Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Technologiczna euforia

Grzegorz GPS Świderski, 30.08.2022
Tech­no­lo­gia to po­wód do eu­fo­rii – po­zwa­la ludz­kiej kul­tu­rze okieł­znać i zdo­mi­no­wać na­tu­rę. Ma­szy­ny, kom­pu­te­ry, ra­kie­ty, na­no­ro­bo­ty, wy­ra­fi­no­wa­ne sil­ni­ki i po­jaz­dy, szyb­kie sa­mo­cho­dy, pięk­ne jach­ty, wiel­kie ko­par­ki etc. są fan­ta­stycz­ne, osza­ła­mia­ją­ce, re­we­la­cyj­ne.



  Mo­je po­ko­le­nie, lu­dzie ży­ją­cy na prze­ło­mie XX i XXI wie­ku, je­st naj­szczę­śliw­sze na świe­cie, bo za na­sze­go ży­cia do­ko­nał się naj­więk­szy skok cy­wi­li­za­cyj­ny czło­wie­ka w dzie­ja­ch. Oczy­wi­ście w przy­szło­ści ty­ch sko­ków bę­dzie jesz­cze wię­cej i bę­dą jesz­cze częst­sze, bę­dą jesz­cze bar­dziej osza­ła­mia­ją­ce, ale lu­dzie się do te­go przy­zwy­cza­ją, a my je­ste­śmy pio­nie­ra­mi w tej eu­fo­rii.

  Tech­no­lo­gia in­ge­ru­je w cia­ło czło­wie­ka. Tak się dzie­je od po­cząt­ku na­szej ewo­lu­cji. Uży­wa­my ubrań i na­rzę­dzi, do cze­go je­ste­śmy już ge­ne­tycz­nie przy­sto­so­wa­ni – bo nie ma­my sier­ści i ma­my chwyt­ne rę­ce. Je­my gril­lo­wa­ne mię­so, co wy­ma­ga tech­no­lo­gii, do któ­rej na­sz układ tra­wien­ny je­st przy­sto­so­wa­ny. Je­ste­śmy już ge­ne­tycz­nie wpi­sa­ni w tech­no­lo­gię, je­st w nas wro­śnię­ta bio­lo­gicz­nie. To się cią­gle roz­wi­ja i to się na­zy­wa trans­hu­ma­ni­zm.

  Ten trans­hu­ma­ni­zm to ogól­nie po­ję­ta kul­tu­ra, któ­ra wy­pie­ra bio­lo­gię. To się dzie­je na dwó­ch po­la­ch: fi­zycz­nym i umy­sło­wym. Fi­zycz­nie no­si­my oku­la­ry, a psy­chicz­nie pa­nu­je­my nad swo­imi in­stynk­ta­mi. Fi­zycz­nie no­si­my roz­rusz­ni­ki ser­ca i pro­te­zy, do­da­jąc je do cia­ła, a psy­chicz­nie uczy­my się mo­ral­no­ści, do­da­jąc ją do in­stynk­tów. To też je­st po­wód do eu­fo­rii, bo dzię­ki te­mu sta­je­my się lep­szy­mi. Lep­szy­mi i fi­zycz­nie, i psy­chicz­nie. Tak jak pro­te­zy Osca­ra Pi­sto­rio­usa po­zwa­la­ją mu szyb­ciej bie­gać niż zdro­we­mu za­wod­ni­ko­wi, tak mo­ral­no­ść po­zwa­la nam le­piej współ­pra­co­wać, niż to ro­bi­li lu­dzie pier­wot­ni.

  Na­tu­ra z kul­tu­rą są sprzecz­ne. Więk­szo­ść te­go, co nie­mo­ral­ne, je­st na­tu­ral­ne. Mo­ral­no­ść to kul­tu­ra. Więk­szo­ść in­stynk­tów pro­wa­dzi czło­wie­ka do zła. Trans­hu­ma­ni­zm po­wo­du­ją­cy, że tech­no­lo­gia za­stę­pu­je bio­lo­gię, dzia­ła też tak, że kul­tu­ra za­stę­pu­je in­stynk­ty. Ide­ał cy­wi­li­za­cyj­ny osią­gnie­my wte­dy, gdy kul­tu­ra cał­ko­wi­cie wy­eli­mi­nu­je in­stynk­ty, a tech­no­lo­gia bio­lo­gię. To nie zna­czy, że prze­sta­nie­my mieć uczu­cia i sta­nie­my się bez­dusz­ny­mi ma­szy­na­mi – to zna­czy, że do­bre uczu­cia zdo­mi­nu­ją złe, ra­cjo­na­li­zm po­ko­na za­bo­bo­ny, do­bre in­stynk­ty zo­sta­ną ucy­wi­li­zo­wa­ne. Uczu­cie eu­fo­rii od­po­wied­nio okieł­zna­ne je­st do­bre. Trze­ba tyl­ko po­zbyć się efek­tu nar­ko­tycz­ne­go tej eu­fo­rii.

  Mi­ło­ść wy­wo­dzi się z sek­su. Or­ga­zm to uwa­run­ko­wa­nie bio­lo­gicz­ne – służy te­mu, by się nam chcia­ło roz­mna­żać. Ale chrze­ści­jań­stwo okieł­zna­ło ten in­stynkt i uczy­ni­ło mi­ło­ść naj­wyż­szą cno­tą kul­tu­ro­wą. Mi­ło­ść nie zo­sta­ła ode­rwa­na od sek­su, ale zo­sta­ła ucy­wi­li­zo­wa­na. Mi­ło­ść sta­ła się ide­olo­gią, sta­ła się pod­sta­wo­wym ce­lem i mo­ty­wem dzia­ła­nia. Cy­wi­li­za­cja za­mie­ni­ła po­pęd sek­su­al­ny w aga­pe. To je­st też trans­hu­ma­ni­zm. Chrze­ści­jań­stwo je­st naj­bar­dziej trans­hu­ma­ni­stycz­ną re­li­gią, bo w więk­szo­ści je­st sprzecz­ne z in­stynk­ta­mi – ka­że nad ni­mi pa­no­wać, być po­nad ni­mi, za­mie­niać je na do­bro.

  Wol­no ule­gać eu­fo­rii. Trze­ba za­chwy­cać się nad świa­tem. Na­le­ży po­dzi­wiać na­tu­rę, ale jesz­cze bar­dziej trze­ba ko­chać tech­no­lo­gię. Tech­no­lo­gia po­zwa­la nam le­piej czy­nić zie­mię so­bie pod­da­ną. A zie­mia to też ko­smos, któ­ry na­le­ży pod­bić. Pod­bić to nie zna­czy znisz­czyć, wy­ko­rzy­stać i po­rzu­cić, to zna­czy po­znać i uczy­nić so­bie przy­dat­nym. Eks­plo­ra­cja to na­sz in­stynkt, któ­ry trze­ba upo­rząd­ko­wać i mą­drze wy­ko­rzy­stać do po­dró­ży ko­smicz­ny­ch.

  Bio­lo­gia je­st du­żą prze­szko­dą w eks­plo­ra­cji ko­smo­su, w któ­rym ma­ło je­st po­wie­trza, wo­dy i cie­pła. Więc mu­si­my się po­zby­wać na­sze­go cia­ła i je za­stę­po­wać tech­no­lo­gią, by móc dłu­go w ko­smo­sie prze­by­wać. Więc na­sz in­stynkt wal­ki z na­tu­rą je­st bar­dzo do­bry. Do­brze, że kul­tu­ra wal­czy z na­tu­rą, do­brze, że ją eli­mi­nu­je. Każ­dy, kto się za­chwy­ca tech­no­lo­gią, kto się nią pa­sjo­nu­je, kto ją roz­wi­ja, kto się w niej za­ko­chał, je­st do­bry. A każ­dy, kto ko­cha tyl­ko na­tu­rę, nas uwstecz­nia, po­zba­wia nas czło­wie­czeń­stwa.

  Czło­wiek to bio­lo­gicz­ny ga­tu­nek, któ­ry wy­ewo­lu­ował po to, by bio­lo­gii się po­zbyć. Na­sze czło­wie­czeń­stwo to nie na­sza na­tu­ra, nie na­sze cia­ło, na­wet nie na­sz mó­zg – to wie­dza, do­świad­cze­nie, kul­tu­ra, któ­ra w mó­zgu tkwi. To na­sze je­ste­stwo to in­for­ma­cja, któ­ra je­st nie­ma­te­rial­na. Na­szą mi­sją na Zie­mi je­st wy­rwać tę in­for­ma­cję z ma­te­rii bio­lo­gicz­nej i umoż­li­wić jej pły­wa­nie po do­wol­ny­ch no­śni­ka­ch. Ta in­for­ma­cja to na­sza du­sza. My to du­sza, a nie cia­ło.

  Cioł­kow­ski kiedyś napisał: „Zie­mia je­st ko­leb­ką ludz­ko­ści, ale nikt nie zo­sta­je w ko­ły­sce na wie­ki”. Do­brze, że ko­cha­my na­tu­rę, ale nie­słusz­nie utoż­sa­mia­my ją tyl­ko z wa­run­ka­mi ziem­ski­mi. Nie­słusz­nie uzna­je­my, że na­tu­ra to tyl­ko je­leń na ry­ko­wi­sku, ga­lo­pu­ją­cy koń czy szum mo­rza. Na­tu­ra to też gwiaz­dy, ga­lak­ty­ki spi­ral­ne i szum czar­ny­ch dziur. By w peł­ni po­czuć peł­ną na­tu­rę, mu­si­my roz­wi­jać tech­no­lo­gię. A w tym ce­lu mu­si­my po­zbyć się wła­snej na­tu­ry i wy­mie­nić ją na tech­no­lo­gię. Trans­hu­ma­ni­zm je­st nie­unik­nio­ny. Dziś je­st nie­na­wi­dzo­ny, ale je­śli czło­wie­czeń­stwo ma mieć sens, to mu­si­my po­ko­chać tech­no­lo­gię bar­dziej, niż in­stynk­tow­nie ko­cha­my na­tu­rę.

Grzegorz GPS Świderski

PS. Notki powiązane:
  • Miłość
  • Dusza a informacja
  • Transhumanizm jest nieunikniony
Tagi: gps65, transhumanizm, natura, kultura, cywilizacja, ciało, dusza, człowiek
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 4533
u2

u2

30.08.2022 17:28

trans­hu­ma­ni­zm to ogól­nie po­ję­ta kul­tu­ra, któ­ra wy­pie­ra bio­lo­gię
To tak jak kulturowy genderyzm wypiera płeć biologiczną i są sztucznie tworzone 56+ płci :-)
PS. Można cofnąć się w czasie i przypomnieć kultur kampf, który był zaprzeczeniem kultury. Takie kulturowe dziwolągi są tworzone i tworzone, tylko sensu w tym nie widać.
Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

30.08.2022 18:07

Dodane przez u2 w odpowiedzi na trans­hu­ma­ni­zm to ogól­nie

Żadna kultura nie wypiera płci biologicznej - ssaki mają dwie płcie i nigdy inaczej nie było i nie będzie. Kultura wypiera tylko instynkty - na przykład pociąg seksualny do płci przeciwnej.  Pederastia stała się modą. Natomiast biologię wypiera technologia. Na przykład ubrania wyparły sierść. Kulturkampf to była walka wewnętrzna kultury - jedna kultura zwalczała inną - a nie walka kultury z naturą.
u2

u2

30.08.2022 18:30

Kulturkampf to była walka wewnętrzna kultury - jedna kultura zwalczała inną - a nie walka kultury z naturą.
Właśnie że nie. Tu nawet nie chodzi o Bismarcka i jego walkę z Polakami i kościołem katolickim, tylko bardziej o NSDAP i ideologów Hitlera, eugenikę, aborcję, obozy koncentracyjne, koncepcję rasy panów i rasy podludzi. To ewidentne zaprzeczenie kultury ludzkiej i hodowla na siłę ubermenszów, taki nadczłowiek jest widoczny właśnie u transhumanistów.
Wszystkie te pomysły biorą się z Nietzschego, po polsku niczego, który zanegował religię chrześciańską i chciał, aby  Niemcy wyhodowali sztucznego ubermensza. Jak to się skończyło to ogólnie wiadomo.
Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

30.08.2022 19:04

Dodane przez u2 w odpowiedzi na Kulturkampf to była walka

Chrze­ści­jań­stwo je­st naj­bar­dziej trans­hu­ma­ni­stycz­ną re­li­gią, bo w więk­szo­ści je­st sprzecz­ne z in­stynk­ta­mi...
u2

u2

30.08.2022 21:28

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na Chrze­ści­jań­stwo je­st naj

Chrze­ści­jań­stwo je­st naj­bar­dziej trans­hu­ma­ni­stycz­ną re­li­gią, bo w więk­szo­ści je­st sprzecz­ne z in­stynk­ta­mi...
Jakimi instynktami ? Jezus ukrzyżowany na Golgocie to żaden nadczłowiek. Katolicy uważają Jezusa za syna bożego, który wskazuje im drogę do zbawienia wiecznego. Aby na pewno autor GPS uważał Jezusa za nadczłowieka ?
Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

30.08.2022 22:46

Dodane przez u2 w odpowiedzi na Chrze­ści­jań­stwo je­st naj

"Jakimi instynktami"
Wszystkimi - ludzkimi, biologicznymi, ssaczymi, nie nadludzkimi. Wszystkie przykazania Dekalogu są sprzeczne z instynktami gatunku homo sapiens. Gdyby były zgodne, to by były niepotrzebne, bo nie trzeba nakazywać tego, co się robi instynktownie.
u2

u2

30.08.2022 23:26

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na "Jakimi instynktami"

Wszystkie przykazania Dekalogu są sprzeczne z instynktami gatunku homo sapiens.
Serio ? Czyli autor GPS chce bezkarnie kraść, kłamać, oszukiwać i zabijać, bo tak dyktują jego instynkty ?
Roz Sądek

Roz Sądek

30.08.2022 23:26

Alle bełkot. Z dnia na dzień gorzej. Wiem co piszę, mam umiejętność szybkiego czytania - w polskim, niemieckim, angielskim i włoskim. W przypadku Pana tekstów nie wychodzi mi, nie spełniają podstawowego warunku - semantycznie nie trzymają się kupy.
Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

30.08.2022 23:42

Dodane przez Roz Sądek w odpowiedzi na Alle bełkot. Z dnia na dzień

A gdzie argumenty?
spike

spike

30.08.2022 23:49

"Uży­wa­my ubrań i na­rzę­dzi, do cze­go je­ste­śmy już ge­ne­tycz­nie przy­sto­so­wa­ni – bo nie ma­my sier­ści i ma­my chwyt­ne rę­ce. Je­my gril­lo­wa­ne mię­so, co wy­ma­ga tech­no­lo­gii, do któ­rej na­sz układ tra­wien­ny je­st przy­sto­so­wa­ny. Je­ste­śmy już ge­ne­tycz­nie wpi­sa­ni w tech­no­lo­gię, je­st w nas wro­śnię­ta bio­lo­gicz­nie. To się cią­gle roz­wi­ja i to się na­zy­wa trans­hu­ma­ni­zm.
  Ten trans­hu­ma­ni­zm to ogól­nie po­ję­ta kul­tu­ra, któ­ra wy­pie­ra bio­lo­gię. ble, ble, ble"
-podobnych "kwiatków" zrodził twój transhumanoidalny mózg o wiele więcej :)))))))))))
o podobnych osobnikach trafnie powiedział Lem, skąd ty czerpiesz te bzdury, jak "przystosowanie genetyczne" do noszenia ubrań, albo to o grilowanym mięsie, czy przystosowanie do rozrusznika serca. Odnoszę wrażenie, jesteś w odosobnieniu, bo może ktoś by ci coś wytłumaczył, że najzwyczajniej bredzisz, to nie jest normalne.
Człowieku tak z ciekawości zainteresuj się starożytnością, dowiesz się, że tysiące lat temu ludzie mieli wiedzę i znali technologie, której obecnie nie potrafimy pojąć, ludzi nigdy nie mieli sierści, nawet najstarsze malunki skalne tego nie pokazują, tym bardziej, że najstarsze wykopaliska też tego nie potwierdzają. Organizm ludzki, czy zwierzęcy ma zdolność do przystosowania się do panujących warunków, ale jak one zanikną, to wraca do pierwotnej postaci, najprostszy przykład, to odciski na rękach, gdy pracujesz łopatą, które są reakcją obronną reakcją organizmu, by chronić skórą przed uszkodzeniem przez tarcie trzonka po skórze dłoni, ale jak przestaniesz, to odciski zanikają, kulturysta jak przestanie ćwiczyć, mięśni mu zanikną, pozostanie obwisła skóra, znałem takiego jednego, kiepsko wyglądał.
Znajdź sobie pożyteczne zajęcie, może myśli będziesz miał bardziej klarowne, szczególnie logiczne, bo kiepsko z tobą :)))))))))))))))))
Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

31.08.2022 02:39

Dodane przez spike w odpowiedzi na "Uży­wa­my ubrań i na­rzę­dzi

O przystosowaniu biologicznym do rozrusznika serca nic nie pisałem. A o przystosowaniu do jedzenia mięsa, w szczególności grillowanego, możesz sobie przeczytać na przykład tu: https://informatormasars…
spike

spike

31.08.2022 11:30

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na O przystosowaniu biologicznym

W podanym linku o jedzeniu mięsa, są same brednie, pisane przez kogoś podobnego do ciebie, powiela głupoty bez zastanowienia się co pisze jak o weganach, to są zafiksowani ludzie, sekta, dowodem jest fakt, że mimo jedzenia trawy, zajadają mięsne suplementy, bo jak piszą, są potrzebne dla zachowania zdrowia całego organizmu, na S24 byli i pisali te swoje głupoty, a także o tych suplementach.
Podpowiem ci, że np. świnia jest wszystkożerna, a jakoś nie potrafi czytać i pisać.
Widzę, że u ciebie rozum nie pracuje, powielasz czyjeś głupoty bezkrytycznie
Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

31.08.2022 14:02

Dodane przez spike w odpowiedzi na W podanym linku o jedzeniu

Nie zrozumiałeś tego opisu. Ze względu na moje wywody ten fragment jest istotny: "Naukowcy wskazują, że ok. 400 tysięcy lat temu rozpowszechniło się użytkowanie ognia, a pieczone pożywienie stało się znacznie łatwiejsze do przeżucia. Osłabiło to presję selekcyjną faworyzującą masywną budowę szczęk i zębów. Obróbka cieplna usprawniła bowiem wstępne, najbardziej energochłonne etapy trawienia pokarmu, jak rozdrabnianie i rozkład chemiczny. Poza włącze­niem mięsa do diety do sukcesu ewolucyjnego człowieka znacząco przyczyniło się więc opanowanie ognia. Kiedy człowiek pierwotny nauczył się nim posługiwać bez obaw i przyrządzać przy jego pomocy pokarmy, zmniejszyły się jego możliwości trawienne, ale rozszerzyły możliwości myślowe – szczęka straciła moc, za to zyskał mózg. Naszemu przodkowi łatwiej było trawić pokarm gotowany niż surowy, a jednocześnie zauważył on, że może lepiej gospodarować swoimi zapasami."
Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

31.08.2022 03:22

Dodane przez spike w odpowiedzi na "Uży­wa­my ubrań i na­rzę­dzi

A o chwytnych rękach przystosowanych do używania narzędzi musisz sobie sam poszukać. Przeciwstawny kciuk mają wszystkie naczelne, ale człowiek wyjątkowo potrafi kciukiem dotknąć wszystkich innych palców, a dodatkowo umie małym palcem dotknąć nasady kciuka - dzięki temu sprawniej operujemy narzędziami niż inne naczelne. Człowiek stracił sierść oczywiście z powodów środowiskowych jako przystosowanie do ciepłego klimatu, by mniej się przegrzewać (do tego doszło pocenie), ale już nigdy tej sierści nie odzyskał, mimo migracji na zimne rejony. Więc ubranie to technologia pozwalającą człowiekowi zasiedlić wszystkie nisze ekologiczne na Ziemi, mimo przystosowania do tropików. Dalszy rozwój technologii pozwala nam też przetrwać w kosmosie.
spike

spike

31.08.2022 11:38

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na A o chwytnych rękach

"o chwytnych rękach przystosowanych do używania narzędz"
Bosze ! absurd goni absurd. ręce się przystosowały do narzędzi, czyli co, narzędzia były pierwsze przed człowiekiem, człowiek musiał prosić Słońce, czy może zmienił swoje DNA by miał chwytny kciuk, by używać narzędzi :))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Człowiek stracił sierść, by się dostosować do wiszących na drzewach ubrań, takie ładne, szkoda by się marnowały :))))))))))))))))))
Człowieku miej litość nad sobą, bo się kompromitujesz
Najgorsze jest, że w te swoje bajki wierzysz, ale Boga już nie, a dowodów na Jego istnienie masz na każdym kroku.
Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

31.08.2022 14:00

Dodane przez spike w odpowiedzi na "o chwytnych rękach

Brak sierści to nie jest przystosowanie do noszenia ubrań, ale do chłodzenia. Ubrania to przykład technologii, dzięki której człowiek mógł opanować wszystkie nisze ekologiczne mimo przystosowań biologicznych do tropików. Przykładem biologicznych przystosowań do technologii jest układ trawienny i chwytne ręce.
sake3

sake2020

31.08.2022 10:46

Pisze Pan-----,,każdy kto zachwyca się technologią,kto się nią pasjonuje,kto ją rozwija,kto się w niej zakochał jest dobry''.No własnie ja jestem taką pasjonatką,ale czy jestem dobra? Co to oznacza -dobra -w czym i czy to dobro nie pochodzi właśnie z biologii? Nie mnie to oceniać. Nie uważam że naszą rzeczą jest biologii się pozbyć,ale przystosować do niej technologię tam gdzie jest to potrzebne czy konieczne na dzień dzisiejszy. Jestem osobą z rozrusznikiem serca,nie mogę więc powiedzieć,że technologia w organizmie to coś nienaturalnego,po prostu technologia w służbie człowieka i im bardziej nowsza i ulepszana tym lepiej.W dalszej perspektywie to coraz śmielsze próby ykorzystywania technologii.Pisze Pan ,,eksploracja to nasz instynkt który trzeba uporządkować do podrózy kosmicznych.'' Te podróże to nie tylko lepsze i nowsze środki transportu,oprzyrządowanie czy potrzebne kombineony.To pokonanie bariery długości ludzkiego życia przy pokonywaniu przestrzeni kosmicznej,bo myśl ludzka poszukuje nieznanego.Co wtedy?Sztuczna inteligencja?Mam nadzieję,że nie obrazi się Pan znowu na mnie jak w poprzednim blogu z powodu moich przemyśleń.
spike

spike

31.08.2022 11:49

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Pisze Pan-----,,każdy kto

Utożsamiać technologię z dobrocią człowieka,może tylko i wyłącznie GPS.
Największy rozwój technologiczny od zawsze był związany z rozwojem technologii broni, przykład IIWŚ, uważany za okres największego zaangażowania nauki i techniki w zabijaniu drugiego człowieka, całych narodów, gdzie prym wiedli Niemcy, ludobójstwo opanowali do perfekcji, czy oni byli i są dobrzy ????????
Najnowsze wynalazki, technologie bardzo często zaczynają swoje "życie" w zbrojeniu, część z nich ma zastosowanie w życiu codziennym, reaktory jądrowe powstały dzięki badaniom na bronią jądrową, potem ją zastosowano do celów pokojowych, przykłady można mnożyć.
sake3

sake2020

31.08.2022 12:00

Dodane przez spike w odpowiedzi na Utożsamiać technologię z

@Spike......Ma Pan rację,technologia nie zawsze jest przyjazna  Turecki producent dronów bojowych Baykar Makina zaprezentował prototyp bezzałogowego samolotu szturmowego (Kizitelm''.Jest wyposażony w silnik odrzutowy,najnowszej generacji czujniki sterowania  sztuczną inteligencję.''Dlatego napisałam -technologia w służbie człowieka.Ale można ją też nazwać przyjacielem człowieka,chocby w medycynie.
spike

spike

31.08.2022 12:43

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @Spike......Ma Pan rację

Przykład drona jeszcze jest przykładem "przyjaznym" zastosowaniem nauki i technologii w służbie człowiekowi, bo służy do obrony, ale przeciwnik tej jej używa, ale przeciw człowiekowi. Kiedyś budowano grody, zamki dla obrony przed najeźdźcą, dzięki nauce i techniki, ale wróg odpowiedział konstrukcjami jak katapulty, miotacze bomb, wieże oblężnicze itd.a w tym czasie ludzie po staremu ręcznie uprawiali ziemię, alchemia też służyła wojskowości, nawet astrologia, by przewidzieć kiedy wojnę rozpocząć by ją wygrać. itd. etc. Widział ktoś kombajn tak zaawansowany technologicznie jak broń masowego rażenia ?
Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

31.08.2022 13:55

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Pisze Pan-----,,każdy kto

"Co wtedy?Sztuczna inteligencja?"
To też. Ale oczywiście technologia spowoduje wydłużenie ludzkiego życia: https://www.salon24.pl/u…
spike

spike

31.08.2022 15:14

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na "Co wtedy?Sztuczna

technologia i medycyna już wydłuża życie i co z tego, skoro intelektualnie człowiek nie potrafi samodzielnie żyć, odwiedź dom starców, to się przekonasz jak to wygląda, ja mam pod opieką starszą osobę 87 lat, nie wie kim jestem, nie poznaje bliskich, sika do łóżka, co to za życie, jak się nie wie co to znaczy, to ci się podoba ?
Ja nie chcę tak żyć, a człowiek nie przedłuży życia, by był do końca sprawny fizycznie i intelektualnie -głównie.
Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

31.08.2022 15:22

Dodane przez spike w odpowiedzi na technologia i medycyna już

Tu o tym kiedyś pisałem: https://www.salon24.pl/u…
spike

spike

31.08.2022 19:08

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na Tu o tym kiedyś pisałem:

Grzesiu, to że o tym pisałeś niczego nie zmienia, bo powielasz cudze teorie wyssane z palca, do tego przyjmujesz je na wiarę, nie na rozum, czy logikę. Śmiesznie to wygląda, jak "tworzysz" teorie, na które potem się powołujesz, tak robią niektórzy, a może większość nauczycieli akademickich, nie ważne, że to co kiedyś pisał, uległo zmianie, tak jest np. z teorią ewolucji, którą wielu już naukowców kwestionuje, matematycy dawno to zrobili, tylko nie wszyscy się wypowiedzieli, przez ludzi podobnych do ciebie, którzy nie uznają innego spojrzenia na odkrycia i badania.
Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

31.08.2022 23:55

Dodane przez spike w odpowiedzi na Grzesiu, to że o tym pisałeś

Jeśli byś się chciał czegoś o matematyce dowiedzieć, to możesz zacząć od tego: https://www.salon24.pl/u…

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Grzegorz GPS Świderski
Nazwa bloga:
Pupilla Libertatis
Zawód:
Informatyk
Miasto:
Warszawa

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 254
Liczba wyświetleń: 653,051
Liczba komentarzy: 4,574

Ostatnie wpisy blogera

  • Rosja dąży do rozpadu
  • Algorytmy psują młodych. Moderatorzy blogów psują starych
  • Kończy się epoka głupich algorytmów!

Moje ostatnie komentarze

  • To jest jedynie prawdziwa odpowiedź na tym poziomie dyskusji: https://media.invisioncic.com/b331833/monthly_2022_10/za-wszystkim-stoja-zydzi.jpg.a3428f5e6a81908061b001dda5762277.jpg
  • Tu masz wyjaśnienie, z kim masz do czynienia: https://naszeblogi.pl/74831-jarek-ruszkiewicz-polski-glos-kremla - to są nożyce, które się odezwały na skutek mojego uderzenia w stół.
  • Idź precz! Tu jest twoje miejsce: https://naszeblogi.pl/74918-ijontichy-tricolour-i-spike-wzor-zachowania-na-naszych-blogach

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Przekop nie dla żeglarzy!
  • Wojna dla opornych. W punktach
  • Komentarze na naszych blogach

Ostatnio komentowane

  • spike, W takich przypadkach zaleca się: Rozmowę z psychologiem lub psychoterapeutą: Specjalista może pomóc zidentyfikować źródła frustracji, gniewu lub trudności w budowaniu relacji. Terapia może pomóc…
  • Grzegorz GPS Świderski, To jest jedynie prawdziwa odpowiedź na tym poziomie dyskusji: https://media.invisioncic.com/b331833/monthly_2022_10/za-wszystkim-stoja-zydzi.jpg.a3428f5e6a81908061b001dda5762277.jpg
  • Grzegorz GPS Świderski, Tu masz wyjaśnienie, z kim masz do czynienia: https://naszeblogi.pl/74831-jarek-ruszkiewicz-polski-glos-kremla - to są nożyce, które się odezwały na skutek mojego uderzenia w stół.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności