Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Wskazówki z Brukseli
Wysłane przez Tadeusz Hatalski w 26-01-2020 [07:03]
O co chodzi z tymi wskazówkami? Otóż w czasach komuny, nasi komunistyczni ‘przywódcy’ nie byli samodzielni w swoich decyzjach. I co jakiś czas delegacja wysokich funkcjonariuszy partyjnych jechała do Moskwy, aby uzyskać wytyczne, co mogą a czego nie mogą. I takie wyjazdy miały swoją nazwę. Mówiło się wtedy - pojechali po wskazówki. Pewnie była to też aluzja do zegarków, które sowieccy żołnierze idący na Berlin bardzo sobie cenili. Ale to już inna historia. I dzisiaj dla młodego pokolenia mało zrozumiała. Zegarków jest w bród. A wojna dawno minęła. Wtedy było inaczej, teraz jest inaczej.
Ale skojarzenie z tymi wskazówkami jednak się nasunęło. Jak w piątek rzecznik prasowy Komisji Europejskiej p. Christian Vigand wyrażał swoje zaniepokojenie sytuacją w Polsce. Kiedyś takie zaniepokojenie wyrażał sam sekretarz generalny (partii komunistycznej) a nie rzecznik, bo tych wtedy jeszcze nie było … I wskazówki wróciły w pamięci.
Po tym wystąpieniu nasze MSZ zdecydowanie zareagowało i uznało te wypowiedzi za niedopuszczalne. A do MSZ w trybie pilnym wezwany został szef Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Niemniej niesmak pozostał.
Zadziwiające jednak jest to, że zwolennicy opozycji i sama opozycja nie widzi w takich wystąpieniach rzecznika KE nic niestosownego. Co więcej, opozycja wręcz inspiruje takie wystąpienia. Jest sprawą naturalną, że stosunek do reformy sądownictwa różni PiS i opozycję. To jest oczywiste i zrozumiałe. Oczywiście dla wszystkich lepiej byłoby, gdyby w tej sprawie wszystkie opcje polityczne mówiły jednym głosem. Ale to jest marzenie ściętej głowy.
Opozycja dąży do odzyskania władzy. I w tym celu wykorzystuje reformę sądownictwa. Takie jej ‘zbójeckie’ prawo, czyli wszystkie chwyty dozwolone. No tak, ale to dotyczy sytuacji wewnętrznej. Tutaj możemy sobie skakać do oczu. Najwyżej na tym stracimy, bo reforma nie wejdzie w życie lub będzie pozorowana.
Ale co do tego mają obcy? Ze strony zwolenników opozycji pewnie w tej chwili usłyszę, że UE to nie są obcy, bo my jesteśmy w Unii. Dobrze, jesteśmy w Unii. Ale póki co Unia jest tylko organizacją międzynarodową, związkiem wolnych narodów, do którego to związku my należymy. A nie superpaństwem, którego Polska jest jednym z 27 landów.
No więc, jak na razie Christian Vigand, jest jeszcze obcy. Co więcej Christian Vigand o sprawach polskich wie tyle ile mu powiedzą. Kto? Oczywiście ludzie opozycji, no bo kto inny. Przykładem wiedzy o sprawach polskich jest Frans Timmermans. Kiedyś, jeszcze w poprzedniej kadencji, ten ówczesny komisarz UE popisał się głęboką wiedzą na temat spraw polskich, gdy to wybierał się do Moskwy, stolicy Polski.
I stąd wniosek, że komisarze w Brukseli tyle wiedzą o sprawach polskich, ile im nasi politycy opozycji powiedzą (z tą Moskwą, stolicą Polski to chyba przesadzili :) a może Timmermans nie przyszedł na zajęcia, jak było akurat o stolicy Polski). Z czego nasuwa się to skojarzenie o tych wskazówkach. Tyle, że ich droga jest trochę bardziej skomplikowana niż w czasach komuny. Dzisiaj politycy opozycji jadą do Brukseli i przekazują informacje. Oczywiście przedstawiające ich punkt widzenia. A politycy w Brukseli, wykorzystują te informacje do udzielania wskazówek polskiemu rządowi. Można powiedzieć, że szybko się uczą chłopaki. Ale czy z dobrych wzorów?
I konkluzja na koniec. O ile zabieganie (mówiąc enigmatycznie) przez polityków opozycji o wskazówki dla polskiego rządu jest moralnie naganne, to udzielanie tych wskazówek przez polityków UE jest niedopuszczalne. Czemu na szczęście dało wyraz MSZ w opublikowanym komunikacie.
Unia Europejska jest związkiem wolnych narodów i wolnych, demokratycznych państw. I na wskazówki nie ma tutaj miejsca.
Komentarze
26-01-2020 [08:21] - Trotelreiner (niezweryfikowany) | Link: "Unia Europejska jest
"Unia Europejska jest związkiem wolnych narodów i wolnych, demokratycznych państw. I na wskazówki nie ma tutaj miejsca."--koniec cytatu.
Pan to poważnie...?
Chyba ironia....ale w kontekście całej notki...i Pan w takie bzdury wierzy???
26-01-2020 [09:18] - Tadeusz Hatalski | Link: @ Trotelreiner - 'Pan w takie
@ Trotelreiner - 'Pan w takie bzdury wierzy'
Tak, Unia to związek wolnych narodów i wolnych państw. Takie były założenia. Jeżeli obecna praktyka jest inna, to trzeba ją zmienić i wrócić do korzeni. Jeżeli zamiary niektórych polityków (i państw) są inne, to trzeba nie dopuścić do ich realizacji.
26-01-2020 [13:17] - Tomaszek | Link: @TH
@TH
Ja byłem mniej radykalny w ocenach od Trotelreinera i pomyślałem że to internetowy współczesny chochlik drukarski . A jak jest naprawdę wszyscy wiemy , z trollami włącznie . Tylko trolle rżną głupa zadaniowo . A w sprawie niedopuszczenia to trudno będzie . Ale " są rzeczy na niebie i ziemi , o których się filozofom nie śniło ". Krótko mówiąc róbmy swoje .
26-01-2020 [19:35] - Trotelreiner (niezweryfikowany) | Link: Szanowny Autorze!
Szanowny Autorze!
UE Roberta Schumana to utopia...NIKT i NIGDY nie obiecywał,że taką unię stworzy.
To był francuski marzyciel i naiwniak....Unia to twór Adenauera i Spinellego...Grupy Bilderberg,Rotszyldów i Rockefelerów...i banków światowych.
Lewactwo,pedalstwo i złodziejstwo...
26-01-2020 [20:27] - Tadeusz Hatalski | Link: @ Trotelreiner - "Unia to ...
@ Trotelreiner - "Unia to ... Lewactwo,pedalstwo i złodziejstwo..."
I co, poddajemy się? O to chodzi?
27-01-2020 [08:59] - Trotelreiner (niezweryfikowany) | Link: To co zrobili Anglicy!
To co zrobili Anglicy!
Trzasnąć drzwiami od tego burdelu...bo nie wystarczy zmiana łóżek,trzeba tam zmienic panienki,mamę szefową [burdel mamę],zerwać tynk,a jak sie nie da wyremontować...
to zburzyć aż do fundamentów, a nie dopłacać do tego geszeftu.
Capisci?
26-01-2020 [10:21] - Marek1taki | Link: Unia jest związkiem wolnych
Unia jest związkiem wolnych państw, ale chcącemu nie dzieje się krzywda, a my chcemy:
"Polska potrzebuje więcej czasu, ale nie kwestionuje samego celu neutralności klimatycznej"
Z jakiego zegarka Premier dostał wskazówki?
26-01-2020 [10:47] - Tadeusz Hatalski | Link: @ Marek1taki
@ Marek1taki
Nie dostał! Premier ma swój własny zegarek. Co więcej jest to zegarek polski z polskimi wskazówkami.
26-01-2020 [10:55] - Marek1taki | Link: Na częściach Ruhli chyba.
Na częściach Ruhli chyba, albo z Legnicy.
26-01-2020 [11:06] - Tadeusz Hatalski | Link: @ Marek1taki
@ Marek1taki
Nie bluźnij pan, chce pan tamte zegarki co były wcześniej?
27-01-2020 [08:22] - Marek1taki | Link: Pan jest wyznawcą bożka
Pan jest wyznawcą bożka Mateusza? Od ekologizmu, cyfryzacji, pieniądza elektronicznego i darmowych lunchów dla banksterów? To zrozumiałe, że podważanie prawd Pańskiej wiary jest bluźnierstwem.
27-01-2020 [16:02] - Tadeusz Hatalski | Link: @ Marek1taki
@ Marek1taki
Wyraźnie napisałem, żeby nie bluźnić aby nie prowokować powrotu Ruhli i Legnicy ...
27-01-2020 [19:29] - Marek1taki | Link: A czym jest bluźnienie? I
A czym jest bluźnienie? I czym jest ekologizm?
Dla mnie bluźnienie to złorzeczenie przeciw Bogu. Ekologizm to jedna z form wyznawania marksizmu.
Stare wraca właśnie w ekologizmie i LGBT. Ostatnio również w kłamstwach o II wojnie światowej.
Kłamstwa o CO2 i normalności nienormalnych są taką samą bezczelnością jak gadanie o wyzwoleniu przez Armię Czerwoną.
26-01-2020 [11:42] - Jabe | Link: Unia produkuje dyrektywy,
Unia produkuje dyrektywy, sejm je potulnie przyklepuje, a prezydent ochoczo podpisuje. Taki to związek. Tu nie chodzi o opozycję, tylko o to, czy się ten stan rzeczy akceptuje, czy nie. Obecnie rządzący są tak samo w ten proceder uwikłani, jak koncesjonowana opozycja.
Swoją drogą skąd Pan wie, co myślą (wszyscy) zwolennicy opozycji? To jest odwracanie uwagi od rzekomej prawicy, która jest przeciw, a nawet za. Robienie ciemnemu ludowi wody z mózgu.
26-01-2020 [13:52] - Tadeusz Hatalski | Link: @ Jabe - 'Taki to związek'
@ Jabe - 'Taki to związek'
No cóż, innego nie mamy. I trzeba pracować, żeby był na miarę naszych (!) marzeń a nie ich marzeń. A co do wszystkich zwolenników opozycji. Faktycznie ciągle gdzieś mi umyka fakt, że jest Konfederacja. Ale jak człowiek patrzy na ten konglomerat (od sasa do lasa) co się nazywa Konfederacja to trudno się dziwić, że umyka.
A tak btw, czy Konfederacja ma swoją delegację w Brukseli? Czy też J.K-M swoimi arcymądrymi i arcyoryginalnymi wystąpieniami skompromitował ten ruch całkowicie? Tak, że ludzie nie głosowali na Konfederację, bo się bali, że znowu wstyd im przyniesie.
Ps.: sprawdziłem, Konfederacja w Brukseli nie ma nikogo, czyli moje przypuszczenia o kompromitacji (z powodu wypowiedzi J.K-M w PE poprzedniej kadencji) były zasadne.
26-01-2020 [13:56] - Tomaszek | Link: Zakutego łba J.K-M to nawet
Zakutego łba J.K-M to nawet ślusrz z kowalem nie naprawią . To temat chyba już tylko dla złomiarzy .
26-01-2020 [16:56] - Tadeusz Hatalski | Link: @ Tomaszek
@ Tomaszek
Faktycznie jest niereformowalny. Kiedyś jeszcze (na początku) był zabawny teraz jest żenujący.
26-01-2020 [14:39] - Jabe | Link: Z tego, że innego nie mamy,
Z tego, że innego nie mamy, nie wynika, że jest to związek wolnych narodów.
26-01-2020 [16:54] - Tadeusz Hatalski | Link: @ Jabe
@ Jabe
Tak, nie wynika. Ale ponieważ innego nie ma, to wynika z tego, że należy dążyć do tego aby ten co jest takim właśnie był (związkiem wolnych narodów).
26-01-2020 [17:08] - Jabe | Link: Napisał Pan, że już jest.
Napisał Pan, że już jest.
No i pojawia się pytanie, co robić. Parlament – popychadło, rząd – popychadło, prezydent – popychadło. No to kto ma dążyć, i jak?
26-01-2020 [17:46] - Tadeusz Hatalski | Link: @ Jabe - 'kto ma dążyć"
@ Jabe - 'kto ma dążyć"
Libertarianie! Howgh!!!
Sorry za ten żart.