Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Święta Olga
Wysłane przez J z L w 17-06-2021 [09:22]
Rodzice Olgi wychowali wielu dzielnych bolszewików. Ich córka, nasiąknęła ideą ulepszania świata przez plucie na Polskę i katolicką wiarę.
Krzysztof Chmielnik obnaża prawdę o Tokarczuk i jej rodzicach. Zanim sięgniecie po książkę "noblistki" przeczytajcie ten felieton
Święta Olga
Był czas, kiedy Olga Tokarczuk, świeża noblistka, dla wielu Lubuszan była pretekstem do ustanawiania kolejnego wzorca: literata, kobiety i Polaka. Ogłaszali się w mediach rozmaici znajomi, pociotkowie, świadkowie tamtych czasów, towarzysze z piaskownicy. Tylko po to, aby pogrzać się w ciepełku rozpalonej przez lewactwo sławy. Każdy czuł się w obowiązku kupić dzieła, aby chwalić się że posiada. Niektórzy nawet przeczytali, w zapale wspinania się na piedestał intelektualisty godny miana Europejczyka.
Nie mnie oceniać talent pisarski tej powszechnie, do niedawna wychwalanej Lubuszanki. Nie mam zamiaru literatury tej Pani ani czytać, ani recenzować. Może wynika to z potrzeby obcowania z literaturą innych noblowskich laureatów, a także i tych, którzy nie spodobali się Komitetowi Noblowskiemu. Najbardziej zaś autorów, którzy mieli nam coś w swoim pisaniu do przekazania, poza miazmatami własnego ego. Ponadto czytając Lalkę Prusa nabrałem przekonania, że warszawskie elity od czasów Izabeli Łęckiej niewiele się zmieniły i nadal mają mentalność tej pożal się Boże arystokratki. Małpują po niej maniery, niepomni błota jakie ich rodziciele, przybyli na sowieckich czołgach, na salony wnieśli. W efekcie jak coś warszawski salon chwali, wiem, że to trucizna postsowiecka i trzeba jej unikać.
Tym niemniej jako regionalista, a właściwie wredny poszukiwacz postsowieckich tradycji, także w Lubuskiem, rozmaitych mitów założycielskich, owych powrotów do macierzy, prastarych piastowskich korzeni, lubię dekonspirować antypolskie tęsknoty rozmaitych historio-podawców. Krzewicieli jedynie słusznych, bo niepolskich idei i postaci. No i tak się złożyło, że Olga Tokarczuk, nie wiem jak pozłacana przez salon i Centralny Komitet Noblowski, należy to wyrazicieli takich właśnie niepolskich tęsknot. Osobników, którzy im wyżej ich salon wyniesie, tym bardziej czują się w obowiązku pluć w gniazdo w którym wyrośli i które ich wykarmiło.
Uniwersytet Ludowy w Klenicy, rzekomo realizujący jakieś duńskie demokratyczne idee społeczne, był w gruncie rzeczy komunistyczną przybudówką do Wieczorowego Uniwersytetu Marksizmu i Leninizmu w wersji dla zacofanych mieszkańców wsi. Zacofanych w sensie szacunku do tradycji i wiary, który to sprawiał, że władza miała trudności w przekonaniu wiejskich zacofańców do idei kołchozów. Robienie wody z mózgu pokoleniu, które nie za bardzo rozumiało zdobycze socjalizmu realnego umacnianego masowymi mordami i eksterminacją patriotów, było celem pedagogiki realizowanej w Klenicy, w dawnym pałacu Radziwiłłów kochających Prusy, bardziej jak Polskę.
Rodzice Olgi w dziele wyznaczonym przez komunę odnieśli sukces. Wychowali wielu dzielnych bolszewików, którzy z marksistowskim zapałem wracali do domów, aby ideologicznie prostować rodziców. Z jakim ostatecznie skutkiem – wiadomo. I ponieśliby kompletną klęskę, gdyby nie ich córka, która przysłuchując się w domowym zaciszu dyskusji pomiędzy rodzicami jak oderwać wiejską młodzież od Boga i Polski, nasiąknęła ideą ulepszania świata przez plucie na Polskę i katolicką wiarę. I dlatego teraz robi za kolejną świecką świętą warszawskich elit.
YouTube:
Komentarze
17-06-2021 [10:00] - NASZ_HENRY | Link: Biegunom warszawskim to i
Biegunom warszawskim to i kołtun na głowie, czyli pchlica judaica, nie przeszkadza ☺☻
17-06-2021 [11:33] - RinoCeronte | Link: Jakby nie patrzeć to mamy
Jakby nie patrzeć to mamy problem z tymi e-e-elitami. Niedługo literacka nagroda Nobla będzie już tylko "obciachem", ale "pecunia non olet".
17-06-2021 [11:18] - Marek Kudła | Link: Tokarczuk Olga Nawoja
Tokarczuk Olga Nawoja urodziła się w Polsce, ale jej rodzice są/byli Ukraińcami i komunistami oddanymi stalinowi i bolszewikom. Jakie krzywdy wyrządziła Polska Oldze Tokarczuk, że ona tak jej nienawidzi? Olga Tokarczuk krytykuje Polskę i Polaków zarzucając nam mordowanie Żydów i niewolenie Ukraińców, jeśli użala się nad „Akcją „Wisła”, a milczy na temat mordowania Polaków na Kresach Wschodnich, to coś z jej widzeniem świata jest nie tak. Oczywiście, że historia Polski nie jest jednowymiarowa, ale jeśli polskich chłopów na Ukrainie ta pisarka traktuje, jak właścicieli niewolników i kolonizatorów, to coś jest nie tak... Warto ją zapytać, czy mordowanie Polaków przez UPA było jej zdaniem walką narodowo-wyzwoleńczą i czy historia Żydów w Polsce jest historią dobrych wśród złych? Jeśli była członkinią redakcji marksistowskiej „Krytyki Politycznej”, to uzasadnione jest pytanie, czy jest za likwidacją granic państwa polskiego i czy zapisałaby się do Międzynarodówki? Nie, nie żartuję.
Nienawidzi katolicyzmu, a wierzy we wróżby, astrologię, czyli taki zabobon. Mamy tu do czynienia z jakimś wariactwem intelektualnym. Świat dla niej jest „maszynerią bez Boga” a astrologia „sposobem na poszukiwanie porządku i praw nim rządzących”.
17-06-2021 [13:44] - rolnik z mazur | Link: @ Kudłaty,
@ Kudłaty,
A ty czytałeś coś Olgi Tokarczuk? Czy tylko tak żeby dowalić? To z pewnością świetna pisarka i każdy kto próbował coś pisać to potwierdzi. Spróbuj coś napisać Kudłaty, wyprostuj co ta Tokarczuk źle opowiedziała. Masz czas to pisz a moze i ty dostaniesz jak nie Nobla to może Nike przynajmniej.
17-06-2021 [13:50] - ruisdael | Link: Na ogół się z Panem zgadzam,
Na ogół się z Panem zgadzam, ale tym razem poszedł Pan po bandzie z tym "spróbuj coś napisać". Przypomina mi się stwierdzenie: "nie krytykuj skoczków narciarskich, że chyba popili, wyjdź sam i skocz". Czy na tym to ma polegać? Dalej nie będę brnął...chyba oczywiste.
17-06-2021 [15:24] - rolnik z mazur | Link: @ ruisdael,
@ ruisdael,
Nie można porównywać gruszek z jabłkami. Absolutnie nie zgadzam się. Każdy umie pisać ale nie każdy potrafi coś z sensem stworzyć. Skakać na nartach to zupełnie inna para kaloszy. Nie lubię literatury Olgi Tokarczuk ale nie zgadzam się z tym, że jej się wyciąga ukraińskie pochodzenie. Wszystko można sprowadzić ad absurdum. Komu bije dzwon Hemingwaya to też lewacka książka a mimo to dobra literatura. Dostojewski nie lubił Polaków i obsadzał ich w rolach albo pijaków alby innych rzezimieszków a mimo to to świetna literatura. Mam nadzieję, że rozumiesz co chcę powiedzieć. Pozdrawiam
17-06-2021 [19:30] - paparazzi | Link: Masz racje, a ta to była
Masz racje, a ta to była utalentowana, Leni Riefenstahl, nikt jej nie pobije. Ach te korzenie;-).
17-06-2021 [20:48] - rolnik z mazur | Link: @:paparazzi
@:paparazzi
Ty chyba coś wiesz o korzeniach. Pzdr
17-06-2021 [17:36] - Marek Kudła | Link: @ rolnik
@ rolnik
Coś się tak chłopie podniecił ?! Latasz tu po tej notce jak opętany. Przechodzisz ruję czy cóś ?! Idź lepiej doić krowy !
17-06-2021 [19:10] - Pers | Link: kudla
kudla
Twoja pogarda i nienawiść do ziemi i rolnictwa zdradza twoje pochodzenie.
Handlowe.
17-06-2021 [19:44] - Marek Kudła | Link: @ Ruszkiewicz
@ Ruszkiewicz
B I N G O jaruś !!!!!
17-06-2021 [13:52] - rolnik z mazur | Link: @ autor,
@ autor,
Typowa krytyka ad personam. Nie lubię Olgi Tokarczuk bo pisze na zadany temat ale to naprawdę dobra pisarka i ma talent. Jak Dylan mógł dostać Nobla albo Szymborska to dlaczego nie Tokarczuk? Ten kto się choć odrobinę zna na literaturze to potwierdzi. Księgi Jakubowe choc wypaczają historię to kawal dobrej literatury.
17-06-2021 [14:53] - Niezalogowany | Link: "Księgi Jakubowe choc
"Księgi Jakubowe choc wypaczają historię to kawal dobrej literatury"
Propagandowy produkcyjniak nie jest dobrą literaturą.
17-06-2021 [15:16] - rolnik z mazur | Link: @ nielog Czytales?
@ nielog
Czytales?
17-06-2021 [16:01] - Niezalogowany | Link: Niestety, czytałem.
Niestety, czytałem. Straszliwy tandetny i nachalny gniot, pisany pod gust wrogich Polsce instytucji. Przypomina wysiłki pretensjonalnej nastolatki starającej się usilnie być głęboką i odkrywczą.
17-06-2021 [16:16] - rolnik z mazur | Link: @ Nielog,
@ Nielog,
Literatura to nie tylko Chmielewska czy Christie. Finnegans wake to też literatura tylko dla innych czytelników.
17-06-2021 [15:29] - rolnik z mazur | Link: @ nielog
@ nielog
Nawet nie zdajesz sobie sprawy jak przypuszczam ile frankistów siedzi na poważnych stanowiskach w PL.
17-06-2021 [17:34] - spike | Link: O mamo, zaiste diabelska
O mamo, zaiste diabelska logika, dla ciebie rolniku nie ważne kim kto jest, ważne co tworzy, domyślam się, że takiego dr Mengele też będziesz wychwalał, uważanego za pioniera bioinżynierii, czyli "cudownej" metody produkcji człowieka - in vitro, albo będziesz wychwalał kopertowego lekarza, bo jest fachowcem, przykładów można mnożyć. Czy osiągnięcia nawet zdolnych ludzi, ale łajdaków są cenniejsze od uczciwości?
Na filmy czy książki nawet kiedyś ulubionych aktorów, autorów, nie oglądam i książek nie biorę do ręki, bo mnie jako Polaka obrazili.
17-06-2021 [19:33] - paparazzi | Link: "takiego dr Mengele też
"takiego dr Mengele też będziesz wychwalał"Zależy z jakiej strony;-). Relatywizacja albo prawda narracyjna. Pozdrawiam.
17-06-2021 [19:37] - rolnik z mazur | Link: @ spike
@ spike
To tylko literatura. Wiesz co to? Takich głupot to nie da się czytać. Mengele i Tokarczuk - jesteś durniem czy dostajesz kasę?
17-06-2021 [20:17] - spike | Link: "tylko literatura" może
"tylko literatura" może więcej zabić ludzi, niż zbrodniarz czy łapówkarz, durniem to jednak ty jesteś, skoro nie rozumiesz słowa pisanego.
17-06-2021 [20:53] - rolnik z mazur | Link: @ spike,
@ spike,
A ile ta Tokarczuk literaturą zabiła? Twój idol Niedzielski czy jak mu tam jednym rozporządzenie m skazuje tysiące ba śmierć przez zaniechanie i to ci gnojku nie przeszkadza? Wstyd
17-06-2021 [21:08] - tricolour | Link: @Spike
@Spike
Ciebie jako polaka zakupy w Lidlu nie obrażają? A samochód to masz polski, co? A papier toaletowy? A pralkę? Lodówka? Komputer, telefon? Nawet zapałek już polskich nie masz Polaku. Nawet węgla zaraz nie będziesz miał.
To co ciebie obraża? Cudza książka i to jak nagrodzona? Czy własne dwie lewe ręce, które zapałek nie potrafią wyprodukować, by je ktoś zechciał kupić.
17-06-2021 [18:19] - Marek Kudła | Link: @ rolnik
@ rolnik
Tokarczuk to dosłownie to samo co ty Walduś. Oboje nienawidzicie Polski !!!
17-06-2021 [19:40] - rolnik z mazur | Link: @ Kudłaty
@ Kudłaty
Chciałabym chociaż setną jej talentu. Ale ty tego nie pojmiesz. Nienawidzę głupoty a ta nie ma narodowości aly ty Kudłaty tego nie pojmiesz.
17-06-2021 [20:58] - rolnik z mazur | Link: @ Kudłaty
@ Kudłaty
Szkoda by mi było ręki, żeby co obić facjatę ale jeśli chcesz się w pojawić w Kwiku to się przemoge, choć jako dureń bez honorowej możliwości mój pies obsika ci spodnie.
17-06-2021 [21:27] - Marek Kudła | Link: @ pruski chłop
@ pruski chłop
Te rolnik, coś taki produktywny ? nie masz nic innego do roboty ? A świnie pasać, krowy doić i kury szczać prowadzać ? Nie ......... ? Lepiej te pierdoły pisać ? Puknij się !
17-06-2021 [22:46] - rolnik z mazur | Link: @ Kudłaty
@ Kudłaty
Do prowadzenia kury szczać to ja mam i takich Kudłatych. Jak chcesz się załapać to napisz na Berdyczów CV.
17-06-2021 [17:47] - Pers | Link: husky
husky
//Rodzice Olgi w dziele wyznaczonym przez komunę odnieśli sukces. Wychowali wielu dzielnych bolszewików, którzy z marksistowskim zapałem wracali do domów, aby ideologicznie prostować rodziców.//
A jakich przedmiotów uczyli rodzice O.Tokarczuk?
17-06-2021 [19:30] - J z L | Link: Tą notka miała się ukazać
Tą notka miała się ukazać dziś w witrynie niepodległy.pl ale odpisali że od kilku dni można wklejać wpisy tylko pisane cyrylicą
I dooopa blada bo nie znam radzieckiej pisowni
17-06-2021 [19:42] - sake3 | Link: Nader ciekawa opinia
Nader ciekawa opinia komentatora-------,,Księgi Jakubowe choć wypaczają historię to kawał dobrej literatury''.Rozumiem więc,że warsztat literacki jest wążniejszy od treści.Można podawać najgorsze treści czy kłamstwa byle w ładnym opakowaniu i w myśl aktualnie prowadzonej polityki.Paniusia z wronim gniazdem na łbie doskonale wyczuła forsowaną lewacką ideologię i tropienie na siłę antysemityzmu i sprytnie to wykorzystała.Niestety literackie czy pokojowe nagrody Nobla od dawna są nieporozumieniem.Myślę że tylko w przypadku rozwiązań technicznych,wynalazków z dziedziny fizyki,chemii,medycyny badania Wszechświata takie nagrody jak Nobel powinny być przyznawane jako wyraz hołdu dla myśli ludzkiej..
17-06-2021 [20:45] - rolnik z mazur | Link: @ sake
@ sake
Tak to kawał dobrej literatury i to bardzo dobrej. Guenter Grass napisał Blechtrommel - to też kawał świetnej literatury ( polskie tłumaczenie fatalne) i też niepoprawne ? Bo był w SS jako młody człowiek? Tak to można wszystkich zmieszać z błotem- szczególnie przez durni. Pzdr
17-06-2021 [21:18] - Pani Anna | Link: @Rolnik
@Rolnik
Również Jaroslav Hašek - czerwonoarmista, co nie przeszkadza mi uwielbiać Szwejka...
17-06-2021 [21:37] - rolnik z mazur | Link: @ Pani Anna,
@ Pani Anna,
No właśnie. Nie bronię Tokarczuk, bo fakt mija się z prawdą ale potrafi pisać i nikt jej tego nie odbierze. Jeszcze nigdy tak nie było żeby jakoś nie było. Poslusznie hlasim. Pzdr
18-06-2021 [09:44] - spike | Link: Rolniku, weź ołówek i kajecik
Rolniku, weź ołówek i kajecik, idź do obory i zbierz podpisy od trzody pod wnioskiem o Nobla dla Hitlera za Mein Kampf, ten też miał talent, jego książka rozeszła się a mln egzemplarzach, jakie skutki wywołała, jak żadna inna, jak dobrze pójdzie, może nawet honorowo będziesz ją odbierał.
17-06-2021 [21:29] - paparazzi | Link: Günter Grass, nieuku. A to ze
Günter Grass, nieuku. A to ze zataił że służył w SS go pogrzebało. Będę zbierał szmaty za garnki, przyjechać?
17-06-2021 [21:56] - Pani Anna | Link: Paparazzi
Paparazzi
Günter Grass, można napisać Guenter nie mając polskiej klawiatury i też jest poprawnie. Ue/ü, panie czepialski.
17-06-2021 [22:14] - rolnik z mazur | Link: paparazzi
paparazzi
Ok niech będzie Guenter. To nie zmienia postaci rzeczy, że świetny pisarz. Sorry i pzdr
17-06-2021 [22:01] - rolnik z mazur | Link: @ paparazzi,
@ paparazzi,
nieuku! Twoi pobratymcy dali mu Nobla. Czytałeś coś Grassa ? Czy tylko tak - Guenther jeśli już []. Naucz się trochę niemieckiego bo wasz jidisz to prymitywny niemiecki nawet języka swojego nie macie. Przeczytaj coś - Ilsebill sałzte nach - verstannden du dummkopf?
17-06-2021 [22:36] - J z L | Link: Don't spit as much or you'll
Don't spit as much or you'll run out of water
18-06-2021 [05:29] - Kaciszek (niezweryfikowany) | Link: Ci co podziwiają Tokarczuk za
Ci co podziwiają Tokarczuk za jej znakomitą technikę pisarską (niezależnie od celu jej literatury), także powinni podziwiać IG Farben za ich znakomitą technologię w produkcji Cyklonu B (niezależnie od celu tego produktu).
18-06-2021 [07:32] - rolnik z mazur | Link: @ Kaliszek,
@ Kaliszek,
To pojechałeś po bandzie. Pisarz powinien bowiem pisać tylko to, żeby nikomu nie podpaść a szczególnie Polakom. I nie ważne jak pisze tylko co pisze. Na strychu mam pełno książek o dzielnych traktorzystach, tkaczkach co to wykryły spisek w zakładzie itd, itp. Pzdr
18-06-2021 [07:44] - tricolour | Link: @Kaciszek
@Kaciszek
Oczywiście. I za Bayer Aspirin także. A Hugo Bossa (tego od mundurów) za dzisiejsze kroje. I lufy do naszych Leopardów to kto wyprodukował? Rheinmetall - ten sam, ktory do naszych strzelał.
A samochód jaki masz? A dlaczego Zelmera sprzedałeś Boschowi? A gazety dlaczego na farbach drukarskich Huber drukujesz?
17-06-2021 [20:30] - J z L | Link: DLACZEGO TOKARCZUK PLUJE NA
DLACZEGO TOKARCZUK PLUJE NA POLSKĘ?
https://www.youtube.com/watch?v=3-nUEi9FiKw
18-06-2021 [07:40] - rolnik z mazur | Link: JzL
JzL
Gada głupoty to fakt. Ale chyba nikt poważnie nie powinien traktować tego co wygaduje. Taki trend, że leżącej trzeba dokopać. Kto temu jest winien?