Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

I N S T A N C J A

jazgdyni, 21.03.2021

Patrzcie Państwo, napisałem ten felieton w maju 2012 roku, niemalże dziewięć lat temu. Zmieniła się władza. Prawicowa Dobra Zmiana, która od początku uznała naprawę systemu sprawiedliwości za swój priorytet, przez sześć lat rządów ledwie tknęła Kastę, ten bolszewicki monolit.
Władza sądownicza, jak kpiła ze sprawiedliwości i gardziła obywatelami, czyni to nadal. Na dodatek ma dziś wsparcie bolszewickiej Brukseli.
Państwo bez sądów jest kulawe. Ile jeszcze czasu potrzeba, by stworzyć prawdziwą trzecią władzę?
<<<<< >>>>>
29.05.2012 07:43
Gdy całe to gangsterstwo, ta mafia w czarnych pelerynach w końcu padnie, bo padnie, bo musi upaść, to pierwszym zadaniem będzie uczynienie, by powstała Instancja...
Pisałem już niejednokrotnie, że jestem miłośnikiem dobrych kryminałów. Pewien jestem, że wielu z nas jest. Właśnie skończyłem „Kancelarię” Johna Grishama i zacząłem się zastanawiać nad wielką popularnością, bądź co bądź, dosyć schematycznej prozy tego autora. Grisham pokazuje nam amerykański świat prawniczy – sądy, adwokatów i nieprawdopodobne pozwy sądowe. Więc nie są to kryminały policyjne, ale właśnie sądowe i ostateczna rozprawa jest zwieńczeniem każdej opowieści. I to cieszy się tak wielką popularnością na całym świecie.
Bo sprawiedliwość, dzięki mądremu prawu i niezłomnym sędziom zawsze triumfuje.
Prości ludzie i nie tylko, właściciele domów, działek, czy tylko straganu, w imieniu prawa są krzywdzeni, okradani i niszczeni. To Grisham a rebours. Prawo i sędziowie nie gwarantują sprawiedliwości. Wprost przeciwnie – mogą człowieka zniszczyć.
Jednym z zasadniczych aspektów zdrowia psychicznego człowieka jest poczucie bezpieczeństwa. Dobrze jest wiedzieć, że gdzieś jest jakaś tytułowa instancja, która, gdy dzieje się nam krzywda, na pewno nam pomoże. Jak w dzieciństwie, gdy chuligan z sąsiedniej ulicy chciał nam złoić skórę, to biegliśmy po tatę lub starszego brata. Dorośliśmy i takiego wsparcia nam zabrakło. Nie mamy na co liczyć. Kompletnie.
Jak się dowiedziałem od Grishama, w samym Chicago jest 40 tysięcy prawników. Mam nadzieję, a właściwie przekonanie, że wszyscy intensywnie pracują i mają dobre zarobki. Stąd wniosek, że mają klientów i ludzie ich potrzebują. Szukanie porady prawnej i pomocy prawnej w Polsce jest koszmarem.
Kim są polscy sędziowie, prokuratorzy, adwokaci? Czym jest polskie sądownictwo i wymiar sprawiedliwości? Czy jest to instancja, na której może się wesprzeć skrzywdzony Polak? W żadnym wypadku. To moloch zainteresowany tylko samym sobą. Dzięki wypracowanemu przez lata systemowi korporacyjnemu i procedurach, które w żadnym wypadku nie mają prowadzić do szybkiego osiągnięcia sprawiedliwości, system prawny w Polsce, to bardzo podejrzana instytucja, raczej nie specjalnie godna zaufania przez Polaków. Kto tylko może, stara się ją omijać z daleka. Zupełnie odwrotnie niż u amerykańskiego autora bestsellerów, gdzie obywatel praktycznie z byle drobiazgiem zwraca się do adwokata. Dlaczego? Bo ma przekonanie, graniczące z pewnością, że znajdzie tam potrzebną pomoc. I 40 tysięcy prawników w Chicago ma pełne ręce roboty.
Ilu jest prawników w Polsce? Kim są sędziowie i adwokaci? To na nich właśnie liczymy, gdy dzieje się krzywda. Nie wiemy, nie znamy tego hermetycznego środowiska. Wydzwaniamy po znajomych, by dowiedzieć się czy znają dobrego adwokata od rozwodów. Czy dana kancelaria jest dobra. Czy można liczyć na sprawiedliwość u tego właśnie sędziego. Normalny obywatel nie ma o tym bladego pojęcia. Więcej, on temu systemowi nie ufa i się go boi. Często niestety bardzo słusznie.
System prawny, przez cały okres komunizmu, będąc elitarną korporacją na usługach władzy, taką pozostał. Z tą tylko różnicą, że teraz jest tej władzy największym wrogiem. Nie potrafił się przekształcić. Ba, on tego nie chce. Wszelkie próby reformatorów spełzły na niczym. Hermetyczna korporacja na usługach najmocniejszych i najbogatszych, wydaje się dla nich najlepszą przystanią życiową. Po co więc iść na niepewny chleb, zabiegać o klienta, negocjować honorarium w zależności od sukcesu w sądzie itd. To zbyt ryzykowne. I niesie za sobą tak znienawidzoną konkurencję w zawodzie.
Poza systemem sądowniczym powinno istnieć dodatkowo sporo pomocniczych instancji odwoławczych. Może ktoś jest w stanie podać mi choć jedną taką instytucję, gdzie spokojnie możemy się odwołać, gdy sprawiedliwość jest łamana, lub choćby zagrożona. Jakaś odwoławcza izba skarbowa, jakieś władne stowarzyszenie konsumentów, czy cokolwiek.
Jak powyżej napisałem, dla zdrowia psychicznego poczucie bezpieczeństwa jest obowiązkowe. Czy możemy przydzwonić włamywacza patelnią w głowę, bo chcemy być bezpieczni we własnym domu? Nie, ręka nam zadrży, bo sąd może nas za to ukarać. Więc nawet we własnym domu nie możemy czuć się bezpieczni.
Grono przyjaciół lansuje szwajcarski ideał posiadania broni przez każdą rodzinę. Ja jestem sceptyczny właśnie z powodu obecnego systemu prawnego. Cóż z tego, że mam broń, jeżeli za jej sprawiedliwe użycie mogę pójść do więzienia. Parę lat temu pani, która na własnej posesji postrzeliła legalną bronią włamywacza miała grube nieprzyjemności.
Więc, gdy całe to gangsterstwo, ta polityczna mafia w końcu padnie, bo padnie, bo musi upaść, to pierwszym zadaniem będzie uczynienie, by powstała Instancja – system sądowniczo – prawny na usługach zwykłych ludzi, przeciwko władzy, przeciwko korupcji, urzędnikom i aparatowi.
To ma być, jak w dzieciństwie ojciec, albo starszy brat.
Ps. W jakim stopniu w tej naprawie III Władzy może pomóc wprowadzenie instytucji sędziów pokoju, który to projekt już chyba jest przesądzony i gotowy do realizacji?
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 16299
Jabe

Jabe

21.03.2021 08:37

Ów „bolszewicki monolit” okazał się całkiem przydatny w obronie obywateli przed kowidowym szaleństwem „dobrej zmiany”.
✽
Przy okazji pytam raz jeszcze: czy jest w tej Dobrej Zmianie cokolwiek prawdziwego, jakakolwiek uchwytna rozumem iskierka prawdy?
jazgdyni

jazgdyni

21.03.2021 10:31

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Ów „bolszewicki monolit”

Odpowiadam szczerze i konkretnie - dla pana i całej tej pańskiej, jak zwał, tak zwał, grupy ludzi, którą ja nazywam hasłowo neo-bolszewią, uchwytnej rozumem iskierki prawdy nie ma. Może wyjaśnię - po stu latach inżynierii społecznej, utraciliście zdolność precyzyjnego rozróżniania prawdy od kłamstwa. Ta zerojedynkowa podstawa logiki True/False, wam się kompletnie popsuła. Dlatego właśnie, jestem o tym przekonany, Rosja do dzisiaj nie potrafi zbudować porządnego komputera.
Do tego dochodzi wymóżdżenie, którym was poczęstowano poczynając od czerwonego harcerstwa.
Ps. Współczuję panu tego odczucia kowidowych szaleństw. A ja w szaleństwo nie popadłem. Proszę się nie martwić, wyjdzie pan z tego, jak będzie pan słuchał rad tych mądrzejszych specjalistów.
Jabe

Jabe

21.03.2021 11:24

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Odpowiadam szczerze i

utraciliście zdolność precyzyjnego rozróżniania prawdy od kłamstwa – Przede wszystkim zwraca się Pan do wyimaginowanego kolektywu, który jest zdefiniowany jako „nie nasi” – zerojedynkowo. To jest sekciarstwo. A brak argumentów maskuje Pan przemądrzałym bełkotem. Neobolszewię – jeśli już – cechują właśnie te wyzwiska wobec wszystkich, którzy nie są ślepo posłuszni.
Czy ta Dobra Zmiana zaproponowała coś pozytywnego, jakiś program naprawy? Nie, tylko mieszanie z gównem wszystkich innych.
jazgdyni

jazgdyni

22.03.2021 01:26

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na utraciliście zdolność

Wie pan dobrze, że się myli.
Robi się tyle, ile ma się mocy. Aż tyle. A za resztę kupuje się 100 ton złota. Chce pan kilo? 218 zł za gram (Gold Price Per Gram  $ 56.32).
Jabe

Jabe

22.03.2021 08:43

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Wie pan dobrze, że się myli.

Kupili złoto, prawdziwe. Coś jeszcze?
tricolour

tricolour

22.03.2021 09:14

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Wie pan dobrze, że się myli.

Hehehe...
"A Ty Filarecie pamiętaj - Mierz siłę na zamiary, Nie zamiar podług sił" vs "robi się tyle, ile ma się mocy".
Czyli raz tak, raz odwrotnie -- jak wiatr zawieje.
tricolour

tricolour

21.03.2021 12:32

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Odpowiadam szczerze i

W dobrej zmianie prawdziwe jest kłapanie językiem. Dwa miliony samochodów elektrycznych, sto tysięcy mieszkań, pozwy sądowe za ujawniane przekręty (które nigdy nie zostały złożone, ale lud kupił). Zamachy, podkomisje, komisje śledcze, które niczego nie wyśledziły. Prawdziwa jest większość konstytucyjna, wygrywanie wszystkiego w cuglach z 80% poparciem, nawet przeprosiny telewizyjne są prawdziwe - wielką plansza wyświetlana trzy sekundy na dziesięć minut przed emisją programu.
Ta formacja nigdy niczego nie dokona, bo oparta jest na pracy wyłącznie dwóch starych rąk, a reszta stoi oparta o swoje łopaty.
Ptr

Ptr

21.03.2021 20:47

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na W dobrej zmianie prawdziwe

Przyzna Pan ,że ta ocena , gdyby tak wejść w szczególy jest dość przewrotna. To typowy pakiet propagandy totalnej opozycji. I prawda jest ,że niektórych spraw PiS do końca nie rozwiązał, lub idzie to słabo, lub też napotkał silny opór. I w tej sytuacji widzę ,że silny głos medialny dajacy odpór różnym zarzutom jest potrzebny. Po prostu zostaliby zakrzyczani glupotami niemieckimi, rosyjskimi, wszelkimi. rodzimymi.  Twierdzę ,że niektóre inwestycje idą pełna parą, pewne programy nie. Jak cos idzie dobrze to jest natychmiast żądanie zatrzymania. A jak idzie źle, to jest ktytyka , że to idzie za wolno. Przewrotność. To widać jak na dłoni.  Przewrotność jest poważną wadą. 
Widzę ,ze jest Pan zwolennikiem wyjaśnienia zamachów i amber gold. A może Pan tego nie chce , już nikt nie wie o co chodzi w tej krytyce.
tricolour

tricolour

21.03.2021 22:35

Dodane przez Ptr w odpowiedzi na Przyzna Pan ,że ta ocena ,

@Ptr
Pan sie zwraca do mnie?
To jakie pewne inwestycje idą pełną parą? Konkretnie proszę. Przekop, mało komu potrzebny? A może powstała polska sieć sklepów spożywczych, by się uwolnić od straty stu miliardow rocznie?
Proszę konkretnie.
Ptr

Ptr

22.03.2021 11:43

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @Ptr

@tricolour
Działania PiS dawniejsze i obecne mam ocenione i z niektórych jestem zadowolony. Ogólnie z przekopu również. Oczywiście - jestem zadowolony. Każdy Polak powinien.Chętnie popłynę sobie jakimś statkiem do czy z Elbląga i pooglądam przeplywające jednostki będąc na mierzei. Rzeczywiście dyskusja w logice politycznej nie ma sensu. Logika polityczna to  nieobiektywna ocena zdarzeń po to , aby wygrać doraźną potyczkę słowną  Do tego nie potrzeba wiedzy czy kwalifikacji, a obiektywizm jest tu wrecz przeszkodą. Jak opozycja na sali sejmowej podnosi to woooOOO to jest gorzej niż żenada.
jazgdyni

jazgdyni

22.03.2021 04:51

Dodane przez Ptr w odpowiedzi na Przyzna Pan ,że ta ocena ,

Drogi Panie Ptr
Niestety nie jestem takim wysoce kulturalnym i układnym człowiekiem jak Pan, więc pozwolę sobie wyjaśnić, że Pańska odpowiedź trafia w próżnię, bo to kompletny, arogancki kretyn. Nie dość, że głupi, to na dodatek myślący, że cokolwiek wie i rozumie. Nieustanna zła wola wyraża się w chamskiej złośliwości.
Podam przykład. Tenże półgłówek znając z elektryczności może prawo Ohma i wiedząc może, że moc to prąd razy napięcie nie może pojąć, jak w garażu można naładować  niedrogą Teslę Model 3, o standardowej mocy 50 kW  w 2 - 3 godziny. A tak się składa, że prawie 400 metrowy dom ma z sieci zasilanie trójfazowe z oficjalnym poborem prądu 40 A.
A to pozwala na niewielki wallbox w garażu, który daje 25 kW, co akurat bateria auta jest w stanie przyjąć. Gość pewnie myślał, że auto podłącza się do zwykłego gniazdka w ścianie.
Przepraszam za ten przykład, lecz chciałem zademonstrować, że ci krytykanci, z wiedzą na poziomie przeciętnego maturzysty, w internecie uzurpują sobie prawo do narzucania bezwartościowych kontrargumentów wyssanych z palca. Wartość takiej wymiany zdań jest zerowa. Im zresztą nie chodzi o dyskusję, tylko bzdurny, obraźliwy atak typu "parówek na stacjach Orlen". Co interesujące, tenże tutaj "mądrala" i taki poseł Szczerba, lub Biedroń, mówią tak, jakby chodzili do tej samej szkoły i mieli tych samych nauczycieli.
Mamy do czynienia z hodowlą nowych pracowników propagandy i kształtowania opinii?
Pozdrawiam
Ps. To całkiem niezła ładowarka domowa ae-electronics.com . Do kupienia także na Allegro za ok. 3 tyś.
jazgdyni

jazgdyni

22.03.2021 05:07

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Drogi Panie Ptr

Przepraszam, ale muszę to jeszcze dodać, dla tych wszystkich, co śmieją się z elektromobilności, z drugiej strony bezmyślnie montując sobie fotowoltaikę na dachach.
Jedna kilowatogodzina - 1 kWh, w domu dzisiaj kosztuje ok. 60 groszy. Godzinę potrzeba, by naładować auto na 100 km. Zużyje się wtedy ok. 20 kWh, czyli zapłacimy o,60 x 20 = 12 zł.
Tankując na stacji przeciętny samochód spalający 6 litrów (to niedużo) na 100 km, przy dzisiejszej cenie 5zł/1litr zapłacimy 30 zł. Licząc, że nie używamy auta służbowo, albo dużo podróżujemy, to rocznie przejeżdżamy więcej niż 20 000 kilometrów. Czyli roczne oszczędności to 3 600 zł. W sam raz by sobie kupić ładowarkę do garażu.
Niestety, elektryczne auta są ciągle drogie. Lecz niedługo. Obecnie to zazwyczaj ok. 170 000 zł.
I pamiętajmy - prywatna elektromobilność w pełni się rozwinie, gdy wszystkie nasze elektrownie będą w stanie zapewnić dużo prądu.
tricolour

tricolour

22.03.2021 08:59

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Przepraszam, ale muszę to

Hahaha...
Ty już lepiej niczego nie licz, bo to tak żalosne jest, że aż zęby bolą.
Ten samochód w wersji na bateryjki jest droższy o minimum 50 tysiecy od wersji na paliwo. To ile to lat 50000/3600? Piętnaście prawie?
Czyli będzie oszczędność gdy trafi na złom w całości, bo o wymianie akumulatorów w trakcie eksploatacji, to już mi się pisać nie chce...
tricolour

tricolour

22.03.2021 09:08

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Przepraszam, ale muszę to

Hehehe...
A co do elektrowni i linii przesyłowych to policz ile energii generuje spalanie paliw do samochodów i ile potrzeba elektrowni, by zapewnić naładowanie samochodów elektrycznych.
Ruski już zaciera ręce, bo węgiel polski właśnie likwidujemy...
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

22.03.2021 13:13

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Przepraszam, ale muszę to

@jaz
To ekonomia małego Jasia. Pisałem, że liczyć nie umiesz. Po pierwsze wg. planów PIS do 2035 przechodzimy na 90% OZE i prąd będzie kosztował nie 0,60 kWh a przynajmniej 2 zł kWh. Po drugie policz amortyzację elektryka i zwykłego spalinowego. Po trzecie ile będzie kosztować utylizacja baterii? Po czwarte nawet nie wspomnę o stacjach ladowania. 
AAuta elektryczne to wymysł szalonych ekologów ignorantów. Tak jak przechodzenie z węgla na OZE. Pzdr
Jabe

Jabe

22.03.2021 13:27

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @jaz

Auta, których nie ma, nie zużywają energii. Przypuszczam natomiast, że spalają sporo pieniędzy podatników.
tricolour

tricolour

22.03.2021 15:13

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @jaz

Rolniku,
Z tych pięciu złotych, to paliwo może dwa kosztuje. Reszta to podatki. Już widzę, jak dołożą podatek paliwowy za prąd (bo czemu nie?) i pozamiatane. A może w Brukseli europosłowie uchwalą sobie obniżenie pensji, by Grażynki mogły pomykać elektrycznymi samochodzikami, co?
Ale w zakładach psychiatrycznych radość z elektryków panuje, że ho ho...
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

22.03.2021 19:28

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Rolniku,

@ tri
dla wszystkich kumatych i umiejących liczyć wiadomo, że te całe wiatrak i instalecjei fotowoltaiczne to jedna wielka ściema i bez pieniędzy podatników - dopłat  nie są w stanie się obronić ekonomicznie
Powiedz to naszemu filozofowi z Gdyni i tak nie załapie. Pzdr
Ptr

Ptr

23.03.2021 11:32

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ tri

Jezeli produkowałoby się w kraju te systemy w 90-100% to jest to motor rozwoju. Dochodzi do tego decentralizacja żródeł na wypadek awarii elektrowni czy ataku na elektrownię, zwiększenie bezpieczeństwa energentycznego. Oczywiście wg mnie to wszystko może być tylko dodatkiem do żródeł konwencjonalnych. 
Jeżeli produkowałoby się w kraju w firmach z polskim kapitałem i instalowało tam , gdzie naprawdę się bardziej opłaca ( rejony z drogim przesyłem prądu ) to możnaby na tym zarobić. 
Ciekawe czy zasilane z baterii solarnych oświetlenie uliczne nie zdałoby egazaminu przy oświetlaniu dróg i autostrad ? Choćby slabym światłem , ale zawsze.
tricolour

tricolour

23.03.2021 12:43

Dodane przez Ptr w odpowiedzi na Jezeli produkowałoby się w

@Ptr
Solar pracuje w dzień, wiec trzeba magazynować energie, by oswietlać w nocy.
Pytanie: jaki akumulator może pracować zimą, jak w tym roku, przy minus 18, by nie uległ awarii?
Ptr

Ptr

23.03.2021 13:29

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @Ptr

Technicznie do zobienia przez izolacje i własne podgrzewanie, ale nie musi pracować przez te kilka nocy w roku. Poza tym nie musi pracować przez całą noc, gdy ruch spada do minimum. Chodzi o słabe światło, które  pomaga. Plus oświetlenie tablic informacyjnych i rozjazdów.
tricolour

tricolour

23.03.2021 15:19

Dodane przez Ptr w odpowiedzi na Technicznie do zobienia przez

@Ptr
Solar trzeba myć i odśnieżać. Akumulatory izolować termicznie, a może i podgrzewać korzystając z energii przeznaczonej na oświetlenie. A co gdy niebo zachmurzy sie na tydzień w zimie?
Pojawia się pytanie, czy ma to w ogóle sens, by toto ledwo świeciło i jeszcze było kapryśne.
Ptr

Ptr

23.03.2021 16:09

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @Ptr

Ma sens, bo światło może być małe. Miałoby sens przy ekonomii skali i dobrym rozwiązaniu. Jak Holendrzy oświetlają swoje autostrady ? Z atomu ? . Ale my nie mamy.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

24.03.2021 10:25

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @Ptr

@ tri
W naszych szerokościach fotowoltaiczne ogniwa nie mają żadnego sensu ekonomicznego. Wydajność to raptem ca 6 %.Zywotnosc max 20 lat. Bez dotacji państwowych ( podwyżki cen prądu) nikt kto potrafi liczyć nie założy sobie fotowoltaiki. To wymysł szalonych i niedouczonych ekologów. Pzdr
tricolour

tricolour

24.03.2021 10:28

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ tri

@Rolnik
Oczywiście. Mam dobrego znajomego, hurtownia. Sprzedaje panele, sobie nie zamontował. Nie opłaca mu się...
🙂
Ptr

Ptr

24.03.2021 15:02

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ tri

Nie jestem zwolennikiem OZE jako poważnej alternatywy dla innych źródeł, ale mówię o sytuacjach szczególnych. Szosa lub droga krajowa przez obszar z dala od infrastruktury- podświetlanie rozjazdów, zjazdów, tablic, przejazdów kolejowych itp. Szereg lamp zasilonych ze wspólnego panela ze wspólnych baterii zainstalowanych w jakimś małym docieplonym obiekcie. Raz na jakiś czas mycie myjką z samochodu. Minuta czasu.  Pewnie za 10 lat będziemy to robić. 
Opłacalność to w stosunku do czego ? Podciągnięcie prądu i zasilenie z sieci. Ale do każdego lakalnego skrzyżowania ? 
jestem zwolennikiem atomu, ale tu polityka. I 30 lat temu trzeba było to zrobić.
jazgdyni

jazgdyni

24.03.2021 16:01

Dodane przez Ptr w odpowiedzi na Nie jestem zwolennikiem OZE

Parę lat temu, bodajże Reagan wkurzył się i odciął państwową kasę od naukowej fanaberii do zabawy fizyków, wart miliardy USD projekt najwiekszego na świecie Super Collidera - zderzacza cząstek, jak w CERN. Motywował, że nauka ma przynosić wymierne efekty dla społeczeństwa i państwa, a nie zajmować się badaniami o żadnej wartości użytecznej.
Mniej więcej wtedy, bodajże po sensacjach z Włoch, powrócił na łamy prasy projekt stworzenia maszynerii do zimnej fuzji. Parę miesięcy było głośno, a potem kompletnie słuch zaginął. A tu własnie powinny iść miliardy. Zimna fuzja bardzo by pomogła z problemami energetycznymi. Osobiście podejrzewam, że lobby nafciarzy wstrzymuje wszystkie takie pomysły. Bo na przykład, taka Rosja wtedy by zbankrutowała.
Są też inne idee poza OZE. I też czyste i bez zaśmiecania środowiska. Związane to jest z fizyką ciała stałego. Lecz tu trzeba by osobnego wykładu, a to wszystkich nudzi.
Pozdrawiam
mjk1

mjk1

25.03.2021 14:24

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Parę lat temu, bodajże Reagan

Bardzo dobra propozycja do dyskusji, tylko z kim chce Pan dyskutować?
Tutaj trochę na temat zimnej fuzji: mlodytechnik.pl 
W artykule jest zdanie: „W temperaturze pokojowej, w naczyniu z ciężką wodą (woda z dużą zawartością deuteru), w reakcji elektrolizy z zastosowaniem katody palladowej stwierdzili wydzielanie się ciepła w ilości większej niż energia dostarczana prądem elektrycznym do procesu elektrolizy”.
Problem w tym, że my już dawno mamy w powszechnym użyciu urządzenia, które wydzielają trzykrotnie więcej energii cieplnej niż energia dostarczana do urządzenia w postaci energii elektrycznej. Najlepsze ośmiokrotnie więcej.
Poruszyłem ten temat, kilka lat temu, tu na tym portalu.
Konwersację podjęła jedna osoba, tylko po to, aby uświadomić wszystkim, że jestem dyletantem z mózgiem wielkości ameby.
Żadne wyliczenia i rzeczowe argumenty nie przemawiały a kontrargumentów oczywiście mój interlokutor nie przedstawił.
Próby włączenia się do dyskusji nie podjął nikt.
jazgdyni

jazgdyni

23.03.2021 14:06

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @Ptr

Dobry akumulator Trujko. Nie wiesz?
jazgdyni

jazgdyni

23.03.2021 14:05

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ tri

chłopie bezrolny i ze sklerozą.
poczytaj sobie dobry człowieku moje teksty sprzed wielu lat, gdzie dość chamsko naśmiewałem się z solarów i wiatraków. Dyskusja była z Cyborgiem, gdyż on blisko się tym zajmował. I obaj stwierdziliśmy, że to duża ściema.
jazgdyni

jazgdyni

22.03.2021 16:05

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @jaz

Pozdrawiam i dziękuję za świetną analizę.
tricolour

tricolour

22.03.2021 08:50

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Drogi Panie Ptr

Hahaha...
Jak zwykle stary tchórz kłamie. Teraz piszesz o ładowaniu akumulatorów o pojemności 50kWh w dwie, trzy godziny choć kłóciłeś sie o ładowanie baterii dwa razy pojemniejszej w kwadrans. Pokazać link krętaczu?
Sam pisałem, że masz maksymalną moc w gniazdku (takze tym trójfazowym) na poziomie 25kW, ty linkowałeś zasilacze o rząd mocniejsze, a ja się śmiałem, że nie masz do czego podłączyć. No to teraz link do ładowarki 22kW i nagły zwrot jak w sprawie maseczek. Pamiętasz?
Napisz naszemu koledze, że chcesz wydać siedem książek, trzy na raz piszesz, ale nic się nie ukaże, bo wydawca chce dopłaty do publikacji chłamu. Tyle jest warte pisanie.
jazgdyni

jazgdyni

22.03.2021 11:10

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Hahaha...

Czy ty chłopczyku w ogóle masz maturę? Czy tylko ta zawodówka w Szczytnie? Pojęcia nie masz o elektryce! Chyba Wałęsa ciebie uczył. A jak wszystkim pokazać, co z ciebie za dureń i oszust, to kombinujesz jak Hołownia. Ot, generacja aroganckich tępaków i nieuków prowadzących kraj ku ruinie. Zakręcaj te buteleczki dalej He,he,he terodyno ruska, bo ci szefowa stawkę obniży.
Co za trep zmulony. Totalne kalectwo umysłowe. Kupić tobie Matchboxa? Potrenujesz sobie  wkładając do kontaktu.
tricolour

tricolour

22.03.2021 11:47

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Czy ty chłopczyku w ogóle

Jak ja lubię gdy takie omnipotentne samochwały trzęsą się publicznie obnażone.
Ile energii generuje rocznie spalanie benzyn, ON, LPG?
Masz odwagę policzyć ile to będzie elektrowni, by zastąpić kopaliny?
jazgdyni

jazgdyni

22.03.2021 16:07

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Jak ja lubię gdy takie

Brawo Jasiu, brawo.
Za omnipotentne (no, no, no... widzę, kolejne słówko do główki) samochwały brawo. Dostaniesz polizać lizaka.
Pers

Pers

22.03.2021 12:21

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Czy ty chłopczyku w ogóle

jazgdyni
" w marzeniach libertarianin, a w rzeczywistości neokonserwatysta " (z twojej autoprezentacji)
I to wszystko wyjaśnia i tłumaczy.
"Neokonserwatorzy", zwani potocznie neokonami, to pogrobowcy i spadkobiercy idei wielkiego Lejby Bronsztajna - Trockiego. Trockiego nie mógł znieść nawet Stalin, pewnie dlatego go kazał odstrzelić.
Fixum dyrdum Trockiego była "permanentna światowa rewolucja pod przywództwem bolszewików".
W sumie bardzo trafnie się określiłeś.
jazgdyni

jazgdyni

22.03.2021 16:09

Dodane przez Pers w odpowiedzi na jazgdyni

Popacz, ja od Trockiego! To ci dopiero. Jak ty dużo wiesz o tamtych. Rodzina?
Pers

Pers

22.03.2021 17:18

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Popacz, ja od Trockiego! To

tyzgdyni
Nie świruj jarzębia bo się tylko dodatkowo ośmieszasz.
Każdy trochę rozgarnięty wie doskonale kto to są neokoni i czyją "myśl polityczną" kontynuują.
To ty sam napisałeś o sobie "neokonserwatysta" i trafiłeś w sedno.
jazgdyni

jazgdyni

23.03.2021 21:54

Dodane przez Pers w odpowiedzi na tyzgdyni

Ojciec, jest problem. Używasz słów. które gdzieś poznałeś i kompletnie nie rozumiesz znaczenia.
Nie błaznuj dalej. Zwróć uwagę lektorom, ze cienko was szkolą.
tricolour

tricolour

23.03.2021 22:24

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Ojciec, jest problem. Używasz

To jak z elektromobilnościa?
My produkujemy akumulatory, Niemcy pod Berlinem całe auta, a Strabag buduje A18, by szybko aku wywozić z Polski.
Jest moc. Power znaczy. Na fest.
mjk1

mjk1

22.03.2021 13:04

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Czy ty chłopczyku w ogóle

Zamiast wzajemnego wyzywania się od nieuków z Pcimia, czy Wąchocka proponuję rozwiązanie problemu w najprostszy możliwy sposób.
Proszę zadzwonić do najbliższego zakładu energetycznego i zapytać o możliwość przyłączenia dodatkowej mocy 25 kW.
Właściciele domu powinni zadać pytanie: posiadam dom przy ul. ….itd. Obecna moc przyłączeniowa to …kW, jakie warunki muszę spełnić celem zwiększenia mocy o 25 kW.
Właściciele garaży powinni zadać pytanie: posiadam garaż wolnostojący przy ul. …. Jakie warunki muszę spełnić w celu otrzymania przyłącza o mocy 25 kW.
Większość jednak parkuje pod chmurką. Jeżeli elektromobilność ma być powszechna, powinni mieć taką samą możliwość ładowania samochodów.
Powinni zapytać, jakie warunki należy spełnić w celu otrzymania przyłącza 25 kW w odległości …. metrów od klatki schodowej bloku przy ulicy… nr….
Po zdaniu relacji z odpowiedzi zakładu energetycznego, każdy będzie mógł sam ocenić realność powszechnej elektromobilności.
Bez wyzwisk i wzajemnych pretensji.
jazgdyni

jazgdyni

22.03.2021 16:15

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Zamiast wzajemnego wyzywania

Witam. 
Z dodatkowymi kilowatami nie ma problemu. Nawet dostawca musi transformator wymienić, jak trzeba. W blokach z garażami też problemu nie widzę. Ładowarek na zewnątrz też jest dużo. W starych blokach może być problem. Korpoludy podobno ładują w pracy, bo im udostępniają nawet na parkingach.
Proszę temu szczeniakowi rzec by się odczepił. Bo ja teraz będę oko za oko.
tricolour

tricolour

22.03.2021 17:32

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Witam. 

Hahahaha...
Latem jest dwudziesty stopień zasilania bo w biurach klimy chodzą, prąd z Niemiec trzeba kupować, a ten chce do każdego domu "dołożyć" 25kW. 
Ile to będzie razem milion samochodów ładowanych wieczorem po dwadzieścia pięć kW każdy?
mjk1

mjk1

22.03.2021 18:04

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Hahahaha...

Trójkolorowy.
Ty chyba rzeczywiście nie masz matury.
Ty nawet zawodówki w Szczytnie nie skończyłeś a o elektryce to już w ogóle nie masz pojęcia.
Na naukę jednak nigdy nie jest z późno.
Czytaj i ucz się.
25 kW razy milion samochodów to 25 milionów kW.
Po zamianie na MW daje to raptem 25 tysięcy MW.
Przecież to zaledwie pięć elektrowni wielkości Bełchatowa.
Nie strasz mi tu porządnych ludzi i do szkoły trójkolorowy nieuku.
tricolour

tricolour

22.03.2021 19:25

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Trójkolorowy.

@mjk
Dziękuję przyjacielu. Mądrego miło posłuchać.
Jedna rzecz mnie tylko dogłębnie (bo marynarzowi wszystko się kojarzy, biedak jeden) nurtuje: skąd my pięć złóż węgla weźmiem? I jak my tyle drutów po pięknym kraju rozwiesim? I ile my milionów ton CO2 wykupim, by nas Bruxela żywcem na surowo nie zeżarła?
I tak se prostym kałmuckim łbem myślę, że co tam jedna największa elektrownia węglowa w Europie. My pięć takich mieć będziem i nie będzie to nasze ostatnie słowo! Bo pojazdów mamy zarejestrowanych seść razy więcej... 
Ale się będzie jarało! Na każdym kroku (uwaga!) elektrownia!
jazgdyni

jazgdyni

22.03.2021 22:22

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @mjk

Nurtuje ciebie to kotku, boś po prostu głupi. Pchasz się w rejony, druty i kopalnie, o których nie masz pojęcia. Tak jak o wielu innych rzeczach nie masz pojęcia.
Zacznij od nauki sznurowania butów. Potem weź lekcje robienia dobrej jajecznicy, a już po 20 latach będziesz mógł zacząć mysleć abstrakcyjnie i kreatywnie,
Pyszczenie, przyznać trzeba, opanowałeś. Ale byle papuga pyszczy lepiej od ciebie.
Staraj się bardziej i wtedy usłyszysz - wot rebionok!
tricolour

tricolour

22.03.2021 23:09

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Nurtuje ciebie to kotku, boś

I co, cieniasie od siedmiu książek?
Ile elektrowni potrzeba, byś te swoje autka naładował? Skąd do elektrowni paliwo weźmiesz? Czym energię do domów dostarczysz? Wiesz ile tego potrzeba? Spalamy w samochodach ponad 30 milionów metrów sześciennych paliw płynnych. Ile to watogodzin? Od ruskich węgiel chcesz kupować, a nowe elektrownie kim wybudujesz? Inżynierami, którzy siedem książek planują, trzy piszą, a żadnej nie wydają, bo się nie nadają?
Nie odpowiesz, boś tchórz, by się przyznać do kolejnej ignoranckiej bajki. Jeżeli tak wygląda doświadczony marynarz-inżynier na końcu zawodowej kariery to wiadomo dlaczego głupie pontony importujemy, a ze statków tylko pogięte blachy na konserwy zostały.
jazgdyni

jazgdyni

23.03.2021 06:42

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na I co, cieniasie od siedmiu

Cieniasie?
Znaczy się, że jesteś grubas. No tak... Trujek musi zmieścić swoje trzy kolory - siny, pusty łeb, purpurowe genitalia i czarną dupę. Czym się teraz Trujku pożywiasz? Musisz przecież nieustannie produkować żółć, woreczek masz chyba na pół spasionego, zwisającego brzucha, bo bez nieustannego pawia, żyć nie potrafisz.
Współczuję niepełnosprawnym. Lecz ty jesteś taki obleśny, że dziewice umierają na stojąco. Jak ty tą córeczkę spłodziłeś? Wielka tajemnica wioski i lasu. Choć sąsiedzi różnie mówią.
Jak się Trujek nazywasz? Powiedz. Przecież tchórzem nie jesteś. Gardzisz sobą?
tricolour

tricolour

23.03.2021 11:07

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Cieniasie?

Poległeś.
Było to jasne od dawna, ale co innego przypuszczenie, co innego dowód. Czarno na białym. Każdy może przeczytać. Ja - w przeciwieństwie do ciebie - nie rozpoczynam spraw siedmiu, tylko jedną i ją doprowadzam do końca. Więc poległeś.
A co do nazwiska, to nie jesteśmy partnerami, bym się przedstawiał. Przeczytaj, jak sie zwracasz do mnie (a także do innych), to może to zrozumiesz, choć szczerze w to wątpię. Prawdę mówiąc jest rzeczywiście smutne, gdy nazwisko przodków jest w przestrzeni publicznej, jako dowód pamięci i wdzięczności ludzi, a potomek szmaci je w necie.
Więc przepraszam, bez nazwisk.
jazgdyni

jazgdyni

23.03.2021 14:16

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Poległeś.

Tchórz jesteś i tyle. Klasyczny Mocnywgębie. Ot tłuścioch bez skarpetek.
Ty myślisz tępa pało, że tobie ja coś tłumaczę? Świętym byłbym. tak kiepski duduś jesteś.
To nie powiesz, jak się nazywasz Stasiu? I jak to było? Ta twoja wioska, znaczy się?
No, chyba, że z tą orientacją S. tez coś nowoczesnego. Wspominałeś coś o zoofilii, pamiętam? I czekasz na dobry coming out. Rozumiem.
Pa! Całuski Tru
tricolour

tricolour

23.03.2021 14:41

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Tchórz jesteś i tyle.

Dawaj, dawaj. Pośmiejemy się wszyscy.
Zostałeś sam jak palec. Cyborg, Imci - milczą, bo szkoda wspomagać kolegi w kompromitacji i degrengoladzie.
Ile elektrowni o mocy 5GW potrzeba do jednoczesnego ładowania miliona samochodów? Umiecie na statkach wykonać takie zawiłe obliczenie? Jak widzę - nie umiecie.
Dawaj jeszcze. Poznamy standardy ynteligencji z Wybrzeża. Elita umysłowa, hehehe. I intelektualna. A także moralna.
Rodzina dumna gdy to czyta? 
Mniam.
Pers

Pers

23.03.2021 15:25

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Dawaj, dawaj. Pośmiejemy się

tricolour
Już tak się nie znęcaj nad tymzgdyni.
Jeszcze się targnie?...
jazgdyni

jazgdyni

23.03.2021 15:59

Dodane przez Pers w odpowiedzi na tricolour

Wytargać to mogę ciebie talibie, za tą islamską brodę.
Pers

Pers

23.03.2021 16:14

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Wytargać to mogę ciebie

tyzgdyni
To najwyraźniej nie jest twój najlepszy dzień.
Zmień pampersa.
tricolour

tricolour

23.03.2021 17:03

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Wytargać to mogę ciebie

Janusz, wiesz co, szczerze się uśmiałem.
Weź ty chłopie zleź z tego piedestału, to znów ludźmi będziemy. Co ty na to?
jazgdyni

jazgdyni

23.03.2021 22:00

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Dawaj, dawaj. Pośmiejemy się

To u was onuce, w czerwonej tej waszej armii był atak na hurrrra! MY Trujku walczymy indywidualnie. Nie wołamy zdzichów i rolników na pomoc. A i tak nie przyjdą do głupiego pisdzionka. Kto się przejmuje karaluchami?
tricolour

tricolour

23.03.2021 22:21

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na To u was onuce, w czerwonej

Indywidualnie w WKU.
tricolour

tricolour

23.03.2021 22:31

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na To u was onuce, w czerwonej

Januszku, ten głupi pisdzionek - w końcu słowo prawdy o sobie napisałeś. Ale ten karaluch, to już za duża samokrytyka. 
Szanuj się. Tablica patrzy...
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

21.03.2021 15:00

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Odpowiadam szczerze i

@ jaź
jesteś najlepszym przykładem człowieka sowieckiego. Dzięki takim homo sovieticus to całe szaleństwo kowidowe jest wogole możliwe. Zapoznaj się z faktami i liczbami i dopiero zabieraj zdanie o tych którzy nie widzą co jest prawdą a co jest fałszem. Moja Rada - wyłącz tv i włącz własne myślenie - jeśli nie jest za późno. Pzdr
Pers

Pers

21.03.2021 20:15

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ jaź

W jego przypadku jest już bardzo mocno za późno.
jazgdyni

jazgdyni

22.03.2021 05:09

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ jaź

Jasne... I kto to mówi? Germański komunista? Przecież to wy podrzuciliście Lenina do Petersburga.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

22.03.2021 09:03

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Jasne... I kto to mówi?

@ autor, 
także Piłsudskiego - kumpla Lenina - vide traktat ryski. Pzdr
jazgdyni

jazgdyni

22.03.2021 10:50

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ autor, 

Za to im daliśmy bauera. Dobry gescheft.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

22.03.2021 18:59

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Za to im daliśmy bauera.

@ jaz
Dziadek nie napinaj się, bo zaczynasz mi się kojarzyć z Bidetem i jego wchodzenie na Air Force 1.Zenada. Rozumiem, że już dużo zapomniałeś z polibudy. Pzdr
jazgdyni

jazgdyni

22.03.2021 22:24

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ jaz

Rolniku, rolniku! Sprawdź co dziś masz w nocniku.
I nie podnoś na słońce oczu, póki nie zrobisz analizy moczu.
Domyślny avatar

Trotelreiner

21.03.2021 08:38

Są na naszym podwórku trzy kasty---mafie---grupy trzymające władze.
1.Lekarze....bezkarni..nigdy żaden medicus nie wystąpił przeciw koledze....nawet biegły w ewidentnej sprawie...tu trącamy o mafie 2.
2.Palestra...już jawnie ma gdzies Konstytucje....prawo...Kodeksy...obywateli...zupełna bezkarność....umarzanie spraw kolega koledze.
3.Politycy...u nas nie ma polityków,są gangsterzy w garniturach i białych koszulach...
2+3 działają wspólnie,tam przechodzą pieniądze...sumy o których można tylko pomarzyć...to jest mafia! Z błogosławieństwem Sejmu,prezydenta,premiera...
A kto dał rozgrzeszenie z góry na kłamstwo w polityce i oszustwo swoich obywateli?
Dał słowo w kampanii wyborczej,że ujawni ANEKS...everybody lies...dlatego to nie Państwo....tylko chaos,na którym rosną fortuny różnych capo...
Róbta co chceta...no to robią...a ciemny lud klaszcze Zenkom w Zakopanem.
jazgdyni

jazgdyni

21.03.2021 09:04

Dodane przez Trotelreiner w odpowiedzi na Są na naszym podwórku trzy

Sorki, nieco cię poprawię - palestra to tylko adwokaci. To powszechna pomyłka.
Kast Trocie jest więcej. Dużych i małych. Niestety, społeczeństwo nam bardzo spsiało. I im wyżej, tym gorsze kundle.
sake3

sake2020

21.03.2021 10:41

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Sorki, nieco cię poprawię -

@Jazgdyni.....Owszem społeczeństwo nam spsiało.Ale ci wyżej to nie kundle,bo te na ogół są mądre tylko zwykłe hieny.
jazgdyni

jazgdyni

21.03.2021 11:33

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @Jazgdyni.....Owszem

Tak. Hieny, a w wodzie śluzice.
RinoCeronte

RinoCeronte

21.03.2021 11:08

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Sorki, nieco cię poprawię -

Ale za to kasa jest jak nigdy przedtem.
jazgdyni

jazgdyni

22.03.2021 04:16

Dodane przez Trotelreiner w odpowiedzi na Są na naszym podwórku trzy

@Trot
Pominąłeś kastę najważniejszą - nietykalny układ lokalny na różnych szczeblach [ naszeblogi.pl ]  Zgodnie z ideą struktur rozproszonych, którą genialnie wykorzystał geniusz zła Kiszczak, uchwalając już w 1992 ustawę o samorządach terytorialnych, to są najpotężniejsze twierdze do zdobycia.
A Ty Filarecie pamiętaj - Mierz siłę na zamiary, Nie zamiar podług sił.
Marek Kudła

keram

21.03.2021 12:00

Postkomuniści nie pogodzili się z utratą koryta.  Popatrzcie co brak koryta czyni z ludzi !  Jak można się tak splamić, poniżyć, zbłaźnić ?!  Jak można:
-założyć partię polityczną i dać się wydudkać dwom durnym babom (R. Petru) ?
-położyć się na ulicy i udawać rannego (W. Diduszko) ?
-wpaść na pomysł puczu w sejmie („parlamentarzyści z PO) ?
-czy naprawdę trzeba być profesorem, by wygadywać takie idiotyzmy (w związkach homo rodzi się więcej dzieci niż w hetero (M. Płatek), proponuje obywatelstwo dla zwierząt (M. Środa), mężczyzna może rodzić dzieci (M. Matczak) ?
-jak można głosować na złodziei, którzy wyborców okradają (wyborcy PO) ?
-jak można poświęcić pracę i karierę dla durnej lewackiej weganki (M. Anaszewicz) ?
-jak można wyjść na ulicę, wrzeszczeć wulgaryzmy i żądać aborcji i dymisji rządu na życzenie (Lempart) ?
........................................... a oni to robią !
 
 
Początkowo uważali, że to tylko okres przejściowy – najwyżej jedna kadencja, ale po przegraniu kilku kolejnych wyborów, zorientowali się, że tracą koryto na zawsze (for ever!). Sami boją się ośmieszyć, to wysyłają do ataku swoje bojówki, tym razem z Lempart i Suchanow na czele.
jazgdyni

jazgdyni

22.03.2021 04:20

Dodane przez Marek Kudła w odpowiedzi na Postkomuniści nie pogodzili

@Marek Kudła
Witam!
Jestem przekonany, że to jeszcze nie koniec ich wybitnych pomysłów. Osobiście lubię, jak natchnieni Głupi i Głupszy spoceni biegają po instytucjach, by przeprowadzać poselskie kontrole.
Pozdrawiam
sake3

sake2020

22.03.2021 17:46

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @Marek Kudła

@Marek Kudła.......Proszę nie zniechęcać tandemu ,,głupi i głupszy'' do kontroli poselskich.Z parówkami wprawdzie nie wyszło mimo detektywistycznej żyłki red.Kraśki ale może gdzieś znajdą inną polską żywność na stacji Orlenu.TSUE tylko czeka na ,,pomyślne'' wiadomości w sprawie tak zbrodniczego łamania praworzdności.
sake3

sake2020

22.03.2021 17:47

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @Marek Kudła

@Marek Kudła.......Proszę nie zniechęcać tandemu ,,głupi i głupszy'' do kontroli poselskich.Z parówkami wprawdzie nie wyszło mimo detektywistycznej żyłki red.Kraśki ale może gdzieś znajdą inną polską żywność na stacji Orlenu.TSUE tylko czeka na ,,pomyślne'' wiadomości w sprawie tak zbrodniczego łamania praworzdności.
Domyślny avatar

Trotelreiner

21.03.2021 12:40

Wiesz...postanowiłem zbadać twoją teorię o Alzheimerze u mnie...do tej pory uważałem,że komentarz mój umieszczony na czyimś blogu...się nie ukazał,bo nie kliknąłem
"zapisz"...bywa...starość..
Dziś sobie postanowiłem zbadać te teorię...u p.Czarneckiego wstawiłem rano komentarz,kliknąłem "zapisz" i na kartce papieru wpisałem: kliknąłem,godzina...
do ciebie na mojej notce też dałem komentarz,,,,kartka,zapisane,godzina....
Tu też "zapisz"
Ani u Czarneckiego,ani u mnie...komentarza...NIET!
Masz jakieś podejrzenia? Alzheimer wykluczam...
Es

Es

21.03.2021 13:04

To jakieś oznaki wiosennego przesilenia,ktoś może dokonał włamania na konto, czy jakaś inna cholera zaatakowała naczelnego ideologa NB? Nie możę być, że ot tak po 9 latach sam doznał olśnienia iż w mechaniźmie transmisji propaganda-rzeczywistość coś nie"trybi".
No ale finalnie jednak dostajemy dowód, że osoba jest włąściwa. Dostajemy mianowicie -tak jak od Naczelnego należy oczekiwać-obietnicę, że już teraz to będzie dobrze,bo już..już nadchodzą sędziowie pokoju.(na marginesie zauważę, że istnieją dopiero zarysy takiego projektu i to jako zachęty w imię skaptowania Kukiza,ale... niech będzie to faktem dokonanym. Skoro Naczelny tak mówi, to tak napewno jest).
Szkoda jedynie ,że nie zadbano o bardziej nośną, chwytliwą nazwę dla owych person mających wziąć bagno wymiaru sprawiedliwości w silną garść i przekonać "niedowiarków"? Dlaczego na przykład nie : męzowie opatrzności, rycerze sprawiedliwości lub inną równie nadętą jako dowód, że Polonia to będzie już za chwilę Restituta?
angela

angela

21.03.2021 17:29

Sędziowie pokoju, tylko kto tam zasiądzie. 
Kasta będzie sie tam pchać,  i znów będzie powtórka z tego co jest.
Bolszewia nie odpusci, za duzo mają na sumieniu, zeby dac sie komuś osądzić. 
Wychodzą coraz to nowe fakty, rudego i bandy, a czego jeszcze my nie wiemy, to oni wiedzą co robili.
Im na samą mysl ""reforma sądow" cieknie po gaciach.
Nie darmo makrela ustawiala prezydenta przez 40 min, bo ktos w Brukseli mial juz pelne gacie.
Jakie "argumenty"  przemowily", ze sie wystraszył, i zablokował reformę, moze tez powoli ujrzymy.
Marek Kudła

keram

21.03.2021 17:32

Dodane przez angela w odpowiedzi na Sędziowie pokoju, tylko kto

Tuleja zgłosił swoją kandydaturę na sędziego pokoju, ........................... ale wypoczynkowego !!!
jazgdyni

jazgdyni

21.03.2021 17:34

Dodane przez angela w odpowiedzi na Sędziowie pokoju, tylko kto

Sądzę, że sędziowie pokoju, nie muszą być dyplomowanymi prawnikami, ich zakres działania jest lokalny, więc także są wybierani przez lokalną społeczność.
tricolour

tricolour

21.03.2021 20:04

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Sądzę, że sędziowie pokoju,

No pewnie, że nie muszą być dyplomowanymi prawnikami. Partia zgłasza zapotrzebowanie na wyrok, to do odczytania gotowca dyplom nie jest potrzebny. A może nawet przeszkadzać.
Podobnie inżynierowie pokoju chcą ładować samochody elektryczne z gniazda pokojowego w kwadrans i do tego też dyplom zawadza.
jazgdyni

jazgdyni

22.03.2021 10:53

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na No pewnie, że nie muszą być

W farmach kurzych potrzebni są sekserzy. Wsadzają palec i macają - kurczak on, czy ona. Idealna robota dla ciebie. Pośpiewać możesz i pogwizdać.
tricolour

tricolour

22.03.2021 13:16

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na W farmach kurzych potrzebni

Przepraszam, nie skorzystam z twoich doświadczeń, bo jak widać na twoim przykładzie zoofila prowadzi do poważnych zaburzeń.
jazgdyni

jazgdyni

22.03.2021 16:17

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Nie skorzystam z twoich

Oskarżasz mnie o zoofilię pętaku?
Taki biegły w zboczeniach wielopłciowy eksperymentator z napędem w tyle?
tricolour

tricolour

22.03.2021 16:48

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Oskarżasz mnie o zoofilię

Pamiętaj dziadek, ja mam cierpliwość. Możesz na mnie liczyć... szczególnie gdy tak radośnie podrygujesz.
jazgdyni

jazgdyni

22.03.2021 22:26

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Pamiętaj dziadek, ja mam

Oj wsypałeś się. Najbardziej cierpliwe są wszystkie bezmózgi. Klasyka bytu.
Jan1797

Jan1797

23.03.2021 18:36

Dodane przez angela w odpowiedzi na Sędziowie pokoju, tylko kto

Pani Angelo, tym wyżej proszę się nie przejmować, ich bul po transferach? :)) Wracając do tematu;
niewielu interesuje czy odpuszczą?  A zablokowanie części reformy na zasadzie prawa etapu,...... .
Jeśli mogę wtrącić?:)
PS
ADz.U.1997.78.483 - Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r.
Art. 50; Zasada nienaruszalności mieszkania zgoła inaczej wygląda po uchwale ustawy z dnia
20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na
cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów.................. Rozumiem skowyt liberałów:)
Imć Waszeć

Dark Regis

22.03.2021 19:34

Przerwa: niezalezna.pl
Jan1797

Jan1797

22.03.2021 21:01

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Przerwa: https://niezalezna

Jak mogli tak posła Sowa potraktować?  Wyjaśniał jedynie przyczyny wizyty.
Co usłyszał poseł, proszę tutaj: youtu.be
Od 10' i puentę polecam:)
jazgdyni

jazgdyni

22.03.2021 22:29

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Przerwa: https://niezalezna

:-)))
Nasz Trujkolorek goły.
jazgdyni

jazgdyni

23.03.2021 15:56

@ W a l k a  z  m a n i p u l a c j ą
Silna grupa moich fanów na portalu, czegoś nie zrozumiała, lub opacznie zrozumiała, albo dobrze zrozumiała, lecz rozkaz, to rozkaz, przekręciła moje słowa.
Nigdy nie byłem zwolennikiem pozyskiwania energii elektrycznej, zarówno z ogniw fotowoltaicznych, jak i wiatraków wiatrowych. Wprost przeciwnie. W takim wykonaniu i instalowaniu, jakie się w Polsce robi, jest to z punktu widzenia walorów urządzenia absolutnie bzdurne rozwiązanie. Ci, co to sobie prywatnie instalują, są oszukani.
Każde urządzenie techniczne ma specyficzne cechy, decydujące o jego użyteczności, przydatności i jakości. Urządzenia wytwarzające prąd elektryczny, które możemy nazywać generatorami prądu mają pośród innych parametrów, dwie bardzo istotne dla użytkownika cechy, to wydajność i sprawność. Otóż zarówno ogniwa foto-wolt montowane na dachach, czy ogrodach i wiatraki na stałym lądzie mają sprawność wyjątkowo niską. Mają też dosyć niskie wtórne, lecz też ważne dla prywatnego klienta parametry - trwałość i awaryjność.
No dobrze... jak sobie obliczyłem, by w stopniu minimalnym pokryć zapotrzebowanie na prąd mojego domostwa, musiałbym zainstalować aż 16 standardowych paneli fotowoltaicznych. Taki jeden panel ma wymiary około 150 cm x 90 cm. Dach mam mocno powyginany, więc nie ma mowy, bym cokolwiek tam zmieścił. Lecz nie to mnie zdecydowanie odstręczyło - to istniejące przepisy, które nie pozwalają, bym zbudował system autonomiczny - sam zasilam prądem swój dom i nie mam ochoty współpracować z którąś z sieci dystrybucyjnej. Nie chcę, ale muszę, Ale to bardzo mi się nie podoba, że ja sobie sam coś robię, a jakiś Tauron, czy Energa będzie mi dyktował warunki i kradł zyski. Jeszcze gorzej jest z wiatrakami. A ktoś słyszał jak one hałasują? Więc NIE dla wiatraków i NIE dla fotowoltaiki. Lecz - to jest moja prywatna opinia.
Teraz moja fascynacja elektromobilnością.. Sprecyzuję - elektromobilność nie oznacza wyłącznie samochodów elektrycznych. To bardzo szeroka branża - od fabryk samochodów, po nowoczesne baterie elektryczne i nowatorskie silniki, aż po komputerowe systemy sterowania wielu funkcjami. Produkcja aut musi jeszcze czekać, bo cwaniactwo III RP zniszczyło wszystkie polskie fabryki samochodów. Lepiej zrobili nawet Czesi i Rumuni, pierwsi sprzedając swoje Skody Volkswagenowi a drudzy Dacię Francuskiemu Renault. Ciekaw jestem, jak dzisiaj wygląda Żerań i FSO. Kiedyś byłem tam częstym gościem. W tym temacie rozpoczęliśmy naszą rekonstrukcję motoryzacji od budowy, głównie z Koreańczykami, zakładów produkcyjnych najlepszych na chwilę obecną baterii - ogniw litowo - jonowych (Li-Ion). Wyszło dobrze - dziś jesteśmy największym producentem w Europie. Krok po kroku, wreszcie zbudujemy swój własny, w pełni polski samochód elektryczny. Wcale się nie zdziwię, jeżeli dokona tego Daniel Obajtek. Jeżeli wcześniej go nie zarżną.
To tyle
tricolour

tricolour

23.03.2021 16:59

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @ W a l k a  z  m a n i p u l

@Walka
Możesz sobie dowolną ilość paneli autonomicznych zainstalować i nikomu nic do tego. Problem w tym, że energię z nich masz w dzień, kiedy mało potrzebna. Więc możesz sobie akumulatorów nastawiać ile wlezie - też nikomu nic do tego  - a wtedy masz darmowy prąd kiedy zechcesz. Darmowy czyli kilkadziesiąt tysi na start w plecy. Nikogo to nie będzie interesowało.
Żeby było taniej na start, żeby nie było akumulatorów, które trzeba będzie wymienić po dziesięciu tysiącach cykli można prąd sprzedać. Np Tauronowi. Tracisz 20% ale w zamian za te 20% masz problem aku z głowy: sprzedajesz w słoneczny dzień, kupujesz w nocy, tracisz 20%. Powstają firmy, które nie chcą tych 20%, ale pewnie chcą coś innego. Summa summarum - jesli masz dobry dach, to warto policzyć. Ja mam ze sto trzydzieści metrow dachu idealnie na południe pod odpowiednim kątem. Do tego stały pobór sprzętu komputerowego plus alarmowego plus dwie lodówki i zamrażarka to dwieście złotych miesięcznie. A gdzie oświetlenie? Telewizja, muzyka, hobby? Czyli dwa i pól tysiąca rocznie czyli zwrot za minimum dziesięć lat lekko licząc.
Więc to się nie opłaca. Inwestycja w dziesiątkach tysięcy zlotych,  która da za dziesięć lat dwieście złotych zwrotu miesięcznie nie opłaca mi się.
Elektrobilność. Silnik o spalaniu wewnętrznym w aucie ma większą sprawność od układu: elektrownia, przesył, ładowarka aku, magaznowanie w aku, sterowanie, silnik elektryczny.
Ale kopaliny nie są niewyczerpane więc raczej pozostaną samochody elektryczne. Pytanie tylko czy będą dla każdego, jak dziś?
Na razie auta elektryczne mają wyłącznie sens dlatego, że jest ich mało, są dotowane, prąd nie jest opodatkowany podatkiem paliwowym, akcyzowym i tymi wszystkimi, co paliwa. A kwestie techniczne opisałeś jak należy.
jazgdyni

jazgdyni

23.03.2021 22:06

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @Walka

Myślisz robbaczku, że ktokolwiek twoje wypociny przeczyta? Właśnie takim zarozumiałym głupkiem jesteś. Trzykolorowy Trujek - siny dziób, czerwony w kroku i czarna żyć.
Spojrzałem na "ałtora" z Wulki i olałem.
Walcz, walcz robbaczku. Dostaniesz lizaka.
tricolour

tricolour

23.03.2021 22:20

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Myślisz robbaczku, że

No to zobaczymy, dziadek.
Pisz, pisz. W kazdym wątku i poście będziesz czuwał dzień i noc. Będzie zabawa jak w Augustowie z trepem.
paparazzi

paparazzi

24.03.2021 00:24

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @ W a l k a  z  m a n i p u l

Rob swoje , jesteś w tym dobry. Za dużo się tłumaczysz i odpowiadasz trollom detalicznie. Nie ma lepszego upokorzenia jak się olewa trolli lub wali się ich językiem tylko gorszym. Pozdrawiam serdecznie.
paparazzi

paparazzi

24.03.2021 00:34

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @ W a l k a  z  m a n i p u l

@23-03-2021 [15:56] - jazgdyni zwróć uwagę Jacka Matysiaka wpis 17 trolli rzuciło się do gardła. Nie wspominając twojego rodzimego gardła. Bolszewiki tak maja.
jazgdyni
Nazwa bloga:
Żadnej bieżączki i propagandy
Zawód:
inżynier elektronik, oficer ETO (statki offshore), obecnie zasłużenie odpoczywa
Miasto:
Gdynia

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 157
Liczba wyświetleń: 8,958,517
Liczba komentarzy: 32,585

Ostatnie wpisy blogera

  • Czyżby wreszcie? Budowa IV RP start!
  • Boski nekar – eliksir życia
  • Wreszcie to się stało

Moje ostatnie komentarze

  •  Ciekawe.
  • @paparazziPapaFakt, niestety swoje lata mam. Mimo tego, jak się przekonał o tym jeden naćpany gangus, całkiem niedawno, gdy złapałem go w precyzyjnym miejscu, że aż uklęknął i błagał o łaskę. I mam…
  •       @Ula UjejskaCześć Ulu. Jakże miło cię ponownie widać. Mam nadzieję, że ze zdrowiem wszystko w porządku?Widzisz, moi przodkowie to kresy. Czyli Rzeczpospolita ON.…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • PROWOKATOR
  • Czego my nie wiemy, choć powinniśmy wiedzieć.
  • Mafia powstała w Trójmieście. Tak, jak obecny rząd.

Ostatnio komentowane

  • EsaurGappa, Właśnie widziałem nagranie z Belfastu gdzie morderca z Sudanu na oczach Irlandczyków mordował ich rodaka,z tego filmiku wynika że miejscowi byli bezbronni,a najstarszy z nich jakiś gość 60 + jako…
  • Tomaszek, Punkt widzenia z miejsca siedzenia .
  • jazgdyni,  Ciekawe.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2026, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności