Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Będziemy teraz gotowi?
Wysłane przez jazgdyni w 28-05-2021 [09:20]
Gdy w USA za trzy lata nie wygrają republikanie, a najlepiej – Donald Trump, to sytuacja Rzeczpospolita może być krytyczna.
Skąd my to znamy?
"29 września 1938 roku podpisano układ monachijski zezwalający III Rzeszy na aneksję części Czechosłowacji. Był on jedną z zapowiedzi największego konfliktu zbrojnego w historii świata - II wojny światowej."[1]
Dzisiaj wszystkich szokuje całkowita bierność, głupota i wygodnictwo europejskich potęg, które były wówczas w stanie powstrzymać Hitlera i nie dopuścić do światowej tragedii. Zarówno premier Wielkiej Brytanii Neville Chamberlain, jak i premier Francji Édouard Daladier, to pierwowzory obecnych neo-marksitowskich, bezjajecznych fanatyków z Unii Europejskiej.
Wprawdzie pakt Ribbentrop – Mołotow, wraz z tym antypolskim tajnym protokołem dodatkowym zawarty został prawie rok później, ale już od dawna Stalin i Hitler ściśle współpracowali.
Czy Europa zachodnia i jej przywódcy nie przypominają durni sprzed 83 lat?
Czy współpraca i przyjaźń Rosyjsko – Niemiecka jest dziś słabsza niż przed II WŚ? A może też jest jakiś tajny pakt Merkel – Putin, o którym się dowiemy za lat 50 albo 100?
Na koniec II Wojny Światowej, trzech najsilniejszych aliantów – Winston Churchill (Wielka Brytania), Franklin D. Roosevelt (USA) i Józef Stalin (ZSRR) zorganizowali trzy konferencje, tzw. BIG THREE – w Teheranie (listopad 1943), najważniejsza w Jałcie (luty 1945) i w Poczdamie w lipcu 1945.
Trzej panowie dzielili łup, przepraszam, świat, na tak zwane strefy wpływu. Praktycznie na dwie strefy – świat zachodu i strefa sowiecka. Nikt się wykrwawionych narodów i państw nie pytał o zdanie. Był dyktat mocarstw i już.
Co ciekawe, przyszłość Polski była jednym z głównych tematów konferencji jałtańskiej. Premier Churchill, trzeba mu to oddać, starał się walczyć o suwerenność Rzeczypospolitej i wolne wybory, mimo rządu przywiezionego z Moskwy przez Armię Czerwoną. Lecz nie miał szans. Był jeden przeciwko dwóm? Jakże to? – zapyta młody czytelnik – Stany Zjednoczone z Ruskimi przeciwko Polsce. Ano właśnie.
Satyryczno – tragiczne są motywy, jakie wówczas używał Józef Stalin, by przekonać kolegów, dlaczego Polska musi być jego.
Mam tylko angielską transkrypcję pod ręką, jak ten zbrodniarz czarował zachodnich naiwnych prostaczków.
"For the Soviet government, the question of Poland was one of honor"
Dla sowieckiego rządu kwestia Polski to sprawa honorowa.
"because the Russians had greatly sinned against Poland",
A to dlatego, że Rosjanie strasznie zgrzeszyli wobec Polski.
"the Soviet government was trying to atone for those sins".
Radziecka władza postara się odpokutować za te grzechy.
"Poland must be strong and the Soviet Union is interested in the creation of a mighty, free and independent Poland".
Polska musi być silna a Związek Radziecki zabezpieczy powstanie potężnej, wolnej i niepodległej Polski.
Lecz jednocześnie nie ma mowy o żadnym rządzie na uchodźctwie, a terytoria RP, zajęte przez ZSRR 17 września 1939 pozostaną częścią Republiki Rad.
Mimo okupacji Polski przez Armię Czerwoną i polską władzę przywiezioną z Moskwy, Stalin wspaniałomyślnie oferuje wolne wybory. [3] [4]
Prezydent USA, Franklin Delano Roosevelt, nominalnie demokrata, był opleciony siatką sowieckich agentów i mieli oni wielki wpływ na jego politykę i decyzje. Dzisiaj bez cienia wątpliwości zidentyfikowano siedmiu z jego najbliższego otoczenia.
Najważniejszym z nich był Harry Hopkins, nieoficjalnie 2-ga osoba w państwie, serdeczny przyjaciel prezydenta i najważniejszy doradca w kwestiach polityki międzynarodowej. Dla Moskwy jednak ważniejszy był Alger Hiss z Departamentu Stanu – bezpośredni łacznik z Kremlem i Kominternem. Słynne i jakże symboliczne zdjęcie Roosevelta w Jałcie pokazuje Roosevelta siedzącego po środku i mającego po prawej Stalina, a po lewej właśnie Hissa. Cała trójka radośnie spoglądająca w kamerę.
Z tej szpiegowskiej siódemki w Białym Domu, warto też wspomnieć o Harrym Dexter White, szarej eminencji Departamentu Skarbu. Czyli Ruskie też trzymali swą zakrwawioną łapę na amerykańskich finansach. [2]
Prawdopodobnie jak wielu obserwatorów sceny politycznej, obserwując walkę wyborczą prezydenta Donalda Trumpa i Joe Bidena, gdzie republikanin Trump przegrał w sposób wysoce wątpliwy i patrząc na obecne posunięcia nowego prezydenta Bidena, odnoszę wrażenie, że dokładnie powtarza się scenariusz z czasów rządu Franklina D. Roosevelta. Dzisiaj historycy, głównie amerykańscy nie mają wątpliwości, że FDR był socjalistą.
Kim był były, czarny prezydent Barak Obama, gdzie u niego Joe Biden był wiceprezydentem? Czy mylą się ci, którzy zdecydowanie twierdzą, że "robiący reset" z Putinem Obama jest neo-marksistą, lub bardziej prosto – lewakiem.
Więc kim ideowo jest obecny prezydent USA, który pobierał nauki u swego lewackiego, ba... powiem nawet neo-marksitowskiego mentora Baraka Obamy?
Biden, który w odpowiedzi do polskiego reportera mówi, że znosi sankcje nałożone na budowę gazociągu Nordstream 2, bo musi poprawić stosunki z Europą. Jaką Europą chory starcze?! Poprawiasz stosunki wyłącznie z Niemcami i Rosją. A reszta Europy, zdecydowana większość, przez taką politykę będzie tylko cierpieć, gdy już niedługo ruskie i szkopy otworzą kramik z gazem i będziemy tam musieli kupować, a wasze pieniążki pójdą na broń nuklearną następnej generacji, albo na rozbudowę pałacu nad Morzem Czarnym.
Czy schorowany starzec niestety zdurniał z wiekiem już do tego stopnia, że tego nie pojmuje?
Mam tylko jedną wątpliwość – czy to wypączkowane na nowo w Stanach Zjednoczonych lewactwo, ten cały deep state, Big Data, Big Farm, Hollywood, koncerny bogatsze niż niejedno państwo, to oryginalna, amerykańska kreacja, czy może jednak wszystko to jest pod wpływem i naciskiem moskiewskiej i europejskich ideologów również powiązanych z Kremlem.
Chyba każdy amerykański kongresmen zna już dzisiaj z imienia i nazwiska rosyjskich agentów FSB, czy GRU mających stałe przepustki do Białego Domu.
Franklin D. Roosevelt był pilnowany i kontrolowany co najmniej przez 7 czekistów. Ilu prowadzi na smyczy prezydenta Bidena?
Bush w oczach Putina widział głębokie myśli. Bill i Hilary Clinton, jakby mocno poskrobać, to odkryłaby się kryminalna przeszłość jeszcze z czasów senatorowania. A Biden pozwalał korumpować synalka, czy to w Kijowie, czy w Moskwie.
Ruska agentura i wszelakie służby specjalne, jeszcze od czasów carów stosują proste metody: - kupić człowieka, zebrać haki by szantażem skompromitowania uczynić posłusznym. A najdurniejszych i najbardziej podatnych zindoktrynować i uczynić nastajaszczym czeławiekiem – bolszewikiem do szpiku kości.
Cztery lata kadencji Donalda Trumpa pozwoliły Polsce złapać oddech. Zespół analityków i doradców wokół niego i on sam rozumieli że stabilna równowaga w Europie wymaga zbudowania silnego bloku Trójmorza, nowych, pokrzywdzonych i frontowych wobec Imperium Zła – Rosji. państw. A jedynym słusznym rozwiązaniem takiej strategii jest uczynienie z Rzeczypospolitej lidera, przy silnym wspomaganiu na południu przez Rumunię.
A gdy już koalicja okrzepnie i się wzmocni; udowodni, że jest warta należytego prestiżu, to i Grecja, Cypr, Ukraina, czy Finlandia pomyślą o przystąpieniu do paktu.
Lecz od początku kraje takie, jak Niemcy, Francja, Holandia, czy Dania tego nie chcą. Gdyż wtedy ich znaczenie się zmniejszy, a za tym osiągane profity zmaleją.
Oni zawsze woleli wyzyskiwać, jak w epoce kolonialnej, czy nie daj Boże, z kimś się dzielić.
I tak oto piękne marzenia renesansu Rzeczpospolitej, oraz pozostałych państw regionu, trwały do końca roku 2020, a potem boleśnie się urwały. System nieprawości, oszustw i oszczerstw, żyjący w mrocznej strefie Ameryki wygrał wybory w USA. Przy wsparciu praktycznie już wcześniej przejętych przez lewacką żydokomunę, mediów papierowych i elektronicznych, po opanowaniu zideologizowanych uniwersytetów, neo-marksizm wraz z wszelkimi ideowymi kretynizmami, jak gender, czy otwarte wrota dla wszelkich imigrantów z całego świata, lub też poprawa klimatu Ziemi (sic!) widać jak bolszewizm swoją długą macką pokrył Amerykę.
Czy jesteśmy gotowi do obrony, praktycznie ponownie znajdując się w sytuacji w dużej mierze podobnej do tej tragicznej z 1939 roku?
Nie unikniemy wojny. Pociecha jest taka, że ta wojna nie będzie jak wtedy ludobójcza i pancerna. Ich plan, cel wrogów Polski to zniszczenie kraju. Skrajne osłabienie, by nigdy nie został konkurencją dla tłustych kotów. To ma być kraj małych, niewykształconych i skłóconych ludzi; kraj bez aspiracji, we wszystkich aspektach życia i rozwoju, kontrolowany z zewnątrz. Może zostaną jakieś pozory – fasadowy Sejm, jakiś prezydent, śmieszna Giełda.
Czy wojna ta już się zaczęła? Może już nawet trwa od dawna, lecz ponieważ jest to coś nowego – wojna pełzająca, na wyniszczenie, to jak w tej historii o powolnym gotowaniu żaby, nic nie czujemy i nie zdajemy sobie sprawy.
Pierwszy wystrzał, taki ostrzegawczy, usłyszeliśmy w roku 2015, gdy, jak dzisiaj już nie mamy wątpliwości, utworzona przez komunistyczne służby bezpieczeństwa i finansowana przez niemieckie partie polityczne Platforma Obywatelska, z całą swoją pychą i arogancją, gdy nawet ich kandydatowi na prezydenta, Bronisławowi Komorowskiemu nie chciało się prowadzić kampanii, bo tak był pewien wygranej, (Adam Michnik, główny ideolog III RP – "Komorowski [przegra-jk] gdy po pijanemu, na pasach przejedzie niepełnosprawną zakonnicę w ciąży.) [5] jednak sromotnie przegrała wybory – zarówno prezydenckie, jak i parlamentarne. Wtedy ówczesny przywódca tej rządzącej przez osiem lat partii Grzegorz Schetyna oznajmił, że stają się totalną opozycją, a ich polem walki będzie "ulica i zagranica".
Co to oznaczało, zobaczyliśmy przez ostatnie 6 lat, gdy PO przegrywało kolejne wybory, jedne po drugich, sprzeciwiając się demokratycznej władzy na każdym kroku, nawet torpedując wysiłki rządu w walce z pandemią, usiłując dokonywać pozaparlamentarnych metod odzyskania władzy, jak próby puczów, nieustanne veta, czy wywoływanie strajków. Faktycznie dotkliwy, choć raczej bardziej denerwujący, był element hasła – zagranica – gdzie zdominowana całkowicie przez Niemcy Unia Europejska, nieustannie atakowała rząd Polski za cokolwiek – za wycinanie lasu, za podejmowanie wysiłków reformy sądownictwa, za walkę o kościół i tradycję, czy o normy dotyczące nakrętek do śrubek M5.
Musimy w pełni zdawać sobie sprawę, że zmutowany, odradzający się dzisiaj bolszewizm, zawsze miał tylko jeden cel – zdobycie władzy nad CAŁYM ŚWIATEM. Tu nie chodzi tylko o Polskę. My jesteśmy tylko denerwującą drzazgą pod paznokciem. Wyrwać nas trzeba pincetą.
Jak zbolszewiony świat wygląda (teraz już nawet może to być również Mars i Księżyc) profetycznie przedstawił George Orwell, który w czasie Wojny Hiszpańskiej napatrzył się co to jest, jeszcze przed moim urodzeniem w jego nieustannie cytowanych książkach "Folwark zwierzęcy" i "Rok 1984".
Polityczna śmierć (lub tylko uśpienie) prezydenta Trumpa, pozwoliła światowemu lewactwu przejść do następnego etapu podboju świata.
Chory starzec na fotelu prezydenta USA usprawiedliwia swoje działania, po wykonaniu wolty o 180 stopni walką ekonomiczną (na razie) z Chinami i w związku z tym, koniecznością sojuszu i dobrych stosunków z Rosją i Niemcami.
Gdyby tylko zechciał posłuchać mądrych ludzi, a nie agentów i wariatów co szepcą mu do ucha, zobaczyłby, jaki jest bezsens takiej strategii.
Rosja – naród mongolski w swym rdzeniu, zawsze będzie bliżej Chin, niż Ameryki.
Gdy już w końcu neo-marksiści zdobyli kontrolę nad Stanami Zjednoczonymi, po uprzednim opanowaniu Unii Europejskiej za pomocą towarzyszy z Niemiec, Holandii, czy Francji, można spokojnie zająć się czyszczeniem takich brudów, jak na przykład krnąbrna Polska ze swoją upierdliwą władzą w szlacheckich kontuszach i z krzyżem w dłoni (Las Katyński, 1940 – Nu, polskie pany! Wysiadać!). Nie udało się zamordować polskiego papieża, to teraz wszystkie kościoły będą płonąć.
Tak więc w roku obecnym, 2021, przystąpiono do zmasowanego ataku niszczenia gospodarki kraju, jak nie udało się w maju 2020 przy pomocy lokalnych sprzedawczyków i agentury rozwalić przy wyborach prezydenckich pisowskiej władzy.
Atak został skierowany na filary szybko rozwijającej się gospodarki, której jakoś koronawirus nie zniszczył, na co zapewne też liczono.
Zaatakowano największy w Polsce dynamicznie wzrastający kombinat rafineryjno – petrochemiczny Orlen, już wkrótce mogący zagrozić takim potęgom jak Łukoil, Rosnieft, Gazprom, czy niemiecki Aral AG.
Niemcy zaczęły również akcję blokowania budowy w Polsce elektrowni atomowych. Jak to mają w zwyczaju – władza w Berlinie milczy, a akcję propagandową rozpoczęły media na usługach rządu, nawołując do obłożenia wysokimi podatkami energii z reaktorów w ramach idiotyzmu Zielonego Ładu UE. Mimo, że jak dotychczas to jedyne efektywne źródło energii zero-emisyjne.
A potem zaczęły się dziwne wydarzenia w polskiej sieci energetycznej. Najpierw system jakoś sam z siebie wyłączył 10 z 13 bloków energetycznych w największej elektrowni polskiej w Bełchatowie (5354 MW, paliwo – węgiel brunatny, 20% całej produkcji prądu, najtańszy prąd pochodzi stąd). Tylko dzięki awaryjnemu transgranicznemu transferowi prądu z Czech, Słowacji i Niemiec uniknęliśmy zanikowi prądu w całym kraju (blackout), co mogłoby doprowadzić do niepowetowanych strat w całym kraju. Co było przyczyną awarii? Do tej chwili nie wiemy.
Zaledwie po paru dniach w tymże Bełchatowie zapalił się główny transporter dostarczający węgiel z kopalni do kotłów elektrowni. Tutaj też prokuratura, policja i eksperci nadal badają sprawę.
Nie zdążyliśmy jeszcze ochłonąć po, na szczęście, niedoszłej katastrofie, a zaatakowano trzecią z kolei, największą naszą elektrownię w Turowie (2106 MW, 7% energii kraju, paliwo – węgiel brunatny). Tu nie nastąpił atak fizyczny na instalację, tylko wykorzystano skargę Czechów – mających nawet pięć większych, konkurencyjnych elektrowni w tym samym zagłębiu co Turów, po której, nienawidząca Polski sędzina w Trybunale Sprawiedliwości Unii Europejskiej nakazała natychmiastowe unieruchomienie kopalni, czyli także elektrowni.
Wykonanie takiego idiotycznego polecenia, również doprowadziłoby do ogólnokrajowej katastrofy.
W tym samym czasie dowiedzieliśmy się, że rozproszeni po Europie dywersanci – agenci ruskiego GRU – wywiadu wojskowego, specjalizujący się dotychczas w zabójstwach wrogów Putina, dokonywali ataków terrorystycznych w Czechach – wysadzając w powietrze magazyny amunicji, czy też w Bułgarii, likwidując niewygodnych przemysłowców. Pewne poboczne nitki mogą wskazywać na pewne polskie ślady, prowadzące nawet do Zamachu Smoleńskiego w 2010 roku.
Czesi zdecydowali się nawet na wydalenie z państwa 80 dyplomatów, w rzeczywistości agentów, z rosyjskiej ambasady w Pradze.
Można przypuszczać, że rosyjska agentura w dużej ilosci ulokowana w całej Europie, dostała polecenie wzniecania niepokojów, a nawet dokonywania aktów terrorystycznych i dywersyjnych. Podejrzewa się, że w Polsce działa silna grupa agentury Putina, oraz wielu zwerbowanych polskich zdrajców. Nasilenie działania takiej agentury jej wpływu w zakresie wojny psychologicznej, jest wyraźnie obserwowane w internecie, mediach elektronicznych i na portalach społecznościowych. Współgrają z tą akcją wielkie koncerny, które też brały udział w przegranych wyborach Trumpa, jak Google, Facebook, czy Tweeter.
W sierpniu 1939 byliśmy tragicznie nieprzygotowani do agresji militarnej na młodziutką Rzeczpospolitą.
Wojskiem i Ministerstwem Spraw Wojskowych w dużym stopniu kierowali dyletanci, lub zaślepieni ambicjami durnie. Tacy, jak lotnik, generał Ludomił Rayski, odpowiedzialny za słabość polskiego lotnictwa.
Nie byliśmy w sensie taktycznym przygotowani na niemiecki Blitzkrieg i zdradziecką napaść ze wschodu przez ZSRR.
Polska w rezultacie tej słabości i osamotnienia, bo mamy tylko podstępnych i nienawidzących wrogów ze wschodu i zachodu, a resztę świata nie obchodzi europejskie państewko, z którym nie trzeba się liczyć, a na dodatek światowe żydostwo oskarża o wszelkie możliwe tragedie, musi ciężko pracować, by zyskać należne miejsce w światowej układance.
Czy teraz, nie tak, jak w 39 jesteśmy zdolni się obronić i więcej – spowodować, by świat zaczął się z nami liczyć?
Co nam pozostało po upadku Trumpa? Liczyć może na Chińczyków i nasz Jedwabny Szlak, jak sugerują niektórzy nasi geostratedzy? Przecież to absurd.
Oni są przecież jak pijawki – wypiją do ostatniej kropli krwi, a potem wyplują.
Dyplomacja rozjeżdża się po świecie. Prezydent Duda testuje przymierze z Turcją, przypomina się Gruzji. Lecz to nie potęgi. Nie najlepsi kandydaci do bliskich sojuszy. W lewackiej Unii Europejskiej mamy przerąbane. To kraina Donalda Tuska i Róży Thun.
Może, gdybyśmy nagle zaczęli krzyczeć, że jesteśmy Europejczykami przecież, a Polakami tylko przez głupi przypadek, to może by spojrzeli przychylnym okiem. Pieprzyć tę całą suwerenność. Tylko przez nią kłopoty. Co ona daje?
Wyobraża sobie jakikolwiek patriota pozbycie się narodowej dumy i honoru? Prawda, że to niemożliwe.
Musimy się bronić ze wszystkich sił. I ostatecznie zwyciężyć.
.
[1] https://www.polskieradio.pl/39/246/Artykul/942540,Uklad-monachijski-rozbior-Czechoslowacji
[2] https://jozefdarski.pl/5621-8-nasze-lektury-agenci-wplywu-i-13-grudnia-jacek-kwiecinski
[3] https://en.wikipedia.org/wiki/Yalta_Conference
[4] Berthon, Simon; Potts, Joanna (2007), Warlords: An Extraordinary Re-creation of World War II Through the Eyes and Minds of Hitler, Churchill, Roosevelt, and Stalin
[5] https://youtu.be/VgQQKbqF56M
Komentarze
28-05-2021 [09:24] - Trotelreiner (niezweryfikowany) | Link: --Panie profesorze,jak Pan
--Panie profesorze,jak Pan sobie wyobraża III Wojnę Światowa?
---Hmmm. Nie wiem,ale wiem jak będzie wyglądala IV W.Ś....na maczugi i kamienie...
Rozmowa ta odbyła sie pomiędzy dziennikarzem i A.Einsteinem.
Po co komuś wojna...jak se może kupić każdego i każdy kraj?
28-05-2021 [09:38] - jazgdyni | Link: Wydaje mi się, że pojęcie
Wydaje mi się, że pojęcie wojny jest dla ciebie zbyt abstrakcyjne.
Lecz gdyby już była taka na ostro, na wszelki wypadek zamknąłbym Ciebie w areszcie domowym. Dla twojego dobra.
Ps. Co słychać niezaszczepiony kolego? Nadal ukrywasz się w jaskini pod Etną? A ja jestem ciekaw, jak dzisiaj z Arancini, Spaghetti al nero di sepia, Cannolo siciliano i ulubione Caponata, nie mówiąc o Vino aromatizzato alla mandorla (migdały zawsze mnie fascynowały).
28-05-2021 [12:17] - Trotelreiner (niezweryfikowany) | Link: @jazgdyni 9.38
@jazgdyni 9.38
Bredzisz...wojna trwa wiecznie,nie było na Ziemi ani jednego dnia pokoju od czasu Nr 1 ,a i wypraw krzyżowych...powoli, abstrakcją staje sie @jzg...rozczarowany jestem tobą.
Piszę tobą mała literą,bo ty piszesz <ciebie> też z małej.
Co do szczepień...jakbys uważnie czytał,to ja już dawno pisałem,że przyjąłem 2 dawki tego płynu marki Pfizer...w marcu drugą....żona wcześniej,bo dentyści szli na pierwszy
ogień.
Capisci?
PS.Scusi...w drugim zdaniu jest z dużej litery :--))) A co do zamknięcia w areszcie domowym...to spróbuj...lupara zostawia kilkanaście dziur....nie da sie znaleźć wszystkiego
aby włożyć do trumny...
PPS.To żart! Żadnych gróźb karalnych w stosunku do @jzg!!! :-)))
28-05-2021 [20:31] - jazgdyni | Link: @Trot
@Trot
Jesteś cywilem, to wojnę widzisz zawsze i wszędzie. Zbuduj sobie schron. Ja byłem na wojnie, choć udziału w niej nie brałem.
A tu specjalnie dla Ciebie - Ci, Tobie, Ci, Tobie, Ci, Tobie, Ci, Tobie, Ci, Tobie, Ci, Tobie, Ci, Tobie, Ci, Tobie, Ci, Tobie, Ci, Tobie, Ci, Tobie, Ci, Tobie,
Ps. Ja strzelam z palca.
28-05-2021 [09:41] - Zbyszek_S | Link: Z jakim geograficznym
Z jakim geograficznym sąsiadem mamy przyjazne stosunki zamiast konfliktów lub oziębłości?
28-05-2021 [09:46] - jazgdyni | Link: Przyznam, że to dosyć trudne
Przyznam, że to dosyć trudne pytanie.
Odwróciłbym - kto z sąsiadów ubiega się o przyjazne stosunki z Polską i dlaczego?
Siłę człowieka mierzy się ilością jego nieprzyjaciół
Władysław Stanisław Reymont
28-05-2021 [10:47] - tricolour | Link: @JzG
@JzG
Czesi bardzo zabiegali, całe lata. Gdy sie umawiali z nami, to siedzieli przy pustym stoliku sami, bo nas nie było. Przykre to pewnie było dla nich...
Teraz już zabiagają tylko o siebie, a z nami biorą sądowy rozwód z orzeczeniem wyłącznej winy. Więc zapłacimy oraz zadośćuczynimy.
Tak się kończy z notorycznym kłamcą.
PS. Istnieje prawdopodobieństwo, że lewusa nikt nie zechce i do końca życia będzie sam.
28-05-2021 [11:46] - jazgdyni | Link: @Triceps
@Triceps
Trzeba sięgnąć nieco głębiej historycznie. Mamy sporo przykrych doświadczeń, jako Polska Piastów, czy RP z Czechami. Nie zapominajmy o Cieszynie, na przykład. A z dzieciństwa pamiętam taki zwarty opis braci Czechów - Hitler Háchę wziął pod pachę, a ten Hácha z tej uciechy podarował Niemcom Czechy. Emil Hácha to był prezydent Czecho-Słowacji, a następnie utworzonego przez Niemców Protektoratu Czech i Moraw. Po wojnie aresztowany pod zarzutem kolaboracji, zmarł w więzieniu.
Ale też się zgadzam - w polskim rządzie jest sporo arogancji i niestety także bałaganu. I najgorsze, o czym często piszę - gdzie do cholery są służby, w szczególności ABW?!
I najważniejsze - każdego można kupić. także w Pradze. I wielu tam się słucha, co szepcą na ucho w Berlinie. Tylko idiotka z TSUE przesadziła i Czesi nieco się cofnęli. Było głupio, tylko ani ja, czy ty, nie wiemy jak było dokładnie
28-05-2021 [22:05] - Imć Waszeć | Link: Babisz to taki czeski Millero
Babisz to taki czeski Millero-Cimoszewiczo-Kulczyk.
"Andrej Babiš was born on 2 September 1954 in Bratislava to a Slovak father from Hlohovec and a Carpathian German mother from Yasinia, now Zakarpattia Oblast of Ukraine. His father, a diplomat and member of the Communist Party of Czechoslovakia, represented Czechoslovakia during the negotiation of the General Agreement on Tariffs and Trade (GATT) in Geneva and as a consultant at the United Nations. On his mother's side, he is the nephew of Ervin and Viera Scheibner. Babiš spent part of his childhood abroad, and was educated in Paris and Geneva. Later, he studied at a gymnasium in Bratislava and continued to the University of Economics, where he studied international trade. In 1978, after graduating, he joined the Slovak state-controlled international trading company, Chemapol Bratislava, which later became Petrimex. In 1985 he was appointed as the organisation's representative in Morocco. He joined the Communist Party in 1980. During the 1980s he was an agent for the Czechoslovak secret state security service, StB. Babiš denies knowingly being an agent of StB, but his legal challenges against the Slovak National Memory Institute were unsuccessful. It is alleged that he was also in contact with the Soviet KGB."
Jak każdy polityk podgrzewanych przez marksistów w stopy kluczy, lawiruje, pewnie też czasem korzonki mu się odzywają ;)
https://en.wikipedia.org/wiki/...
PS: Zastanawiająca jest czasami ta organiczna niechęć polskich wikipedystów do przetłumaczenia kawałka strony z angielskiego. Dlatego wersja polska pozostaje rażąco niepełna....
28-05-2021 [22:13] - jazgdyni | Link: @Imć Waszeć
@Imć Waszeć
Zawsze korzystam z angielskiej wikipedii . Opis Jałty też tam jest dużo lepszy i stamtąd te satyryczne cytaty ze Stalina o Polsce. A gdy sprawdzam coś naukowego, to wyłącznie na google scholar. Można tam wybrać istotny artykuł, bo podawana jest liczba cytowań.
29-05-2021 [00:40] - Tomaszek | Link: Czechom to zawsze szwabską
Czechom to zawsze szwabską dupą z ryja dawało . Trudno z takimi zapachami przy stole siadać . Jakie krzaki , taki narodzik .
30-05-2021 [15:24] - Imć Waszeć | Link: Babisz jest pół Niemcem, pół
Babisz jest pół Niemcem, pół Słowakiem.
30-05-2021 [20:30] - Tomaszek | Link: Tusk miał być Polakiem , i co
Tusk miał być Polakiem , i co?
28-05-2021 [10:43] - mada | Link: Wszystkich przeciw Polsce
Wszystkich przeciw Polsce zjednoczyli Naziści i Bolszewicy. I tak już zostało.
28-05-2021 [11:49] - jazgdyni | Link: @mada
@mada
Warto podkreślić, że ci Naziści i Bolszewicy, to odwieczni nasi wrogowie - Ruska Dzicz i Szkopskie Übermensche.
28-05-2021 [10:04] - sake3 | Link: Trochę z rozbawieniem Pan
Trochę z rozbawieniem Pan patrzy na takie sojusze jak ten z Turcją czy Gruzją.Fakt nie sa to potęgi-Turcja na razie a Gruzja daleko i po kawałku rozbierana przez Putina,ale od czegoś trzeba zacząć skoro pierwotny plan tworzenia Trójmorza odchodzi w dal.Po zakochaniu się Bidena czy raczej pani Kamali Harris w Niemczech zapewne zostaną wycofane wojska amerykańskie z Polski a Tusk i Thun zrobią wszystko,żeby Polska straciła niepodległość.Nie wiem czy mozna liczyć na starych nibysojuszników,bo Czechy okazały się śmierdzącycm tchórzem i niemieckim podnóżkiem choćby sadzą po Babiszu.A tak przechodzą od wielkiej polityki do polskich bardziej przyziemnych spraw chciałaby wiedzieć ilu Polaków zdaje sobie sprawę jak ważne jest bezpieczeństwo energetyczne i ile zapłacą za niemiecki prąd w przyszłości.
28-05-2021 [10:58] - tricolour | Link: @Sake
@Sake
Jeżeli sąsiada nazywamy śmierdzącym tchórzem, bo dba o własne interesy gdy my go lekceważymy, to taki sąsiad nigdy nie będzie z nami w sojuszu.
Wasze narodowe cechy prowadzą ten kraj w ruinę i niewolę. Opozycja do niczego nie jest potrzebns -- wystarczy tylko wszystko psuć wokoło, a chęć zrobienia porządku z wrzodem sama się narodzi.
28-05-2021 [12:56] - sake3 | Link: @Tricolour.....A co
@Tricolour.....A co konkretnie zostało przez Polskę zepsute,brak polskiego ,bratniego wsparcia na polach z niemieckimi szparagami?
28-05-2021 [11:15] - rolnik z mazur | Link: @ sake3,
@ sake3,
Czesi są pragmatyczni. Co masz na myśli pisząc o bezpieczeństwie energetycznym- więcej wiatraków i fotowoltaicznych paneli? Pzdr
28-05-2021 [11:52] - jazgdyni | Link: Pragmatyczni jak cholera.
Pragmatyczni jak cholera.
Z komentarza dla Trita cytuję:
A z dzieciństwa pamiętam taki zwarty opis braci Czechów - Hitler Háchę wziął pod pachę, a ten Hácha z tej uciechy podarował Niemcom Czechy. Emil Hácha to był prezydent Czecho-Słowacji, a następnie utworzonego przez Niemców Protektoratu Czech i Moraw. Po wojnie aresztowany pod zarzutem kolaboracji, zmarł w więzieniu
28-05-2021 [12:04] - rolnik z mazur | Link: @ jaz
@ jaz
Nie lubię Czechów. Co mieli zrobić jak ich po prostu sprzedali sojusznicy? Mieli popełnić samobójstwo zbiorowe rzucając się pod niemiecki walec? Praga w przeciwieństwie do Warszawy ocalała i jest piękna. Hacha zrobił to co Petain we Francji. Nie sztuka wymachiwać szabelką i posyłać młodzież na śmierć. Pzdr
28-05-2021 [13:00] - sake3 | Link: @Rolnik z mazur......Polska
@Rolnik z mazur......Polska młodzież od pierwszych dni wojny była wspaniała i nie czekała na wezwanie.A Warszawa w niemieckich planach i tak była skazana na zrównanie z ziemią.
28-05-2021 [15:24] - rolnik z mazur | Link: @ sake3
@ sake3
Młodzież wspaniała tylko wodzowie łachudry. Popatrz na to z tej strony. Pzdr
28-05-2021 [12:05] - sake3 | Link: @Rolnik z mazur.......Polskie
@Rolnik z mazur.......Polskie bezpieczeństwo energetyczne nie zaczyna ani nie kończy na wiatrakach i ogniwach fotowoltaicznych.Należy jeszcze zauważyć wyszydzany gazoport i wiercenia na morzu Bałtyckim.Ustawicznym donoszeniom do Brukseli,nieustanyym szyderstwem z każdego poczynania rządu tego bezpieczeństwa nie zwiększymy.Dla wielu Polaków bowiem nie ma znaczenia bezpieczeństwo ani energetyczne ani militarne ani żadne byle dokopać rzadowi.
28-05-2021 [13:56] - rolnik z mazur | Link: @ sake3
@ sake3
Widzę, że nie masz pojęcia o czym piszesz. Przeczytaj plany energetyczne PiS do 2030.Pzdr
28-05-2021 [11:25] - Roz Sądek | Link: @sake3"Czechy okazały się
@sake3
"Czechy okazały się śmierdzącycm tchórzem i niemieckim podnóżkiem choćby sadzą po Babiszu."
=============
O co chodzi z tymi Czechami?
28-05-2021 [11:56] - jazgdyni | Link: @sake3
@sake3
Przepraszam, że wyszło, iż patrzę na te wysiłki dyplomatyczne z rozbawieniem. Wcale sarkastycznym nie jestem i doceniam te działania. Tym bardziej, że Turcaja jest miniaturowym mocarstwem i historycznie darzyliśmy się szacunkiem.
Trzeba budować współny front gdzie się da i jak się da.
28-05-2021 [12:09] - rolnik z mazur | Link: @ jaz,
@ jaz,
nie takim miniaturowym jak się wydaje z pozycji mocarstwowej Polski. Erdogan trzyma za jaja całą Europę i karze sobie za to płacić. Jak trzeba było to wyłączył prąd w amerykańskich bazach. Nie wydaje mi się, żeby u nas to było możliwe. Sojusz z Turcją jak najbardziej- jeśli tylko na to nam pozwolą, a raczej wątpię. Pzdr
28-05-2021 [13:56] - jazgdyni | Link: Miniaturowym w światowej
Miniaturowym w światowej perspektywie. W porównaniu z nami to mocarze. A na dodatek Kaczyński to nie Erdogan.
28-05-2021 [15:26] - rolnik z mazur | Link: @ jaz
@ jaz
Ja bym chciał, żeby był jak Erdogan. Ale to tylko marzenia. Pzdr
28-05-2021 [15:55] - Niezalogowany | Link: Kaczyński jak Erdogan? To
Kaczyński jak Erdogan? To dopiero byłoby wycie o niepraworządności i niekonstytucyjności!
28-05-2021 [18:05] - rolnik z mazur | Link: @ nielog
@ nielog
wycie naszych wrogów by świadczyło, że droga jest słuszna. A niech sobie wyją. Pzdr
28-05-2021 [18:31] - Niezalogowany | Link: W takim razie rządowi PiS
W takim razie rządowi PiS idzie świetnie, sądząc ze skali wycia, a nawet kąsania ze wschodu i zachodu.
28-05-2021 [13:26] - sake3 | Link: @Jazgdyni.....Myślę,że nie
@Jazgdyni.....Myślę,że nie możemy myśleć kategoriami opozycji,że Polska to osamotniony skłócony ze wszystkim kraj.To opozycja robi wszystko by skłócać i by nas lekceważono i karano jest z tego powodu przeszczęśliwa.Sojuszy nie buduje się szybko,a państwa mniejsze,nie będące potęgami muszą się bardzo napracować,lawirować,wyczuwać nastroje i przyjazne gesty innych.Nie możemy być jednak wyznawcami doktryny Bartoszewskiego,że Polska ,,to brzydka pana na wydaniu w dodatku bezposażna a więc powinna siedzieć pokornie w kącie''.Ja wiem że po wolcie Bidena ciężko będzie budować wszystko od nowa,ale jeśli inne państwa zrozumieją że sojusze to dobra droga i że warto w to inwestować w każdej sytuacji jaka by nie była.
28-05-2021 [13:54] - jazgdyni | Link: @sake3
@sake3
Problem jest z tym, że nie lubią, jak wyrasta pod bokiem konkurencja, która na dodatek ma odmienne spojrzenie na wartości i tradycję. Niszczenie Polski, jako suwerennego bytu zaczęło się, jak piszę w felietonie już w Teheranie i Jałcie. Austrię potrafili obronić przed Stalinem, a na Polskę już chęci nie starczyło. A w 1989 chyba w jedynym państwie po-radzieckim, nie dokonano żadnej, jakże koniecznej czystki. Nie mówię, żeby strzelać, jak w Rumunii, ale nawet w DDR pracował specjalny Instytut Gaucka. A u nas, jak usiłowano tylko dotknąć zdrajców i agentów, to upadł rząd Olszewskiego.
Jakoś się nie dziwię, że mamy taką opinię na świecie. Czy jest inny kraj posiadający tylu zdrajców? I nawet nie można ich pociągnąć do odpowiedzialności, bo wymiar sprawiedliwości, to dzieci Kiszczaka.
28-05-2021 [18:25] - Andrzej-emeryt | Link: Fragment:
Fragment:
"- Myślę, że to jest jedna z najważniejszych petycji, jaka trafiła do naszej komisji w czasie jej istnienia - ocenił poseł PiS Jacek Świat, który przedstawiał wniosek byłych opozycjonistów w PRL. Dodał, że ich petycja dotyczy "reformy jednej z najważniejszych instytucji polskiego życia publicznego, czyli Instytutu Pamięci Narodowej". Przedstawiając krytyczne opinie byłych opozycjonistów w PRL nt. pionu śledczego IPN, przypomniał też historię powstania Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu i zwrócił uwagę, że jej szef nie podlega prezesowi IPN, ale prokuratorowi generalnemu. W petycji byli działacze opozycji w PRL oświadczyli, że ich postulat wynika "ze skrajnie negatywnej oceny pracy pionu śledczego IPN w ciągu ostatnich lat".
Dyrektor Głównej Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu i zastępca prokuratora generalnego prok. Andrzej Pozorski ..."
https://niezalezna.pl/397323-o...
28-05-2021 [13:31] - Jabe | Link: Wyzbyto się dumy i honoru
Wyzbyto się dumy i honoru etapami. Teraz już kochamy, bo płacą. Prostytucja!
28-05-2021 [13:44] - jazgdyni | Link: Co ty tyle o tej prostytucji?
Co ty tyle o tej prostytucji? masz jakeś konszachty z synem prezesa Banasia?
28-05-2021 [19:33] - tricolour | Link: Hahaha...
Hahaha...
W kontekście tytułu: podpisane wygaszenie kopalń (wszystkich) do 2049. Czyli 28 lat.
Ile elektrowni i na jakie paliwo wybudujemy przez niespełna trzy dekady? Odpowiedź: ani jednej. Ani jednej bo nie mamy z czego ich wybudować. Musilibyśmy kupić (bo Rafako, Zamech - gdzie to?) ale nie kupimy, bo teren między Odrą a Bugiem ma nie produkować energii tylko ją kupować od Niemca lub ruska.
Dziękuję wam, ludzie styropianu.
28-05-2021 [21:57] - rolnik z mazur | Link: @ tricolor
@ tricolor
w punkt. Oni myślą, ze wiatraki prąd załatwią. Ignorancja totalna. Ale mnie nie dziwi jak historycy i prawnicy rządzą. Pzdr
28-05-2021 [22:07] - paparazzi | Link: Co my byś my bez was zrobili,
Co my byś my bez was zrobili, taka erudycja się marnuje a tak Trico, Tomek i Atomek postawili by parę nuc elektrowni rozkruszyli by pierdolnik a uruchomił by Rolnik. A tak to macie. Skumbrie w tomacie.
28-05-2021 [19:57] - Pers | Link: tenzgdyni
tenzgdyni
// odradzający się dzisiaj bolszewizm, zawsze miał tylko jeden cel – zdobycie władzy nad CAŁYM ŚWIATEM.//
No, w końcu wyksztusiłeś jakie są wasze cele. W końcu jesteś neokonem, czyli ideowym spadkobiercą Tockiego Bronsztajna to się znasz.
Trocki był zbyt pazerny nawet dla Stalina.
28-05-2021 [20:37] - jazgdyni | Link: Dzisiaj oczywiście początek
Dzisiaj oczywiście początek weekendu, więc wiele komentarzy traktuję jako tzw. prowadzenie po spożyciu.
Ps. Kiedy wszyscy się nauczą chlać porządnie?
28-05-2021 [21:58] - rolnik z mazur | Link: @ jaź
@ jaź
porządnie? Czyli jak? Pzdr
28-05-2021 [22:16] - jazgdyni | Link: Każdy ma swoją metodę. I to
Każdy ma swoją metodę. I to zależy, co chcesz osiągnąć. Wiadomo, że jeśli chodzi o seks, to trzeba uważać.
28-05-2021 [23:16] - tricolour | Link: @JzG
@JzG
Zabawne. Piszesz kolo piątku. Widać masz czas wtedy wiec piszesz. My piszemy odpowiedzi, komentarze i - ja lubię - sarkazmy wszelakie.
I nasze jest pijackie. Niech będzie, mnie to nie przeszkadza. A twoje też pod wpływem?
28-05-2021 [22:45] - J z L | Link: Senat Stanów Zjednoczonych w
Senat Stanów Zjednoczonych w piątek nie zgodził się na powołanie komisji kongresowej, która miałaby zbadać okoliczności zamieszek 6 stycznia na waszyngtońskim Kapitolu. Projekt zablokowali senatorowie republikańscy. Przeforsowanie ustawy wymagało 60 wspierających głosów.
Do Demokratów, opowiadających się za powołaniem komisji, przyłączyło się sześciu senatorów Partii Republikańskiej (GOP). Ostatecznie głosowanie przyniosło rezultat 54 do 35.
29-05-2021 [05:17] - jazgdyni | Link: Cześć Józefie
Cześć Józefie
No właśnie. Chcieli w komisji ugotować Trumpa już na twardo. Nie udało się pieskom Bidena.
29-05-2021 [07:48] - J z L | Link: Amerykański demokrata Steve
Amerykański demokrata Steve Cohen, po interwencji ambasadora Polski, przeprasza za wypowiedź w CNN, że za holocaust odpowiadają nie tylko Niemcy, bo najgorsze obozy były w Polsce.
Prawda nie obroni się sama. Trzeba walczyć z manipulacją i kłamstwem historycznym
29-05-2021 [10:49] - Lech Makowiecki | Link: Drogi Januszu. Wojna już trwa
Drogi Januszu. Wojna już trwa. Tylko, że nie jest łatwo ustalić agresora, a i śmiercionośna broń widoczna jest dopiero pod mikroskopem... Jakoś trudno się nam przyzwyczaić, przestawić swe myślenie na to, że wojsko, czołgi, samoloty, rakiety są i owszem potrzebne, ale bardziej opłaca się zniszczyć siłę żywą przeciwnika, pozostawiając miasta, drogi mosty, fabryki i całą infrastrukturę w stanie nienaruszonym... Gdzie są ci mężowie stanu, którzy potrafiliby to ogarnąć? I podjąć z tym walkę? No gdzie? PS Covid19 to my być może przetrzymamy. Ale szczepionkę - to już niekoniecznie... :)))
29-05-2021 [13:46] - Imć Waszeć | Link: Ruską albo chińską
Ruską albo chińską szczepionkę, czy jakąkolwiek szczepionkę? Coś za mało danych jest w tej wypowiedzi. Za to takie gadanie przybliża moment wysłania w świat Covida 2.0. No bo skoro to "tylko zwykła grypka", "szczepionka jest gorsza od wirusa", kary nie ma, śledztwa i badania nad pochodzeniem są blokowane z powodów politycznych,.... Kolejny wirus wejdzie jak w masło i będzie kosić równo z trawą. Test się komuchom udał nadzwyczajnie, bo "demokraci" z miejsca zgłupieli od nadmiaru "wolności" i ujawnili swoje największe podatności. Teraz trzeba tylko dostosować wirusa do tych podatności i siła ludzka idzie się je.... Amerykanie uczą swoich, że nie należy zabijać partyzantów, tylko ich ciężko ranić. Wtedy taki ranny staje się ciężarem dla całej grupy i obniża się morale. Coś podobnego widać właśnie w reakcji "wolnościowców". Można nimi z łatwością "obciążyć" zaatakowane państwa demokratyczne i przed pierwszą walką mieć już obniżone morale. Socjotechnika u chińczyków rozwija się od kilku tysięcy lat.
29-05-2021 [13:57] - Marek1taki | Link: @Imćwaszeć Nie ma się co
@Imćwaszeć Nie ma się co czepiać wolnościowców ani "wolnościowców". Pierwsi nie obniżyli wiarygodności państwa bo zrobili to totalni naprawiacze świata. Drudzy już dawno się zaszczepili. Oczywiście nie można wykluczyć, że od razu stworzono dwa typy wirusa. Pierwszy by zdziesiątkować z bezwartościowych dla naprawiaczy z punktu widzenia biologicznego, drugi by wykończyć bezwartościowych społecznie. Nie dali się zastraszyć, nie zaszczepili się, to niech zdychają. Stawiałem taką hipotezę rok temu. Nadal nie jest to powodem do działań zastosowanych przez PiS bo ich PiSim obowiązkiem jest informować społeczeństwo a nie straszyć i nim manipulować pod dyktando globalnych degeneratów.
29-05-2021 [14:08] - Imć Waszeć | Link: Polityka informacyjna u PIS-u
Polityka informacyjna u PIS-u leży tak samo jak planowanie strategiczne. Można było np. dostosować prawo wyborcze w marcu 2020 zamiast czekać na wybory. Ktoś, kto w taki sposób rządzi ujawnia, że nie wie w jakim kierunku trzeba iść.
29-05-2021 [14:13] - Marek1taki | Link: @ImćWaszeć. Możemy się znich
@ImćWaszeć. Możemy się znich nabijać. W pełni na to zasługują. Natomiast nie stoi za tym moim zdaniem głupota. Oni dostają polecenia z opóźnieniem, sprzeczne, są gry interesów. Wypadkowa opóźnień i konfliktów jest żenująca ale nic to Baśka, mówią nam: znowu mamy sukces. Twardzi są :-)))
29-05-2021 [16:17] - jazgdyni | Link: @M1t
@M1t
Jesteś lekarzem. Czyli człowiekiem przyzwyczajonym do analizy, a także do ciągłego kształcenia. Nie wiem tylko ile masz lat, co istotne w oglądzie postępu nauki.
Coś takiego - ...od razu stworzono dwa typy wirusa.., co w komentarzu napisałeś, świadczy, że raczej nie interesowałeś się nanotechnologią w zakresie biotechnik. Jeszcze dzisiaj nie potrafimy robić wirusa na zamówienie, do konkretnych celów. Powinieneś wiedzieć, jak wygląda przyzwoite białko, a nawet jak jest ważne w jaki sposób jest skręcone. Oczywiście potrafimy chemicznie ciąć białka, sklejać fragmenty, ale nie ma takich algorytmów, czy instrukcji pod tytułem Jak wyhodować koronawirusa.
Jeżeli ten wirus powstał sztucznie, to wyłącznie przez przypadek. Raczej bez zrozumienia, jak to się stało i czy w innym laboratorium uda się odtworzyć proces tworzenia.
Sądzę, że za dobrych parę lat, opanujemy niezbędne technologie. Jeżeli wielcy nie obłożą tego moratorium. Lecz dzisiaj budowa wyspecjalizowanych wirusów, to nadal sci-fi.
29-05-2021 [22:38] - Imć Waszeć | Link: Wirusa rzeczywiście jest
Wirusa rzeczywiście jest trudno wyedytować, jednak w przypadku DNA komórek to wynaleziono metodę na uzyskiwanie pewnych efektów. Trzeba wrzucić w Google "Crispr CAS9 palindrome". Tą drogą pośrednią można uwredniać wirusy, czyli doprowadzać do ich mutacji w hybrydach. Właśnie takie powstanie wirusa podejrzewają badacze. Tworząc hybrydę zwierzęcia i zarażając go danym typem wirusa niegroźnym dla tego gatunku najczęściej otrzyma się mutację, która może przechodzić na drugi gatunek. Z nietoperza na człowieka też.
30-05-2021 [02:07] - jazgdyni | Link: @Imć Waszeć
@Imć Waszeć
Tak. Znam te kombinacje i rekombinacje. I wiem, że eksperymentują. Lecz istotny jest cel. Produkcja zjadliwego wirusa chorobotwórczego jest grubym przestępstwem. Praca nad nim też. Jednakże takie eksperymenty to nadal kwestia przypadku. Tymczasem wielu myśli, że już wymyślono szatańską metodę, która pozwala w dowolny i łatwy sposób zmieniać technologicznie coś takiego jak wirus. Gdyby to było możliwe, to pewnie ktoś by już dostał Nobla w walce z rakiem. I nie tylko. Na razie tworzy się katalog sekwencji nici DNA, by się dowiedzieć, za co odpowiadają. Końca jeszcze nie widać. A już odpowiedź na to, dlaczego pewien gen, dotychczas uśpiony, uaktywnia się nagle jest wielką tajemnicą. Tak samo podjęto walkę ze skracaniem się telomerów. Co do wirusów i ich roli w przyrodzie, nie ma jeszcze jasnego, spójnego wyjaśnienia. Oczywiście, ważna jest rola bakteriofagów, tylko, czy można przyjąć, że wirusy się żywią. Jak dotąd jedyną pewną celowością aktywności wirusa jest replikacja - namnażanie. Nie stwierdzono dotąd takiej roli tych martwych cząstek, że mają one zabijać, powodować epidemie i niszczyć żywe organizmy. One robią to jakby przypadkiem.
30-05-2021 [15:13] - Imć Waszeć | Link: Tak. Tylko jedna uwaga
Tak. Tylko jedna uwaga terminologiczna. Wirusy są takimi samymi "martwymi cząstkami" jak wszystkie inne małe cząstki w człowieku, poczynając od jądra komórki, na mózgu kończąc. Suma części nie tworzy tu całości, bo własności tych części nie wyjaśniają własności całości. To jest właśnie antyteza (martwe fragmenty - myśląca całość), która wskazuje na istnienie zupełnie innego czynnika tworzącego świadomość, niż procesy opisywane przez obecną naukę. Niektórzy jeszcze próbują bronić materialistycznego backgroundu i nazywają to emergencją (wyłanianie się nowych własności po przekroczeniu pewnej granicy liczebności i złożoności układu prostych agentów, tu np. komórek), ale wiadomo przecież, że taki fenomen też musi zachodzić w pewnej szerszej przestrzeni możliwości. Twierdzi się, że mówi o tym m.in. tw. Gödla (w systemie z arytmetyką są zdania prawdziwe bez dowodu), ale to złudzenie ;) Pojęć aksjomatów teorii i dowodu, jako skończonego ciągu zdań, nie można mieszać z pojęciami niesformalizowanymi, na które działają jakieś superoperacje. Jeszcze raz przytoczę paradoks z liczeniem:
Mamy ponumerowane kule ustawione tak 1,2,3.... W pierwszym kroku ustawiamy je w dwóch rzędach 1,3,5,... 2,4,6,... czyli nieparzyste i parzyste osobno. W drugim kroku możemy je ustawić ze względu na to, jaką resztę dają przy dzieleniu przez 3. W n-tym kroku jako reszty z dzielenia przez n+1. I tak do nieskończoności. W efekcie otrzymamy nieskończenie wiele ciągów, które zaczynają się od kolejnych liczb naturalnych 1,...2,...3,.... No to co będzie stało w tych kropkach, skoro wszystkie liczby są już na początkach ciągów? Operacje te mogę przeprowadzić funkcyjnie f[n]:N^n->N^(n+1) przepisując odpowiednio liczby z n ciągów na n+1 ciągów. Jeśli jednak nie zaetykietuję kul liczbami, to również mogę przeprowadzić analogiczne operacje i również funkcyjnie (wyjmuję co n-tą, z pozostałości wyjmuję co (n-1)-szą itd.), ale odpada już pytanie co gdzie stoi, bo kule są identyczne. Paradoks.
Jest to po prostu moje usprawnienie paradoksu Rossa-Littlewooda:
https://en.wikipedia.org/wiki/...
w którym jakieś nieokreślone superoperacje wymagające widzenia całej zawartości urny zastąpiłem nieskończonym ciągiem funkcji, które muszą widzieć tylko lokalny kawałek ciągu w danym kroku. Zrobiłem to w celu pokazania, że pewne rozumowania dotyczące maszyny Turinga prowadzą właśnie do takich paradoksów. Najzabawniejsze jest jednak to, że obecnie w erze komputerów kwantowych sam zaczynam mieć wątpliwości. Jednym z zastosowań QC są algorytmy przeszukiwania gigantycznych przestrzeni. Miałem kiedyś pomysł, żeby napisać program układający Pentomino na algorytmie genetycznym. Natrafiłem na gigantyczne problemy w rodzaju "przechodzenia wieloryba przez ucho igielne", a jako środek zaradczy wymyśliłem pojęcie "iteratora". Byłby to obiekt, który wstępnie przegląda przestrzeń zanim zostanie uruchomiona reszta algorytmu i odrzuca dużą liczbę kandydatów do poważniejszych obliczeń.
30-05-2021 [17:41] - Imć Waszeć | Link: Warunek jest taki, żeby
Warunek jest taki, żeby "iterator" był znacznie mniej złożony obliczeniowo niż sam algorytm porównywania. Przykładowo w Pentomino algorytm najczęściej kończy daną populację (krok obliczenia genetycznego) osobnikami, w których klocki zachodzą na siebie, albo wystają poza pudełko. Porównywanie polega na sprawdzeniu, czy każdy klocek występuje w pudełku i czy leży grzecznie. Ponadto można dostać układ, w którym dany klocek "prawie pasuje" do danego miejsca, o ile jeden z jego kwadracików np. przesunie się lekko w bok, czyli kiedy klocki staną się trochę "gumowe" :) Gdy teraz uda mi się "powbijać młotkiem" takie gumowe klocki do pudełka, to otrzymam układ, który ani nie zachodzi na siebie, ani nie wystaje z pudełka. Za to klocki są zdeformowane. Pytanie, czy łatwiej jest bić się ze złożonością kombinatoryczną w przypadku sztywnych klocków, czy też optymalizować układ w większej przestrzeni zdeformowanych klocków "gumowych", z której umiem szybko wyrzucić przeważającą większość układów nierokujących? To jest właśnie intuicyjne wyjaśnienie pojęcia "iteratora".
W przypadku problemu badania pierwszości lub faktoryzacji mamy do czynienia z problemem przeszukiwania gigantycznej przestrzeni. Możemy po prostu do skutku próbować podzielić wielką liczbę N (nieparzystą) przez każdą liczbę m mniejszą od N. Pierwszy "iterator" przychodzi nam z pomocą wtedy, gdy zauważymy, że nie ma co dzielić przez liczbę parzystą (ostatnia cyfra parzysta), a ponadto nie musimy wychodzić powyżej sqrt(N). Odrzuciliśmy w ten sposób większość liczb w naszym naiwnym algorytmie. Podobnie, łatwiej jest sprawdzić czy liczba jest podzielna przez 5, 3, 11, a nawet 7, 13, niż tłuc wszystkie takie przypadku w głównej pętli jako N/m. Te liczby są specyficzne dla systemu dziesiątkowego: 2,5 to dzielniki bazy, 3 to dzielnik dziewiątki, 11 to dzielnik jedenastki. Zaś 7,13, a w zasadzie 7*13=91 to są dzielniki [111] w systemie B=-10, a w dziesiątkowym dzielniki [111111]. Widać więc, że warto spróbować wybrać się na przechadzkę po innych systemach pozycyjnych, o ile konwersja lub wydobycie cechy podzielności będzie mniej złożone obliczeniowo niż dzielenie liczby na chama. To też jest taki "iterator".
Wiedząc to, mam wrażenie, że istnieje sposób na skonstruowanie takiego obwodu do obliczeń kwantowych, który realizowałby ten "iterator" dla pewnej dużej liczby przypadków (np. dla liczb, które mają tylko kilka i powiedzmy parzystą liczbę dzielników nie mniejszych niż jakieś duże K) i obniżył złożoność obliczeniową o parę rzędów. :]
30-05-2021 [17:25] - jazgdyni | Link: @IW
@IW
Ja nie żartuję. Bo dobrą chwilę się zastanawiałem, co by Pan zrobił (czy Pan by to przeżył), gdyby w tych obliczeniach gdzie są te ciągi [1001111010101101000101] nagle pokazał się taki jeden [000000000000000...0].
Ps. Dowiedziałem się, że jeden w pełni przyzwoity komputer kwantowy pojawi się za jakieś 14 lat (2035).
30-05-2021 [19:01] - Imć Waszeć | Link: @JzG. Odpowiedź jest
@JzG. Odpowiedź jest twierdząca, bowiem aktualnie pełzam w takiej zupie pojęciowej, że nic mnie już nie zdziwi. Może rzuci trochę światła na to zagadnienie powiedzenie, że zagadnienia faktoryzacji liczb (w różnych bazach, niewymiernych też) są ściśle związane z zagadnieniem faktoryzacji grup, które nie są ani przemienne ani łączne, a rozkład zależy od sposobu i kolejności. Zaś faktoryzacja grup jest związana z pojęciem faktoryzacji w pewnych kategoriach (bo grupy są kategoriami). No to idźmy dalej. Grupy topologiczne są grupami (kategorią) na kategorii przestrzeni topologicznych, grupy Liego są grupami na kategorii rozmaitości, można więc konstruować grupy na dowolnej kategorii snopów, schematów, także takich dziwadeł jak rozmaite orbifoldy rozważane w fizyce. Myślę, że po tylu dyskusjach już się trochę rozumiemy, prawda? Wniosek z tego jest taki, że zjawiskiem rozkładalności na obiekty proste rządzi pewna własność specjalnej klasy kategorii, a bardziej technicznie pewna własność funktorów sprzężonych wraz z naturalnymi transformacjami i stąd monadami. To było na skróty, ale chyba teraz Pan widzi, dlaczego uznałem, że ostatecznego zagadnienia liczb pierwszych, faktoryzacji i w szczególności hipotezy Riemanna należałoby poszukiwać w toposie (np. z powodu niemożności oddzielenia zbioru od jego dopełnienia, pamiętamy?)
Pewnie nie słyszał Pan takiego pojęcia na wykładzie z algebry jak produkt półprosty? Otóż mało kto o tym wie nawet studiując matematykę, bo jest to zagadnienie zaawansowane "znaczkowo" czyli dla gawiedzi niepojmowalne ;). O co tu chodzi? Spójrzmy na tabelkę działania grupy. Można czasem "rozłożyć" grupę G tak, żeby G=H*K i H przecinało K tylko w jedynce grupy {e}. Jeśli nie dodajemy tutaj żadnych innych warunków, to mamy produkt Zappy-Szepa. Jeśli jednak jedna z podgrup H lub K będzie normalna w G (aH=Ha, warstwy prawostronne są także lewostronnymi, albo aHa^{-1}=H zawiera wszystkie klasy sprzężoności swoich elementów), to mamy produkt półprosty. Jeśli obie podgrupy są normalne, to mamy produkt prosty, zwykły iloczyn kartezjański HxK z działaniami po współrzędnych. Teraz zaczynają się schody. A czym jest produkt półprosty? Otóż jest homomorfizmem, tzn. K=G/H, jest też ciągiem dokładnym 1->H->G->K->1, inaczej mówiąc jest rozszerzeniem grupy H za pomocą K, albo można mówić o działaniu grupy F na podgrupie H, czyli homomorfizmie f:F->Aut(K). Wszystkie te pojęcia są (w zasadzie, vide produkt włóknisty gdy przecięcie K i H jest większe niż {e}) równoważne. Ale co to ma do rzeczy jeśli chodzi o tabelkę? Otóż jest to produkt KxH, czyli par (e,H) z (K,e), gdzie trzeba jakoś wypełnić tabelkę dla pozostałych (a,b)*(c,d), a robi się kręcąc nieco jedną z grup (permutacja). Wtedy mamy (a,b)*(c,d)=(a*h(c),b*d), gdzie h jest właśnie takim automorfizmem kręcącym. Czasem bardziej regularną postać dla działania uzyskuje się, kręcąc obiema grupami na raz. W każdym razie grupa prosta nie rozkłada się na produkt PÓŁprosty.
30-05-2021 [18:40] - Imć Waszeć | Link: Dopiero zapisanie takiej
Dopiero zapisanie takiej tabelki po przedstawieniu grupy za pomocą generatorów pokazuje istotę sprawy, czyli jaki jest tam wir. No i tu zaczynają się schody. Po pierwsze operowanie grupami w formie prezentacji za pomocą generatorów i równości, to nierozwiązany dotąd tzw. problem słów (word problem). Z drogiej strony, albo w konsekwencji jak kto woli, problem rozkładalności grup na produkt półprosty podgrup jest również nierozwiązany. Nie ma żadnego kryterium, które by mówiło, że taki rozkład jest możliwy poza przypadkami trywialnymi. Dlatego właśnie zagadnienie znalezienia wszystkich grup prostych skończonych było tak trudne i skończyło się dowodem przeprowadzonym przez komputer. To jest właśnie jeszcze jeden przypadek, gdzie przydaje się dobry "iterator" dla obniżenia złożoności obliczeniowej programu dokonującego faktoryzacji, siłą rzeczy "na chama". To są dziś niezwykle ważne zagadnienia z punktu widzenia bezpieczeństwa kryptografii, a o "w pełni funkcjonalny komputer kwantowy" bym się tu nie martwił. problem w tym, że nawet te współczesne zlepki są w stanie łamać najsilniejsze szyfry oparte na starych schematach (faktoryzacja liczb jest złożoności wielomianowej). Poza tym komputer "kwantowy" już dziś wygląda i zachowuje się inaczej niż klasyczny. Składa się z klasycznego interfejsu, który generalnie podaje dane i odbiera wyniki, w międzyczasie licząc coś co jest łatwo wykonalne dla MT, zaś część kwantowa składa się z obwodu zaprojektowanego specjalnie dla danego problemu. Z matematycznego punktu widzenia część kwantowa jest rodzajem transformaty na przestrzeni operatorów dla przestrzeni Hilberta. Czytał Pan o algorytmie Shora? Tam właśnie zagadnienie rozkładu liczb zostało sprowadzone do problemu znajdowania okresu, czyli rzędu elementu w grupie. Z tym, że są to bardzo proste grupy w porównaniu z tymi, która ja powyżej rozważam.
1. Zappa–Szép product ("kręcenie obiema podgrupami"): https://en.wikipedia.org/wiki/...
2. Word problem for groups: https://en.wikipedia.org/wiki/...
3. Shor's algorithm: https://en.wikipedia.org/wiki/...
Ps: Piotr Nowikow w 1955 pokazał, że istnieje skończenie reprezentowana (generatory) grupa G taka, że problem słów jest dla niej nierozstrzygalny (undecidable).
O produkcie półprostym trzeba zaczynać opowiadać od poziomu grupoidów łącznych, czyli półgrup. Wtedy zaczyna się rozumieć skalę, szerokość i głębokość problemu, bowiem języki formalne i automaty należą właśnie do tej kategorii pojęć. Tu jest zajawka:
4. https://en.wikipedia.org/wiki/...
Macierze Reesa dla półgrup w pełni 0-prostych (chodzi o elementy idempotentne, jedynki). Jest jakiś wykład w sieci o tym z Harwardu ;)))