek ruch niezależnie od wcześniejszych deklaracji, bo zima za pasem.
Niewątpliwe jest również, że Niemcy sobie z zaopatrzeniem poradzą i to bez oglądania na Polaków. Ważniejsze jest, że stanąwszy pod ścianą w obliczu zagrożenia które do tej pory bagatelizowali, poczuli własną bezradność w roli rosyjskich zakładników i fiasko tak prowadzonej przez siebie polityki. Teraz już wiedzą, że wszyscy wiedzą jak to z tymi sielskimi niemieckimi wizjami europejskiego szczęścia pod niemiecką " opieką" jest naprawdę.Na pierwsze praktyczne wnioski zaczekajmy do najbliższej wiosny, a tak naprawdę aż opadnie kurz po ukraińskiej awanturze. Chociaż jak już w tej chwili zapowiadają budowę terminali LNG to dziać  się coś zaczyna. 
Live free or Die

live free or die

01.09.2022 17:14

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ śmieciu

Przy takich jak WY Bauerów i różnych śmieci trzeba wmówić Polakom ze ordnung muß sein tak jak niemiec wytyczy. A tfu.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

01.09.2022 18:53

Dodane przez Live free or Die w odpowiedzi na Przy takich jak WY Bauerów i

@ live Szlachta na koń wsiedzie. Ja z synowcem na przedzie i jakoś to będzie. I nic się nie zmienia. Myślenie to ciężka robota.
tricolour

tricolour

01.09.2022 08:20

Nie zgadzam się z pomysłem, że ns2 to Małe Miki i w niczym Europie nie szkodzi. Szkodzi.
Natomiast zgadzam się, że Niemcy i Unia sobie poradzą, a my zostaniemy z ręką w nocniku.
Zresztą już Norwegowie powiedzieli, że po kontrakcie z Niemcami zwiększają produkcję gazu do 110% nominalnego i dla nikogo innego już nie starczy. Nasze negocjacje z Norwegami zakończą się zatem obopólnym sukcesem, obie strony zajmą wspólne stanowisko, że gazu nie ma i nie będzie, BalticPipe pełną mocą będzie tłoczył gaz do Niemiec, skąd będziemy mogli kupować ile nam wydzielą, w wyniku czego ponownie odniesiemy druzgocące zwycięstwo 1:27.
Na dodatek kupujemy kamienie w cenie węgla choć prezydent mówił, że wegla mamy na dwieście lat. Wyraźnie widać, że problem dotyka kamieni i to te kamenie trzeba importować na gwałt, by było czym palić w zimie.
Generalnie jest git: zarobią Norwegowie, Niemcy, ruscy i sprzedawcy kamieni. A my wstaniemy z kolan.
smieciu

smieciu

01.09.2022 10:06

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Nie zgadzam się z pomysłem,

Nie wiem oczywiście dokładnie o co chodzi z NS2. Jeśli ktoś ma lepsze pomysły to fajnie. Właśnie po to piszę by do czegoś dojść. By usłyszeć jakieś pomysły, wyjaśnienia.
Narazie NS2 nie działa i nie zanosi się by działał i stąd mój wywód. Który staram się oprzeć na faktach. Choć jak widać w innych komentarzach większość raczej woli mitologię.
tricolour

tricolour

01.09.2022 10:37

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Nie wiem oczywiście dokładnie

@smieciu
Sprawa ns2 jest dość jasna: to projekt gospodarczy i polityczny. Problem z tym, że w jakim stopniu gospodarczy, a w jakim polityczny, to o tym swobodnie decyduje rosja i nikt inny. Jeśli bedzie taka potrzeba Rosji, to dla polityki poświęci każde pieniadze i każdą ilość milionów ludzi. Z tej optyki ns2 jest wyłącznie projektem politycznym, na ktorym można też nieźle zarobić, ale to tylko szczegół nic nie znaczący.
A Niemcom wmówiono, że odwrotnie.
smieciu

smieciu

01.09.2022 10:47

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @smieciu

A Niemcom wmówiono, że odwrotnie.
No właśnie! Tak to do niedawna wyglądało. Cały mój główny tekst powstał na zasadzie polemiki z tą tezą. Przemyślawszy sprawę doszedłem do wniosku że może być odwrotnie. Zastanowił mnie po prostu kontrast między medialną krytyką Niemiec a tym że realnie całkiem dobrze sobie radzą. Dlaczego nie pójść dalej tym tropem i nie spróbować dostrzec sprytnej Niemieckiej gry. Gdzie oficjalna przyjaźń z Ruskimi sprawiła że niepostrzeżenie i z błogosławieństwem nawet (takiej choćby Polski) wybudowali całą niezależną infrastrukturę gazową.
Wszystkie media piały jeszcze niedawno jak to Niemcy wtopiły, jak to choćby Polska okazała się wygranym podczas kiedy REALIA mogą być zupełnie inne.
Dzięki odcięciu Rosji oraz WIELCE prawdopodobnemu zaangażowaniu USA w swoje problemy i Niemcy i UE zyskają nie gospodarczo (bo tu może być różnie) ale politycznie właśnie. Gdyż będą najsilniejszym, rozdającym karty lokalnym organizmem.
tricolour

tricolour

01.09.2022 10:58

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na A Niemcom wmówiono, że

@smieciu
Oczywiście masz racje, bo chcącemu nie dzieje się krzywda. W tym celu niemcy nie tylko wzięli i zakontraktowali norweski gaz dla siebie (a my ciągle negocjujemy) ale dodatkowo wykupili pod ten kontrakt nie całą produkcję norwegii tylko jej 110 procent. W wyniku tego nikt inny już nie kupi w Norwegii tylko u Niemców (albo u ruskich) po takiej cenie, że Niemcy będą mieli gaz za półdarmo.
A my się na NS obraziliśmy, konektora nie chcieliśmy, kazaliśmy pójść precz z naszych wód myśląc, że projekt szlag trafi. Nie trafił i jeszcze będzie działał.
jazgdyni

jazgdyni

01.09.2022 16:31

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @smieciu

@germanofile
Jaki richtig zlot germanofilii. Klub z piwem i wurstem wkrótce założą?
Jak zwykle heterodyna musiał się popisać. Co ty chłopczyku wiesz o norweskich złożach na szelfie? Tylko co ci onet i tvn przekaże?
A słyszałeś o polskich, tak, tak - naszych własnych złożach na norweskim szelfie? Nie? No pewnie. Więc nie wiesz co to Skogul, czy Arfugl. (Panie! Pierfsze sysze! Was is das?) A może ostatnie Gina Krog?
Wbij se do łysej pały cewkarzu i nie bździj publiczne, bo:
Obecnie PGNiG Upstream Norway posiada udziały w 59 norweskich koncesjach, a wydobycie prowadzi z 14 złóż.
I szkopy mogą sobie zabezpieczać nawet pińcet procent, a i tak nawet mały balonik nie przeleci przez naszą B Pipe.
Ps. To jest niesamowite zjawisko psychiatryczne - jak być tak rozkochanym w narodzie, który po II WŚ Roosevelt i Churchill zamierzali kompletnie wykastrować?
tricolour

tricolour

01.09.2022 17:06

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @germanofile

Januszku, spokojnie, jeszcze ci jakaś żyłka pęknie i nie doczekasz. Naprawdę nie musisz za każdym razem dowodzić, szczególnym doborem słownictwa,  z jakiej spsialej familii się wywodzisz.
Pozwolisz, że spointuję krótko twoje nerwowe wystąpienie: jak można być rozkochanym w narodzie, ktory przez lata nie potrafi wbić pierwszej łopaty pod fabrykę samochodów elektrycznych, zapowiedzianą przez premiera jako koń pociągowy gospodarki, a na koniec po cichu zlecić projekt niemcom?
Albo inaczej: jak można być rozkochanym w narodzie, którym palono w piecach, a on - ten naród - tak jest rozkochany w swoim oprawcy, że pierwsze dziesięć miejsc na liście zakupów samochodów (bo brak tych elektrycznych) zajmują produkty oprawcy? A malowani patrioci dokładają jeszcze - nomen omen - piece gazowe do domu.
Zatem spokojnie - nauczeni nieszczęściem pierwszej łopaty poczekajmy na rodzimy gaz z Norwegii.
Czesław2

Czesław2

01.09.2022 08:23

40 % polaków to volksdeutsche? Właściwie, to bez pytajnika.
https://dorzeczy.pl/opin…
Es

Es

01.09.2022 09:17

Do kiedy można było w twoich tekstach doszukiwać się chęci promowania większej inicjatywy i poświęcania energii budowaniu silnej pozycji własnego państwa i narodu zamiast zużywać jej na ciągłe jojczenie, narzekanie na sąsiadów i szukanie dookoła spisków mających pogrążyć Polskę, można było przyznać ci rację. Ale tym tekstem oznajmiasz , że zdejmujesz właśnie pelerynkę zwyczajnego manipulatora. Ślizgasz się po faktach dowolnie interpretując ich znaczenie, naciągając je bez oporu do własnych(?) tez , niczym wytrawny funkcjonariusz telewizyjnej propagandy z jednej czy drugiej strony.
smieciu

smieciu

01.09.2022 09:55

Dodane przez Es w odpowiedzi na Do kiedy można było w twoich

Ale gdzie niby jojcze? Może jakiś cytat? Przykład?
Po drugie to nie ja szukam spisków mających pogrążyć Polskę. Ten zarzut w ogóle jest śmieszny. Przecież wszystkie moje ostatnie wywody są o tym że Niemcy prowadzą logiczną politykę a nie są - jak właśnie się tu powszechnie twierdzi - demonami chcącymi zniszczyć Polskę i Polaków.
Powyższy wpis jest choćby przykładem. Opisuję jak to Niemcy i UE zainwestowały by Polska nie została na lodzie. A stała się częścią unijnego organizmu.
Es

Es

01.09.2022 10:18

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Ale gdzie niby jojcze? Może

Przeczytaj jaeszcze raz co napisałem. 
" Opisuję jak to Niemcy i UE zainwestowały by Polska nie została na lodzie. A stała się częścią unijnego organizmu." Naprawdę?. Kładąc rury na dnie morza i dokłdając parę miliardów tak aby Polskę ominąć, to było w trosce o Polskę?

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
smieciu
Nazwa bloga:
Anarchia czyli Świadomość

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 194
Liczba wyświetleń: 1,207,403
Liczba komentarzy: 4,461

Ostatnie wpisy blogera

  • Tak ode mnie trochę o wyborach, Nawrockim i Ukrainie
  • To kim są ci agenci i popychadła o których pisałem?
  • Wraz z wzrostem ciśnienia agentury wyłażą na wierzch stadami

Moje ostatnie komentarze

  • Jedyne co ten wpis pokazał to że autor jest trollem memowym. Na temat zdjęcia właściwie nic nie wiadomo. Kiedy zrobione. Może jest z przed 4 lat? Jest to jakaś tandetna o wyjątkowo małym zasięgu…
  • „Reakcja władzy i jej mediów? Jednoznaczna. Wyśmiewanie, olewanie, kpiny, ataki. Wyzwiska- w tym uderzenie w tych, którzy o tym mówili, w Starostę Powiatu Garwolińskiego.Rzecznik MSWiA nawet…
  • Autor z każdym tekstem przebija swój sufit pisowskiego nawiedzenia... Parodia, groteska, kompletny odlot. Wydawałoby się niemożliwe że można mieć mózg, być dorosłym człowiekiem i pisać tak żenujące…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • PiS giął kark przed UE
  • Kukiz a Morawiecki. Wielki czy mały spisek?
  • A może, przy okazji, wróćmy do Smoleńska?

Ostatnio komentowane

  • keram, Apel do wyborców Polonii w zachodniej Europie ! Odpierdolcie się wreszcie od Polski !!!  
  • spike, Sądzę, że Prezydent Nawrocki odda hołd pomordowanym, tym bardziej, że jako prezes IPNu walczył o pozwolenie ekshumacji ofiar na Ukrainie. Ciekawi mnie czy się odważy na ekshumacje ofiar w Jedwabnem,…
  • Jabe, Bez partii pana Nawrockiego by nie było. Łaska pre­zesa jest jedynym po­wodem jego byt­ności w polityce.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności