Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Dlaczego nie zniszczono tego statku?

elig, 27.03.2021
  We wtorek, 23.03.2021, ogromny kontenerowiec wpadł na mieliznę w Kanale Sueskim.  Tkwi tam już od czterech dni.  Dowiadujemy się  {TUTAJ}:

  "W sobotę wieczorem ma się odbyć kolejna próba odblokowania Kanału Sueskiego. Trwają przygotowania do próby przemieszczenia gigantycznego kontenerowca, który stanął niemal w poprzek kanału blokując kluczową dla światowej żeglugi drogę wodną. Japoński właściciel statku twierdzi, że jeszcze dziś uda się odblokować kanał.
Firma, której zlecono akcję ratowania 400-metrowego kontenerowca Ever Given, jest bardziej ostrożna i mówi o "dniach czy nawet tygodniach", potrzebnych do odblokowania kanału.".

  W portalu Parkiet.com {TUTAJ} ukazał się artykuł "400 mln USD na godzinę – koszt blokady Kanału Sueskiego".  Rzeczywiście - przez Kanał Sueski przepływa ok. 10% transportu morskiego na świecie.  W tej chwili w gigantycznym korku tkwi ponad 300 statków.  Dla mnie jest rzeczą kompletnie niezrozumiałą - po co wszyscy starają się ratowac ten kontenerowiec?  Wartość owego statku wraz z ładunkiem jest wielokrotnie mniejsza niż koszt jednego dnia przestoju Kanału Sueskiego,  Po stwierdzeniu, iż nie da się go szybko ściagnąc z mielizny, trzeba było rozpirzyć go w drobny mak przy użyciu ładunków wybuchowych.  Powstałe mniejsze kawałki można by w krótkim czasie usunąć.  Zamiast ściągać wciąż nowe holowniki, koparki i pogłębiarki należy się zwrócić do specjalistów od wyburzania domów metodą wybuchów.

  Wyszłoby to dużo taniej niż cała ta akcja ratunkowa,
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 15213
tricolour

tricolour

27.03.2021 19:04

Zabić chorego też jest taniej niż leczyć. Podejrzewam, że w sprawie statku ludzie mogą kierować się podobną niegospodarnością
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

27.03.2021 19:19

Za dużo filmów katastroficznych Pani ogląda ☺☻
elig

elig

27.03.2021 22:09

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Za dużo filmów

Oprócz filmów katastroficznych widziałam też wiele nagrań z operacji wyburzania wielkich [większych od tego statku] konstrukcji oraz wieżowców.  Przy odpowiednim rozłożeniu ładunków składały się one w przewidziany z góry sposób, a usuniecie ich resztek nie sprawiało problemów.  Czemu nie można zastosować tej metody do statku, który ugrzązl na mieliźnie?
tricolour

tricolour

27.03.2021 22:37

Dodane przez elig w odpowiedzi na Oprócz filmów

Już Pani napisałem - chorych taniej zabijać, nie leczyć. Nie dośc, że zarobilibyśmy składki emerytalne, to nie wydalibyśmy grosza na często drogie zabiegi i nie przemęczylibyśmy personelu. Czysty zysk.
A jednak nie zabijamy tylko leczymy. Może nie wszystko opiera się na rachunku? O tym Pani nie pomyślała?
Operacje wyburzania prowadzi się na rzeczach niepotrzebnych, które już nikomu nie będą służyły lub są wręcz niebezpieczne (widzi Pani analogię, do której wracam?). W przypadku kontenerowca, to wiezie on rzeczy potrzebne, już pewnie opłacone. Poza tym sa ludzie, którzy się nie poddają... wiem, ewenement, trudny do wyobrażenia.
Jabe

Jabe

27.03.2021 22:53

Dodane przez elig w odpowiedzi na Oprócz filmów

Uprzątanie gruzu trwa.
Adam66

Adam66

28.03.2021 00:00

Dodane przez elig w odpowiedzi na Oprócz filmów

Problem nie jest natury technicznej tylko politycznej i finansowej. Trzeba ludziom życie utrudniać, to się utrudnia, podnosząc ceny na wszystkie towary, które nawet tego kanału nie widziały.  Ale, wicie rozumicie, kanał zablokowany to ceny idą w górę. I o to w tym wszystkim chodzi, żeby nam, maluczkim, dać po kieszeni pod każdym pozorem...
Czesław2

Czesław2

28.03.2021 09:09

Dodane przez Adam66 w odpowiedzi na Problem nie jest natury

Na portalach ekonomicznych i giełdowych jest ciężki płacz i narzekania nie wtedy, gdy ropa droga, przeciwnie, gdy bardzo tania.
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

28.03.2021 08:26

Dodane przez elig w odpowiedzi na Oprócz filmów

Już się wziąłem za tłumaczenie ale pomyślałem, że zostawię temat temu @zgdyni to będzie mógł się wykazać ☺☻
Marek1taki

Anonymous

27.03.2021 22:33

Nie wiem co wiezie, ile trwałby rozładunek, czy odciążenie pozwoliłoby go odholować, więc rozwalenie i oczyszczenie kanału jawi się jako rozwiązanie do rozważenia.
Domyślny avatar

Trotelreiner

28.03.2021 08:43

Igor Janke miał rację wywalając swojego czasu @elig z s24.
Motywował to wtedy...niezmierzoną głupotą tej blogerki...ale po płaczliwych protestach i prośbach...oddał jej blog.
Co gorsza,ona to proponuje powaznie...
jazgdyni

jazgdyni

28.03.2021 09:21

Trzeba rzeczywiście być prostym chłopem, albo, nie daj Boże, polskim ekonomistą, by takie bzdury mówić.
To ktoś, kto nie ma pojęcia o
- ewentualnych uszkodzeniach kanału i koniecznego przeglądu i certyfikacji;
- nie ma pojęcia ile sam taki statek kosztuje;
- nie ma pojęcia ile 20 000 pełnych kontenerów może być warte;
- co to są towarzystwa klasyfikacyjne, asekuracje i reasekuracje;
- nie wie o ryzyku skażenia środowiska;
- nie wie o żądaniach innych armatorów
- itd, itp, i tysiąc innych spraw za dobre 100 miliardów.
Po co takie kocopały publikować? Głupiejemy coraz bardziej?
sake3

sake2020

28.03.2021 12:18

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Trzeba rzeczywiście być

@Jazgdyni.....I po co Pan w ogóle cośkolwiek tłumaczy!Nie czuje się Pan w tym gronie znawców spraw morskich,ba nawet ekspertów zakompleksionym i malutkim robaczkiem? Cóż znaczy Pańska znajomość problemów i praca na morzu wobec takiego ,,morza intelektu'' jak tu zaprezentowano.
Marek1taki

Anonymous

28.03.2021 13:46

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Trzeba rzeczywiście być

Proszę się nie unosić tylko opowiedzieć jak się taki statek rozładowuje w takiej sytuacji. Wszystko wskazuje, że to celowa opieszałość. Jak Hamsin posypie piaskiem to kanał będzie jeszcze płytszy.
jazgdyni

jazgdyni

28.03.2021 19:35

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Proszę się nie unosić tylko

Rozładunek, raczej tutaj częściowy, czyli tak zwany odlichtunek jest tutaj operacyjnie dosyć ciężki, ale nie niemożliwy. Na co by się zdecydowali? Odstawiać zdjęte kontenery na brzeg? Wątpię, że właściciele ładunku na to by się zgodzili. Pozostaje STS - ship to ship. Czyli kilka małych feederow tak po jakieś 1000 TEU oraz wielki pływający dźwig biorący z wysokości 40-stopowy kontener. Problem - jak to wszystko odpowiednio w kanale pomieścić, by dobrze pracowało. Przeładunek jednego kontenera to z max szybkością nie mniej niż 5 minut. Czyli ledwie 12 na godzinę, czyli załadowanie takiego jak napisałem feedera to 83 godziny. A ten Evergreen tajwański ma 18 tysięcy kontenerów na sobie, mniej niż połowa na pokładzie i pewnie z parę tysięcy sztuk trzeba by rozładować, by statek się nieco podniósł. A to w sumie 3 - 4 tygodnie operacji.
Mistrzami takich sytuacji są Holendrzy i pewnie pójdą w oceaniczne holowniki i wypłukiwanie strumieniowe materiału dna kanału dużymi pompami. Zagrożenia - statku na mieliźnie nie można wygiąć w osi poziomej, albo, nie daj Boże złamać go poprzecznie. To operacja kryzysowa o najwyższym stopniu komplikacji i mega kosztach.
Biden w USA, Unia pokazała swoją tandetę, pandemia i Chiny knują plus Niemcy z Rosją. a tu jeszcze kanał zablokowany (12% światowego handlu). Czy to mozliwe, że naraz wszystko się tak wali i nieszczęście goni nieszczęście? Nie wiem. Ale w sumie skutki tego wszystkiego będą fatalne dla wszystkich ludzi.
Marek1taki

Anonymous

28.03.2021 22:29

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Rozładunek, raczej tutaj

Dziękuję. Ciekawe. Półtora tygodnia już stracone. Lepiej żeby wzięli się do roboty. Swoją drogą można napisać kilka scenariuszy wychodząc z tego punktu do kaskady zdarzeń.
Ptr

Ptr

28.03.2021 21:00

To już kolejny dowcip jaki dziś słyszałem. Ten pierwszy był o tym jak ludzie dziś spali godzinę dłużej ( wg. zegara). 
Ewentualnie zdjac kilkadziesiąt kontenerów z dziobu , ale chyba nie ma takiego helikoptera. 
Może to akcja i tak ma być, aż ceny ropy wzrosną.
Ptr

Ptr

28.03.2021 21:09

Ale możliwy jest jeszcze jeden scenariusz. Duzi gracze grajacy na spadki i wzrost ropy.
Marek1taki

Anonymous

28.03.2021 22:30

Dodane przez Ptr w odpowiedzi na Ale możliwy jest jeszcze

O! Zwłaszcza po niedawnej sytuacji gdy dopłacano by kupić ropę zysk z machinacji spektakularny.
jazgdyni

jazgdyni

29.03.2021 04:57

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na O! Zwłaszcza po niedawnej

A to by wskazywało na brudne łapy Moskwy, bo to oni zarobią najwięcej, jak ropa zacznie szaleć.
Ptr

Ptr

29.03.2021 20:54

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na A to by wskazywało na brudne

Lub amerykańką blokadę handlu Chiny- Wschód-Europa. czyli działanie antychńskie. Jeżeli tam plywaja tysiace statkow i nigdy to sie nie zdarzało to dziwne ,że się zdarzyło. Ale może były podobne przypadki wcześniej. ???
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

29.03.2021 08:02

UFF udało się bez wysadzania i rozładowywania. Holowniki ściągnęły kontenerowiec do kanału ;-) Najprostsze rozwiązania są najlepsze ☺☻
elig

elig

29.03.2021 11:41

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na UFF udało się bez wysadzania

No cóż, załóżmy optymistycznie, że już jutro normalna żegluga na Kanale Sueskim zostanie wznowiona.  To by oznaczało, że jej blokada trwała równo tydzień.  Według szacunków portalu Parkiet, kosztowała ona 67 MILIARDÓW dolarów.  Do tego dochodzą koszty samej akcji ratunkowej.  Ten uratowany kontenerowiec kosztował prawdopodobnie ok. 70 MILIARDÓW USD.  Trochę drogo.
sake3

sake2020

29.03.2021 12:04

Dodane przez elig w odpowiedzi na  No cóż, załóżmy

Nie uwzględniła Pani kosztów akcji oczyszczania Kanału Sueskiego po wybuchu i przystosowania do przyjmowania statków.
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

29.03.2021 12:09

Dodane przez elig w odpowiedzi na  No cóż, załóżmy

Wszyscy patrzyli na kontenerowiec a w jego cieniu Iran i Chiny podpisały umowę o "kompleksowym partnerstwie strategicznym" na okres 25 lat.
Dopiero będzie się działo ☺☻
Marek1taki

Anonymous

29.03.2021 20:13

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Wszyscy patrzyli na

Takie sprawy polityków i dziennikarzy nie interesują. Może gdyby podpisali skacząc ze spadochronem.

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
elig
Nazwa bloga:
elig-emerytka

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 3, 035
Liczba wyświetleń: 13,984,756
Liczba komentarzy: 23,390

Ostatnie wpisy blogera

  • Rosyjskie szantaże
  • "Gra Imperiów" nr 16. W pogoni za wydarzeniami
  • Sieroty po COVIDZIE

Moje ostatnie komentarze

  • Może to dzięki mojej notce???
  • Dosłownie przed chwilą YouTube przywrócił szopkę.  Przez kilka godzin była jednak zablokowana.
  • Czy można go tu wrzucić?

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Upadek Solidarnej Polski
  • Dlaczego obalono rząd Jana Olszewskiego?
  • Czemu Żydzi nienawidzą Polaków? Spotkanie z dr Ewą Kurek

Ostatnio komentowane

  • Jabe, I z pandemią, i z gospodarką po pan­demii RZĄD  po­radził sobie doskonale. Pandemia kosztowała życie tysięcy osób, które akurat na tę chorobę nie cho­rowały. Gos­podarka sypie się. Rząd domaga…
  • sake2020, A Pan w tym ,,chłamie'' jaki ma głosik? Nie wygląda Pan na zdrowomyslącego tylko prowadzonego za raczkę przez opozycję.
  • Maverick, TV Pitoń i zdrowo myślący Polacy są niewielu głosami w chłamie ogłupienia i naćpania propagandą globalistów w Polin.  https://www.youtube.com/…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności