Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Epidemia histerii?
Wysłane przez Tadeusz Hatalski w 12-03-2020 [17:54]
"Aby grać właściwie, trzeba być zdrowym. Dlatego zostaliśmy przetestowani na koronawirusa i okazało się, że wynik jest pozytywny" – napisał na twiterze Hanks.
I hiobowa wieść obiegła świat „Tom Hanks i jego żona Rita Wilson zarażeni koronawirusem” Na portale w Polsce też dotarła. I straszy groźnym tytułem, który brzmi jak wyrok śmierci. Zarażeni! A wyobraźnia dopowiada dalszy ciąg. Znaczy się nieuchronnie umrą. Z powodu koronowirusa oczywiście.
A jak jest naprawdę? Ilu ludzi zmarło w wyniku takiego „zarażenia”? W Polsce jedna osoba tylko! A na całym świecie około 4600 ludzi. Owszem, w liczbach bezwzględnych cztery i pół tysiąca śmiertelnych przypadków to dużo. Ale porównajmy to do innych przyczyn, z powodu, których umierają ludzie w Polsce i na świecie.
W 2018 roku, w wypadkach drogowych zginęły w Polsce 2862 osoby. Nie wiem ile ludzi umrze dzisiaj w Polsce z powodu wypadków drogowych. Ale statystycznie biorąc, każdego dnia na polskich drogach ginie średnio 7-8 osób. Więc dzisiaj też na pewno kilka osób umrze. Czy to oznacza, wsiadając do samochodu jestem skazany na śmierć? Oczywiście, że nie. I wsiadając do samochodu, nikt o tym nie myśli. Ale patrząc na przekaz o koronawirusie w mediach, takie myśli chodzą po głowie. Zarażony koranowirusem! Czyli wyrok śmierci! Choć, jak dotychczas tylko jedna osoba zmarła.
A jak jest na świecie? Tak, z powodu koronawirusa zmarło ok. 4,6 tys. ludzi. W liczbach bezwzględnych to oczywiście dużo. Bo dla człowieka, który umiera, jego śmierć to śmierć całego świata.
Ale zobaczmy jak umierają na świecie ludzie z innych powodów, dzieci szczególnie. Dla tych dzieci, ich śmierć to też śmierć całego świata.
„Z głodu umiera w świecie codziennie 90 tysięcy dzieci. Co 8 sekund na świecie umiera z głodu jedno dziecko, 30 tysięcy dzieci dziennie umiera przed piątym rokiem życia z powodu braku właściwej opieki i niedożywienia. Według danych UNICEF rocznie umiera 11 milionów takich dzieci” https://publicystyka.ngo.pl/z-...
Toteż znajmy miarę z epidemią koronawirusa. Bo przekształca się ona w epidemię histerii. To, że Tom Hanks i jego żona Rita Wilson są zarażeni koronawirusem nie oznacza, że umrą. I to, że w Polsce są 44 przypadki zarażenia koronawirusem, nie oznacza, że my wszyscy (na koronawirusa) poumieramy.
Komentarze
12-03-2020 [18:10] - tricolour | Link: @TH
@TH
Przepraszam bardzo, czy podziela Pan moje zdanie, że skoro w Katyniu zabito mniej ludzi niż dziś ginie dzieci w ćwierć dnia, to generalnie nie ma o czym gadać? A tym bardziej latać we mgle?
12-03-2020 [19:49] - Tadeusz Hatalski | Link: @ tricolour
@ tricolour
Panie, co panu? Dobrze pan się czuje?
12-03-2020 [20:04] - tricolour | Link: @TH
@TH
Bardzo dobrze sie czuję, szanowny Kolego. Skoro zrobił Pan z ludzi tylko liczby, to co Pana dziwi konsekwecja takiego przedmiotowego podejścia?
Aaa, rozumiem. Obce dzieci padające dziesiątkami tysięcy to nic w porównaniu z pękającymi puszkami...
12-03-2020 [21:23] - Tadeusz Hatalski | Link: @ tricolour
@ tricolour
Aluzje polityczne (i inne) w kontekście epidemii i śmierci ludzi są nie na miejscu. Stąd był taki a nie inny mój poprzedni komentarz.
12-03-2020 [21:34] - tricolour | Link: @TH
@TH
Też jestem zdania, że aluzje w kontekście śmierci są nie na miejscu i stąd mój swoisty protest, gdy sprowadził Pan ludzkie nieszczęścia do arytmetyki i zasugerował, by znać miarę, że w sumie mało trupów.
13-03-2020 [07:13] - Tadeusz Hatalski | Link: @ tricolour
@ tricolour
Albo pan nie zrozumiał albo celowo przekręca to co napisałem. Notka była o tym, że podgrzewanie atmosfery (na przykład powtarzaniem w mediach co chwila takiej informacji, że nawet Tom Hanks jest 'zarażony') prowadzi do histerii, która objawia się wykupywaniem w sklepach m.in. kartofli i mąki. I o tym aby nie dawać się ponieść takiej histerii.
13-03-2020 [00:39] - paparazzi | Link: Wirus? Po chrześcijańsku,
12-03-2020 [18:10] - tricolour | Link: @TH Po chrześcijańsku, trzymam kciuki;-) za zdrowie umysłowe. COVID-19 was nie weźmie, nie da rady.
12-03-2020 [21:55] - Tadeusz Hatalski | Link: @ paparazzi
@ paparazzi
Za co pan trzyma te kciuki? Pytam, bo komentarz jakiś taki niejednoznaczny.
13-03-2020 [00:25] - paparazzi | Link: Niech się pan nie obawia do
Niech się pan nie obawia do nie do pana. To do kolorowego inaczej. Przepraszam za turbulencje i pozdrawiam.
12-03-2020 [22:56] - RinoCeronte | Link: Najpierw proszę te kciuki
Najpierw proszę te kciuki zdezynfekować a nie trzymać i trzymać...
12-03-2020 [21:28] - Marek1taki | Link: Ma Pan rację.
Ma Pan rację.
Ta epidemia jest groźna ale dopiero nieadekwatne reakcje w skali społeczeństw spotęgują jej wpływ.
W Chinach działania państwa o wiele za późno wprowadziły kwarantannę, a potem podjęły wygórowaną reakcję i zdezorganizowały własną gospodarkę.
W Polsce nie powstrzymano wyjazdów turystycznych do Włoch (zapowiedzią 14 dniowej kwarantanny po powrocie np.) mimo wiedzy i rozwijającej się tam epidemii. Mimo poznania kto jest najbardziej narażony a kto najlepszym roznosicielem zarazy dopiero od środy mówi się o tym oficjalnie.
Będziemy chorować ale ciężki przebieg grypy nie jest dla nikogo czymś nieznanym. Fakt, że dla osób na granicy wydolności grypa może być chorobą śmiertelną też nie.
12-03-2020 [21:58] - Tadeusz Hatalski | Link: @ Marek1taki - 'nieadekwatne
@ Marek1taki - 'nieadekwatne reakcje w skali społeczeństw spotęgują jej wpływ'
Otóż to, histeryczne reakcje tylko pogorszą reakcję.
12-03-2020 [22:23] - Imć Waszeć | Link: Właśnie ludzie rzucili się na
Właśnie ludzie rzucili się na sklepy i szykują się na jakąś wojnę. Gdyby rządowa TV nie powtarzała w kółko informacji o możliwości zamknięcia ich we Włoszech, albo w sąsiedniej galaktyce, to większość ludzi nie domyśliłaby się nawet, że o to chodzi. Za jakiś czas pojemniki na śmieci będą pełne zepsutej żywności. Ale to już problem gminy. Co do reakcji na stan zagrożenia, to ja przytoczę tylko info o zorganizowaniu "balu smurfów" we Francji, a my w głupocie plasujemy się w podobnym przedziale. Już dziś młodzi wykształceni z wielkich mniast szykują się na ekstra wypad do Zakopca, bo jest wolne i okazja. Tak to się skończy. Patrząc na takiego Grodzkiego, to czego od nich oczekiwać?
13-03-2020 [07:15] - Tadeusz Hatalski | Link: @ Imć Waszeć
@ Imć Waszeć
Prywatna wiodąca też nie zasypia gruszek w popiele.
12-03-2020 [23:21] - Pani Anna | Link: Trollom resztki rozumu już
Trollom resztki rozumu już ten wirus odbiera. W sumie, może i dobrze.
13-03-2020 [07:20] - Tadeusz Hatalski | Link: @ Pani Anna
@ Pani Anna
Myślę, że jednak lepiej by było odwrotnie.
Pozdrawiam serdecznie.
13-03-2020 [18:58] - Roz Sądek | Link: Jest Pan niedoinformowany,
Jest Pan niedoinformowany, nie ma Pan wyobraźni, a na dodatek przeprowadzone w Pana tekście wyliczanki na zmarłych, dyskwalifikują Pana jako osobę do jakiejkolwiek dyskusji. Nawet zakładając, że nie zna Pan języków i nie daje rady przeczytać o czym piszą włosi czy światowe autorytety wirusologii, nic Pana nie usprawiedliwia. Nie było w historii większego zagrożenia ludzkości niż obecnie rozprzestrzeniający się w zawrotnym tempie wirus. To mówią najlepsi z najlepszych na świecie. Jeden błąd jednego czy drugiego państwa w Europie i z tej Europy nie będzie co zbierać, a Pan pisze o histerii?
13-03-2020 [22:25] - Tadeusz Hatalski | Link: @ Roz Sądek
@ Roz Sądek
Paniczne wykupywanie kartofli i mąki przyczyni się opanowania epidemii.
14-03-2020 [00:00] - Roz Sądek | Link: Niech Pan nie trywializuje, z
Niech Pan nie trywializuje, z tą mąką i kartoflami. Jak pisałem, jest Pan niedoinformowany, a te kartofle i mąka to tylko potwierdzają. W większości krajów, które coraz lepiej radzą sobie z wirusem, przygotowano mieszkańcom listy artykułów, które dobrze jest mieć w domu w zapasie. Tak jest w Chinach i Korei, tak zrobiono w wielu stanach USA. Ludzie robiący w obliczu epidemii zapasy, to nie histeria, to ludzie pragmatyczni, dzięki tym zapasom rzadziej odwiedzają sklepy i tym samym rzadziej są zarażani. Proste. Dalej Pan nie rozumie?
14-03-2020 [07:54] - Tadeusz Hatalski | Link: @ Roz Sądek - 'jest Pan
@ Roz Sądek - 'jest Pan niedoinformowany'
Proszę, proszę jakie wysokie 'C' ... chylę czoła przed pańskim poinformowaniem.
14-03-2020 [00:41] - wielkopolskizdzichu | Link: Paniczne wykupywanie na pewno
Paniczne wykupywanie na pewno się nie przyczyni. Natomiast dokonanie jednorazowo dużych zakupów, ogranicza ilość wyjść do sklepów, a tym samym zmniejsza ryzyko infekcji.
14-03-2020 [07:57] - Tadeusz Hatalski | Link: @ wielkopolskizdzichu
@ wielkopolskizdzichu
Ok, tak patrząc na sprawę, to może jakiś sens jest. Ale patrząc z drugiej strony wiele tej żywności zostanie wyrzucona do śmieci.
13-03-2020 [19:03] - tricolour | Link: A poza tym, to cierpliwości.
A poza tym, to cierpliwości.
U nas w jeden dzień (a jeszcze nie północ) 17 nowych przypadków, wzrost 30% w jeden dzień, we Wloszech 250 zgonów tylko dziś.
Poczekajmy ze dwa miechy ze statystyką...
13-03-2020 [22:27] - Tadeusz Hatalski | Link: @ tricolour
@ tricolour
Pisałem o zagrożeniu histerią, co w niczym nie pomaga zapobiec epidemii.
13-03-2020 [23:29] - tricolour | Link: @TH
@TH
Moim zdaniem histeria to jest wtedy gdy dla kartofli napadają i mordują się na ulicy.
Dopóki stoją cierpliwie w kolejkach, to jest to zwyczajna zapobiegliwość. Owszem, zgodzę się, że po trzech dekadach spokoju i dobrobytu, długie kolejki wyglądają niepokojąco.
14-03-2020 [08:46] - Tadeusz Hatalski | Link: @ tricolour - 'gdy dla
@ tricolour - 'gdy dla kartofli napadają i mordują się na ulicy'
Wtedy to już histeria przerodziła się w rozruchy.
14-03-2020 [11:08] - tricolour | Link: @TH
@TH
Cierpliwości, wczoraj 17 w ciągu dnia, dzis - do 10 - piętnaście sztuk.
Przyznaję, że do 90 tysięcy dziennie, jeszcze trochę zostało.