Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Jak uratować Rosję?
Wysłane przez Grzegorz GPS Św... w 06-06-2022 [10:08]
Rosja jest biedna, Rosja jest głupia, Rosja to bandyta, Rosja morduje i niszczy. Ale konkretnie co to jest ta Rosja? Kto to jest ten biedny i głupi bandyta?
PaństwoTo oczywiste: to państwo. Rosja, czyli państwo zwane Federacją Rosyjską, państwo, które jest prawną kontynuacją ZSRR, to terytorialny monopol na stosowanie przemocy. Ten monopol dąży do rozszerzania się przy użyciu przemocy – dąży do powrotu do granic Rosji sowieckiej i odzyskania wszystkich wasali i terytoriów kontrolowanych politycznie – w tym Polski. To oczywiste, że jeśli przemoc jest podstawą tej organizacji, to ona będzie używać przemocy do ekspansji. Im większe państwo, tym bardziej chce się terytorialnie rozrastać. To naturalna, immanentna cecha państwa – poszerzać swoje strefy wpływów stosując przemoc – czyli bombardując, mordując i niszcząc. Każde państwo zawsze i wszędzie dąży do tego, by jak najwięcej kontrolować.
KrajAle Rosja to też kraj, to też ludzie, teren, język, historia, kultura, cywilizacja. Państwo ten kraj niszczy – i przy okazji niszczy wszystkich dookoła. Państwo prowadząc wojnę napastniczą, morduje ludzi – i Rosjan, i Ukraińców. Jeśli chcemy uniknąć tego by i nas zaczęło mordować, musimy doprowadzić do całkowitej likwidacji tego państwa i wyzwolenia Rosji jako kraju. By uratować Rosję, trzeba na terenie Rosji zlikwidować terytorialny monopol na przemoc.
Rozbicie dzielnicoweNajlepiej dla całego świata, w tym dla Polski, ale też dla wszystkich Rosjan oraz innych narodów i ludów zamieszkujących Rosję, byłoby utworzenie setek niezależnych, niepodległych państw na terenie tego kraju. Takie rozbicie dzielnicowe wywołałoby jednocześnie dwa efekty: kompletną niezdolność całej Rosji do wojny agresywnej, do tworzenia zagrażającego całemu światu imperium oraz zapewniłoby bezpieczeństwo i bogactwo mieszkańcom Rosji.
Podział na wiele państw powoduje utratę siły ofensywnej i wzrost siły defensywnej. Podział na wiele państw powoduje konkurencję ekonomiczną generującą ogromny wzrost gospodarczy. W Europie obserwowaliśmy to wielokrotnie. Biedny poddany cara, czy innego samodzierżawcy zwanego ostatnio prezydentem, jest gotów do każdej zbrodni, do ataku na sąsiadów, do bezsensownych mordów i gwałtów - bo nie ma nic do stracenia, bo mało co ma, jest biedny i głupi. Bogaty mieszkaniec samorządnej krainy, dopuszczając się zbrodni, ryzykuje utratę wszystkiego, co ma, więc mu się kompletnie nie opłaca kraść i mordować. Rosyjscy oligarchowie na wojnie bardzo tracą. Nic w zamian nie dostają. Nawet jakaś duma czy honor im nie pozostaje.
Mocarstwowe aspiracjeRosję należy ocalić od zagłady, do której dąży. Póki jest mocarstwem, póki ma imperialne aspiracje, póki chce innych zniewalać, póki dąży do ekspansji, jest skazana na biedę i cywilizacyjny upadek z wielkim hukiem. Może ewentualnie za sobą do grobu wciągnąć całą kulę ziemską. Odrodzić może się tylko tak, że podzieli się na wiele konkurencyjnych podmiotów politycznych, które będą konkurować ze sobą ekonomicznie, kulturowo i cywilizacyjnie, a nie militarnie. Im więcej będzie tam ludzi bogatych, im więcej klasy średniej, im więcej posesjonatów i właścicieli, tym lepiej - i dla nich, i dla nas, i dla całego świata.
DecentralizacjaRosja rozdrobniona, rozproszona politycznie może stać się bardzo poważną konkurencją dla Unii Europejskiej dążącej do centralizacji, do unifikacji, dążącej do likwidacji konkurencji i tworzenia monopoli. Unia Europejska budując jednolite mocarstwo polityczne, dąży do biedy i głupoty takiej jak w Rosji. Centralizacja nieuchronnie do tego prowadzi – to prosta droga do wojny i upadku. Rosja zdecentralizowana, wolnorynkowa i konkurencyjna ma szansę stać się gospodarczą potęgą w ciągu kilkudziesięciu lat. Tylko to może Rosję uratować.
Polityczny klimatNależy to mieszkańcom Rosji podpowiadać. Niech dążą do uwolnienia się od despoty, jakim jest państwo, które ich ciemięży, zniewala, ogranicza, zmusza do mordowania i niszczenia. To nie Putin jest winny, ale państwo, którym rządzi. Rosjanie nie muszą w tym celu się wszyscy porozumiewać, nie muszą na siebie nawzajem czekać. Każda republika (jest ich 22), każdy kraj (mają ich 9), każdy z 46 obwodów czy 5 okręgów autonomicznych może sam dla siebie wywalczyć wolność, ogłaszając niepodległość. Dziś, w stanie wojny, wiele państw zachodnich momentalnie uzna każdą taką secesję i wycofa sankcje dla tego obszaru. Więc jest ku temu polityczny klimat. Rosjanie powinni to wykorzystać. Mógł się rozpaść ZSRR, to może i Rosja.
Utopia - ale czy dobra?Może to, co proponuję, jest nierealne, może to utopia. Ale jeszcze trzy miesiące temu wielu bardzo poważnym politykom i analitykom wydawało się, że wojna jest niemożliwa, bo nie ma sensu. A jednak wybuchła. No to coś, co ma sens, ale też wydaje się niemożliwe, może się tym bardziej ziścić. Ziściła się bezsensowna niemożliwość, to sensowna szanse ma większą, nieprawdaż?
Ale mniejsza o realność takiego scenariusza. Proszę wszystkich czytających tę notkę o ocenę takiej możliwości – nie o prawdopodobieństwo, ale na ile to byłoby korzystne lub niekorzystne i dla kogo. Czy zgadzacie się z tym, że rozpad polityczny Rosji byłby korzystny dla większości ludzi na Ziemi, w tym dla samych Rosjan? Zgadzacie się, że wcale nie popadliby w większą niewolę, niż mają teraz? A jeśli nie, to proszę wyjaśnić dlaczego.
Grzegorz GPS Świderski
PS1. Najbardziej prawdopodobny scenariusz jest taki, że Rosja stanie się wasalem Chin, które wkrótce pokojowo przejmą Syberię. Więc tamtejsi mieszkańcy powinni się spieszyć z ogłoszeniem niepodległości, bo niedługo wpadną pod but Chin.
PS2. Notki powiązane:
Komentarze
06-06-2022 [10:13] - Marek Kudła | Link: Pierwszym ruchem powinno być
Pierwszym ruchem powinno być odebranie ruskim okupowanych terytoriów okręgu królewieckiego i Naddniestrza, a następnie przepędzenie ich z Europy, za Ural, tam gdtzie pasują najbardziej jako ludobójcy !!!
06-06-2022 [10:32] - Grzegorz GPS Św... | Link: Nie. Cokolwiek byśmy
Nie. Cokolwiek byśmy próbowali odebrać Rosji militarnie, wywoła atomową III wojnę światową. Więc nic im odbierać nie należy - należy nałożyć sankcje i czekać aż się sami rozpadną. Dla Polski wielokroć korzystniej będzie, gdy okręg królewiecki ogłosi niepodległość i ją utrzyma, niż by miał być włączony do Polski. Przepędzanie ludzi jak bydło, i to na dalekie odległości, to jest sposób polityczny ruskiej cywilizacji - tego absolutnie nie należy robić, bo to prowadzi do samych nieszczęść. Dzisiejsza ludność Rosji, będąca obywatelami Federacji Rosyjskiej, jest oczywiście winna wszystkich zbrodni dokonywanych przez to państwo, ale w momencie, gdy ogłoszą niepodległość jakieś swojej małej ojczyzny, należy w zamian darować im wszystkie winy - w imię pokoju i przetrwania całej ludzkości. Rzucam więc hasło: amnestia za lokalną niepodległość! Im to będzie mniejszy niepodległy region, tym dalej posunięta amnestia.
06-06-2022 [10:35] - u2 | Link: Więc nic im odbierać nie
Więc nic im odbierać nie należy - należy nałożyć sankcje i czekać aż się sami rozpadną.
Wiele razy północna Korea uciekała się do gróźb atomowych jeśli nie dostanie papu od Zachodu. Zawsze działało. Więc ruskie predzej czy później sami tak będą straszyć, że nacisną guzik, jak nie dostaną papu od Zachodu :-)
06-06-2022 [11:26] - Grzegorz GPS Św... | Link: No to jak Rosja rozpadnie się
No to jak Rosja rozpadnie się na sto takich Korei Północnych, to oni wszyscy będą grozić sobie nawzajem. Wtedy albo zdechną z głodu, albo się sami nawzajem wybiją, albo zrozumieją, że kradzież, terroryzm i wojny napastnicze się nie opłacają. Innych rozwiązań nie ma. Jak już musi wybuchnąć wojna jądrowa, to lepiej by wybuchła między Federacją Moskiewską, Księstwem Syberii, a Koreą Północną niż między Rosja a NATO.
06-06-2022 [10:39] - Ula Ujejska | Link: Grzegorz
Grzegorz
Nie wierzę w żadną III WŚ. Rosja musi być upokorzona doszczętnie i ponieść terytorialne straty, wtedy tamtejsze elity być czegoś się nauczą - ale ja w to nie wierzę - "Kartagina musi być zburzona". Teraz oddadzą wiele za święty spokój, ale nigdy nie zrezygnują z imperialnych aspiracji. To kwestia kolejnych 10-20 lat i znów będziemy mieli problem z ruską dziczą.
06-06-2022 [11:32] - Grzegorz GPS Św... | Link: Jeśli na gruzach obecnej
Jeśli na gruzach obecnej Rosji powstanie podobnej wielkości państwo, które przejmie w całości ich broń jądrową, to w istocie nic się nie zmieni, nadal groźba wybuchu atomowej III wojny jądrowej będzie taka sama. Ustrój tej nowej Rosji nie będzie miał kompletnie żadnego znaczenia - tak samo jak jakiekolwiek upokorzenie jej poprzedniczki. Upokorzenie ZSRR, poprzednika Federacji Rosyjskiej, nic nie dało. Jedyny sensowny, optymistyczny, dający szansę na pokój scenariusz to rozpad Rosji na wiele niezależnych, niepodległych państewek. A potem to samo z Chinami i USA. Póki istnieją imperia, póty III wojna światowa jest bardzo prawdopodobna. Póki ktokolwiek ma aspiracje mocarstwowe i je skutecznie realizuje, póty nie będzie na świecie trwałego pokoju.
06-06-2022 [14:12] - Marek Kudła | Link: Ula ma rację !!! Niektórzy
Ula ma rację !!! Niektórzy komentatorzy mają pełne pory strachu przed niby III wojną, nie rozumiejąc, że to nie jest takie proste ! Użycie broni jądrowej nie wchodzi w ogóle w grę, bo odpowiedź zachodu i NATO byłaby adekwatna ! Czyli bąbka na Moskwę, bąbka na Piotrograd, itd ...
06-06-2022 [14:13] - Marek Kudła | Link: Tak mąwią tylko tchórze !
Tak mówią tylko tchórze !
06-06-2022 [10:32] - u2 | Link: Każde państwo zawsze i
Każde państwo zawsze i wszędzie dąży do tego, by jak najwięcej kontrolować.
No nieprawda. Tylko państwa totalitarne tak robią. No i opozycja totalna, jeśli tylko dorwie się do władzy :-)
06-06-2022 [11:41] - Grzegorz GPS Św... | Link: Wszystkie państwa tak robią.
Wszystkie państwa tak robią. Wszystkie państwa przejmują każdą najdrobniejszą dziedzinę ludzkiego życia - chcą ją regulować, kontrolować i z niej ściągać podatki. Rozwój socjalizmu w USA to doskonały tego przykład. Rozwój socjaldemokracji w Polsce też to dobitnie udowadnia. Przedwojenna sanacja, mimo że była tak samo socjalistyczna jak wszystkie władze III RP, to jednak w mniej dziedzin życia się wtryniała. Dzisiejsze socjaldemokratyczne SLD, PO, PSL czy PiS regulują wielokroć więcej aspektów ludzkiego życia niż dawna sanacja. Socjalizm się rozwija wszędzie, bo sama natura państwa, jako terytorialnego monopolu na przemoc, to determinuje. Realizacja idei socjaldemokratycznej we wszystkich państwach Europy determinuje centralizm Unii Europejskiej - czyli dążenia mocarstwowe, imperialne. Wszystkie państwa dążą do totalitaryzmu - Unia Europejska to jawny tego dowód.
06-06-2022 [12:04] - Jabe | Link: To zależy, kto formalnie
To zależy, kto formalnie rządzi. Jeśli ciemny lud, łatwo mu wmówić, że warto pozbyć się wolności w zamian za obietnicę bezpieczeństwa. Tak rozwija się socjalizm, a za nim totalitaryzm. Małych podłych ludzi zawsze jest więcej.
A za Sanacji był nawet monopol zapałczany. Kraj stu podatków.
06-06-2022 [16:34] - Grzegorz GPS Św... | Link: Nie ma znaczenia, kto rządzi.
Nie ma znaczenia, kto rządzi. Jeśli może bezkarnie inicjować przemoc, to zawsze będzie to intensyfikować, by zgarniać dla siebie jak najwięcej korzyści. Póki to przynosi korzyści, póty będzie istnieć. Więc jedyną obroną przed mocarstwowością, imperializmem i totalitaryzmem jest system, który skutecznie uniemożliwi wszelkie inicjowanie aktów przemocy, w tym te państwowe. Taki mechanizm jest możliwy. Taki mechanizm jest też nieuchronny, bo państwa niedługo upadną, bo po prostu inicjowanie przemocy już się ekonomicznie nie opłaca. Państwa istnieją tylko i wyłącznie dlatego, że wydajność pracy czyniła przemoc opłacalną i dlatego tak się działo przez ostatnie setki tysięcy lat.
06-06-2022 [20:19] - Jabe | Link: Rzecz w tym, że totalitaryzm
Rzecz w tym, że totalitaryzm się państwu nie opłaca. Wprowadzają go ci, którzy chcą się utrzymać u władzy kosztem państwa i społeczeństwa, korzystając z lęków i ciemnoty ludu.
06-06-2022 [12:52] - u2 | Link: Wszystkie państwa przejmują
Wszystkie państwa przejmują każdą najdrobniejszą dziedzinę ludzkiego życia - chcą ją regulować, kontrolować i z niej ściągać podatki.
Rozumiem, że podatki dla wolnościowca to samo zło. Ja uważam podobnie, tyle, że zło to podatki sztucznie utworzone typu VAT. Gdyby nie VAT to nie było by mafii VAT-owskich i miliardów ukradzionych z budżetu Polski. Zaś podatki dochodowe, czy obrotowe, są potrzebne. Ale widać, że kwota nieopodatkowana wzrosła kilkakrotnie do 30 tysięcy, więc nawet podatki dochodowe lepiej czasami obniżyć, aby paradoksalnie zwiększyć wpływy z nich, bo tym się likwiduje szarą strefę.
PS. Zwiększanie obciążeń podatkowych to poprzednia ekipa, nierząd PO-PSL. Dzięki temu kręcono wałki nie tylko na VAT.
06-06-2022 [16:26] - Grzegorz GPS Św... | Link: Problem nie w podatkach jako
Problem nie w podatkach jako takich, ale w dziedzinach życia, w jakie państwo się wtrynia, stosując przemoc, i jakie siłą opodatkowuje. To stała tendencja państw, by się rozrastać. Jak tylko mogą, to starają się rozrastać terytorialnie, powiększać swoje obszary, czyli budując imperia, ale też rozrastają się wewnętrznie, kontrolując, regulując i opodatkowując coraz więcej aktywności swoich obywateli, czyli budując etatyzm i totalitaryzm. Istotą państwa jest to, że ma terytorialny monopol na stosowanie siły i dlatego może bezkarnie inicjować akty przemocy - więc robi to coraz bardziej intensywnie. To nie jest cecha niektórych państw, ale wszystkich obecnie istniejących z tylko jednym wyjątkiem - państwem Watykan.
Wszelkie przekręty na podatkach są zdrową obroną społeczeństwa przed państwową mafią. Po prostu jedna mafia walczy z inną kosztem uczciwych obywateli. Gdyby państwo zwalczyło wszystkie mafie robiące przekręty podatkowe i w sposób całkowicie pewny i skuteczny opodatkowywało swoich obywateli, to byśmy zachowali jeszcze mniej owoców naszej pracy niż teraz. To, że dwóch złodziei się kłuci i zwalcza nawzajem, jest w sumie dla okradanych korzystne.
06-06-2022 [20:55] - u2 | Link: Wszelkie przekręty na
Wszelkie przekręty na podatkach są zdrową obroną społeczeństwa przed państwową mafią.
Totalny odlot autora. To mafia zyskuje na niejasnych, sztucznych podatkach typu VAT, o tym już pisałem. A mafia to koalicja polityków z bandytami, vide Sławomi N. złote dziecko PełO. To że PO-PSL podwyzszało podatki to nie przypadek, ale nie można tego nazywać "zdrową obroną społeczeństwa" tylko dojeniem społeczeństwa. Np. ze środków zgromadzonych w OFE, Amber G., OLT Expres itp. itd.
07-06-2022 [14:59] - Grzegorz GPS Św... | Link: Totalny odlot nie sprzyja
Totalny odlot nie sprzyja dyskusji. Chcesz wymiany zdań, to zachowuj elementarne zasady dobrego wychowania. Z mafiami to bywa różnie - raz współpracują, raz się zwalczają. Państwo to jedna z nich i tak samo, jak inne, zajmuje się dojeniem społeczeństwa. Jeśli wierzysz, że państwo może przekształcić się ze złej mafii w dobrą, to równie dobrze powinieneś uwierzyć, że prywatna mafia może być dobra. OLT to odlot nietotalny.
06-06-2022 [12:26] - Roz Sądek | Link: Po przeczytaniu artykułu i
Po przeczytaniu artykułu i już napisanych komentarzy przypomniała mi się wypowiedź przypisywana gen. Pattonowi: "Not admitted to the army because of platfus, they have the most ways to win the wars." Coś w tym musi być, jest ponadczasowa, bo znalazłem ją przypisywaną również Aleksandrowi Wielkiemu - w innym języku, ale prawie identycznej treści.
06-06-2022 [15:56] - Grzegorz GPS Św... | Link: A konkretnie kto tu ma
A konkretnie kto tu ma platfusa i kto podał jakiś sposób na wygranie wojny?
06-06-2022 [19:13] - Roz Sądek | Link: @Autor
@Autor
"A konkretnie kto tu ma platfusa i kto podał jakiś sposób na wygranie wojny?"
===========
Niech Pan przeczyta temat swojego wpisu. No przecież Was - Napoleonów, Presleyów, Biznesmenów i Wirusologów etc sentencja Pattona nie dotyczy. Tak, więc spoko.
07-06-2022 [15:02] - Grzegorz GPS Św... | Link: Znów brak konkretów. Nie
Znów brak konkretów. Nie potrafisz na proste pytanie odpowiedzieć? Takie głupkowate przysrywanki niczemu innemu nie służą, tylko samoponiżaniu się. Co mnie obchodzą twoje problemy? Pisz na temat.
06-06-2022 [12:32] - Chatar Leon | Link: Przez całe lata w obwodzie
Przez całe lata w obwodzie królewieckim istniały poważne nastroje separatystyczne, a mieszkańcy wręcz uznawali się za odrębnych od reszty Rosji i bardziej zeuropeizowanych Sporo ludzi jeździło częściej do Polski i na Litwę aniżeli do Moskwy. Nawet zaczęto kultywować przedwojenne tradycje (że związane z kulturą niemiecką, trudno się dziwić).
Czy próbowano to jakoś wykorzystać z naszej strony? Przez lata nie powstała żadna konkretna inicjatywa (typu choćby rosyjskojęzyczna telewizja nadawana z Polski lub Litwy), a co tu mówić o jakiejś poważnej wizji politycznej.
06-06-2022 [12:49] - Grzegorz GPS Św... | Link: Te nastroje separatystyczne
Te nastroje separatystyczne należy oczywiście wzmacniać. Ale robienie tego poprzez propagandową telewizję nie ma sensu. Mamy na to bardzo dobitny dowód w postaci propagandowej telewizji na Białoruś, której skutki są odwrotne do zamierzonych - przeciwna propaganda może tego bardzo skutecznie używać, by straszyć rzekomym polskim imperializmem. Słuszne było to, by wprowadzić mały ruch graniczy, by tych ludzi uzależnić od kontaktów z sąsiadami z Polski i Litwy. Teraz oczywiście to się skończyło i należy ich ściśle izolować, by zrozumieli na własnej skórze różnicę. Teraz należy propagować idee zniesienia wszelkich sankcji dla niepodległego okręgu królewieckiego - i te idee rozpropagować tam nie poprzez telewizje, ale poprzez pocztę pantoflową, czyli plotki.
06-06-2022 [12:55] - u2 | Link: Mamy na to bardzo dobitny
Mamy na to bardzo dobitny dowód w postaci propagandowej telewizji na Białoruś, której skutki są odwrotne do zamierzonych
Aby autor znał choć jednego Białorusina ? Białorusini to odrębny naród od Rosjan, dla nich zrusyfikowany Łukaszenka nigdy nie był baćką. Baćka to termin zarezerwowany dla ojca, a za ojca Białorusini Łukaszenki nie uważają.
06-06-2022 [13:11] - Jabe | Link: Skąd ta dogłębna wiedza o
Skąd ta dogłębna wiedza o myślach Białorusinów? Baćka może i był zrusyfikowany, ale jak najbardziej odrębny od Rosjan, nim go polityka rządu warszawskiego ich łapy wepchnęła.
06-06-2022 [15:58] - Grzegorz GPS Św... | Link: Jaki te uwagi mają związek z
Jaki te uwagi mają związek z polską propagandową telewizją dla Białorusinów? To dzięki Biełsatowi Białorusini nie uważają Łukaszenki za ojca?
06-06-2022 [16:19] - u2 | Link: To dzięki Biełsatowi
To dzięki Biełsatowi Białorusini nie uważają Łukaszenki za ojca?
Nie za ojca, tylko za baćkę. Widać, ze autor również nie zna w realu ani jednego Białorusina.
Autor chce propagandowej telewizji dla Rosjan, a nie chce Telewizji Biełsat, prowadzonej przez Białorusinów dla Białorusinów. Ot, typowe dwójmyślenie wolnościowca z Warszafki :-)
07-06-2022 [15:05] - Grzegorz GPS Św... | Link: Skąd wiesz, ilu znam
Skąd wiesz, ilu znam Białorusinów? Jak to, ilu ich znam, w ogóle ma się do notki i poruszanych w niej kwestii? Dwójmyślenie wolnościowca z Warszafki nie służy dyskusji. Zalecam naukę elementarnych zasad rozmowy z ludźmi, bo takie głupkowate przysrywanki nie służą sensownej wymianie zdań.
06-06-2022 [13:00] - u2 | Link: mieszkańcy wręcz uznawali się
mieszkańcy wręcz uznawali się za odrębnych od reszty Rosji i bardziej zeuropeizowanych
Na uniwersytecie w Królewcu być może są jakieś światłe umysły, ale Królewiec jest najsilniej zmilitaryzowanym terenem w Rosji. Jak otrzymają rozkaz odpalić rakiety z Iskanderów na Berlin, Sztokholm, Warszawę, czy Suwałki to po prostu odpalą i nie będą po nas płakać. :-)
PS. Co do telewizji to z pewnością oglądają polskie programy, niekonieczne TV Kurski, mogą oglądać i WSI24 :-)
06-06-2022 [12:54] - Darek65 | Link: @Chatar Leon
@Chatar Leon
Też o tym kiedyś pisałem. Powinniśmy otworzyć granicę z Okręgiem Kaliningradu i wyciągnąć rękę do tych ludzi. Krokiem w dobrą stronę był mały ruch graniczny. Nie dość, żę byśmy zarabiali, to w naturalny sposób mieszkańcy tego obwodu by się w jakiś sposób asymilowali z nami. Niestety, ten "mądry" inaczej rząd, to pogrzebał. Bo niby przez granicę mogą do nas wniknąć szpiedzy. Jakby teraz nie mogli.
06-06-2022 [13:48] - Tezeusz | Link: @Darek
@Darek
piszesz jak zwykle propagamdą osranego bandyty putina.
Kaliningrad to najbardziej nasycone bronią w tym nuklearną w Europie. Trzeba mieć coś pod deklem by propagować twoje teorie.
06-06-2022 [14:05] - Darek65 | Link: @Tezeusz
@Tezeusz
Głupi byłeś, jesteś i taki umrzesz. Tak, wszyscy tam w kieszeniach noszą guziki atomowe. Gro mieszkańców, to zwykli ludzie. Ze swoimi zwykłymi problemami. To jest myślenie długofalowe, konsekwentnie krok po kroku. Takie myślenie cechuje poważne państwa i poważnych polityków. Twój sąsiad, którego znasz 40 lat i mówicie sobie dzień dobry, też Ciebie może w pewnej chwili zaatakować. Czy to znaczy, że nie masz z nim mówić sobie dzień dobry? Ten krótki okres, kiedy istniał mały ruch graniczny zrobił więcej dobrego niż jakakolwiek propaganda. Może nieco z innej bajki, przykładem jest pogranicze cieszyńskie. Do momentu, kiedy było zamknięte, istniały silne animozje między społecznościami Polski i Czech. Bywam tam często i od momentu kiedy granice, sklepy otwarto na całość praktycznie nic tam takiego nie ma. Wiesz dlaczego durna pało? Bo nie działa negatywny przekaz mówiony, medialny. Każdy może sobie jechać i zobaczyć.
06-06-2022 [14:16] - u2 | Link: w kieszeniach noszą guziki
w kieszeniach noszą guziki atomowe
Oczywiście, blisko jąder.
PS. W Koninie tak kochają ruskich ? Watpię. Polacy według badań socjologicznych uważają Rosjan za wrogów, około 76%, nawet na Ukrainie tak uważa tylko 71%.
06-06-2022 [14:33] - Darek65 | Link: To nie jest kwestia miłości
To nie jest kwestia miłości tylko racjonalnego myślenia. Od polityków oczekuje się racjonalnego myślenia, a nie emocji. Widziałeś, jak ten niemiecki TUSK, von der Layen ustawiała do pionu Morawieckiego i Dudę ? Orban sobie by nie pozwolił, bo on jest racjonalnym politykiem.
06-06-2022 [15:43] - u2 | Link: von der Layen ustawiała do
von der Layen ustawiała do pionu Morawieckiego i Dudę ?
Polacy to kulturalni mężczyźni i szanują kobiety.
PS. Co do racjonalności to PAD I PMM działają racjonalnie, zgodnie z polską racją stanu. Obecnie wrogiem jest Rosja, a nie Niemcy. W miarę przedłużającej się wojny Rosji z Ukrainą opadną maski i na zachodzie. Okaże się, kto jest przeciwnikiem ludobójców z Rosji, a kto zwolennikiem. Np. Macron wydzwaniający 40 razy do ludobójcy nie jest poważnym politykiem.
06-06-2022 [16:48] - Tezeusz | Link: @Darek
@Darek
to że rusoifil jesteś to wiedziałem ale rusifil nawalony to już nowum
06-06-2022 [17:46] - Ryan | Link: W Rosji powstają "centra
W Rosji powstają "centra logistyczne" zajmujące się dystrybucją dóbr zrabowanych na Ukrainie
https://www.tvp.info/60609007/w-rosji-powstaja-centra-logistyczne-dystrybuujace-dobra-ukradzione-na-ukrainie